abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 18 september 2011 @ 22:35:17 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102121233
Ik sloot de vorige af met deze post

quote:
Wat fijn dat het zo goed gaat met Cato, Trui! Heerlijk bericht. Job heeft in de speelgoedwinkel inderdaad altijd veel problemen, maar met die knuffels ging dat prima eigenlijk. Hij is thuis wel weer al zijn knuffels gaan inventariseren en inmiddels heeft hij er al 17 op de groep (vandaag weer 2 erbij)
IJsbeertje blijft wel zijn all time favourite. Vandaag zei hij dat ik ijsbeertje ook wel Koning Knuffel mocht noemen. Hij maakte er ook een grapje van. Ik ben zelf Knuffelkoning en IJsbeertje is Koning Knuffel.
IJsbeertje heeft sinds een paar maanden trouwens de Tangle om zijn nek. En zo heeft de Tangle ook uiteindelijk zijn functie gekregen, want onderdeel van ijsbeer knuffelen is ook met de Tangle friemelen. Ik moest de Tangle vandaag ook in de afwasmachine stoppen van Job, want hij was wat te vies geworden.
Ik vraag me af hoe de Tangle hier verder is geland. Uiteindelijk hier dus wel heel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 september 2011 @ 23:37:59 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102124951
bij ons wordt er weinig mee gedaan.

slim van je knuffelkoning om de tangle te combineren met Koning Knuffel!
in de haak.
  maandag 19 september 2011 @ 00:57:36 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102127950
heeft iemand van jullie trouwens ervaring met oudervereniging 'Balans'?

ze hebben een interessante vacature, en hoewel ik eigenlijk nog helemaal niet weg wil waar ik nu werk, is hij qua afstand & omvang (en ook inhoudelijk) wel de moeite van een sollicitatiebrief waard. maar ik ben wel benieuwd of jullie er wel eens mee te maken gehad hebben en of je er wat aan had.
in de haak.
  maandag 19 september 2011 @ 07:09:15 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_102129460
Nooit van gehoord om eerlijk te zijn :)

hier is de tangle ook een succes.

Wat ontzettend naar voor Job dat het sinterklaasseizoen al weer begonnen is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102130202
Tangle is niet echt boeiend hier helaas.

Trui niet bekend mee.

Livelink, wat sneu dat Job er nu al zo'n last van heeft. Sinterklaas duurt nog wel ff.
  maandag 19 september 2011 @ 09:07:15 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102130525
Ik heb geen ervaring met Balans, maar laat dat je niet weerhouden, Trui.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102137972
nou ja, ervaring met Balans.... Ik ben lid, krijg een blad, klets wel eens op hun forum (al een tijdje niet meer gedaan trouwens...)...
  maandag 19 september 2011 @ 14:44:25 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102138665
ah, da's in ieder geval iets! :) en, is 't wat? edit: antwoord op extra vraag al gevonden[/edit]
in de haak.
pi_102140445
Puur voor informatie als ouder zeker wel maar verder kan ik er niet over oordelen natuurlijk. Wel interessant hoor. Wat voor vacature is het?
  maandag 19 september 2011 @ 16:00:01 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102141116
opzetten van een kenniscentrum over leerstoornissen (en alles wat daarbij komt kijken).
heb al geschreven hoor, maar ben niet zo heel bekend met wat ze allemaal doen en of er gebruik van gemaakt wordt.
in de haak.
  maandag 19 september 2011 @ 16:32:24 #11
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_102142465
Trui, mijn ouders zijn al heeel, heel lang lid van Balans. Sinds het eerste begin.
Mijn moeder is ook Intern Begeleidster, en heeft het blad (balans Magazine) ook nodig voor haar werk. Vroeger ook voor mijn broer (adhd+dyslexie) en mij, en nu lees ik het zelf ook elke maand.
Het blad is heel goed, de site en het forum ook!
De informatie avonden en koffie ochtenden zijn ook heel populair. Ik wil daar zelf een keer een lezing gaan GEVEN!
Mijn contacten met Balans daaromtrent zijn ook heel positief.

Over sinterklaas: vertellen die waarheid!!! Ik vroeg het aan mijn moeder toen ik 2.5 jaar was. Als ik het niet zelf gevraagd had dan had ze het me wel verteld rond die tijd. Vanwege de spanning, maar ook omdat het niet strookte met de principes van mijn ouders mij met zo'n 'collectieve leugen' op te zadelen terwijl ik er niks mee kon.
Ik heb sinds het 'uitgesproken' werd, altijd wel meegevierd. Maar met veel moeite, omdat de klas werd versierd (veranderd) en de kerst en oud en nieuw (vuurwerk) er ook nog eens achter aan kwamen.
Zoals p_iglet zei, alle cadeaus werden verklapt van tevoren en in plastic verpakt.
De lol en het geluksgevoel was veel groter dan. Iedereen 'had daar meer aan' dan een letterlijk zieke en zeer gedragsproblematische Oxy.

Zodra het 'kon' (toen ik naar het voortgezet onderwijs ging, rond mijn 13e) hebben we overigens de Sint afgeschaft als kadofeest. Nu doen we rond 5 december een dobbelspel of Wie is de Ezel? waarbij we met onze kleine familie allerlei 'prullen' en 'kringloopwaardige dingen' verdelen.
Ook een leuke traditie. De laatste jaren komen er steeds meer creabea zelfgemaakte dingen bij te zitten, en dat is ook leuk!
Want van tradities houd ik wél. Mits het dus voorspelbaar, niet te druk en niet teveel veranderingen vraagt.
Dus niet het hele huis versierd, maar 1 plank of tafel die steeds met het seizoen veranderd. Dat is duidelijk, prikkelarm en leuk om samen te doen!


:s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 19 september 2011 @ 16:44:38 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102142920
bedankt voor je info, oxy! klinkt goed! ik vond het er ook wel heel gedegen uitzien, en zie ook wel de relevantie in van een oudervereniging. alleen al qua informatie-voorziening maar ook in belangenbehartigend opzicht.
in de haak.
pi_102146031
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:00 schreef trui het volgende:
opzetten van een kenniscentrum over leerstoornissen (en alles wat daarbij komt kijken).
heb al geschreven hoor, maar ben niet zo heel bekend met wat ze allemaal doen en of er gebruik van gemaakt wordt.
klinkt ontzettend goed zeg :)
erg interessant!
pi_102226187
Vandaag namen we afscheid op het ODC van Lukas. Hij moest sowieso naar een andere lokatie van dit ODC in verband met zijn leeftijd, maar we waren ook geattendeerd op een ander waar de stichting van zijn woonvorm heel veel mee werkt. Daar zijn we dus ook even gaan kijken. De aanpak daar verschilt net iets van waar hij nu zat (kleinere groepen en meer op niveau ingedeeld) dus hebben we na wikken en wegen en een hoop getwijfelkont besloten dat hij daarnaar toe gaat.

Nou ja, en voor we het wisten was het al de dag van het afscheidsfeestje. Ik heb me weer van mijn beste kant laten zien, schoot continu vol, heb echt niemand fatsoenlijk kunnen bedanken voor hun goede zorgen :') Normaal jank ik eens per jaar ofzo maar vandaag kon ik zelfs het woord bedankt niet zonder gesnotter uit mijn strot krijgen. Het zijn ook gewoon zulke schatten daar die zoveel moeite hebben gedaan voor mijn ventje!

En nu gaat hij maandag dus voor het eerst naar het nieuwe ODC. Ik twijfel nog steeds heel erg of ik hier goed aan gedaan heb natuurlijk want je wil gewoon het beste voor hem, maar gevoelsmatig is het echt dikke bagger want hij komt nu dus niet meer dagelijks in Zwolle (we wonen vlakbij het ODC nu)...moeilijk!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_102228675
Oh Mwana, dergelijke keuzes lijken me zo moeilijk. Maar je hebt gekozen wat je nu het beste lijkt. En meer kun jeniet doen. Maar goed, dat weet jij verstandelijk natuurlijk al laaaaang. ;)
Snotteren is toch niet erg? Gelukkig dat Lucas het zo goed heeft gehad bij zulke lieverds!

Trui, wat een leuke vacature! Succes!

Livelink, hoe gaat het met (de medicatie van) Job?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:31:34 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102234688
Mwana, zo moeilijk. Ik blijf zeggen, konden we maar in de toekomst kijken. Ik hoop dat Lucas op zijn nieuwe ODC op zijn plek is :*

Job krijgt miv morgen nieuwe medicatie. Hoewel er echt wel vooruitgang is, vonden ze de vooruitgang in vergelijking met de enorme hoeveelheid hulp die in hem wordt geinvesteerd te weinig.
Dus het was een hele moeilijke week voor hem met name.

Trui, ik hoop echt dat je een kans krijgt voor deze functie, want het ziet er super uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102235072
Ach, wat jammer om te lezen dat Job het nog steeds zo moeilijk heeft...hou vol! :*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 september 2011 @ 20:51:42 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102235802
Volhouden is soms wel moeilijk. Ik heb soms het schrikbeeld van Brandon voor ogen. Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar dat lukt gewoon niet altijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102236264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:51 schreef livelink het volgende:
Volhouden is soms wel moeilijk. Ik heb soms het schrikbeeld van Brandon voor ogen. Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar dat lukt gewoon niet altijd.
Oh god dat was inderdaad verschrikkelijk om te zien...ik heb toen nog flink gereageerd in die topics!
Maar ik heb een aantal dingen toen gelezen over hem op jongere leeftijd, en dat was echt wel zo bizar dat ik me niet kan voorstellen dat Job die kant op gaat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 september 2011 @ 21:06:48 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102236699
Nee, dat is ook wel zo. Alleen weet ik gewoon niet wat er gebeurt als ik hem niet langer fysiek aankan. En dat gaat niet lang meer duren, hij is zo sterk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102238826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:06 schreef livelink het volgende:
Nee, dat is ook wel zo. Alleen weet ik gewoon niet wat er gebeurt als ik hem niet langer fysiek aankan. En dat gaat niet lang meer duren, hij is zo sterk.
Ja die angst herken ik heel erg. Tel daarbij op dat die hormonen dan opspelen en het gedrag en karakter kunnen veranderen. Lukas' vader schoor zich al op zijn twaalfde. Als bij hem de puberteit ook zo vroeg inzet dan kunnen we dat dit jaar dus gaan merken. Er zit momenteel geen kwaad in bij hem, hij reageert echt uit angst of frustratie als hij driftig is (gelukkig heel zelden de laatste jaren) maar wie weet wat die hormonen gaan losmaken, hij is nu al zo sterk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 22 september 2011 @ 09:54:34 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_102252549
wat is ODC? :@

livelink, is er al duidelijkheid of Job naar een rec4 klas/school kan? Wat voor meds krijgt Job?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_102254174
@Davinia: Orthopedagogisch DagCentrum :)
Eeuwig vijfentwintig
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:44:03 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102288979
We hebben de indicatie nog niet, Davinia. Maar we hebben wel de inschrijfformulieren al en ik heb deze week een gesprek gehad met de directeur van de school en die gaf aan dat we hem al direct in konden schrijven want ook daar konden ze zich niet voorstellen dat hij die indicatie niet zou krijgen.

Zijn huidige school heeft alle dossiers en dergelijke al toegestuurd naar de nieuwe school.

Ik vind het doodeng allemaal, ik slaap er gewoon niet van. Een school zo ver weg en dan elke dag met die taxi. En het idee dat Job dan zal proberen weg te lopen en niet weet waar hij is. Ik denk dat ik pas weer een beetje tot rust kom als we het ritme te pakken hebben. En ik zie me er toe in staat om twee weken lang vrij te nemen om de hele dag voor die school te gaan posten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 09:40:00 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102290167
misschien een hele stomme vraag :@ :@ dus alvast mijn excuus :@ :@
maar heb je er met job over gehad? over dat weglopen bedoel ik dan.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 09:45:34 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102290276
ik zit zelf op het ogenblik in een situatie die te achterlijk is voor woorden :(
kan er niets over plaatsen hier, maar laten we zeggen dat er een toestand is ontstaan waarbij instanties zichzelf schoon proberen te praten.
er wordt gelogen, gedraaid, heen en weer geschoven. en over het hoofd van mijn kind heen beslist.
dingen die ik aandraag worden eerst resoluut van tafel geveegd en een paar dagen later triomfantelijk als eigen plan voorgesteld. :?
iedereen gaat straks weer vrolijk verder en wij zijn verder terug dan af.
walgelijk :r
pi_102290401
Livelink, fijn dat je weet dat Job straks op een fijne school komt, maar de vrees van de afstand en het weglopen, lijken me echt verschrikkelijk. Ik duim voor je dat je toch nog rust kunt vinden.

Lady-wbr, wat een *^&$-situatie. Sterkte met de strijd.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 10:38:48 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102291540
thnx. ik denk niet dat er hoop is dat het goed komt.
maar mocht de deur dus definitief dichtgeslagen worden, dan zal ik zeker niet zwijgen.
maar goed, ik moet dus nog even noodgedwongen de kiezen op elkaar houden (oftwel op mijn handen gaan zitten) maar o,o, wat zit het me dwars :X
pi_102292250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:38 schreef lady-wrb het volgende:
thnx. ik denk niet dat er hoop is dat het goed komt.
maar mocht de deur dus definitief dichtgeslagen worden, dan zal ik zeker niet zwijgen.
maar goed, ik moet dus nog even noodgedwongen de kiezen op elkaar houden (oftwel op mijn handen gaan zitten) maar o,o, wat zit het me dwars :X
Is er geen centrale klachtencommissie of komt die pas aan de orde als de deur dicht is.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:41:04 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102296909
Klinkt als een heftige situatie Lady. Ik kan me niet echt een voorstelling maken van wat er aan de hand kan zijn, maar ik wil je er wel sterkte mee wensen.

Over het weglopen; daar valt niet zoveel over te praten. Het is voor hem letterlijk een vlucht van een situatie waar hij niet mee om kan gaan. Niet een bewuste actie of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 14:49:08 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102298993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
Klinkt als een heftige situatie Lady. Ik kan me niet echt een voorstelling maken van wat er aan de hand kan zijn, maar ik wil je er wel sterkte mee wensen.

Over het weglopen; daar valt niet zoveel over te praten. Het is voor hem letterlijk een vlucht van een situatie waar hij niet mee om kan gaan. Niet een bewuste actie of zo.
he wat jammer. ik had gehoopt dat je samen met hem iets zou kunnen verzinnen wat weglopen kan voorkomen en toch uit de situatie komen.
pi_102302401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:49 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

he wat jammer. ik had gehoopt dat je samen met hem iets zou kunnen verzinnen wat weglopen kan voorkomen en toch uit de situatie komen.
dat zou inderdaad wel heel fijn zijn. Hebben de begeleiders daar misschien een advies/tip over?
pi_102303494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:44 schreef livelink het volgende:

Ik vind het doodeng allemaal, ik slaap er gewoon niet van.
Och lieve Livelink toch.... ;( :* :* :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:39:25 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102456644
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:32 schreef Oxymoron het volgende:
Trui, mijn ouders zijn al heeel, heel lang lid van Balans. Sinds het eerste begin.
Mijn moeder is ook Intern Begeleidster, en heeft het blad (balans Magazine) ook nodig voor haar werk. Vroeger ook voor mijn broer (adhd+dyslexie) en mij, en nu lees ik het zelf ook elke maand.
Het blad is heel goed, de site en het forum ook!
De informatie avonden en koffie ochtenden zijn ook heel populair. Ik wil daar zelf een keer een lezing gaan GEVEN!
Mijn contacten met Balans daaromtrent zijn ook heel positief.

Over sinterklaas: vertellen die waarheid!!! Ik vroeg het aan mijn moeder toen ik 2.5 jaar was. Als ik het niet zelf gevraagd had dan had ze het me wel verteld rond die tijd. Vanwege de spanning, maar ook omdat het niet strookte met de principes van mijn ouders mij met zo'n 'collectieve leugen' op te zadelen terwijl ik er niks mee kon.
Ik heb sinds het 'uitgesproken' werd, altijd wel meegevierd. Maar met veel moeite, omdat de klas werd versierd (veranderd) en de kerst en oud en nieuw (vuurwerk) er ook nog eens achter aan kwamen.
Zoals p_iglet zei, alle cadeaus werden verklapt van tevoren en in plastic verpakt.
De lol en het geluksgevoel was veel groter dan. Iedereen 'had daar meer aan' dan een letterlijk zieke en zeer gedragsproblematische Oxy.

Zodra het 'kon' (toen ik naar het voortgezet onderwijs ging, rond mijn 13e) hebben we overigens de Sint afgeschaft als kadofeest. Nu doen we rond 5 december een dobbelspel of Wie is de Ezel? waarbij we met onze kleine familie allerlei 'prullen' en 'kringloopwaardige dingen' verdelen.
Ook een leuke traditie. De laatste jaren komen er steeds meer creabea zelfgemaakte dingen bij te zitten, en dat is ook leuk!
Want van tradities houd ik wél. Mits het dus voorspelbaar, niet te druk en niet teveel veranderingen vraagt.
Dus niet het hele huis versierd, maar 1 plank of tafel die steeds met het seizoen veranderd. Dat is duidelijk, prikkelarm en leuk om samen te doen!


:s)
Goede tips. Helaas probeer ik al sinds vorig jaar aan Job te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, maar hij wil of kan dat helemaal niet oppikken. We hebben het hem letterlijk verteld, maar hij snapt dat niet.
Ik heb nu wel met hem afgesproken dat ik weer met Sinterklaas zal regelen dat wij de cadeautjes voor Job kopen en dat Job ook mee gaat naar de winkel als wij de cadeautjes gaan kopen. Dat vond hij wel een veilig idee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:54:07 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102457614
Ik weet niet wat ik precies deed de ipad, maar goed was het niet. Enniehoe, veel sterkte Livelink met de nu alweer gestarte sintperiode
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:04:50 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102458237
De intertoysgids ligt nu veilig bij Katja onder het matras geloof ik, dus de ergste druk is er weer van af bij Job. Hopelijk houden we het nu een tijdje zo.
En om ook maar eens goed nieuws te delen; afgelopen zondag was ik met Job bij de Boswerf in Zeist. Het was daar druk, het krioelde gewoon van de kinderen, maar Job heeft gewoon heerlijk samengespeeld met andere kinderen. Geen ruzies en geen problemen met andere ouders.
Dat was echt heel fijn om te zien dat hij dat ook kan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 30 september 2011 @ 06:54:21 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_102539004
Wat fijn livelink :) Ik vind het heel moeilijk om iets te zeggen erover, sorry.

Hier begint er eindelijk wat rust te komen en dat merk je direct :) Veel minder "gedoe" en rare buien :)

Binnenkort gesprekken met een MKV :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:59:20 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102539380
Er valt ook niet zo veel over te zeggen, Troel. Soms heb je een goede periode en soms een slechte. Als ik in een slechte periode zit heb ik wel heel erg de behoefte om ook de goede dingen te zien.

Fijn dat er bij jullie ook wat rust komt. Rust is zo ongelooflijk belangrijk voor onze kinderen en zelf zorgen ze er juist ook voor dat de rust soms zo ver te zoeken is ;)
Uitdagend is het in ieder geval allemaal wel. Ik hoop dat het gesprek met het MKV goed zal verlopen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102897253
Fijn dat het bij boswerf goed ging Livelink!

Ik heb een gesprek gehad met de juffen en mevr van Boddaert. Woensdag neemt Kim bij B afscheid en dit was dan eens soort overdracht naar school toe.

Ik ben wel erg geschrokken want Kim blijkt in de taxibus heel erg brutaal te zijn. En ook weleens een kind geslagen en geschopt te hebben. Nu is er een jongentje die dat eerder al deed. Heel veel schelden, schoppen en slaan in de bus. Wij hebben het idee dat Kim dat heeft overgenomen op de 1 of andere manier. Je krijgt er natuurlijk aandacht mee, ookal is dat negatief.
Ik weet echt niet hoe we hier mee om moeten gaan. Ben ook bang dat als het lang doorgaat ze niet meer mee mag en dan hebben we een groot probleem. Juf zei wel dat er verder geen consequenties wat betreft de taxi aan verbonden zijn.

Op school is ze ook heel brutaal tegen de juffen, ze moeten dan ook erg streng zijn soms. En heel erg uittesten met alles. Ze is door een andere juf die pleinwacht had zelfs een keer naar binnen gestuurd.
Gelukkig gaat het tussendoor zeg maar wel goed.
Ze blijkt dus wel een poppetje te kunnen tekenen en haar naam te schrijven. En ik zag een werkje hangen die gevouwen was en rondjes geknipt. Dat lukte op de oude school niet! Dus dat is goed. Verder is ze meestal wel vrolijk, heeft 1 vriendinnetje waar ze veel mee speelt. Met de rest van de klas kan ze ook goed opschieten.
Ze is gek op knutselen, dansen en zingen doen ze ook veel, dan doet ze goed mee. Gymen en buitenspelen gaat goed en puzzels en kralenplanken en dat soort dingen doet ze ook goed aan mee.
Ik zit er toch wel mee, heb al een mail gestuurd naar de gezinshulp. Misschien dat ze nog tips heeft hoe we hiermee om moeten gaan.
De juf zei wel dat ze het idee heeft dat ze wel op de goede plek zit bij hun.
Het inslapen gaan ook weer uberslecht met af en toe een paar goede dagen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:41:04 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102897808
Moeilijk Ingrid. Job kan ook erg agressief zijn, ik hou mijn hart vast voor de taxi wat dat betreft.
Kijk, ze zit natuurlijk niet voor niks op speciaal onderwijs. Als het goed is weten zij wel hoe ze met Kim om moeten gaan en hoe ze met die agressie om moeten gaan. Kan Boddaert jullie daar ook niet in trainen?

Wij krijgen via het UMC wel dat soort trainingen. Leren hoe we duidelijk grenzen kunnen stellen en vooral leren om gedrag te voorspellen. Ik zie het tegenwoordig bijna altijd aankomen, hoewel dat niet inhoudt dat ik altijd op tijd ben om het te voorkomen. En ik ben er niet altijd bij natuurlijk.

Job is weer gestopt met de antideppresiva. Tot zijn eigen spijt. Hij wordt weer geplaagd door allerlei angsten en vraagt nu al twee weken of hij zijn oude pilletje weer terug mag. We hebben het gemeld en aangekaart, maar meer kan ik nu niet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:48:59 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102898321
Waarom is hij gestopt dan? Hijzelf?
Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn het weer terug te krijgen? Sneu dat hij dan toch die angsten meteen weer krijgt.
***
pi_102898338
Boddaert stopt dus as woensdag (al).
Ik heb er vertrouwen in dat ze op school er wel mee om kunnen gaan.
Maar in de taxi zelf geen idee. Ik heb van de week nog aan de chauffeur gevraagd hoe het ging en ze zei dat Kim af en toe eens een raar woord zegt en verder niks.
Heel raar dus, tegen juf zei ze heel wat anders. Of het moet van de laatste 2/3 dagen zijn geweest.

Waarom is Job van de ab af dan? Sneu dat hij de angsten weer krijgt.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:50:03 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102898391
De psychiater heeft dat besloten. Ze vond dat hij niet genoeg vooruitging. Maar ja, kennelijk gaf het hem in zijn hoofd dus wel een heleboel rust en dat is ook veel waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:51:44 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102898490
Ow ja, dan is het helemaal sneu. Hopelijk kan hij ze dan toch weer krijgen. Het is natuurlijk best heftige medicatie, maar als hij er baat bij heeft...
***
pi_102898619
Dat is zeker veel waard! :*

Kim heeft gisteren naast haar oog een flinke blauwe plek opgelopen, Ze klom op de tafel (ze weet best dat het niet mag) , sprong eraf en knalde tegen de la aan die ze open had gedaan.
Ik was aan het douchen, heb het niet gezien verder.
Ik ga het zo maar ff opschrijven in het heen en weer schriftje, komt ook zo raar over anders, valt goed op namelijk.

Thuis is ze trouwens wel rustiger heb ik het idee. Dan is ze vast moe van het brutaal zijn. :) :P
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:58:33 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102898946
Hoe gaat het tussen Kim en Tyler, Ingrid?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102899415
Dat gaat een heel stuk beter! Ze spelen ook vaak samen of naast elkaar.
Natuurlijk wel de typische broer/zus ruzietjes, maar dat lijkt me normaal.
Ze zijn wel echt gek op elkaar. Kim snapt nog niet altijd dat Tyler amper praat. Maar ze snapt hem meestal wel goed en wil hem overal bij helpen. Ook als het niet hoeft ;)
Trusten! :Z
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:21:48 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102900330
Dat klinkt wel fijn dan.

Ik zit er een beetje mee met die medicatie. Het was voor ons een enorme stap om met medicatie te beginnen en je weet er zelf te weinig van, dus je kunt alleen maar op de deskundigen afgaan.

Toen begon hij ermee en toen zagen we zelf ook dat het echt beter ging. Hij was meer ontspannen, vrolijker en zo.
En dan na 2 weken krijg je dan ineens te horen dat de psychiater niet tevreden is en dat er weer mee gestopt gaat worden. En een kind van bijna 8 zegt vervolgens tegen ons dat hij zo graag dat pilletje weer terug wil. Als volwassene kun je zelf nog iets beslissen, maar hij mag niks beslissen en wij kunnen eigenlijk niks beslissen, omdat wij er te weinig verstand van hebben. Heel frustrerend allemaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:43:36 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_102906351
Vreemd Livelink, dat die medicatie zo snel al is gestopt. Bij mijn weten duurt het een week of zes voordat bij een AD duidelijk is of het al dan niet het gewenste effect oplevert... En ook al ben jij geen deskundige en de psychiater wel, je kunt er allicht nog eens een belletje over wagen. Toch?

Ingrid, bij ons in de busregels staat wel dat bij herhaaldelijk misdragen het taxivervoer kan worden opgeschort tot er nieuwe afspraken zijn gemaakt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:46:45 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102906428
Ik heb al gebeld vorige week. En de groepsleiding zou het ook aankaarten, vooral ook omdat Job het zelf zo duidelijk benoemt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:51:15 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_102906532
Ah, ja, natúúrlijk heb je er al over gebeld. :@
Fijn dat de groepsleiding er ook achteraan gaat. Sneu hoor, voor Job... Het zou zo fijn zijn als hij die ondersteuning heeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_102906873
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:43 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, bij ons in de busregels staat wel dat bij herhaaldelijk misdragen het taxivervoer kan worden opgeschort tot er nieuwe afspraken zijn gemaakt...
Ok, nu schiet ik wel in de stress! De chauffeur heeft altijd haast, maar ik heb toch even kunnen praten. Gelukkig valt het schoppen en slaan wel mee. Brutaal/ scheldwoorden zeggen doet ze wel. En daar hebben de andere kinderen last van. Logisch.
Kim zei vanmorgen nog dat ze niet met de bus wil, want het duurt zo lang. En dat is ook zo. Maar op de fiets duurt het even langs, zo niet nog langer. En dat zou ook niet eerlijk voor Tyler zijn.
Pfff, ik dacht dat het zo goed ging. Misschien moet ze maar terug naar haar oude school. Ik moet er nog van huilen ook.

Livelink dat is wel snel gestopt dan lijkt mij. :*
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:11:30 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_102906986
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:06 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ok, nu schiet ik wel in de stress!
Ach, dat was ook niet zo tactisch van me. :* Sorry dat ik het er zo plompverloren in zet...
En wat je zegt "misschien moet ze terug naar haar oude school", nee joh! Hou je eens vast aan alle positieve dingen die de juf heeft gezegd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_102907345
Geeft niet. Dat zat ik namelijk ook te denken.Wat nou als het niet verbetert, het lijkt mij wel dat ze dan uit de taxi wordt gezet.
Ik zie het echt even somber in. Zaterdagavond was ze enorm aan het spoken, stout doen. Op zich verklaarbaar, want Djeez was jarig. Gisteren van 's morgens vroeg tot 's avonds heel laat alleen maar uittesten en Tyler pesten. Terwijl het juist zo goed ging.
En vanmorgen/vannacht al om 5.30 wakker.
Ik ben mn knop ff kwijt. Lijkt net of Djeez me mee trekt in het negatieve.
En daarmee wil ik hem niet afvallen verder hoor!
Hij heeft zelf ook autistische trekjes en heeft een extreem laag empatisch vermogen en wel een hoog iq kwam uit de testen. Ik weet de term niet meer.
Hij is daar met therapie nu hard aan het werken, dat is nog meer net begonnen.

En dan heeft de kapper mij ook nog eens veel te kort geknipt boehoe! :'( ;( :(
Zo! Dat lucht ook wel op, eens kijken of mijn tranen nu op zijn!
pi_102907416
;( Ingrid , ff een :* voor je, volhouden hoor! *;
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:42:31 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102907849
Ach Ingrid, uiteindelijk zullen ze jullie echt niet laten vallen hoor. Hou daar vertrouwen in.
En verjaardagen zijn ook zo enorm stressverhogend, geen wonder dat Kim daar problemen in heeft en al helemaal geen wonder dat je af en toe de knop kwijt bent. Kan gebeuren, zal ook altijd blijven gebeuren, helaas.

Goed hoor van je, dat je met de taxichauffeur hebt gesproken. Ik ben heel snel geneigd om mijn kop in het zand te steken en dan durf ik helemaal niet met zo'n chauffeur te praten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 11:18:48 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102908861
dat van djeez klinkt als mijn ex en die heeft de diagnose asperger gekregen.

o en hou op over kappers.
luca is van het weekend meegeweest met mijn vriend naar de kapper. en daar istie gruwelijk kort geknipt. volgende keer gaatie maar niet als ik niet mee kan. ik kan daar zo niet tegen.:(
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 11:30:18 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102909195
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Geeft niet. Dat zat ik namelijk ook te denken.Wat nou als het niet verbetert, het lijkt mij wel dat ze dan uit de taxi wordt gezet.
Ik zie het echt even somber in. Zaterdagavond was ze enorm aan het spoken, stout doen. Op zich verklaarbaar, want Djeez was jarig. Gisteren van 's morgens vroeg tot 's avonds heel laat alleen maar uittesten en Tyler pesten. Terwijl het juist zo goed ging.
En vanmorgen/vannacht al om 5.30 wakker.
Ik ben mn knop ff kwijt. Lijkt net of Djeez me mee trekt in het negatieve.
En daarmee wil ik hem niet afvallen verder hoor!
Hij heeft zelf ook autistische trekjes en heeft een extreem laag empatisch vermogen en wel een hoog iq kwam uit de testen. Ik weet de term niet meer.
Hij is daar met therapie nu hard aan het werken, dat is nog meer net begonnen.

En dan heeft de kapper mij ook nog eens veel te kort geknipt boehoe! :'( ;( :(
Zo! Dat lucht ook wel op, eens kijken of mijn tranen nu op zijn!
Je (jullie) doet hardstikke je best om het allemaal zo goed mogelijk te laten verlopen. Ik vind het heel doortastend dat je meteen al een gesprek bent aangegaan met de chauffeur! Kop op meid, blijf in jezelf geloven :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102910379
Jullie zijn lief! :*:*:* (vind Djeez ook, die heeft het net gelezen zei hij) Emodagje geloof ik. Pfff!
Ik ga de gezinshulp bellen om een afspraak te maken. Praat makkelijker.
Nu Kim bijna weg is bij Boddaert komt Accare (= hoofdbehandelaar, daar is de diagnose gesteld) weer op de voorgrond zeg maar.
Ik hoop dat ze tips heeft hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
Kim is gelukkig verder wel heel lief en leuk dat moeten we zeker niet vergeten! En ze heeft een sprong gemaakt qua motoriek met het tekenen en haar naam schrijven etc. En fietsen met zijwieltjes lukt nu ook goed, al zwabbert het nog wel :D
Ze valt wel op met haar prinsessenvlag.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:02:41 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102919907
We hebben Job net opgehaald, hij had 38,8 graden koorts. Dus dat verklaart waarschijnlijk ook wel een beetje zijn angstaanvallen van dit weekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:55 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102947100
Jobje :* Het heerst wel, geloof ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:04:00 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102947536
Beterschap voor Job! Apart is dat hè, mijn middelste was van het weekend echt niet te genieten. Tjongejonge, zo vervelend, brutaal,weet ik het. En gister was ie ineens ziek. koorts, hoofdpijn... Vanochtend was ie weer oké, en ook zichzelf. Zo apart vind ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:11:56 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102947730
is niet zo heel raar toch, dan voelde hij zich blijkbaar al niet zo lekker lijkt me? dat heb ik zelf ook wel eens als ik ziek aan 't worden ben, zo'n onbestemd vervelend gevoel (waardoor ik ook vervelend ga doen). fijn dat 't alweer beter gaat, buuv. :)

beterschap voor Job!
in de haak.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:22:50 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102951528
Nou, bij hem valt het ook wel eens samen met een groeispurt. Net alsof groeien, ziekte bestrijden/ noem eens wat zoveel energie kost dat er voor zijn gedrag reguleren geen ruimte meer is.
Maar goed, verder zeer oftopic hier :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102960127
Vandaag is bij mijn zoon van bijna vier jaar de diagnose autisme gesteld. Zou ik hier mee mogen komen praten?
pi_102960289
Welkom Yrez. Welke vorm heeft hij?
pi_102960468
Klassiek autisme. Dat kwam wel onverwacht, we hadden wel verwacht dat hij een vorm van autisme zou hebben, maar we dachten zelf meer aan PDD-NOS.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:48:25 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_102962078
Welkom Yrez

Ook al klassiek autisme :) Ik hoor dat wel vaker en ook wel bij kindjes waar ik dat inderdaad niet had verwacht :) Cato van trui had ik dat ook echt niet verwacht bijvoorbeeld :)

Hier hebben ze niet specifiek benoemd, vind ik ook niet nodig. Over een paar jaar is het verschil toch niet meer terug te vinden in de DSM.

Vandaag heeft Ruben afscheid genomen op het kinderdagverblijf. Vanaf maandag gaat hij naar een Medisch Kleuterverblijf met deels ook al schooldagen, om tegemoet te komen aan zijn enorme drang al met sommige dingen bezig te zijn. Vooral met dat laatste ben ik best blij, ik zag er enorm tegenop om hem 2,5 jaar te laten kleuteren (want hij is van januari) terwijl hij nu dus echt al gewoon aan het rekenen is en ook al echt bezig is met lezen. Sociaal emotioneel zal hij op een normale school echt niet zomaar kunnen versnellen om zo wel eerder te mogen rekenen en schrijven en lezen enzo en nu krijgt hij gewoon extra aandacht op die punten waar hij achterloopt, maar kan hij wel alvast aandacht besteden aan de dingen waar hij mee bezig is.
Inzet is overigens dat hij te zijner tijd wel richting basisonderwijs op een "gewone" school zal gaan :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:16:08 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102977576
Yrez, natuurlijk kan je hier meepraten. Succes met het verwerken van de diagnose.

Troel, klinkt goed. Ik hoop dat het allemaal zo uit gaat pakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:17:34 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_102977663
Dank je wel!

Voelt Job zich inmiddels al wat beter?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:18:38 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102977743
Job is weer helemaal beter. Een zeer kortstondig virusje kennelijk. Vandaag was hij eigenlijk al beter en morgen gaat hij weer terug naar de groep.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:12:22 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102981140
fijn dat job zich weer beter voelt!
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:10 schreef Yrez het volgende:
Klassiek autisme. Dat kwam wel onverwacht, we hadden wel verwacht dat hij een vorm van autisme zou hebben, maar we dachten zelf meer aan PDD-NOS.
dat was bij onze dochter ook zo, dat is zeker even schrikken. waar is de diagnose gesteld, en is jullie goed uitgelegd waarom het volgens hen toch tot de kern-variant zou kunnen worden gerekend?

troel, bij Cato is het inderdaad niet zo herkenbaar als 'klassiek' of 'kern'autisme inderdaad. ik denk ook nog geregeld dat de diagnose ooit wellicht nog bijgesteld gaat worden naar asperger of pdd-nos. maar op basis van de informatie van bijna 2 jaar geleden en het bijbehorende gedrag voldeed ze toch op alle relevante gebieden aan een aantal criteria.
op taalgebied vind ik haar wel sterk vooruitgegaan. en tot nu toe gaat het op school ook goed. in het contact met leeftijdgenoten is ze nog steeds behoorlijk onhandig. en je moet gewoon niet teveel gelijk van d'r vragen, want dan slaat haar hoofd als 't ware op tilt en raakt ze erg van slag.

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 11-10-2011 23:19:53 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 oktober 2011 @ 11:40:32 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_102991962
quote:
In navolging van het succes in 2010, organiseert de Nederlandse Vereniging voor Autisme opnieuw een AUTI-DOE-DAG in het Dolfinarium te Harderwijk.

Op zaterdag 5 november 2011 is het park exclusief geopend voor mensen met autisme en hun familie.

Ook nu weer een beperkt aantal kaarten om drukte te voorkomen en een hoge korting op de entreeprijs.

http://www.autisme.nl/aut(...)=1&l=nl&t=1304069484
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:59:25 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102994356
beetje stom van mij misschien, maar ik zie ons nog niet zo naar zoiets toe gaan, met allemaal autistische mensen bij elkaar. wellicht over een tijdje, als cato zelf er wat meer bewust van is en graag 'lotgenoten' zou ontmoeten.

ik ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken/ mee omgaan? zoeken jullie dit soort activiteiten bewust op of juist niet?
in de haak.
  Jubileum moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 13:04:40 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_102994509
Wij hebben wel kaarten Trui, juist omdat we niet zo snel met Eva naar zo'n druk park gaan normaliter.
Normaal is dat teveel voor haar, nu zijn het aantal bezoekers beperkt. Als ze nu tijdens een show volledig in paniek raakt kijkt niemand vreemd, plus dat ze zoveel mag rondfladderen zonder dat mensen vreemd kijken. Niet dat we ons daar iets van aantrekken hoor, maar het leek ons vooral ideaal vanwege minder drukte en aangepast geluid.
En voor Iris is het ook erg leuk om eens ergens met zijn allen heen te kunnen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:07:22 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102994584
daar kan ik me inderdaad wel wat bij voorstellen. met Cato lukt ons dat nog wel, al proberen we dan wel een niet al te druk moment uit te kiezen en kost het haar wel de nodige energie, maar dat scheelt natuurlijk wel, dat voor ons die optie er ook is. ik weet eigenlijk niet hoe ze het zou vinden, en of ze erg raar zou opkijken van mede-autisten.
in de haak.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:07:38 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_103003189
Wij gaan niet :) Uiteraard weer een weekend dat de jongens niet hier zijn ;) Teveel gedoe om te ruilen, te lang in de auto en er zijn geen pinguïns :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:52:01 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103004854
Vooral die pinguïns :D

Zaterdag is voor ons geen optie. Mss over een paar jaar, als het dan op zondag valt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:41:24 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103009108
Ik ben bang dat het zelfs dan nog te druk is voor Job. Ik weet niet hoe beperkt het aantal kaarten is, maar ervaring leert dat het voor Job heel snel te druk is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103022759
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:12 schreef trui het volgende:
dat was bij onze dochter ook zo, dat is zeker even schrikken. waar is de diagnose gesteld, en is jullie goed uitgelegd waarom het volgens hen toch tot de kern-variant zou kunnen worden gerekend?

De diagnose is gesteld bij een expertisecentrum voor autisme, er is al een heel traject aan voorafgegaan waarin eigenlijk al heel lang het vermoeden bestond dat hij dat zou hebben. Er is wel aan ons uitgelegd waarom het die variant zou zijn, een belangrijke factor is dat de kenmerken al zo vroeg aanwezig waren, voor zijn derde jaar. Verder zijn een aantal kenmerken bij hem heel subtiel aanwezig, maar ze zijn er dan toch en worden wel 'meegeteld'.

Dat het geen Asperger was, dat wistel we wel, omdat hij een taalachterstand heeft en bij Asperger mag er geen sprake zijn van een vertraagde taalontwikkeling. Wij dachten dus aan PDD-NOS, juist omdat sommige symptomen wat milder zijn. Hij raakt niet in paniek bij plotselinge veranderingen, maar laat dan wel subtiel zien dat hij het moeilijk vindt, toch moeilijker dan andere kinderen. Er zijn ook wel symptomen die echt heel duidelijk aanwezig zijn.

Wij zoeken niet bewust dat soort dagen op, zoals zo'n dag in het Dolfinarium. Ik weet ook niet of het voor hem echt iets toevoegt, dat soort dingen moet ik allemaal nog uitzoeken. Hebben jullie een autipas voor jullie kinderen, heeft dat zin bij hele kleintjes of is dat meer iets voor grotere kinderen en volwassenen?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 06:27:19 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_103026988
Hier geen autipas, mocht dat nodig zijn, dan is het altijd nog aan te vragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:55:55 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103048120
Vandaag heeft J. nog even met de psychiater gebeld en er wordt nu toch weer wat in de medicatie aangepast. Hopelijk heeft dat effect straks.

Verder hebben we nog steeds geen indicatie voor cluster 4 :{
We moeten weer eerst met nadere informatie komen want ze wilden geen beslissing nemen. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van, want geen indicatie is geen school. En we hebben een plek voor hem gevonden, maar die raken we op deze manier weer kwijt.

Maar om met een vrolijke noot te eindigen;


Vorig weekend liepen we mee met een lampionoptocht en deze muziek werd veel gedraaid.
Het perfecte lied voor Job. Op dit lied kan hij legaal fladderen (rondjes draaien met zijn armen wijd) en kijkt niemand hem raar aan. Andere kinderen gingen hem zelfs nadoen :P

"ik maakte zelfs nieuwe vriendjes, mama *O*"
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:12:13 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103095250
t is toch ook een heerlijk lied om vrolijk van te worden :D
goeie keus job O+
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:15:13 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_103095409
Wat een heerlijk nummer trouwens :D lekker vrolijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103108277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:55 schreef livelink het volgende:
Vandaag heeft J. nog even met de psychiater gebeld en er wordt nu toch weer wat in de medicatie aangepast. Hopelijk heeft dat effect straks.

Verder hebben we nog steeds geen indicatie voor cluster 4 :{
We moeten weer eerst met nadere informatie komen want ze wilden geen beslissing nemen. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van, want geen indicatie is geen school. En we hebben een plek voor hem gevonden, maar die raken we op deze manier weer kwijt.
Ja echt he, die bureaucratische schompuszooi is niet te filmen soms. Het is allemaal bedoeld om je te helpen, maar soms vraag je je af of er überhaupt nog iemand in dat hele zorgstelsel zicht heeft op dat hele oerwoud aan regeltjes, indicaties en plekken... :(
quote:
Maar om met een vrolijke noot te eindigen;


Vorig weekend liepen we mee met een lampionoptocht en deze muziek werd veel gedraaid.
Het perfecte lied voor Job. Op dit lied kan hij legaal fladderen (rondjes draaien met zijn armen wijd) en kijkt niemand hem raar aan. Andere kinderen gingen hem zelfs nadoen :P

"ik maakte zelfs nieuwe vriendjes, mama *O*"
Jaaaa deze kennen we! :D Vorige week stonden we (in de stromende regen) op de kermis en swingde Lukas de pan uit op onder andere dit nummer.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:37:45 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103108369
Tja, en het ergste is dat het enige alternatief is om Job opgenomen te houden of volledig thuis te houden, want teruggaan naar het regulier onderwijs is echt geen optie.
Dus in het UMC waren ze wel van plan om de inspecteur van het onderwijs te bellen hierover. Want een simpele rekensom leert ook dat Job nu een ongelooflijk dure zorgplaats bezet houdt en dat dat vele malen duurder is dan een plek in het speciaal onderwijs. En zij zien ook dat het steeds vaker gebeurt.

Het was dus eigenlijk de planning dat Job na de herfstvakantie zou starten in het speciaal onderwijs en dan eerst vanuit het UMC daar naartoe zou gaan en dan zou hij binnen een paar weken ook volledig naar huis gaan. Nu heeft die school wel gezegd dat ze na de kerstvakantie ook weer een plek hebben, maar het is eigenlijk voor ons en voor het UMC geen optie om Job nog zolang opgenomen te houden. Dus het lijkt er op dat we in november en december geen school voor Job hebben. En dan ga ik ervanuit dat we voor januari alsnog de indicatie krijgen, terwijl dat ook dus nog niet eens zeker is.

[ Bericht 19% gewijzigd door livelink op 15-10-2011 11:48:37 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103109264
Livelink, toevallig gisteren met mijn directeur een gesprekje gehad over een kind bij ons op school dat naar een cluster-4 school gaat. De aanvraag is de deur uit, en dat is voor de ontvangende school voldoende om op basis van het dossier een plek toe te zeggen. Ondanks dat de indicatie er officieel nog niet is. Aldus mijn directeur. Hopelijk is dat een algemeen geldende norm, want dat lijkt dan toch wel perspectief te bieden voor Job.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:16:53 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103109347
Er wordt op dit moment nog achter de schermen aan allerlei touwtjes getrokken, dat weet ik wel. Dat ligt nu allemaal even stil in verband met de herfstvakantie. Dus voorlopig moet ik me toch voorbereiden op bovenstaand scenario. Nou ja, het zal uiteindelijk wel loslopen, maar het levert ons behoorlijk veel stress op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:25:37 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_103109605
vervelend livelink. Het verhaal van Moonah komt me wel bekend voor overigens. Er is nog niet officieel door jeugdzorg een akkoord gegeven op de aangepaste doelen van de indicatie, maar desondanks mag Ruben maandag beginnen op de nieuwe school :)

Hij is er een keer wezen wennen en hij wilde eigenlijk niet weg. Waar hij komt vanuit IJsselstein uit een groep van 16 kindjes, ging hij in Haaksbergen naar een groep van meestal 10 kindjes en dat was al een hele stap vooruit. Nu gaat hij naar een groep waar nog minder kindjes zijn en bovendien mag hij dus al een aantal dagdelen naar school. Hij gaat de laatste tijd ook echt gewoon ontzettend vooruit. Zijn tekeningen zijn weer tekeningen geworden in plaats van gekras met zwart en bruin. Was hij nog maar net aan de koppoters begonnen, inmiddels zijn het zulke dingen:



Ik ben trots op hem :) Echt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:28:55 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103289694
Hoe ging het met Ruben op de nieuwe school, Troel?
En je bent terecht trots op hem, hoor!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:48:57 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_103293393
Ja, het is allemaal even wennen natuurlijk en gisteren dus even paniek (zowel bij mij als bij hem), want het busje was ineens wat eerder (en later bleek het dus een extra geregelde taxi geweest te zijn, want het juiste busje kwam keurig op de afgesproken tijd).
Maar hij gaat er echt wel met plezier heen (mama, ik vind het wel fijn dat ik morgen bij jou ben, maar ik wil ook wel weer naar school) en hij heeft het ook over wat hij doet "ik heb geverfd met J en ze maken daar altijd bloemen van de appels").
De begeleiding is ook echt super, 4 juffen op 8 kindjes en eigenlijk op elk moment wordt hij geobserveerd of getraind. Dagelijks communicatie over en weer door middel van een schriftje, zodat je ook gewoon kan zien hoe zijn vooruitgang is en dergelijke. Maandag was ik er nog het grootste gedeelte van de tijd bij, maar dinsdag was hij de hele dag alleen en dan merk je echt dat ze kijken naar hem, naar hoe hij is, gewoon uit wat ze opschrijven. Het is niet een simpele kinderopvang, ze zijn daadwerkelijk elke minuut bezig om hem bij te brengen op te punten waar hij moeite heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:04:25 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103340503
Klinkt goed, Troel!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:14:30 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103344691
livelink, wat ontzettend irritant dat het zo ingewikkeld is om de indicatie te krijgen. :{
Zo kan je natuurlijk ook niet duidelijk naar Job zijn over wat er gaat gebeuren. Dat lijkt me nog het naarst eigenlijk. Gaat hij naar het UMC, blijft hij thuis, gaat hij naar de nieuwe school, ook allemaal onbekend.

Succes en sterkte iig!

Troel, fijn dat Ruben het er zo naar zijn zin heeft! Gaat hij ook naar speciaal (basis)onderwijs straks, of ga je hetw el proberen op regulier onderwijs?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:02:19 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103635233
Vandaag hebben we weer een gesprek gehad en we gaan heel rustig afbouwen zodat Job voor de kerst weer thuis zal zijn. Na de Kerst zou hij dan naar zijn nieuwe school kunnen. Het zal allemaal helemaal niet makkelijk worden, maar we hebben nu in ieder geval iets waar we naar toe kunnen werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:26:49 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_103662486
Fijn livelink!

Hier echt een wereld van verschil sinds twee weken. Wat een heerlijk vrij en opgewekt jochie :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:34:45 #96
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103662737
Dat klinkt heel goed, Troel. Ooit hoop ik ook zo'n hele optimistische post te kunnen doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103667334
Fijn Livelink!

Kim net ineens, "ik denk dat ik snel op school een nieuwe Boddaert krijg. Dan kan ik daar lekker met mijn vriendjes spelen." ;(
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:11:55 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103668607
wat bedoelde ze dan, ingrid? ik snap 'm niet zo goed geloof ik.

livelink, klinkt als een goed plan, succes!

troel, wat fijn dat ruben het zo naar z'n zin heeft daar, en dat je ook meteen zo'n verschil ziet!
in de haak.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:50:43 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103676732
Net bij het ophalen van Job werd me al verteld dat ik me maar moest voorbereiden op een zwaar weeekend. Ik zag het ook niet zitten om Job in zijn gemoedstoestand van dat moment mee te nemen in de bus. Dus heb ik eerst een wandeling van 2,5 uur gemaakt met hem en daarna was hij zo mak als een lammetje in de bus. En ik ben moe want ik moest met zijn weekendtas sjouwen de hele weg }:|
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:15:26 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103677461
oei! jij hebt je portie beweging van vandaag in elk geval ruimschoots gehad, livelink. :o maar fijn dat het goed gewerkt heeft. hopelijk werkt het effect nog door in de rest van 't weekend ook! :*
in de haak.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:09:01 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103679146
Wandelen werkt altijd het beste. En tot nog toe gaat het lekker met hem thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:34:30 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103680429
hier ook nieuws van het front.
ik had vandaag een gesprek met de mentor van L. en het is echt een fijne meedenkende meid.
De klas wist al vanaf het begin dat hij autistisch is (heeft hij zelf in de klas verteld) maar toen zeiden de klasgenoten er niets van te merken. Ondertussen hebben ze het idd door dat het bij L. toch even anders werkt dan bij het doorsnee kind.
De mentor stelde voor om een hele les te wijden aan autisme en wilde daarvoor toestemming van mij en L.
van mij mag ze. L. zou ze zelf benaderen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:39:13 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_103680720
Wat fijn dat je een meedenkende (en werkende!) mentor hebt voor L. Dat scheelt een slok op een borrel natuurlijk :)

livelink, ik hoop echt heel erg dat jij ook zo'n optimistische post mag plaatsen binnenkort. Ik kan me slechts een klein beetje voorstellen hoe jullie je voelen, maar zelfs dat kleine beetje vindt het al moeilijk :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:58:25 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103681761
hoe is het nu met de medicatie van job, livelink?
het was toch gestopt? of zou hij weer beginnen?
en hoe gaat het nu met hem? (na jullie wandeling bedoel ik) is hij weer wat rustiger ?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:24:07 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103683062
Het gaat nu voor vanavond nog steeds goed met hem. Medicatie is nog steeds moeizaam en mediciatie is niet wat je voor je kind wil, maar echt veel andere opties heb ik zelf ook niet. Hoewel dat schuilen voor de rest van de wereld in een hutje op de hei mij nog steeds wel erg trekt.

Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de mentor trouwens!

[ Bericht 8% gewijzigd door livelink op 28-10-2011 21:06:46 ( informatie over medicatie verwijderd) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103683275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:11 schreef trui het volgende:
wat bedoelde ze dan, ingrid? ik snap 'm niet zo goed geloof ik.

livelink, klinkt als een goed plan, succes!

troel, wat fijn dat ruben het zo naar z'n zin heeft daar, en dat je ook meteen zo'n verschil ziet!
Dat ze het mist en het contact met haar vriendjes en de leiding daar.
Blijkbaar had ze het idee dat het op school verder zou gaan. Geen idee hoe ze daar bij kwam trouwens. We fietsen er altijd langs als we naar mijn ouders gaan, vanmiddag ook. Toen zei ze bedroefd, kijk mijn Boddaert. Ohnee ik ga er niet meer heen, ik mis het zo.
pi_103683330
Livelink fijn dat het wandelen zo goed helpt! En dat het goed gaat thuis nu.

Lady fijn dat het gesprek met de mentor goed ging!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:05:35 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103685350
Ik kan me wel voorstellen dat Kim Boddaert mist, Ingrid. Het lijkt me heel fijn voor een kind (en ook voor volwassenen eigenlijk) dat je ergens bent waar men je begrijpt en goed begeleidt.

Is er nog iets van nazorg voor Kim en jullie geregeld vanuit Boddaert of is er nu verder niks meer?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103685990
Ja ik kan het ook goed begrijpen hoor! Wel sneu!

Nee, verder geen begeleiding vanuit hun. Accare neemt het over, daar is de diagnose gesteld.
Met de gezinsbegeleider heb ik momenteel alleen email contact, als het nodig is kan ze weer langskomen.
Vanmorgen heb ik met de casemanager jz een gesprek gehad. We krijgen zorg in natura, zodat we begeleiding vanuit Accare kunnen krijgen voor 1,9 uur :P per week.
http://www.accare.eu/qont(...)liseerde_oppas_1.asp
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:09:21 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103688535
Krijg je nou een oppas voor 1,9 uur per week, Ingrid? Op zich wel lekker natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103714988
Ja zoiets. Maar moet wel worden gebruikt om van te leren zeg maar.
Verlengstuk van Boddaert, maar dan in de praktijk. Eind volgende week hebben we een gesprek met de hoofdbehandelaar van Kim en de student en krijgen we verdere info/uitleg.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:51:46 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103804207
Het weekend is uiteindelijk supergoed gegaan. En dat terwijl de psychiater vandaag nog belde omdat men zich vanuit de groepsleiding zorgen had gemaakt. Raar kan het lopen, want het was de afgelopen week wel heel moeizaam.

We zijn vandaag naar zijn nieuwe school geweest. Job was mee en ook dat ging wonderbaarlijk goed. Zo'n fijn weekend geeft weer hoop en goede moed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:36:57 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_103807462
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:51 schreef livelink het volgende:
Raar kan het lopen, want het was de afgelopen week wel heel moeizaam.

Dan is dat lopen van jullie zéker niet voor niets geweest... ;)
Fijn hoor Livelink. Fijn dat het weekend zo goed was en fijn dat het bezoek aan de nieuwe school zo goed ging.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_103811839
Fijn Livelink!
Geen last van de wintertijd?
  dinsdag 1 november 2011 @ 07:16:32 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103819451
Nee, die wintertijd hebben we meer lol van gehad dan last. Dat extra uurtje is gewoon alleen maar fijn volgens mij. Hij is wel zondag vroeg naar bed gegaan, maar ook dat leek me alleen maar goed.

Het zou wel fijn zijn als lopen de oplossing zou zijn voor alles, Moonah ;)
Ook goed voor mijn lijn en conditie.

[ Bericht 36% gewijzigd door livelink op 01-11-2011 07:26:12 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:26:42 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_103821301
Fijn livelink, hier ook nauwelijks last ervan gehad, maar al vanaf vrijdag wat met tijden geschoven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103931506
Hier wel last van de wintertijd. Hopelijk gaat dat snel beter!
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:11:07 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103956219
* Noli. kruipt onder een steen vandaan*

Livelink, zou het wandelen juist niet een soort van ontlaad-moment voor hem kunnen zijn? Even niks, rust, de wind je prikkels weg laten blazen? Ik herken het wel een beetje van de zoon van mijn vriendin, als hij wat geprikkeld is maar ook in de hele boze buien gaat hij een rondje wandelen en komt dan meestal behoorlijk afgekoeld thuis.

Llewella zei elders eens dat zij bijvoorbeeld graag douchet om alle prikkels met het water van zich af te laten glijden. Dit voelde voor mij en W ook erg herkenbaar en als ik soms zie dat aan het einde van de dag zijn 'emmertje' weer aardig vol zit zet ik hem ook wel eens onder de douche. ;)
Wel grappig, na het douchen zei hij laatst "dat zijn drukte nu in het riool zat" en ging daar grapjes over maken. :D

Oh, over grapjes gesproken..
W is gek op moppen, maar meestal als ze een grapje met hem uithalen word hij heel boos omdat hij dat gewoonweg niet snapt.

* Noli. zoekt steen weer op *
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_103956488
Noli :W

Kim kwam al rare woordjes zeggend uit de bus. :@ En ze klom op de stoel, wilde een kunstje doen. Chauffeur had uiteraard geen tijd om te praten.
Ik denk dat het voornamelijk komt doordat de rit zo lang duurt. Wel heel lastig!
  vrijdag 4 november 2011 @ 16:50:41 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_103962332
Vervelend Ingrid :)

Hier gaat het busje erg goed. Er komen steeds meer kindjes bij, maar hij weet het erg goed te handelen. Ik denk eigenlijk dat het voor mij moeilijker was dan voor hemzelf :@
Hij staat 's ochtends zelfs op de uitkijk voor het busje ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103962595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim kwam al rare woordjes zeggend uit de bus. :@ En ze klom op de stoel, wilde een kunstje doen. Chauffeur had uiteraard geen tijd om te praten.
Ik denk dat het voornamelijk komt doordat de rit zo lang duurt. Wel heel lastig!
Voor veel kinderen met autisme is zo'n lange busrit moeilijk. Ze hebben dan niets te doen, kunnen niet overzien hoe lang de rit nog duurt en er is veel geluid en beweging om hen heen. Dat is haast een garantie voor 'gekke dingen doen'. ;) Misschien helpt het Kim om iets in handen te hebben tijdens de busrit. Bijvoorbeeld een boekje of een tangle. Heeft ze zoiets?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 04-11-2011 17:02:45 ]
pi_103971312
Ik weet niet wie mij op twitter heeft, want daar had ik 'm al langs laten komen, maar er is dit jaar een prikkelarme sintintocht in Eindhoven. Misschien hebben jullie er wat aan! :)
pi_103975894
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Voor veel kinderen met autisme is zo'n lange busrit moeilijk. Ze hebben dan niets te doen, kunnen niet overzien hoe lang de rit nog duurt en er is veel geluid en beweging om hen heen. Dat is haast een garantie voor 'gekke dingen doen'. ;) Misschien helpt het Kim om iets in handen te hebben tijdens de busrit. Bijvoorbeeld een boekje of een tangle. Heeft ze zoiets?
De rit varieert van 45 min tot een uur, dus lang ja!
Ze heeft een tangle, doet er niet veel mee. Ga hem voor de bus herintroduceren! Goed idee.
Ik heb een tijdschrift gekocht speciaal voor in de bus. Maandag geef ik hem. Ze heeft wel een klein popje mee om in de bus mee te spelen en ook wel eens een boekje gehad.
Als de gemeente niet zo moeilijk deed met een bouwvergunning was de school al uitgebreid en zat ze een half uur dichterbij! Balen!
Maar we houden voor ogen dat ze volgend schooljaar naar groep 3/c gaat en dan daar terecht komt.
Gelukkig gaat het qua leren/werkjes wel goed! Ze juicht wel als het een korte dag is (wo en vrij) want dan hoeven ze niet tanden te poetsen. :D

Vandaag weer bij de (speciale) tandarts geweest. De 2 grote meisjes kiezen (kims woorden) zijn goed door en zien er goed uit! Ze blijkt 1 flinke wiebeltand te hebben en de grote meisjestand zit er al een beetje. De tand ernaast begint ook los te komen. Ze kreeg "zalf" op de kiezen en vond het vies, maar ze deed het heel goed.
Echt zo'n fijne tandarts is dit! Ben blij dat we hier terecht zijn gekomen.
pi_103981324
Ingrid kan ze dan wel lezen in de bus zonder misselijk te worden? Dat is hier helaas een groot probleem als we met de auto weggaan...

Fijn zeg van die tandarts! ^O^
pi_103994445
Eeeeh, geen flauw idee. Niet over nagedacht verder. Kan wel een zakje in de tas doen als ze misselijk wordt.
  zondag 6 november 2011 @ 20:07:16 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104046402
Morgen ga ik Job met de bus naar school brengen. Dit om hem al een beetje voor te bereiden op het feit dat hij straks elke dag minimaal 45 minuten moet gaan reizen naar school.
Spannend wel. In de spits in een drukke bus met Job, ik weet niet wat ik kan verwachten. In het ergste geval komen we nooit op school aan natuurlijk.
Vanaf nu zal dat elke maandag zo gaan en dan gaan we er straks misschien een dag bij nemen.

Wel lekker dat we hem zondag nu niet meer al terug hoeven te brengen. Dat geeft toch meer rust aan het weekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 20:45:41 #127
240917 Mula
pi_104049031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Eeeeh, geen flauw idee. Niet over nagedacht verder. Kan wel een zakje in de tas doen als ze misselijk wordt.
Ingrid, is het anders een idee om een mp3speler met een audioboek mee te geven? Dan heeft ze iets te doen en heeft ze de mogelijkheid om zich een beetje terug te trekken uit evt drukte in de bus.
  maandag 7 november 2011 @ 13:49:28 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104073422
Ik sluit nog even mijn ogen voor de taxiverhalen als jullie het niet erg vinden.

Het naar school brengen met de bus ging vanochtend wel goed gelukkig. Stapje voor stapje richting de taxi.

En we hebben vrijdag goed advies gehad mbt Sinterklaas. Ik zei tegen Job dat Sinterklaas niet bestond, maar dat was niet goed. Want feitelijk zei ik dan tegen Job dat iemand die hij op straat ziet lopen, en die hij op de televisie ziet niet bestaat. Dat kan Job dus inderdaad niet bevatten, vandaar ook dat hij mijn opmerkingen daarover maar volledig negeerde.

Nu heb ik tegen hem gezegd dat het hele cadeautjes geven een spel is dat de volwassenen hebben bedacht en dat de papa's en de mama's dus de cadeautjes kopen en in de schoen en de zak doen. Dat vond hij op zich wel schokkend, maar wel begrijpelijk.

"Dat mogen de kleine kinderen nog niet weten, zeker?. Maar Sinterklaas bestaat dus wel en de Pieten bestaan toch ook? En de pepernoten krijg ik dan toch nog wel van de Zwarte Pieten?"
Dat was in het kort zijn reactie. Hij heeft wel een paar keer bevestiging gevraagd dat ze dus wel allemaal echt bestonden, maar hij begreep nu wel dat de cadeautjes niet van hen kwamen.
Hij begreep dan niet hoe de zak dan bij ons terecht kwam. Dus ik heb gezegd dat de buurvrouw dat deed en dat dat onderdeel van het spel was.

Hopelijk maakt dit het voor hem iets makkelijker om deze Sinterklaastijd door te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2011 @ 16:20:47 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104078817
Livelink, wat fijn dat de busrit goed gegaan is! En ik hoop zo dat het allemaal een stuk relaxter zal zijn dit jaar met Sinterklaas!

Nadat ik gisteren knettergek werd van het continu waarschuwen dat Isa niet met het draadje van de koptelefoon/haar haren/de kraag of mouwen van haar kleren/ de draadjes van de kussens/de blaadjes van de plant mocht spelen terwijl ze een filmpje keek, ben ik net overstag gegaan en heb een tangle voor haar besteld :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 november 2011 @ 16:36:57 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104079573
Hopelijk gaat ze hem gebruiken, Sjeen. Welke heb je besteld?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 november 2011 @ 17:53:39 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_104082944
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 13:49 schreef livelink het volgende:
Ik sluit nog even mijn ogen voor de taxiverhalen als jullie het niet erg vinden.

Het naar school brengen met de bus ging vanochtend wel goed gelukkig. Stapje voor stapje richting de taxi.

En we hebben vrijdag goed advies gehad mbt Sinterklaas. Ik zei tegen Job dat Sinterklaas niet bestond, maar dat was niet goed. Want feitelijk zei ik dan tegen Job dat iemand die hij op straat ziet lopen, en die hij op de televisie ziet niet bestaat. Dat kan Job dus inderdaad niet bevatten, vandaar ook dat hij mijn opmerkingen daarover maar volledig negeerde.

Nu heb ik tegen hem gezegd dat het hele cadeautjes geven een spel is dat de volwassenen hebben bedacht en dat de papa's en de mama's dus de cadeautjes kopen en in de schoen en de zak doen. Dat vond hij op zich wel schokkend, maar wel begrijpelijk.

"Dat mogen de kleine kinderen nog niet weten, zeker?. Maar Sinterklaas bestaat dus wel en de Pieten bestaan toch ook? En de pepernoten krijg ik dan toch nog wel van de Zwarte Pieten?"
Dat was in het kort zijn reactie. Hij heeft wel een paar keer bevestiging gevraagd dat ze dus wel allemaal echt bestonden, maar hij begreep nu wel dat de cadeautjes niet van hen kwamen.
Hij begreep dan niet hoe de zak dan bij ons terecht kwam. Dus ik heb gezegd dat de buurvrouw dat deed en dat dat onderdeel van het spel was.

Hopelijk maakt dit het voor hem iets makkelijker om deze Sinterklaastijd door te komen.
Zo heb ik het dus ook dit jaar al bij Ruben gebracht :) Om het hele gedoe te voorkomen :) Waarop hij doodleuk naar mijn moeder stapte en zei "Wij krijgen de Ark van Noach voor de verjaardag van Sinterklaas"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2011 @ 18:12:28 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104083662
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:36 schreef livelink het volgende:
Hopelijk gaat ze hem gebruiken, Sjeen. Welke heb je besteld?
De Tangle Therapy, die paars/groene met bobbeltjes... En voor mezelf een metallic :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 november 2011 @ 19:04:45 #133
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_104085806
Ik heb wat ontketend met die tangles, volgens mij ;)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:30:40 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104120212
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:04 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb wat ontketend met die tangles, volgens mij ;)
absoluut. Maud gebruikt hem ook nog met veel plezier. Met name het in en uit elkaar halen.

Fleur weet trouwens ook al heel lang dat Sinterklaas een spel is. Na veel vragen toen ze net 4 was heb ik d'r vertelt hoe het in elkaar zat. En dat we dus inderdaad de verjaardag van sinterklaas vieren door ons te verkleden en dat sinterklaas vroeger echt bestaan heeft.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 10:17:47 #135
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104153456
heeft iemand de link naar de tangles voor mij?
ik wil er toch een gaan kopen (of twee, ook een voor mij misschien :@ )
en ik kan die link niet meer vinden
  woensdag 9 november 2011 @ 11:03:58 #136
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_104154546
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 14:08:38 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104160499
thnx. welke hebben jullie? ik zit te twijfelen tussen de sparkle en de neon. of moet ik toch een andere hebben?
  woensdag 9 november 2011 @ 16:17:21 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_104165096
hier de relax :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:24:26 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104195637
ik vind het belachelijk dat me niet kan registreren als ik mijn telefoonnummer en geboortedatum niet invoer. zeker weer voor commercieel gedoe?
en ik neem ze gewoon allebei. de sparkle en de neon.

[ Bericht 16% gewijzigd door lady-wrb op 10-11-2011 11:33:21 ]
  donderdag 10 november 2011 @ 13:55:16 #140
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_104200665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het belachelijk dat me niet kan registreren als ik mijn telefoonnummer en geboortedatum niet invoer. zeker weer voor commercieel gedoe?
en ik neem ze gewoon allebei. de sparkle en de neon.

Ik weet niet of je al hebt besteld?


Hier staan alle verkooppunten

;)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:00:35 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104234140
Vanavond Sint Maarten. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant levert het weer een hoop extra spanningen op. Dat vind ik nog bijna het ergste aan autisme. Dat alle dingen die gewoon leuk zouden moeten zijn voornamelijk stress opleveren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 november 2011 @ 09:50:04 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104236005
[lurkermode]

Via amazon.com zijn de tangles helemaal niet duur en bij deze verkoper zijn de verzendkosten naar Europa ook laag. Ze hebben aardig wat keuze.

[/lurkermode]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_104237408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:00 schreef livelink het volgende:
Vanavond Sint Maarten. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant levert het weer een hoop extra spanningen op. Dat vind ik nog bijna het ergste aan autisme. Dat alle dingen die gewoon leuk zouden moeten zijn voornamelijk stress opleveren.
Nou inderdaad!
Ik denk dat Kim daarom zo enorm tegendraads is de hele week al. En dan heb je direct het sintgebeuren er achteraan + verjaardag in Kims geval.
De hele week is het ook wanneer ga ik lampion lopen? Nu? Morgen? En aftelkalendertje hielp niet. Nu hadden ze woensdag op school ook kijkavond, lampionnen en versiering in de klas.

En ik bedenk me net dat de sint morgen al aankomt! We gaan alleen hier in de wijk kijken, is lange stoet, wel leuk hoor. Ben je ook binnen 5 minuten weer thuis.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:00:08 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104237889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:00 schreef livelink het volgende:
Vanavond Sint Maarten. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant levert het weer een hoop extra spanningen op. Dat vind ik nog bijna het ergste aan autisme. Dat alle dingen die gewoon leuk zouden moeten zijn voornamelijk stress opleveren.
ja, jammer is dat he. hoewel het hier momenteel vaak behoorlijk goed gaat, gelukkig. maar 't kost allemaal wel standaard veel meer energie.
in de haak.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:17:41 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104290990
Het leek goed te gaan met Sinterklaas vandaag, maar net ging het ineens toch helemaal mis helaas.

Ik had hem al verteld wat hij in zijn schoen ging krijgen en hij leek echt voor het eerst lol te hebben in Sinterklaas, maar op het moment dat Katja een grappig briefje ging schrijven voor de Sint was het helemaal klaar.
Dus heb ik hem net maar het schoencadeautje alvast gegeven en naar bed gebracht, omdat het even allemaal te moeilijk voor hem was. En dan is hij volgende week ook nog jarig ook :{

Vandaag heb ik samen met hem zijn verjaardagscadeau al gekocht. De buren hebben ook samen met hem de verjaardagscadeautjes gekocht en Opa en Oma hebben al precies verteld wat hij van hen krijgt. Alle andere mensen mogen gewoon helemaal geen cadeautjes geven.
Op de groep zullen ze zijn verjaardag minimaal vieren en op school helemaal niet en zo hopen we hem een beetje op een draaglijke manier door deze moeilijke tijd heen te slepen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104292137
Behalve de gebruikelijke feestdagen-hysterie is het hier ook behoorlijk bal. Lukas is dus naar een ander ODC gegaan eind september en daar heeft hij waarschijnlijk ook nog weerslag van, het seizoen is gewisseld, hij is weer gegroeid dus zijn medicatie moet waarschijnlijk opgehoogd (of zelfs veranderd) worden, dus het is verre van draaglijk momenteel.

Onze zondagen zijn eigenlijk een grote brok stress waarbij de andere twee kinderen naar hun kamer of het huis uit vluchten dus ik twijfel heel erg hoe ver we moeten gaan om koste wat het kost ons jochie zo intensief te blijven zien. Het eerste half uur zijn we natuurlijk heel blij dat we hem weer zien, maar vervolgens is het nu al tijden zo dat hij geen moment ergens tot komt. Blijft niet zitten, wil niet spelen, tv-kijken, fietsen gaat meestal wel redelijk maar dat kan niet altijd (het weer) en maximaal een uurtje (zijn spanningsboog). Kan er geen contact mee krijgen, dring niet tot hem door. Hij loopt -in het beste geval- met twee knipperende fietslampjes tegen zijn ogen gedrukt maar wat heen en weer en molt links en rechts dingen, gooit, gilt en huilt.

Afgelopen zondag heb ik hem met klotsende oksels, vloekend en jankend terug gereden naar zijn woonvorm, want hij was helemaal aan het flippen. We hadden het eten al vervroegd omdat het fout aan het gaan was, maar in de auto was hij eigenlijk toch niet te doen. Hysterisch lachen, speelgoed door de auto gooien, tegen de stoel aan schoppen, in mijn ogen proberen te prikken, haren trekken. Ik schrik echt niet snel meer, maar ik ben halverwege even van de weg af gegaan om tot rust te komen en kwam trillend op mijn benen aan. Dit gaat dus niet meer zo.

Misschien kunnen jullie hier meedenken over andere manier om regelmatig (het liefst elke week zodat het voor hem echt in zijn ritme past) toch iets te doen met hem. Hij komt nu elke zondag na de lunch en gaat na het avondeten weg, en dan zijn we dus allemaal gesloopt en chagrijnig. Het is echt niet leuk zo.

Natuurlijk ben en ga ik in gesprek met alle mensen die bij hem betrokken zijn, maar alle hulp is welkom ;(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:11:54 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104292387
Allemachtig Mwana...

Vrienden van ons met een 18-jarige autistisch en verstandelijk gehandicapte zoon hebben met hetzelfde geworsteld en zij uiteindelijk overgestapt op bezoeken bij zijn wooninstelling en bij uitzondering naar huis. Niet echt heel bevredigend, maar het was gewoon niet te doen en totaal uitputtend voor iedereen, incl hun zoon, het duurde echt even voor hij weer terug kalmeerde.
***
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:58:02 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104293872
Mwana, wat jij schetst is echt mijn schrikbeeld en op slechte dagen ook wel al een klein beetje realiteit. Ik heb helaas geen oplossingen of wat dan ook. Ik heb vandaag maar weer een paar uur met Job gewandeld omdat hij aangaf dat hij het binnen echt niet meer uit kon houden, maar ik merk steeds meer dat we ons gezin echt aan het opdelen zijn. Eén van ons doet iets met Job en de ander doet de rest. En ook dat is niet ideaal.

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden, maar ik kan me zo voorstellen dat de enige oplossing is dat je hem minder thuis zult zien. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:02:32 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_104294017
Mwana, wat zo heel erg niet leuk (zwak uitgedrukt, maar ik weet niet hoe ik het beter kan uitdrukken). Krijgt Lucas nu een hogere dosering medicijnen (wat voor medicijnen krijgt hij eigenlijk? :@ )?

Ik zou willen dat ik een oplossing voor je had, kant en klaar, per morgen, maar helaas weet ik het ook niet.

livelink :*

Hier vandaag eerst een compleet overstuur jongetje dat de spanning van de intocht niet goed aankon, maar uiteindelijk het liefst vooraan had gestaan. Wat ben ik blij dat ik een stuk met hem ben gaan lopen naar waar ik wist waar de sint en de pieten vandaan zou komen en dat hij in alle rust even met een piet kon praten. Op een gegeven moment kreeg hij strooigoed, maar zijn handen waren niet groot genoeg, dus hij mocht van de piet opa's handen lenen (lees: formaat kolenschep). Hij helemaal blij. Toen wilde hij toch wel achter sinterklaas aan en daar kreeg hij bijna nog een hand vol snoep, maar toen zei hij "ik heb al gehad". De piet vond dat zo eerlijk dat hij nog een flinke schep in zijn boterhamzakje kreeg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 20:10:20 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104294280
mwana, wat een moeilijke situatie. ik kan je er niet in adviseren maar ik wil je wel veel sterkte en wijsheid bij wensen :*
pi_104294416
Mwana wat verschrikkelijk dat het nu zo loopt en dat Lukas maar geen rust kan vinden.

Ik weet niet hoe ver jullie van zijn woongroep afwonen en wat er allemaal haalbaar is, maar even wat ideetjes.

Vanuit zijn woongroep gaan fietsen, vast tijdstip/moment van de week. Een goed regenpak aanschaffen en dan weer of geen weer gaat fietsen op dat moment.

Zijn er andere activiteiten/dingen die hij leuk vind? Zwembad/ballenbak of iets dergelijks?

Is op bezoek/op de woonvorm iets door voor Lukas een optie? Of passen jullie niet in zijn systeem als jullie op de woonvorm zijn?

Zit zijn woonvorm in een gewone woonwijk of op een instellingsterrein? Op instellingsterreinen zijn meestal ook wel een zwembad/gymzaal/snoezelruimte aanwezig. Dan zou je in overleg kunnen of er een vast moment is waarop je daar gebruik van kunt maken met hem.

Sterkte!

En ook sterkte aan alle anderen in dit topic deze heftige periode.
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:05:45 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104298651
Goede tips P_iglet. Ik zat zelf nog verder te denken aan wat ik net typte en dan realiseer ik me dat de winst die wij (of eigenlijk de groepsleiding) in de afgelopen maanden geboekt hebben is dat Job nu zoals vanmiddag aangeeft dat hij per direct naar buiten moet in plaats van dat hij in een ongecontroleerde woedeuitbarsting vol agressie terechtkomt.
Oké, bij Sinterklaas ging dat dan wel weer even mis, maar toch..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104299648
Mwana :*

Livelink wat goed dat Job dat kan aangeven dat hij dan naar buiten wil/moet!

Kim heeft wel last van sint stress denk ik. Is megahyperdepieper en vervelend tegen Tyler. Al kan ik het meestal gelukkig op tijd wel zien/ingrijpen/ proberen af leiden.
Erg vermoeiend.
Vandaag ging het wel goed bij de intocht zelf. Ze heeft de sint en "hoofdpiet" een handje gegeven.
Daarna was ze thuis wel megadruk, wilde niet gaan slapen.
Djeez is/was zo boos dat hij niks in haar schoen wil doen. Het slapen gaat niet best laatste tijd.
Dat vind ik niet eerlijk. Wat vinden jullie?
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:37:57 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_104299778
Tja, ik heb hier vandaag wel een keer als "pressiemiddel" gevraagd of de cadeautjes terug moesten naar de winkel, maar geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om het daadwerkelijk te doen of om een van de jongens te straffen met niets in een schoen doen, als het om gedrag gaat waar het kind zelf niets of nauwelijks iets aan kan doen.

(misschien dan ook wel erg flauw om het als pressiemiddel te gebruiken)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104299971
Het inslapen is al tijden drama met af en toe een paar dagen geen probleem.
Djeez en ik kunnen niet op 1 lijn komen, hij wil niet meer telkens naar boven lopen. En ik ga niet in mijn eentje elke avond 20x heen of meer.
Dus ligt ze vaak op de bank te slapen,meestal omdat hij haar er direct neerlegt.
Daar hebben we wel woorden over, misschien voelt ze dat ook wel aan.

Ik vind dat dat niks met de sint te maken heeft verder. Ik ga nu dan ook een cadeautje in de schoen leggen!
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:43:56 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104299991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

Djeez is/was zo boos dat hij niks in haar schoen wil doen. Het slapen gaat niet best laatste tijd.
Dat vind ik niet eerlijk. Wat vinden jullie?
Ik vind het niet eerlijk om de Sint op te laten draaien voor strafmaatregelen. Véél te makkelijk.
Bovendien, Kim kiest er niet voor om zich zo te gedragen, toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:45:45 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104300062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:43 schreef _Ingrid_ het volgende:

Ik vind dat dat niks met de sint te maken heeft verder. Ik ga nu dan ook een cadeautje in de schoen leggen!
Goed zo!
En het lijkt me belangrijk om over het slapen wél op één lijn te komen.
ik vind het in jouw verhalen vaak overkomen alsof jij beter in staat bent met wat 'afstand' naar Kims gedrag te kijken dan Djeez. Het lijkt alsof hij er zich veel meer in laat meeslepen, en niet meer als ouder kan kijken, maar het persoonlijk maakt. Snap je wat ik bedoel?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:46:38 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104300100
En nog een :* voor Mwana. Je hebt er geen zak aan, maar mijn hemel, wat moeilijk met Lucas.

Livelink, heel fijn én knap dat Job nu kan aangeven als het hem te veel wordt!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_104300193
Ingrid kun je niet werken aan dat slapen. Is er niet iets wat Kim rustig kan houden boven.
Kun je met iemand overleggen over een plan daarvoor.

Pepijn is dan wel niet autistisch maar wel een totale ramp met slapen. Dat is als we hem verplichten om stil in zijn bed te liggen, dan blijft ie roepen, tot gillen aan toe.
Hier blijkt de oplossing luisterverhaaltjes. Gratis te leen bij de bibliotheek. Dus luistert hij meestal nog 1 -1,5 uur verhaaltjes ipv dat hij al die tijd ons gek maakt met geroep.
Dwingen tot slapen werkt iig niet.
Misschien kun je uitproberen wat bij jullie werkt.
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:51:01 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_104300259
Er zijn dagen waarop Ruben ook moeilijk inslaapt. Ik hoef denk ik niet te noemen welke dagen dat zijn :') Ik kies er dan zelf voor om ook vroeg in bed te gaan liggen, zodat ik niet de hele tijd naar boven en weer naar beneden hoef te lopen. Beneden op de bank is bij hoge uitzondering en eigenlijk alleen maar als hij echt compleet overstuur is. Bij mama in bed midden in de nacht ook enkel als hij heel naar gedroomd heeft (en dan pas na nog een keer in eigen bed proberen), alleen 's ochtends mag hij, zij het na een bepaalde tijd, bij mama in bed komen.

Soms is het niet leuk en ontzettend vervelend, het is eigenlijk altijd als je zelf geen fut meer hebt of juist iets voor jezelf wilt doen, maar het is niet anders. Het is je kind en je kind roept op dat moment om jou en heeft je dus nodig. Dus tenzij er heel dringende zaken zijn waarom je niet naar je kind kan, ga je naar je kind (denk ik dan). En tuurlijk moet het wel duidelijk zijn dat dit niet elke keer zo is, bij Ruben ben ik ook best streng als ik naar boven kom, maar het is overduidelijk (bij Ruben dan) waarom hij op die momenten die aandacht vraagt.

Probeer na te gaan of je bij Kim ook kan merken waarom ze om die aandacht vraagt :) Echt, het scheelt een stuk. En soms die aandacht geven kan de boel gewoon oplossen. Als Ruben echt nog iets kwijt moet wat hij wil vertellen, dan is hij na het vertellen rustig en gaat hij zo slapen. Als je hem niet die kans geeft, kan hij inderdaad nog wel tig keer gaan roepen.

Probeer je frustraties niet te laten zien!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104300586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Goed zo!
En het lijkt me belangrijk om over het slapen wél op één lijn te komen.
ik vind het in jouw verhalen vaak overkomen alsof jij beter in staat bent met wat 'afstand' naar Kims gedrag te kijken dan Djeez. Het lijkt alsof hij er zich veel meer in laat meeslepen, en niet meer als ouder kan kijken, maar het persoonlijk maakt. Snap je wat ik bedoel?
Ik snap het en het klopt wel.
Mijn iq is dan wel lager dan die van hem, mijn eq is vele malen hoger.
Die van Djeez staat neit in verhouding zeg maar, is uitgezocht. Mede daardoor is het voor hem lastig.
Er komt heel wat naar boven nu, beter dat ik niet alles hier neer zet. Wie wil mag pmmen.
Nog 1 ding, we hadden de afspraak dat Kim boven bleef en wij om de beurt heen lopen. Ging tijden goed, ookal moet je vaak lopen.
Nu komt alles bijna op mij neer, aangezien Djeez snel boos wordt en ik dan vaker heen moet/ga.
Anders raakt ze alleen maar meer overstuur.
Trusten! :Z
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:02:40 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_104300801
Het kan best moeilijker voor hem zijn, maar daarom is het nog wel belangrijk voor Kim, maaro ok voor Djeez om wel gewoon dit soort dingen te doen!

Je hebt een kind, jullie zijn samen de ouders. Dus ook dit soort moeilijke dingen, probeer ze samen op te knappen. En als Djeez er zoveel moeite mee heeft, hulp zoeken voor Djeez :)

En ja, dat klinkt hard, maar kom op, als je dit allemaal op jou laat vallen, is het veel moeilijker en gaat alleen maar erger irriteren. Het mag best niet leuk zijn om tig keer naar boven te gaan, maar probeer als team daarin te staan.

(en je inbox is vol)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:03:40 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104300846
Hier werkt toch nog steeds een heel duidelijk avondritueel het best (maar ook niet altijd hoor).
Job heeft een boekje. Op de groep heet het "De dag van Job" en thuis heet het "Het weekend van Job" en dan staat er voor de ochtend, de middag en de avond wat er gaat gebeuren en hoe hij dat moet doen. Per onderdeel kan hij een krul krijgen en de krullen worden vervolgens weer ingewisseld tegen een beloning. Bij de avond na het avondeten staat dan bij ons in tekst en pictogrammen dit:

Na het avondeten spreek ik af wat ik nog ga doen
Ik doe iets rustigs voor ik naar boven ga
Ik stop als papa en mama zeggen dat het tijd is om naar boven te gaan
Ik ga met papa of mama naar boven
Ik kleed me uit en ga in bad of onder de douche
Na het bad of de douche ga ik mijn tanden poetsen en mijn pyjama aandoen
Ik ga rustig in bed liggen. Papa of mama leest mij voor. Na het voorlezen ga ik lekker slapen met mijn knuffels.

En dan verdient hij per regel een krul. In totaal van avondeten tot slapen dus 7 krullen. En zo is dus eigenlijk de hele dag in korte regeltjes in kaart gebracht. Tot nog toe werkt het, maar het vergt van ons ook wel een hoop om een dag zo gestructureerd in kaart te brengen.

En wat ook belangrijk is, is dat wij dan toch weer de structuur op moeten pakken, zelfs als het even zo misgaat als vanavond. Hij duwde mij bijna van de trap af, ik kon me nog net vastgrijpen anders had ik echt van de bovenste trede achterover naar beneden gevallen. Je begrijpt dat ik dan ook wel boos word. Maar als hij dan 5 minuten op zijn kamer heeft gezeten en sorry heeft gezegd dan ga ik daarna wel weer gewoon verder en ga ik hem ook voorlezen. Of als ik te boos zou zijn, dan zou J. toch moeten gaan voorlezen. Want slaan we uit boosheid dat onderdeel over dan snapt Job het niet meer en dan gaat het zeker fout met het slapen.

[ Bericht 20% gewijzigd door livelink op 12-11-2011 23:16:44 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104310268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:05 schreef livelink het volgende:
Goede tips P_iglet. Ik zat zelf nog verder te denken aan wat ik net typte en dan realiseer ik me dat de winst die wij (of eigenlijk de groepsleiding) in de afgelopen maanden geboekt hebben is dat Job nu zoals vanmiddag aangeeft dat hij per direct naar buiten moet in plaats van dat hij in een ongecontroleerde woedeuitbarsting vol agressie terechtkomt.
Oké, bij Sinterklaas ging dat dan wel weer even mis, maar toch..
Dat was ook iets waar ik op wilde reageren met een compliment. Ik vind dat echt een vooruitgang, helemaal voor zo'n turfje wat het zo moeilijk heeft om de wereld om hem heen te begrijpen. Ik denk dat hij hier zelf ook enorm profijt van gaat merken, want dit is nu een concreet handvat wat hij heeft om zelf invloed uit te oefenen op hoe het allemaal loopt. En dan is het natuurlijk veel fijner als je de spanning gecontroleerd kunt laten afvloeien dan dat het je "overkomt" en er op de koop toe nog negatieve reacties op komen van het omgeving. Dikke duim! ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_104310312
Heb trouwens net gebeld dat wij daarheen komen in plaats van andersom en ook weer een beetje mijn hart uitgestort over hoe het nu bij mij overkomt allemaal, dat ik niet het idee heb dat iemand hier plezier aan heeft. Daar was ons contactpersoon het niet mee eens. Hij begreep uiteraard wat er aan onze kant speelde, maar hij gaf aan dat Lukas dus wél heel erg toeleeft naar die zondagen. Dat maakt het er dus niet makkelijker op en was nou net wat ik niet wilde horen...gadverdamme... ;(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 10:37:04 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104310431
dat is nou ook niet echt het antwoord waar je op zat te wachten,mwana :{
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 10:38:27 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104310450
hier valt nu voor de tigste keer een verbandschaar op de laminaatvloer en daarvoor vloog al iedere keer mijn breinaald door de lucht :(
het wordt echt tijd voor die tangle.
hoe lang duurt het voordat hij binnenkomt na bestellen?
pi_104310679
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb trouwens net gebeld dat wij daarheen komen in plaats van andersom en ook weer een beetje mijn hart uitgestort over hoe het nu bij mij overkomt allemaal, dat ik niet het idee heb dat iemand hier plezier aan heeft. Daar was ons contactpersoon het niet mee eens. Hij begreep uiteraard wat er aan onze kant speelde, maar hij gaf aan dat Lukas dus wél heel erg toeleeft naar die zondagen. Dat maakt het er dus niet makkelijker op en was nou net wat ik niet wilde horen...gadverdamme... ;(
Wat vervelend zeg. Dat wilde je natuurlijk niet horen.
Maar wat wel goed is om te achterhalen: Gaat het erom dat hij jullie ziet of wil hij echt naar huis?

Het veranderen van een routine kan lastig zijn, maar misschien ook wel goed uitpakken. Alleen kost het veranderen van een routine soms veel energie en gaat het niet altijd zonder slag of stoot (maar die ervaring heb je inmiddels al begrijp ik uit je hele verhaal)

Sterkte, want het zijn lastige beslissingen!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zondag 13 november 2011 @ 12:21:54 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104312562
Mwana, misschien is het feit dat Lucas er zo naar toeleeft ook deel van het probleem. Dat merk ik bij Job. Soms verheugt hij zich zo op iets dat het alleen maar kan tegenvallen. Ik hoop dat het vandaag een beetje goed gaat. Even als een cadeautje tussendoor. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 13 november 2011 @ 16:13:43 #170
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_104319508
ik wilde jullie allemaal in deze lastige periode een hart onder de riem steken ;)
Ik post niet veel, maar lees hier altijd mee, ik vind het knap hoe jullie omgaan met de kids, en hoe jullie elkaar hier helpen!
Hier kan menig ouder wat van leren.
pi_104320006
Bedankt voor alle steun en meedenken alvast! :*

We zijn vanochtend bij hem wezen buurten dus. De groepsleider vond het zoals hij nu was ook eigenlijk toch beter dat we hiervoor gekozen hadden. We hebben met hem gespeeld (als in: alles wat wij hadden meegebracht daar taalde hij niet naar, we moesten echt meegaan met wat er in zijn hoofdje opkwam) en zijn toen hij ging lunchen weggegaan. Toen zag je wel wat verwarring bij hem, want hij pakte steeds mijn hand vast om naar de voordeur toe te lopen terwijl hij iets piepte van "En nu naar de auto!". Hij ging niet huilen toen hij ons uitzwaaide met de leider, maar je zag aan dat koppie dat er iets niet klopte wat hem betreft ;(

We bekijken het voorlopig even per week.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 13 november 2011 @ 16:42:19 #172
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104320462
Ach Mwanatabu, wat is het toch moeilijk ;(

Hier ook weer een moeilijke dag, dus maar weer opgesplitst. Job is een dagje uit naar Aviodrome met zijn vader (leve de museumjaarkaart) en ik ben thuisgebleven met Katja.
In één-op-één situaties gaat het toch meestal het beste.

Ingrid, hoe ging het slapen en hoe was het vanochtend met de verrassing in het schoentje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 13 november 2011 @ 20:40:54 #173
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_104329640
Ik heb het best moeilijk met het geven van tips, nu even. Het doet me veel, alle verhalen. De pijn te lezen van de kinderen, mezelf te herkennen in hun gedrag.
De afgelopen week ging het met mij niet zo goed. Het voordeel is wel, dat ik geen kind meer ben, en ook 26 jaar ervaring heb met mezelf. Ik kan goed vertellen, maar soms alleen maar letterlijk vechten, pijn doen en stukmaken, vloeken en grommen.
Alle goede dingen lijken dan zó ver weg. Alsof ik twee gezichten heb.
Het leuke gezellige gezicht van 26 jaar oud, en het boze gezicht van een meisje dat zich niet begrepen voelt en niks snapt van wat er gebeurt.
En dat switcht dan heen en weer.
En toch ben ik het.

:{
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_104330864
Oxy :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 21:13:32 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104331489
ach oxy toch, komt dat door de komende feestdagen enzo? of gaat het gewoon in zijn algemeenheid niet?
  zondag 13 november 2011 @ 21:23:36 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104332028
Oxy, wat moeilijk en wat pijnlijk herkenbaar is het. Job kan ook vaak letterlijk alleen maar grommen en pijn doen en zo. En dat maakt me zo bang en ik wil hem zo graag begrijpen en hem helpen het te begrijpen en te snappen en soms denk ik dat ik een heel eind kom en andere keren ben ik weer helemaal terug bij af. Bijna dezelfde dualiteit dus. En je hoeft niet altijd tips te geven. Je wilt niet weten hoe ongelooflijk veel jij me al hebt geleerd over Job :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 13 november 2011 @ 21:30:46 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_104332511
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:23 schreef livelink het volgende:
alleen maar grommen en pijn doen en zo
Om soms wel door te kunnen dringen en soms niet :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 november 2011 @ 22:16:10 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104335032
Ik denk dat het komt door de medicatie, maar het lukt ons wel steeds beter om tot hem door te dringen. Zijn woede-uitbarstingen die vroeger wel een uur konden duren zijn nu echt kortstondig. Soms als een weekend zo moeilijk is als nu, dan vergeet ik wel eens hoeveel verbetering er is sinds vorig jaar rond deze tijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104346435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:00 schreef livelink het volgende:
Vanavond Sint Maarten. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant levert het weer een hoop extra spanningen op. Dat vind ik nog bijna het ergste aan autisme. Dat alle dingen die gewoon leuk zouden moeten zijn voornamelijk stress opleveren.
Dit vind ik zo moeilijk. Om dat toe te geven aan mezelf.
Mijn zus is een aantal maanden in het buitenland geweest. Vorige week kwam ze lunchen, dus dat was even raar. Ze ook nog op de stoel van zus zitten (zij sliep) en hij mocht geen Nutella op zijn boterham. Hij heeft 20 minuten onbedaarlijk staan gillen. Voor mij is dat gewoon hoe hij is, maar eigenlijk kost dat veel energie, en is dat dus niet “normaal”. En dat kost energie. Maar ik doe het met liefde, dus zo voelt dat eigenlijk niet. Of misschien wel, maar wil ik niet toegeven dat mijn kind een “last” is. Ach, jullie snppen wel wat ik bedoel.

Mwana, dat klinkt ontzettend heftig en zwaar. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om als moeder te moeten accepteren dat je kind niet thuis kan zijn. ;(

Livelink, wat goed dat Job nu kan aangeven als zijn grens bereikt wordt. Dat scheelt vast een hoop ellende.

Oxy, ook even een :* voor jou. Heel veel succes de komende weken met alle decmberstress :*

Mijn zoon maakt sinds kort ook steeds rare keelklanken. Zou dat misschien ook een uiting van stress kunnen zijn?

Gister zijn we bij de (gewone) intocht van Sinterklaas geweest. Eerst naar YouTube filmpjes gekeken van een intocht, en uitgelegd dat sinterklaas een oude meneer is, die van heel ver weg kwam om hier zijn verjaardag te vieren. En omdat hij zo oud is, zijn er veel pieten die hem helpen met van alles. En ook uitgelegd dat hij kadootjes krijgt omdat Sinterklaas jarig is en misschien ook wel snoep. Nou, die kadootjes zag hij wel zitten. :D
(Vorig jaar heeft hij niets meegekregen van sinterklaas, want hij zat op het joodse kdv, dus het behoefde enige uitleg. ;) )
Hij vond het eerst erg spannend, maar toen hij (ik) een handje pepernoten kreeg van Piet, ontdooide hij. Uiteindelijk vond hij het prachtig en wilde na afloop zelfs niet weg. :D Hij heeft gister ook zijn schoen gezet, dus vanochtend een klein kadootje gekregen. De appel was natuurlijk weg, want die had de giraf van Sinterklaas opgegeten. :D Het behoeft nog wat verdere uitleg. ;)
Ik vind het wel echt heel fijn dat je heel veel dingen kan doen, ook met veel prikkels, als het maar grondig wordt uitgelegd.
Kloon voor een (autistische) zoon
pi_104346442
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:42 schreef livelink het volgende:
Ingrid, hoe ging het slapen en hoe was het vanochtend met de verrassing in het schoentje?
Het duurde heeeeeel lang voordat ze ging slapen. Ze vond de verrassing heel leuk. Leuk om dat opgewonden stemmetje te horen.
Gisteren wilde ze niet slapen terwijl ze duidelijk heel moe was. We gingen zonder luier proberen, maar misschien was dat te eng nog. Uiteindelijk op de bank geslapen. :{
pi_104346478
Oxy :*
  † In Memoriam † maandag 14 november 2011 @ 19:10:35 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104363505
L. heeft ook een tijd heel slecht in kunnen slapen.
ik had hem toen eens voor de grap helemaal in een fleecedeken gewikkeld, net als een soort mummie met alleen bij hoofd eruit. tot mijn stomme verbazing hielp dat. en iedere avond vroeg hij me om een pakketje van hem te maken en viel hij probleemloos in slaap.
  maandag 14 november 2011 @ 19:23:41 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104364248
Ja, dat wil Job ook graag inderdaad. Is rol hem eerst ook in een fleecedeken voordat hij gaat slapen. Het is niet alleen het geborgen zijn, hij vindt het fleece ook heel lekker voelen aan zijn lijf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104366007
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:23 schreef livelink het volgende:
Ja, dat wil Job ook graag inderdaad. Is rol hem eerst ook in een fleecedeken voordat hij gaat slapen. Het is niet alleen het geborgen zijn, hij vindt het fleece ook heel lekker voelen aan zijn lijf.
Volgens mij zijn die fleecedekens stiekem een uitvinding voor autistjes dan, want Lukas is er ook gek mee!

Net nog een mailtje gezien van zijn woongroep, de rest van de dag was prima gelopen dus ze hadden niet de indruk dat hij diep ongelukkig en onder de indruk was geweest van ons bezoek-zonder-van-gend-en-loos-service. Pfoei...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 14 november 2011 @ 20:52:54 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104370058
Nou, dat is dan toch wel weer een beetje een opluchting lijkt me. Hoewel ik me heel goed voor kan stellen dat jullie het allemaal graag anders zouden willen zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 november 2011 @ 21:27:22 #186
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_104372810
Wat een lieve reacties! :Y
Het is inderdaad decemberstress, maar (nog) niet door de feestdagen. Een combinatie van dingen, is 't.
Ik ben in de winter altijd al somberder, maar nu komt er ook nog bij dat ik wat aanpassingen/hulpmiddelen gekregen heb, die mij enerzijds meer laten deelnemen aan dingen en de samenleving.
Maar anderszijds gaan die dingen mijn draagkracht te boven, terwijl ik zo graag wíl. En door mijn beperkte voorstellingsvermogen is het moeilijk om mij te overtuigen dat ik sommige dingen / activiteiten beter niet kan doen. (want te prikkelrijk, te veel in 1 week, teveel sociale verwachtingen, etc.)

Ik leg de lat voor mijzelf heel hoog. Ben niet mild voor mijzelf. Ben keihard. Ik mag niet falen.
Maar het falen is onvermijdelijk, gegeven mijn neurologische gesteldheid.
Dus mijn reactie daarop is ook weer keihard en niet mild.

Komt ook nog eens bij dat ik wat vage klachten had die door een medicatie-afbouwpoging leken te komen. Nu is mijn dosis weer gewoon. Maar ik heb nog steeds lichamelijke klachten. (gewrichtspijn/spierpijn in schouders, enkels, knieen, polsen en vingers en bekkengebied) . Daar ga ik morgen voor naar de dokter, samen met mijn fysiotherapeute. Ben er erg gespannen onder. :s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 08:08:55 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104385155
Oxy, sterkte bij de dokter straks!

En voor de anderen gewoon even een :*
Het is het jaar door al zo moeilijk soms, en juist deze tijd van gezelligheid en kinderpret wordt het bij jullie juist nog moeilijker..
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:07:55 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104390116
Oxy, sterkte bij de dokter.

En voor al die andere doorzetters hier een dikke knuffel en :*

Fleecedekens O+
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:38:10 #190
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104409548
Ik hoop dat het goed gegaan is bij de dokter, Oxy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:18:44 #191
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_104442339
Ik moest bloed afgeven. Om ontstekingen te kunnen traceren.... Dokter dacht aan iets van reuma?!
Vrijdagochtend terugkomen voor vervolgafspraak. Bummer. :|W
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 16 november 2011 @ 22:37:37 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104456939
Dat is zeker een bummer, Oxy :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:18:27 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104508499
Ik hoop dat je nu wat meer zekerheid hebt, Oxy. Hoe ging het vanochtend?

Hier even een aanloop naar een (misschien) moeilijk weekend. Zo lastig is dat. Morgen is Job jarig en ik heb niks geregeld. De ervaring leert dat het meestal een slechte dag is en dat niks doen dan de beste manier is om de dag door te komen. Maar het kan natuurlijk ineens een hele goede dag zijn en dan is het wel weer sneu dat er niemand komt. Zo'n dilemma is dat. Misschien dat ik in dat geval morgen in de loop van de dag alsnog wat mensen kan optrommelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:13:03 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104520824
Livelink, Mss denk ik te praktisch, maar kan je niet een feestje doen met alleen de opa's en oma's? Dan komen er wel mensen, maar is het lekker overzichtelijk?

Oxy, ik hoop dat de week uitstel niet teveel spanning geeft :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:19:08 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104521013
Opa en Oma komen en de buren komen ook, maar Job zou ook zo graag eens een keer een verjaardagsfeestje met kinderen willen hebben. En als het goed met hem gaat zou dat ook kunnen, maar je kunt niet van tevoren inschatten of het goed met hem gaat.

Hij heeft het vandaag op de groep gevierd en dat was heel goed gegaan. Hij genoot er van met volle teugen. Hij had op de groep afgesproken het niet te vieren, maar omdat het daar ook zo goed ging hebben ze toch nog traktaties gehaald zodat hij kon uitdelen en hij heeft heel veel cadeautjes gehad. Ze hadden een mooie zelfgemaakte ijsberenslinger, een ijsbeer van Schleich, een auto, lego en boekjes gehad. Hij was overal even blij mee. Straks gaan we de slingers ophangen, het cadeau voor morgen is netjes niet ingepakt verstopt op de plek die Job zelf had aangegeven en tot nog toe lijkt het allemaal super te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104524504
Livelink wat heerlijk dat het Job gelukt is om het vandaag op zijn groep te vieren. Ik hoop zo dat de lijn zich morgen doorzet ^O^ :*
Lief ook dat ze allemaal cadeautjes hadden ondanks dat hij het niet zou vieren.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104528100
Livelink fijn dat het zo goed ging op de groep!

Ik hoop dat het een morgen een fijne dag wordt!
pi_104552499
Ik hoop dat jullie nu in een heerlijk gezapige feeststemming zitten, livelink! Fijn dat het zo leuk was op de groep. Soms sta je echt versteld van hoe goed het gaat gelukkig. :*

Edit: en gefeliciteerd! *O*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:36:10 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104554755
Geen gezapige feeststemming hier. Hij had zijn kruit gisteren kennelijk verschoten. Vanochtend was het nog leuk, maar vanmiddag ging het mis. Hij is nu met zijn vader naar Ballorig om uit te razen en vanavond komen opa en oma en de buren nog eten. Ik had ze allemaal bijna afgebeld, maar ik vermoed dat Ballorig zijn werk wel gaat doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2011 @ 17:15:59 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104556024

gefeliciteerd met je verjaardag job!
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:22:45 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_104556245
Job, gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:43:52 #202
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_104556940
Job gefeliciteerd!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Jubileum moderator zaterdag 19 november 2011 @ 19:55:37 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_104561635
Job gefeliciteerd!
Livelink van harte gefeliciteerd met je zoon. Ik weet dat deze weg een hele moeilijke is maar ik vind dat jullie het zo goed doen met en voor Job :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_104561776
Livelink, gefeliciteerd met Job :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:51:13 #205
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_104564157
Gisteren moest ik eigenlijk naar de reumatoloog. Maar omdat het té onduidelijk was wat er allemaal zou gebeuren, hebben we donderdag afgezegd.
Het ziekenhuis was wel heel begripvol. Gelukkig konden ze de tijd die toen 'leegviel' wel opvullen met andere patiënten. :)

Nu moeten we wachten op een nieuwe oproep, de 'waarden' in mijn bloed (weet niet welke waarden dat zijn) waren wel aan de hoge kant. Reden dus voor een snel vervolg. Ik wil van de pijn af.
Ook omdat het zo vervelend is met mijn werk. (keramiek atelier.) :%
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_104564945
Job van harte !

Oxy hopelijk vinden ze niets en zijn het gewoon bijwerkingen ! Hopelijk krijg je snel een nieuwe oproep met meer duidelijkheid

Las hier iets over inpakken als mummie : nu is jongste hier geen autist (tenminste niet dat ik weet) maar ook hij vind die geborgenheid van ingepakt zijn heerlijk. T mag met zijn dekbed, in een slaapzak of een fleecedeken maar het staat garant voor direct inslapen.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:00:31 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104567149
Dank jullie wel voor de lieve felicitaties :*
Ballorig had inderdaad zijn werk gedaan en Job heeft nog een leuke avond gehad met Opa en Oma en de buurvrouw. Alles bij elkaar genomen was het toch een geslaagde verjaardag.

Oxy, ik hoop dat het snel gaat lukken om een nieuwe afspraak te maken met de reumatoloog en dat hij je kan helpen.

Ik werd vorige week gebeld door de psychiater omdat Job bloed moest prikken. Het werd een heel gepuzzel wanneer het kon. Rond zijn verjaardag was te veel stress. Dinsdag gingen ze hun schoentje zetten op de groep, dus dan kon het ook niet en donderdag moest hij zijn kamer helemaal leeghalen voor een grote schoonmaak, dus dat lukte ook al niet. Ik schrok daar van want ik realiseerde me toen weer opnieuw dat Job maar hooguit één extra stressmoment per dag aankan en dan is bloedprikken alweer te veel. Maar dat is wel de realiteit en daar moet ik ook mee gaan leren leven.

[ Bericht 64% gewijzigd door livelink op 19-11-2011 22:07:19 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104577935
Fijn dat Ballorig zo goed hielp!
Livelink ik vind het wel logisch datje daar van schrikt. :*

Oxy ik hoop dat je snel een nieuwe afspraak krijgt en meer duidelijkheid hebt!

Kim was vannacht al om 4.00 wakker om te kijken of er iets in haar schoentje zat. Ze is er dus enorm mee bezig.
We gaan nu ipv woensdag en zaterdag, alleen zaterdag schoentje zetten. Is ook wel genoeg.
Ze krijgen met pakjesavond al heel wat cadeautjes en direct erna zijn de verjaardagen al.
Kim is ook erg met een feestje bezig. Ik heb geen idee hoeveel kindjes ze mag uitnodigen.
Ligt er ook aan wat we gaan doen, als we weg gaan minder kindjes dan als we thuis blijven.
Gisteren toen we naar bed gingen, hoorde ik Kim er in haar slaap over praten.
pi_104578729
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:16 schreef Cooki het volgende:
Oh Job O+ alsnog gefeliciteerd! *O*
pi_104601087
Gisteren gebeld om te vragen hoe het ging bij Lukas. Was eigenlijk niet zo goed, niet te filmen zo fladderig en hyper kwam het eigenlijk op neer. Toch besloten om het vandaag te proberen. Blij toe. Ik zag hem werkelijk aan komen vliegen toen ie door had dat ik voor de deur stond. Hij bleek een hele goede dag te hebben!

Lekker met hem gefiept met z'n lampjes, stickers geplakt en gefietst. Aan het eind van de middag merkten we dat hij zichzelf wat minder onder controle had, dus dat we het eten nu vroeger ingepland hadden was een uitkomst. Uiteindelijk een uur vroeger dan normaal weggebracht en dat ging echt op de seconde goed, want in de auto begon ie te blaffen en te smoezelen over ogen prikken en haren trekken toen we nog een halve minuut moesten.

Woensdag heb ik overleg met de arts over zijn medicatie want zijn huidige gestuiter is waarschijnlijk omdat hij over de dosis Ritalin heen is geknald met zijn groei. Misschien is het dus heel simpel op te lossen met een verhoging, dat zou echt geweldig zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 20 november 2011 @ 20:31:07 #211
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104601214
hoeveel gebruikt hij nu?

en wat fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben!
pi_104601363
Livelink en mwana, wat fijn dat het een mooi weekend was voor jullie *O*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 21 november 2011 @ 22:23:35 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104655456
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:

Lekker met hem gefiept met z'n lampjes, stickers geplakt en gefietst.
O+ Wat een compleet andere wereld toch.... :o

Livelink, wat fijn dat Job zijn verjaardag goed heeft uitgepakt. Nog gefeliciteerd! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_104696673
Ben hier veel te weinig op het moment, eerst iets dat ik tegenkwam over Sinterklaas

quote:
Sinterklaas en autisme

Sinterklaas is bij uitstek een tijd die onrust veroorzaakt bij kinderen met een vorm van autisme en/ of adhd.
Vanaf oktober liggen de pepernoten en chocoladeletters al gebroederlijk naast de kerstballen in de schappen. Speelgoedfolders vallen de brievenbus al binnen.
Overal wordt van alles georganiseerd. In de supermarkt kun je je schoen zetten. Op het werk van papa en mama komt Sinterklaas op bezoek. Bij opa’s en oma’s mag de schoen worden gezet of de sint komt langs. Misschien zit uw zoon op een club of vereniging waar natuurlijk ook de Sintviering niet ontbreekt. Ook op school wordt veel aandacht gegeven aan het Sinterklaasfeest. Tegenwoordig is er ook erg veel aandacht op televisie, op Nickelodeon met de Club van sinterklaas en het Sinterklaasjournaal. Kortom, hierdoor wordt het allemaal heel echt, en juist voor kinderen met autisme is de grens tussen wat echt is en wat fantasie vaag. Een onrustige tijd met veel prikkels en spanning.

Wat maakt deze periode zo moeilijk voor deze kinderen?
De aanloop voor het feest is zolang, dat de vermoeidheid al toeslaat vóór het feest goed en wel kan beginnen. Sommige kinderen weten helemaal niet wat ze moeten vragen omdat ze niet met speelgoed spelen. Sommige kinderen kunnen niet omgaan met verrassingen en willen eigenlijk weten wat ze krijgen. De ander kan niet slapen omdat hij of zij denkt zwarte piet te zien of te horen.
Dan zijn er natuurlijk ook nog de familieleden die wellicht niet begrijpen wat voor effect het autisme heeft in deze periode. Ieder kind wil toch cadeautjes? Gezellig toch, met de hele familie bij elkaar? Zij verwachten blije en vrolijke kinderen te zien als die hun cadeau open maken. Wat doe je dan als je eigenlijk het feest liever zelf thuis viert zonder familie erbij, of als je kind het helemaal niet leuk vindt? Denk hier goed over na, en denk daarbij aan uzelf en uw gezin.
Verder is het in deze periode vaak gewoon teveel en te onoverzichtelijk wat er op deze kinderen afkomt waardoor ze al snel ‘overbelast’ worden, teveel te verwerken krijgen. Ze proberen meestal om zo goed mogelijk grip te houden op de situatie en doen hun uiterste best om mee te doen. Maar als de grens is bereikt (en meestal zijn ze dan al ver over hun grenzen gegaan) kunnen ze agressief of eigenwijs worden of zich terugtrekken. Als ze dit gedrag vertonen, respecteer dan hun grenzen.

Wat kun je doen om overbelasting te voorkomen?
Het allerbelangrijkste advies is voorspelbaarheid. Voorspelbaarheid geeft veiligheid en dat geeft weer rust.

Welke dingen kun je voorspelbaar maken?
1. Wanneer en waar komt de Sint aan, misschien op meer plaatsen? En hoe komt de Sint, op een paard of met de boot?
2. Bedenk goed waar je wel of niet heen gaat. Ben daar zorgvuldig in. Misschien dat uw kind zelf niet wil, of juist overal wel heen wil. Bedenk dat u als ouder
het beste kunt overzien wat goed is voor uw kind. Wat anderen of uw kind ook
verwachten.
3. Onvoorspelbaar gedrag van de Sint en de Pieten. Moet het kind op schoot bij
Sint, wat doen Pieten, brengen ze snoep of strooien ze, maken ze kunsten?
Hoe ga je ermee om? Wat spreek je hierover af?
4. Doet de Sint iets in de schoen? Wanneer wel en wanneer niet?
5. Loopt de Sint en piet over het dak of komen ze door de schoorsteen? Of komt
hij helemaal niet binnen maar zet je de schoen buiten?
6. Wanneer en waar wordt Sinterklaas gevierd?
7. Maak je de cadeaus voorspelbaar? Pak je ze (samen) in of niet, koop je ze
samen of niet...
8. Wiezijnerbij,moethetkindmetallesmeedoen?
9. Wat kan of mag je kind doen als het te moe wordt of bang? Wat waar en
hoelang?
10.Je kunt naar sinterklaasavond toeleven door samen verlanglijstjes te maken
en ondertussen er over te praten. Je kunt ook de afspreken visueel maken en
duidelijk ophangen.
11.Maak een aftelkalender waarin duidelijk wordt wanneer het kind de schoen
mag zetten, sinterklaas aankomt in de woonplaats en wanneer het sinterklaasavond is. Streep elke dag een dag samen door met een dik kruis. Hang de aftelkalender op een duidelijke plek op.

Sinterklaasavond
1. Maak een duidelijk dagplan, hang eventueel een dagritme op.
2. Zorg voor voldoende rustige afleiding overdag. Doe een spelletje, maak een
wandeling, bak pepernoten of knutsel een pietenmuts in elkaar. Zorg
misschien voor extra hulp om ook uzelf te ontlasten.
3. Wijk niet af van de normale structuur (slaaptijden, rituelen, avondeten etc)
4. Zorg dat er niet teveel cadeaus moeten worden opengemaakt en maak van
tevoren afspraken wie wanneer een cadeau mag open maken en of er meteen
mee mag worden gespeeld of niet.
5. Als uw kind zich wil terugtrekken maak daarover ook van tevoren afspraken,
waar, wanneer en hoelang.
6. Geef het kind een taak (papier weggooien, gedichten voorlezen, drinken
inschenken)
7. Als u merkt dat uw kind het niet naar de zin heeft, probeer er dan een positief
einde aan te breien. Spreek bijv. af niet alle cadeaus meer open te maken maar pas de volgende dag als de sint weer naar Spanje is.
En dan nog dit: Probeer te genieten van alle positieve dingen in deze periode. Je kunt niet overal op voorbereid zijn, het mag ook best eens fout gaan. En dat zal best af en toe gebeuren, want het is nu eenmaal een spannende tijd.
komt van leraar24.nl
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_104698052
Mwana, wat lastig dat het bezoek aan huis zo lastig verliep. Gelukkig ging het de vorige keer ook goed. Ik zat te denken... zou het te maken kunnen hebben met het begrip 'thuis'? Waar hij heen gaat, is voor jullie wel thuis natuurlijk, maar voor hem niet. Dat is tegenstrijdig.
Het is goed dat je hem zo intensief wilt blijven zien, maar het moet wel te doen blijven. Voor jullie hele gezin. :*

Die mentor klinkt hoopgevend lady-wrb, als ze zo goed meedenkt.

livelink, het busjesvervoer gaat gelukkig ook heel vaak goed. Het kan even zoeken zijn misschien, wat voor Job een fijne manier is. Maar het staat zeker niet garant voor problemen. ;)
En lopen is heerlijk! Toevallig was ik vorige week bij iemand thuis en zij heeft de afspraak gemaakt dat haar zoon bij problemen/woede/oid een half uur gaat wandelen. Kookwekker mee en hij gaat. Waar hij ook is. Niet altijd heel handig, maar goed om te horen dat wandelen zoveel goeds kan doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 november 2011 @ 09:35:59 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104709282
laats hoorde ik hoe een moeder het met haar jongen doet. Die gaan op zaterdag naar de intocht in het dorp en de dag erna is meteen sinterklaasavond. Dus niet nog twee weken wachten, maar meteen vieren. Daarna het huis sintvrij maken, zodat de prikkels alleen nog maar op school aanwezig zijn en de rust thuis te vinden is.

Allemaal heel veel sterkte in deze hoge-prikkel tijd.
  maandag 28 november 2011 @ 13:59:44 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104920631
Ik moest voor Job een nieuwe hulpverlener zoeken nu het UMC straks wegvalt. Na lang twijfelen ben ik bij een antroposifisch kinderpsychiatrisch centrum uitgekomen.

Het is sowieso heel moeilijk om te kunnen bepalen wie je kind de beste hulp kan geven, maar Job is zo gevoelig voor sfeer en alles straalt daar sfeer en rust uit.

Hopelijk is het een goede keuze en niet te alternatief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 14:13:36 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104921064
hier ook geen sintgedoe hoor. L. wil er weinig van weten, maar vorige week wou hij graag wat in zijn schoen, meldde hij, en toen heeft hij braaf een sinterklaasliedje gezongen en kreeg hij een chocosint in zijn schoen (ik heb wel altijd wat op voorraad)
wat hier wel in de smaak valt is de adventskalender.
die vul ik met kleine snoepjes en af en toe een briefje met daarop de boodschap welk pakje er uitgepakt mag worden.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 14:15:53 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104921150
de les over autisme is vorige week niet doorgegaan ivm een sterfgeval in de nabije omgeving van de juf. maar ik neem aan dat ze die binnekort wel zal gaan geven.
ik ben wel benieuwd. ze schreef dat luca ook dingen had aangedragen die ze gaat gebruiken bij de les..
pi_104921695
Ben je er zelf ook bij lady, om dingen te verduidelijken? Of is het meer een algemene voorlichting?

Livelink, spannend, weer een nieuwe hulpverlener. Maar zo'n goed gevoel is een goed begin :*
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 14:36:18 #221
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104921887
nee het is algemeeen. ik had wel aangeboden om mee te denken, maar ze komt er zo wel uit, meldde ze zelf)
pi_104955684
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:19 schreef YPPY het volgende:
Mwana, wat lastig dat het bezoek aan huis zo lastig verliep. Gelukkig ging het de vorige keer ook goed. Ik zat te denken... zou het te maken kunnen hebben met het begrip 'thuis'? Waar hij heen gaat, is voor jullie wel thuis natuurlijk, maar voor hem niet. Dat is tegenstrijdig.
Het is goed dat je hem zo intensief wilt blijven zien, maar het moet wel te doen blijven. Voor jullie hele gezin. :*

...
Ja nee de verwarring met het begrip "thuis" is al ondervangen maar bedankt voor het meedenken :* We zeggen inderdaad onze straatnaam als we duidelijk willen maken naar welk huis we gaan. Als hij zegt dat hij naar huis wil, dan bedoelt hij ook zijn woonvorm.

De kogel is door de kerk, zijn methyfenidaat (Ritalin) wordt opgehoogd. Hij heeft een erg lage dosis (die hij wel enorm nodig heeft dus) dus we hebben behoorlijk wat speling om te kijken wat gaat werken. Hij zit nu op iets meer dan 20 mg per dag en zou 50 mogen hebben gezien zijn gewicht.

Zondag gewoon weer geprobeerd. Van tevoren wisten we dat hij erg onrustig was, en dat bleef helaas zo. Het hielp ook niet dat we nog een stukje verjaardag van zijn zusje vierden (op zondag zodat meneertjes schema hetzelfde bleef). Toen hij begon te gooien, schreeuwen en spugen hebben we hem dus terug gebracht met mijn vriend op de achterbank om te zorgen dat hij niet in mijn ogen kon prikken of overige geintjes.

Hopelijk vanaf vandaag verandering in medicatie dus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_104955691
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:59 schreef livelink het volgende:
Ik moest voor Job een nieuwe hulpverlener zoeken nu het UMC straks wegvalt. Na lang twijfelen ben ik bij een antroposifisch kinderpsychiatrisch centrum uitgekomen.

Het is sowieso heel moeilijk om te kunnen bepalen wie je kind de beste hulp kan geven, maar Job is zo gevoelig voor sfeer en alles straalt daar sfeer en rust uit.

Hopelijk is het een goede keuze en niet te alternatief.
Dat lijkt me ook heel lastig dan. Hopelijk is de verandering door hem te behapstukken en trekt hij het beter door de sfeer...

Is het bloed prikken nu al geweest?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 29 november 2011 @ 07:12:09 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104955819
Vorige week dinsdag ben ik met hem bloed gaan prikken. Het ging redelijk. Job wilde dat er groepsleiding mee ging maar over een paar weken zullen we het ook allemaal zelf moeten doen, dus ik heb hem er van overtuigd dat we het eerst samen gingen proberen.
Het ging moeizaam, maar degene die het bloed moest prikken haalde er nog iemand bij en uiteindelijk is het gelukt.

Ik hoop dat het ophogen van de Ritalin voor jullie gaat helpen. Wat jammer dat het zondag weer niet zo goed ging.
Ook herkenbaar helaas met gooien, schreeuwen en vooral spugen.
Ik zit nu standaard naast Job achterin de auto, dat hebben we al een tijdje geleden ingevoerd om ongelukken te voorkomen.

Wij hebben wel een goed weekend met hem gehad. En dat terwijl we zaterdag zelfs visite hadden die mee kwamen eten. Dat hadden we al heel lang niet meer gedaan en het was ook wel spannend, maar hoewel Job heel erg druk was, was het wel hanteerbaar en heeft hij zelfs gezellig aan tafel meegegeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 29 november 2011 @ 07:15:39 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104955827
Lady, ik wil hier ook de adventskalender weer in ere herstellen denk ik. Vooral omdat ik het zelf zo leuk vind. Ik heb een hele leuke van playmobil, maar daar wilde Job vorig jaar niks van weten helaas.

Maar snoepjes zou meer in de smaak vallen denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 december 2011 @ 09:46:32 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105042260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:15 schreef livelink het volgende:
Lady, ik wil hier ook de adventskalender weer in ere herstellen denk ik. Vooral omdat ik het zelf zo leuk vind. Ik heb een hele leuke van playmobil, maar daar wilde Job vorig jaar niks van weten helaas.

Maar snoepjes zou meer in de smaak vallen denk ik.
Bij de Xenos hadden ze er heel veel verschillende livelink of waren jullie al voorzien?

Hoe gaat het nu met Job, is het allemaal wat rustiger dan voorgaande jaren?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 1 december 2011 @ 20:14:13 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105067195
Bij onze Xenos hadden ze ze niet (meer). Achteraf is het voor dit jaar misschien ook nog niet zo'n goed idee omdat Job alleen maar in het weekend thuis is.

Het gaat nu wel goed met Job qua Sinterklaasstress. Zondag pakjesavond wordt nog spannend, maar dan is het nog klaar. We moeten van deze week nog wel horen hoe het gegaan is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105067667
Ikea had pas op de kerstafdeling adventkalenders die je zelf kunt vullen met snoep of een cadeautje. Kun je vaker gebruiken. Wellicht iets voor hier
  donderdag 1 december 2011 @ 20:24:23 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105067752
Zoiets zoek ik inderdaad Mrien. Ik zal eens bij een ikea gaan kijken, alvast voor volgend jaar ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 20:26:22 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105067842
ik heb de mijne bij de kwantum vandaan
  donderdag 1 december 2011 @ 21:28:11 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105071628
Jongens, duimen jullie alsjeblieft allemaal mee dat Job de indicatie voor speciaal onderwijs krijgt? Gisteren is hij besproken en ik heb vannacht er niet van kunnen slapen. Ik ben zo bang dat ze het weer afwijzen en dan zijn we helemaal nergens meer qua school.
Ik heb er zelf zo weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105071634
Of je maakt het zelf! Heb ik gedaan. Ik vind mijnes leuk geworden. :)
  donderdag 1 december 2011 @ 21:29:47 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_105071746
Fotootje Ingrid?

En livelink, ik hoop heel erg dat het goed komt. Job moet echt gewoon een plekje kunnen krijgen :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105071834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:28 schreef livelink het volgende:
Jongens, duimen jullie alsjeblieft allemaal mee dat Job de indicatie voor speciaal onderwijs krijgt? Gisteren is hij besproken en ik heb vannacht er niet van kunnen slapen. Ik ben zo bang dat ze het weer afwijzen en dan zijn we helemaal nergens meer qua school.
Ik heb er zelf zo weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Ik ga heeeeel hard duimen! ^O^ Het komt goed!
pi_105071943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:29 schreef Troel het volgende:
Fotootje Ingrid?

En livelink, ik hoop heel erg dat het goed komt. Job moet echt gewoon een plekje kunnen krijgen :*
Heb ik nog niet. Hij is eik ook meer voor mij. ;)
pi_105071944
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:28 schreef livelink het volgende:
Jongens, duimen jullie alsjeblieft allemaal mee dat Job de indicatie voor speciaal onderwijs krijgt? Gisteren is hij besproken en ik heb vannacht er niet van kunnen slapen. Ik ben zo bang dat ze het weer afwijzen en dan zijn we helemaal nergens meer qua school.
Ik heb er zelf zo weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Ik duim :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_105072100
ik ook.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:35:05 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105072161
Ik ook. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:36:44 #239
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_105072292
Ik ook!
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:38:53 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105072465
Dank jullie wel. Jullie zijn lief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105072582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:38 schreef livelink het volgende:
Dank jullie wel. Jullie zijn lief.
Anders jij wel ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_105072672
Wanneer krijg je de uitslag Livelink?
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 21:47:26 #243
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 1 december 2011 @ 21:49:38 #244
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_105073225
Ik duim ook mee voor Job.
  donderdag 1 december 2011 @ 21:58:34 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105073870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:41 schreef bodpa09 het volgende:
Wanneer krijg je de uitslag Livelink?
Ik weet het niet precies. Ik verwacht eigenlijk morgen al wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105075440
* Fannie duimt mee voor Job!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  donderdag 1 december 2011 @ 22:24:24 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105075595
ik duim met jullie mee! :*
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 december 2011 @ 22:37:34 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105076522
ik zal ook duimen Livelink! :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 1 december 2011 @ 22:51:59 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105077465
Ik duim mee! Hopelijk krijgt hij de indicatie :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105084829
+1 (set van draaiende duimen) ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 december 2011 @ 07:08:36 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105084918
Livelink, ik duim mee, voor jullie en voor Job voor een fijne en passende plaats!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105085064
Wat spannend. :X Tuurlijk hoop ik ook mee. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 2 december 2011 @ 07:36:29 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105085075
*duimt ook
***
  vrijdag 2 december 2011 @ 08:51:48 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_105085957
* duimt ook
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 09:20:34 #255
240917 Mula
pi_105086469
*duimt mee*
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:47:26 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105097090
Dank jullie wel voor al het goede duimwerk!!

Ik heb de beschikking net binnen. Geldig tot 01-08-2015. *O*

Ik ben er helemaal van aan het trillen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 december 2011 @ 14:50:45 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105097195
Goed zeg! Dat zal een stuk rust geven, denk ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 14:54:23 #258
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:54:50 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105097347
Heel fijn! Helemaal goed! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105097426
Wat heerlijk! Dit mag je gerust even vieren. Jullie verdienen zo een positieve flow. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_105098046
Heel erg ontzettend gefeliciteerd Livelink! ^O^ *O*
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:35:17 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105098726
Ja, dit geeft rust. Nou had ik vanochtend de school al gebeld en gevraagd wat zij gingen doen als we de beschikking niet kregen en hun reactie was al geruststellend. Ze zeiden dat ze zich niet konden voorstellen dat Job de beschikking niet kreeg en als het niet nu was, dan was het wel in een volgende ronde.

Maar nu kunnen we ook het vervoer gaan regelen en dat is wel heel fijn.

En hij is geldig voor de hele lagere school periode die Job nog te gaan heeft. Dus dat houdt in dat we niet elk jaar in de stress zitten. Daar was ik wel bang voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:47:23 #263
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105099171
Wat fijn Livelink! *O*
A grand adventure has begun.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:57:33 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105099480
Wat fijn Livelink! heel erg fijn. En dat het vanaf nu dan maar soepel mag lopen voor jullie en voor Job.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:57:58 #265
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_105099491
Wat goed! *O* En wat fijn dat ze hem ook meteen voor een paar schooljaren tegelijk hebben gegeven *O* Echt super voor jullie *O*
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:17:55 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_105100099
Heerlijk! Wat een opluchting en wat fijn dat het nog voor de "drukke periode is".

En ik vond het wel een echte update waard :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105100161
*O* Livelink, wat fijn :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:31:42 #268
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_105100546
Wat een opluchting livelink, fijn!
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:36:19 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105100714
Wat fijn livelink :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105100716
Yess, wat fijn! Ik heb in lurkmodus meegeduimd. Op basis van je verhaal kon ik me niet voorstellen dat het niet door zou gaan, maar voor jullie is het natuurlijk ongelofelijk spannend geweest.
pi_105100717
Heel fijn Livelink, ik ben blij voor jullie! *O*
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  Jubileum moderator vrijdag 2 december 2011 @ 16:37:17 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_105100740
Hartstikke fijn Livelink *O*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_105101388
Oh, wat fijn zeg! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105102260
Wat fijn Livelink! Een hele opluchting!! *O*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:47:02 #275
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_105103013
Livelink dat is fantastisch nieuws! *O* *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:52:35 #276
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105103183
*O* Hoera!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:29:33 #277
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_105107693
Inderdaad, en ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben! Onderwijs hoort leuk te zijn ;)
pi_105108224
Geweldig nieuws livelink! Fijn ook dat de beschikking de rest van de lagere school dekt, dan kun je weer wat verder gaan kijken he. :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:19:04 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105109822
Wat fijn livelink!
***
pi_105110076
Livelink, wat een goed nieuws *O* en wat fijn idd dat het gelijk voor de rest vd basisschool geregeld is, dat geeft wat ruimte én rust, lijkt me ! gefeliciteerd met t fijne nieuws *O*
pi_105113831
Wat fijn Livelink! *O*

Met Kim gaat het school nu ff niet zo goed (understatement) stond in haar schrift. ;(
pi_105114401
Livelink wat super! En wat heerlijk meteen tot het eind van de basisschool.

Tsja dat is nu toch ook niet zo gek Ingrid. Volop sinterklaas en verjaardagsspanning.

Een paar weken terug ging het nog zo super, dus als alle spanning straks weg ik vind Kim vast haar rust op school wel weer.
pi_105114451
*O* super Livelink!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105114593
Livelink wat een opluchting. Zo fijn dat het nu voor de komende jaren geregeld is ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:56:25 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105118805
Livelink wat goed en wat een gerust gesteld gevoel dat je komende jaren goed zit *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:54:10 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105121437
goed nieuws, livelink!! ^O^
in de haak.
pi_105126212
wat heerlijk, livelink. Dat is een zorg minder.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:14:34 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105130655
Zit gewoon met tranen in mijn ogen van opluchting. Wat heerlijk Livelink. Eindelijk, eindelijk weer een stukje rust!

Ingrid, na de kerstvakantie zal de rust van wel weer terugkomen!
pi_105131384
Livelink wat fijn :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_105141583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:43 schreef p_iglet het volgende:
Livelink wat super! En wat heerlijk meteen tot het eind van de basisschool.

Tsja dat is nu toch ook niet zo gek Ingrid. Volop sinterklaas en verjaardagsspanning.

Een paar weken terug ging het nog zo super, dus als alle spanning straks weg ik vind Kim vast haar rust op school wel weer.
Ja ik hoop het maar!
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 20:02:38 #291
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105142565
hier gaat het allemaal wel redelijk.
op school gaat het goed. ik hoor hem niet over pesten.
wel is hij best druk, op het adhd-achtige af praten praten praten, zingen ik word er af en toe dol van.
het is toch de decembermaand, denk ik.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:55:08 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105149704
Hier gaat het nog redelijk met de decemberstress. Hij houdt zich goed, maar vanavond sloeg het toch wel hevig toe. Morgen vieren we pakjesavond en hij kon er vanavond niet van slapen en plaste ook in zijn bed.
Uiteindelijk kwam hij zijn bed weer uit en vroeg of 1 van ons met hem wilde gaan wandelen. Dus J. heeft een klein uurtje met hem gelopen en nu slaapt hij eindelijk.

Op de groep hebben ze een programma waarbij ze de kinderen proberen in te laten zien welke oplossing ze kiezen als ze het moeilijk krijgen.
Je hebt de oplossing van de leeuw: boosheid, de aanval kiezen, brullen
De oplossing van de aap: heel druk gaan doen
De oplossing van de schildpad: weglopen uit de situatie
De oplossing van de pauw: hulp vragen.

Bij Job is het vaak de leeuw en de aap en hij zou meer naar de pauw moeten gaan. En dat van vanavond is echt een voorbeeld van de oplossing van de pauw, dus dat is heel erg goed van hem.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 3 december 2011 @ 23:02:25 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_105149981
Wat knap Livelink, wat heerlijk dat Job leert om om hulp te vragen.

Eva heeft bijzonder weinig stress gehad voor Sinterklaas. Het scheelde denk ik enorm veel dat ze gisteren onder narcose een uitbreide tandartsbehandeling heeft gehad, daar was ze wel erg mee bezig. Ze was daar enorm gespannen voor en vandaag, toen we Sint vierden nog ene beetje groggy.
We hebben het bij Karin gevierd, Eva schrok zich mottig dat er echt 2 pieten en een hele grote Sint binnen kwamen, is de trap op gevlucht en niet meer eraf gekomen :D
Toch was het een geslaagde pakjesavond, de meisjes zijn enorm verwend met boekjes, barbies en spelletjes.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 23:04:16 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105150045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:55 schreef livelink het volgende:
Hier gaat het nog redelijk met de decemberstress. Hij houdt zich goed, maar vanavond sloeg het toch wel hevig toe. Morgen vieren we pakjesavond en hij kon er vanavond niet van slapen en plaste ook in zijn bed.
Uiteindelijk kwam hij zijn bed weer uit en vroeg of 1 van ons met hem wilde gaan wandelen. Dus J. heeft een klein uurtje met hem gelopen en nu slaapt hij eindelijk.

Op de groep hebben ze een programma waarbij ze de kinderen proberen in te laten zien welke oplossing ze kiezen als ze het moeilijk krijgen.
Je hebt de oplossing van de leeuw: boosheid, de aanval kiezen, brullen
De oplossing van de aap: heel druk gaan doen
De oplossing van de schildpad: weglopen uit de situatie
De oplossing van de pauw: hulp vragen.

Bij Job is het vaak de leeuw en de aap en hij zou meer naar de pauw moeten gaan. En dat van vanavond is echt een voorbeeld van de oplossing van de pauw, dus dat is heel erg goed van hem.
een Dikke Duim voor Job! Zoals jan het zo mooi weet te brengen als hij iets goeds heeft gedaan :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:08:03 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105150180
Fijn dat het zo geslaagd was, Lois. En die schrik van Eva kan ik me wel goed voorstellen.
Mijn idee is altijd om alles bij Job weg te houden (oplossing van de schildpad :') :P ), maar bij Job zijn verjaardag is ooit een keer een tante van een vriendje als Zwarte Piet binnen komen lopen (gewoon spontaan, had ze zin in, ik wist van niks) en Job heeft het nog altijd over die keer dat zwarte piet op zijn verjaardag kwam. En ook op het UMC en op school daar hebben ze gewoon Sinterklaas gevierd en is hij ook op school gekomen.

Maar ik persoonlijk vind het toch dapper van jullie dat jullie het aandurfden om Sinterklaas te laten komen met Eva erbij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 3 december 2011 @ 23:12:23 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_105150340
Misschien is dat moeders eigen Livelink, dat beschermende? Ik heb dat ook heel erg :@, Jeroen heeft dat veel minder gelukkig en zo sta ik regelmatig versteld van iets wat Eva toch kan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:22:05 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105150693
Livelink, erg knap van Job, dat hij dat beter leert aangeven. en fijn voor jullie allemaal, als dat doorzet! en ik herken het ook wel hoor, van dat alles voor willen zijn...

Lois, :o die arme Eva die zo geschrokken was. :D

Cato wil ontzettend graag een keer Sinterklaas op bezoek of op z'n minst dat ze 'm ergens kan ontmoeten, maar het moet dan wel De Echte zijn. helaas zien we meestal hulpklazen, waar mevrouw dan steeds een flinke tijd over moppert. aangezien we de 'echte' niet kunnen betalen houden we het dus maar bij mysterieus neergezette pakjes en briefjes. ook leuk. O+ hier zit pakjesmiddag/avond er ook weer op, het was heel gezellig en ook voor Cato goed te doen, gewoon lekker met z'n viertjes in een rustig tempo. en ze mochten vanavond nog lekker lang met het nieuwe speelgoed spelen.
in de haak.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:28:04 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105150959
Dat Cato zo duidelijk onderscheid maakt tussen de echte en de hulpsinterklazen :D
Job is niet zo rechtlijnig op dat punt.

Fijn dat jullie een geslaagde pakjesmiddag hadden. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het bij ons gezellig zal verlopen morgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 3 december 2011 @ 23:30:24 #299
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_105151062
Ziet ze dat zelf Trui, dat het een hulpklaas is?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:47:00 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105151675
ja, meteen! :{ en dan luid erover klagen he. "he 't is weer een nepperd hoor mam. pfff! "

het stomme is dat ze van 'gewone' mensen juist vaak heel slecht gezichten onthoudt. soms ziet ze op TV een meisje dat heel in de verte (maar meer ook niet) wel iets wegheeft van een meisje waar ze al jaren mee in de klas (en ook mee op dansles) zit, en dan is ze ervan overtuigd dat 't dat meisje is.
in de haak.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:55:06 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_105151976
Wat fijn dat het zo goed ging met Eva en sinterklaas!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')