wow, sommige mensen zijn echt wereldvreemdquote:Op vrijdag 16 september 2011 07:47 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft destijds met een inkomen van 1400 netto een woning van 165k gekocht (Koopgarant).
Ze moeten al die mensen (zoals jij) die ongewenst lang in starterswoningen blijven hangen zodat ze lekker kunnen sparen er eerst eens uittrappen.
Dan kunnen starters en mensen met een laag inkomen ook fatsoenlijk aan een woning komen.
Met aflossing, dat huisje wordt van jou je beneden buurman heeft niks over 30 jaar.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en die van mij is dus 650 na aftrek van belastingteruggave.
Ja, dat mag ook wel met huidige pensioenen, mag hopen dat ik niet zelfde lasten heb danquote:Op vrijdag 16 september 2011 07:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Met aflossing, dat huisje wordt van jou je beneden buurman heeft niks over 30 jaar.
Kies jij toch zelf voor?quote:
Nee daar kies ik niet zelf voor, het huurstelstel zit zo in elkaar dat ik niet op goedkopere woningen mag reageren.quote:
Een onbegrijpelijke twist van je. Je buurman heeft ook geen pensioen, van onderwerp veranderen is niet netjes, ik zo het idee dat je een beetje liegt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat mag ook wel met huidige pensioenen, mag hopen dat ik niet zelfde lasten heb dan![]()
![]()
dus hij mag niet in het huis blijven wonen van jou waar hij zelf voor kiest, maar hij mag wel kiezen waar hij dan moet gaan wonen.....quote:
Dit dus, typisch persoon wat leeft op kosten van de maatschappij, en dan nog grote bek op mensen hebben die het voor hun verdienen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wow, sommige mensen zijn echt wereldvreemd
Je kunt toch particulier iets huren (als je perse wilt huren)?quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee daar kies ik niet zelf voor, het huurstelstel zit zo in elkaar dat ik niet op goedkopere woningen mag reageren.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kunt toch particulier iets huren (als je perse wilt huren)?
Waarom zou jij met een inkomen van 2000 euro + in een sociale huurwoning moeten kruipen?
Heb je überhaupt iets begrepen van de definitie 'sociaal' in deze?
Nee ei, ik heb op mijn 19e gewoon een huis gekocht voor 120k.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, typisch persoon wat leeft op kosten van de maatschappij, en dan nog grote bek op mensen hebben die het voor hun verdienen.
Ik heb nog geluk met een hoog midden inkomen, wanneer je zo rond de 1600 euro netto verdient ben je helemaal de sjaak, dan krijg je net een ton hypotheek, en anders kan je voor 600 euro per maand een klein appartement huren.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:59 schreef Sicstus het volgende:
raptorix heeft wel gelijk, juist de middeninkomens zijn ook de dupe van de verziekte woningmarkt.
Huurprijs x2 = je netto inkomen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je weet wat de ondergrens is voor particulier huren?
En hij hoeft geen onderhoud te betalen, geen CV-monteur etc etcquote:Op vrijdag 16 september 2011 07:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
De zelfde woning waar ik netto 650 euro lasten aan heeft, huurt me benedenbuurman voor 280 euro sociaal.
probeer het eens: zoek eens een mooi particulier huurwoninkje waar je met 2000 netto in magquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Huurprijs x2 = je netto inkomen?
Met 2000+ kun je dan echt wel een fatsoenlijke huurwoning bemachtigen
Dat zijn de clubs die miljarden oppotten die ze dankzij huursubsidie voor te dure oude huizen krijgen...quote:de vereniging van woningcorporaties Aedes
Dan zou pakweg 40-50% van Nederland uit tokkies bestaan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:03 schreef Pikkebaas het volgende:
Volgens mij huren alleen tokkies nog, fatsoenlijke mensen kopen gewoon hun huis.
Het gaat hierom:quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:59 schreef Sicstus het volgende:
raptorix heeft wel gelijk, juist de middeninkomens zijn ook de dupe van de verziekte woningmarkt.
Die woningen zijn dus niet beschikbaar.quote:Volgens het kabinet moeten huurders die niet meer rond kunnen komen, op zoek naar een goedkoper huis.
Ok rekenvoorbeeld, ik zou dan voor rond de 700 euro moeten huren, daar komt nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, dat betekend dus dat ik dus 800 euro per maand over hou. Of wel 200 euro per week waar ik boodschappen voor moet doen, kleren kopen, en wat opzei moet leggen voor uitval van apparatuur.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Huurprijs x2 = je netto inkomen?
Met 2000+ kun je dan echt wel een fatsoenlijke huurwoning bemachtigen
1600 euro is ongeveer modaal, 33.000 euro bruto 33.000x4.4 is ruim 145200. Wat nu net een ton?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog geluk met een hoog midden inkomen, wanneer je zo rond de 1600 euro netto verdient ben je helemaal de sjaak, dan krijg je net een ton hypotheek, en anders kan je voor 600 euro per maand een klein appartement huren.
Die normeringen zijn wel wat gedaald hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:05 schreef betyar het volgende:
[..]
1600 euro is ongeveer modaal, 33.000 euro bruto 33.000x4.4 is ruim 145200. Wat nu net een ton?
van ruim 6x naar max 4.4quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die normeringen zijn wel wat gedaald hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |