abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102175258
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederland lopen zat moslima's rond die geen hoofddoeken dragen. Dat jij in een achtergestelde wijk woont waar als moslima's nog wel een hoofddoeken dragen, kunnen wij natuurlijk ook niets aan doen.
Dus hoofddoekdragende moslima's wonen volgens jou in achtergestelde wijken?
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:16:29 #277
3542 Gia
User under construction
pi_102175331
quote:

[..]

In Nederland lopen zat moslima's rond die geen hoofddoeken dragen. Dat jij in een achtergestelde wijk woont waar als moslima's nog wel een hoofddoeken dragen, kunnen wij natuurlijk ook niets aan doen.
Ik heb helemaal geen probleem met vrouwen die op straat met een hoofddoek lopen. Ook nooit gehad.
Ik vind alleen dat een werkgever of school het niet moet hoeven toe te staan. Mag wel, maar ze moeten de vrijheid hebben het te verbieden.

Bij de appie en de jumbo zie je regelmatig caissières met hoofddoek, bij de c-1000 niet.
Moet kunnen.
pi_102175345
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus hoofddoekdragende moslima's wonen volgens jou in achtergestelde wijken?
Voornamelijk.

Ik begrijp niet waarom je geschokt bent. Het is niet alsof ik iets heel opmerkelijks schrijf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102175379
quote:

[..]

Wacht even, volgens jou zijn het voornamelijk achterstandwijk moslimas die een hoofddoek dragen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102175384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen probleem met vrouwen die op straat met een hoofddoek lopen. Ook nooit gehad.
Ik vind alleen dat een werkgever of school het niet moet hoeven toe te staan. Mag wel, maar ze moeten de vrijheid hebben het te verbieden.

Bij de appie en de jumbo zie je regelmatig caissières met hoofddoek, bij de c-1000 niet.
Moet kunnen.
Dat een werkgever of school een burqa weigert, vind ik niet zo vreemd. Maar een hoofddoek? Je kunt het gezicht van de dame toch gewoon zien? Wat is het probleem?
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:18:33 #281
3542 Gia
User under construction
pi_102175385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemde redenering. Mensen krijgen meer vrijheid door hen een verbod op te leggen. Prima dat je voorstander bent van het verbod, maar ga nu niet dom uit je nek lopen lullen.
*zucht* Er wordt hen geen verbod opgelegd. Het verbod bestaat al. Het wordt alleen aangescherpt, verduidelijkt en landelijk ingevoerd.

Enkele moslima's hebben de vrijheid genomen zo'n tent te gaan dragen. Die vrijheid hadden ze feitelijk nooit. Maar ja, blabla 'vrijheid van godsdienst' en nog meer blabla en ze kwamen er nog mee weg ook.

Binnenkort niet meer.
pi_102175421
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voornamelijk.

Ik begrijp niet waarom je geschokt bent. Het is niet alsof ik iets heel opmerkelijks schrijf.
Flauwekul.
Denk eerst eens na voor je iets zo stellig neerplempt.
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:20:32 #283
3542 Gia
User under construction
pi_102175437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Dat een werkgever of school een burqa weigert, vind ik niet zo vreemd. Maar een hoofddoek? Je kunt het gezicht van de dame toch gewoon zien? Wat is het probleem?
Wat is het probleem om je gewoon aan de schoolregels te houden. Die worden je medegedeeld bij aanmelding. Als een regel luidt dat er in de klas geen hoofdbedekking gedragen mag worden, dan geldt dat voor petjes, keppeltjes, sjaaltjes en ook hoofddoeken.

Simpel zat.

Nergens voor nodig om hier een uitzondering voor te maken.
pi_102175448
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voornamelijk.

Haha. Je bent echt compleet wereldvreemd op dit vlak he?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102175462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

*zucht* Er wordt hen geen verbod opgelegd. Het verbod bestaat al. Het wordt alleen aangescherpt, verduidelijkt en landelijk ingevoerd.

Enkele moslima's hebben de vrijheid genomen zo'n tent te gaan dragen. Die vrijheid hadden ze feitelijk nooit. Maar ja, blabla 'vrijheid van godsdienst' en nog meer blabla en ze kwamen er nog mee weg ook.

Binnenkort niet meer.
Die moslima's zijn toch gedwongen om die burka te dragen?
Door hun mannen.
I´m back.
pi_102175477
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Koos heeft zich in een lastige parket gemanoeuvreerd, benieuwd hoe hij zich hier uit gaat draaien ;)
pi_102175492
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tsja, ik ken toch wel wat hoofddoekloze moslima's. En die wonen in degelijke wijkjes. In islamitische landen zie je ook dat de bovenklasse geen hoofddoekjes meer dragen.
pi_102175537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik ken toch wel wat hoofddoekloze moslima's. En die wonen in degelijke wijkjes. In islamitische landen zie je ook dat de bovenklasse geen hoofddoekjes meer dragen.
Had jij nog meer intelligente opmerkingen? Wat was dat ook alweer een paar pagina's terug. Toen verwijt jij mij ook het een en ander, maar bent toen maar weer snel afgedropen.

En hoezo lastig? Wat kan mij het rotten als ik er zogenaamd naast zit? Ik zie hier moslima's met en zonder hoofddoek lopen. Het grootste deel van de hoofddoekjes is op leeftijd, maar een deel is ook jong. Tsja, so what?
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:24:49 #289
3542 Gia
User under construction
pi_102175551
quote:

[..]
Fatma Arslan zal dan wel uit een achterbuurt komen. Moet wel, hè?
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:26:05 #290
3542 Gia
User under construction
pi_102175581
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die moslima's zijn toch gedwongen om die burka te dragen?
Door hun mannen.
Okay, dan hebben de mannen de vrijheid genomen hun vrouw te dwingen zo'n ding te dragen. Nog erger, zelfs. Want dwang mag toch niet in de Islam!!
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:26:22 #291
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102175586
-achja-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102175596
Verder maakt het toch ook geen reet of een vrouw een hoofddoek draagt, of is dat ook alweer een klap in jullie gezicht?
pi_102175608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Had jij nog meer intelligente opmerkingen? Wat was dat ook alweer een paar pagina's terug. Toen verwijt jij mij ook het een en ander, maar bent toen maar weer snel afgedropen.

En hoezo lastig? Wat kan mij het rotten als ik er zogenaamd naast zit? Ik zie hier moslima's met en zonder hoofddoek lopen. Het grootste deel van de hoofddoekjes is op leeftijd, maar een deel is ook jong. Tsja, so what?
Je beweert dat hoofddoekdragende moslima's in achterstandswijken wonen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:27:58 #294
3542 Gia
User under construction
pi_102175634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

Het grootste deel van de hoofddoekjes is op leeftijd, maar een deel is ook jong.
Jonge hoofddoekjes en oude hoofddoekjes. Tjonge, moet ik eens proberen om een vrouw te bestempelen als hoofddoekje, heb ik meteen een ban te pakken!!

Maar een Koosvogels mag dat natuurlijk wel.
pi_102175654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik beweer dat ze voornamelijk in achterstandswijken woon. Wat geen rare aanname is aangezien veel islamitische gezinnen onderaan de sociaal-economische ladder staan.
pi_102175685
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, dan hebben de mannen de vrijheid genomen hun vrouw te dwingen zo'n ding te dragen. Nog erger, zelfs. Want dwang mag toch niet in de Islam!!
Nou het punt is dat als die vrouwen zich de vrijheid aanmeten om een burka te dragen, wat je beweerde, dan spreek je over het verbieden van een cultuuruiting.
Als die vrouwen door hun mannen worden gedwongen dan kan het verbod een zekere emancipatoire werking hebben, echter dan zul je zien dat die vrouwen gewoon binnen gelaten worden, waar ze idd geen gelaatsbekleding hoeven te dragen.
I´m back.
pi_102175693
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Jonge hoofddoekjes en oude hoofddoekjes. Tjonge, moet ik eens proberen om een vrouw te bestempelen als hoofddoekje, heb ik meteen een ban te pakken!!

Maar een Koosvogels mag dat natuurlijk wel.
Zeer volwassen reactie van je.
pi_102175737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, die moslima's worden door de burka in een achterstandspositie gedrukt toch? Door dat achterlijke geloof van hun man, die door zijn achterlijkheid wrs ook niet veel verder komt dan een achterstandswijk. Op zich is die redenering sluitend.
I´m back.
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:32:14 #299
3542 Gia
User under construction
pi_102175766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
Nou het punt is dat als die vrouwen zich de vrijheid aanmeten om een burka te dragen, wat je beweerde, dan spreek je over het verbieden van een cultuuruiting.
Als die vrouwen door hun mannen worden gedwongen dan kan het verbod een zekere emancipatoire werking hebben, echter dan zul je zien dat die vrouwen gewoon binnen gelaten worden, waar ze idd geen gelaatsbekleding hoeven te dragen.
Er zijn zat andere vrouwen die door hun mannen worden opgesloten in huis. Die niet alleen de straat op mogen. Daar doet het wel of niet mogen dragen van een boerka niets aan af.

Overigens is dat ons probleem niet. Dat vecht die man maar zelf uit met zijn vrouw.

Denk ook niet dat het zo'n vaart loopt, want die mannen doen liever niet zelf de boodschappen, kinderen naar school brengen en ophalen enzo.... Nee, die vrouwen mogen nog gewoon naar buiten.
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:33:05 #300
3542 Gia
User under construction
pi_102175792
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeer volwassen reactie van je.
Nee, heel respectvol om een vrouw een hoofddoekje te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')