Hoe snel is snel? Ik heb ook dat roodachtige + flikkerende gezien, maar ik had natuurlijk totaal geen idee waar ik op moest letten ofzo. Viel rond 1 uur lurkend dit topic binnen en ben maar naar buiten gegaan toen jullie dat ook dedenquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:24 schreef StM het volgende:
Het was niet veel groter als een ster ja, die snel langs de hemel bewoog (goed zichtbaar bewegend) en nogal roodachtig + flikkerend.
Wss kan je hem vanuit de stad sowieso niet zien door het vele licht. Ik heb een heel donker hoekje er voor opgezocht waar ik mooi uitzicht op het zuiden had, anders had ik hem wss nooit kunnen zien.
Minuutje max om van zuid naar west te gaan? Je kan hem echt duidelijk zien schuiven over de hemel en dat zie je normaal niet... Een vliegtuig heeft ook netjes rode en witte knipperende lichten die bv om de seconde aan en uit gaan. Voor de rest vliegt er eigenlijk niet veel rond dat het kon zijn (En ook nog eens toevallig op het juiste moment en dat als je een kwartier buiten bent verder niks zietquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:26 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hoe snel is snel? Ik heb ook dat roodachtige + flikkerende gezien, maar ik had natuurlijk totaal geen idee waar ik op moest letten ofzo. Viel rond 1 uur lurkend dit topic binnen en ben maar naar buiten gegaan toen jullie dat ook deden
Ja, maar je kan hem nu al wel zien doordat de zon er op schijnt / hij warm wordt al door de wrijving.quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:26 schreef Strani het volgende:
De timeframe waarin het ding neer kan storten is nu van 5 uur tot 8 uur deze ochtend, Nederlandse tijd. Dus alles wat daarvoor plaatsvindt is sowieso niet de sateliet.
Oh nou, spannend, dan zou ik em inderdaad ook wel eens gespot kunnen hebben. Ik heb 't er verder totaal geen verstand van, maar ik was toch nog wakkerquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:30 schreef StM het volgende:
[..]
Minuutje max om van zuid naar west te gaan? Je kan hem echt duidelijk zien schuiven over de hemel en dat zie je normaal niet... Een vliegtuig heeft ook netjes rode en witte knipperende lichten die bv om de seconde aan en uit gaan. Voor de rest vliegt er eigenlijk niet veel rond dat het kon zijn (En ook nog eens toevallig op het juiste moment en dat als je een kwartier buiten bent verder niks ziet)
Als dat hem is gaat ie van een beetje noordwesten naar het oosten, zeg maar over denemarken zoiets. Dan snap ik het nietquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:33 schreef StM het volgende:
Hier kan je hem live volgen: http://www2.heavens-above(...)ight=600&satid=21701
Volgens http://casperflights.com/unified/?location=eham waren er om 2 uur ook geen vliegbewegingen in Midden Nederland (waar ik zit) of het zuiden dus het moet hem haast wel geweest zijn.
Dat komt door de kromming van de aarde. Hij ging ongeveer halverwege boven Engeland en volgde zo'n beetje onze kust en dan in het noorden buigt hij weer af (wat voor hem gewoon rechtdoor isquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:35 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als dat hem is gaat ie van een beetje noordwesten naar het oosten, zeg maar over denemarken zoiets. Dan snap ik het niet
Thanks!quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:38 schreef StM het volgende:
Iets over half 4.... Iedere keer dat hij over komt zal het wel spectaculairder worden maar ik betwijfel of het hier meer gaat worden als een felle, overtrekkende stip.
Ik geef 't ook nog maar een pogingquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:53 schreef Maver24 het volgende:
Hahaha hier ook. Ik wilde al gaan slapen. Sterker nog. Lig al in bed maar geloof dat die sataliet mij wakker houd
CindieY:quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:45 schreef StM het volgende:
Hij zit al weer onder Australië. De verwachte aankomst boven Nederland is 03:36:01 en hij zal op zn felst van de hele nacht zijn
Hoewel mijn ogen het er niet geheel mee eens zijn blijf ik ook nog even op om toch nog even te kijken straks ( tegen beter weten inquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:58 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik geef 't ook nog maar een pogingeerste wat ik vanuit bed deed, was dit topic checken. Heb m'n sokken alvast aan en dat half uurtje breng ik nog wel even boeklezend door
Juist een boot heeft toch wel een kompas aan boord?quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:05 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik blijf ook de hele nacht wakker hier voor. Eigenlijk hebben sterren en satelietten me nooit echt geboeid, sinds vandaag![]()
maarre, hoe kan je nou weten (zit hier op een boot) wat het zuid/westen is?
Nope. Hier kan je globaal vinden waarom: http://www.washingtonpost(...)itter_washingtonpostquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:05 schreef CindieY het volgende:
Is er dan eigenlijk helemaal niks te zeggen over waar ie gaat neer storten?
Op die boot is vast een kompasquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:05 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik blijf ook de hele nacht wakker hier voor. Eigenlijk hebben sterren en satelietten me nooit echt geboeid, sinds vandaag![]()
Geen kompas? Jupiter is zeer goed te zien in het zuid - oosten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:05 schreef Skitzofrenix het volgende:
quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:10 schreef Skitzofrenix het volgende:
Lach me niet uit. Maar we hebben al gezocht naar een kompas (niet gevonden) en we hebben allebei geen smartphone dus.. nog andere ideeën?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:07 schreef yavanna het volgende:
[..]
Geen kompas? Jupiter is zeer goed te zien in het zuid - oosten.
Het zuiden maar pin me er niet op vast....quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:08 schreef Maver24 het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Waar moeten we nu heen kijken. Zag hier een kaartje met die lijn die uit het noord westen komt maar we moeten naar het zuidwesten kijken. wat is het nu?
Zelf er 1 maken met een een naald / paperclip, kurkje en batterij?quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:10 schreef Skitzofrenix het volgende:
Lach me niet uit. Maar we hebben al gezocht naar een kompas (niet gevonden) en we hebben allebei geen smartphone dus.. nog andere ideeën?
Ik niet.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:25 schreef Mishu het volgende:
Ik had net een knal hier in Amsterdam.
Maar je moet naar het zuiden kijken, of ik redeneer foutquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:26 schreef Maver24 het volgende:
Dat kaart geeft toch noord west aan ??
Hij is al bij Ierlandquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:32 schreef StM het volgende:
Hij is al weer over de helft van de oceaan
Ow dan zet ik CNN even aan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:30 schreef StM het volgende:
03:36:01 - 03:38:45
Maar het zijn schattingen
Nog even te zien, als het goed is.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:39 schreef thoragz het volgende:
is hij nog te zien in nl of al voorbij?
Klopt, hij bevindt zich in de schaduw van de aarde en is nog niet aan het verbranden.quote:
In het zuiden? Die zag ik ook, bijzonder fel en kleurrijk.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:34 schreef Maver24 het volgende:
Wow. Ik zie nu buiten net 1 dikke streep met allerlei kleuren !!!!!!
Nee, want de satelliet is nog intact.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:44 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Die hele grote. Duurde wel een paar seconden. Was dat schroot van de sataliet??
Het is altijd een UFO als je hem nog niet geïdentificeerd hebt..quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:46 schreef Skitzofrenix het volgende:
Wij dachten dat we hem hadden gezien (met de verrekijker leek het net een ufo) maar als ik dit zo lees zou het wel een vliegtuig geweest zijn.
Een vriend van me sms'te me net dat hij hetzelfde zag richting het Noorden. Misschien een komeet ofzo?quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:44 schreef yavanna het volgende:
[..]
In het zuiden? Die zag ik ook, bijzonder fel en kleurrijk.
Nee, dat kan nog steeds. Over anderhalf uur is hij er weer.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:48 schreef thoragz het volgende:
betekent dit nu dat hij niet meer in nl zal gaan vallen?
Dat was het. Hoop mensen die het gezien hebben, niemand die weet wat het was.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Een vriend van me sms'te me net dat hij hetzelfde zag richting het Noorden. Misschien een komeet ofzo?
Wss alleen niet zichtbaar meer... Althans volgens de voorspellingen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee, dat kan nog steeds. Over anderhalf uur is hij er weer.
Hoe hard, geen idee.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:51 schreef thoragz het volgende:
wow wat is de snelheid van dat ding dan? en waar kun je de positie volgen?
een komeet was het iig zeker nietquote:Op zaterdag 24 september 2011 03:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat was het. Hoop mensen die het gezien hebben, niemand die weet wat het was.
waar jun je dat zien?quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Voorlopig gaat 'ie weer boven de grote plas langs, laat 'm maar mooi in zee storten
28000 km/h dus.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:52 schreef StM het volgende:
17500 mile per uur btw. Doe het keer 1.6 en je hebt het in kilometers
quote:
quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:51 schreef StM het volgende:
Dit is de actuele positie:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hoe hard, geen idee.
Ik volg 'm via:
http://www.ustream.tv/channel/theweatherspace-news
Heb je een idee of hij zichtbaar zal zijn nog?quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:55 schreef yavanna het volgende:
Het was een meteoriet iig. UARS volgende route gaat boven Spanje langs, over ca 63 minuten.
twitter:UARS_Reentry twitterde op zaterdag 24-09-2011 om 03:57:23#UARS now dropping to around the 135km mark - it's all starting to happen now - around a kilogram force drag, now definitely within 4 hours reageer retweet
dank jequote:
Toch wel tof, dat de Aarde nu haar best gaat doen het ding weer naar zich toe te trekken... en het gaat winnen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:59 schreef StM het volgende:
twitter:UARS_Reentry twitterde op zaterdag 24-09-2011 om 03:57:23#UARS now dropping to around the 135km mark - it's all starting to happen now - around a kilogram force drag, now definitely within 4 hours reageer retweet
twitter:UARS_Reentry twitterde op zaterdag 24-09-2011 om 04:10:06#UARS Sat 24 Sep 2011 2:10UT orbit 87.19 mins 130.7 x 136.9km Position 51.2S,101.2E alt=145.6km Lit [0.04d] ~Reentry-1.9h reageer retweet
Maar ik heb er genoeg van, ik zie morgen de beelden weltwitter:UARS_Reentry twitterde op zaterdag 24-09-2011 om 04:20:08#UARS Sat 24 Sep 2011 2:20UT orbit 87.19 mins 130.1 x 136.3km Position 52.1S,168.0E alt=143.7km Lit [0.04d] ~Reentry-1.7h reageer retweet
Goed excuus om dat land plat te gooien.quote:Op zaterdag 24 september 2011 04:24 schreef StM het volgende:
Hmm als ik de laatste schatting goed lees kan hij weleens op Libië gaan vallen
Als ik m zo lees valt ie ten westen van Alaska..quote:Op zaterdag 24 september 2011 04:24 schreef StM het volgende:
Hmm als ik de laatste schatting goed lees kan hij weleens op Libië gaan vallen
[ afbeelding ]
Hmm, je hebt gelijk, ik heb een lijntje verkeerd gevolgd. Wel een rotkaartje hehequote:Op zaterdag 24 september 2011 04:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als ik m zo lees valt ie ten westen van Alaska..
En wat denk je dat al die vissen, zeehonden en dolfijnen daarvan vinden?! Hè?:Pquote:Op zaterdag 24 september 2011 04:33 schreef gewoonfaye het volgende:
Gewoon in de zee graag, of een stukje woestijn waar toevallig ook geen dieren zijn
Maar wat qua vervuiling? Is een uitgestorven stuk woestijn niet beter?quote:Op zaterdag 24 september 2011 04:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tis iig mooi. Wss heeft NL weinig te vrezen. En waarschijnlijk stort ie in zee. Beter kan opzich niet.
Dat dacht ik net dus ook alquote:Op zaterdag 24 september 2011 04:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En wat denk je dat al die vissen, zeehonden en dolfijnen daarvan vinden?! Hè?:P
Kunnen de bedoeïnen daar 'm meteen als antenne gebruiken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 04:35 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Maar wat qua vervuiling? Is een uitgestorven stuk woestijn niet beter?
Ja, hier kan Madagascar geen grens tegen dichtgooien.quote:Op zaterdag 24 september 2011 04:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zolang ie maar niet op Madagaskar valt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |