abonnement Unibet Coolblue
pi_102255386
quote:
De veelbesproken executie van de Amerikaan Troy Davis is alsnog woensdagavond (lokale tijd) uitgevoerd in de gevangenis van Jackson in de staat Georgia.

Hij overleed om 23.08 uur, aldus gevangenisfunctionarissen.

"Voor diegenen die op het punt staan mij van het leven te beroven, ik hoop dat God jullie genade toont", aldus Davis voor de executie.

Het Amerikaans hooggerechtshof had woensdag op het laatste moment zijn executie uitgesteld om een op het nippertje ingediend beroep te bekijken. Dat werd na ruim vier uur beraad alsnog afgewezen, meldden Amerikaanse media woensdagavond laat.

De executie door een dodelijke injectie stond in eerste instantie gepland voor 19.00 uur lokale tijd. Ongeveer 200 mensen hadden zich buiten de gevangenis verzameld en betoogden tegen de executie.

Agent

De zwarte Davis (42) was veroordeeld omdat hij een blanke agent had doodgeschoten tijdens een parkeerruzie in 1989, maar er is geen fysiek bewijs en zeven van de negen getuigen trokken hun verhaal in.

Ook enkele juryleden hebben aangegeven nu te twijfelen aan Davis' schuld.

Davis heeft altijd volgehouden onschuldig te zijn. Een gratieverzoek werd dinsdag nog afgewezen.

''Om een man de doodstraf te geven bij zoveel twijfel is een schandelijke belediging van de rechtvaardigheid'', verklaarde Amnesty International eerder.

De Amerikaan is symbool geworden van tegenstanders van de doodstraf. Ook de internationale gemeenschap bemoeide zich ermee en sprak zich uit tegen de executie.
Bron

Nou is de doodstraf in mijn ogen sowieso niet echt iets om toe te juichen.

Maar om het vonnis toch door te zetten, ondanks rammelend bewijs en getuigen die zich terugtrekken.. :{
Dat is wel echt heel slecht.

/speculatiemodus. Zou bijna denken dat ze hem toch maar hebben geëxecuteerd om van verder onderzoek af te zijn, waaruit misschien wel naar voren zou komen dat het politieonderzoek niet deugde.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 22 september 2011 @ 11:55:47 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_102255546
Dat is nou precies de reden waarom de doodstraf niet kan. Het is onomkeerbaar en je moet de staat nooit de macht willen geven mensen te doden.
pi_102255839
Oftewel tegenstanders van de doodstraf grijpen dit heel hard aan, terwijl er wel degelijk mensen zijn die prima opgeruimd-is-netjes doen en zeker niet gemist worden in de samenleving.

Wel vreemd dat de uitvoering van de doodstraf zo lang duurt, doen ze in China in 2 weken i.p.v. 22 jaar! Dat doet me er aan denken dat het totaal aantal ter dood veroordeelden in de VS gedeeld door het aantal executies per jaar, veel groter dan 100 jaar is. M.a.w. het overgrote deel wordt in het huidige tempo nooit geexecuteerd...
censuur :O
pi_102255878
Hoe zekerder ze zijn over schuld hoe sneller iemand wordt gedood in amerika. Bij deze persoon rammelde het bewijs zodanig dat het lang duurde.
Dat is maar goed ook, omdat het niet onomkeerbaar is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_102255896
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is nou precies de reden waarom de doodstraf niet kan. Het is onomkeerbaar en je moet de staat nooit de macht willen geven mensen te doden.
Dit dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel tegenstanders van de doodstraf grijpen dit heel hard aan, terwijl er wel degelijk mensen zijn die prima opgeruimd-is-netjes doen en zeker niet gemist worden in de samenleving.

Wel vreemd dat de uitvoering van de doodstraf zo lang duurt, doen ze in China in 2 weken i.p.v. 22 jaar! Dat doet me er aan denken dat het totaal aantal ter dood veroordeelden in de VS gedeeld door het aantal executies per jaar, veel groter dan 100 jaar is. M.a.w. het overgrote deel wordt in het huidige tempo nooit geexecuteerd...
Dit is ook JUIST een van de grote dingen tegen de doodstraf.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe zekerder ze zijn over schuld hoe sneller iemand wordt gedood in amerika. Bij deze persoon rammelde het bewijs zodanig dat het lang duurde.
Dat is maar goed ook, omdat het niet onomkeerbaar is.
Hoe langer ze wachtte, hoe minder sterk het bewijs werd. En dan toch doorgaan :').
  donderdag 22 september 2011 @ 12:10:30 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102255970
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe zekerder ze zijn over schuld hoe sneller iemand wordt gedood in amerika. Bij deze persoon rammelde het bewijs zodanig dat het lang duurde.
Dat is maar goed ook, omdat het niet onomkeerbaar is.
En het rammelde blijkbaar nog steeds tijdens de executie :')
pi_102256042
Ik ben in principe een voorstander van de doodstraf MITS het bewijs tegen de verdachte waterdicht is, en daar is in dit geval geen enkele sprake van. Gevalletje grove schending van de rechtspraak dus, en opnieuw bewijs van de aanfluiting die de Amerikaanse rechtstaat in zijn geheel eigenlijk is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_102256168
ik schrok eerst toen ik de foto zag aangezien hij heel erg leek op iemand die een tijdje terug op tv was getoond(dacht discovery oid of was het National Geographic channel) en die ooit in een gang zat,vervolgens jarenlang in de gevangenis vertoefde,daar zijn educatie deed in administratie oid,daar zijn bul kreeg en vervolgens jaren later ook de gevangenis verliet en poogde weer er voor zijn dochtertje te zijn en zijn leven op te pakken. :Y

Was ook een neger met bril aka iemand die erg op het persoon in de op leek. Iemand die weet wie ik bedoelde? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102256283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe zekerder ze zijn over schuld hoe sneller iemand wordt gedood in amerika.
Dat klinkt als een logische reden voor het feit dat wij alleen de langgerekte twijfelgevallen te horen krijgen. En niet de moordenaars waar de anti-doodstraf-lobby geen eer aan kan behalen.
censuur :O
pi_102256346
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En het rammelde blijkbaar nog steeds tijdens de executie :')
Precies, en daarom hoort de wereld dit.

Als het lang duurt, kan je er ook eigenlijk wel vanuit gaan dat er al tig keer uitstel is aangevraagd en toegekend, wat ook duidelijk maakt dat het bewijs rammelt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_102256349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat klinkt als een logische reden voor het feit dat wij alleen de langgerekte twijfelgevallen te horen krijgen. En niet de moordenaars waar de anti-doodstraf-lobby geen eer aan kan behalen.
Je vergeet dat het een meningsverschil is en niet louter over feiten gaat.
pi_102256958
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:16 schreef rubje het volgende:
ik schrok eerst toen ik de foto zag aangezien hij heel erg leek op iemand die een tijdje terug op tv was getoond(dacht discovery oid of was het National Geographic channel) en die ooit in een gang zat,vervolgens jarenlang in de gevangenis vertoefde,daar zijn educatie deed in administratie oid,daar zijn bul kreeg en vervolgens jaren later ook de gevangenis verliet en poogde weer er voor zijn dochtertje te zijn en zijn leven op te pakken. :Y

Was ook een neger met bril aka iemand die erg op het persoon in de op leek. Iemand die weet wie ik bedoelde? :?
Volgens mij was dat ook die gast die je zag solliciteren enzo, en dat ie overal ook moest zeggen dat ie ex gedetineerde was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102257092
Tsja, valt weinig over te zeggen zo achteraf
  donderdag 22 september 2011 @ 15:15:00 #14
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_102261481
Er is meerdere keren beroep aangetekend, maar nooit is de rechtzaak heropend. Dat vind ik wel vreemd. Is de argumentatie hiervoor ergens terug te vinden? Nu horen we alleen maar de argumenten van de protestanten, maar ik zou graag ook de andere kant van het verhaal willen weten.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_102261571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:12 schreef Hathor het volgende:
Ik ben in principe een voorstander van de doodstraf MITS het bewijs tegen de verdachte waterdicht is, en daar is in dit geval geen enkele sprake van. Gevalletje grove schending van de rechtspraak dus, en opnieuw bewijs van de aanfluiting die de Amerikaanse rechtstaat in zijn geheel eigenlijk is.
En dan moet je nog bepalen wat waterdicht is. Ik vind dat waterdicht eigenlijk alleen is als het op video staat én als er 2 of meer getuigen zijn (video is tegenwoordig met alle computertechnieken ook niet betrouwbaar)..
pi_102261783
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 22-09-2011 16:00:28 ]
pi_102261820
In before 'wat hadden ze gedaan als hij blank was?'
pi_102262436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:29 schreef Wereldpijn het volgende:
In before 'wat hadden ze gedaan als hij blank was?'
2 opties:
-Als-ie onschuldig is: Dan hadden de getuigen gezegd dat de dader een zwarte was...
-Als-ie schuldig is: Dan hadden de getuigen gezegd dat hij het was...
censuur :O
pi_102263334
Amerika, het land van de vrijheid... Belachelijk dat zo iets gebeurt.
pi_102263458
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:20 schreef VladimirPoetin het volgende:
Amerika, het land van de vrijheid...
Huh?
pi_102263556
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:24 schreef Wereldpijn het volgende:

[..]

Huh?
Sarcasme?
pi_102263617
absurd dit.. maargoed..had toch al geen vertrouwen in amerika
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_102263620
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:26 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Sarcasme?
Wie weet. De mogelijkheden zijn onbegrensd.
pi_102263708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:15 schreef TC03 het volgende:
Nu horen we alleen maar de argumenten van de protestanten, maar ik zou graag ook de andere kant van het verhaal willen weten.
De katholieken?
pi_102263760
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:31 schreef k_man het volgende:

[..]

De katholieken?
Dat zou een gemiste kans zijn om de moslims bij dit verhaal te betrekken.
pi_102263856
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:16 schreef rubje het volgende:
ik schrok eerst toen ik de foto zag aangezien hij heel erg leek op iemand die een tijdje terug op tv was getoond(dacht discovery oid of was het National Geographic channel) en die ooit in een gang zat,vervolgens jarenlang in de gevangenis vertoefde,daar zijn educatie deed in administratie oid,daar zijn bul kreeg en vervolgens jaren later ook de gevangenis verliet en poogde weer er voor zijn dochtertje te zijn en zijn leven op te pakken. :Y

Was ook een neger met bril aka iemand die erg op het persoon in de op leek. Iemand die weet wie ik bedoelde? :?
volgens mij is het ook die knakker hoor.. lijkt er iig verdomd veel op.

was in een aflevering van lockdown (america's hardest prisons).
  donderdag 22 september 2011 @ 16:45:58 #27
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_102264292
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:19 schreef WSquater het volgende:

[..]

En dan moet je nog bepalen wat waterdicht is. Ik vind dat waterdicht eigenlijk alleen is als het op video staat én als er 2 of meer getuigen zijn (video is tegenwoordig met alle computertechnieken ook niet betrouwbaar)..
Op heterdaad betrappen. De mens is helemaal niet goed in het exact onthouden, veel dingen veranderen in ons geheugen. Getuigen zijn dus ook niet te betrouwen.
吴 曼 迪
pi_102264734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat klinkt als een logische reden voor het feit dat wij alleen de langgerekte twijfelgevallen te horen krijgen. En niet de moordenaars waar de anti-doodstraf-lobby geen eer aan kan behalen.
die maken ook niet uit, het gaat er om dat er bij de doodstraf onschuldige mensen omkomen
pi_102265024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:35 schreef 16meter het volgende:

[..]

volgens mij is het ook die knakker hoor.. lijkt er iig verdomd veel op.

was in een aflevering van lockdown (america's hardest prisons).
Volgens mij niet hoor. Die was uiteindelijk toch vrij gekomen?
Plus dat volgens mij mensen op death row niet dezelfde rechten (zoals opleiding) hebben als andere gevangenen. Heb ik ooit ergens gelezen, maar moet de bron even schuldig blijven..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_102266946
Onbegrijpelijk...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_102267001
Amerika is justitieel een derdewereldland.
pi_102267064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:58 schreef Monidique het volgende:
Amerika is justitieel een derdewereldland.
Qua religiebeleving ook.
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 18:11:01 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102267321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:35 schreef 16meter het volgende:

[..]

volgens mij is het ook die knakker hoor.. lijkt er iig verdomd veel op.

was in een aflevering van lockdown (america's hardest prisons).
die kerel zat meer dan 20 jaar op death row

National Geographic Channel startte in 1997 ... denk niet dat jullie het over dezelfde persoon hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:51:02 #34
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_102271313
Amerika ies vrede! :D
pi_102273785
I had a dream...poef poef....dood:)
pi_102274178
Hoeveel zwarten zijn eigenlijk ter dood veroordeeld voor het ombrengen van een blanke?
En andersom?
pi_102274615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoeveel zwarten zijn eigenlijk ter dood veroordeeld voor het ombrengen van een blanke?
En andersom?
wel jaren terug maar

Furthermore, as of October 2002, 12 people have been executed where the defendant was white and the murder victim black, compared with 178 black defendants executed for murders with white victims.
pi_102281545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

die maken ook niet uit, het gaat er om dat er bij de doodstraf onschuldige mensen omkomen
Stelling: In Nederland komen meer onschuldige mensen om door toedoen van ontsnapte/vrijgelaten criminelen, dan er in de VS onschuldige mensen geexecuteerd worden... It's simply numbers.
censuur :O
pi_102285257
Numbers? Borrelpraat. Je hebt helemaal geen getallen, kan ook niet.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:01:43 #40
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_102285323
Doodstraf moet ook alleen gelden voor mensen die 100% schuldig zijn aan iets.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_102285446
Mensen waarvan de schuld niet onomstotelijk vaststaat horen überhaupt niet veroordeeld te worden, dus da's een kulargument.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 00:05:21 ]
pi_102286625
Amerika klaagt altijd maar over de mensenrechten in China maar ze vertikken het om naar zichzelf te kijken.

quote:
Ook de internationale gemeenschap bemoeide zich ermee en sprak zich uit tegen de executie.
Heeft Nederland zich ook uitgesproken?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:12:51 #43
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102288159
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:52 schreef eight het volgende:
Amerika klaagt altijd maar over de mensenrechten in China maar ze vertikken het om naar zichzelf te kijken.

[..]

Heeft Nederland zich ook uitgesproken?
Zal wel niet daarvoor heeft het schoothondje geen toestemming.
pi_102288372
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:12 schreef Hathor het volgende:
Ik ben in principe een voorstander van de doodstraf MITS het bewijs tegen de verdachte waterdicht is, en daar is in dit geval geen enkele sprake van. Gevalletje grove schending van de rechtspraak dus, en opnieuw bewijs van de aanfluiting die de Amerikaanse rechtstaat in zijn geheel eigenlijk is.
En dan is de VS van de landen met de doodstraf ook nog eens het land waar de rechtstaat het beste voor elkaar zou moeten zijn...

Ofwel fatsoenlijke uitvoering van berechting en doodvonnis zit er gewoon niet in. Moet je als beschaafd land gewoon niet willen. In schurkenstaten past een dergelijke barbaarse straf ook beter natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102288401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dan is de VS van de landen met de doodstraf ook nog eens het land waar de rechtstaat het beste voor elkaar zou moeten zijn...

Ofwel fatsoenlijke uitvoering van berechting en doodvonnis zit er gewoon niet in. Moet je als beschaafd land gewoon niet willen. In schurkenstaten past een dergelijke barbaarse straf ook beter natuurlijk.
Wie heeft jou ooit wijsgemaakt dat de VS een beschaafd land is? Doodstraf past hier juist prima bij.
pi_102288443
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wie heeft jou ooit wijsgemaakt dat de VS een beschaafd land is? Doodstraf past hier juist prima bij.
Van de landen die de doodstraf kennen scoren ze redelijk hoog. Niet dat dit hun verdienste is, de rest van de landen met de doodstraf is gewoon nog net wat achterlijker.

Het tweede deel van mijn post was meer op die figuren gericht die het graag in Nederland willen invoeren..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102288479
Ah ja dan klopt het wel inderdaad. Wanneer je het vergelijkt met de rest is de VS redelijk beschaafd :P .

In Nederland past de doodstraf sowieso niet. Maarja de mensen die dat roepen zijn altijd van die figuren die vatbaar zijn voor populisme.
pi_102288579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:02 schreef Sapstengel het volgende:

In Nederland past de doodstraf sowieso niet. Maarja de mensen die dat roepen zijn altijd van die figuren die vatbaar zijn voor populisme.
Klopt hoor, vaak is het plaatje ook compleet met voor vrijer wapenbezit en toch wel tegen buitenlanders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102288599
Ja inderdaad :D . Op Fok zijn ze vaak wel makkelijk te herkennen, dan hebben ze een UI met een Amerikaanse vlag of adelaar.
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:18:13 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102288631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:02 schreef Sapstengel het volgende:
In Nederland past de doodstraf sowieso niet. Maarja de mensen die dat roepen zijn altijd van die figuren die vatbaar zijn voor populisme.
Ah, mensen die het niet met jou eens zijn "zijn vatbaar voor populisme"? En de mensen die criminelen een schouderklopje geven en met ze gaan theedrinken, da's een doordachte actie zeker? Wat een kul.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')