abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 16:29:02 #251
91830 MaximusTG
pi_105966983
Dat was geen vraag... Dat was aan TripleS gericht :p. zo van "Weet je wel dat het morgen pas kerstavond is?"
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:30:23 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105967024
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:29 schreef MaximusTG het volgende:
Dat was geen vraag... Dat was aan TripleS gericht :p. zo van "Weet je wel dat het morgen pas kerstavond is?"
Ohh, verkeerd begrepen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_105971968
Glas in de oven is gebroken... :(
pi_105972528
*O* Friet *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_105972853
Hier staat konijn op het menu. Gelukkig heb ik het uitgeprint (recept) Het staat niet meer online. Maar rete lekker en best makkelijk. :Y) Er gaan aardappel kroketjes bij en dunnen spercieboontjes bij
Hier het recept. Oh de de konijn delen heb ik bij de Aldi gekocht
Fijne kerstdagen :Y)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_105973886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:22 schreef minilot het volgende:
- Hartig middaghapje: bruschetta met in witte wijn gestoofd eekhoorntjesbrood, appelhout-gerookte bacon, een milde camembert en wat peterselie-olie
<knip>
- Aperetiefje: meloenbellini (cava + puree van honingmeloen) met een toffe wild-ham (nog uit te zoeken)
Kleine update na het niet kunnen vinden van appelhout-gerookte bacon of toffe ham van wild..
(Grrrr beroerd assortiment Rotterdamse Sligro, grrrrr te weinig tijd voor de Hanos)

In plaats hiervan gekozen voor een beetje eenheid: zowel prosciutto als spek van Livar-varken. Ook leuk!

Verder op de zalmtartaar van het voorgerecht geen zure room maar dit:

..want specifiek deze crème fraîche is heel erg lekker, vind ik!
Let me see you stripped down to the bone
pi_105973994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:12 schreef Soury het volgende:
Hier staat konijn op het menu. Gelukkig heb ik het uitgeprint (recept) Het staat niet meer online. Maar rete lekker en best makkelijk. :Y) Er gaan aardappel kroketjes bij en dunnen spercieboontjes bij
Hier het recept. Oh de de konijn delen heb ik bij de Aldi gekocht [ afbeelding ][ afbeelding ]
Fijne kerstdagen :Y)
Is de konijn van de Aldi niet al voorgekruid?
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:42:15 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105974125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:36 schreef minilot het volgende:

[..]

In plaats hiervan gekozen voor een beetje eenheid: zowel prosciutto als spek van Livar-varken. Ook leuk!

Lekker zijn die, ik gebruik dat spek om in port gewelde dadels te omwikkelen en dan kort te bakken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105974662
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker zijn die, ik gebruik dat spek om in port gewelde dadels te omwikkelen en dan kort te bakken.
Daaaadels. O+ Ik heb al weken flink verse Medjools, die blieven geen gewel - ze zijn al zo enorm dik en plump en zoet :)
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:57:37 #260
45206 Pietverdriet
pi_105974815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Daaaadels. O+ Ik heb al weken flink verse Medjools, die blieven geen gewel :)
Moet je die voor de gein eens een paar uur in wat rode port leggen, met goed spek of coppa omwikkelen en dan even kort knapperig bakken.
Je vreet je vingers en je bordje er bij op.
Wel even de pit er uit snijden.
pi_105975282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet je die voor de gein eens een paar uur in wat rode port leggen, met goed spek of coppa omwikkelen en dan even kort knapperig bakken.
Je vreet je vingers en je bordje er bij op.
Wel even de pit er uit snijden.
Ga ik zeker doen, al blijf ik me afvragen hoe verse Medjools nóg lekkerder kunnen smaken dan ze naturel al zijn. :)

O, ik heb met dank aan de lui in het wijntopic trouwens ook iets te drinken bij mijn eten. Bij het zalmvoorgerecht een witte Bordeaux, bij de soep met grove mosterd een frisse Riesling (=de enige niet-droge witte wijn die ik te drinken vind :)) en bij het nagerecht een Duitse ijswijn. Ik kende dat laatste helemaal niet, maar het is dus letterlijk ijswijn - druiven die in nachtvorst bevriezen en dan pas geplukt en tot wijn verwerkt worden. Schijnt vrij geniale dessertwijn te zijn volgens de knul in de slijterij. Ben benieuwd! :9
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:20:21 #262
45206 Pietverdriet
pi_105975886
Een goede ijswijn is idd lekker, de vorst dringt een deel van het water uit de druif, maar de suikers en de smaak blijven er in. Dit geeft een intense zoete wijn. Vaak schimmelen deze druiven aan de stok met een speciale schimmel die een nog mooier aroma geeft, net als een tokaji essentia of de flor op de sherry.
pi_105975984
Zou er het liefst nu al een flesje van opentrekken! :)
pi_105977652
Ik hoop zo dat mijn kruidengelei met kerst gaat lukken!! :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:12:06 #265
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_105978733
Mijn eigen diner is eindelijk compleet! :P (Als ik zie wat voor bijzondere dingen hier voorbij komen, dan denk ik......dat van mij past totaal niet bij elkaar!! :D Maja, ik als beginnend kokkerelltje en mijn moeder die al helemaal een leek is! Vind ik het toch wel prima zo ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu alleen nog het wijntje/drankje uitkiezen denk ik! :*

Maandag gewoon gourmetten. Ga ik me nog bezig houden met de marinade van de vleesjes. Meer niet! :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:29:51 #266
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_105979675
Zo, stoofpeertjes staan op, sjalotten tarte tatin in de oven..
pi_105979733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn eigen diner is eindelijk compleet! :P (Als ik zie wat voor bijzondere dingen hier voorbij komen, dan denk ik......dat van mij past totaal niet bij elkaar!! :D Maja, ik als beginnend kokkerelltje en mijn moeder die al helemaal een leek is! Vind ik het toch wel prima zo ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu alleen nog het wijntje/drankje uitkiezen denk ik! :*

Maandag gewoon gourmetten. Ga ik me nog bezig houden met de marinade van de vleesjes. Meer niet! :P
Altijd goed toch :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_105981390
Mijn kalkoen ligt te ontdooien.
Alle boodschappen zijn in huis!
pi_105982277
Het toetje voor de familie is klaar :) de rozijnen en andere gedroogdr vruchten voor de tea cake staan te weken en bijna alle boodschappen zijn binnen, morgen lekker de hele dag koken! :D
pi_105982290
Kip ligt in een heerlijke saffraanmarinade, voor de rest is alles in huis. Morgen de rest maar eens gaan voorbereiden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_105986415
Broers op fok ;(

[ Bericht 95% gewijzigd door Sorella op 24-12-2011 09:35:09 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:43:55 #272
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_105986515
quote:
Kreeft met ingelegde uitjes, witlof,
schuim van rookspek en gepofte granen

Gepocheerde tarbot met kaviaarcrème,
zilte plantjes en groene asperges*

In de schelp bereide st. Jacobsmossel,
truffel, knolselderijpuree en saus van wintertruffel

Gebraden reerug, stoofvlees van de bout,
chutney van rodekool en jus van staartpeper

Vacherin Mont d’Or met garnituur van appel *

Gran Couva 68% pure chocolade en hazelnoot
als taartje, mousse en roomijs
Dat is het kerstmenu wat ik dit jaar klaar moet maken.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:52:51 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105987002
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:43 schreef Equites het volgende:

Dat is het kerstmenu wat ik dit jaar klaar moet maken.
Thuis?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:15:19 #274
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_105988020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Thuis?
Nee op me werk. Thuis geen middelen voor.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:21:23 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105988282
Duur truffeljaar, als ik me niet vergis..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')