abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102260897
Marokko zet massaal christenen het land uit
http://www.westelijkesahara.be/index.php?cat=106&art=1448

Maar dat is dan natuurlijk normaal. Bijna geen Marokkaan (of nederlander) te vinden die zich hier druk om heeft gemaakt.
  donderdag 22 september 2011 @ 14:55:39 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102260971
En dat heeft te maken met een minarettenverbod, dan wel een referendum in Nederland... hoe precies?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102261233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:53 schreef HAKIM_1988 het volgende:

Maar dat is dan natuurlijk normaal. Bijna geen Marokkaan (of nederlander) te vinden die zich hier druk om heeft gemaakt.
Niet? Moet je effe surfen naar Open Doors.

Goed, verder snap ik niet wat dat met dit alles heeft te maken. Dus omdat Marokko een dom kutland is moeten wij de bouw van minaretten gaan verbieden en bewijzen dat wij stiekem net zo kleinzielig zijn als de Marokkaanse overheid?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102261350
Hoeveel handtekeningen hebben we als burgers nodig om een referendum voor een PVV verbod uit te laten voeren. :D
pi_102261430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, verder snap ik niet wat dat met dit alles heeft te maken. Dus omdat Marokko een dom kutland is moeten wij de bouw van minaretten gaan verbieden en bewijzen dat wij stiekem net zo kleinzielig zijn als de Marokkaanse overheid?
Ik vraag me uberhaupt af waarom onze overheid diplomatieke banden heeft met het regime in Marokko.

Dat is dus een vraag aan de zogenoemde oppositiepartijen die kennelijk tegen een minarettenverbod/referendum zijn.

Dat is namelijk best raar.
We willen hier geen minarettenverbod, maar doen wel zaken (en geven geld !) aan regimes die je oppakken als je een bijbel bij je hebt.

Doe dan ook consequent zijn.
pi_102261599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me uberhaupt af waarom onze overheid diplomatieke banden heeft met het regime in Marokko.

Dat is dus een vraag aan de zogenoemde oppositiepartijen die kennelijk tegen een minarettenverbod/referendum zijn.

Dat is namelijk best raar.
We willen hier geen minarettenverbod, maar doen wel zaken (en geven geld !) aan regimes die je oppakken als je een bijbel bij je hebt.

Doe dan ook consequent zijn.
Ben het op zich met je eens. De regering mag best kritiek uiten op een land als Marokko als dat zich zo gedraagt. Ik zie de link met een eventueel minarettenverbod echter niet.

Van deze zin klopt bijvoorbeeld geen zier:

quote:
Zie het verband niet echt.
pi_102261672
quote:

Goede reactie. Wel volstrekt offtopic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102262214
En ontopic dus maar weer:

quote:
Rutte ziet niets in minarettenverbod

(Novum) - Premier Mark Rutte (VVD) ziet niets in een minarettenverbod of een referendum daarover, zoals de PVV wil. Dat zei Rutte donderdag op de tweede dag van de Algemene Beschouwingen.

PVV-leider Geert Wilders diende woensdag een voorstel in voor het referendum. Hij wil dat de bevolking zich naar Zwitsers voorbeeld uitspreekt over een verbod op de bouw van torens bij islamitische gebedshuizen. De minaretten doen volgens hem 'pijn aan de ogen'. In Zwitserland stemde een meerderheid van de bevolking in 2009 voor een minarettenverbod.

Volgens de premier is een verbod strijdig met de lokale autonomie van gemeenten. Ook ziet hij niets in een referendum. Dit antwoord leidde tot boze reacties van GroenLinks en de PvdA, omdat Rutte niet zei dat een minarettenverbod strijdig is met de in de grondwet vastgelegde vrijheid van godsdienst. "Een enorm armzalig antwoord", zei Job Cohen (PvdA).

Rutte antwoordde hij dat hij dit bewust heeft gedaan, omdat het onduidelijk is of een minaret wel onder de vrijheid van godsdienst valt. Dat is een 'heel ingewikkelde discussie', waar een advies van de Raad van State nodig is. De PVV heeft het voorstel 'heel slim en handig' geformuleerd waardoor het minarettenverbod 'wegblijft' van de vrijheid van godsdienst, zei de premier.

"Daarom heb ik gekeken waarmee het wel strijdig is", zei Rutte. Desgevraagd antwoordde hij Cohen dat hij ook tegen een verbod op de bouw van moskeeën is, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst
  donderdag 22 september 2011 @ 16:15:19 #209
3542 Gia
User under construction
pi_102263152
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is eigenlijk geen (zorg)instelling. Het is meer een levensvisie. :{

:{²
:D
  donderdag 22 september 2011 @ 16:17:05 #210
3542 Gia
User under construction
pi_102263202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Als alle landen een onderpand gaan eisen, dan heeft die lening natuurlijk geen reet zin meer. En je hoeft er niet op te rekenen dat Griekenland al het geld terugbetaalt. Meest verstandig is om een deel van de schuld kwijt te schelden en kijken wat de Grieken wel terug kunnen betalen. Dan verlies je een deel van het geld, maar sta je in ieder geval niet compleet met lege handen.
Onderpand in de zin van 'een toeristisch eiland waarvan de opbrengsten naar Nederland gaan, indien de Grieken niet betalen of de afspraken niet nakomen'.

Zolang ze doen wat er gevraagd wordt, wordt het onderpand niet benut.
  donderdag 22 september 2011 @ 16:40:52 #211
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102264075
ja - omdat ze offtopic zijn - net al gevraagd daarmee te stoppen en nu kappen aub

[ Bericht 87% gewijzigd door Frutsel op 22-09-2011 16:42:55 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 22 september 2011 @ 16:46:28 #212
13462 BansheeBoy
pi_102264317
Ok, onderstaande is offtopic? :?

Wij Moslims zijn gewoon niet welkom. Dit soort ontwikkelingen (minaretten weg, Moskee's beperken in hun bewegingsvrijheid, hoofddoek verbieden etc.) bevestigen dit steeds weer. Maar dan moeten ze van "ons" niet verwachten dat we ons sociaal en meewerkend opstellen. Neen, we gaan dwars doen. Dit is erg natuurlijk gedrag. :{

Nogmaals de blaren ontstaan niet zomaar. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:02:23 #213
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102264943
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

Wij Moslims zijn gewoon niet welkom. Dit soort ontwikkelingen (minaretten weg, Moskee's beperken in hun bewegingsvrijheid, hoofddoek verbieden etc.) bevestigen dit steeds weer. Maar dan moeten ze van "ons" niet verwachten dat we ons sociaal en meewerkend opstellen. Neen, we gaan dwars doen. Dit is erg natuurlijk gedrag. :{

"Wij Moslims..." sinds wanneer ben jij president van alle moslims in Nederland? Ik geloof niet dat ik op jou gestemd heb.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102265081
Zo zo, dit topic is 22 uur oud en nog steeds niet vol ..
pleased to meet you
  donderdag 22 september 2011 @ 17:08:41 #215
13462 BansheeBoy
pi_102265204
Ik ga hier geen semantische discussie van maken. Ik heb altijd geroepen dat ik me daar te goed voor voel. Semantiek ok, maar niet met mij. :{

:{
pi_102265689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hoeft niet bewezen te worden; het gros van de bevolking van ons land zal hoogstwaarschijnlijk net zo "kleinzielig" zijn als de Marokkaanse bevolking en net als de Duitse, de Franse, de Griekse, de Tsetsjeense en de Thaise bevolking enz. enz. Hooguit een paar möchtegern moreel superieure moraalridders menen boven doodnormale opvattingen en meningen te staan. Erger vind ik het dat men zich daarom op de borst meent te mogen kloppen en eenieder die hun mening niet deelt voor kleinzielig, xenofoob of wat dan ook uit te mogen maken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:24:30 #217
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_102265783
Wat kost dat? Het organiseren van een referendum over een non-issue?

Lijkt me dat belastinggeld beter besteed kan worden in deze tijden...
pi_102266402
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat hoeft niet bewezen te worden; het gros van de bevolking van ons land zal hoogstwaarschijnlijk net zo "kleinzielig" zijn als de Marokkaanse bevolking en net als de Duitse, de Franse, de Griekse, de Tsetsjeense en de Thaise bevolking enz. enz. Hooguit een paar möchtegern moreel superieure moraalridders menen boven doodnormale opvattingen en meningen te staan. Erger vind ik het dat men zich daarom op de borst meent te mogen kloppen en eenieder die hun mening niet deelt voor kleinzielig, xenofoob of wat dan ook uit te mogen maken...
Cry me a river.
pi_102266531
quote:

Sterker nog: Mutant01 hier juicht het toe omdat 'de jonge Marokkaanse staat dit niet kan gebruiken vanwege de stabiliteit'.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102266598
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:24 schreef Vandaag... het volgende:
Wat kost dat? Het organiseren van een referendum over een non-issue?

Lijkt me dat belastinggeld beter besteed kan worden in deze tijden...
Zoals de 179 miljard die aan uitkeringen besteed is afgelopen jaar?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102266602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cry me a river.
Hij heeft wel een punt though.
pi_102266606
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Sterker nog: Mutant01 hier juicht het toe omdat 'de jonge Marokkaanse staat dit niet kan gebruiken vanwege de stabiliteit'.
Achja, de ander roept weer op om Moslims "te laten remigreren", he? ;) Zo heeft iedereen wel wat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102266614
quote:

Het overgrote deel van de mensen heeft niks tegen moslims.
Ze hebben echter grote problemen met het gedrag van bepaalde groepen mensen met een moslimachtergrond. En men heeft niet het gevoel dat die groepen in eigen gelederen schoon schip wensen te maken.
En dan duikt zo'n clown als Wilders daar in en krijgt hij dus veel aanhang.
pi_102266620
@ Mutant01
quote:
Goede reactie. Wel volstrekt offtopic.
Volgens bepaalde linkse partijen is wel meer 'offtopic'. Dat is waarom ze zoveel stemmen verliezen tav de PVV. Mijn bovengenoemde reactie is wel waar Wilders oa. naar wijst en dan moeten wij ons weer verdedigen als hij iets vergelijkbaars - maar dan andersom - wil invoeren in Nederland.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:50:26 #225
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_102266743
quote:

Best wel dom om zoiets na 500+ jaar gastvrijheid van NL te zeggen :') en zeker als je ziet hoeveel gebedshuizen en zelfs hele scholen zijn ingericht, speciaal voor moslims en andere godsdiensten :') NL is altijd een vrij land geweest voor meerdere religies al sinds de middeleeuwen :') zo kwamen joden massaal hierheen omdat ze in Spanje werden vervolgd ten tijde van de middeleeuwen...
Maar goed, je hebt ook landen waar de godsdienst grotendeels bestaat uit de Islam. Daar kan je misschien beter terecht als je je niet meer welkom voelt in NL. Daarmee bedoelt men niet dat je op moet rotten, maar dat je eens moet proberen in te zien in wat voor land je eigenlijk leeft.

Dit land is een democratie waar de meeste stemmen gelden en blijkbaar heeft men genoeg van dat gastvrije gedrag richting vreemde (voor NL van origine christen) religies.
Zint dat je niet, tja :') begin een politieke partij, dit is een democratie dus als je iets wilt veranderen zal je het via de politiek moeten doen. Krijg je genoeg stemmen dan kan je iets veranderen, wat opvallend is is dat er geen enkele moslimpartij ooit genoeg stemmen krijgt om iets te veranderen, dus blijkbaar zal het de meerderheid wel niets uitmaken.

Maar allicht is het makkelijker om lekker dwars te liggen en niet mee te werken aan de vrije samenleving waar jij ook ruim van kan profiteren als je de slachtofferrol eens uitdruipt...als je durft tenminste :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')