Jah, ik ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef Ener-G het volgende:
Waar maak je je dan druk om? En ik heb 'de vele negatieve verhalen in eerste instantie over de Canon' gemist geloof ik.
Mja okee, maar dacht dat de pro-line in Natori/Sendai werden gemaakt. Maar natuurlijk rekenen ze dat over de hele linie door...quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
en prijzen dalen? Volgens mij zijn verschillende mensen hier vergeten dat Thailand 2,5 meter onder water heeft gestaan en dat japan 3x erger is getroffen dan Katrina in de VS. De opruim toestanden gaan zeker nog anderhalf jaar duren en die kosten moeten ergens door gedekt worden (verzekeringen dekken zeker niet alles in deze financiële crisis) en dus door prijsverhogingen. toestanden zoals in de jaren 2003-2006 en verder ga je voorlopig niet terug zien.
Het is de fotograaf die de ontspanknop indrukt en de compositie bepaalt. Een D1 zal echter een beduidend minder scherp, contrastrijk etc beeld opleveren dan een D800 of 5D3. Het is ook de coureur die de race rijdt, maar als je motor het niet haalt bij die van de concurrentie kun je het alsnog wel schudden natuurlijkquote:De 5DIII zal bij DXo verwacht lager scoren en ik schat dat een camera als de Fuji X-pro 1 gelijkwaardig of beter zal presteren, maar ook dat is afwachten. Het is nog altijd de fotograaf doe het plaatje schiet en niet de camera.
Dat klopt en dat beweer ik ook niet, maar verschillende vormen van fotografie behoeven verschillend gereedschap. Als dat niet zo zou zijn zou iedereen met een simpel compactcameraatje van trust op zak lopen. De foto die je daarmee maakt hoeft niet perse minder indrukwekkend of sprekend te zijn, maar kwalitatief is het ruk.quote:
Digitalrev is zeker tof met hun reviews en met name bij deze review ook erg eerlijk. Beide cam's hebben iets beters t.o.v. de ander.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:12 schreef Danny het volgende:
[..]
mooie review. altijd op leuke wijze gebracht ook.
Heb wel de html uit je post verwijderd. Die rechten zijn niet bedoeld voor dit doeleinde nml.
Juist in dat filmpje is ie heel onpartijdig. Hij kiest uiteindelijk namelijk ook voor de 5D3quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
DigitalREV heeft altijd geweldige filmpjes vind ik. Kai (presentator) is wel echt een Nikon-man, maar dat maakt niet echt uit
Zo zag ik het niet :p Ach lekker boeiendquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Juist in dat filmpje is ie heel onpartijdig. Hij kiest uiteindelijk namelijk ook voor de 5D3
zodra de d800 leverbaar is bestel ik m iig. Later ruil ik m'n D3S misschien nog in voor de D4.quote:Op zondag 8 april 2012 13:40 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er al mensen op FOK! die trouwens de allernieuwste Nikon die pas is uitgekomen?
hebben aangeschafd of op zijn minst op het welbekende Sinterklaas/Kerst wenslijstje hebben staan?
Mja,... als ik de plaatjes van mn leraar zie met z'n Canon 50mm /1.2quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:16 schreef Ener-G het volgende:
Het enige nadeel dat wat mij betreft beter zou kunnen aan mn 50/1.4G, is de focussnelheid. Hij is echt trager dan de 50/1.4AF die ik eerst had. Aan de andere kant valt er eigenlijk prima mee te werken.
Een 1.2 gaat ook echt niet veel sneller worden, omdat je de precisie nodig hebt bij de flinterdunne DOF op 1.2.
F1.2 heb ik persoonlijk ook niet echt nodig, het komt vaker voor dat ik de 50/1.4G afstop naar 2.0 of 2.2 omdat de DOF anders te klein wordt, en je wijd open nogal wat bijeffecten hebt zoals wolligheid bij hoge licht/donker contrasten, aberratie, en vignetting. Dat zal met de 1.2 (als ik naar reviews van de oude 50/1.2 MF kijk) ook niet veel beter zijn.
Ja,... echt niet te doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |