Dat zou kunnen, maar die willen dus profiteren van de schaarste door exhorbitant hoge prijzen te vragen. Netjes is anders.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cameranu en cameratools verkopen ze voor 2899,- Misschien is dat de reden waarom camera.nl nog een voorraadje heeft
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar die willen dus profiteren van de schaarste door exhorbitant hoge prijzen te vragen. Netjes is anders.
Bij Cameratools kom ik graag, voor de service alleen al en daar is ie dus 560,- goedkoper... ik weet niet wat zij scherpe prijzen noemen en of er een happy ending bij de service zit, maar het kan inderdaad goedkoper.quote:Camera.nl is de plek waar foto, video en beeld tot leven komen! Camera.nl heeft alle topproducten in huis voor uiterst scherpe prijzen met een hoog serviceniveau.
Zag het gisteravond ja, samen met mijn vriendin (heeft een Canon)... maar is dat verschil bij video echt zo groot op hoge iso, of is dat een grap?quote:Op donderdag 5 april 2012 09:35 schreef Danny het volgende:
D800 wint op scherpte, rolling shutter en robuustheid (:'))
5D mk III wint op hoog iso video
(wait for it!)
Goedgelovig hieroquote:Op donderdag 5 april 2012 11:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat was wel duidelijk toch?! Hij wilde gewoon de vrouw naakt zien en de man niet
linkjes?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ahum. Ik lees van meerdere Nikon schieters reviews van de 5DIII die hem stuk voor stuk bruikbaarder vinden dan de D800. Zeker op AutoFocus ligt Canon momenteel zwaar in het voordeel. Op resolutie en dynamisch bereik heeft Nikon het voordeel. Al met al maakt het niet veel uit.
Mja, jammer dat bij een aantal shots (zoals de brick moire test) de D800 foto duidelijk overbelicht is (duidelijk zichtbaar als je het histogram van de afbeelding bekijkt, hoewel het zonder histogram ook duidelijk is)quote:Op donderdag 5 april 2012 12:07 schreef Ener-G het volgende:
Deze shootout lijkt me wat degelijker:
http://www.dslrnewsshoote(...)0-vs-canon-5d-mkiii/
Dat denk ik ook. De real world verschillen zullen marginaal zijn. 600 euro goedkoper en meer pixels zijn echter wel een flinke pré voor de D800 imo, maar ik ben dan ook een Nikon liefhebber. Had vroeger canon's (AE-1, T70), maar vind Nikon prettiger om mee te werken.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:56 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik denk dat ze elkaar niet erg ontlopen...
Voorkeur voor de Nikon vanwege resolutie/image quality en ergonomie, maar ze doen dus weinig voor elkaar onderquote:
Komt op hetzelfde neer. Ze doen weinig voor elkaar onder. High ISO heb ik al in de D3s. Daarnaast kun je altijd nog een stop of 2 winnen door -2ev te schieten en later je curves aan te passen. Zeker met de dynamische range van de D800, die afaik bijna 2 stops hoger ligt dan de 5D mk III hou je voldoende informatie over als je iets onderbelicht schiet bij een lagere iso.quote:
mooie review. altijd op leuke wijze gebracht ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:36 schreef Xilantof het volgende:
Ik vond dit wel een goed filmpje:
D800 vs 5D3
Jah, ik ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef Ener-G het volgende:
Waar maak je je dan druk om? En ik heb 'de vele negatieve verhalen in eerste instantie over de Canon' gemist geloof ik.
Mja okee, maar dacht dat de pro-line in Natori/Sendai werden gemaakt. Maar natuurlijk rekenen ze dat over de hele linie door...quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
en prijzen dalen? Volgens mij zijn verschillende mensen hier vergeten dat Thailand 2,5 meter onder water heeft gestaan en dat japan 3x erger is getroffen dan Katrina in de VS. De opruim toestanden gaan zeker nog anderhalf jaar duren en die kosten moeten ergens door gedekt worden (verzekeringen dekken zeker niet alles in deze financiële crisis) en dus door prijsverhogingen. toestanden zoals in de jaren 2003-2006 en verder ga je voorlopig niet terug zien.
Het is de fotograaf die de ontspanknop indrukt en de compositie bepaalt. Een D1 zal echter een beduidend minder scherp, contrastrijk etc beeld opleveren dan een D800 of 5D3. Het is ook de coureur die de race rijdt, maar als je motor het niet haalt bij die van de concurrentie kun je het alsnog wel schudden natuurlijkquote:De 5DIII zal bij DXo verwacht lager scoren en ik schat dat een camera als de Fuji X-pro 1 gelijkwaardig of beter zal presteren, maar ook dat is afwachten. Het is nog altijd de fotograaf doe het plaatje schiet en niet de camera.
Dat klopt en dat beweer ik ook niet, maar verschillende vormen van fotografie behoeven verschillend gereedschap. Als dat niet zo zou zijn zou iedereen met een simpel compactcameraatje van trust op zak lopen. De foto die je daarmee maakt hoeft niet perse minder indrukwekkend of sprekend te zijn, maar kwalitatief is het ruk.quote:
Digitalrev is zeker tof met hun reviews en met name bij deze review ook erg eerlijk. Beide cam's hebben iets beters t.o.v. de ander.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:12 schreef Danny het volgende:
[..]
mooie review. altijd op leuke wijze gebracht ook.
Heb wel de html uit je post verwijderd. Die rechten zijn niet bedoeld voor dit doeleinde nml.
Juist in dat filmpje is ie heel onpartijdig. Hij kiest uiteindelijk namelijk ook voor de 5D3quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
DigitalREV heeft altijd geweldige filmpjes vind ik. Kai (presentator) is wel echt een Nikon-man, maar dat maakt niet echt uit
Zo zag ik het niet :p Ach lekker boeiendquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Juist in dat filmpje is ie heel onpartijdig. Hij kiest uiteindelijk namelijk ook voor de 5D3
zodra de d800 leverbaar is bestel ik m iig. Later ruil ik m'n D3S misschien nog in voor de D4.quote:Op zondag 8 april 2012 13:40 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er al mensen op FOK! die trouwens de allernieuwste Nikon die pas is uitgekomen?
hebben aangeschafd of op zijn minst op het welbekende Sinterklaas/Kerst wenslijstje hebben staan?
Mja,... als ik de plaatjes van mn leraar zie met z'n Canon 50mm /1.2quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:16 schreef Ener-G het volgende:
Het enige nadeel dat wat mij betreft beter zou kunnen aan mn 50/1.4G, is de focussnelheid. Hij is echt trager dan de 50/1.4AF die ik eerst had. Aan de andere kant valt er eigenlijk prima mee te werken.
Een 1.2 gaat ook echt niet veel sneller worden, omdat je de precisie nodig hebt bij de flinterdunne DOF op 1.2.
F1.2 heb ik persoonlijk ook niet echt nodig, het komt vaker voor dat ik de 50/1.4G afstop naar 2.0 of 2.2 omdat de DOF anders te klein wordt, en je wijd open nogal wat bijeffecten hebt zoals wolligheid bij hoge licht/donker contrasten, aberratie, en vignetting. Dat zal met de 1.2 (als ik naar reviews van de oude 50/1.2 MF kijk) ook niet veel beter zijn.
Ja,... echt niet te doen.quote:
Komt door je focus screen, die is geoptimaliseerd voor f/2.8 dus kleiner DOF zie je niet door je viewfinder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef Xcalibur het volgende:
Ik verkijk me alleen nogal eens op de DoF op 1.8, dat is echt al best weinig... ik zou niet heel blij worden van 1.4 of 1.2 volgens mij
Even snel gelezen: schijnt misschien een VS-probleem te zijn. In Finland hebben ze er geen last van.quote:Op maandag 16 april 2012 09:53 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt erop dat de d800 voorlopig niet leverbaar gaat zijn.
bron: http://nikonrumors.com/20(...)-news-flash-158.aspx
Opzich vind ik 719 retail niet echt een gekke prijs voor een gold ring objectief, straatprijs zal nog iets lager zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:30 schreef Doodkapje het volgende:
Jezus, hoe scheef kunnen die prijzen zijn
Nieuwe Nikon 28mm f/1.8G
US: $699,-
NL: ¤719,-
http://www.amazon.com/Nik(...)04RWXY3W7K5XQQ7TY1YF
http://www.cameratools.nl(...)45&artdetail=NI2818G
Absoluut. En het prijsverschil is echt huge met de 1.4 versies.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:38 schreef Mercan het volgende:
Wel een leuke toevoeging in het bestaande rijtje.
28 f1.8
35 f1.8
50 f1.8
85 f1.8
Nee, maar goed... 699 dollar = 531 Eur... dat is toch wel ff flink wat minder dan dat t hier kost.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Opzich vind ik 719 retail niet echt een gekke prijs voor een gold ring objectief, straatprijs zal nog iets lager zijn.
Maar eerst maar eens die 85/1.8G scoren
ja, maar in dit filmpje met een simpele lamp erboven geeft het een verschil van 2 stops. Dat vind ik wel erg veel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:43 schreef Ener-G het volgende:
Danny: Dit is ook wel pijnlijk:
Canon heeft de issue inmiddels bevestigd, maar er bestaat nog enige onduidelijkheid of leveringen opgeschort gaan worden of niet.
Op mn D700 heb ik trouwens hiervoor een schakelaartje naast het oculair zitten met een shutter die de zoeker afdektCanon had dit blijkbaar niet?
Het is een bekend gegeven dat zoekers van fullframe camera's gevoeliger zijn voor lichtlekken.
Die D800 is toch wel een mooi dingquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:31 schreef Danny het volgende:
DxO mark van de Canon 5D3 is er. http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/795%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/792%7C0/(brand2)/Nikon
De 5D3 komt op de 10e plek in de sensor lijst. De D800 staat op plek 1. De D800 wint op alle gemeten vlakken.
[ afbeelding ]
ik gok 24MP (zelfde fullframe sensor als in de komende Sony A99), geen AF motor, en het 39punts AF systeem uit de D7000.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Let's go:
http://nikonrumors.com/20...-horizont-nikon-d600.aspx
Unknown MP count at that point
The new camera will be marketed as an entry level full frame camera
Auto DX crop mode
Dual SD card slots
In-camera RAW editor
Built in time-lapse functionality
There will be no build-in HDR feature
Possible integrated GPS
New external battery grip
To be released this summer
40% kans op correctheid volgens NR.
[ afbeelding ]
Ja is een prima beginners camera.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.
Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.
Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
Een losse D3100 kost volgens mij 350 euro, in ieder geval als je kijkt bij kieskeurig.nl. En zo'n 35 f1.8 is dan ook weer 170 euro. Dan kan ik toch beter gaan voor die mediamarkt actie en altijd later toch nog een andere lens kopen?quote:Op maandag 30 april 2012 17:55 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ja is een prima beginners camera.
Maar ik zou dan toch voor een losse D3100 en een 35 f1.8 gaan!
Ga je veel meer plezier van hebben.
Hmmm... De D3200 wordt een beetje te duur voor mij denk ik. Zal de prijs van de D3100 erg gaan zakken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou even wachten met die D3100, want de D3200 staat voor de deur. Wellicht dat je een nog betere deal kan scoren als die uit is (of haal meteen een D3200).
Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.
Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.
Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
De prijs van de D3000 is volgens mij gezakt tot 309 euro. Dus de prijs kan wel wat verder zakken maar het zal met de D3100 niet veel meer zijn denk ik. Heb nu ook besloten dat ik een camera ga halen en heb nu geen zin meer om te wachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:14 schreef Ener-G het volgende:
Wie weet, al is de prijs inmiddels al wel aanmerkelijk gedaald om de voorraden weg te werken voordat de 3200 komt.
Ik ben het overigens met Mercan eens, zou persoonlijk de D3100 halen met de 35/1.8G.
Qua bereik is de 18-55 kitlens flexibeler, maar de kans is groot dat je je al heel snel gaat ergeren aan de lichtsterkte.
Ja ik ga hem denk ik ook maar gewoon halen. Misschien kan ik van een neef nog een lens goedkoop scoren...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:15 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.
Ik val zelf ook onder het kopje beginner voor wat betreft DSLR camera's, en met deze camera kan je makkelijk alle mogelijkheden uitproberen en onder de knie krijgen. Bediening spreekt grotendeels voor zich en vind persoonlijk dat ie zelfs onder de meest onmogelijke omstandigheden nog best leuke foto's kan maken.
Zou er zelf ook nog wel graag een setje verschillende lenzen bij hebben, maar het kost allemaal zoveel
The f....quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/
Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef MrPantoffel het volgende:
Eindelijk ook een dslr aangeschaft! de D3100..kwam mooi uit met de actie van mediamarkt![]()
Whoop Whoop
Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:54 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?
Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:16 schreef MrPantoffel het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.
Nog geen andere extra's op het moment,
Jij wel van plan om er nog extra spullen erbij te halen?
Aah op die fiets,quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...
Heb hem inmiddels ook binnen, dat wordt lekker kloten vandaag
UV filter schijnt niet bijzonder veel nut te hebben anders dan dat het je kostbare glas beschermt en in dat opzicht kan het sowieso weinig kwaadquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:47 schreef Tobi-wan het volgende:
SD kaartje, gelijk maar 16 gb gehaald. Het advies van Ener-G kwam iets te laat. Tasje erbij gehaald van Lowepro. Ook een UV-filter, daar had ik zelf nog niets over gelezen maar die verkoper vertelde dat he wel belangrijk was. Als onervaren fotograaf vond ik het dan wel een goed idee. Zo duur waren ze ook weer niet.
Ik merkte al snel dat de neckstrap niet heel chill was, maar misschien komt het omdat ik gister weer eens lekker verbrand ben.
Ik ben ook helemaal tevreden met mijn D3100, al leuke foto's mee kunnen maken. Bij jou gaat het ook lekker zo te zien!quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.
[ afbeelding ]
Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.
http://www.flickr.com/photos/tobiaswessels/with/6989438034/
quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/
Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
mooie foto iddquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.
[ afbeelding ]
Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.
http://www.flickr.com/photos/tobiaswessels/with/6989438034/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |