Gratis geld vs werken voor geld. Dan liever gratis geld ja...quote:Op maandag 19 september 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er serieus mensen die liever de hele dag zichzelf thuis zitten te vervelen, dan dat ze iets bijdragen aan de maatschappij? En daardoor meer geld verdienen?
Ja.quote:Op maandag 19 september 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er serieus mensen die liever de hele dag zichzelf thuis zitten te vervelen, dan dat ze iets bijdragen aan de maatschappij? En daardoor meer geld verdienen?
Sowieso ik zie het probleem niet. Sommige mensen vinden werken leuker en werken liever voor hun geld. Daar klaag ik toch ook niet over? Als ik dan liever gratis geld krijg wil ik ook gewoon met rust gelaten worden want ik val toch ook niemand lastig?.quote:
Elke keer als ik met iemand een discussie hierover begin. Wordt diegene boos en zegt dat ik lui ben.quote:Op maandag 19 september 2011 22:21 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Sowieso ik zie het probleem niet. Sommige mensen vinden werken leuker en werken liever voor hun geld. Daar klaag ik toch ook niet over? Als ik dan liever gratis geld krijg wil ik ook gewoon met rust gelaten worden want ik val toch ook niemand lastig?.
Bijdragen aan de maatschappij heb ik niet zoveel mee, maar de hele dag thuis zitten is best saai ja en met een uitkering kan je ook niet heel veel leuke dingen doen.quote:Op maandag 19 september 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Deze comment heeft mijn dag gemaaktquote:Op maandag 19 september 2011 21:05 schreef Plantagehouder het volgende:
Zo dacht ik ook altijd, heb toen met tegenzin mijn nivo 4 ict gehaald.
Haha, lach me nu wel verrot want zei zitten zonder enig perspectief thuis en ik heb toch maar even mooi dat diplomatje gescoord (in 3 jaar).
quote:Op maandag 19 september 2011 22:23 schreef monkyyy het volgende:
http://www.stevepavlina.c(...)uld-never-get-a-job/
quote:Did you know that the word boss comes from the Dutch word baas, which historically means master? Another meaning of the word boss is “a cow or bovine.” And in many video games, the boss is the evil dude that you have to kill at the end of a level.
Wat maakt het jou uit hoe die mensen aan hun geld komen. Laat ze toch gewoon. Ik val jou ook niet lastig omdat je werkt voor je geld, val jij mij dan niet lastig omdat ik niet werk voor mijn geld, is wel zo fatsoenlijk.quote:Op maandag 19 september 2011 22:35 schreef Infinitum het volgende:
Over mensen die door omstandigheden hun baan verliezen en tijdelijk een uitkering moeten genieten moeten we niet zeiken. Deze mensen hebben daar zelf aan bijgedragen door belasting te betalen. Mensen die te lui zijn om te werken en daarom een uitkering aanvragen moeten zichzelf van een brug afgooien. Mensen die een uitkering trekken en daarnaast nog zwart werken, huilie huilie doen bij de UWV maar ondertussen een Mercedes voor de deur hebben, mogen geraakt worden door bliksem.
Misschien omdat je wel gebruik maakt van de sociale voorzieningen en zekerheden, waar anderen hun hele leven voor betalen, wat jij weigert, terwijl je het kunt missen, en ondertussen nog ruimer leeft dan een gemiddeld 'eerlijk' persoon.quote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat maakt het jou uit hoe die mensen aan hun geld komen. Laat ze toch gewoon. Ik val jou ook niet lastig omdat je werkt voor je geld, val jij mij dan niet lastig omdat ik niet werk voor mijn geld, is wel zo fatsoenlijk.
Dat is toch hun eigen keuze? Als hun willen werken dan werken ze maar, maar voor mij hoeft dat allemaal niet zo. Laat je medemens in hun waarde.quote:Op maandag 19 september 2011 22:40 schreef boyv het volgende:
[..]
Misschien omdat je wel gebruik maakt van de sociale voorzieningen en zekerheden, waar anderen hun hele leven voor betalen, en wat jij weigert, terwijl je het kunt missen.
Mwa van mij hoef je ook niet te werken hoor, vind het zelf ook geen deugd, maar dan moet je niet gaan aankloppen bij instanties voor geld. Ieder gezond mens heeft wel een talent waar ie wat mee kan, geld uitdelen doen we alleen aan degene die het zelf niet kunnen verdienen door lichamelijke (of geestelijke) omstandigheden.quote:Op maandag 19 september 2011 22:40 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is toch hun eigen keuze? Als hun willen werken dan werken ze maar, maar voor mij hoeft dat allemaal niet zo. Laat je medemens in hun waarde.
Dat jij niet werkt voor 'jouw' geld kost mij (de burger) geld, dat ik werk voor mijn geld kost jou niets. Integendeel, het sponsort jouw uitkering. Je leeft als een parasiet, en dan heb je het over fatsoen? Conclusie: jij praat poep.quote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat maakt het jou uit hoe die mensen aan hun geld komen. Laat ze toch gewoon. Ik val jou ook niet lastig omdat je werkt voor je geld, val jij mij dan niet lastig omdat ik niet werk voor mijn geld, is wel zo fatsoenlijk.
Als iemand naar je toe komt en zegt; hier heb je 50 euro zou jij dan nee zeggen?quote:Op maandag 19 september 2011 22:48 schreef Infinitum het volgende:
[..]
Dat jij niet werkt voor 'jouw' geld kost mij (de burger) geld, dat ik werk voor mijn geld kost jou niets. Integendeel, het sponsort jouw uitkering. Je leeft als een parasiet, en dan heb je het over fatsoen? Conclusie: jij praat poep.
Ps. Zoals ik al eerder zei, als je er niets aan kunt doen en genoodzaakt bent om TIJDELIJK een uitkering te genieten, geen probleem.
Hoe lang denk je dat het goed gaat met je uitkeringsfraude? En denk je dat het geen consequenties zal hebben?quote:Op maandag 19 september 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als iemand naar je toe komt en zegt; hier heb je 50 euro zou jij dan nee zeggen?
Als jij door het park loopt en je vind 25 euro op de grond zou jij dit dan niet oprapen?
Als jij een beurs vindt langs het kanaal met 50 euro zou jij dit dan niet eruit halen?
Als jij de kans hebt om 1k per maand te krijgen zonder er iets voor te doen zou jij dan nee zeggen? Ik zou dat met open armen aannemen want het is gewoon gratis geld en daar zeg je geen nee tegen. Dit is de keuze die ik maak en die heb jij maar te respecteren verdomme. Als jij zo graag wilt werken, ik houd je niet tegen en ik zal je niet lastig vallen. Dat jij dan het fatsoen hebt om iedereen in zijn waarde te laten dat zou je sieren. Ik val jou toch ook niet lastig omdat je werkt of wel dan? Sterker nog; ik wens je veel succes met je werk en ik hoop dat het je goed bevalt. Zo kan het dus ook! Leer er van zou ik zeggen.
Kijk hem boos zijn, alsof je ook maar één cent minder betaalt als SoraAoi geen utikering zou hebbenquote:Op maandag 19 september 2011 22:48 schreef Infinitum het volgende:
[..]
Dat jij niet werkt voor 'jouw' geld kost mij (de burger) geld, dat ik werk voor mijn geld kost jou niets. Integendeel, het sponsort jouw uitkering. Je leeft als een parasiet, en dan heb je het over fatsoen? Conclusie: jij praat poep.
Ps. Zoals ik al eerder zei, als je er niets aan kunt doen en genoodzaakt bent om TIJDELIJK een uitkering te genieten, geen probleem.
FOK! moderator betaalt goed.quote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat het goed gaat met je uitkeringsfraude? En denk je dat het geen consequenties zal hebben?
Ik zit 5 dagen in de week iets te doen wat ik leuk vind en krijg daar meer voor dan een uitkering.
Dit dus.. waar zijn ze kwaad over man. Ik trek ook elke dag uitkering. Care? Leven en laten leven.quote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Kijk hem boos zijn, alsof je ook maar één cent minder betaalt als SoraAoi geen utikering zou hebben
Ik ben blij voor je dat je het leuk hebt en dat je meer krijgt dan een uitkering. Ik hoop dan ook oprecht dat je nog lang daar blijft werken en dat het al je wensen in het leven zal vervullen. Waarom zou ik nu boos worden? Ik ben blij voor je echt. Maar ik kies een andere route en daar ben ik blij mee. Ieder zijn eigen ding toch? Geen reden om te ruzieen.quote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat het goed gaat met je uitkeringsfraude? En denk je dat het geen consequenties zal hebben?
Ik zit 5 dagen in de week iets te doen wat ik leuk vind en krijg daar meer voor dan een uitkering.
En het eerste deel van mijn post?quote:Op maandag 19 september 2011 22:58 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je het leuk hebt en dat je meer krijgt dan een uitkering. Ik hoop dan ook oprecht dat je nog lang daar blijft werken en dat het al je wensen in het leven zal vervullen. Waarom zou ik nu boos worden? Ik ben blij voor je echt. Maar ik kies een andere route en daar ben ik blij mee.
Tot nu toe heeft het me alleen maar geld gekostquote:
Dat niet. 1 persoon maakt heus geen verschil. Maar 10.000? Als er 10.000 man geen uitkering meer krijgt zijn er minder controleurs nodig, en werken er dus 10.000 mensen meer. dat maakt heus wel een verschil uit.quote:Op maandag 19 september 2011 22:56 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Kijk hem boos zijn, alsof je ook maar één cent minder betaalt als SoraAoi geen utikering zou hebben
Tot die tijd lekker profiteren tochquote:Op maandag 19 september 2011 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat niet. 1 persoon maakt heus geen verschil. Maar 10.000? Als er 10.000 man geen uitkering meer krijgt zijn er minder controleurs nodig, en werken er dus 10.000 mensen meer. dat maakt heus wel een verschil uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies! Why not.quote:Op maandag 19 september 2011 23:00 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Tot die tijd lekker profiteren toch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |