Daar komt bij de vastgoedbedrijven die kantoren ombouwen naar appartementenquote:Op woensdag 28 september 2011 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat we net de "Denial" voorbij zijn.
Maar dit plaatje gaat niet geheel op, door de enorme invloed van de overheid op de huizenmarkt.
De Bear Trap natuurlijk.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
Welke fase zouden we ingaan?
En dan te bedenken dat de bodem van de prijs pas bereikt zal worden als de teller alweer een stuk op de terugtocht zal zijn. Dus als vandaag de top ligt, bij ongeveer 200.000.quote:
quote:Op woensdag 28 september 2011 22:19 schreef StephanL het volgende:
Bij nieuwsuur nu over de huizenmarkt
Je moet ook niet Amsterdam willen wonen. Is helemaal onbetaalbaar.quote:Op donderdag 29 september 2011 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Klem tussen huur en koop
De Tweede Kamer debatteert vandaag over de woningmarkt. Vanavond een verslag van het debat, en een reportage over de moeilijkheden op de woningmarkt waarin onder meer gedupeerden aan het woord komen. In de studio reageert Bas Millenaar, commercieel directeur van de Hypothekers Associatie
http://nieuwsuur.nl/onder(...)en-huur-en-koop.html
Ik had maar terug gegaan naar Friesland met haar kindjesquote:Op donderdag 29 september 2011 08:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je moet ook niet Amsterdam willen wonen. Is helemaal onbetaalbaar.
we zitten ergens tussen fear en capitulation in denk ikquote:Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
Welke fase zouden we ingaan?
Bijvoorbeeld. Er zijn genoeg dorpen/steden in de buurt die echt wel betaalbaar zijn. Ik ben van mening dat er voor ieder budget wel een huis is die te koop staat.quote:Op donderdag 29 september 2011 08:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik had maar terug gegaan naar Friesland met haar kindjes
Hert kabinet moet eens wat van die subsidie-koeien opruimen en wat meer woningen bouwen voor de mensen
Jahoor, dat noemen ze dan "studio", terwijl het 1 kamer is van 25 vierkante meter. Voor slechts een ton o.i.d.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Er zijn genoeg dorpen/steden in de buurt die echt wel betaalbaar zijn. Ik ben van mening dat er voor ieder budget wel een huis is die te koop staat.
Hugo Priemus: "woningeigenaren zouden superieure wezens zijn", nou volgens sommigen op dit forum is dat ook zo... kom er maar in capriciaquote:Op donderdag 29 september 2011 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Klem tussen huur en koop
De Tweede Kamer debatteert vandaag over de woningmarkt. Vanavond een verslag van het debat, en een reportage over de moeilijkheden op de woningmarkt waarin onder meer gedupeerden aan het woord komen. In de studio reageert Bas Millenaar, commercieel directeur van de Hypothekers Associatie
http://nieuwsuur.nl/onder(...)en-huur-en-koop.html
Prof. Volkshuisvesting (en m'n oude buurman!) die al zeer lang tegenstander is van het belachelijke grondbeleid van de overheid... Maar ook hij kan er niets aan doen.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hugo Priemus: "woningeigenaren zouden superieure wezens zijn", nou volgens sommigen op dit forum is dat ook zo... kom er maar in capricia![]()
Ik kan het me wel voorstellen! Als je toch al wilt verkopen de komende maanden, is zo'n open huizen dag de aangewezen gelegenheid om niet meer uit te stellen maar het snel nog even mee te pakken. Dus ja, na zaterdag vlakt de Funda-teller af, dat heb ik al eerder voorspeld.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen ineens hun huis te koop gaan zetten i.v.m. zo'n open huizendag. Het lijkt mij dat er gemanipuleerd wordt, want in de week daarna vertoonde te teller een vrijwel vlakke curve. Eens opletten of dat nu ook weer gebeurt
Denial hebben we in ieder geval gehad. Het gedrag van de NVM was daar m.i. een mooie illustratie van. Maar zelfs de NVM en VEH behandelen de dalende prijzen steeds meer als een realiteit.quote:Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Artimunor het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
we zitten ergens tussen fear en capitulation in denk ik
De overheid zou er wat aan kunnen doen maar wil niet, immers politici durven er niets aan te doen. Onze huidige generatie politici is in dat opzicht corrupt, ze weten immers dat als je het spel niet meespeelt zoals dat geacht word, je niet in aanmerking komt voor een 'leuk betaald' baantje in de periode na je politieke carrière.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Prof. Volkshuisvesting (en m'n oude buurman!) die al zeer lang tegenstander is van het belachelijke grondbeleid van de overheid... Maar ook hij kan er niets aan doen.
Goed... ik heb kennelijk moeite met de manier van denken van de gemiddelde vastgoedspeculantquote:Ik kan het me wel voorstellen! Als je toch al wilt verkopen de komende maanden, is zo'n open huizen dag de aangewezen gelegenheid om niet meer uit te stellen maar het snel nog even mee te pakken. Dus ja, na zaterdag vlakt de Funda-teller af, dat heb ik al eerder voorspeld.
Net als je op het punt staat wellicht iets zinnigs te zeggen gooi je er weer van die overdreven en/of onzinnige opmerkingen tussendoor waardoor het allemaal weer zo tang en varken wordtquote:
corruptiequote:Op donderdag 29 september 2011 11:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Net als je op het punt staat wellicht iets zinnigs te zeggen gooi je er weer van die overdreven en/of onzinnige opmerkingen tussendoor waardoor het allemaal weer zo tang en varken wordt
20% lager lijkt me mogelijk, hangt ervan af hoe wanhopig de mensen zijnquote:Op donderdag 29 september 2011 12:20 schreef Artimunor het volgende:
stel, je wilt wel nu een huis kopen, maar geen verlies erop hebben.
hoeveel onder de marktwaarde zou je dan moeten bieden?
ik las paar jaar gelden -30%
er is nu al 10% vanaf, dus 20% onder de marktwaarde en je hebt geen restschuld over als na een jarenlange glijvlucht de luchtbel uit de markt is?
ik verwacht geen absolute wijsheden, slechts wat jullie mening daarover is, met zicht op de openhuizendag dit weekend
ik heb het niet over of de verkoper er wel of niet mee akkoord gaat heh, maar over het kopen zonder bubbel in je huisquote:Op donderdag 29 september 2011 12:35 schreef meth77 het volgende:
[..]
20% lager lijkt me mogelijk, hangt ervan af hoe wanhopig de mensen zijn
maar een eigen taxateur meenemen is wel verstandig en hem een KOOPprijs laten zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |