http://www.hiflow.nl/extr(...)nit-pc-v2-black.htmlquote:
quote:Beide systemen zullen volgens AMD vergelijkbaar zijn qua prijs, waarmee men wil aantonen dat AMD een betere prijs/prestatieverhouding biedt. Dat mag dan het geval zijn, maar wie er met een negatievere blik naar kijkt zal concluderen dat AMD een dubbel aantal cores nodig heeft om nog geen 20% betere prestaties te bieden.
Vertel dan ook ff welk mobo je überhaupt hebtquote:
Minimaal met Dual bios, genoeg PCI-E voor Dual-slot SLI en ook nog een PCI-E x1 lane voor mijn Soundcard ^^. Ook met genoeg aansluitingen voor fans en Sata600.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
We hebben het hier eigenlijk nauwelijks over moederborden. Gaat iedereen gewoon voor de goedkoopste plank hier?
Deze;quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel dan ook ff welk mobo je überhaupt hebt
Ik vind hem niet echt moi ome erlijk te zijnquote:Op donderdag 15 september 2011 18:54 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, heeft er iemand her een Corsair Obsidian 600D?
Ik vind hem wel strak, niet mooier dna mijn Cosmos S die ik nu heb, maar ik ga hem denk ik wel kopen door de hoeveelheid ruimte die de kast biedt.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vind hem niet echt moi ome erlijk te zijn,..
Wel mooier dan ik nu heb, maar die is zo heerlijk functioneel
heb jij die ik wil die ook hebbenquote:Op donderdag 15 september 2011 19:04 schreef Kandijfijn het volgende:
http://www.corsair.com/pc(...)ian-series-650d.html
![]()
![]()
Oew, je hebt dus wel smaakquote:Op donderdag 15 september 2011 19:13 schreef Smoofie het volgende:
Zie edit, ik bedoelde natuurlijk 800d
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
uefi is voor mij ook een must bij de volgende plank.
Vrijwel alle populaire z68 borden volgens mij. Hoe het met P67 en de AMD-bordjes zit weet ik niet. Gigabyte is één van de weinigen die nog geen uefi gebruikt in zijn z68-lijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..
Ja dan zet je er natuurlijk wel zelf windows opquote:Op donderdag 15 september 2011 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Linux 10.04 LTS, en je betaald 25 euro voor installatie Windows ook als ze Linux op zetten
ze installeren een OS, waar ze dus geld voor rekenen...quote:Op donderdag 15 september 2011 22:54 schreef Kandijfijn het volgende:
^
Dat doe ik sowieso zelf wel, maar waarom geld rekenen om Windows te installeren als ze er geen Windows opzetten?
Dan moeten neerzetten installeren OS, je kan het trouwens ook niet weghalen en er voor kiezen het zelf te installeren. Das natuurlijk lekker makkelijk 20 euro vangen.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ze installeren een OS, waar ze dus geld voor rekenen...
er is gewoon 1 optie die windows installatie heet in de database, veranderen kost ze teveel tijd ofzoquote:Op donderdag 15 september 2011 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan moeten neerzetten installeren OS, je kan het trouwens ook niet weghalen en er voor kiezen het zelf te installeren. Das natuurlijk lekker makkelijk 20 euro vangen.
I
Prettig maar erg lelijk in mijn ogen.quote:
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voorquote:Op donderdag 15 september 2011 23:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prettig maar erg lelijk in mijn ogen.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
uefi is voor mij ook een must bij de volgende plank.
quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..
quote:Op donderdag 15 september 2011 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle populaire z68 borden volgens mij. Hoe het met P67 en de AMD-bordjes zit weet ik niet. Gigabyte is één van de weinigen die nog geen uefi gebruikt in zijn z68-lijn.
True, true, maar die hebben vaak wel van die ouders die het betalenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voor
Mjah als je MBO doet kan je wel bijna full-time erbij werkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voor
ach, een strakke kast is ook niet alles..quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Strakke vriendin wintquote:Op vrijdag 16 september 2011 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, een strakke kast is ook niet alles..
het is allemaal al lang beter dan die eeuwige grijze kasten eind jaren negentig...quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, een strakke kast is ook niet alles..
En zo is het met elke kast wel iets idd. Ik verbaasde me er echt over hoe moeilijk het was om een kast te vinden die aan al mijn eisen voldeed. Sterker nog: dat is ook niet gelukt en ik heb heel veel eisen moeten laten vallenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Hier staat een 60 euro Tuniq2, simpel, stijlvol, maar qua schijven en dergelijk niet echt prettig...
Het hardeschijven systeem van CM vind ik echt geniaal, maar de kasten zijn verder echt volledig stijlloos.
wat dacht je van al die beige kasten, die zo gezellig verkleuren , bahquote:Op vrijdag 16 september 2011 02:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
het is allemaal al lang beter dan die eeuwige grijze kasten eind jaren negentig...
genoeg kasten die wat mij betreft in een woonkamer zouden passen, niet dat ik ook maar ooit een pc in m'n woonkamer zou zetten maar dat is weer een ander verhaal,(hooguit een laptop)quote:Maar er zijn maar weinig kasten die strak ogen, goed in elkaar zitten, netjes afgewerkt zijn, hun merknaam niet te aanwezig eropgezet hebben, goed doordacht zijn met een uiterlijk dat ook in de huiskamer niet zou misstaan.
Misschien maar een eigen kast gaan bouwen?
6870quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Is dat een 6850,70 of 90?
Anyway: draaien moet wel lukken.
Of 2x 6950quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
En hier gaat het toch een 6850 worden
Ik denk dat maxed out nog wel moet lukkenquote:Op zaterdag 17 september 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Moet wel lukken. Zit qua performance tussen een 560 en een 560Ti in, ik zou zeggen: gebruik deze kaart tot er een nieuwe generatie is, tot die tijd kun je prima spelen, alleen gewoon niet maxed out. Maar dat kunnen er toch maar weinig waarschijnlijk.
Dat is nog niet te zeggen omdat er nog geen benchmarks van zijn.quote:Op zondag 18 september 2011 10:37 schreef replay11nl het volgende:
Ff om advies vragen, ik heb nu een XFX HD5770, denken jullie dat dit nog voldoende is voor MW3/BF3 e.d. of zal ik toch maar even een 6950 halen of wachten tot de 7000 series?
BC2 haal ik op 1920x1080 op mijn 24' alles op high met een hd5770.quote:Op zondag 18 september 2011 11:34 schreef Athlon64x het volgende:
op 1440x900 kan ik met 5770 alles op max draaien in Badcompany 2 dan en ze zeiden dat als je dat kan draaien ook bf3 goed kan draaien
30 is nog wel te doen is geen Call of duty maar hij heeft denk ik anti allisaing uit staan gok ikquote:Op zondag 18 september 2011 12:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Radeon HD 5770 30 FPS
Radeon HD 5750 1GB 26 FPS
Ik had die laatste, 26 FPS noem ik niet speelbaar. 30 ook niet. Alles max in BC2, dus ook die DX11 opties vol open, trekken je framerate tegen de grond.
Een stille.quote:Op zondag 18 september 2011 17:23 schreef Athlon64x het volgende:
wat voor voeding zal die van computer galaxy zijn
[..]
Idealiter spendeer je een avondje aan 'uitsluiten' met zoveel mogelijk leen- c.q. vervangende spullen. Je zult het probleem moeten isoleren. Als ie overigens helemaal niet wilt booten - ook niet met alleen 1 mem, cpu, voeding en 1 vga kaart, dan is de kans groot dat het je cpu of mobo is. Als ie niet eens piepjes wilt geven is de kans nog ietsje groter dat het je mobo is dan je cpu. Alles even losmaken en opnieuw monteren al geprobeerd?quote:Op zondag 18 september 2011 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel nu echt waar het probleem zit
Voeding of moederbord
Voeding: Be Quiet 530 watt 80% efficiency staat ook iets op van kan peakload van 580 aan.
Mobo: x48c platinum
CPU: Q9400
Ram: Ddr Kingston HyperX 1600mhz.
GPU: xfx 6870 dual fan
Op dit moment niks over geklokt en iddle loopt alles op 27-32 graden (gpu 42). Under load komt niks boven de 60 eigenlijk alleen GPU wil wel es 70 aantikken.
Probleem is dat PC vaak niet wil booten of pas naar meerdere pogingen.
Heb je geen andere pc? Ff kast ernaast zetten en mobo+cpu stekker in je pc prikken.quote:Op zondag 18 september 2011 23:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Voor truc met pwr pinnetjes heb ik gewoon een knopje, zoals hierboven omschreven werkt dat feilloos.
Maar via de gewone powerbutton probleem ook niet meer weten te reproduceren dus ff afwachten waar het aan ligt.
Vraag me vooral af hoe ik het kan kortsluiten als het nu aan mijn voeding of mobo ligt. Toch ergens een multimeter zien te jatten
volgens mij vaak voeding.quote:Op zondag 18 september 2011 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel nu echt waar het probleem zit
Voeding of moederbord
Voeding: Be Quiet 530 watt 80% efficiency staat ook iets op van kan peakload van 580 aan.
Mobo: x48c platinum
CPU: Q9400
Ram: Ddr Kingston HyperX 1600mhz.
GPU: xfx 6870 dual fan
Op dit moment niks over geklokt en iddle loopt alles op 27-32 graden (gpu 42). Under load komt niks boven de 60 eigenlijk alleen GPU wil wel es 70 aantikken.
Probleem is dat PC vaak niet wil booten of pas naar meerdere pogingen.
Mijn CPU is nimmer boven de 60 graden geweestquote:Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
Wat is er mis met overclocken? Zolang je het maar goed doet en realistisch blijft
dus niet met een boxed cooler![]()
Niks, behalve dat je buiten het gegarandeerde functioneren van je systeem zit en dus eventueel falen voor lief neemt.quote:Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
Wat is er mis met overclocken? Zolang je het maar goed doet en realistisch blijft
dus niet met een boxed cooler![]()
Heb vorige week nog een gamepc gebouwd voor mijn kleine neefje met alle overtollige zooi die ik had liggen. Asus 775 bordje met een X2 en een 7900GT kaart.quote:Op maandag 19 september 2011 10:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, hij is flink overclocked geweest. Daarom denk ik ook dat ik mijn mobo gesloopt heb.
Een 530 watt 80% bronze zou toch afdoende moeten wezen? In ieder geval genoeg om te booten.
Maar nu nog een methodiek vinden om mijn voeding uit te sluiten als schuldige.
Het kutte is dan ook weer dat er nieuw geen mooie 775 borden te koop zijn. Dus dat gaat dan weer tweakers.net worden.
Waarom is zulk spul toch altijd alleen maar gericht op rechtshandige mensen.quote:Op zondag 18 september 2011 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Corsair stapt ook de randapparatuur in:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overklokken is idd heel mooiquote:Op maandag 19 september 2011 10:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Mooi man, overclocken
Risico van het vak. 775 socket borden zijn idd schaars aan het worden.
Dat heet een kroonsteentje, of een persverbinder, al naar gelang je voorkeur.quote:Op maandag 19 september 2011 12:15 schreef Athlon64x het volgende:
Ik heb aansluiting voor 1 fan te kort je hebt toch ook zo kabel waar 2 aansluitingen op kan voor fans hoe heet zoiets ?
Whut?quote:Op maandag 19 september 2011 12:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat heet een kroonsteentje, of een persverbinder, al naar gelang je voorkeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat kan ook ja.quote:Op maandag 19 september 2011 12:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Whut?
Je hebt ook gewoon kant en klare molex to fan connectors is wat makkelijker denk ik.
http://c1.neweggimages.co(...)ge/12-189-119-03.jpg
daarvoor gaatie maar naar GoTquote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Bart heeft de ware tweakers-mentaliteit
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik kom regelmatig op GoT maar vind dit topic toch een zeer prettige toevoeging om gewoon wat te zwammen over computers zonder autistische tweakernerdjes en hijgerige mods met hun 'modbreaks'
Dat is goed nieuws. Vond de i7 2600K nog net iets te duur en zal waarschijnlijk door de 2700K nog verder zakken in prijs.quote:Op maandag 19 september 2011 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ontopic:
2700K in zicht:
http://lenzfire.com/2011/(...)ed-by-biostar-61133/
Als je videokaart bijv kapot isquote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik snap het nut niet echt van die gpu's in verwerkt in de cpu. Iemand die een i7 aanschaft drukt er toch wel een fatsoenlijke videokaart bij?
Gamers wel, maar niet-gamers hebben aan die geïntegreerde gpu genoeg. En ook niet gamers willen vaak gewoon snelle cpu's (los van het feit of ze die nódig hebben).quote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik snap het nut niet echt van die gpu's in verwerkt in de cpu. Iemand die een i7 aanschaft drukt er toch wel een fatsoenlijke videokaart bij?
Sommige gebruiken Quick sync ofzoiets voor videos snel om te zetten (kwaliteit is wel verschrikkelijk maar goed)quote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Eh, rendering is rendering, kwaliteit is dan echt het zelfde hoor.quote:Op maandag 19 september 2011 15:16 schreef Athlon64x het volgende:
voor videorendering zou ik het niet aanraden kwaliteit is echt slecht
of je moet snel even filmpje voor je iphone omzetten maar op een groot full hd scherm zou ik voor puur cpu rendering gaan
wat een bullshitquote:Op maandag 19 september 2011 16:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, rendering is rendering, kwaliteit is dan echt het zelfde hoor.
quote:Now let’s tackle the other GPUs. When I first started my Quick Sync investigations I did a little experiment. Without forming any judgments of my own, I quickly transcoded a ~15Mbps 1080p movie into a iPhone 4 compatible 720p H.264 at 4Mbps. I then trimmed it down to a single continuous 4 minute scene and passed the movie along to six AnandTech editors. I sent the editors three copies of the 4 minute scene. One transcoded on a GeForce GTX 460, one using Intel’s Quick Sync, and one using the standard x86 codepath. I named the three movies numerically and told no one which platform was responsible for each output. All I asked for was feedback on which ones they thought were best.
Here are some of the comments I received:
quote:“Wow... there are some serious differences in quality. I'm concerned that the 1.mp4 is the accelerated transcode, in which case it looks like poop..”
quote:Our Dark Knight image quality test is also the most strenuous of the review. Were looking at a very dark, high motion scene with a sudden explosion. The frame were looking at is right after the Joker fires a rocket at the rear of a police car. The sudden explosion casts light everywhere which cant be predicted based on the previous frame.
quote:The GeForce GTX 460 looks horrible here. The output looks like an old film, its simply inexcusable.
Rendering kan op zoveel manierenquote:Op maandag 19 september 2011 16:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, rendering is rendering, kwaliteit is dan echt het zelfde hoor.
Jij wel danquote:Op maandag 19 september 2011 18:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Rendering kan op zoveel manieren![]()
clearly not a IT guy
Dat geldt dubbel voor dhr boven u. Voor bepaalde berekeningen is een GPU gewoon veel lekkerder, en als je die dan als soortement van co-processor kunt gebruiken...quote:Op maandag 19 september 2011 18:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Rendering kan op zoveel manieren![]()
clearly not a IT guy
quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
http://www.fudzilla.com/g(...)000-series-this-year
Fuckfuckfuckerdefuck![]()
Dit gooit heel mijn upgrade schedule in de war. Misschien toch eens gaan kijken naar een leuk 2ehands kaartje dan
boehoe, dan wacht je nog een jaartje?quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
http://www.fudzilla.com/g(...)000-series-this-year
Fuckfuckfuckerdefuck![]()
Dit gooit heel mijn upgrade schedule in de war. Misschien toch eens gaan kijken naar een leuk 2ehands kaartje dan
Fudzilla haalt zijn info gewoon bij dezelfde bronnen als de rest van al dat soort hardware sites hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:02 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Fudzilla vertrouw ik niet maar ik heb ook weinig hoop dit jaar
Oww dacht dat fudzilla zo onbetrouwbare site was... dan ben ik de war met die andere site.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fudzilla haalt zijn info gewoon bij dezelfde bronnen als de rest van al dat soort hardware sites hoor. Het is natuurlijk geen officiële AMD-mededeling maar dit soort dingen komen zelden uit de lucht vallen.
Je diskwalificeert je namelijk al heel snel als serieuze bron als je info steeds niet blijkt te kloppen.
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/betaquote:Minimum System Requirements:
Processor: 2 GHz dual-core (Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
GPU (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI Radeon 3000, 4000, 5000 or 6000 series, with ATI Radeon 3870 or higher performance)
GPU (Nvidia): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (Nvidia GeForce 8, 9, 200, 300, 400 or 500 series with Nvidia GeForce 8800 GT or higher performance)
Sound Card: DirectX compatible
Keyboard and mouse
DVD-ROM drive
Recommended System Requirements:
Processor: Quad-core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
GPU: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950)
Sound Card: DirectX compatible
Keyboard and mouse
DVD-ROM drive
Dat is natuurlijk ook altijd even afwachten, system requirements moet je altijd met een korreltje zout nemen. De GTX560 is volgens mij ook best een stukje langzamer dan de Radeon 6950 volgens mij.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:19 schreef rumiii het volgende:
Welke single GPU speelt hem dan op high? 590?
Da's geen kattenpis.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:41 schreef Auti het volgende:
2 x GTX560TiSneller dan 1 GTX580, ik zit wel goed denk ik.
Mijn systeem is dan ook net 3 weken oud, na te lezen in vorige delen van dit topicquote:
Die m4 is zeker een goede keuze! Mijn systeem is nu een paar weken oud, maar heb zeker geen spijt dat ik voor de m4 ben gegaan ipv vertex.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Mijn systeem is dan ook net 3 weken oud, na te lezen in vorige delen van dit topic![]()
En ik heb dus problemen met de Vertex3 SSD en ik moet nog een HAF X kast hebben, die komt volgende week en ik ga overstappen op Crucial m4 SSD. Dan is de beta er inmiddels ook en dan zal ik hier benchmarks en foto's posten.
Ik zou uitgaan van iets tussen high en max in. Is vrij normaal bij mijn weten voor recommended.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:04 schreef Ireyon het volgende:
en Recommended System Requirements maken welke settings mogelijk .. ? Medium? High? Max?
Moet dat HBAO dan ook niet "On"?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef Auti het volgende:
max is;
[ link | afbeelding ]
en
[ link | afbeelding ]
Pwndquote:Op woensdag 21 september 2011 19:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moet dat HBAO dan ook niet "On"?
En, halveerde je framerate?quote:
http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=124384quote:Op woensdag 21 september 2011 21:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Vergelijkende screens zouden handig zijn ...
Zolang je speelbare framerates hebt alles vol open idd. Maar het ging om de vraag wat "max" nou precies is en wat je nodig ging hebben voor BF3.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:01 schreef rumiii het volgende:
Als je boven de.50 blijft aanzetten![]()
Ik zal morgen kijken hoe de 580 ermee omgaat.
Wellicht in als Pro-gamer bent in MW3. in Battliefield kan ik het mezelf al amper voorstellen,...quote:Op woensdag 21 september 2011 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zolang je speelbare framerates hebt alles vol open idd. Maar het ging om de vraag wat "max" nou precies is en wat je nodig ging hebben voor BF3.
Overigens beweren er heel veel mensen dat 50fps al onacceptabel is in een FPS
Specs is wat we hier willen zienquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:22 schreef Buitendam het volgende:
Krijg net een mailtje dat ik mijn pc morgen kan ophalen.
Hooray.
die hebben mijn inziens echt een klap van de molen gehadquote:Op woensdag 21 september 2011 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zolang je speelbare framerates hebt alles vol open idd. Maar het ging om de vraag wat "max" nou precies is en wat je nodig ging hebben voor BF3.
Overigens beweren er heel veel mensen dat 50fps al onacceptabel is in een FPS
volgens mij heb ik die meuk gewoon aan staanquote:Op woensdag 21 september 2011 21:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=124384
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
En dat is PR Gamesquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:29 schreef Pheno het volgende:
Na mijn reisje ga ik ook kijken naar iets nieuwsGeen idee wat, dan lees ik me weer eens in. Iig een HDMI-uitgang, want het gaat gewoon op de tv. Upgraden heeft geen zin, ik heb nog een AMD Duron met 3dfx Banshee met 16mb geheugen
Er is niets te PR'en op pc-gebied.quote:
Mooi mobo inderdaadquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:08 schreef genakt het volgende:
ook al ziet deze er ook zo geil uit http://tweakers.net/price(...)4-gen3.html#tab:info
HDMI op videokaart...kom je nu meequote:Op vrijdag 23 september 2011 09:29 schreef Pheno het volgende:
Na mijn reisje ga ik ook kijken naar iets nieuwsGeen idee wat, dan lees ik me weer eens in. Iig een HDMI-uitgang, want het gaat gewoon op de tv. Upgraden heeft geen zin, ik heb nog een AMD Duron met 3dfx Banshee met 16mb geheugen
Rightquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er is niets te PR'en op pc-gebied.
Ik lieg niet eens, uitgevers geven eigenlijk nooit pc-versies weg, alleen als het pc-only is. Dat heeft vast te maken met de piraterij, maar laten we die discussie hier niet houden. Mijn tagje heeft geen drol met pc-specs te maken.quote:
Ja, die had ik nog meegenomen omdat mijn Nvidia TNT was doorgefikt. En die was ietsje later gekocht, maar hield het geen jaren uit zoals die Bansheequote:Op vrijdag 23 september 2011 09:37 schreef genakt het volgende:
[..]
HDMI op videokaart...kom je nu mee![]()
Lekker up to date![]()
en tevens 3dfx Banshee met 16mb geheugen![]()
is wel heel oud
En er zijn genoeg pc-only gamesquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik lieg niet eens, uitgevers geven eigenlijk nooit pc-versies weg, alleen als het pc-only is. Dat heeft vast te maken met de piraterij, maar laten we die discussie hier niet houden. Mijn tagje heeft geen drol met pc-specs te maken.
Mwoa, valt wel mee tegenwoordig met al die multiplatformshizzle. Ik heb EA om een pc-versie van Bf3 gevraagd, maar ik gok dat ze een console versie gaan sturenquote:Op vrijdag 23 september 2011 09:45 schreef Bart het volgende:
[..]
En er zijn genoeg pc-only games. Maar ik weet dat je tag niets met je specs te maken heeft hoor
. Want ik weet ook dat de pc-games naar reviewers gaan die wel een fatsoenlijke pc hebben
. Maar is die beta van D3 dan op de PS3?
Als je er ook wat meer op wilt gamen is een PC wel handiger, dankzij Steam op de Mac komen wel steeds meer spellen day one (of in ieder geval binnen een jaar) naar de Mac maar het aanbod blijft minder en de performance is ook nog niet op het niveau van de PC...quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die beta draait op mijn macbookje dat, zoals je misschien nu ook verwacht, al wat jaartjes meegaatIk heb ook nog niet duidelijk of ik een mac of pc ga halen. ja, mac is duurder voor minder, maar dat OS is zoveel keer lekkerder. Dilemma.
Nee, maar dat komt omdat ik het dus al geforceerd aan had staan in de driver. Als het aanstaat vreet het idd aan je framerate, er ging bij mij zeker zo'n 40 fps van het gemiddelde af. Normaal is het zo rond de 110 en nu is het vrijwel nooit boven de 100 en gemiddeld zo'n 70 fps.quote:
Dat is idd ook wel te doen, maar er zijn ook behoorlijke framedrops als het even pittig wordt en dat kan nog wel eens net iets te veel zijn denk ik. Ik heb het niet lang en uitvoerig getest maar ik denk dat met alles zo maxed out en dat HBAO aan dat het wel kan gaan haperen op drukke momentjes. Zeker in BF3 want die zal net iets zwaarder zijn dan BFBC2.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Told you so much?
Al is 70 fps wel prima
Amd is zeker niet slecht. alleen persoonlijk veel problemen gehad met driversquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:33 schreef Pheno het volgende:
Iedereen loopt te gillen dat AMD zo weinig snel is tov Intel, maar als ik nu bv kijk naar de BBG van tweakers zie ik overal AMD? What gives?
En nergens wordt er ingegaan op een stil systeem. Dat wordt weer lekker tig reviews lezen en hopen dat ze iets te melden hebben over de herrie
Die BBG is ook niet heilig hoor. De mensen die dat maken fappen gewoon op AMD. Ik fap op Intel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:33 schreef Pheno het volgende:
Iedereen loopt te gillen dat AMD zo weinig snel is tov Intel, maar als ik nu bv kijk naar de BBG van tweakers zie ik overal AMD? What gives?
En nergens wordt er ingegaan op een stil systeem. Dat wordt weer lekker tig reviews lezen en hopen dat ze iets te melden hebben over de herrie
Ik heb de discussies altijd gemeden. Zoals mac vs windows, windows vs linux, amd vs nvidia en friet vs patat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Die BBG is ook niet heilig hoor. De mensen die dat maken fappen gewoon op AMD. Ik fap op Intel.
Met een fatsoenlijke cooler maakt hitte geen drol uit. Zowel AMD als Intel zijn goed koel te houden, zowel met custom als stock coolers. Alleen maken de stocks daarbij wat meer herrie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb de discussies altijd gemeden. Zoals mac vs windows, windows vs linux, amd vs nvidia en friet vs patat.
Ik vroeg het me af, want Intel is volgens mij in een betere positie qua techniek en spullen. Nu is het natuurlijk de vraag, welke cpu kan het best overweg met hitte-generatie. Overklokken ga ik sowieso niet doen.
Je hebt moeite met het interpreteren van grafieken?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Athlon64x het volgende:
ik vind hardware.info dan weer vreselijk pro Intel
(en god wat hebben die soms kut reviews7 pagina's waar 80% gevuld is met grafieken met 2 zinnetjes erbij
Ja dat dacht ik dus ook alquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Je hebt moeite met het interpreteren van grafieken?
neequote:Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Je hebt moeite met het interpreteren van grafieken?
Als dat in een grafiek staat, waarom moeten ze het er dan nog tekstueel onder vermelden? En wie wil er überhaupt de accuduur weten van een gamelaptop? Alsof je gaat gamen zonder netspanning.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
nee
maar een meer beetje info is wel handig over accu duur bijvoorbeeld
en welke mongool gaat nu accu van game laptop vergelijken met een netbook
AMD kost geen drol, wat aanschaf betreft iig, stroomverbruik ligt volgens mij wel aanzienlijk hoger en dat kan behoorlijk oplopen over de levensduur van een pcquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:33 schreef Pheno het volgende:
ik denk dat jij beter naar Einstein school kan gaan want meneer weer het van te voren al door zijn berekingenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Als dat in een grafiek staat, waarom moeten ze het er dan nog tekstueel onder vermelden? En wie wil er überhaupt de accuduur weten van een gamelaptop? Alsof je gaat gamen zonder netspanning.
ga jij maar intel supporten met hun overrated dure moederbordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
AMD kost geen drol, wat aanschaf betreft iig, stroomverbruik ligt volgens mij wel aanzienlijk hoger en dat kan behoorlijk oplopen over de levensduur van een pc![]()
En AMD is onder de tweakers erg populair.
Ik heb de laatste tijd weer eens wat rond gekeken op het forum daar, en dan met name in het AMD-draadje. Mijn god, wat een stelletje navel starende voor eigen parochie prekende dyslectische autisten hangt daar rond zeg![]()
![]()
.
Fanbois
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:23 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik denk dat jij beter naar Einstein school kan gaan want meneer weer het van te voren al door zijn berekingen
Jijquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:24 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ga jij maar intel supporten met hun overrated dure moederborden
Ja, dat is ongeveer het niveau daar inderdaad. Echt te sneu voor woorden, ze raken er ook volkomen gefrustreerd van als iemand iets over 'hun' merk opmerkt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:24 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ga jij maar intel supporten met hun overrated dure moederborden
Ik help je vast op weg: http://www.silentpcreview.com/quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:33 schreef Pheno het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)n-consolegaming.htmlquote:Nvidia: Pc-gaming pakt in 2014 kroon terug van consolegaming
Door Paul Hulsebosch, vrijdag 23 september 2011 11:14, views: 8.319
In een conference call met investeerders heeft Nvidia cijfers vrijgegeven uit een onderzoek van bureau DFC Intelligence. Daaruit blijkt dat de omzet uit pc-games vanaf 2014 hoger zal zijn dan de omzet die met consolegames wordt behaald.
Volgens het onderzoek van DFC Intelligence groeit de markt voor pc-games gestaag, terwijl de markt voor consolegames stabiel blijft. Nvidia presenteerde de cijfers uit het onderzoek tijdens een conference call met investeerders. Volgens het bureau schommelt de omzet uit consolegames al jaren tussen de 20 en 30 miljard dollar, terwijl de omzet uit pc-games sinds 2008 een groei vertoont. In dat jaar was de omzet ongeveer 13 miljard dollar, terwijl DFC denkt dat die in 2015 gegroeid zal zijn tot 24 miljard dollar. Al in 2014 wordt het punt bereikt waarop de omzet uit pc-games groter is dan die uit consolegames, denkt het onderzoeksbureau.
Omzet pc-games versus consolegames
De reden voor de groei toont het bureau in een tweede grafiek, waarin de omzet uit de verkoop van pc-games in een doosje wordt afgezet tegen die uit digitale distributie. Uit die cijfers blijkt duidelijk dat de omzet uit verpakte games een langzame daling doormaakt, maar de omzet uit digitale distributie van pc-games een flinke groei vertoont. In deze cijfers wordt de omzet meegerekend die behaald wordt uit abonnementen die nodig zijn bij pc-games als World of Warcraft en de inkomsten uit microtransacties die behaald worden bij andere mmog's. Dergelijke verdienmodellen zijn bij consolegames nog niet gangbaar, hoewel Microsoft in 2012 schijnt te willen gaan experimenteren met microtransacties in games die speelbaar zijn via Xbox Live.
Verhouding omzet boxed versus digitale distributie
Verder wijst Nvidia in de presentatie op het verschil in grafische kracht tussen de huidige generatie consoles en de pc. Terwijl de pc bij introductie van de Xbox 360 en 2005 al zo'n 40 procent krachtiger was, is het verschil inmiddels alleen maar groter geworden. De huidige GeForce GTX 580 is volgens Nvidia negenmaal krachtiger dan de Xenos-chip uit de Xbox 360. Die ontwikkeling is ook uitgevers en ontwikkelaars niet ontgaan, wat resulteert in een groeiend aantal games dat exclusief voor pc verschijnt. Zo verschijnen in de komende maanden games als Diablo III, Star Wars: The Old Republic, Dota 2 en Counter-Strike: Global Offensive, die enkel op pc speelbaar zijn.
Ik heb Intel manquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat is ongeveer het niveau daar inderdaad. Echt te sneu voor woorden, ze raken er ook volkomen gefrustreerd van als iemand iets over 'hun' merk opmerkt.
Lachen manquote:
Daar ging het laatst ook over in dat AMD-draadje, bleek allemaal nogal mee te vallen, over het algemeen zijn AMD-mobo's een paar euro goedkoper en hebben gemiddeld net een USB 3.0 poort meer of zoiets was de conclusie, en dat ze meer stroom trokken meen ik.quote:Maar intel moederborden fucking duur
Tod Howard van Bethesda riep onlangs al op tot het verlagen van de prijzen van games omdat 50-70 euro voor de meeste spellen teveel geld zou zijn. Een kleine week later maakte Bethesda bekend dat de CE van TES V: Skyrim 150 euro ging kosten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef Bart het volgende:
Ik hoop dat het nog een keer leidt tot een prijzenslag. Door de aanbiedingen van digitale downloads en het gemak dat daarbij komt kijken zal de omzet gestegen zijn. Maar die goedkopere pc-games maken consolegames minder aantrekkelijk. Dus die zullen dan misschien ook goedkoper worden...
En hoe duur wordt de normale editie?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tod Howard van Bethesda riep onlangs al op tot het verlagen van de prijzen van games omdat 50-70 euro voor de meeste spellen teveel geld zou zijn. Een kleine week later maakte Bethesda bekend dat de CE van TES V: Skyrim 150 euro ging kosten.![]()
![]()
Adviesprijs 50 eu op de pc, online is hij al voor veel minder te bestellen echter. TES games hebben wel vaak 200+ uur content, dus daarvoor is een hogere prijs best gerechtvaardigd volgens Tod. Waar hij ook wel een punt heeft imho.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:53 schreef Bart het volgende:
[..]
En hoe duur wordt de normale editie?
Uiteengezet is nu de redenatie:quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef Bart het volgende:
Ik hoop dat het nog een keer leidt tot een prijzenslag. Door de aanbiedingen van digitale downloads en het gemak dat daarbij komt kijken zal de omzet gestegen zijn. Maar die goedkopere pc-games maken consolegames minder aantrekkelijk. Dus die zullen dan misschien ook goedkoper worden...
Cijfers zullen vast wel een kern van waarheid inzetten, maar aangezien de cijfers van Nvidea zijn zal ik ze toch met een korreltje zout nemen. Vooral het feit dat console-gaming gaat dalen na 2011?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
OMG, console-fanbois vs pc-fanbois oorlogsmateriaal:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)n-consolegaming.html
Dit schreeuwt bijna om een eigen topic
Fuck nee. Ik heb een goede koptelefoon, wil ik een kwalitlatief vergelijkbare headset dan zijn we duurder uit. Er is meer dan zo'n staande spriet!quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:45 schreef Kandijfijn het volgende:
^
Headset geen betere optie dan? Zo'n staande op bureau lijkt mij rete-irritant met gamen.
Dacht inderdaad aan zo een staande sprietquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Fuck nee. Ik heb een goede koptelefoon, wil ik een kwalitlatief vergelijkbare headset dan zijn we duurder uit. Er is meer dan zo'n staande spriet!
als je 1 schijf hebt? nee, maar kan de boel wel overzichtelijker maken en je hoeft als je je os opnieuw installeert niet alles van C tehalen want je zet het dan op de andere partitiequote:Op zaterdag 24 september 2011 10:50 schreef rumiii het volgende:
Zijn parities noodzakelijk? Nou heb ik namelijk alleen maar C
zo te zien niet,quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Athlon64x het volgende:
http://tweakers.net/price(...)wart.html#tab:prices
Deze werkt toch gewoon op de PC? Ik wil graag Gta 4 er mee doen want met muis en toetsenbord vind ik het zwaar klote
ik vermoed inderdaad dat je een bluetooth dongel mee geleverd krijgt..quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:39 schreef Athlon64x het volgende:
Ow oww ok
Draadloos gaat via USB bluetooth zeker?
Als dat nou eens zo makkelijk was hequote:Op zondag 25 september 2011 01:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan niet aan beginnen en gaan werken, vlegel!
Mijn broer heeft er nooit last mee gehadquote:Op zondag 25 september 2011 09:44 schreef Skull-splitter het volgende:
Want? Kreupel? 13? Geen geld in de familie? (niet dat laatste een belemmering hoeft te zijn...)
Als het al een PC via het werk betreft heb je meestal nog keuze tot bedrag X overigens, maar geloof me, Acer wil je niet.
Doet er allemaal niet toequote:Op zondag 25 september 2011 09:44 schreef Skull-splitter het volgende:
Want? Kreupel? 13? Geen geld in de familie? (niet dat laatste een belemmering hoeft te zijn...)
Als het al een PC via het werk betreft heb je meestal nog keuze tot bedrag X overigens, maar geloof me, Acer wil je niet.
Jouw broer blij. Acer heeft gewoon een beroerde, gestaafde reputatie. Uitzonderingen zijn positief ipv negatief bij andere merken...quote:Op zondag 25 september 2011 09:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mijn broer heeft er nooit last mee gehad
Dat zijn zaken die niemand anders wat aangaanquote:Op zondag 25 september 2011 12:21 schreef Skull-splitter het volgende:
En welke regeling heeft je moeder, want dat staat hier nergens. Overigens heb je in 3 maanden een nieuw systeem bij elkaar als je ook maar een beetje werkt, waar je ook niet op antwoordt...
60GB, 90% van alle installs op aparte 1TB schijf, en steam zelf ook op een aparte 1TB schijf (maar gemount onder d:\games\steam)quote:
Ik ben ook aan het sparen voor een 256GB-exemplaar zodat ik alle games erop kan zetten. Niet alle games die ik in Steam heb, maar wel alle games die ik speel. Echt heel leuk om 404GB geïnstalleerd te hebben, maar als ik mocht kiezen tussen niet mijn hele library vanaf SSD, of wel mijn hele library v anaf HDD, dan wist ik het wel!quote:Op maandag 26 september 2011 08:03 schreef SpankmasterC het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hun Steam niet op hun SSD zetten, je wil dan toch ook gewoon snelle laadtijden in je games hebben?
160GB voor Windows en programma's. Games staan op D:\ en dat is een 500GB-schijf.quote:
Inderdaad, leuk en aardig die 64GB dingen, maar niet aan mij besteedquote:Op maandag 26 september 2011 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het sparen voor een 256GB-exemplaar zodat ik alle games erop kan zetten. Niet alle games die ik in Steam heb, maar wel alle games die ik speel. Echt heel leuk om 404GB geïnstalleerd te hebben, maar als ik mocht kiezen tussen niet mijn hele library vanaf SSD, of wel mijn hele library v anaf HDD, dan wist ik het wel!
80 gb, eigenlijk te klein naar mijn zin maar te lam het te veranderen.quote:
Idd, daar kan je net Windows, Office en Chrome op kwijt. Nou joepiequote:Op maandag 26 september 2011 08:37 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Inderdaad, leuk en aardig die 64GB dingen, maar niet aan mij besteed
Tijdswinst van de SSD wordt dan wel teniet gedaan door het downloaden tussendoor. Maar ja, het speelt sneller idd.quote:Op maandag 26 september 2011 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het sparen voor een 256GB-exemplaar zodat ik alle games erop kan zetten. Niet alle games die ik in Steam heb, maar wel alle games die ik speel. Echt heel leuk om 404GB geïnstalleerd te hebben, maar als ik mocht kiezen tussen niet mijn hele library vanaf SSD, of wel mijn hele library v anaf HDD, dan wist ik het wel!
Hmm ook met Steam op m'n HDD ben ik in elke server de eerste, heeft weinig nut om het nog sneller te laten gaan.. alleen maar langer wachten op anderen.quote:Op maandag 26 september 2011 08:03 schreef SpankmasterC het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hun Steam niet op hun SSD zetten, je wil dan toch ook gewoon snelle laadtijden in je games hebben?
Welnee, want ik speel echt niet meer dan 200GB aan games tegelijk hoor.quote:Op maandag 26 september 2011 09:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijdswinst van de SSD wordt dan wel teniet gedaan door het downloaden tussendoor. Maar ja, het speelt sneller idd.
SSD caching is op dit moment het meest interessant.
Principekwestie: ik ben nogal wispelturig. Als ik een tijdlang BC2 heb gespeeld wil ik dat wel eens afwisselen met een retro-game of een racer. Als ik dan eerst een uur moet wachten tot er weer 18GB doorheen gepompt is als je pech hebt, dan hoeft het voor mij vaak al niet meer. Het hele idee aan boeken, spellen en dergelijke kopen ipv lenen/huren is dat je er direct beschikking over hebt.quote:Op maandag 26 september 2011 10:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee, want ik speel echt niet meer dan 200GB aan games tegelijk hoor.
Dit ook.quote:Op maandag 26 september 2011 09:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm ook met Steam op m'n HDD ben ik in elke server de eerste, heeft weinig nut om het nog sneller te laten gaan.. alleen maar langer wachten op anderen.
dan heb ik een SSD van ~500GB nodig.. weet je wat die krengen kosten? en dat alleen voor een beetje laadtijd ?quote:Op maandag 26 september 2011 08:03 schreef SpankmasterC het volgende:
Alsof je al die games speelt. Ik heb laatst ook weer een hoop troep verwijderd die ik al meer dan een half jaar niet gespeeld heb.quote:Op maandag 26 september 2011 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dan heb ik een SSD van ~500GB nodig.. weet je wat die krengen kosten? en dat alleen voor een beetje laadtijd ?
Je mist het punt. Maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 26 september 2011 10:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Alsof je al die games speelt. Ik heb laatst ook weer een hoop troep verwijderd die ik al meer dan een half jaar niet gespeeld heb.
dat dusquote:Op maandag 26 september 2011 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt. Maar dat maakt niet uit.
Het beschikbaar hebben zorgt ervoor dat het bij dat half jaar blijft. Anders speel ik bepaalde spellen NOOIT.
Ik wil ook eerst op papier duidelijk hebben hoe ik wat in moet stellen, zowel qua aansturing als qua systeem, downloads, documenten en dergelijke voor ik eraan begin. Maar ik heb nog even...quote:Op maandag 26 september 2011 10:28 schreef Auti het volgende:
SSD caching![]()
![]()
Maar dat kan ook risico's met zich meebrengen, ben er niet helemaal op ingelezen maar je moet het wel ff in de gaten houden of goed instellen. Ik draaide op prestatie modus en dat werkt top, maar ik haal downloads ook binnen op die schijf en dus via de cache. Systeem crashed... cache weg.. en met 60GB kan je dus aardig wat data kwijt raken als je niet goed synchroniseerd.
Voor het versnellen van een HDD waar je je games hebt staan is het best wel interessant
Zat nieuwe spellen om te spelen. Zijn echt maar een paar games die ik blijf spelen. 99% van de games is:quote:Op maandag 26 september 2011 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt. Maar dat maakt niet uit.
Het beschikbaar hebben zorgt ervoor dat het bij dat half jaar blijft. Anders speel ik bepaalde spellen NOOIT.
Het blijft een beetje koffiedik kijken, slides zien er niet heeeeel betrouwbaar uit, maar wat mensen zeggen is dat het zeker geen performancemonster zal zijn en niet de i5 van de troon zal stoten, maar daar zal de prijs ook niet naar zijnquote:Op maandag 26 september 2011 13:42 schreef jpjedi het volgende:
Niet echt de killer die we verwacht hadden imo:
http://tweakers.net/nieuw(...)-980x-bij-games.html
Zeker nu de 2700k is aangekondigd zal je met de 2600k prijs/prestatie vermoedelijk veel beter af zijn.
quote:nVidia 285.38 driver tot 38% sneller in Battlefield 3
Door Harmen Meijer, maandag 26-09-2011 13:11, views: 1.198, bron: nVidia
--------------------------------------------------------------------------------
Eind oktober zal EA het lang verwachte spel Battlefield 3 van DICE lanceren. Eerst zal echter een bètaversie verschijnen vanaf donderdag waarin spelers alvast één map kunnen uitproberen. Speciaal voor Battlefield 3 en deze bètaversie van het spel heeft nVidia een nieuwe 285.38 bètadriver gelanceerd waarmee de prestaties in het spel verbeterd zouden worden. De driver is geschikt voor alle nVidia GeForce videokaarten vanaf de 6000 serie tot en met de GTX 500 serie en nVidia ION GPU-chips.
De driver zorgt ten eerste voor een betere stabiliteit met minder crashes en een betere beeldkwaliteit met minder artifacts. De driver zou daarnaast tot 38% meer frames per seconde op het scherm kunnen tonen dan voorgaande drivers. Ook zijn de SLI profielen geupdate van uiteraard Battlefield 3, maar ook Dead Island, Diablo III, Dragon Age 2, Need for Speed: The Run en Saints Row: The Third. Voor Crysis 2 is daarnaast een bug verholpen waarbij de 285.27 bètadriver voor minder prestaties zorgde in DirectX 9.
Dat hangt van het type CPU, de gebruikte koeling en de omgevingstemperatuur af.quote:Op maandag 26 september 2011 16:20 schreef rumiii het volgende:
Hoe heet zou een CPU moeten zijn onder idle?
30,40?
Niets moet.quote:Op maandag 26 september 2011 16:20 schreef rumiii het volgende:
Hoe heet zou een CPU moeten zijn onder idle?
30,40?
Met een Scythe Mugen 3, 40 graden onder idle met een 2600K lijkt me nou niet zo heel goed?quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat hangt van het type CPU, de gebruikte koeling en de omgevingstemperatuur af.
Ligt eraan. als het 28 graden in je hok is dan weer wel.quote:Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef rumiii het volgende:
[..]
Met een Scythe Mugen 3, 40 graden onder idle met een 2600K lijkt me nou niet zo heel goed?
Doet die niet dus..quote:Op maandag 26 september 2011 16:50 schreef Bart het volgende:
Het maat sowieso geen zak uit zolang ie bij volle belasting maar onder de 70 graden blijft.
Geen idee, de Mugen 3 presteert niet zo fantastisch, dat weet ik wel.quote:Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef rumiii het volgende:
[..]
Met een Scythe Mugen 3, 40 graden onder idle met een 2600K lijkt me nou niet zo heel goed?
Me dunkt!quote:Op maandag 26 september 2011 17:03 schreef rumiii het volgende:
[..]
Doet die niet dus..
Ik weet alleen dat de man die hem voor mij in elkaar heeft gezet geen koelpasta heeft gebruikt, maakt dit veel verschil?
Wat een totale randmongool, ja pasta maakt waarschijnlijk een verschil van een graad of 20 a 30.quote:Op maandag 26 september 2011 17:03 schreef rumiii het volgende:
[..]
Doet die niet dus..
Ik weet alleen dat de man die hem voor mij in elkaar heeft gezet geen koelpasta heeft gebruikt, maakt dit veel verschil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |