http://www.hiflow.nl/extr(...)nit-pc-v2-black.htmlquote:
quote:Beide systemen zullen volgens AMD vergelijkbaar zijn qua prijs, waarmee men wil aantonen dat AMD een betere prijs/prestatieverhouding biedt. Dat mag dan het geval zijn, maar wie er met een negatievere blik naar kijkt zal concluderen dat AMD een dubbel aantal cores nodig heeft om nog geen 20% betere prestaties te bieden.
Vertel dan ook ff welk mobo je überhaupt hebtquote:
Minimaal met Dual bios, genoeg PCI-E voor Dual-slot SLI en ook nog een PCI-E x1 lane voor mijn Soundcard ^^. Ook met genoeg aansluitingen voor fans en Sata600.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
We hebben het hier eigenlijk nauwelijks over moederborden. Gaat iedereen gewoon voor de goedkoopste plank hier?
Deze;quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel dan ook ff welk mobo je überhaupt hebt
Ik vind hem niet echt moi ome erlijk te zijnquote:Op donderdag 15 september 2011 18:54 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, heeft er iemand her een Corsair Obsidian 600D?
Ik vind hem wel strak, niet mooier dna mijn Cosmos S die ik nu heb, maar ik ga hem denk ik wel kopen door de hoeveelheid ruimte die de kast biedt.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vind hem niet echt moi ome erlijk te zijn,..
Wel mooier dan ik nu heb, maar die is zo heerlijk functioneel
heb jij die ik wil die ook hebbenquote:Op donderdag 15 september 2011 19:04 schreef Kandijfijn het volgende:
http://www.corsair.com/pc(...)ian-series-650d.html
![]()
![]()
Oew, je hebt dus wel smaakquote:Op donderdag 15 september 2011 19:13 schreef Smoofie het volgende:
Zie edit, ik bedoelde natuurlijk 800d
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
uefi is voor mij ook een must bij de volgende plank.
Vrijwel alle populaire z68 borden volgens mij. Hoe het met P67 en de AMD-bordjes zit weet ik niet. Gigabyte is één van de weinigen die nog geen uefi gebruikt in zijn z68-lijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..
Ja dan zet je er natuurlijk wel zelf windows opquote:Op donderdag 15 september 2011 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Linux 10.04 LTS, en je betaald 25 euro voor installatie Windows ook als ze Linux op zetten
ze installeren een OS, waar ze dus geld voor rekenen...quote:Op donderdag 15 september 2011 22:54 schreef Kandijfijn het volgende:
^
Dat doe ik sowieso zelf wel, maar waarom geld rekenen om Windows te installeren als ze er geen Windows opzetten?
Dan moeten neerzetten installeren OS, je kan het trouwens ook niet weghalen en er voor kiezen het zelf te installeren. Das natuurlijk lekker makkelijk 20 euro vangen.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ze installeren een OS, waar ze dus geld voor rekenen...
er is gewoon 1 optie die windows installatie heet in de database, veranderen kost ze teveel tijd ofzoquote:Op donderdag 15 september 2011 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan moeten neerzetten installeren OS, je kan het trouwens ook niet weghalen en er voor kiezen het zelf te installeren. Das natuurlijk lekker makkelijk 20 euro vangen.
I
Prettig maar erg lelijk in mijn ogen.quote:
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voorquote:Op donderdag 15 september 2011 23:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prettig maar erg lelijk in mijn ogen.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
uefi is voor mij ook een must bij de volgende plank.
quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie ze vrij weinig nog uefi borden..
quote:Op donderdag 15 september 2011 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle populaire z68 borden volgens mij. Hoe het met P67 en de AMD-bordjes zit weet ik niet. Gigabyte is één van de weinigen die nog geen uefi gebruikt in zijn z68-lijn.
True, true, maar die hebben vaak wel van die ouders die het betalenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voor
Mjah als je MBO doet kan je wel bijna full-time erbij werkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vrijwel alle enthousiast/gaming hardware is lelijk, ik begrijp ook niet waarom het er allemaal zo uit moet zien eerlijk gezegd. Het is lijkt allemaal een beetje gericht op dyslectische eerstejaars ICT MBO'ers, maar die hebben er weer geen geld voor
ach, een strakke kast is ook niet alles..quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Strakke vriendin wintquote:Op vrijdag 16 september 2011 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, een strakke kast is ook niet alles..
het is allemaal al lang beter dan die eeuwige grijze kasten eind jaren negentig...quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, een strakke kast is ook niet alles..
En zo is het met elke kast wel iets idd. Ik verbaasde me er echt over hoe moeilijk het was om een kast te vinden die aan al mijn eisen voldeed. Sterker nog: dat is ook niet gelukt en ik heb heel veel eisen moeten laten vallenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Hier staat een 60 euro Tuniq2, simpel, stijlvol, maar qua schijven en dergelijk niet echt prettig...
Het hardeschijven systeem van CM vind ik echt geniaal, maar de kasten zijn verder echt volledig stijlloos.
wat dacht je van al die beige kasten, die zo gezellig verkleuren , bahquote:Op vrijdag 16 september 2011 02:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
het is allemaal al lang beter dan die eeuwige grijze kasten eind jaren negentig...
genoeg kasten die wat mij betreft in een woonkamer zouden passen, niet dat ik ook maar ooit een pc in m'n woonkamer zou zetten maar dat is weer een ander verhaal,(hooguit een laptop)quote:Maar er zijn maar weinig kasten die strak ogen, goed in elkaar zitten, netjes afgewerkt zijn, hun merknaam niet te aanwezig eropgezet hebben, goed doordacht zijn met een uiterlijk dat ook in de huiskamer niet zou misstaan.
Misschien maar een eigen kast gaan bouwen?
6870quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Is dat een 6850,70 of 90?
Anyway: draaien moet wel lukken.
Of 2x 6950quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
En hier gaat het toch een 6850 worden
Ik denk dat maxed out nog wel moet lukkenquote:Op zaterdag 17 september 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Moet wel lukken. Zit qua performance tussen een 560 en een 560Ti in, ik zou zeggen: gebruik deze kaart tot er een nieuwe generatie is, tot die tijd kun je prima spelen, alleen gewoon niet maxed out. Maar dat kunnen er toch maar weinig waarschijnlijk.
Dat is nog niet te zeggen omdat er nog geen benchmarks van zijn.quote:Op zondag 18 september 2011 10:37 schreef replay11nl het volgende:
Ff om advies vragen, ik heb nu een XFX HD5770, denken jullie dat dit nog voldoende is voor MW3/BF3 e.d. of zal ik toch maar even een 6950 halen of wachten tot de 7000 series?
BC2 haal ik op 1920x1080 op mijn 24' alles op high met een hd5770.quote:Op zondag 18 september 2011 11:34 schreef Athlon64x het volgende:
op 1440x900 kan ik met 5770 alles op max draaien in Badcompany 2 dan en ze zeiden dat als je dat kan draaien ook bf3 goed kan draaien
30 is nog wel te doen is geen Call of duty maar hij heeft denk ik anti allisaing uit staan gok ikquote:Op zondag 18 september 2011 12:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Radeon HD 5770 30 FPS
Radeon HD 5750 1GB 26 FPS
Ik had die laatste, 26 FPS noem ik niet speelbaar. 30 ook niet. Alles max in BC2, dus ook die DX11 opties vol open, trekken je framerate tegen de grond.
Een stille.quote:Op zondag 18 september 2011 17:23 schreef Athlon64x het volgende:
wat voor voeding zal die van computer galaxy zijn
[..]
Idealiter spendeer je een avondje aan 'uitsluiten' met zoveel mogelijk leen- c.q. vervangende spullen. Je zult het probleem moeten isoleren. Als ie overigens helemaal niet wilt booten - ook niet met alleen 1 mem, cpu, voeding en 1 vga kaart, dan is de kans groot dat het je cpu of mobo is. Als ie niet eens piepjes wilt geven is de kans nog ietsje groter dat het je mobo is dan je cpu. Alles even losmaken en opnieuw monteren al geprobeerd?quote:Op zondag 18 september 2011 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel nu echt waar het probleem zit
Voeding of moederbord
Voeding: Be Quiet 530 watt 80% efficiency staat ook iets op van kan peakload van 580 aan.
Mobo: x48c platinum
CPU: Q9400
Ram: Ddr Kingston HyperX 1600mhz.
GPU: xfx 6870 dual fan
Op dit moment niks over geklokt en iddle loopt alles op 27-32 graden (gpu 42). Under load komt niks boven de 60 eigenlijk alleen GPU wil wel es 70 aantikken.
Probleem is dat PC vaak niet wil booten of pas naar meerdere pogingen.
Heb je geen andere pc? Ff kast ernaast zetten en mobo+cpu stekker in je pc prikken.quote:Op zondag 18 september 2011 23:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Voor truc met pwr pinnetjes heb ik gewoon een knopje, zoals hierboven omschreven werkt dat feilloos.
Maar via de gewone powerbutton probleem ook niet meer weten te reproduceren dus ff afwachten waar het aan ligt.
Vraag me vooral af hoe ik het kan kortsluiten als het nu aan mijn voeding of mobo ligt. Toch ergens een multimeter zien te jatten
volgens mij vaak voeding.quote:Op zondag 18 september 2011 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel nu echt waar het probleem zit
Voeding of moederbord
Voeding: Be Quiet 530 watt 80% efficiency staat ook iets op van kan peakload van 580 aan.
Mobo: x48c platinum
CPU: Q9400
Ram: Ddr Kingston HyperX 1600mhz.
GPU: xfx 6870 dual fan
Op dit moment niks over geklokt en iddle loopt alles op 27-32 graden (gpu 42). Under load komt niks boven de 60 eigenlijk alleen GPU wil wel es 70 aantikken.
Probleem is dat PC vaak niet wil booten of pas naar meerdere pogingen.
Mijn CPU is nimmer boven de 60 graden geweestquote:Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
Wat is er mis met overclocken? Zolang je het maar goed doet en realistisch blijft
dus niet met een boxed cooler![]()
Niks, behalve dat je buiten het gegarandeerde functioneren van je systeem zit en dus eventueel falen voor lief neemt.quote:Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
Wat is er mis met overclocken? Zolang je het maar goed doet en realistisch blijft
dus niet met een boxed cooler![]()
Heb vorige week nog een gamepc gebouwd voor mijn kleine neefje met alle overtollige zooi die ik had liggen. Asus 775 bordje met een X2 en een 7900GT kaart.quote:Op maandag 19 september 2011 10:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, hij is flink overclocked geweest. Daarom denk ik ook dat ik mijn mobo gesloopt heb.
Een 530 watt 80% bronze zou toch afdoende moeten wezen? In ieder geval genoeg om te booten.
Maar nu nog een methodiek vinden om mijn voeding uit te sluiten als schuldige.
Het kutte is dan ook weer dat er nieuw geen mooie 775 borden te koop zijn. Dus dat gaat dan weer tweakers.net worden.
Waarom is zulk spul toch altijd alleen maar gericht op rechtshandige mensen.quote:Op zondag 18 september 2011 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Corsair stapt ook de randapparatuur in:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overklokken is idd heel mooiquote:Op maandag 19 september 2011 10:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Mooi man, overclocken
Risico van het vak. 775 socket borden zijn idd schaars aan het worden.
Dat heet een kroonsteentje, of een persverbinder, al naar gelang je voorkeur.quote:Op maandag 19 september 2011 12:15 schreef Athlon64x het volgende:
Ik heb aansluiting voor 1 fan te kort je hebt toch ook zo kabel waar 2 aansluitingen op kan voor fans hoe heet zoiets ?
Whut?quote:Op maandag 19 september 2011 12:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat heet een kroonsteentje, of een persverbinder, al naar gelang je voorkeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat kan ook ja.quote:Op maandag 19 september 2011 12:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Whut?
Je hebt ook gewoon kant en klare molex to fan connectors is wat makkelijker denk ik.
http://c1.neweggimages.co(...)ge/12-189-119-03.jpg
daarvoor gaatie maar naar GoTquote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Bart heeft de ware tweakers-mentaliteit
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik kom regelmatig op GoT maar vind dit topic toch een zeer prettige toevoeging om gewoon wat te zwammen over computers zonder autistische tweakernerdjes en hijgerige mods met hun 'modbreaks'
Dat is goed nieuws. Vond de i7 2600K nog net iets te duur en zal waarschijnlijk door de 2700K nog verder zakken in prijs.quote:Op maandag 19 september 2011 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ontopic:
2700K in zicht:
http://lenzfire.com/2011/(...)ed-by-biostar-61133/
Als je videokaart bijv kapot isquote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik snap het nut niet echt van die gpu's in verwerkt in de cpu. Iemand die een i7 aanschaft drukt er toch wel een fatsoenlijke videokaart bij?
Gamers wel, maar niet-gamers hebben aan die geïntegreerde gpu genoeg. En ook niet gamers willen vaak gewoon snelle cpu's (los van het feit of ze die nódig hebben).quote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik snap het nut niet echt van die gpu's in verwerkt in de cpu. Iemand die een i7 aanschaft drukt er toch wel een fatsoenlijke videokaart bij?
Sommige gebruiken Quick sync ofzoiets voor videos snel om te zetten (kwaliteit is wel verschrikkelijk maar goed)quote:Op maandag 19 september 2011 13:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |