Ohh, verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:29 schreef MaximusTG het volgende:
Dat was geen vraag... Dat was aan TripleS gericht :p. zo van "Weet je wel dat het morgen pas kerstavond is?"
Kleine update na het niet kunnen vinden van appelhout-gerookte bacon of toffe ham van wild..quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:22 schreef minilot het volgende:
- Hartig middaghapje: bruschetta met in witte wijn gestoofd eekhoorntjesbrood, appelhout-gerookte bacon, een milde camembert en wat peterselie-olie
<knip>
- Aperetiefje: meloenbellini (cava + puree van honingmeloen) met een toffe wild-ham (nog uit te zoeken)
Is de konijn van de Aldi niet al voorgekruid?quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:12 schreef Soury het volgende:
Hier staat konijn op het menu. Gelukkig heb ik het uitgeprint (recept) Het staat niet meer online. Maar rete lekker en best makkelijk.Er gaan aardappel kroketjes bij en dunnen spercieboontjes bij
Hier het recept. Oh de de konijn delen heb ik bij de Aldi gekocht [ afbeelding ][ afbeelding ]
Fijne kerstdagen
Lekker zijn die, ik gebruik dat spek om in port gewelde dadels te omwikkelen en dan kort te bakken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef minilot het volgende:
[..]
In plaats hiervan gekozen voor een beetje eenheid: zowel prosciutto als spek van Livar-varken. Ook leuk!
Daaaadels.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker zijn die, ik gebruik dat spek om in port gewelde dadels te omwikkelen en dan kort te bakken.
Moet je die voor de gein eens een paar uur in wat rode port leggen, met goed spek of coppa omwikkelen en dan even kort knapperig bakken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Daaaadels.Ik heb al weken flink verse Medjools, die blieven geen gewel
Ga ik zeker doen, al blijf ik me afvragen hoe verse Medjools nóg lekkerder kunnen smaken dan ze naturel al zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet je die voor de gein eens een paar uur in wat rode port leggen, met goed spek of coppa omwikkelen en dan even kort knapperig bakken.
Je vreet je vingers en je bordje er bij op.
Wel even de pit er uit snijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu alleen nog het wijntje/drankje uitkiezen denk ik!
Maandag gewoon gourmetten. Ga ik me nog bezig houden met de marinade van de vleesjes. Meer niet!![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn eigen diner is eindelijk compleet!(Als ik zie wat voor bijzondere dingen hier voorbij komen, dan denk ik......dat van mij past totaal niet bij elkaar!!
Maja, ik als beginnend kokkerelltje en mijn moeder die al helemaal een leek is! Vind ik het toch wel prima zo
)
Altijd goed tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu alleen nog het wijntje/drankje uitkiezen denk ik!
Maandag gewoon gourmetten. Ga ik me nog bezig houden met de marinade van de vleesjes. Meer niet!![]()
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Dat is het kerstmenu wat ik dit jaar klaar moet maken.quote:Kreeft met ingelegde uitjes, witlof,
schuim van rookspek en gepofte granen
Gepocheerde tarbot met kaviaarcrème,
zilte plantjes en groene asperges*
In de schelp bereide st. Jacobsmossel,
truffel, knolselderijpuree en saus van wintertruffel
Gebraden reerug, stoofvlees van de bout,
chutney van rodekool en jus van staartpeper
Vacherin Mont d’Or met garnituur van appel *
Gran Couva 68% pure chocolade en hazelnoot
als taartje, mousse en roomijs
Thuis?quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:43 schreef Equites het volgende:
Dat is het kerstmenu wat ik dit jaar klaar moet maken.
Nee op me werk. Thuis geen middelen voor.quote:
6 gangen 120 euro, 70 voor de wijnen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:21 schreef Perrin het volgende:
Duur truffeljaar, als ik me niet vergis..
Dan maak ik hier thuis zo'n bijna zelfgemaakt menu toch een stukje goedkoper klaar.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:27 schreef Equites het volgende:
6 gangen 120 euro, 70 voor de wijnen.
Waarom moeten een paar glazen wijn toch altijd zo overdreven duur zijn?quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:27 schreef Equites het volgende:
[..]
6 gangen 120 euro, 70 voor de wijnen.
Omdat restaurants daar het geld mee verdienen en aan het eten dat nauwelijks doen. En kom nu niet met kostprijs van de ingredienten, maar reken ook arbeid en andere overhead mee.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waarom moeten een paar glazen wijn toch altijd zo overdreven duur zijn?
Maar.... slagroom in de keukenmachine werd half boter, en met de andere helft gebeurde niets. Moet dus naar de winkel, nieuwe slagroom halen. Maar sinaasappelsap heb ik al even gekookt, en gelatine staat te weken (nog niet samengevoegd). Wat kan ik het best doen. Sap laten staan, straks nieuwe gelatine weken, en dan samenvoegen? Nieuw sap (dan moet ik ook nieuwe sinaasappels halen)? Sap straks weer opwarmen?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat een velletje of 4-5 gelatine zacht worden in wat water
Neem een kwart liter sap,
Breng kort aan de kook om enzymen te vernietigen en voeg de gelatine toe en laat het afkoelen
Sla een pakje slagroom stijf met een eetlepel suiker
Sla drie eiwitten stijf
Als de sinaasappelsap koel is, maar nog niet stijf, envelopeer dit met de slagroom maar roer niet want dan gaat de lucht er uit
Voeg beetje bij beetje het eiwit toe terwijl je dit er door envelopeert, omslaan bedoel ik daarmee
Als het een egale luchtige massa is geworden, zet het in de koeling om op te stijven.
Gewoon je sap gebruiken en als de gelatine niets meer is nieuwe nemen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:25 schreef Bleie het volgende:
Ben hier mee bezig:
[..]
Maar.... slagroom in de keukenmachine werd half boter, en met de andere helft gebeurde niets. Moet dus naar de winkel, nieuwe slagroom halen. Maar sinaasappelsap heb ik al even gekookt, en gelatine staat te weken (nog niet samengevoegd). Wat kan ik het best doen. Sap laten staan, straks nieuwe gelatine weken, en dan samenvoegen? Nieuw sap (dan moet ik ook nieuwe sinaasappels halen)? Sap straks weer opwarmen?
Is natuurlijk wel een noodoplossing, echte room is mooier en lekkerder.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:31 schreef Bleie het volgende:
Dank! Ik heb wel nog een spuitbus, maar normaal is dat zo vies (geen idee waarom ik een spuitbus heb staan trouwens...). Als jij zegt dat t kan, doe ik dat. Wil het zo lang mogelijk laten opstijven eigenlijk.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:49 schreef Aneurism het volgende:
mijn oven gaat pas vrijdag gemaakt worden...
Kijken voor alternatieve bereidingswijzes...
Piet wint wat mij betreft met zijn kerstdiner!quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed
Diner morgen wordt
Pata Negra ham
Dadels geweld in port met spekmantel
Iberico rack
Varkenswangetjes in rode wijn met zeekraal
Verschillende kazen
Flan caramel
Frambozenpudding met mangosaus.
En voor maandag een pate van Eendenlever
Eend met appelsienen
Een kerstelijk ijs, met tonkabonen en foelie.
Het is een keuze tussen gewone pannenkoeken en drie-in-de-pan, het samen koken in de keuken is waar het echt om draait. Dessert (cobbler) is wel echt mijn ding. En ze kent de drie in de pan niet, dus voor haar is het om het even. Als kind aten we het ook soms als hoofdgerecht.. maar hartige pannenkoeken, ik denk er even over na - dank!quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef Bleie het volgende:
Drie in de pan is voor mij echt een nagerecht, geen hoofdgerecht. Zou je niet iets anders als hoofdgerecht doen? Misschien hartige pannenkoeken?
Overdosis varken, maar klinkt wel lekker.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed
Diner morgen wordt
Pata Negra ham
Iberico rack
Verschillende kazen
Flan caramel
De pudding staat in de koeling, de flan in de oven, de saus staat te trekken en de ham is aan het luchten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed
Diner morgen wordt
Pata Negra ham
Iberico rack
Verschillende kazen
Flan caramel
En voor maandag een pate van Eendenlever
Eend met appelsienen
Een kerstelijk ijs, met tonkabonen en foelie.
Wil mijn schoonfamilie eens een keer echt lekker varkensvlees laten proeven, zijn nogal van het moet goedkoop zijn. Krijgen nu wat echt lekkers.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Overdosis varken, maar klinkt wel lekker.
Koreaanen zijn toch die mensen die de Thai'se keuken lafjes vinden?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:49 schreef RobinOok het volgende:
Ben blij dat ik dit jaar voor een Koreaans kerstdiner koos. Ben snipverkouden, dus met Koreaans heb ik kans dat ik nog daadwerkelijk iets proef! *grin*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |