en wat is dan WEL de goede instelling??quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Foute instelling, ik zal nooit meer fit worden maar dieet al wel 1,5 jaar, gaat langzamer maar het gaat er wel af als je je inzet.
Waarom een excuus verzinnen? Ik heb het tot nu toe steeds bij mijn collega's gemeld en de reacties zijn bijna alleen maar positief. Laatst had er iemand zelfs speciaal voor mij druiven meegenomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:36 schreef Purdey het volgende:
Ik heb nooit traktaties van collega's, gelukkig. Maar als ik ze zou hebben, zou ik ze afslaan met een lullig excuus als zwak, ziek, misselijk en onderweg
* Barreltje neemt lekker een sinaasappel en een kiwi!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:47 schreef Sjeen het volgende:
Ok, vanavond geen koekje bij de koffie... Heb net een stukje vijgen noga gegeten en 4 mariakoekjes. Er liggen nog 4 nep princekoekjes in de koektrommel, maar die ga ik laten liggen
tsja..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:43 schreef m@x het volgende:
[..]
Waarom een excuus verzinnen? Ik heb het tot nu toe steeds bij mijn collega's gemeld en de reacties zijn bijna alleen maar positief. Laatst had er iemand zelfs speciaal voor mij druiven meegenomen.
Foute instelling? Dat zijn volgens mij steeds de smoesjes om niet te starten (niet fit, verjaardag, maandag begin ik echt, etc). Geloof me, ik ken ze inmiddels allemaal aangezien ik ze ook jaren heb gebruikt
Gewoon beginnen en het geheel direct weer oppakken zodra je even van de rails loopt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat is dan WEL de goede instelling??
die is wel errug cryptischquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon beginnen en het geheel direct weer oppakken zodra je even van de rails loopt.
Nee, hoor je begint gewoon met op je voeding te letten en te bewegen en als je wel eens teveel eet of te weinig beweegt volgens je eigen schema pak je de volgende dag gewoon weer het goede op dus niet denken "Ach, nu heb ik dat stukje taart op nu kan de rest van de taart ook wel naar binnen" maar gewoon de volgende dag weer je eigen gekozen regime aanhouden en je niet schuldig voelen om een stukje taart.quote:
okquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, hoor je begint gewoon met op je voeding te letten en te bewegen en als je wel eens teveel eet of te weinig beweegt volgens je eigen schema pak je de volgende dag gewoon weer het goede op dus niet denken "Ach, nu heb ik dat stukje taart op nu kan de rest van de taart ook wel naar binnen" maar gewoon de volgende dag weer je eigen gekozen regime aanhouden en je niet schuldig voelen om een stukje taart.
Ik verwijt helemaal niemand iets. Jij vraagt alleen wat een foute instelling is en ik geef aan wat dat volgens mij in het algemeen is. Dat was niet specifiek op jouw toegespitst. Ik had ook kunnen zeggen dat je die taart niet in je mik had moeten proppen om er vervolgens moeilijk bij te kijken. Je hebt het gedaan, punt. Geen spijt van hebben of smoesjes voor verzinnen. Gewoon zonder te piepen daarna de draad weer oppakken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsja..
ik snap er niks meer van
eerst krijg ik het verwijt dat ik te weinig kcal eet, dan heb ik weer een foute instelling..
tuurlijk .. de chocolade van gister was niet nodig, maar toch ook wel![]()
volgens mij is er iet echt iets mis met mijn lijstjes hoor, het zijn over het algemeen gezonde levensstijl lijstjes lijkt me.. (al ben ik er ook van overtuigd dat je in een gezonde levensstijl ook best 1 koekje per dag mag)
sporten doe ik toch wel, en nu heb ik even een tijdelijke overbelasting..
waar ik het overigens WEL met mijn trainer over ga hebben![]()
merk dat het al een stuk beter gaat, dus ik ga er vanuit dat het volgende week allemaal weer WEL kan
in het verleden te vaak te snel weer gaan sporten.. dat werkt ook niet
ik zeg ook niet dat iemand me wat verwijt..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:17 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik verwijt helemaal niemand iets. Jij vraagt alleen wat een foute instelling is en ik geef aan wat dat volgens mij in het algemeen is. Dat was niet specifiek op jouw toegespitst. Ik had ook kunnen zeggen dat je die taart niet in je mik had moeten proppen om er vervolgens moeilijk bij te kijken. Je hebt het gedaan, punt. Geen spijt van hebben of smoesjes voor verzinnen. Gewoon zonder te piepen daarna de draad weer oppakken.
En lijstjes? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat jij op je lijstje hebt staan. Het interesseert me ook niet zoveel. Ik post mijn eigen lijstjes hier niet eens meer omdat er altijd wel iemand is die gaat miepen over wat er wel of juist niet op staat.
Ik lees je post waarin je mij quote nog eens na en zie daar toch duidelijk de term 'verwijt' in staan. Maar goed, maakt verder niet uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat iemand me wat verwijt..
maar met die algemene termen kan ik zo weinig
was meer op zoek naar dingen die IK daadwerkelijk anders kan doen
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ok
en pas dat nou eens toe op mijn lijstjes en instelling??
volgens mij heb ik best een goede instelling hoor
Ongeveer dat, trek je het niet te veel aan en trek je zeker niet de mening van collega's aan. Gewoon verder gaan waar je was en inderdaad wel of niet fit zijn maakt niet uit om toch af te vallen, ik ben niet fit en zal door lichamelijke kwalen ook nooit meer fit worden, bovendien ben ik 40+ en als wel iets demotiveerd om niet af te vallen is het 40+ zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:26 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik lees je post waarin je mij quote nog eens na en zie daar toch duidelijk de term 'verwijt' in staan. Maar goed, maakt verder niet uit.
Hier komt ie dan, een advies toegespitst op je instelling. Die taart had je niet hoeven nemen (en gebruik een mogelijke reactie van collega's niet als excuus) en dat stukje chocola van gisteren ook niet (en gebruik niet 'het was nodig' als reden om het goed te praten). Maar als je dan toch hebt gesnackt, ga er dan in godsnaam niet zielig over lopen doen. Take it like a man (ofzo). Pak gewoon de draad weer op. Dat kan namelijk ook als je niet fit bent. Je kan misschien iets minder hard sporten, maar dat heeft met je eetpatroon niks te maken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik kom even complimenten vissen
Heb net de snaaikast opgeruimd, dat moet eens in de zoveel tijd, alle over datum zooi eruit. En er waren nog vijf stuks after eight, die zielig in het doosje lagen te roepen 'eet mij, eet mij...'. En ik heb ze weggegooid
Dat vond ik ook echt shocking. Dat programma, niet de cassisquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:03 schreef BGTes het volgende:
Door het programma Obese krijg ik toch wel een beetje een schok.
* BGTes legt de Fanta Cassis weg
Lekker gevoel he? Die 100 is hier nu zover weg. Ik vind het gewoon een bizar idee dat dat getal ooit op mijn weegschaal stond.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Sjeen!
En ook voor M@X, Trovey en BarreltjeEn voor mezelf want ik heb gelukkig maar 1,5 over de 100 gewogen, vanochtend was het weer 99,1.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nogal ja,ik heb veel psychische last gehad van mijn gewicht en een van de dingen die nog een beetje positief waren is dat het nooit 3 cijfers zijn geweest. Ik schrok me rot zondag en ben gelijk gisteren in actie gekomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:24 schreef m@x het volgende:
[..]
Lekker gevoel he? Die 100 is hier nu zover weg. Ik vind het gewoon een bizar idee dat dat getal ooit op mijn weegschaal stond.
Ik heb het gisteren op rtlgemist.nl bekeken. Het is afgelopen zondagavond uitgezonden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef Perruche het volgende:
Ik lurk hier af en toe, maar waar hebben jullie dat programma gezien?
thanks!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:39 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren op rtlgemist.nl bekeken. Het is afgelopen zondagavond uitgezonden.
rtlgemist dus, bedankt!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:39 schreef m@x het volgende:
Ik heb het gisteren op rtlgemist.nl bekeken. Het is afgelopen zondagavond uitgezonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |