hij vind de smaak niet lekker, hij houdt namelijk niet van mostert. Had ook niet gezegd dat die erin zat, maar hij proefde het meteen. En misschien is die van mij toch anders uitgevallen als die van jou, was ook de eerste keer dat 't gelukt is (na de tweede poging, ik was weer te snel met de olie)quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
dan is hij de eerste die mijn mayo niet lekker vindt (of anderen durven niets te zeggen dat kan ook natuurlijk)
Maak het hier bijna dagelijks mee hoor. Wat mijn man heel lekker vindt, vind ik niet lekker, en andersomquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Over smaak valt best te twisten hoor. De kids van mijn broer en zusje vinden mijn mayo wél lekker, en die van mijn zusje zijn nog iets te jong om uit beleefdheid te liegen.
zaanse mayo uit een tube, wij noemen dat de "eier-mayonaise"quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zaanse Mayo![]()
Van die plantaardige frietsaus light
Ik vind de mayonaise van DL heel erg lekker, is alleen zo duurquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hij vind de smaak niet lekker, hij houdt namelijk niet van mostert. Had ook niet gezegd dat die erin zat, maar hij proefde het meteen. En misschien is die van mij toch anders uitgevallen als die van jou, was ook de eerste keer dat 't gelukt is (na de tweede poging, ik was weer te snel met de olie)
En ik vond 'm wel lekker![]()
Mayo uit een pot/fles is zoeter. Ik neem aan dat ik er ook gerust suiker of honing aan toe kan voegen?
ik heb ook altijd tubes en een potje Zaanse mayonaise in huis. Ben een echte mayonaisefreakquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zaanse Mayo![]()
Ja hoor, ken ook recepten waar wat suiker in gaat, en de mosterd kan je ook weglaten. Ik hou wel van een beetje pit in de mayoquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hij vind de smaak niet lekker, hij houdt namelijk niet van mostert. Had ook niet gezegd dat die erin zat, maar hij proefde het meteen. En misschien is die van mij toch anders uitgevallen als die van jou, was ook de eerste keer dat 't gelukt is (na de tweede poging, ik was weer te snel met de olie)
En ik vond 'm wel lekker![]()
Mayo uit een pot/fles is zoeter. Ik neem aan dat ik er ook gerust suiker of honing aan toe kan voegen?
Ik ook daarom weeg ik ook 243 kilo.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik heb ook altijd tubes en een potje Zaanse mayonaise in huis. Ben een echte mayonaisefreak
Daarom kijk ik ook maar halfquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:44 schreef Ceetje.. het volgende:
Oh Oh Cherso
"ik geef 'm de twijfel van het voordeel maar"![]()
Uitstel van executie kijk ik nooit, al die ellende, kan daar niet goed tegen
quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zaanse Mayo![]()
Die van DL is m.i. de beste van de pot en tube mayo'squote:Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik vind de mayonaise van DL heel erg lekker, is alleen zo duur
ik ben ook een mayofreak, heb geloof ik wel 5 soorten in huis, zaanse, Calvé, Yogonaise, Oliehoorn en ook nog DLquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ook daarom weeg ik ook 243 kilo.
ik heb de mixer gepakt, ging beter als met de gardequote:Op dinsdag 20 september 2011 20:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Die van DL is m.i. de beste van de pot en tube mayo's![]()
Zelf maken is gewoon goedkoper en kost maar iets meer tijd dan het opendraaien van een pot en een lepel pakken om de mayo eruit te halen.
Daarom ben ik sinds vorige week minder vette dingen aan het eten en zeker maar 1keer per week mayo, op woensdag, fritesdagquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ook daarom weeg ik ook 243 kilo.
Bij de Sligro verkopen ze het huismerk van hen, dat is precies dezelfde mayo als DL. Mijn zus heeft een pasje en vraag haar wel eens een paar (heel grote) potten mee te brengenquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Die van DL is m.i. de beste van de pot en tube mayo's![]()
Zelf maken is gewoon goedkoper en kost maar iets meer tijd dan het opendraaien van een pot en een lepel pakken om de mayo eruit te halen.
Ik denk dat ik nogal snel naar de garde grijp omdat ik daarmee ben opgegroeidquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:46 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik heb de mixer gepakt, ging beter als met de garde
ik ben met de mixer grootgebrachtquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nogal snel naar de garde grijp omdat ik daarmee ben opgegroeid
Dat kan natuurlijk, maar toen mijn pa zijn opleiding volgde bestonden die nog nietquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik ben met de mixer grootgebracht
Ga ik eens proberen, moet ik eerst weer eens worstenbroodjes makenquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:50 schreef kaatje50 het volgende:
weet je wat ook lekker is, eten wij altijd bij de worstebroodjes.
Wat echte mayonaise, wat chilisaus erbij en dan nog even zoet maken met dieetsuiker![]()
![]()
een zoet/hartig sausje
dat snap ikquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, maar toen mijn pa zijn opleiding volgde bestonden die nog niet
Oh muis, ik maak zelf altijd saucijzenbroodjes, omdat ik geen goed deegrecept heb voor de worstenbroodjes. Hoe maak jij dat deeg?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ga ik eens proberen, moet ik eerst weer eens worstenbroodjes maken
Is erg lekker, mijn zoons komen altijd moeders sausje eten. Ik gebruik altijd die chilisaus van Go-Tan, die plastic flesjes en die zoetstofsuiker omdat die niet grof is...quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ga ik eens proberen, moet ik eerst weer eens worstenbroodjes maken
Mijn ma had een hekel aan koken, en mijn pa was ouderwets die wilde gewoon dat het eten op tafel stond als hij uit zijn werk kwam.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat snap ik
mijn ouders maakten dat soort dingen echter nooit zelf![]()
Wel elke dag zelfgemaakte verse soep, aardappelen/groente/vlees en een zelfgemaakt toetje. Toen ik klein was wist ik niet eens dat je zelf mayo zou kunnen maken
ik maak het met Koopmans broodmix. Erg makkelijkquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:53 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Oh muis, ik maak zelf altijd saucijzenbroodjes, omdat ik geen goed deegrecept heb voor de worstenbroodjes. Hoe maak jij dat deeg?
echt hoor, hoe dom kan ik zijn. Tuurlijk heb je ook broodmix uit een pakjequote:Op dinsdag 20 september 2011 20:54 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik maak het met Koopmans broodmix. Erg makkelijk
Als hij zijn MM aanzet vindt hij ons vast welquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:
Is Drasss ons trouwens kwijt? HIj was wel in topsjefdraadje
Is een gistdeeg (soort brooddeeg) maar dan wel met ei erdoor. Zal zo even pa's schriftje erbij pakken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:53 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Oh muis, ik maak zelf altijd saucijzenbroodjes, omdat ik geen goed deegrecept heb voor de worstenbroodjes. Hoe maak jij dat deeg?
quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:
Is Drasss ons trouwens kwijt? HIj was wel in topsjefdraadje
Misschien wil hij ons niet meer kennenquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Als hij zijn MM aanzet vindt hij ons vast wel
Dat recept wil ik dan ook wel hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is een gistdeeg (soort brooddeeg) maar dan wel met ei erdoor. Zal zo even pa's schriftje erbij pakken.
misschien een keertje receptje mailen als je tijd hebt? Ik hoef ze niet morgen meteen te maken hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is een gistdeeg (soort brooddeeg) maar dan wel met ei erdoor. Zal zo even pa's schriftje erbij pakken.
Wat leukquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:58 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
misschien een keertje receptje mailen als je tijd hebt? Ik hoef ze niet morgen meteen te maken hoor.
Trouwens, ons Britt is me toch een mazzelkip dat kind. Als ze aan een prijsvraag meedoet, dan wint ze.
Ze heeft twee keer meegedaan, de eerste keer leverde ons dat een weekend Movie Park Germany op voor het hele gezin, inclusief eten/drinken/hotelovernachting/reis met vipbus etc.
En nu heeft ze in Mark z'n vakblad (de Truckstar) meegedaan aan een prijsvraag, krijgt ze vandaag 2 vipkaarten toegezonden voor Monsterjam a.s. zaterdagavond in het Gelredome
yep, apetrots is ze. alleen nu was de jongste verdrietig, want die wil er ook graag heen. Toen zei Britt, och Tess, dan vraag ik wel of Papa ons daar brengt, gaan wij met z'n tweetjes. Maarja, ik laat niet een meisje van 10 en een meisje van 7 alleen naar het Gelredome gaan de hele avond.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:00 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Wat leukHelemaal trots natuurlijk
als je de titel van 't boekje gewoon efffe googelt, dan zie je snel genoeg welke webwinkels er minder tot geen levertijd hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:04 schreef MaryMouse het volgende:
Ik zal het recept mailen/pm-en.
Ben op zoek naar een andere webwinkel waar ik dat boek van kokje kan kopen. Bol heeft een levertijd van 2-3 weken
Leuk voor Britt
ontaarde moederquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:04 schreef Ceetje.. het volgende:
over kinderen gesproken![]()
ben effe weg.
Zou ze een half uur geleden al welterusten gezegd hebben
Hmmmm..... overal levertijd 2-3 weken. Slechts één site met op voorraad, maar die site vind ik een beetje vaag.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:05 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
als je de titel van 't boekje gewoon efffe googelt, dan zie je snel genoeg welke webwinkels er minder tot geen levertijd hebben
je hebt ook nog ECI, kun je tegenwoordig ook gewoon los bestellenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmmmm..... overal levertijd 2-3 weken. Slechts één site met op voorraad, maar die site vind ik een beetje vaag.
Ook 2 weken. Ik bestel wel bij Bol, krijg ik tenminste ippiesquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je hebt ook nog ECI, kun je tegenwoordig ook gewoon los bestellen
Grote paniek trouwens net boven, enorme spinnen op de kamer van Britt, we mosten alledrie zo hard gillen dat Mark ons is komen reddenBen erg bang voor spinnen
Had ik vorige week. Was 's nachts naar de toilet geweest, kom terug zit er een heel grote, dikke spin op de muur, net boven mijn hoofdkussen. Ik hoef mijn man daar echt niet voor wakker te maken, dus heb ik hem met bibberende knieën zelf kapot geslagenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je hebt ook nog ECI, kun je tegenwoordig ook gewoon los bestellen
Grote paniek trouwens net boven, enorme spinnen op de kamer van Britt, we mosten alledrie zo hard gillen dat Mark ons is komen reddenBen erg bang voor spinnen
Buiten ben ik er evengoed niet blij mee. Als ik even naar mijn schuur loop, loop ik bijna altijd in een web.....grrrrquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:20 schreef Ceetje.. het volgende:
ik vind spinnen niks. Doodeng. Waarom, geen idee, altijd al gevonden
ze zeggen dat het nuttige dieren zijn.
Ik zie er het nut niet van in![]()
Dat ze buiten blijven, engerds, krengen
niet in mijn huis, ga naar de buren voor mijn part
respect. Maar ik zou de mepper pakken. Durf anders nietsquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:24 schreef MaryMouse het volgende:
In China geloven ze dat een spin in huis geluk brengt, en mag je dus ook echt niet buiten zetten.
Heb hier nog nooit een spin in huis gehad, maar als die er zou zijn, zet ik er een glas overheen en met een papiertje eronder schuiven, zodat ik hem/haar buiten kan zetten.
ik ook niet. Heb het ooit eens met de stofzuiger gedaan en deze de hele avond/nacht aan laten staan. Ik ben echt doodsbang van die dingenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
respect. Maar ik zou de mepper pakken. Durf anders niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |