Ik heb vandaag brandweermannensoep gehad van mijn dreumes!

Hij heeft het ikea keukentje gehad voor zijn verjaardag (woensdag pas jarig, maar gisteren al gevierd) en de brandweerkazerne van duplo, vandaar de rare combi.
Lijnloos, geen idee. Wij hebben hier ook zo'n fase gehad, heb em op een gegeven moment toch maar even laten brullen en toen ging het beter.
Afgelopen vrijdag de 2 jaar controle gehad bij het cb. En zoals voorspeld, te weinig aangekomen. Lengte is afgezwakt naar de normaallijn (of er is fout gemeten, want de laatste keer dat we met andere zoon op het cb waren hadden we em ook gemeten en was ie een centimeter langer) en gewicht gaat richting -2. Het was niet mijn favo wvpk en dus moesten we ons echt verantwoorden. Nou ja, pech, hij beweegt veel en eet op zich genoeg, dus tja, gewoon tenger. Had eigenlijk moeten roepen 'zijn voeten groeien wel en kijk maar naar de curve van zijn mama vroeger' maar goed. Stats nu: 89 cm en 11,9 kilo.
Nog 2 daagjes dreumes en dan is het een echte peuter. In gedrag is ie dat al effe, in zijn gezicht zie je het nu ook. Zal nog wel even een spammetje doen woensdag.
Nog een vraagje voor de mama's waarvan de kindjes waterpokken gehad hebben: hoe lang duurt het voor je er echt niets meer van ziet? Ik blijf maar vlekjes zien als in bad gaat of het koud of juist warm heeft. En hij lijkt ook in zijn gezicht echte littekens te hebben