Niet? Moet je effe surfen naar Open Doors.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:53 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Marokko zet massaal christenen het land uit
http://www.westelijkesahara.be/index.php?cat=106&art=1448
Maar dat is dan natuurlijk normaal. Bijna geen Marokkaan (of nederlander) te vinden die zich hier druk om heeft gemaakt.
Ik vraag me uberhaupt af waarom onze overheid diplomatieke banden heeft met het regime in Marokko.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet? Moet je effe surfen naar Open Doors.
Goed, verder snap ik niet wat dat met dit alles heeft te maken. Dus omdat Marokko een dom kutland is moeten wij de bouw van minaretten gaan verbieden en bewijzen dat wij stiekem net zo kleinzielig zijn als de Marokkaanse overheid?
Ben het op zich met je eens. De regering mag best kritiek uiten op een land als Marokko als dat zich zo gedraagt. Ik zie de link met een eventueel minarettenverbod echter niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik vraag me uberhaupt af waarom onze overheid diplomatieke banden heeft met het regime in Marokko.
Dat is dus een vraag aan de zogenoemde oppositiepartijen die kennelijk tegen een minarettenverbod/referendum zijn.
Dat is namelijk best raar.
We willen hier geen minarettenverbod, maar doen wel zaken (en geven geld !) aan regimes die je oppakken als je een bijbel bij je hebt.
Doe dan ook consequent zijn.
Zie het verband niet echt.quote:We willen hier geen minarettenverbod, maar doen wel zaken (en geven geld !) aan regimes die je oppakken als je een bijbel bij je hebt.
Goede reactie. Wel volstrekt offtopic.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:53 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Maar dat is dan natuurlijk normaal. Bijna geen Marokkaan (of nederlander) te vinden die zich hier druk om heeft gemaakt.
quote:Rutte ziet niets in minarettenverbod
(Novum) - Premier Mark Rutte (VVD) ziet niets in een minarettenverbod of een referendum daarover, zoals de PVV wil. Dat zei Rutte donderdag op de tweede dag van de Algemene Beschouwingen.
PVV-leider Geert Wilders diende woensdag een voorstel in voor het referendum. Hij wil dat de bevolking zich naar Zwitsers voorbeeld uitspreekt over een verbod op de bouw van torens bij islamitische gebedshuizen. De minaretten doen volgens hem 'pijn aan de ogen'. In Zwitserland stemde een meerderheid van de bevolking in 2009 voor een minarettenverbod.
Volgens de premier is een verbod strijdig met de lokale autonomie van gemeenten. Ook ziet hij niets in een referendum. Dit antwoord leidde tot boze reacties van GroenLinks en de PvdA, omdat Rutte niet zei dat een minarettenverbod strijdig is met de in de grondwet vastgelegde vrijheid van godsdienst. "Een enorm armzalig antwoord", zei Job Cohen (PvdA).
Rutte antwoordde hij dat hij dit bewust heeft gedaan, omdat het onduidelijk is of een minaret wel onder de vrijheid van godsdienst valt. Dat is een 'heel ingewikkelde discussie', waar een advies van de Raad van State nodig is. De PVV heeft het voorstel 'heel slim en handig' geformuleerd waardoor het minarettenverbod 'wegblijft' van de vrijheid van godsdienst, zei de premier.
"Daarom heb ik gekeken waarmee het wel strijdig is", zei Rutte. Desgevraagd antwoordde hij Cohen dat hij ook tegen een verbod op de bouw van moskeeën is, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is eigenlijk geen (zorg)instelling. Het is meer een levensvisie.²
Onderpand in de zin van 'een toeristisch eiland waarvan de opbrengsten naar Nederland gaan, indien de Grieken niet betalen of de afspraken niet nakomen'.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Als alle landen een onderpand gaan eisen, dan heeft die lening natuurlijk geen reet zin meer. En je hoeft er niet op te rekenen dat Griekenland al het geld terugbetaalt. Meest verstandig is om een deel van de schuld kwijt te schelden en kijken wat de Grieken wel terug kunnen betalen. Dan verlies je een deel van het geld, maar sta je in ieder geval niet compleet met lege handen.
"Wij Moslims..." sinds wanneer ben jij president van alle moslims in Nederland? Ik geloof niet dat ik op jou gestemd heb.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, onderstaande is offtopic?
Wij Moslims zijn gewoon niet welkom. Dit soort ontwikkelingen (minaretten weg, Moskee's beperken in hun bewegingsvrijheid, hoofddoek verbieden etc.) bevestigen dit steeds weer. Maar dan moeten ze van "ons" niet verwachten dat we ons sociaal en meewerkend opstellen. Neen, we gaan dwars doen. Dit is erg natuurlijk gedrag.
Nogmaals de blaren ontstaan niet zomaar.²
Dat hoeft niet bewezen te worden; het gros van de bevolking van ons land zal hoogstwaarschijnlijk net zo "kleinzielig" zijn als de Marokkaanse bevolking en net als de Duitse, de Franse, de Griekse, de Tsetsjeense en de Thaise bevolking enz. enz. Hooguit een paar möchtegern moreel superieure moraalridders menen boven doodnormale opvattingen en meningen te staan. Erger vind ik het dat men zich daarom op de borst meent te mogen kloppen en eenieder die hun mening niet deelt voor kleinzielig, xenofoob of wat dan ook uit te mogen maken...quote:Op donderdag 22 september 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet? Moet je effe surfen naar Open Doors.
Goed, verder snap ik niet wat dat met dit alles heeft te maken. Dus omdat Marokko een dom kutland is moeten wij de bouw van minaretten gaan verbieden en bewijzen dat wij stiekem net zo kleinzielig zijn als de Marokkaanse overheid?
Cry me a river.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat hoeft niet bewezen te worden; het gros van de bevolking van ons land zal hoogstwaarschijnlijk net zo "kleinzielig" zijn als de Marokkaanse bevolking en net als de Duitse, de Franse, de Griekse, de Tsetsjeense en de Thaise bevolking enz. enz. Hooguit een paar möchtegern moreel superieure moraalridders menen boven doodnormale opvattingen en meningen te staan. Erger vind ik het dat men zich daarom op de borst meent te mogen kloppen en eenieder die hun mening niet deelt voor kleinzielig, xenofoob of wat dan ook uit te mogen maken...
Sterker nog: Mutant01 hier juicht het toe omdat 'de jonge Marokkaanse staat dit niet kan gebruiken vanwege de stabiliteit'.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:53 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Zoals de 179 miljard die aan uitkeringen besteed is afgelopen jaar?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:24 schreef Vandaag... het volgende:
Wat kost dat? Het organiseren van een referendum over een non-issue?
Lijkt me dat belastinggeld beter besteed kan worden in deze tijden...
Achja, de ander roept weer op om Moslims "te laten remigreren", he?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sterker nog: Mutant01 hier juicht het toe omdat 'de jonge Marokkaanse staat dit niet kan gebruiken vanwege de stabiliteit'.
Het overgrote deel van de mensen heeft niks tegen moslims.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Wij Moslims zijn gewoon niet welkom. Dit soort ontwikkelingen (minaretten weg, Moskee's beperken in hun bewegingsvrijheid, hoofddoek verbieden etc.) bevestigen dit steeds weer. Maar dan moeten ze van "ons" niet verwachten dat we ons sociaal en meewerkend opstellen. Neen, we gaan dwars doen. Dit is erg natuurlijk gedrag.
Volgens bepaalde linkse partijen is wel meer 'offtopic'. Dat is waarom ze zoveel stemmen verliezen tav de PVV. Mijn bovengenoemde reactie is wel waar Wilders oa. naar wijst en dan moeten wij ons weer verdedigen als hij iets vergelijkbaars - maar dan andersom - wil invoeren in Nederland.quote:Goede reactie. Wel volstrekt offtopic.
Best wel dom om zoiets na 500+ jaar gastvrijheid van NL te zeggenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |