Dit is wel een leuke:quote:Op donderdag 22 december 2011 12:59 schreef Steven184 het volgende:
Iemand nog ideeen voor een leuke spoon?
Dat zullen me gasten inderdaad wel op prijs stellen vlak voor het hoofdgerecht.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:08 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Dit is wel een leuke:
[ afbeelding ]
Thnx, ziet er inderdaad wel grappig uit.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:10 schreef DrParanoid het volgende:
Maar nu serieus:
Bakje ruccola
1liter citroen sorbetijs
fles prosecco
Doe de ruccola in een bak maak fijn met de blender.
Doe de prosecco bij de ruccola en doe dit alles door de zeef. voeg op het laatst het sorbetijs toe en meteen serveren.
Is weer eens wat anders.
Wat geraspte kaas op bakpapier en dan in de oven bakken? Krijg je een soort kletskop van kaasquote:Op donderdag 22 december 2011 14:08 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hoe ik een soort van krokante kaas kan maken los van andere gerechten?
Als een soort van decoratie zeg maar
Kan je er ook vormen mee maken zoals een raster?quote:Op donderdag 22 december 2011 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat geraspte kaas op bakpapier en dan in de oven bakken? Krijg je een soort kletskop van kaas
Ik begrijp niet wat je bedoeld, maar je kan het natuurlijk gewoon proberenquote:Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kan je er ook vormen mee maken zoals een raster?
Als de kaas nog warm is kan je het ook (tijdens het afkoelen) buigen en vormen..quote:Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kan je er ook vormen mee maken zoals een raster?
Voor op de bakplaat zou je gevulde champignons kunnen maken (waarbij de champignons geroosterd worden en de vulling -van bijvoorbeeld roomkaas- zacht smelt).quote:Op donderdag 22 december 2011 14:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ik en mn vriendin gaan tweede kerstdag bij haar ouders gourmetten met zn 7en. Dr vader haalt vlees voor 5 personen, maar nog wel extra hamburgertjes en cordon-bleus. Nu hadden wij toegezegd om er wel wat extra dingen bij te maken.
Alleen denk ik dat het wel lekker is om wat meer groentegerechtjes te doen die je op de steengrill kan klaarmaken. Iemand nog ideeen? We maken denk ik sowieso als toetje roomijs met stoofpeertjes, met een saus van ingekookt kookvocht, en iets van een wafeltje in het ijs.
En een insalata caprese. Verder heb ik geen idee. Ze lusten ook niet zoveel. Naja, allang blij dat we geen complete maaltijd hoeven te koken..
Misschien dat je ergens aan raclette-kaas kan komen. Is ook nog superleuk voor op de bakplaat.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:55 schreef MaximusTG het volgende:
Goeie ideeen! Hoef ook niet zoveel dingen te hebben, zal toch wel weer een vreetfestijn worden :p. Als ik die vriend van zusje vriendin en zijn broer beetje goed inschat tenminste..
Ga me beetje inhouden met de kerst.
Spruiten als groente? of Witlof.. vind ik zelf altijd wel goed bij hert passen.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:14 schreef DaneV het volgende:
Hoofd: Hertenbiefstukje... Moet alleen nog ff kijken wat voor groente ik daarbij ga doen. Iemand suggesties?
Na: Uitbesteed
Hmm, misschien wel als je het recept googled voor flatbread zonder gist. Dat bak ik vaak (in een droge koekepan) voor bij een stoofschotel. Je zou 1 kant kunnen bakken, dan omdraaien op de plaat en beleggen.....quote:Op donderdag 22 december 2011 15:06 schreef MaximusTG het volgende:
Ook leuk! Kijk, zo komen we er wel! Hmm, zou je ook verse minipizzas in een pannetje kunnen maken?
Kruidigde rode kool, dat had ik er met sint bij, en geroosterde venkel met gepofte sjalot, knolselderij aardappel gratin om t af te maken en iedereen was gelukkigquote:Op donderdag 22 december 2011 15:14 schreef DaneV het volgende:
Hoofd: Hertenbiefstukje... Moet alleen nog ff kijken wat voor groente ik daarbij ga doen. Iemand suggesties?
Na: Uitbesteed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |