abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:36:39 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102687604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Foute instelling :P , ik zal nooit meer fit worden maar dieet al wel 1,5 jaar, gaat langzamer maar het gaat er wel af als je je inzet. ;)
en wat is dan WEL de goede instelling??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:43:42 #227
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_102687870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:36 schreef Purdey het volgende:
Ik heb nooit traktaties van collega's, gelukkig. Maar als ik ze zou hebben, zou ik ze afslaan met een lullig excuus als zwak, ziek, misselijk en onderweg ;)
Waarom een excuus verzinnen? Ik heb het tot nu toe steeds bij mijn collega's gemeld en de reacties zijn bijna alleen maar positief. Laatst had er iemand zelfs speciaal voor mij druiven meegenomen.

Foute instelling? Dat zijn volgens mij steeds de smoesjes om niet te starten (niet fit, verjaardag, maandag begin ik echt, etc). Geloof me, ik ken ze inmiddels allemaal aangezien ik ze ook jaren heb gebruikt :')
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:47:52 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102688001
Ok, vanavond geen koekje bij de koffie... Heb net een stukje vijgen noga gegeten en 4 mariakoekjes. Er liggen nog 4 nep princekoekjes in de koektrommel, maar die ga ik laten liggen :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:49:15 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102688078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:47 schreef Sjeen het volgende:
Ok, vanavond geen koekje bij de koffie... Heb net een stukje vijgen noga gegeten en 4 mariakoekjes. Er liggen nog 4 nep princekoekjes in de koektrommel, maar die ga ik laten liggen :')
* Barreltje neemt lekker een sinaasappel en een kiwi! :Y :D
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:52:41 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102688250
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:43 schreef m@x het volgende:

[..]

Waarom een excuus verzinnen? Ik heb het tot nu toe steeds bij mijn collega's gemeld en de reacties zijn bijna alleen maar positief. Laatst had er iemand zelfs speciaal voor mij druiven meegenomen.

Foute instelling? Dat zijn volgens mij steeds de smoesjes om niet te starten (niet fit, verjaardag, maandag begin ik echt, etc). Geloof me, ik ken ze inmiddels allemaal aangezien ik ze ook jaren heb gebruikt :')
tsja..
ik snap er niks meer van :P
eerst krijg ik het verwijt dat ik te weinig kcal eet, dan heb ik weer een foute instelling.. -O-
tuurlijk .. de chocolade van gister was niet nodig, maar toch ook wel :@
volgens mij is er iet echt iets mis met mijn lijstjes hoor, het zijn over het algemeen gezonde levensstijl lijstjes lijkt me.. (al ben ik er ook van overtuigd dat je in een gezonde levensstijl ook best 1 koekje per dag mag :P )

sporten doe ik toch wel, en nu heb ik even een tijdelijke overbelasting..
waar ik het overigens WEL met mijn trainer over ga hebben :o
merk dat het al een stuk beter gaat, dus ik ga er vanuit dat het volgende week allemaal weer WEL kan :D
in het verleden te vaak te snel weer gaan sporten.. dat werkt ook niet :X
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:57:55 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102688496
In mijn visie mag dat inderdaad, dat koekje per dag. Zolang je het bij een koekje per dag houdt en geen hele rol naar binnenwerkt...

Ik had dus afleiding moeten gaan zoeken, ipv koekjes eten...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:59:41 #232
244933 trovey
Nachtoele
pi_102688571
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en wat is dan WEL de goede instelling??
Gewoon beginnen en het geheel direct weer oppakken zodra je even van de rails loopt. ;)

Uiteraard moet je zelf weten of je een koekje neemt als je je dan ook realiseert dat het afvallen wel eens wat langer kan duren dan bij iemand die dat niet doet, beiden goed maar probeer een evenwicht in je eten te krijgen en als dat voor jou betekent dat je af en toe wat te snaaien moet hebben is dat prima als jij het op die manier kan volhouden i.,p.v. heel streng te doen en dan ineens de andere kant opgaan om je als reaktie vol te eten met de dingen die je moet laten staan. Er is geen slechte en geen goed methode omdat ieder mens anders is maar als je maar begint het probleem aan te pakken...of dat nu de langzame of de snelle methode is. :*

[ Bericht 37% gewijzigd door trovey op 04-10-2011 15:04:51 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:01:13 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102688636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon beginnen en het geheel direct weer oppakken zodra je even van de rails loopt. ;)
die is wel errug cryptisch :D
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:08:11 #234
244933 trovey
Nachtoele
pi_102688942
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

die is wel errug cryptisch :D
Nee, hoor je begint gewoon met op je voeding te letten en te bewegen en als je wel eens teveel eet of te weinig beweegt volgens je eigen schema pak je de volgende dag gewoon weer het goede op dus niet denken "Ach, nu heb ik dat stukje taart op nu kan de rest van de taart ook wel naar binnen" maar gewoon de volgende dag weer je eigen gekozen regime aanhouden en je niet schuldig voelen om een stukje taart. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:10:01 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102689011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, hoor je begint gewoon met op je voeding te letten en te bewegen en als je wel eens teveel eet of te weinig beweegt volgens je eigen schema pak je de volgende dag gewoon weer het goede op dus niet denken "Ach, nu heb ik dat stukje taart op nu kan de rest van de taart ook wel naar binnen" maar gewoon de volgende dag weer je eigen gekozen regime aanhouden en je niet schuldig voelen om een stukje taart. ;)
ok

en pas dat nou eens toe op mijn lijstjes en instelling??
volgens mij heb ik best een goede instelling hoor ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:17:50 #236
3142 m@x
pi_102689341
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:52 schreef Barreltje het volgende:

[..]

tsja..
ik snap er niks meer van :P
eerst krijg ik het verwijt dat ik te weinig kcal eet, dan heb ik weer een foute instelling.. -O-
tuurlijk .. de chocolade van gister was niet nodig, maar toch ook wel :@
volgens mij is er iet echt iets mis met mijn lijstjes hoor, het zijn over het algemeen gezonde levensstijl lijstjes lijkt me.. (al ben ik er ook van overtuigd dat je in een gezonde levensstijl ook best 1 koekje per dag mag :P )

sporten doe ik toch wel, en nu heb ik even een tijdelijke overbelasting..
waar ik het overigens WEL met mijn trainer over ga hebben :o
merk dat het al een stuk beter gaat, dus ik ga er vanuit dat het volgende week allemaal weer WEL kan :D
in het verleden te vaak te snel weer gaan sporten.. dat werkt ook niet :X
Ik verwijt helemaal niemand iets. Jij vraagt alleen wat een foute instelling is en ik geef aan wat dat volgens mij in het algemeen is. Dat was niet specifiek op jouw toegespitst. Ik had ook kunnen zeggen dat je die taart niet in je mik had moeten proppen om er vervolgens moeilijk bij te kijken. Je hebt het gedaan, punt. Geen spijt van hebben of smoesjes voor verzinnen. Gewoon zonder te piepen daarna de draad weer oppakken.

En lijstjes? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat jij op je lijstje hebt staan. Het interesseert me ook niet zoveel. Ik post mijn eigen lijstjes hier niet eens meer omdat er altijd wel iemand is die gaat miepen over wat er wel of juist niet op staat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:19:34 #237
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102689415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:17 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik verwijt helemaal niemand iets. Jij vraagt alleen wat een foute instelling is en ik geef aan wat dat volgens mij in het algemeen is. Dat was niet specifiek op jouw toegespitst. Ik had ook kunnen zeggen dat je die taart niet in je mik had moeten proppen om er vervolgens moeilijk bij te kijken. Je hebt het gedaan, punt. Geen spijt van hebben of smoesjes voor verzinnen. Gewoon zonder te piepen daarna de draad weer oppakken.

En lijstjes? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat jij op je lijstje hebt staan. Het interesseert me ook niet zoveel. Ik post mijn eigen lijstjes hier niet eens meer omdat er altijd wel iemand is die gaat miepen over wat er wel of juist niet op staat.
ik zeg ook niet dat iemand me wat verwijt.. ;)
maar met die algemene termen kan ik zo weinig :@
was meer op zoek naar dingen die IK daadwerkelijk anders kan doen :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:26:11 #238
3142 m@x
pi_102689695
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat iemand me wat verwijt.. ;)
maar met die algemene termen kan ik zo weinig :@
was meer op zoek naar dingen die IK daadwerkelijk anders kan doen :P
Ik lees je post waarin je mij quote nog eens na en zie daar toch duidelijk de term 'verwijt' in staan. Maar goed, maakt verder niet uit.

Hier komt ie dan, een advies toegespitst op je instelling. Die taart had je niet hoeven nemen (en gebruik een mogelijke reactie van collega's niet als excuus) en dat stukje chocola van gisteren ook niet (en gebruik niet 'het was nodig' als reden om het goed te praten). Maar als je dan toch hebt gesnackt, ga er dan in godsnaam niet zielig over lopen doen. Take it like a man (ofzo :P). Pak gewoon de draad weer op. Dat kan namelijk ook als je niet fit bent. Je kan misschien iets minder hard sporten, maar dat heeft met je eetpatroon niks te maken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:42:04 #239
244933 trovey
Nachtoele
pi_102690348
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ok

en pas dat nou eens toe op mijn lijstjes en instelling??
volgens mij heb ik best een goede instelling hoor ;)
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:26 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik lees je post waarin je mij quote nog eens na en zie daar toch duidelijk de term 'verwijt' in staan. Maar goed, maakt verder niet uit.

Hier komt ie dan, een advies toegespitst op je instelling. Die taart had je niet hoeven nemen (en gebruik een mogelijke reactie van collega's niet als excuus) en dat stukje chocola van gisteren ook niet (en gebruik niet 'het was nodig' als reden om het goed te praten). Maar als je dan toch hebt gesnackt, ga er dan in godsnaam niet zielig over lopen doen. Take it like a man (ofzo :P). Pak gewoon de draad weer op. Dat kan namelijk ook als je niet fit bent. Je kan misschien iets minder hard sporten, maar dat heeft met je eetpatroon niks te maken.
Ongeveer dat, trek je het niet te veel aan en trek je zeker niet de mening van collega's aan. Gewoon verder gaan waar je was en inderdaad wel of niet fit zijn maakt niet uit om toch af te vallen, ik ben niet fit en zal door lichamelijke kwalen ook nooit meer fit worden, bovendien ben ik 40+ en als wel iets demotiveerd om niet af te vallen is het 40+ zijn :') ....het is waar je metabolisme is veranderd en het afvallen is moeilijker dan ooit geworden }:| toch ga ik door want mijn motatie om een gezonder gewicht te bereiken die een verlichting van mijn klachten zal geven(die niet direct te maken hebben met het gewicht ;) ) is sterker...dan er maar jaren over doen wat anderen in maanden kunnen, so be it...ik, ben ook niet in een half jaar op mijn begingewicht gekomen. Gewoon dus alles weer oppakken als het even wat minder gaat en commentaar van anderen laat je lekker je (dikke) kont afglijden. :+
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:00:48 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102691243
Ik kom even complimenten vissen :P
Heb net de snaaikast opgeruimd, dat moet eens in de zoveel tijd, alle over datum zooi eruit. En er waren nog vijf stuks after eight, die zielig in het doosje lagen te roepen 'eet mij, eet mij...'. En ik heb ze weggegooid *O*
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:02:37 #241
3142 m@x
pi_102691322
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik kom even complimenten vissen :P
Heb net de snaaikast opgeruimd, dat moet eens in de zoveel tijd, alle over datum zooi eruit. En er waren nog vijf stuks after eight, die zielig in het doosje lagen te roepen 'eet mij, eet mij...'. En ik heb ze weggegooid *O*
*O* Held *O*
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:03:36 #242
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102691353
Door het programma Obese krijg ik toch wel een beetje een schok.
* BGTes legt de Fanta Cassis weg
My hovercraft is full of eel.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:04:20 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102691381
Hoera voor Sjeen!

En ook voor M@X, Trovey en Barreltje ;) En voor mezelf want ik heb gelukkig maar 1,5 dag over de 100 gewogen, vanochtend was het weer 99,1.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-10-2011 16:29:05 ]
Spoilers!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:15:37 #244
3142 m@x
pi_102691843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:03 schreef BGTes het volgende:
Door het programma Obese krijg ik toch wel een beetje een schok.
* BGTes legt de Fanta Cassis weg
Dat vond ik ook echt shocking. Dat programma, niet de cassis :P Niet alleen vanwege het gemak waarmee hij zwaarder was geworden, maar ook vanwege het gemak waardoor hij een soort van sportverslaving ipv een eetverslaving opbouwde. Ik snapte ook niet zo goed waarom ze puur inzetten op zijn fysieke gezondheid. Volgens mij zit er mentaal ook iets niet goed als je zo makkelijk van de ene in de andere verslaving rolt. Ik hoop dat hij daarin wel begeleiding heeft gekregen. Overigens petje af dat hij er zoveel gewicht af gekregen heeft in zo'n korte tijd. Of het heel gezond is betwijfel ik, maar dat is zoveel overgewicht natuurlijk ook niet.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:24:06 #245
3142 m@x
pi_102692222
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Sjeen!

En ook voor M@X, Trovey en Barreltje ;) En voor mezelf want ik heb gelukkig maar 1,5 over de 100 gewogen, vanochtend was het weer 99,1.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Lekker gevoel he? Die 100 is hier nu zover weg. Ik vind het gewoon een bizar idee dat dat getal ooit op mijn weegschaal stond.
pi_102692585
Ik lurk hier af en toe, maar waar hebben jullie dat programma gezien?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:34:42 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102692749
Over welk programma hebben we het?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:24 schreef m@x het volgende:

[..]

Lekker gevoel he? Die 100 is hier nu zover weg. Ik vind het gewoon een bizar idee dat dat getal ooit op mijn weegschaal stond.
Nogal ja,ik heb veel psychische last gehad van mijn gewicht en een van de dingen die nog een beetje positief waren is dat het nooit 3 cijfers zijn geweest. Ik schrok me rot zondag en ben gelijk gisteren in actie gekomen.

Ergens is het trouwens wel positief dat ik 2 kilo was aangekomen de afgelopen weken. Ik was door mijn schildklier bijna 20 kilo aangekomen en ik bleef steken op de 97-98 kilo. Ik kon dieten, sporten en gezond eten wat ik wilde maar er ging niets vanaf. Maar er kwam ook niets bij. Dus ik heb het er de laatste tijd maar van genomen en me lekker volgestopt. Maar nu ik blijkbaar weer kan aankomen, kan ik hopelijk ook weer afvallen. Dat is mijn theorie in ieder geval. En hoe dan ook moet ik gewoon meer sporten en bewegen, ook al val ik er niet van af.
Spoilers!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:39:50 #248
3142 m@x
pi_102693055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef Perruche het volgende:
Ik lurk hier af en toe, maar waar hebben jullie dat programma gezien?
Ik heb het gisteren op rtlgemist.nl bekeken. Het is afgelopen zondagavond uitgezonden.
pi_102693257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:39 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren op rtlgemist.nl bekeken. Het is afgelopen zondagavond uitgezonden.
thanks!
pi_102694786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:39 schreef m@x het volgende:

rtlgemist dus, bedankt!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')