quote:Wikipedia
In de beginjaren bouwde de band al een behoorlijke reputatie op, maar de doorbraak naar het grote publiek kwam met het album Out Of Time en de hits Losing My Religion en Shiny Happy People. Losing My Religion en het van Automatic For The People afkomstige Everybody Hurts worden gerekend tot de klassiekers in de popmuziek. In oktober van 1997 verlaat drummer Bill Berry, vanwege een zware depressie de groep. In 1995 werd Berry tijdens een concert in Oostenrijk getroffen door een hersenbloeding. Hij verruilde het leven van rockster in voor een leven op de boerderij.
Kenmerkend voor R.E.M. is de krachtige, karakteristieke zang van Michael Stipe, de eigenzinnige composities, die een combinatie van folk en rock laten horen en de meestal zeer gedreven optredens die muziektechnisch zeer verzorgd zijn. Stipe uit regelmatig zijn maatschappelijk engagement en maakt daar ook tijdens optredens geen geheim van.
In de jaren tachtig van de vorige eeuw werd de band wel gezien als een schoolvoorbeeld van alternatieve muziek. Opmerkelijk is dat dit imago sindsdien weinig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet, hoewel ze inmiddels al jarenlang wereldwijd ook commercieel zeer succesvol zijn.
Klopt, al was een cliché-afscheidstour wel tof geweestquote:Op woensdag 21 september 2011 20:28 schreef Steve het volgende:
Jammer, maar na zo'n tijd ook wel te begrijpen..
Thanks voor het openen, zat even niet achter mijn goede pc.quote:
http://remhq.com/news_story.php?id=1446quote:Op woensdag 21 september 2011 23:22 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Is er al een reden gegeven waarom? Ik vond de laatste plaat toch wel weer erg prettig
Ah oke, dank je.. Jammerquote:Op woensdag 21 september 2011 23:38 schreef Diaan73 het volgende:
http://remhq.com/news_story.php?id=1446
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar ik ben mede fan van R.E.M. door hun mooie clips en artwork, dus eens: gelukkig hebben we de plaatjes nogquote:Op donderdag 22 september 2011 14:13 schreef Red_85 het volgende:
gelukkig hebben we de plaatjes nog.
Gelukkig hebben we Anton Corbijn nogquote:Op donderdag 22 september 2011 14:19 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar ik ben mede fan van R.E.M. door hun mooie clips en artwork, dus eens: gelukkig hebben we de plaatjes nog.
'Michael Stipe HAD echt charisma. Unieke man en zanger.' HEEFT charisma. Hij is gelukkig nog niet dood. En we zullen zeker nog nieuwe muziek van hem voorgeschoteld krijgen, in samenwerking met.. dat heeft in het verleden al mooie dingen opgeleverd. Check 'featuring Stipe' en je ontdekt de coolste songs.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:20 schreef tong80 het volgende:
Geweldige eerste 5 albums. Daarna werden ze te glad voor me, met nog wel mooie nummers af en toe. Een verlies voor de muziek.
Michael Stipe had echt charisma. Unieke man en zanger.
Correcht me if I'm wrong, volgens mij werden ze gekozen tot beste band van de jaren 80 door The Rolling Stone.
Klopt, gaat in november uitgebracht worden door Warner Bros. en zou de hele carriere moeten omspannen inclusief de IRS periode, als ik het mag geloven. Nou, dan mogen ze wel met wat rariteiten komen want beide periodes zijn al uitgebreid samengevat met best of's.. Ik hoop op een 4 CD box, maar dat zal wel te veel van het goede zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
En er komt dus wéér een Greatest Hits, als ik het goed begrijp?
gewoon a la The Smiths 20 discs, documentaire, fotoboek, allesquote:Op donderdag 22 september 2011 23:02 schreef TheView het volgende:
[..]
Klopt, gaat in november uitgebracht worden door Warner Bros. en zou de hele carriere moeten omspannen inclusief de IRS periode, als ik het mag geloven. Nou, dan mogen ze wel met wat rariteiten komen want beide periodes zijn al uitgebreid samengevat met best of's.. Ik hoop op een 4 CD box, maar dat zal wel te veel van het goede zijn.
Jaaa, dan zou ik ze de break-up meteen vergeven!!!!quote:Op donderdag 22 september 2011 23:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
gewoon a la The Smiths 20 discs, documentaire, fotoboek, alles
Niet gelezen, maar dat is wel opvallend te noemen :s Accelerate was wel een goede plaat, maar hoogtepunt?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:22 schreef _dirkjan_ het volgende:
Iemand trouwens het artikel in de NRC van gisteren gelezen waarin Murmur, Out of Time en Accelerate de drie hoogtepunten van R.E.M. wordt genoemd?
Poeh, dat klinkt goed..!quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:42 schreef Ulx het volgende:
De eerste band waarvan ik echt fan werd. Ten tijde van Green, Pinkpop 89, waar ik niet was. R.E.M. heb ik helaas nooit gezien.
Mijn favoriet blijft toch wel Fables of the Reconstruction/Reconstruction of the Fables. Een absolute prachtplaat. Helaas is het het sinds het vertrek van Bill Berry achteruit gegaan met de albums. Maar tot en met New Adventures hebben ze eigenlijk geen slechte plaat gemaakt.
Dat Rickenbacker geluid van Peter Buck.....
Ik wel: new adventures!quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:08 schreef emokid het volgende:
Voor mij is het Murmur.. legendarische plaat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er R.E.M. fans zijn die een album na de IRS years beter vinden.
Jij zoekt vrienden?quote:Op zondag 25 september 2011 00:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Good riddance !
Wat een overgewaardeerde kliek was dat zeg![]()
met hun zeikmuzak
* semi vrijheid van postenquote:
Ik wil me niet direct fan noemen, maar ik zou toch zeggen: na Out of Time.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:08 schreef emokid het volgende:
Voor mij is het Murmur.. legendarische plaat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er R.E.M. fans zijn die een album na de IRS years beter vinden.
Ja hè? Dat vind ik nou ook.quote:
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:08 schreef emokid het volgende:
Anders was de drummer ook al weer een paar jaar terug geweest.quote:Op zondag 25 september 2011 11:12 schreef nipeng het volgende:
Een van de bands waarvan ik niet verwacht dat ze over 5 jaar weer bijelkaar zijn (voor het geld).
Geen idee, ik ken bijna alle nummers van R.E.M., maar je moet bij mij niet aankomen met datquote:Op donderdag 12 juli 2012 01:11 schreef emokid het volgende:
Heb je weleens het debuut gechecked, en de vier platen erna, RadioSlut?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Beyondquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:13 schreef Norrage het volgende:
Ik had een vraagje: Ondanks dat ik niet echt REM fan ben en dat ook maar niet kan worden, heb ik al wel 15 jaar ofzo 1 waanzinnig favoriet nummer; The great beyond...maar op welk album staat dat? Is het een b-side ofzo? Hi staat wel op mijn bestof, maar hij hoort nergens bij?
Ik hoopte op een mooie anekdote!quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:18 schreef BobW het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Beyond
Is natuurlijk ook fantastisch als je zo'n grote band in zo'n locatie kan zien, speelden waarschijnlijkook niet een standaard setlist?quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:26 schreef IAmKloot het volgende:
heb ze een aantal keer live mogen zien en het was elke keer een feest. Vooral het optreden in Tivoli van een paar jaar geleden zal me altijd bij blijven, een meer euforisch publiiek moet ik nog mee maken
quote:Op woensdag 21 november 2012 09:30 schreef IAmKloot het volgende:
Begin the Begin
Animal
(Premiere: First time ever)
The Great Beyond
Drive
Welcome to the Occupation
Bad Day
Imitation of Life
Daysleeper
All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star)
So Fast, So Numb
Maps and Legends
(Premiere: first time since 1989)
Losing My Religion
Electrolite
At My Most Beautiful
The One I Love
Life and How to Live It
She Just Wants to Be
Walk Unafraid
Man on the Moon
Encore:
Everybody Hurts
Favourite Writer
(Magnapop cover) (with Linda Hopper)
Little America
People Have the Power
(Patti Smith cover)
It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
dat was inderdaadquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:26 schreef IAmKloot het volgende:
heb ze een aantal keer live mogen zien en het was elke keer een feest. Vooral het optreden in Tivoli van een paar jaar geleden zal me altijd bij blijven, een meer euforisch publiiek moet ik nog mee maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |