abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2011 @ 18:35:29 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101984466
quote:
De hoogte van de zorgtoeslag gaat volgend jaar flink omlaag. De lage inkomens worden gespaard, terwijl midden- en hogere inkomens tot honderden euro's meer aan zorgpremie moeten betalen. Dit zou blijken uit plannen van het kabinet voor Prinsjesdag.

Dit schrijft De Telegraaf vandaag op basis van gelekte overheidsdocumenten

Gezinnen met een modaal inkomen zouden vanaf 2012 160 euro per jaar minder toeslag krijgen. Alleenstaanden gaan 100 euro minder ontvangen.

Paren met een minimuminkomen krijgen gezamenlijk 100 euro minder toeslag, alleenstaanden met een minimuminkomen 40 euro.

Tot 1000 euro
De midden- en hogere inkomens gaan mogelijk tot honderden euro's meer aan zorgpremie betalen. Wie per jaar meer dan ongeveer 37.000 euro verdient, moet volgend jaar tot bijna 1000 euro extra aan zorgpremie betalen.

Gehandicapten en chronisch zieken met een inkomen boven de 31.200 euro per jaar verliezen hun recht op een uitkering via de Wet Tegemoetkoming Chronisch Zieken en Gehandicapten. Voor 65-plussers scheelt dat 156 euro per jaar en 65-minners missen 520 euro per jaar. (Redactie)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Belachelijk! Ik wil gewoon een eigen risico van 7500 euro. Waarom kan dit niet :?
Als dit er nog niet is zal het vlug een mogelijkheid zijn neem ik aan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Health_savings_account
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_101984590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Belachelijk! Ik wil gewoon een eigen risico van 7500 euro. Waarom kan dit niet :?
Waarschijnlijk omdat dat wanbetalers in de hand werkt. Mensen die gaan voor een lage premie, en uiteindelijk tóch het eigen risico niet op kunnen hoesten.

De goeden moeten dan dus weer eens onder de kwaden lijden.
pi_101984613
1000 euro extra aan zorgpremie? Dat zou een stijging van 74% zijn? :?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_101984669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat dat wanbetalers in de hand werkt. Mensen die gaan voor een lage premie, en uiteindelijk tóch het eigen risico niet op kunnen hoesten.

De goeden moeten dan dus weer eens onder de kwaden lijden.
Desnoods moet je periodiek een afschrift laten zien.

Ik vind het echt belachelijk om 3000 euro per jaar aan zorgpremie te betalen.
Daarnaast nog eens 10% van je inkomen aan pensioenpremie down the drain.

Het gaat goed in Nederland.
Alle generaties jonger dan de BB generatie worden massaal geplukt.

Walgelijk :r
pi_101984791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Desnoods moet je periodiek een afschrift laten zien.

Ik vind het echt belachelijk om 3000 euro per jaar aan zorgpremie te betalen.
Daarnaast nog eens 10% van je inkomen aan pensioenpremie down the drain.

Het gaat goed in Nederland.
Alle generaties jonger dan de BB generatie worden massaal geplukt.

Walgelijk :r
Mee eens, of je stort desnoods het eigen risico bedrag als borg aan het begin van het jaar, en je krijgt het aan het einde weer terug minus de gemaakte kosten. Dat zou echt bergen schelen.

Als echter teveel mensen dat doen wordt de premie voor chronisch zieken etc. onbetaalbaar. Dat zal de gedachte wel zijn.
pi_101984960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Mee eens, of je stort desnoods het eigen risico bedrag als borg aan het begin van het jaar, en je krijgt het aan het einde weer terug minus de gemaakte kosten.

Als echter teveel mensen dat doen wordt de premie voor chronisch zieken etc. onbetaalbaar. Dat zal de gedachte wel zijn.
Dat is hetzelfde dat ik bij mijn nieuwe werkgever afstand wou doen van mijn pensioen. Dat kan dus gewoon niet :(

Ik ben gewoon verplicht om 10% van mijn loon te storten in een bodemloze put
Kots misselijk word je ervan.

Als je de zorg en pensioen premie bijelkaar optelt dan stort je per maand minimaal 500 euro netto in een bodemloze put. Of te wel 6000 euro per jaar down the drain.
pi_101985183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde dat ik bij mijn nieuwe werkgever afstand wou doen van mijn pensioen. Dat kan dus gewoon niet :(

Ik ben gewoon verplicht om 10% van mijn loon te storten in een bodemloze put
Kots misselijk word je ervan.
Ook daar ben ik het mee eens. Je bent gewoon verplicht om mee te doen. Niet alleen is het geld weggooien, je hebt ook geen zeggenschap waar het aan besteedt wordt . Je wordt zo dus gedwongen om indirect te investeren in bedrijven waarin je dat liever niet doet.
pi_101985242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ook daar ben ik het mee eens. Je bent gewoon verplicht om mee te doen. Niet alleen is het geld weggooien, je hebt ook geen zeggenschap waar het aan besteedt wordt . Je wordt zo dus gedwongen om indirect te investeren in bedrijven waarin je dat liever niet doet.
Het ergste is nog dat de babyboomers die met de VUT zijn en een vrijstaande woning bezitten met een hypotheek van 200 euro nog durven te klagen ook.
pi_101985344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem? De BB betalen nu de rekening van hun ouders, die voor vele tienduizenden euro's per jaar zorg consumeren zonder dit ooit te hebben bijgedragen. Die rekening moet ook door iemand betaald worden.
De BB'ers hebben al vele jaren te weinig betaald. Daarnaast is de gewone ouderenzorg gewoon uitgekleed. Die rekening mogen ze best mede zelf betalen. Ze hebben jaren op de pof geleefd (en dan gaat de discussie ook veel verder dan alleen de zorgsector; pensioen (AOW, eindloonregelingen e.d.) etc.) en daar betalen we mede de rekening voor.

quote:
Hoe langer onze 55+ generatie gezond en actief blijft. Hoe beter. Zorg is nou eenmaal erg duur.
Da's het punt (zie wat Re aandraagt): ze blijven actief, doordat de technieken mensen langer op de been houden, waar je tegen de discussie aan gaat lopen: hoeveel mag het kosten om mensen op de been te blijven houden (wat ook ik, hoe ik ook over die generatie denk, een lastige discussie vind).

quote:
Natuurlijk is het frustrerend dat je als gezonde student geen kanker hebt omdat je dan niet direct merkt waar je bijdrage heengaat. Maar als je een familielid hebt die dat wel heeft merk je meteen waarom je verzekerd bent. Het behandelen van diverse ernstige ziektes is erg maar dan ook erg duur en intensief. Je kan niet verwachten van een zieke dat deze 55.000 euro per jaar ophoest zonder dat deze aan het werk is. Daar moet dan 30 jaar aan zorgpremie (a 200 euro per maand) voor betaald worden om die kosten te kunnen dekken.
Die zorgkosten worden mede gefinancierd door de staatsschuld gewoonweg te verhogen (daarvan kunnen we niet eens de rente betalen. Die financieren we gewoon nog een keer mee :') )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101986375
Als we nou eens de mensen die voor een paracetamolletje naar de Spoed Eisende Hulp gaan, de hypochonders die elk jaar doorgelicht willen worden en de zwangeren die zonder medische reden in het ziekenhuis onder controle zijn gaan weren. Dan zou dat ook al een slok op een borrel zijn.
pi_101986425
of de pil van drion wordt ingevoerd of we gaan ten onder aan de zorgkosten ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 september 2011 @ 19:43:40 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101987510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:22 schreef WineGum het volgende:
Als we nou eens de mensen die voor een paracetamolletje naar de Spoed Eisende Hulp gaan, de hypochonders die elk jaar doorgelicht willen worden en de zwangeren die zonder medische reden in het ziekenhuis onder controle zijn gaan weren. Dan zou dat ook al een slok op een borrel zijn.
Daarom de HSA invoeren. Hoe minder je naar de dokter gaat, hoe meer geld je op je rekening houdt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 19:44:59 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101987577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:22 schreef WineGum het volgende:
Eigenlijk zouden ze je daar een boete op moeten zetten. Indien er duidelijk sprake was dat de hulp op geen enkele wijze als spoedeisend geld dan hupsakee trek die knip maar.
pi_101990231
Absoluut mee eens!
pi_101992186
Monsterlijke bezuinigingen :{
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  donderdag 15 september 2011 @ 21:10:07 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101992332
Wat ergens wordt afgepakt belandt elders natuurlijk. maar waar :{
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101992333
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:07 schreef De_Nuance het volgende:
Monsterlijke bezuinigingen :{
Valt mee hoor. De zorguitgaven groeien nog steeds als kool. Komend begrotingsjaar gaat al 30 % van de totale Rijksbegroting op aan zorguitgaven en de verwachting is dat dat percentage nog snel op gaat lopen de komende jaren. Er moet keihard bezuinigd worden op de zorguitgaven want het kannibaliseert enorm op de andere posten in de Rijksbegroting.
pi_101992571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Valt mee hoor. De zorguitgaven groeien nog steeds als kool. Komend begrotingsjaar gaat al 30 % van de totale Rijksbegroting op aan zorguitgaven en de verwachting is dat dat percentage nog snel op gaat lopen de komende jaren. Er moet keihard bezuinigd worden op de zorguitgaven want het kannibaliseert enorm op de andere posten in de Rijksbegroting.
Doen ze toch iets fout met die concurrentie en die falende managers die een goudenhandruk van 2 ton krijgen. Dat zal ook wel erg op de begroting drukken.
Maar in plaats van dat aan te pakken, pakt men de burger.

Volgens mij gaan we richting dit:
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_101992599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze je daar een boete op moeten zetten. Indien er duidelijk sprake was dat de hulp op geen enkele wijze als spoedeisend geld dan hupsakee trek die knip maar.
Dat kost alleen maar meer geld door de bijkomende bureaucratie.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je voor iets onbenulligs naar de SEH gaat want ze werken toch met een systeem van urgentie, oftewel als je niet iets ernstigs hebt moet je langer wachten, dat is het toch allemaal niet waard dan?
Maar ik besef me dat sommige mensen dat niet in zien. En dat gaan ze in de toekomst ook niet.

Verder word alles veel duurder, waar de zorgkosten tijdelijk stijgen zal er toch ook wel een daling verwacht worden?
Nederland vergrijsd, op een dag zijn die mensen er niet meer helaas.
pi_101992708
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:13 schreef De_Nuance het volgende:
Doen ze toch iets fout met die concurrentie en die falende managers die een goudenhandruk van 2 ton krijgen. Dat zal ook wel erg op de begroting drukken.
Reken maar van niet hoor, dat is gerommel in de marge. Daar ga je geen structurele ombuiging vandaan halen. Zowel de zorgconsumptie als de prijzen van die consumptie stijgen gewoon enorm, daar wringt de schoen.
  donderdag 15 september 2011 @ 21:16:23 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101992726
edit:

Denken de meesten hier dat de hogere kosten nogsteeds alleen komen door kleinzerige mensen?

Ik denk zelf dat de schijn-marktwerking hier mee te maken heeft. De zorg heeft namelijk alle macht en bepaalt ook zelf de prijs. De overheid helpt de zorg deze monopolie ook in stand te houden. Dus eigenlijk is er geen echte marktwerking. De zorg bepaalt zelfs de eigen excuses voor de verhogingen die de politiek weer doorlult naar het volk toe. Of het dus echt door vergrijzing en kleinzerige mensen komt vind ik dus niet zo vanzelfsprekend.

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als er eens echte marktwerking zou plaatsvinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Schenkstroop op 15-09-2011 21:28:29 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101992786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En niet te vergeten: per direct stoppen met het betalen van rekeningen voor FOUTE diagnoses! Ik heb zo vaak gezien dat vrij eenvoudige diagnoses eerst fout gesteld worden, en vervolgens door een andere arts de juiste diagnose volgt. Dat is wel dubbel kassa, en ook dubbele kosten!
censuur :O
pi_101993005
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Denk je dat de hogere kosten nogsteeds alleen komen door kleinzerige mensen?

Waar heb ik het over 'kleinzerige' mensen :?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 15 september 2011 @ 21:27:33 #24
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101993551
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waar heb ik het over 'kleinzerige' mensen :?
Sorry. Ik las ook andere reacties en die bleven hangen toen ik je quote en het bericht typte.

Heb mijn comment aangepast.
  donderdag 15 september 2011 @ 21:27:54 #25
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_101993582
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Reken maar van niet hoor, dat is gerommel in de marge. Daar ga je geen structurele ombuiging vandaan halen. Zowel de zorgconsumptie als de prijzen van die consumptie stijgen gewoon enorm, daar wringt de schoen.
Juist en naarmate de vergrijzing groter wordt dan zal de zorgconsumptie alleen maar stijgen. En zolang het overgrote deel van het electoraat vergrijst dan doet de overheid er ook weinig aan. Stel je voor dat ze kiezers verliezen...
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 15 september 2011 @ 22:00:41 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101995833
Zou wel eens precies willen zien waar die groei in kosten precies zit eigenlijk , veel aanames
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101996477
Hoe lang pikken we dit eigenlijk nog? :r
  donderdag 15 september 2011 @ 22:17:05 #28
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_101996965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:09 schreef braddofiel het volgende:
Wat wilt u er tegen doen?

Met z'n allen een middagje vrij nemen en even lekker gek doen op 't Maliveld in Den Haag met spandoeken, een koelbox met wat broodjes en een thermoskan koffie erbij?

Start je eigen partij op als je denkt het beter te kunnen regelen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_101997166
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:09 schreef braddofiel het volgende:
Ik kan alleen maar hopen dat Nederlanders, in tegenstelling tot al die Engelsen laatst, hoofdkantoren van ziektekostenverzekeringen en multinationals en overheidsgebouwen in de fik gaan steken wanneer ze "het niet meer pikken" en niet de plaatselijke middenstand gaan plunderen.

Maar dat de westerse samenleving op zijn laatste benen loopt, wordt met de dag duidelijker...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101997262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:
edit:
Ik denk zelf dat de schijn-marktwerking hier mee te maken heeft. De zorg heeft namelijk alle macht en bepaalt ook zelf de prijs. De overheid helpt de zorg deze monopolie ook in stand te houden. Dus eigenlijk is er geen echte marktwerking.
-Elke verzekering heeft hetzelfde basispakket.
-Verzekeringen moeten je verplicht als patient accepteren.
-De overheid betaald het overgrote deel van de kosten.
-De overheid bepaald exact wat het eigen risico moet zijn.
-De overheid bepaald dat iedereen zich moet verzekeren.
-De overheid bepaald wat veel zorgbehandelingen kosten.
-Enz.
Er is per definitie geen marktwerking. De marktwerking die er is, gaat om procenten van het geheel.

quote:
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als er eens echte marktwerking zou plaatsvinden.
Dan gaan gezonde mensen aanzienlijk minder betalen, en worden mensen die nu tonnen per jaar kosten uit hun verzekering gezet, en kan de eerste belastingschijf zo van de huidige 40% (incl. ZVW) naar een procent of 5. Sommige mensen gaan dan een paar jaar eerder dood (maar met minder langgerekte lijdensweg), anderen zullen er achter komen dat de zorg meer kwaad dan goed deed. In het geheel echter zal er heel wat geld aanzienlijk nuttiger besteed worden in Nederland. Of we houden de belastingschijf hetzelfde, en lossen de staatsschuld in 4 jaar af...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')