quote:Op woensdag 21 september 2011 09:43 schreef Paxlie het volgende:
#89 moet #88 zijn, ik heb het al in feedbacktopic gevraagd
Heb het aangepast.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:43 schreef Paxlie het volgende:
#89 moet #88 zijn, ik heb het al in feedbacktopic gevraagd
Welkom terug! Zat je in het buitenland?quote:Op woensdag 21 september 2011 10:14 schreef Brawler het volgende:
Daar ben ik weer, terug van (veel te lang) weggeweest!
quote:Op woensdag 21 september 2011 13:04 schreef Geo3kant het volgende:
[Casual fan] Wie the fuck is Siyar?
Siyar vecht niet alleen in Nederland. Dan weet je dat nuquote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Geo3kant het volgende:
Ik volg alleen UFC intens, en regelmatig Strikeforce.
Ik volg verder niks, sowieso wat stellen wij Nederlanders nou voor in de MMA wereldop alistair na.
Ik kijk geen local/Nederlandse MMA fights. Zal wel zien of het wat voorstelt als hij in de UFC komt.No trolling.
Leuk interview! Je merkt wel dat Rampage toch aardig wat respect heeft voor ome Bas.quote:
eindelijkquote:Op woensdag 21 september 2011 10:14 schreef Brawler het volgende:
Daar ben ik weer, terug van (veel te lang) weggeweest!
Machida staat idd op dana's shitlist! denk dat ie een krantenwijk erbij moet nemenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:20 schreef Geo3kant het volgende:
Ben benieuwd wanneer Machida weer eens gaat vechten.. ook zijn redelijk wat tegenstanders al booked.. misschine heeft Dana ook een beetje 'fuck him' na dat fiasco met 'anderson silva money'.
Zou stom zijn, Dana moet daar (als die er zijn) persoonlijke dingen aan de kant zetten, Machida is gewoon een top5 als het niet top3 LHW is.
UFC 136 is eerste event dat meetelt voor "Season 2: The Comeback" hier op FOK!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef incognitoomuch het volgende:
Dus ehhmmmm UFC 135 wordt niet meer ge-predicted op mmaplayground? Of het event daarna?
quote:Vitor is injured and out of San Jose fight. Now Cung Le will fight Wandy!
Phil Davis zou nog steeds een mooie optie zijn en dan de winnaar een titleshot geven... Maar goed, Rashad zal wel eerst zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:20 schreef Geo3kant het volgende:
Ben benieuwd wanneer Machida weer eens gaat vechten.. ook zijn redelijk wat tegenstanders al booked.. misschine heeft Dana ook een beetje 'fuck him' na dat fiasco met 'anderson silva money'.
Zou stom zijn, Dana moet daar (als die er zijn) persoonlijke dingen aan de kant zetten, Machida is gewoon een top5 als het niet top3 LHW is.
Arme Wandy!quote:
Phil Davis is een goeie optie, het wordt voor beiden hoog tijd dat ze weer eens in de kooi stappen. Wat stelt 1x vechten per jaar nou voor, dan ben je snel over je prime heen. Phil heeft nog tijd genoeg maar Machida is de jongste niet meer (33 jr). Ik hoop dat we ze mogen zien in UFC 141, de rest is al aardig volgeboekt.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:33 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Phil Davis zou nog steeds een mooie optie zijn en dan de winnaar een titleshot geven... Maar goed, Rashad zal wel eerst zijn.
Mee eens. Tussen Vitor en Cung Le zat ik sterk te twijfelen maar Wandy zie ik eerder onderuit gaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:34 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Arme Wandy!![]()
Ik geef Cung Le meer kans tegen Wandy dan tegen Vitor!
Was het maar waar!quote:Op woensdag 21 september 2011 12:22 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Welkom terug! Zat je in het buitenland?
Ik denk dat Rampage veel meer in te brengen zal hebben dan Rua destijds.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:52 schreef kevin_ het volgende:
Ik heb alleen zo'n gevoel dat Rampage er als Shogun uit gaat zien en er hard aan gaat. Maar ik hoop op een geweldige 50-50 pot
Ai, heftig man! Fijn dat je wel weer terug bent nu. Hopelijk kan je je met de komende UFC mooi vermaken!quote:Op woensdag 21 september 2011 19:08 schreef Brawler het volgende:
[..]
Was het maar waar!
M'n moeder heeft ernstig ziek in het ziekenhuis gelegen, en is helaas vier maanden geleden overleden. Vandaar mijn lange afwezigheid.
Het voelt goed om weer terug te zijn in toch wel de meest interessante topicreeks van FOK!
Dat is klote zeg, damn.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:08 schreef Brawler het volgende:
[..]
Was het maar waar!
M'n moeder heeft ernstig ziek in het ziekenhuis gelegen, en is helaas vier maanden geleden overleden. Vandaar mijn lange afwezigheid.
Het voelt goed om weer terug te zijn in toch wel de meest interessante topicreeks van FOK!
Yess thank you!! Hahahah vooral met die Mexicanen en die ezels is goud!quote:Op woensdag 21 september 2011 22:00 schreef Hooidraad het volgende:
Vroeg iemand nog om deze of heb ik dat gedroomd?
WTF mate! This is gonna be awesomequote:Op woensdag 21 september 2011 22:00 schreef Hooidraad het volgende:
Complete waanzin!quote:Op woensdag 21 september 2011 22:00 schreef Hooidraad het volgende:
Holy mek geniaalquote:Op woensdag 21 september 2011 22:00 schreef Hooidraad het volgende:
'come on koscheck'quote:Op woensdag 21 september 2011 22:00 schreef Hooidraad het volgende:
Nice, heb je al wat vechtsport-ervaring?quote:Op donderdag 22 september 2011 00:48 schreef Hoogstaande het volgende:
Wie traint er hier ook alweer bij R-Grip?
Ik ga zaterdag een proefles volgen
Ik ken Siyar ook alleen maar van een recent Helwani interview met hem waarin hij verklaarde dat hij nu wat voorzichtiger was met z'n woorden (na een flinke scheldpartij paar maanden daarvoor op de Strikeforce organisatie).quote:Op woensdag 21 september 2011 13:06 schreef Fyodor het volgende:
[ afbeelding ]
Gast, wtf![]()
Siyar Baharduzada, Afghaanse Nederlander die uitkomt voor Golden Glory. Is de huidige Shooto LHW champ en heeft recent de Glory Series gewonnen. Siyar is een echte knokker!
0,0quote:Op donderdag 22 september 2011 00:49 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Nice, heb je al wat vechtsport-ervaring?
Ja daar was ik al op voorbereid nog voor ik de les aanvroegquote:Op donderdag 22 september 2011 01:44 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor op spierpijn
Ik deed wat jaren terug een les thaiboksen mee terwijl ik toen al 2 jaar niet gesport had...quote:Op donderdag 22 september 2011 01:46 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ja daar was ik al op voorbereid nog voor ik de les aanvroeg
Zo herkenbaarquote:Op donderdag 22 september 2011 01:54 schreef Hooidraad het volgende:
Ik deed wat jaren terug een les thaiboksen mee terwijl ik toen al 2 jaar niet gesport had...
2 weken spierpijn, niet normaal. Ik liep als een oud opaatje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Fyodor op 22-09-2011 09:17:19 ]Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
Het ding waar ik het meeste last van had na mijn eerste trainingen, was dat ik overal kleine schaafwonden had -vooral op m'n voeten en gewrichten- die vreselijk brandden. Natuurlijk had ik ook overal spierpijn, maar ik heb (semi)professioneel basketbal gedaan en kwam nog regelmatig in de sportschool, dus dat vond ik juist wel lekker. Maar die schaafwonden die je over je hele lichaam hebt van jiu jitsu en worstelen, zijn echt killing als je onder de douche staat. Dat vond ik tenminstequote:Op donderdag 22 september 2011 01:46 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ja daar was ik al op voorbereid nog voor ik de les aanvroeg
Hiero!quote:Op donderdag 22 september 2011 00:48 schreef Hoogstaande het volgende:
Wie traint er hier ook alweer bij R-Grip?
Ik ga zaterdag een proefles volgen
Idd, schaafwonden op kniën, ellebogen, voeten... en m'n bovenarmen vol blauwe plekken (maar dat voel je niet).quote:Op donderdag 22 september 2011 09:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het ding waar ik het meeste last van had na mijn eerste trainingen, was dat ik overal kleine schaafwonden had -vooral op m'n voeten en gewrichten- die vreselijk brandden. Natuurlijk had ik ook overal spierpijn, maar ik heb (semi)professioneel basketbal gedaan en kwam nog regelmatig in de sportschool, dus dat vond ik juist wel lekker. Maar die schaafwonden die je over je hele lichaam hebt van jiu jitsu en worstelen, zijn echt killing als je onder de douche staat. Dat vond ik tenminste
Klopt, ik voelde me ook een beetje een Warrior na wat ik in die eerste drie uur geleerd had. Daarna bleek dat ik gewoon nog steeds een pussy was, maar dat mocht de pret niet drukkenquote:Op donderdag 22 september 2011 14:54 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Idd, schaafwonden op kniën, ellebogen, voeten... en m'n bovenarmen vol blauwe plekken (maar dat voel je niet).
Maar ik vond het allemaal wel stoer staan
Nee denk het niet, een submission kan. Maar een TKO kan wel, door een flurry van elbows. (ref stoppage) Maar wat ik precies zie gebeuren is die takedowns zoals hij tegen Shogun deed, arm om zen nek, voet erachter en dan tegen de grond slammen.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:00 schreef Fenomeno het volgende:
Ik denk wel dat Jones gaat winnen, maar denken jullie dat hij Rampage KO kan slaan/schoppen/knieën?
True, nog even snel naar de bank een lening afsluitenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:16 schreef Fenomeno het volgende:
Als je de kans dat bones wint 90% is dan is alles boven de 1.1 value hé
Unibet vaak genoeg wel hoorquote:
1 1/9 he, wel je middelbare school afmakenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:16 schreef Fenomeno het volgende:
Als je de kans dat bones wint 90% is dan is alles boven de 1.1 value hé
Nee, want als je berekeningen met noteringen (en dan de europese schrijfwijze) gaat doen moet je er altijd 1 afhalenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
1 1/9 he, wel je middelbare school afmaken
Dan ben ik scheel.. of ze doen het te weinig, either way hoop dat het er vaker komt te staanquote:Op donderdag 22 september 2011 17:25 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Unibet vaak genoeg wel hoor(meestal bij grote main cards)
Heb vaak genoeg ingezet op winner by KO of wont go three rounds
Dus 1,1*0,9 is 1 volgens jouquote:Op donderdag 22 september 2011 17:54 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Nee, want als je berekeningen met noteringen (en dan de europese schrijfwijze) gaat doen moet je er altijd 1 afhalen
Ben ff met wat anders bezig, zal het zo helemaal even uitschrijvenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus 1,1*0,9 is 1 volgens jou
Met 90% kans op winst met X als inzet en a als vermenigvuldigingsfactor bij winst:
0,9aX-0,1X=0
0,9a-0,1=0
a = 1/9
Dus bij een uitkeer van meer dan 1 1/9 maal je inzet ga je verwachten winst te boeken
(makkelijker: 1/(winstverwachting/100) = 100/winstverwachting)
Zetten ze er pas laat op, tevens is het voor mma handig om een amerikaanse bookie te hebben of een betting exchangequote:Op donderdag 22 september 2011 17:55 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Dan ben ik scheel.. of ze doen het te weinig, either way hoop dat het er vaker komt te staan
Betfair heeft ook amper markt, zou voor een yank bookie gaan, al heeft WH ook wel prima aanbod.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Zetten ze er pas laat op, tevens is het voor mma handig om een amerikaanse bookie te hebben of een betting exchange
WH en Bodog als UK bookies inderdaad ook, en BF kan je zelf aanmaken hè, dus daar zou je eventueel nog wat uit kunnen slepenquote:Op donderdag 22 september 2011 18:22 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Betfair heeft ook amper markt, zou voor een yank bookie gaan, al heeft WH ook wel prima aanbod.
Bodog heeft alleen ML's meestal toch, en betfair kan je zelf wel aanmaken ja, maar daar heb je zo weinig aan als niemand je matcht.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:25 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
WH en Bodog als UK bookies inderdaad ook, en BF kan je zelf aanmaken hè, dus daar zou je eventueel nog wat uit kunnen slepen
Maar er valt wel n leuk prijsje uit te halen als er op Rampage gebet word...!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:13 schreef Geo3kant het volgende:
Bwin/unibet heeft geen methods, verder heeft Bones geen value. We zijn er allemaal heel zeker van dus hij is wel makkelijk te combineren met een andere gevecht als parlay van 2.
Linkje?quote:Op donderdag 22 september 2011 18:55 schreef Fenomeno het volgende:
Mijn zusje luistert nu naar dat liedje van LMFAO met Alistair erin, best grappig liedje eigenlijk
quote:Kooivechten kinderen wekt woede Britten
Groot-Brittannië is in rep en roer over kooigevechten met jonge kinderen. De gevechten, waaraan zelfs kinderen van een jaar of acht deelnemen, worden gehouden in de plaats Preston.
fotoFoto
Kooivechten kinderen wekt woede Britten
De politie onderzoekt de zaak en kijkt volgens Sky News daarbij vooral naar de risico’s die de kinderen lopen. De Britse organisatie van kooivechters neemt afstand van de gevechten en noemt ouders die hun kinderen hiertoe aanzetten 'idioten'.
Agressie beteugelen
Ook de BMA, de British Medical Association, veroordeelt de praktijken, vooral omdat de kinderen geen beschermende hoofdbedekking dragen."Men verdedigt boksen en kooivechten soms met argumenten dat kinderen via discipline en controle hun agressie kunnen beteugelen. De BMA gelooft dat er andere sporten zijn, zoals atletiek, zwemmen, judo en voetbal, die eveneens discipline vereisen maar veel minder kans bieden op hersenbeschadigingen."
Fysiek en mentaal onderontwikkeld
Ook de Britse kinderbescherming NSPCC is fel gekant tegen de gevechten, omdat kinderen op die leeftijd mentaal en fysiek nog volop in ontwikkeling zijn.
Ouders vinden het best
Voor zover de officiële reacties in het Verenigd Koninkrijk. Maar wat vinden de ouders? Sky News interviewde een ouder van een van de vechtende kinderen. Nick Hartley over zijn zoon Kian: "Hij vindt het leuk om te doen, dus laat hem toch…Het is eerder worstelen dan vechten. Er wordt niet geslagen en getrapt, het is een gecontroleerde sport."
Eigenaar: kooivechten komt later
Ook Michelle Anderson, eigenaar van Greenlands New Labour Social Club in Preston, waar de gevechten worden georganiseerd, is zich van geen kwaad bewust: "De kinderen worstelen. Het echte kooivechten komt als ze ouder zijn. We organiseren hier ook bokswedstrijden waar kinderen aan meedoen. Dan protesteert er niemand. De mensen maken zich druk over de naam kooivechten, ze hebben geen idee waarover het gaat." De club is dan ook niet van plan een einde te maken aan de gevechten.
Allemaal overdrijving
Ook Andy Whiteside, die de vechtende kinderen traint, ziet er geen kwaad in: "Het wordt enorm overdreven. Onze sportschool doet mee aan toernooien die precies hetzelfde zijn, alleen wordt daar niet in een kooi gevochten."
Tja....quote:Op donderdag 22 september 2011 19:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dat ik deze nog niet gezien heb hier:
[..]
quote:Op donderdag 22 september 2011 18:45 schreef Fenomeno het volgende:
McGilles je hebt gelijk
Bij een 'faire' weddenschap geldt:
odd * kans = 1
Alles boven de 1 is dus value, alles onder de 1 is winst voor de bookmaker.
bij een kans van 90% hoort dus een odd van 1.11, my bad
twitter:Rampage4real twitterde op vrijdag 23-09-2011 om 00:49:45Good news,we found the spy in our camp! Will tell u more after the fight reageer retweet
Machida was een kwestie van erachter komen hoe je die karate countert. Toen dat duidelijk was was gelijk de magie weg. Jones is zo creatief dat er niet een manier is om hem te pakken. Hij is gewoon enorm well-rounded.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:06 schreef Fokski het volgende:
Rampage gaat Jones kloppen. Ik snap niet zo goed hoe je dat een upset kan noemen. Als dat een upset is dan verwacht je dat Jones de komende tijd blijft winnen. Dat werd ook gedacht toen Machida de titel won, de fameuze "Machida-era".
Jones heeft geen geweldige standup, onorthodox maar niet geweldig. Rampage slaat harder en de vraag is of Jones kan incasseren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:42 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Machida was een kwestie van erachter komen hoe je die karate countert. Toen dat duidelijk was was gelijk de magie weg. Jones is zo creatief dat er niet een manier is om hem te pakken. Hij is gewoon enorm well-rounded.
Rampage is verder een bokser, dat was het. Hij kan ook goed worstelen, maar hij kan het daar niet afmaken. Die twee feiten gecombineerd met de reach maakt het vrij simpel.
Reach van Rampage: 73 in (185 cm)
Reach van Jones: 84.5 in (215 cm)
Die 30cm overbrug je niet even, zeker niet tegen iemand als Jones.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:46 schreef Fokski het volgende:
[..]
Jones heeft geen geweldige standup, onorthodox maar niet geweldig. Rampage slaat harder en de vraag is of Jones kan incasseren.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:05 schreef Fenomeno het volgende:
Jones sloopte shogun staand, en dat is een betere en completere striker dan rampage.
Vind je? Completer misschien maar beter dat is voor mij geen uitgemaakte zaak. Sneller misschien maar je kan ook niet stellen dat Shogun in vorm was tegen Jones al denk ik dat Shogun's probleem tegen Jones duidelijk werd. Hij is wat klein voor de divisie, staand heeft hij altijd wel een kans maar op de grond is hij goed te pakken en zijn cardio is niet altijd even geweldig.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:05 schreef Fenomeno het volgende:
Jones sloopte shogun staand, en dat is een betere en completere striker dan rampage.
Okequote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Geo3kant het volgende:
Ik weet niet waarom, maar vanaf het begin dat ik die matchup zag dacht ik.. Gomi pakt hem via decision.
Hoeft niet noodzakelijk hoor, hij noemt even een paar namen. Phil Davis, die zeker een title shot zal krijgen in de toekomst wordt bijvoorbeeld ook niet genoemd. Ga nu ff de rest van de filmpjes kijkenquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:21 schreef Geo3kant het volgende:
Dana laat Machida er weer uit bij 'the top guys who are gunning for him'![]()
Paxlie, my soul brother!quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Paxlie het volgende:
Ik ben enorm pro-Jones.
clean KO einde eerste ronde
Dit is een waarschijnlijk scenario. Ik zit nu de Countdown te kijken, en hoe meer ik Jones hoor praten, hoe meer ik wens dat je ongelijk hebt, en dat Rampage hem een pak slaag geef.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Fyodor het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die echt voor Jones is, de rest hoopt dat Rampage wint?
Jones is sneller en explosiever, heeft een geweldige reach advantage, is de betere worstelaar en is diverser in de standup. Rampage zijn boxing en power is beter, maar daar houdt het ook mee op. Ik verwacht dat Jones de eerste (en mogelijk tweede) ronde om Rampage heen danst en hem af en toe tagged met wat stoten en trappen. Later in het gevecht haalt hij Rampage neer en maakt hij het af met GnP.
Jones via TKO round 2 of 3.
Tja.... Jones is inderdaad meer dan zelfverzekerd, namelijk cocky. Rampage has no power is een onzinnige uitspraak. Zijn linkerhoek die Wanderlei KO kreeg zou Jones ook met gemak KO doen gaan. En zijn slams spreken boekdelen. Vanaf zijn rug is Rampage inderdaad niet heel goed, al vraag ik me af in hoeverre Jones dat is (hebben we nog niet gezien).quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit is een waarschijnlijk scenario. Ik zit nu de Countdown te kijken, en hoe meer ik Jones hoor praten, hoe meer ik wens dat je ongelijk hebt, en dat Rampage hem een pak slaag geef.
"Rampage has no power"
"Rampage is basically a turtle when he's on his back"
"Am I afraid of Rampage's power? Come on son"
... en nog meer van dat soort uitspraken. Prima als je zegt dat je gaat winnen, maar als je zo'n hoge dunk van jezelf hebt, verdien je het dat iemand je down to earth brengt. Dat zal Jones ook alleen maar een betere vechter maken.
Hij bedoeld volgens mij ook Sportsciencequote:Op vrijdag 23 september 2011 17:03 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Of ESPN Sports Science. Vette programma's zijn dat
Ik ga voor Jones. Denk dat zijn bereik veel te groot is voor Jackson.
quote:Following the interview, Jones immediately tweeted, “Sucks some poor guy at musclepharm got fired over rampages paranoia.
quote:Rampage subsequently posted on his Twitter, “I just outed the spy on Sport Center,its come on top who he is but out of respect 2 #mucslepharm I won’t tweet his name,he’s done f*** em!
quote:Interestingly, TheFightingPost located a report from the United States Securities and Exchange Commission that read, “On September 16, 2011, Leonard K. Armenta resigned from his position as the Executive Vice President of MusclePharm Corporation, a Nevada corporation (the “Company”). His resignation was not the result of any disagreements with the Company on any matters relating to the Company’s operations, policies or practices.”
Als dat paranoia gedrag van Rampage leidt hem alleen maar af van het gevecht. Jones all the way, vanavond laat even de weigh-ins kijken. Eerst zo zelf trainen!quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:07 schreef Tazmaniac het volgende:
Rampage 'outs' the spy
[..]
[..]
[..]
Wat een heerlijke rant over de scheids en het interview achteraf van Floydquote:Op vrijdag 23 september 2011 17:05 schreef Geo3kant het volgende:
Nog meer videos, nu van Arielstelt betere vragen.
van wie ben jij een kloon?quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:02 schreef Lesnar het volgende:
Joe Roegan wat een baas
[ afbeelding ]
Ik was DanHardy en eerder GSP. Ben tijdje niet op fok! aktief geweest, nu maar nieuw acountje aangemaaktquote:
Thanx, heb wel al die tijd gelurkt, maar zal vanaf nu weer posten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |