abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 17:22:44 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102482539
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat we net de "Denial" voorbij zijn.
Maar dit plaatje gaat niet geheel op, door de enorme invloed van de overheid op de huizenmarkt.
Daar komt bij de vastgoedbedrijven die kantoren ombouwen naar appartementen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102482724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
Welke fase zouden we ingaan?
De Bear Trap natuurlijk. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102483300
De overheidsbemoeiienis leidt tot een grotere amplitude, hogere toppen en veel diepere dalen.
Fase fear zou ik zeggen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 28 september 2011 @ 18:46:06 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102484942
252.510 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 september 2011 @ 21:05:19 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102490799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
252.510 huizen te koop
En dan te bedenken dat de bodem van de prijs pas bereikt zal worden als de teller alweer een stuk op de terugtocht zal zijn. Dus als vandaag de top ligt, bij ongeveer 200.000.

Maar die top ligt niet vandaag.
The End Times are wild
pi_102494450
Bij nieuwsuur nu over de huizenmarkt :D
pi_102499152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:19 schreef StephanL het volgende:
Bij nieuwsuur nu over de huizenmarkt :D
:Y

Klem tussen huur en koop :D

De Tweede Kamer debatteert vandaag over de woningmarkt. Vanavond een verslag van het debat, en een reportage over de moeilijkheden op de woningmarkt waarin onder meer gedupeerden aan het woord komen. In de studio reageert Bas Millenaar, commercieel directeur van de Hypothekers Associatie

http://nieuwsuur.nl/onder(...)en-huur-en-koop.html
pi_102501863
quote:
252.915 huizen te koop
  donderdag 29 september 2011 @ 08:18:39 #109
324665 meth77
to do or not to do
pi_102502655
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

zo, skyrocket is er niets bij
pi_102502709
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De Tweede Kamer debatteert vandaag over de woningmarkt. Vanavond een verslag van het debat, en een reportage over de moeilijkheden op de woningmarkt waarin onder meer gedupeerden aan het woord komen. In de studio reageert Bas Millenaar, commercieel directeur van de Hypothekers Associatie

Je moet ook niet Amsterdam willen wonen. Is helemaal onbetaalbaar.
  donderdag 29 september 2011 @ 08:31:15 #111
324665 meth77
to do or not to do
pi_102502804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:23 schreef StephanL het volgende:

[..]

Je moet ook niet Amsterdam willen wonen. Is helemaal onbetaalbaar.
Ik had maar terug gegaan naar Friesland met haar kindjes

Hert kabinet moet eens wat van die subsidie-koeien opruimen en wat meer woningen bouwen voor de mensen
pi_102503260

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]

Welke fase zouden we ingaan?
we zitten ergens tussen fear en capitulation in denk ik
pi_102503277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik had maar terug gegaan naar Friesland met haar kindjes

Hert kabinet moet eens wat van die subsidie-koeien opruimen en wat meer woningen bouwen voor de mensen
Bijvoorbeeld. Er zijn genoeg dorpen/steden in de buurt die echt wel betaalbaar zijn. Ik ben van mening dat er voor ieder budget wel een huis is die te koop staat.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:17:59 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102503608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:00 schreef StephanL het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Er zijn genoeg dorpen/steden in de buurt die echt wel betaalbaar zijn. Ik ben van mening dat er voor ieder budget wel een huis is die te koop staat.
Jahoor, dat noemen ze dan "studio", terwijl het 1 kamer is van 25 vierkante meter. Voor slechts een ton o.i.d.
Ronduit van de gekke natuurlijk, zeker als je het vergelijkt met het huis + tuin wat een steuntrekker krijgt.
censuur :O
pi_102504246
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hugo Priemus: "woningeigenaren zouden superieure wezens zijn", nou volgens sommigen op dit forum is dat ook zo... kom er maar in capricia :D

Als ik dan die corrupte rotkop van Brinkman zie is mijn hele dag weer goed _O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102504462
252.985 huizen te koop

Sell... sell... sell it all..... quickly... :')

De Fundateller gaat weer als een speer, overal word je doodgegooid met '1 oktober nationale appeltaartdag open huizendag', wees er snel bij want anders loop je echt de kans van je leven mis.... echt waar :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102504713
De laatste keer dat de dhuis/dt van de fundateller ook zo groot was, was in maart 2011. Dat was toen vlak voor de 'NVM open huizendag', ik vind dat wel heel erg toevallig. Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen ineens hun huis te koop gaan zetten i.v.m. zo'n open huizendag. Het lijkt mij dat er gemanipuleerd wordt, want in de week daarna vertoonde te teller een vrijwel vlakke curve. Eens opletten of dat nu ook weer gebeurt :)
  donderdag 29 september 2011 @ 10:06:01 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102504844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hugo Priemus: "woningeigenaren zouden superieure wezens zijn", nou volgens sommigen op dit forum is dat ook zo... kom er maar in capricia :D
Prof. Volkshuisvesting (en m'n oude buurman!) die al zeer lang tegenstander is van het belachelijke grondbeleid van de overheid... Maar ook hij kan er niets aan doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen ineens hun huis te koop gaan zetten i.v.m. zo'n open huizendag. Het lijkt mij dat er gemanipuleerd wordt, want in de week daarna vertoonde te teller een vrijwel vlakke curve. Eens opletten of dat nu ook weer gebeurt :)
Ik kan het me wel voorstellen! Als je toch al wilt verkopen de komende maanden, is zo'n open huizen dag de aangewezen gelegenheid om niet meer uit te stellen maar het snel nog even mee te pakken. Dus ja, na zaterdag vlakt de Funda-teller af, dat heb ik al eerder voorspeld.
censuur :O
  donderdag 29 september 2011 @ 10:18:17 #119
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102505171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Artimunor het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

we zitten ergens tussen fear en capitulation in denk ik
Denial hebben we in ieder geval gehad. Het gedrag van de NVM was daar m.i. een mooie illustratie van. Maar zelfs de NVM en VEH behandelen de dalende prijzen steeds meer als een realiteit.

Hun campagne van "Huis kopen in 2011? Slimme zet!" (whoehahahaha) lijkt in mijn ogen wel wat op de "return to normal" fase. Dat zou suggereren dat er nu een grote klap komt.

Ik vraag me overigens af of die curve eenmalig bestaat, of dat er meerdere van dit soort curves zijn. Het aantal marktverstoringen op de woningmarkt is namelijk enorm groot, en bij huizenbezitters wordt het slechte nieuws in kleine beetjes opgediend. In dat geval volgt er geen grote klap, maar blijven de huizenprijzen over langere tijd geleidelijk dalen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102505357
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:

Prof. Volkshuisvesting (en m'n oude buurman!) die al zeer lang tegenstander is van het belachelijke grondbeleid van de overheid... Maar ook hij kan er niets aan doen.

De overheid zou er wat aan kunnen doen maar wil niet, immers politici durven er niets aan te doen. Onze huidige generatie politici is in dat opzicht corrupt, ze weten immers dat als je het spel niet meespeelt zoals dat geacht word, je niet in aanmerking komt voor een 'leuk betaald' baantje in de periode na je politieke carrière.

Gelukkig is er nu een conflict gekomen tussen de vastgoedmaffia en de banksters, de Nederlandse banksters zouden wel willen doorgaan met olie op het vuur gooien maar mogen dat niet meer i.v.m. internationale ontwikkelingen (overigens is de harde grens van wat betaalbaar is reeds bereikt imo, maar goed... hoge hypotheken uitgeven tegen nog lagere rente kan de boel nog iets rekken). In de landen om ons heen zijn de vastgoedbubbles allemaal geploft en zijn de banken bloot gesteld aan enorme risico's m.b.t. staatspapier. De paradox is dat de banksters de zaden voor hun eigen vernietiging geplant hebben, ik zeg... pak een bak popcorn en een comfortabele stoel en 'enjoy the show' ;)

quote:
Ik kan het me wel voorstellen! Als je toch al wilt verkopen de komende maanden, is zo'n open huizen dag de aangewezen gelegenheid om niet meer uit te stellen maar het snel nog even mee te pakken. Dus ja, na zaterdag vlakt de Funda-teller af, dat heb ik al eerder voorspeld.
Goed... ik heb kennelijk moeite met de manier van denken van de gemiddelde vastgoedspeculant :P
pi_102507599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
corrupt
Net als je op het punt staat wellicht iets zinnigs te zeggen gooi je er weer van die overdreven en/of onzinnige opmerkingen tussendoor waardoor het allemaal weer zo tang en varken wordt :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102508124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Net als je op het punt staat wellicht iets zinnigs te zeggen gooi je er weer van die overdreven en/of onzinnige opmerkingen tussendoor waardoor het allemaal weer zo tang en varken wordt :')
corruptie
pi_102509089
stel, je wilt wel nu een huis kopen, maar geen verlies erop hebben.

hoeveel onder de marktwaarde zou je dan moeten bieden?

ik las paar jaar gelden -30%

er is nu al 10% vanaf, dus 20% onder de marktwaarde en je hebt geen restschuld over als na een jarenlange glijvlucht de luchtbel uit de markt is?

ik verwacht geen absolute wijsheden, slechts wat jullie mening daarover is, met zicht op de openhuizendag dit weekend
  donderdag 29 september 2011 @ 12:35:32 #124
324665 meth77
to do or not to do
pi_102509516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:20 schreef Artimunor het volgende:
stel, je wilt wel nu een huis kopen, maar geen verlies erop hebben.

hoeveel onder de marktwaarde zou je dan moeten bieden?

ik las paar jaar gelden -30%

er is nu al 10% vanaf, dus 20% onder de marktwaarde en je hebt geen restschuld over als na een jarenlange glijvlucht de luchtbel uit de markt is?

ik verwacht geen absolute wijsheden, slechts wat jullie mening daarover is, met zicht op de openhuizendag dit weekend
20% lager lijkt me mogelijk, hangt ervan af hoe wanhopig de mensen zijn
maar een eigen taxateur meenemen is wel verstandig en hem een KOOPprijs laten zeggen
pi_102509607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

20% lager lijkt me mogelijk, hangt ervan af hoe wanhopig de mensen zijn
maar een eigen taxateur meenemen is wel verstandig en hem een KOOPprijs laten zeggen
ik heb het niet over of de verkoper er wel of niet mee akkoord gaat heh, maar over het kopen zonder bubbel in je huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')