Ja is een prima beginners camera.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.
Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.
Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
Een losse D3100 kost volgens mij 350 euro, in ieder geval als je kijkt bij kieskeurig.nl. En zo'n 35 f1.8 is dan ook weer 170 euro. Dan kan ik toch beter gaan voor die mediamarkt actie en altijd later toch nog een andere lens kopen?quote:Op maandag 30 april 2012 17:55 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ja is een prima beginners camera.
Maar ik zou dan toch voor een losse D3100 en een 35 f1.8 gaan!
Ga je veel meer plezier van hebben.
Hmmm... De D3200 wordt een beetje te duur voor mij denk ik. Zal de prijs van de D3100 erg gaan zakken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou even wachten met die D3100, want de D3200 staat voor de deur. Wellicht dat je een nog betere deal kan scoren als die uit is (of haal meteen een D3200).
Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Geen zin om een nieuwe topic te openen, dit ziet eruit als de prima plek om dit te vragen.
Zag bij de nieuwe mediemarkt reclame een Nikon D3100 met een 18-55mm lens voorbij komen voor 369 euro.
Ik heb met fotocamera's nauwelijks ervaring, ben wel voor mijn studie bezig geweest met een Sony HDV. Dat is natuurlijk wel wat anders maar ik heb al enigszins ervaring met focus, diafragma/iris etc.
Heb eigenlijk altijd al een keer een leuke camera willen, dit is volgens mij een prima ding om mee te beginnen toch?
De prijs van de D3000 is volgens mij gezakt tot 309 euro. Dus de prijs kan wel wat verder zakken maar het zal met de D3100 niet veel meer zijn denk ik. Heb nu ook besloten dat ik een camera ga halen en heb nu geen zin meer om te wachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:14 schreef Ener-G het volgende:
Wie weet, al is de prijs inmiddels al wel aanmerkelijk gedaald om de voorraden weg te werken voordat de 3200 komt.
Ik ben het overigens met Mercan eens, zou persoonlijk de D3100 halen met de 35/1.8G.
Qua bereik is de 18-55 kitlens flexibeler, maar de kans is groot dat je je al heel snel gaat ergeren aan de lichtsterkte.
Ja ik ga hem denk ik ook maar gewoon halen. Misschien kan ik van een neef nog een lens goedkoop scoren...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:15 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Heb die D3100 nu een jaar in huis. Prima camera vind ik persoonlijk.
Ik val zelf ook onder het kopje beginner voor wat betreft DSLR camera's, en met deze camera kan je makkelijk alle mogelijkheden uitproberen en onder de knie krijgen. Bediening spreekt grotendeels voor zich en vind persoonlijk dat ie zelfs onder de meest onmogelijke omstandigheden nog best leuke foto's kan maken.
Zou er zelf ook nog wel graag een setje verschillende lenzen bij hebben, maar het kost allemaal zoveel
The f....quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/
Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef MrPantoffel het volgende:
Eindelijk ook een dslr aangeschaft! de D3100..kwam mooi uit met de actie van mediamarkt![]()
Whoop Whoop
Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:54 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik ga hem zo halen, wat heb je er allemaal bij gekocht?
Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:16 schreef MrPantoffel het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het standaard pakket gekocht, met de 18-55 kitlens.
Nog geen andere extra's op het moment,
Jij wel van plan om er nog extra spullen erbij te halen?
Aah op die fiets,quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer van de dingen die je nodig hebt. Zoals een sd kaartje, een tas...
Heb hem inmiddels ook binnen, dat wordt lekker kloten vandaag
UV filter schijnt niet bijzonder veel nut te hebben anders dan dat het je kostbare glas beschermt en in dat opzicht kan het sowieso weinig kwaadquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:47 schreef Tobi-wan het volgende:
SD kaartje, gelijk maar 16 gb gehaald. Het advies van Ener-G kwam iets te laat. Tasje erbij gehaald van Lowepro. Ook een UV-filter, daar had ik zelf nog niets over gelezen maar die verkoper vertelde dat he wel belangrijk was. Als onervaren fotograaf vond ik het dan wel een goed idee. Zo duur waren ze ook weer niet.
Ik merkte al snel dat de neckstrap niet heel chill was, maar misschien komt het omdat ik gister weer eens lekker verbrand ben.
Ik ben ook helemaal tevreden met mijn D3100, al leuke foto's mee kunnen maken. Bij jou gaat het ook lekker zo te zien!quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.
[ afbeelding ]
Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.
http://www.flickr.com/photos/tobiaswessels/with/6989438034/
quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:22 schreef Danny het volgende:
eerste D800E pics op flickr:
http://www.flickr.com/cameras/nikon/d800e/
Kijk het detail van deze foto eens op 100% (omgwtfbbq!)
http://farm8.staticflickr.com/7039/7100003839_0989c3c16b_o.jpg
(let op: 36,3MP, dus GROOT!)
mooie foto iddquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Ben helemaal happy met mijn D3100. Maar de lens geeft je inderdaad niet heel veel vrijheid. Ach, eerst hier nog lekker mee kloten. Heb je een shitload aan foto's gemaakt al maar er zitten ook een paar mooie tussen als je het mij vraagt.
[ afbeelding ]
Heb er en paar op Flickr gezet, volgens mij kunnen jullie ze zien als ik deze link geef.
http://www.flickr.com/photos/tobiaswessels/with/6989438034/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |