abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2012 @ 13:29:16 #276
245494 Peter_Aragorn
pi_110962778
Prima ding! Zelf ook mee begonnen destijds
pi_110967578
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.

Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.

Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
Ja is een prima beginners camera.
Maar ik zou dan toch voor een losse D3100 en een 35 f1.8 gaan!
Ga je veel meer plezier van hebben.
Eskimo Joe
pi_110987887
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:55 schreef Mercan het volgende:

[..]

Ja is een prima beginners camera.
Maar ik zou dan toch voor een losse D3100 en een 35 f1.8 gaan!
Ga je veel meer plezier van hebben.
Een losse D3100 kost volgens mij 350 euro, in ieder geval als je kijkt bij kieskeurig.nl. En zo'n 35 f1.8 is dan ook weer 170 euro. Dan kan ik toch beter gaan voor die mediamarkt actie en altijd later toch nog een andere lens kopen?
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2012 @ 10:07:15 #279
245494 Peter_Aragorn
pi_110988081
Gewoon eerst met kitlens kopen inderdaad, en later een 35/50mm kopen voor de lichtsterkte :)
pi_110989102
Ik zou even wachten met die D3100, want de D3200 staat voor de deur. Wellicht dat je een nog betere deal kan scoren als die uit is (of haal meteen een D3200).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_110989428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou even wachten met die D3100, want de D3200 staat voor de deur. Wellicht dat je een nog betere deal kan scoren als die uit is (of haal meteen een D3200).
Hmmm... De D3200 wordt een beetje te duur voor mij denk ik. Zal de prijs van de D3100 erg gaan zakken?
pi_110989498
Wie weet, al is de prijs inmiddels al wel aanmerkelijk gedaald om de voorraden weg te werken voordat de 3200 komt.

Ik ben het overigens met Mercan eens, zou persoonlijk de D3100 halen met de 35/1.8G.
Qua bereik is de 18-55 kitlens flexibeler, maar de kans is groot dat je je al heel snel gaat ergeren aan de lichtsterkte.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_110989518
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.

Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.

Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.
Ik val zelf ook onder het kopje beginner voor wat betreft DSLR camera's, en met deze camera kan je makkelijk alle mogelijkheden uitproberen en onder de knie krijgen. Bediening spreekt grotendeels voor zich en vind persoonlijk dat ie zelfs onder de meest onmogelijke omstandigheden nog best leuke foto's kan maken.

Zou er zelf ook nog wel graag een setje verschillende lenzen bij hebben, maar het kost allemaal zoveel ;(
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110989790
Als je er goed glas op prikt is die D3100 een heeele leuke camera, zeker als je net begint :)
pi_110990152
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:14 schreef Ener-G het volgende:
Wie weet, al is de prijs inmiddels al wel aanmerkelijk gedaald om de voorraden weg te werken voordat de 3200 komt.

Ik ben het overigens met Mercan eens, zou persoonlijk de D3100 halen met de 35/1.8G.
Qua bereik is de 18-55 kitlens flexibeler, maar de kans is groot dat je je al heel snel gaat ergeren aan de lichtsterkte.
De prijs van de D3000 is volgens mij gezakt tot 309 euro. Dus de prijs kan wel wat verder zakken maar het zal met de D3100 niet veel meer zijn denk ik. Heb nu ook besloten dat ik een camera ga halen en heb nu geen zin meer om te wachten. :P Kan altijd nog een andere lens erbij halen.

quote:
99s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:15 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.
Ik val zelf ook onder het kopje beginner voor wat betreft DSLR camera's, en met deze camera kan je makkelijk alle mogelijkheden uitproberen en onder de knie krijgen. Bediening spreekt grotendeels voor zich en vind persoonlijk dat ie zelfs onder de meest onmogelijke omstandigheden nog best leuke foto's kan maken.

Zou er zelf ook nog wel graag een setje verschillende lenzen bij hebben, maar het kost allemaal zoveel ;(
Ja ik ga hem denk ik ook maar gewoon halen. Misschien kan ik van een neef nog een lens goedkoop scoren...

Maar even wat andere vragen:

Er zit geen geheugenkaart bij? Moet ik gewoon zo'n sandisk 16gig halen?
Zit er iets van een tasje bij?
Las dat er weinig kabels bij zaten, wat voor kabel heb je nodig om hem aan je computer te linken? Gewone USB kabel of micro-USB, volgens mij heb ik die allebei wel ergens liggen.
Andere tips/dingen die handig zijn?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:32:52 #286
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110991974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/

Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
The f.... :o Wordt een erg interessante camera zo.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_110992495
Eindelijk ook een dslr aangeschaft! de D3100..kwam mooi uit met de actie van mediamarkt :D
Whoop Whoop
Doei.
pi_110992669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef MrPantoffel het volgende:
Eindelijk ook een dslr aangeschaft! de D3100..kwam mooi uit met de actie van mediamarkt :D
Whoop Whoop
Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?
pi_110993341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:54 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?
Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.
Nog geen andere extra's op het moment,
Jij wel van plan om er nog extra spullen erbij te halen?
Doei.
pi_110996360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:16 schreef MrPantoffel het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.
Nog geen andere extra's op het moment,
Jij wel van plan om er nog extra spullen erbij te halen?
Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...

Heb hem inmiddels ook binnen, dat wordt lekker kloten vandaag :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tobi-wan op 01-05-2012 15:06:14 ]
pi_110997376
Een sd kaartje wel handig, beter nog, 2 sd kaartjes, ipv 1 grote. Verder is een tas een must, maar als je niet van plan bent om heel veel nieuwe lenzen aan te schaffen voldoet een snuittas ook, zodat je hem in ieder geval zo in een gewone tas/rugzak kan stoppen die je al hebt.
Een microfiber doekje (2 euro ofzo bij de appie) en een blaasbalgje (met filter) is ook wel een aanrader, Als je nog geld over hebt investeren in een fatsoenlijke neckstrap om de nylon bandzaag met-schreeuwerige-knalgele-opdruk te vervangen die Nikon er standaard bijlevert ;)
pi_110998597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...

Heb hem inmiddels ook binnen, dat wordt lekker kloten vandaag :)
Aah op die fiets,
Die spulletjes heb ik allemaal al, van mijn vorige camera. Wat heb jij er dan allemaal bij gekocht?
Doei.
pi_110998841
SD kaartje, gelijk maar 16 gb gehaald. Het advies van Ener-G kwam iets te laat. Tasje erbij gehaald van Lowepro. Ook een UV-filter, daar had ik zelf nog niets over gelezen maar die verkoper vertelde dat he wel belangrijk was. Als onervaren fotograaf vond ik het dan wel een goed idee. Zo duur waren ze ook weer niet.

Ik merkte al snel dat de neckstrap niet heel chill was, maar misschien komt het omdat ik gister weer eens lekker verbrand ben.
  Admin dinsdag 1 mei 2012 @ 15:49:32 #294
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_110998909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:47 schreef Tobi-wan het volgende:
SD kaartje, gelijk maar 16 gb gehaald. Het advies van Ener-G kwam iets te laat. Tasje erbij gehaald van Lowepro. Ook een UV-filter, daar had ik zelf nog niets over gelezen maar die verkoper vertelde dat he wel belangrijk was. Als onervaren fotograaf vond ik het dan wel een goed idee. Zo duur waren ze ook weer niet.

Ik merkte al snel dat de neckstrap niet heel chill was, maar misschien komt het omdat ik gister weer eens lekker verbrand ben.
UV filter schijnt niet bijzonder veel nut te hebben anders dan dat het je kostbare glas beschermt en in dat opzicht kan het sowieso weinig kwaad :) (het is natuurlijk wel het soort bijverkopen dat de marge voor de winkelier fors opkrikt, maar soit)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_110999521
UV filter op de kitlens is zonde van je geld, een goedkoop filter zorgt voor onscherpte en meer kans op flares en halo's. Een goed filter is weer dermate duur dat het niet in verhouding staat tot de prijs van een nieuwe kitlens. Het is alleen nuttig als je paranoia bent voor krassen, of van plan bent om echt in de regen/bier/troep/stof/zand te gaan fotograferen.. je poetst liever het filter dan je frontelement.
pi_110999579
Ja ik dacht al dat het niet echt nodig was, maar een beetje extra bescherming als beginnend fotograaf kan geen kwaad denk ik. In ieder geval weer wat geleerd voor de volgende keer :)
pi_111046853
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.

Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.

http://www.flickr.com/photos/tobiaswessels/with/6989438034/
pi_111047941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.

[ afbeelding ]

Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.

Ik ben ook helemaal tevreden met mijn D3100, al leuke foto's mee kunnen maken. Bij jou gaat het ook lekker zo te zien! :)
Doei.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:34:07 #299
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_111055287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/

Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
:9~ :9~
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
pi_111094630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:

[ afbeelding ]

mooie foto idd :) Heb zelf de 5100 onlangs gekocht, erg blij mee! Zojuist een tas erbij gehaald, en een polarisatiefilter.

Ben nu nog aan het zoeken naar een leuke deal voor een 50mm 1.8 lens, maar helaas zijn de AF-S versies aanzienlijk duurder dan de normale AF lens. Degene die ik zoek kan ik bij de lokale cameraboer bestellen voor 199,-. Niet heel overdreven duur, maar ik werk wel met een enorm klein budget ... een paar tientjes maakt het verschil al. Ach, ik kijk wel ... als ik mn vakantiegeld binnen heb dan kan ik hem alsnog bij hem bestellen. Was een aardige gast, dus als het maar 10 of 15 euro scheelt ... dat gun ik hem dan wel ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')