Dus hoofddoekdragende moslima's wonen volgens jou in achtergestelde wijken?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland lopen zat moslima's rond die geen hoofddoeken dragen. Dat jij in een achtergestelde wijk woont waar als moslima's nog wel een hoofddoeken dragen, kunnen wij natuurlijk ook niets aan doen.
Ik heb helemaal geen probleem met vrouwen die op straat met een hoofddoek lopen. Ook nooit gehad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland lopen zat moslima's rond die geen hoofddoeken dragen. Dat jij in een achtergestelde wijk woont waar als moslima's nog wel een hoofddoeken dragen, kunnen wij natuurlijk ook niets aan doen.
Voornamelijk.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus hoofddoekdragende moslima's wonen volgens jou in achtergestelde wijken?
Wacht even, volgens jou zijn het voornamelijk achterstandwijk moslimas die een hoofddoek dragen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat een werkgever of school een burqa weigert, vind ik niet zo vreemd. Maar een hoofddoek? Je kunt het gezicht van de dame toch gewoon zien? Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen probleem met vrouwen die op straat met een hoofddoek lopen. Ook nooit gehad.
Ik vind alleen dat een werkgever of school het niet moet hoeven toe te staan. Mag wel, maar ze moeten de vrijheid hebben het te verbieden.
Bij de appie en de jumbo zie je regelmatig caissières met hoofddoek, bij de c-1000 niet.
Moet kunnen.
*zucht* Er wordt hen geen verbod opgelegd. Het verbod bestaat al. Het wordt alleen aangescherpt, verduidelijkt en landelijk ingevoerd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde redenering. Mensen krijgen meer vrijheid door hen een verbod op te leggen. Prima dat je voorstander bent van het verbod, maar ga nu niet dom uit je nek lopen lullen.
Flauwekul.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voornamelijk.
Ik begrijp niet waarom je geschokt bent. Het is niet alsof ik iets heel opmerkelijks schrijf.
Wat is het probleem om je gewoon aan de schoolregels te houden. Die worden je medegedeeld bij aanmelding. Als een regel luidt dat er in de klas geen hoofdbedekking gedragen mag worden, dan geldt dat voor petjes, keppeltjes, sjaaltjes en ook hoofddoeken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Dat een werkgever of school een burqa weigert, vind ik niet zo vreemd. Maar een hoofddoek? Je kunt het gezicht van de dame toch gewoon zien? Wat is het probleem?
Haha. Je bent echt compleet wereldvreemd op dit vlak he?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voornamelijk.
Ik begrijp niet waarom je geschokt bent. Het is niet alsof ik iets heel opmerkelijks schrijf.
Die moslima's zijn toch gedwongen om die burka te dragen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* Er wordt hen geen verbod opgelegd. Het verbod bestaat al. Het wordt alleen aangescherpt, verduidelijkt en landelijk ingevoerd.
Enkele moslima's hebben de vrijheid genomen zo'n tent te gaan dragen. Die vrijheid hadden ze feitelijk nooit. Maar ja, blabla 'vrijheid van godsdienst' en nog meer blabla en ze kwamen er nog mee weg ook.
Binnenkort niet meer.
Koos heeft zich in een lastige parket gemanoeuvreerd, benieuwd hoe hij zich hier uit gaat draaienquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha. Je bent echt compleet wereldvreemd op dit vlak he?
Tsja, ik ken toch wel wat hoofddoekloze moslima's. En die wonen in degelijke wijkjes. In islamitische landen zie je ook dat de bovenklasse geen hoofddoekjes meer dragen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Had jij nog meer intelligente opmerkingen? Wat was dat ook alweer een paar pagina's terug. Toen verwijt jij mij ook het een en ander, maar bent toen maar weer snel afgedropen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ken toch wel wat hoofddoekloze moslima's. En die wonen in degelijke wijkjes. In islamitische landen zie je ook dat de bovenklasse geen hoofddoekjes meer dragen.
Fatma Arslan zal dan wel uit een achterbuurt komen. Moet wel, hè?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Okay, dan hebben de mannen de vrijheid genomen hun vrouw te dwingen zo'n ding te dragen. Nog erger, zelfs. Want dwang mag toch niet in de Islam!!quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die moslima's zijn toch gedwongen om die burka te dragen?
Door hun mannen.
Je beweert dat hoofddoekdragende moslima's in achterstandswijken wonen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Had jij nog meer intelligente opmerkingen? Wat was dat ook alweer een paar pagina's terug. Toen verwijt jij mij ook het een en ander, maar bent toen maar weer snel afgedropen.
En hoezo lastig? Wat kan mij het rotten als ik er zogenaamd naast zit? Ik zie hier moslima's met en zonder hoofddoek lopen. Het grootste deel van de hoofddoekjes is op leeftijd, maar een deel is ook jong. Tsja, so what?
Jonge hoofddoekjes en oude hoofddoekjes. Tjonge, moet ik eens proberen om een vrouw te bestempelen als hoofddoekje, heb ik meteen een ban te pakken!!quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Het grootste deel van de hoofddoekjes is op leeftijd, maar een deel is ook jong.
Ik beweer dat ze voornamelijk in achterstandswijken woon. Wat geen rare aanname is aangezien veel islamitische gezinnen onderaan de sociaal-economische ladder staan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je beweert dat hoofddoekdragende moslima's in achterstandswijken wonen.
Nou het punt is dat als die vrouwen zich de vrijheid aanmeten om een burka te dragen, wat je beweerde, dan spreek je over het verbieden van een cultuuruiting.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, dan hebben de mannen de vrijheid genomen hun vrouw te dwingen zo'n ding te dragen. Nog erger, zelfs. Want dwang mag toch niet in de Islam!!
Zeer volwassen reactie van je.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Jonge hoofddoekjes en oude hoofddoekjes. Tjonge, moet ik eens proberen om een vrouw te bestempelen als hoofddoekje, heb ik meteen een ban te pakken!!
Maar een Koosvogels mag dat natuurlijk wel.
Nee, die moslima's worden door de burka in een achterstandspositie gedrukt toch? Door dat achterlijke geloof van hun man, die door zijn achterlijkheid wrs ook niet veel verder komt dan een achterstandswijk. Op zich is die redenering sluitend.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je beweert dat hoofddoekdragende moslima's in achterstandswijken wonen.
Er zijn zat andere vrouwen die door hun mannen worden opgesloten in huis. Die niet alleen de straat op mogen. Daar doet het wel of niet mogen dragen van een boerka niets aan af.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
Nou het punt is dat als die vrouwen zich de vrijheid aanmeten om een burka te dragen, wat je beweerde, dan spreek je over het verbieden van een cultuuruiting.
Als die vrouwen door hun mannen worden gedwongen dan kan het verbod een zekere emancipatoire werking hebben, echter dan zul je zien dat die vrouwen gewoon binnen gelaten worden, waar ze idd geen gelaatsbekleding hoeven te dragen.
Nee, heel respectvol om een vrouw een hoofddoekje te noemen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeer volwassen reactie van je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |