Hoe snel is snel? Ik heb ook dat roodachtige + flikkerende gezien, maar ik had natuurlijk totaal geen idee waar ik op moest letten ofzo. Viel rond 1 uur lurkend dit topic binnen en ben maar naar buiten gegaan toen jullie dat ook dedenquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:24 schreef StM het volgende:
Het was niet veel groter als een ster ja, die snel langs de hemel bewoog (goed zichtbaar bewegend) en nogal roodachtig + flikkerend.
Wss kan je hem vanuit de stad sowieso niet zien door het vele licht. Ik heb een heel donker hoekje er voor opgezocht waar ik mooi uitzicht op het zuiden had, anders had ik hem wss nooit kunnen zien.
Minuutje max om van zuid naar west te gaan? Je kan hem echt duidelijk zien schuiven over de hemel en dat zie je normaal niet... Een vliegtuig heeft ook netjes rode en witte knipperende lichten die bv om de seconde aan en uit gaan. Voor de rest vliegt er eigenlijk niet veel rond dat het kon zijn (En ook nog eens toevallig op het juiste moment en dat als je een kwartier buiten bent verder niks zietquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:26 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hoe snel is snel? Ik heb ook dat roodachtige + flikkerende gezien, maar ik had natuurlijk totaal geen idee waar ik op moest letten ofzo. Viel rond 1 uur lurkend dit topic binnen en ben maar naar buiten gegaan toen jullie dat ook deden
Ja, maar je kan hem nu al wel zien doordat de zon er op schijnt / hij warm wordt al door de wrijving.quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:26 schreef Strani het volgende:
De timeframe waarin het ding neer kan storten is nu van 5 uur tot 8 uur deze ochtend, Nederlandse tijd. Dus alles wat daarvoor plaatsvindt is sowieso niet de sateliet.
Oh nou, spannend, dan zou ik em inderdaad ook wel eens gespot kunnen hebben. Ik heb 't er verder totaal geen verstand van, maar ik was toch nog wakkerquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:30 schreef StM het volgende:
[..]
Minuutje max om van zuid naar west te gaan? Je kan hem echt duidelijk zien schuiven over de hemel en dat zie je normaal niet... Een vliegtuig heeft ook netjes rode en witte knipperende lichten die bv om de seconde aan en uit gaan. Voor de rest vliegt er eigenlijk niet veel rond dat het kon zijn (En ook nog eens toevallig op het juiste moment en dat als je een kwartier buiten bent verder niks ziet)
Als dat hem is gaat ie van een beetje noordwesten naar het oosten, zeg maar over denemarken zoiets. Dan snap ik het nietquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:33 schreef StM het volgende:
Hier kan je hem live volgen: http://www2.heavens-above(...)ight=600&satid=21701
Volgens http://casperflights.com/unified/?location=eham waren er om 2 uur ook geen vliegbewegingen in Midden Nederland (waar ik zit) of het zuiden dus het moet hem haast wel geweest zijn.
Dat komt door de kromming van de aarde. Hij ging ongeveer halverwege boven Engeland en volgde zo'n beetje onze kust en dan in het noorden buigt hij weer af (wat voor hem gewoon rechtdoor isquote:Op zaterdag 24 september 2011 02:35 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als dat hem is gaat ie van een beetje noordwesten naar het oosten, zeg maar over denemarken zoiets. Dan snap ik het niet
Thanks!quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:38 schreef StM het volgende:
Iets over half 4.... Iedere keer dat hij over komt zal het wel spectaculairder worden maar ik betwijfel of het hier meer gaat worden als een felle, overtrekkende stip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |