abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105913392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:59 schreef Steven184 het volgende:
Iemand nog ideeen voor een leuke spoon?
Dit is wel een leuke:

Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_105913420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:08 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Dit is wel een leuke:

[ afbeelding ]
Dat zullen me gasten inderdaad wel op prijs stellen vlak voor het hoofdgerecht.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_105913437
Maar nu serieus:

Bakje ruccola
1liter citroen sorbetijs
fles prosecco

Doe de ruccola in een bak maak fijn met de blender.

Doe de prosecco bij de ruccola en doe dit alles door de zeef. voeg op het laatst het sorbetijs toe en meteen serveren.

Is weer eens wat anders.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_105914798
Voor: Rosbiefrolletjes met paprikaconfiture
Hoofd: Varkenshaas met trappistensaus, gegrilde auberginerolletjes en ovenaardappels
Na: Monchoutrifle
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_105914873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:10 schreef DrParanoid het volgende:
Maar nu serieus:

Bakje ruccola
1liter citroen sorbetijs
fles prosecco

Doe de ruccola in een bak maak fijn met de blender.

Doe de prosecco bij de ruccola en doe dit alles door de zeef. voeg op het laatst het sorbetijs toe en meteen serveren.

Is weer eens wat anders.

Thnx, ziet er inderdaad wel grappig uit.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_105915178
voor eerste kerstdag ga ik hemelse modder maken :9~
pi_105915817
Weet iemand hoe ik een soort van krokante kaas kan maken los van andere gerechten?

Als een soort van decoratie zeg maar
  donderdag 22 december 2011 @ 14:14:16 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105916077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:08 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hoe ik een soort van krokante kaas kan maken los van andere gerechten?

Als een soort van decoratie zeg maar
Wat geraspte kaas op bakpapier en dan in de oven bakken? Krijg je een soort kletskop van kaas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105916256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat geraspte kaas op bakpapier en dan in de oven bakken? Krijg je een soort kletskop van kaas
Kan je er ook vormen mee maken zoals een raster?
  donderdag 22 december 2011 @ 14:19:57 #214
45206 Pietverdriet
pi_105916346
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoeld, maar je kan het natuurlijk gewoon proberen
  donderdag 22 december 2011 @ 14:26:30 #215
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105916592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Als de kaas nog warm is kan je het ook (tijdens het afkoelen) buigen en vormen..
Als je een raster wil hebben is het een kwestie van de kaas in een rastervorm strooien.
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 14:46:49 #216
91830 MaximusTG
pi_105917287
Ik en mn vriendin gaan tweede kerstdag bij haar ouders gourmetten met zn 7en. Dr vader haalt vlees voor 5 personen, maar nog wel extra hamburgertjes en cordon-bleus. Nu hadden wij toegezegd om er wel wat extra dingen bij te maken.
Alleen denk ik dat het wel lekker is om wat meer groentegerechtjes te doen die je op de steengrill kan klaarmaken. Iemand nog ideeen? We maken denk ik sowieso als toetje roomijs met stoofpeertjes, met een saus van ingekookt kookvocht, en iets van een wafeltje in het ijs.
En een insalata caprese. Verder heb ik geen idee. Ze lusten ook niet zoveel :(. Naja, allang blij dat we geen complete maaltijd hoeven te koken..
pi_105917524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ik en mn vriendin gaan tweede kerstdag bij haar ouders gourmetten met zn 7en. Dr vader haalt vlees voor 5 personen, maar nog wel extra hamburgertjes en cordon-bleus. Nu hadden wij toegezegd om er wel wat extra dingen bij te maken.
Alleen denk ik dat het wel lekker is om wat meer groentegerechtjes te doen die je op de steengrill kan klaarmaken. Iemand nog ideeen? We maken denk ik sowieso als toetje roomijs met stoofpeertjes, met een saus van ingekookt kookvocht, en iets van een wafeltje in het ijs.
En een insalata caprese. Verder heb ik geen idee. Ze lusten ook niet zoveel :(. Naja, allang blij dat we geen complete maaltijd hoeven te koken..
Voor op de bakplaat zou je gevulde champignons kunnen maken (waarbij de champignons geroosterd worden en de vulling -van bijvoorbeeld roomkaas- zacht smelt).
Of courgette in dunne plakken met plakken spek opgerold aan een prikkertje.
Of paprikaringen met een ei vulling er in.

Als bijgerecht een lekkere aardappelsalade met rozeval, petersie en uitgebakken spekjes en een dressing van mayo/cremefraiche/honing/mosterd.
Of een pastasalade?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 14:55:07 #218
91830 MaximusTG
pi_105917620
Goeie ideeen! Hoef ook niet zoveel dingen te hebben, zal toch wel weer een vreetfestijn worden :p. Als ik die vriend van zusje vriendin en zijn broer beetje goed inschat tenminste..
Ga me beetje inhouden met de kerst.
pi_105917720
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:55 schreef MaximusTG het volgende:
Goeie ideeen! Hoef ook niet zoveel dingen te hebben, zal toch wel weer een vreetfestijn worden :p. Als ik die vriend van zusje vriendin en zijn broer beetje goed inschat tenminste..
Ga me beetje inhouden met de kerst.
Misschien dat je ergens aan raclette-kaas kan komen. Is ook nog superleuk voor op de bakplaat.
Verder schiet me nog dadels met pancetta te binnen om te grillen. En kleine stukjes maiskolf.

Ideetjes zat om gourmet een beetje op te leuken!
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 15:06:33 #220
91830 MaximusTG
pi_105918042
Ook leuk! Kijk, zo komen we er wel! Hmm, zou je ook verse minipizzas in een pannetje kunnen maken :D?
  donderdag 22 december 2011 @ 15:14:28 #221
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105918308
Morgen even naar de Hanos om kerstinkopen te doen :Y) Wel ff aan denken om te zorgen dat ik goed vol zit voordat ik erheen ga.. dat scheelt weer een kar met "dingen die er wel lekker uit zien". Sowieso als ik daar rondloop krijg ik ongeveer hetzelfde gevoel dat ik als kind kreeg toen ik in een speelgoedwinkel liep.

Menu wordt;

Voor: Halve kreeft (met een mengel van olijfolie, knoflook, peper, peterselie en broodkruim in de oven hmm)
Tussen: Eigen gemaakte Ravioli met truffelvulling in roomsaus
Hoofd: Hertenbiefstukje... Moet alleen nog ff kijken wat voor groente ik daarbij ga doen. Iemand suggesties?
Na: Uitbesteed :)
  donderdag 22 december 2011 @ 16:00:23 #222
45 SiGNe
pi_105919829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:14 schreef DaneV het volgende:
Hoofd: Hertenbiefstukje... Moet alleen nog ff kijken wat voor groente ik daarbij ga doen. Iemand suggesties?
Spruiten als groente? of Witlof.. vind ik zelf altijd wel goed bij hert passen.

(En dat rondlopen als een kind in de snoepwinkel bij de groothandel herken is wel ja, ik neem zelf dan ook nooit teveel geld mee)
pi_105920715
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:06 schreef MaximusTG het volgende:
Ook leuk! Kijk, zo komen we er wel! Hmm, zou je ook verse minipizzas in een pannetje kunnen maken :D?
Hmm, misschien wel als je het recept googled voor flatbread zonder gist. Dat bak ik vaak (in een droge koekepan) voor bij een stoofschotel. Je zou 1 kant kunnen bakken, dan omdraaien op de plaat en beleggen.....
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 16:51:51 #224
91830 MaximusTG
pi_105922051
Nee, wel met gist hoor :p. Ben nogal een pizza-enthousiasteling ;). Ik dacht zelf aan pannetje heetstoken, deeg erin, saus erop, ff voorbakken, rest erop, en weer het pannetje onderop.
pi_105922381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:14 schreef DaneV het volgende:

Kruidigde rode kool, dat had ik er met sint bij, en geroosterde venkel met gepofte sjalot, knolselderij aardappel gratin om t af te maken en iedereen was gelukkig :9
  donderdag 22 december 2011 @ 18:02:18 #226
45 SiGNe
pi_105924754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, wel met gist hoor :p. Ben nogal een pizza-enthousiasteling ;). Ik dacht zelf aan pannetje heetstoken, deeg erin, saus erop, ff voorbakken, rest erop, en weer het pannetje onderop.
Ik zou 'm in elk geval dun maken, zo heet is zo'n pannetje niet en je wil ook geen slap deeg..
misschien alvast wat voorbakken in de oven?
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 18:07:01 #227
91830 MaximusTG
pi_105924924
Ja, zit er nog een beetje over te twijfelen ja. Het moet wel in het pannetje, want anders willen ze het toch niet. Misschien idd van tevoren kleine rondjes voorbakken. Maar ze vinden het al gauw teveel gedoe.. Naja, we hebben nog genoeg andere dingen.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:48:29 #228
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105940549
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:59 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Kruidigde rode kool, dat had ik er met sint bij, en geroosterde venkel met gepofte sjalot, knolselderij aardappel gratin om t af te maken en iedereen was gelukkig :9
Hmm dat klinkt wel goed :9 ... was idd al van plan om een knolselderij-aardappelgratin te maken en die rode kool, venkel en sjalot klinken daar goed bij. Wat vijfkruidenpoeder met mss wat extra peper zou dan voldoende moeten zijn om de rode kool kruidig te maken, niet ?
pi_105950719
Dit jaar wordt mijn tweede jaar om een kerstdiner te bereiden. Dit jaar echter wel lichtelijk onverwachts, dus ik hoop dat er morgen nog dingen te krijgen zijn in de winkel om te maken wat ik wil gaan maken...
(....ik heb zo'n vervelend onderbuik-gevoel van niet...)

Vooraf:
- Een soepje, weet nog niet zeker welke. Kreeft, ossenstaart of wilde bospaddestoelensoep.

Bijgerechtjes
- Stoofpeertjes
- Sperzieboontjes met spek
- Broodplankje

Hoofdgerecht
- Hertenbiefstuk met bospaddenstoelen

Nagerecht
- Walnotenijs

Maar - dat is dus alleen als er dingen nog te verkrijgen zijn (en ik mag er zelf niets van hebben, behalve de soep en het ijs misschien :'()
  vrijdag 23 december 2011 @ 03:47:57 #230
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105950818
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:46 schreef MaximusTG het volgende:
Alleen denk ik dat het wel lekker is om wat meer groentegerechtjes te doen die je op de steengrill kan klaarmaken. Iemand nog ideeen?

Banana wrapped in Bacon
pi_105951530
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:48 schreef DaneV het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt wel goed :9 ... was idd al van plan om een knolselderij-aardappelgratin te maken en die rode kool, venkel en sjalot klinken daar goed bij. Wat vijfkruidenpoeder met mss wat extra peper zou dan voldoende moeten zijn om de rode kool kruidig te maken, niet ?
Of met rode wijn, kruidnagel en een kaneelstokje :9
  vrijdag 23 december 2011 @ 06:57:51 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_105951535
Iemand nog tips voor een licht dessert? Is voor 9 personen, wil het het liefste de avond ervoor (vanavond dus :')) maken.. help!

Edit: ik zat zelf te denken aan de wentelteefjes met custard en vanille ijs uit de Allerhande..

[ Bericht 19% gewijzigd door GotC op 23-12-2011 07:14:58 ]
pi_105952292
Ik weet niet of ik wentelteefjes een 'licht dessert' zou noemen. Piet heeft eerder in dit topic een paar suggesties gedaan aan anderen, misschien kun je daar wat mee?

Vorig jaar had ik een toetje met hangop en gegrilde ananas, dat was ook niet superheftig, en wel lekker.
pi_105957776
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Okay
Ik heb gisteravond een mousse van gerookte zalm gemaakt
Heb een recept verzonnen wat gemakkelijk is en niet al te bewerkelijk.
Nodig
Pakje gerookte wilde zalm a 150 gram, bv van de aldi
3 eieren
1 pakje slagroom
Zout
Dille
4 blaadjes gelatine

Week je gelatine in wat water en wacht tot het zacht is
Neem de gelatineblaadjes en doe die met een half kopje water met zout en dille in een schaaltje in de magnetron en smelt dit, laat het afkoelen maar niet zo lang dat het opstijft, je kan intussen het volgende doen
Sla de slagroom stijf
Pureer de zalm in keukenmachine of blender
Scheid de eieren en sla de eiwitten stijf
Meng de zalmpuree met gelatinevloeistof tot een papje
Meng er voorzichtig de stijve slagroom door, niet roeren maar enveloperen
Meng hier voorzichtig het eiwit door, niet roeren, maar enveloperen,
Enveloperen is omvouwen, je haalt met een lepel mengsel naar boven en herhaalt dit, zo hou je lucht in je mousse, als je gaat roeren gaat de lucht er uit en wordt het veel zwaarder.

Enjoy!
Zet dit minstens 12 uur in de koeling om op te stijven.
Geniaal! Dit eergisteren geprobeerd - om vingers bij af te likken!
Niettemin wordt 't 'm niet voor kerst. Ik ben licht fobisch aangaande het onder druk moeten stijfslaan van eiwitten. Ik ben te slordig - het gaat vaak mis wegens een niet volkomen vetvrije omgeving.
Niettemin bedankt, want het was verschrikkelijk lekker en ik zal het zeker vaker maken in de veilige omgeving van mijn eigen keuken en een doordeweekse avond. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_105957933
Net een lading jus gemaakt voor morgen (en de rest voor de diepvries). Naar een voorbeeld van Jamie Oliver: bleekselderij, wortel, ui, knof, salie, rozemarijn en gekneusde kippenvleugels roosteren in de oven met olijfolie. Dan lekker stampen, bloem toevoegen, bruin bakken, water er op en een half uurtje pruttelen. Door een zeef en ........... jummie! Basisjus!

Kerst, kom er maar in!!!
pi_105958054
Ik ben eruit, rekening houdend met schoonfamilie, én het feit dat ik de afgelopen en de komende dagen helaas en onverwacht extreem weinig tijd heb.. Het is een beetje een zooitje geworden bij elkaar, maar och. Volgend jaar beter. :)

- Hartig middaghapje: bruschetta met in witte wijn gestoofd eekhoorntjesbrood, appelhout-gerookte bacon, een milde camembert en wat peterselie-olie

- Zoet middaghapje: gevulde Medjool-dadels met oranjebloesem-mascarpone, pistachenootjes en honing

- Aperetiefje: meloenbellini (cava + puree van honingmeloen) met een toffe wild-ham (nog uit te zoeken)

- Koud voorgerecht: zalmtartaar van Thomas Keller (handenvol Michelinsterren! :)) met ei, kappertjes, rode ui en zure room

- Soep: lichte soep met grove mosterd, room en piepkleine, zachte knoflook-naanbroodjes

- Hoofdgerecht: doen schoonouders. Iets met vlees.

- Nagerecht: spicy brownies met kaneel en ancho-chili, en versgemaakt sinaasappel-gember-roomijs (ijsmachine gaat pas aan bij het voorgerecht :))
pi_105958090
Lot ik wil verkering met je. Zou je lief dat erg vinden, ik erbij?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_105958145
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lot ik wil verkering met je. Zou je lief dat erg vinden, ik erbij?
Och, als je leuk bent.. The more, the merrier, zoals de Britten zeggen! >:)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2011 @ 12:27:32 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105958243
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 06:57 schreef GotC het volgende:
Iemand nog tips voor een licht dessert? Is voor 9 personen, wil het het liefste de avond ervoor (vanavond dus :')) maken.. help!

Edit: ik zat zelf te denken aan de wentelteefjes met custard en vanille ijs uit de Allerhande..

quote:
Tri­f­le met ka­neel­kwark en peer

4 personen

INGREDIËNTEN
4 dikke plakken kruidcake (450 g)
1 pot halve peertjes met kaneel (370 ml)
1 bak volle kwark kwark (500 g)
1 el kaneel
3 el poedersuiker

BEREIDEN
Verkruimel de kruidcake boven 4 glazen. Verdeel er de peertjes over. Schenk in elk glas 2 el van het perenvocht. Klop de kwark los met kaneel en poedersuiker. Verdeel de kaneelkwark over de glazen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105958348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:22 schreef minilot het volgende:
Ik ben eruit, rekening houdend met schoonfamilie, én het feit dat ik de afgelopen en de komende dagen helaas en onverwacht extreem weinig tijd heb.. Het is een beetje een zooitje geworden bij elkaar, maar och. Volgend jaar beter. :)

- Hartig middaghapje: bruschetta met in witte wijn gestoofd eekhoorntjesbrood, appelhout-gerookte bacon, een milde camembert en wat peterselie-olie

- Zoet middaghapje: gevulde Medjool-dadels met oranjebloesem-mascarpone, pistachenootjes en honing

- Aperetiefje: meloenbellini (cava + puree van honingmeloen) met een toffe wild-ham (nog uit te zoeken)

- Koud voorgerecht: zalmtartaar van Thomas Keller (handenvol Michelinsterren! :)) met ei, kappertjes, rode ui en zure room

- Soep: lichte soep met grove mosterd, room en piepkleine, zachte knoflook-naanbroodjes

- Hoofdgerecht: doen schoonouders. Iets met vlees.

- Nagerecht: spicy brownies met kaneel en ancho-chili, en versgemaakt sinaasappel-gember-roomijs (ijsmachine gaat pas aan bij het voorgerecht :))
Moest me vreselijk inhouden om niet gewoon alles te halen uit mijn twee (extreeeeeeem geliefde) Ottolenghi-kookboeken, want men houdt bij de schoonfamilie niet bepaald van exotische smaken. Niettemin zie ik nu pas dat er hier en daar toch nog wel een beetje 'buitenlands' in mijn menu is geslopen. :)
pi_105964145
Zo, kerst diner is bekend :)

Gerechten deze kerst:

Amuses:

Asperge mousse in een lepel
Cherry tomaat in zoet krokant laagje met sesam zaadjes
Pastinaak en Zoete aardappel puree (zit erover na te denken een leverkrul erop te serveren)

-------------------------

Voorgerecht

Coquilles gebakken in boter met een frisse zoete saus op een bedje van eetbare bloemen met geraspte macamadamia noot erop

-------------------------

Hoofdgerecht:

Lam in Honing met 3 soorten groenten (ui,tomaat en courgette) in tempura beslag met krokante kaas

--------------------------

Nagerecht:

Soufle van Citroenkwark. Met fijne stukjes gedroogde ananas.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 15:16:25 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:12:12 #242
45206 Pietverdriet
pi_105964212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Geniaal! Dit eergisteren geprobeerd - om vingers bij af te likken!
Niettemin wordt 't 'm niet voor kerst. Ik ben licht fobisch aangaande het onder druk moeten stijfslaan van eiwitten. Ik ben te slordig - het gaat vaak mis wegens een niet volkomen vetvrije omgeving.
Niettemin bedankt, want het was verschrikkelijk lekker en ik zal het zeker vaker maken in de veilige omgeving van mijn eigen keuken en een doordeweekse avond. ;)
Leuk te horen. Wij vonden hem ook lekker.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:42:18 #243
45 SiGNe
pi_105965254
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk te horen. Wij vonden hem ook lekker.
Klinkt goed maar hoe serveer je die zalmmousse?
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:47:12 #244
45206 Pietverdriet
pi_105965430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klinkt goed maar hoe serveer je die zalmmousse?
In cupjes, of vul er soesjes mee, of leg een bolletje op een bordje met garnituur, in hoorntjes van bladerdeeg, etc etc
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:57:19 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105965790
Vanavond beginnen met koken voor de komende kerstdiners! *O*

Ben van plan alvast de stoofpeertjes te stoven, haché te maken voor 2e kerstdag, en de fazanten/shiitake-soep voor 't voorgerecht van morgenavond..

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 23-12-2011 16:04:56 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:02:17 #246
45206 Pietverdriet
pi_105965998
Ik begin morgen.
pi_105966365
Morgenmiddag is dan zover , beginnen aan het kerstdiner en mijn menu is nog niet helemaal compleet.

Voorgerecht: Iets met verse tonijn , tonijntartaar o.i.d. ( Suggesties welkom! )

Hoofdgerecht: Tournedos met een gepofte aardappel en ? (Suggesties welkom!)

Nagerecht: Uhhhh.....(Suggesties welkom! )

:D

Dat was het dan, nog niet helemaal goed voorbereidt dus..... :o O-)
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 16:23:33 #248
91830 MaximusTG
pi_105966811
Het is morgen pas kerstavond he? Voor de zekerheid :P..
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:26:28 #249
38496 Perrin
pi_105966910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:11 schreef TripleS het volgende:
Morgenmiddag is dan zover , beginnen aan het kerstdiner en mijn menu is nog niet helemaal compleet.

Voorgerecht: Iets met verse tonijn , tonijntartaar o.i.d. ( Suggesties welkom! )

Hoofdgerecht: Tournedos met een gepofte aardappel en ? (Suggesties welkom!)

Nagerecht: Uhhhh.....(Suggesties welkom! )

:D

Dat was het dan, nog niet helemaal goed voorbereidt dus..... :o O-)
Voorgerecht: iets japans met de tonijn? Met komkommer, sesam/soja dressing en wasabi ofzo?

Hoofdgerecht: Tournedos met gepofte aardappel is al vrij heftig. Misschien een mooie groene salade erbij en voor de decoratie spercieboon/spekrolletjes?

Nagerecht: Misschien een fruitsalade, evt met ijs of custardsaus?
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:27:41 #250
38496 Perrin
pi_105966939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:23 schreef MaximusTG het volgende:
Het is morgen pas kerstavond he? Voor de zekerheid :P..
Ja :P
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 16:29:02 #251
91830 MaximusTG
pi_105966983
Dat was geen vraag... Dat was aan TripleS gericht :p. zo van "Weet je wel dat het morgen pas kerstavond is?"
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:30:23 #252
38496 Perrin
pi_105967024
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:29 schreef MaximusTG het volgende:
Dat was geen vraag... Dat was aan TripleS gericht :p. zo van "Weet je wel dat het morgen pas kerstavond is?"
Ohh, verkeerd begrepen
pi_105971968
Glas in de oven is gebroken... :(
pi_105972528
*O* Friet *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_105972853
Hier staat konijn op het menu. Gelukkig heb ik het uitgeprint (recept) Het staat niet meer online. Maar rete lekker en best makkelijk. :Y) Er gaan aardappel kroketjes bij en dunnen spercieboontjes bij
Hier het recept. Oh de de konijn delen heb ik bij de Aldi gekocht
Fijne kerstdagen :Y)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')