Gaaf dat het je bevalt. Probeer ook het album I Could Live In Hope van Low. Staat boordevol minimale nummertjes. Stuk voor stuk geniaal in eenvoud.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:51 schreef LompeHork het volgende:
Oh, dit trekt mij wel aan, ik ben zelf eigenlijk wel thuis in "alle" stijlen muziek, uitzonderingen daargelaten. Doet mij wel wat denken aan wat oudere progressieve rock, wellicht 1 van de roots?
Red House Painters klinkt er goed, ga ik zeker meer van luisteren. Lowercase bevalt ook prima, ik ga eens kijken wat last.fm hier van vindt/aanbied, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit wat van dit subgenre heb gehoord!
Wat een mooi nummer, zou dat album wel willen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:57 schreef Arn0 het volgende:
Goed topic. Zeer zeker mooie muziek, kende "Rollercoaster" van Red House Painters al een tijdje maar verder hun albums nog niet gecheckt, zal het zeker doen. Misschien is het volgende nummer net iets te minimalistisch om onder dit genre te vallen maar toch even posten.. Het album waar dit nummer opstaat is zo ontzettend mooi, melancholiek op zijn beste:
Net beluisterd, wauw. Vanaf de eerste luisterbeurt grijpt het je echtquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:55 schreef On het volgende:
Probeer ook het album I Could Live In Hope van Low. Staat boordevol minimale nummertjes. Stuk voor stuk geniaal in eenvoud.
Dat is wel hun beste, die twee erna zijn ook nog wel erg in die richting en vanaf daar gaan ze wat meer experimenteren met elektronica enzo. Maar hun albums zijn wel van consistente kwaliteit! Ze hebben dit jaar nog een album uitgebracht genaamd C'mon. Things We Lost In The Fire staat ook bekend als een klassieker.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Net beluisterd, wauw. Vanaf de eerste luisterbeurt grijpt het je echtOké niet echt iets voor een zonnige zaterdagmiddag maar goed
Zijn al hun albums zo goed als dit?
Postcore is vaak ook zo traag als dikke stront, niet alle core klinkt als Siege.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Valt house of low culture daar ook onder zo ja, aanrader.
Verder kan mijn brein de woorden slow en core niet aan elkaar koppelen.
Ik bepaal dat niet, maar sommige nummers doen er wel erg aan denken ja! Is natuurlijk voornamelijk shoegaze.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:25 schreef Arn0 het volgende:
Telt Slowdive eigenlijk ook als Slowcore?Net ontdekt, erg mooi.
das eigenlijk meer uit het 'Dream Pop' / 'Shoegaze' hokje. maar idd verschikkelijk mooiquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:25 schreef Arn0 het volgende:
Telt Slowdive eigenlijk ook als Slowcore?Net ontdekt, erg mooi.
Ze hebben een nieuwe en ze komen met een nieuw album.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:52 schreef bartrid het volgende:
Jeetje Mazzy Star. Da's een naam die ik al jaren niet gehoord heb. Toch maar weer eens checken. En Low is geweldig.
Geinig stukje maar als Dakota Suite er nieteens bij staatquote:Op maandag 14 november 2011 18:41 schreef On het volgende:
Achtergrondverhaaltje over Slowcore (Kindamuzik)
Het heeft dus geen klap met Slowcore te maken?quote:Op maandag 14 november 2011 18:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ooit een 'low' gezien in wageningen in het voorprogramma van stuurbaard bakkebaard en ik twijfel nog steeds of het dezelfde low was als waar iedereen het de hele tijd over heeft.
Was wel een erg gaaf concert waar de band telkens vroeg om dichter bij te komen, todat het hele publiek ongeveer op hun tenen zat (het hele publiek zat ook) was echt cool!
Google weet raad, het was big low ...
http://www.podiuminfo.nl/(...)d_Bakkebaard/Unitas/
desalniettemin leuke band...
Inderdaad want ik snap de term slowcore nog steeds nietquote:Op maandag 14 november 2011 18:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het heeft dus geen klap met Slowcore te maken?
Dat achtergrondverhaaltje kan wel helpen denk ik. Het is downtempo, melancholisch en doordringend. Vaak ook erg minimaal.quote:Op maandag 14 november 2011 18:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad want ik snap de term slowcore nog steeds nietKan me er geen voorstelling bij maken...
Ironie? De slowcore is, kijk bv ook naar het Low achtergrondverhaaltje, een reactie op alle uptempo en harde muziek.quote:Op maandag 14 november 2011 18:51 schreef Darkestrah het volgende:
Wel, ten eerste weet ik niet waar de -core vandaan komt. Vergelijkend met andere genres eindigend op core, is het veel rustiger.
Ik zie bij sommige clipjes hier het verschil niet tussen slowcore en singersongwriter, folk, grunge, pop.quote:Op maandag 14 november 2011 18:51 schreef On het volgende:
[..]
Dat achtergrondverhaaltje kan wel helpen denk ik. Het is downtempo, melancholisch en doordringend. Vaak ook erg minimaal.
nicequote:Op donderdag 24 november 2011 13:14 schreef On het volgende:
Wat leuk, True Widow heeft een video.
Een soort stonershoegazeslowcore. Hun album is wel één van mijn favorieten van 2011 in ieder geval.
Nee, vanzelfsprekend niet.quote:Op zondag 4 december 2011 00:52 schreef Darkestrah het volgende:
Zo zou je het kunnen noemen, ja. Tot ongeveer 2:30. Na 3:30 is er natuurlijk geen sprake van iets dat op slowcore moet lijken.
Jazeker, stond nog in mijn jaarlijstje.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:25 schreef trebremmit het volgende:
Kennen jullie dit al?
Man, man wat mooi.
He tof, en Imaad Wasif op gitaar/zang lees ik elders, die begint langzamerhand ook steeds meer een held te wordenquote:Op maandag 6 februari 2012 22:59 schreef On het volgende:
Lowercase - The Going Away Present is een aanrader voor fans van Slint
Goede naam wel. Bijna.quote:
quote:Op zondag 15 april 2012 21:15 schreef Detroit het volgende:
Waarom ben ik nog geen Idaho tegengekomen? Goede slowcore!
Precies hetzelfde nummer ook echt. Zijn we het er in ieder geval over eens.quote:
Ik was al effe aan het scrollen... *zie ik Idaho? zie ik Idaho? Nee, geen Idaho... Posten!!!*quote:Op zondag 15 april 2012 21:50 schreef On het volgende:
[..]
[..]
Precies hetzelfde nummer ook echt. Zijn we het er in ieder geval over eens.
Eigenlijk wel. Low heeft hun muziek eens als slowcore en/of sadcore beschreven, eigenlijk als grap. Maar een journalist ging er mee aan de haal en nu is het een vrij veel gebruikte term.quote:
waarom wordt over core bij toegevoegt?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:11 schreef On het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Low heeft hun muziek eens als slowcore en/of sadcore beschreven, eigenlijk als grap. Maar een journalist ging er mee aan de haal en nu is het een vrij veel gebruikte term.
Voor de textuur en smaak, kokos is redelijk duur en core is daar wel een goede vervanger voor.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:56 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
waarom wordt over core bij toegevoegt?
Goeie poep! De bas zit er stevig in :-)quote:Op maandag 6 februari 2012 22:59 schreef On het volgende:
Lowercase - The Going Away Present is een aanrader voor fans van Slint
Grappig dat je het zegt, ik heb dat album ongelofelijk veel afgespeeld (erg goed bij het reizen) maar het nooit onder de noemer "slowcore" geplaatst. Waar het wel thuishoort ja, prachtig album. Opvolger is ook mooi trouwensquote:Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef Case4 het volgende:
Geen Antlers in een slowcore draadje? Hospice is wat mij betreft de van je de van het qua slowcore!
quote:Op maandag 14 november 2011 18:51 schreef Darkestrah het volgende:
Wel, ten eerste weet ik niet waar de -core vandaan komt. Vergelijkend met andere genres eindigend op core, is het veel rustiger.
'Core' betekent natuurlijk gewoon kern, dus zo gek is het eigenlijk niet. Het suffix -core zou in principe achter elk genre met een uiterste identiteit geplaatst kunnen worden. Slowcore bekt ook wat beter dan bijvoorbeeld Hardcore Slow Music.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:56 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
waarom wordt over core bij toegevoegt?
Ah, was die out of print? Speciale release of gewoon standaard? Wel een erg mooi album trouwens, een standaardwerk in het genrequote:Op woensdag 25 juli 2012 02:08 schreef On het volgende:
Volgende maand zal Low - I Could Live In Hope opnieuw te vinden zijn bij uw locale webshop. Eindelijk!
Volgens mij gewoon standaard en hij was voor zo ver ik weet niet meer 'normaal' te krijgen. Eén van mijn favoriete albums.quote:Op woensdag 25 juli 2012 02:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ah, was die out of print? Speciale release of gewoon standaard? Wel een erg mooi album trouwens, een standaardwerk in het genre
Heb je dat album nu al geluisterd dat ik naar je had gestuurd?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef On het volgende:
Vergeet Dakota Suite niet.
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Dakota-Suite.html
Zet me niet zo onder druk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb je dat album nu al geluisterd dat ik naar je had gestuurd?
Ik had dat Spokane album wel geluisterd (ook al was dat een tip naar Onquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb je dat album nu al geluisterd dat ik naar je had gestuurd?
Ja, dit vind ik leuk. Zijn album behoort ook tot mijn favorieten. Er is eigenlijk maar een vrij klein aanbod als het neerkomt op 'gloomy' en shoegaze gerichte singer-songwriters zoals dit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:15 schreef Gehenna het volgende:
Nieuw EP'tje van Giles Corey te luisteren op Bandcamp: http://gilescorey.bandcam(...)ction_ref_map=%5B%5D
Hier te streamen:quote:Op woensdag 28 november 2012 14:38 schreef On het volgende:
Oeh, er komt een nieuw Low album aan. http://pitchfork.com/news(...)-wilcos-jeff-tweedy/
Thanks, die ga ik morgenochtend eens even goed luisteren.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:10 schreef bartrid het volgende:
[..]
Hier te streamen:
http://drownedinsound.com(...)um-the-invisible-way
Heb hem net gehoord en hij klinkt erg goed. Nauwelijks te horen dat er 17 jaar tussen heeft gezeten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:08 schreef Gehenna het volgende:
*Kick*
Er komt na 17 jaar een nieuw album aan van Mazzy Star
Thanks, zal 'm eens checken!quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:10 schreef Darkestrah het volgende:
Bedhead, fantastische band inderdaad.Check de EP The Dark Ages.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |