Je zit nu toch ook al op 650 euro in de maand?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok rekenvoorbeeld, ik zou dan voor rond de 700 euro moeten huren, daar komt nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, dat betekend dus dat ik dus 800 euro per maand over hou. Of wel 200 euro per week waar ik boodschappen voor moet doen, kleren kopen, en wat opzei moet leggen voor uitval van apparatuur.
Dan heb ik het nog niet eens over het sparen voor slechtere tijden, of dingen als een auto of een vakantie.....
In Amsterdam zijn helft van woningen in de prachtige buurten sociale huur, en dan ook nog vaak met mensen die bakken geld verdienen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het gaat hierom:
[..]
Die woningen zijn dus niet beschikbaar.
Veel vrienden van mij zitten tot hun 30e (liefst met werkend vriendinnetje er bij) in een flatje a 400 euro per maand.
Terwijl ze een gezamenlijk inkomen hebben van 4000 euro netto in de maand, zo creëer je dus scheefgroei in de markt.
Ja en dit is dus wat ik nu ook overhoud, maar jij wil me er kennelijk uit hebben naar nog duurdere woningen omdat ik asociaal ben.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je zit nu toch ook al op 650 euro in de maand?
Welkom in de realiteit, moet je maar minder eisen stellen aan je leven.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok rekenvoorbeeld, ik zou dan voor rond de 700 euro moeten huren, daar komt nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, dat betekend dus dat ik dus 800 euro per maand over hou. Of wel 200 euro per week waar ik boodschappen voor moet doen, kleren kopen, en wat opzei moet leggen voor uitval van apparatuur.
Dan heb ik het nog niet eens over het sparen voor slechtere tijden, of dingen als een auto of een vakantie.....
Ik ken de situatie in Amsterdam niet. Maar Amsterdam is natuurlijk wel een van de duurste steden van Nederland om in te wonen. Misschien er voor kiezen om net buiten de stad te gaan wonen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn helft van woningen in de prachtige buurten sociale huur, en dan ook nog vaak met mensen die bakken geld verdienen.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ken de situatie in Amsterdam niet. Maar Amsterdam is natuurlijk wel een van de duurste steden van Nederland om in te wonen. Misschien er voor kiezen om net buiten de stad te gaan wonen?
In Almere heb je een eengezinswoning voor dat soort bedragen.
Jij kiest zelf voor die hoge levensstandaard.quote:
Mag ik vragen hoeveel je zelf verdiend samen met je vriendin?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij kiest zelf voor die hoge levensstandaard.
3650 netto.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel je zelf verdiend samen met je vriendin?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Welkom in de realiteit, moet je maar minder eisen stellen aan je leven.
Kennelijk verdien je zelf ook niet genoeg als je moet lopen zeiken over onbetaalbare huurwoningen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
altijd leuk hoe die wereldvreemde nog-bij-pappie-en-mammie-wonende / uitkeringstrekkende huurders wel even gaan bepalen hoe andere mensen zouden moeten leven omdat ze zelf niet genoeg verdienen om een fatsoenlijke woning te kunnen kopen
Ah 3650, en dan een woning bezetten die met subsidie gekocht is?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
3650 netto.
Zij komt oorspronkelijk uit Naarden, wilde dolgraag daar wonen ook. Alleen als we daar een woning hadden willen huren hadden we ook de hoofdprijs mogen betalen. Kopen is al helemaal niet te doen. Tenzij je op een flatje 3 hoog wilt gaan zitten.
Dus maak je keuzes en nu wonen we half samen in pauper-Almere.
HRA, verder niks hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah 3650, en dan een woning bezetten die met subsidie gekocht is?
Destijds ja, omdat ze anders alleen geen huis kon krijgen. Niet in de vrije sector en voor de sociale huurwoningen is een wachtlijst voor van ca 5 jaar. Koopgarant betaal je overigens gewoon terug hoor.quote:
Het probleem zit inderdaad in die subsidie, niet in die 3650...quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah 3650, en dan een woning bezetten die met subsidie gekocht is?
Ik ben een simpele timmerman met een vrouw en twee kinderen. Wij wonen in een huis van bijna 450000 euro.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
altijd leuk hoe die wereldvreemde nog-bij-pappie-en-mammie-wonende / uitkeringstrekkende huurders wel even gaan bepalen hoe andere mensen zouden moeten leven omdat ze zelf niet genoeg verdienen om een fatsoenlijke woning te kunnen kopen
ah dan maar de volgende aanname ertegenaan gooien: je werkt je de pleuris voor je dure huis en je bent jaloers op mensen die niet in een duur huis willen wonen om juist nog geld over te houden voor andere dingen, daarom wil je ze het liefst hun goedkope woning uit dwingen om net als jij maar in een dure woning te gaan wonenquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben een simpele timmerman met een vrouw en twee kinderen. Wij wonen in een huis van bijna 450000 euro.
Altijd leuk verkeerde vooroordelen over mensen hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |