abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:22:48 #1
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_102071633
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:

Congo / Zaïre

Beijing / Peking

Mumbai / Bombay

Kolkata / Calcutta

Madras / Chennai

Birma / Myanmar

Gorkum / Gorinchem

's-Hertogenbosch / Den Bosch

's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';



- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Diversen

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart op 18-09-2011 09:35:45 ]
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:28:50 #2
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_102071977
Wat vooraf ging in deel 53:

Filatelistfetisjist faalde nog even met zijn eendenstaarten...

quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ducktales is een woordspeling op het woord ducktails. Daar kom ik nu 5 minuten geleden achter :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:37 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat 'tales' op verhalen sloeg.
en probeerde zijn fout zelfs in de OP te krijgen...

quote:
6s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
We zijn het er wel over eens dat Ducktales in de OP kan he.
Waarin hij faalde...

quote:
6s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:21 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd...
Ondertussen kwam moeraskat er nog even achter dat strap-on achterstevoren no parts is...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:06 schreef Moeraskat het volgende:
Dat Strap-on achterstevoren 'no parts' is.
Kwam ik net 2 minuten geleden achter :')
Hoe het verder gaat zien we in dit nieuwe deel van deze langlopende reeks ;)
pi_102072186
Matige OP.
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:34:59 #4
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_102072339
Dat van de ducktales(tails) vind ik niet eens zo vergezocht. :)
Whiskas komt ook van whiskers en zo zijn er meer woordspelingen te bedenken.

no parts vind ik daarentegen weer puur toeval
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:43:41 #5
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_102072846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:34 schreef Beavis het volgende:
Dat van de ducktales(tails) vind ik niet eens zo vergezocht. :)
Whiskas komt ook van whiskers en zo zijn er meer woordspelingen te bedenken.

no parts vind ik daarentegen weer puur toeval
De no-parts is ook puur toeval maar er was nog niet op gereageerd en het was een van de laatste "ontdekkingen" (op de ducktales na)

Ducktales lijkt me zelf ook meer een toevallig en handig toeval.
pi_102073938
Ducktales is een overduidelijke woordspeling op fairytales
  zondag 18 september 2011 @ 00:54:33 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102080303
Natuurlijk is ducktales een woordspeling.

Iets anders: ook al bezocht ik al jaren menig maal een hotel, ik wist pas na een paar jaar waar dat x-vormige meubeltje met stoffen banden voor diende. Voorheen sloeg ik er eigenlijk nooit acht op. Ik gebruik het overigens nooit, vind het onhandig.
pi_102080455
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:34 schreef Beavis het volgende:
Dat van de ducktales(tails) vind ik niet eens zo vergezocht. :)
Whiskas komt ook van whiskers en zo zijn er meer woordspelingen te bedenken.

no parts vind ik daarentegen weer puur toeval
weet je dat zeker
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_102084304
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 00:54 schreef Aventura het volgende:
Iets anders: ook al bezocht ik al jaren menig maal een hotel, ik wist pas na een paar jaar waar dat x-vormige meubeltje met stoffen banden voor diende.
Waar is dat meubeltje voor dan?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
pi_102085430
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 00:54 schreef Aventura het volgende:
Natuurlijk is ducktales een woordspeling.

Iets anders: ook al bezocht ik al jaren menig maal een hotel, ik wist pas na een paar jaar waar dat x-vormige meubeltje met stoffen banden voor diende. Voorheen sloeg ik er eigenlijk nooit acht op. Ik gebruik het overigens nooit, vind het onhandig.
Bedoel je de broekenpers?

  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 07:59:03 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102086151
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 03:20 schreef Jayveel het volgende:
Waar is dat meubeltje voor dan?
Deze denk ik:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 18 september 2011 @ 08:53:23 #12
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_102086437
Wow, ik zit nu radio 3fm te luisteren en het nummer: "short dick man"van gilette komt voorbij.

Als klein kind wist ik wel wat short betekende, en dick was toch gewoon dik? :D Daarna nooit meer naar de tekst geluisterd. Tot nu... Wat was ik een stoute kleine homo Bioloogje toen ik dat meezong. :'(
  zondag 18 september 2011 @ 09:20:31 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102086656
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 07:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Deze denk ik:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep!
  zondag 18 september 2011 @ 11:18:17 #14
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_102088616
Het albus Californication van de Red Hot Chilli Peppers (en ook de serie tegenwoordig) is een samentrekking van California en Fornication. Dat California had ik er natuurlijk altijd wel uitgehaald, maar, fornication bedacht ik me laatst pas.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_102091930
Dat blokken rijtjeshuizen verschillende woningen bevatten. Ik dacht dat 1 blok 1 huis was met heel veel bewoners. Totdat ik vroeg welke deur ik moest nemen om aan het einde van het huis te komen Tsja, opgegroeid in een dorp met eigenlijk alleen maar vrijstaande huizen en boerderijen.
pi_102099749
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 08:53 schreef bioloogje het volgende:
Wow, ik zit nu radio 3fm te luisteren en het nummer: "short dick man"van gilette komt voorbij.

Als klein kind wist ik wel wat short betekende, en dick was toch gewoon dik? :D Daarna nooit meer naar de tekst geluisterd. Tot nu... Wat was ik een stoute kleine homo Bioloogje toen ik dat meezong. :'(
_O- _O- _O-

Ik zong bij "You're the one that i want" van Grease ook altijd Meditate my Erection ipv "Meditate in my direction" :')
  zondag 18 september 2011 @ 16:14:33 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_102100536
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 13:02 schreef _Arual_ het volgende:
Dat blokken rijtjeshuizen verschillende woningen bevatten. Ik dacht dat 1 blok 1 huis was met heel veel bewoners. Totdat ik vroeg welke deur ik moest nemen om aan het einde van het huis te komen Tsja, opgegroeid in een dorp met eigenlijk alleen maar vrijstaande huizen en boerderijen.
Ik snapte 2 onder 1 kap woningen nooit
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_102105240
Ik vind die opmerking over die zogenaamde Ducktails al zo'n onzin. Het zijn gewoon eendenverhalen, tales dus.
pi_102105290
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:22 schreef vencodark het volgende:
Ik vind die opmerking over die zogenaamde Ducktails al zo'n onzin. Het zijn gewoon eendenverhalen, tales dus.
^O^
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_102106070
Ik snap niet waarom ducktails zulke heftige reacties oproept :').
  zondag 18 september 2011 @ 18:44:55 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_102106174
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 00:54 schreef Aventura het volgende:
Natuurlijk is ducktales een woordspeling.

Iets anders: ook al bezocht ik al jaren menig maal een hotel, ik wist pas na een paar jaar waar dat x-vormige meubeltje met stoffen banden voor diende. Voorheen sloeg ik er eigenlijk nooit acht op. Ik gebruik het overigens nooit, vind het onhandig.
Dan lijkt Tale Spin me eerder een woordspeling. Het bevat karakters uit Jungle Book in een compleet ander verhaal dus een andere 'spin', 'spin-off' of 'andere draai' op een verhaal. En het gaat over vliegtuigen en een tailspin is een draaiend vliegtuig wat naar beneden duikt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_102120345
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 08:53 schreef bioloogje het volgende:
Wow, ik zit nu radio 3fm te luisteren en het nummer: "short dick man"van gilette komt voorbij.

Als klein kind wist ik wel wat short betekende, en dick was toch gewoon dik? :D Daarna nooit meer naar de tekst geluisterd. Tot nu... Wat was ik een stoute kleine homo Bioloogje toen ik dat meezong. :'(
OMG ik dacht ook altijd dat het over een kort dik mannetje ging :o :@
pi_102123122
Dat heel veel films achteraf worden ingesproken... vooral ietwat oudere films...
pi_102123174
Dat een appartement géén flat is... maar slechts een deelwoning in een flat dus...
pi_102125079
Dat de soort auto waar Doug van The King of Queens ook in Nederland rijdt. :') :@ Zag er vorige week een van UPS.
Was echt van: "NOOOOOIT. WAT TOF :D" :')

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')