quote:Dit zal de meeste mensen erg raar in de oren klinken.
Ik denk ook niet dat jullie het gevoel begrijpen.
Ik heb ooit een stuk of 8 rijlessen gehad. Toen ben ik door omstandigheden gestopt (moeder ziek, problemen op werk) Dit was tijdens dat ik 3 jaar heb gewerkt. Daarna ben ik gestopt met werken en een nieuwe studie gedaan. Gelukkig gaat dat goed en kan ik rond kerst beginnen met afstuderen.
Maar ik ben nu 24 en ik zal 25 zijn als die studie dan eindelijk klaar is. Het duurt nog wel minimaal een jaar, als alles meezit dan. Mijn probleem: ik durf gewoon niet eens te daten. Ik voel me zo'n ontzettende loser als ik met een meid afspreek en ik moet met de bus of trein, of nog erger: zij haalt jou op met die auto. En dan toegeven dat je nog niet mag rijden. Alsof je een mongooltje bent dat het niet kan. Zelfs een 17-jarig grietje mag rijlessen nemen tegenwoordig, elke lager opgeleide VMBO'er heeft z'n papiertje.
Helaas kunnen m'n ouders niet betalen.. Ik zet nu wel wat geld opzij maar het gaat met sowieso wel rond de 2000 euro kosten en als student gaat dat nog wel een jaar duren voordat ik het bij elkaar heb.
Natuurlijk is het achterlijk als een meisje je niet zou willen om zoiets als een rijbewijs (het gaat om jou, niet om je papiertje), maar voor mezelf is het zo frustrerend... daarom heb ik eigenlijk al jaren bewust niet gedate. Hoe achterlijk het ook klinkt.
Voor de rest ben ik niet heel onzeker over mezelf, maar hierover wel... herkenbaar? kan ik nu echt nog een jaar lang (minstens) niet daten zonder me gewoon een loser te voelen?
90% van mijn bstemmingen bereik ik om mn fiets of met de benenwagenquote:
De auto zelf is niet duur, het onderhoud is het duurste, daarna pas de benzinequote:Op vrijdag 16 september 2011 15:49 schreef Flurry het volgende:
Rijbewijs is 1 ding, maar een auto hebben is zo belachelijk duur - daar zou ik als student of beginner op de arbeidsmarkt ook niet aan beginnen.
Hij is bang dat vrouwen hem per definitie een loser vinden als ze erachter komen dat hij geen rijbewijs heeftquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef pl4kkie het volgende:
Dit komt me bekend voor. Ik snap nog steeds niet waarom het begint met geen auto en rijbewijs hebben, en eindigen met dat hij niet durft te daten. Ik snap de samenhang van die 2 dingen niet echt.
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij is bang dat vrouwen hem per definitie een loser vinden als ze erachter komen dat hij geen rijbewijs heeft
Mijn ideequote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).
En een vrouw die je een loser vindt omdat je geen rijbewijs hebt, die wil je toch sowieso al niet lijkt me?
Rijden met drank op is inderdaad erger .. maar dan duurt het waarschijnlijk toch niet zolang en dan heeft de drankrijder ook geen rijbewijs meer.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).
En een vrouw die je een loser vindt omdat je geen rijbewijs hebt, die wil je toch sowieso al niet lijkt me?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik haalde pas op m'n 22e m'n rijbewijs. Begrijpelijk dat je jezelf niet 'compleet' voelt. Ligt ook aan de lokatie, in de randstad zijn juist veel rijbewijsloze mensen, gewoon omdat je ook praktisch overal kunt komen zonder auto.
Idd vereisen sommige banen een rijbewijs, al is het om op kantoor te kunnen komen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik haalde hem vorige week en ben 21. Maar vooral icm werk is het heel handig als je zo'n roze pasje hebt.
Naar school ga ik nog gewoon met het OV.. is gratis, en anders kost het me zelfs geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |