Ik zal ook bedoeld kinderen maken/krijgen. Maar niet voor mij, maar voor het vrouwtje... ben ik dan ook egoistisch? Of ben ik dan egoistisch omdat ik mijn vrouwtje gelukkig maak waardoor ik geen gezeur aan mijn hoofd heb?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:46 schreef Seam het volgende:
Bedoeld kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Dus tot zover houdt je redering al op.
Het gaat mij om het feit dat je kinderen altijd neemt omdat je zelf iets mist. Je neemt kinderen niet omdat zij de wereld moeten redden ofzoquote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef IlluminatiXenu het volgende:
Nee, vind ik niet. Als jij geen grote kans hebt op een aandoening en je kan je kind een goed leven geven dan heeft zo'n kind het beter dan als je hem bewust opzadelt met jouw slechte genen.
Nee maar dan is je vrouw wel 'egoistisch' in dat opzicht inderdaadquote:Op donderdag 15 september 2011 13:51 schreef Hydrogeny het volgende:
Als je ADHD hebt, TS. Je krijgt te horen van de dokter dat er 50% kans bestaat dat je eigen kind dit ook zal krijgen.... wat doe je dan? Voed je iemand anders zijn zaad op of gok je het op je eigen zaad? Wil je een eigen kind met bijbehorende trekjes, uiterlijke en innerlijke kenmerken of liever een waarvan je niet weet of hij misschien wel hartklachten krijgt in de toekomst? Dit kan namelijk ook erfelijk zijn terwijl je het niet, of nog niet weet.
[..]
Ik zal ook bedoeld kinderen maken/krijgen. Maar niet voor mij, maar voor het vrouwtje... ben ik dan ook egoistisch? Of ben ik dan egoistisch omdat ik mijn vrouwtje gelukkig maak waardoor ik geen gezeur aan mijn hoofd heb?
Ja daar zit hem dus net de kink in de kabel. Het feit dat je iets kan geeft blijkbaar gelijk het recht ertoe.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:55 schreef A-mineur het volgende:
ADHD is niet iets levensbedreigend dus waarom niet? Iedereen heeft toch recht op kinderen.
Wat???quote:Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef IlluminatiXenu het volgende:
Ja, een kind is leuk en ik snap de behoefte, maar het is toch egoistisch om die aandoening door te geven? Zo zijn er nog veel ergere ziekte zoals Hemofilie, en allerlei handicaps waarbij de kans heel groot is dat je kind dit ook krijgt. Adopteer dan, of neem een draagmoeder oid...
Ja en nu ben je kreupel, leuk joh. Mijn ouders hebben een bril en ik heb lenzen. Er is altijd wel iets kleins. Maar een nare ziekte is toch wel wat anders.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Wat???![]()
Blijkbaar snap je 'de behoefte' niet. Het is geen auto die je gaat kopen!
Een erfelijke aandoening is misschien erg, maar dat wil niet zeggen dat er niet mee te leven is.
Zal even wat wezen zeg, als mijn moeder zo gedacht had had ik hier niet gezeten...
Soms kom je er later pas achter dat je kans op een erfelijke aandoening hebt, zoals bepaalde vormen van kanker.. om mijn kind nu ergens in terug te stoppen zie ik ook niet zitten .quote:Op donderdag 15 september 2011 14:03 schreef IlluminatiXenu het volgende:
[..]
Ja en nu ben je kreupel, leuk joh. Mijn ouders hebben een bril en ik heb lenzen. Er is altijd wel iets kleins. Maar een nare ziekte is toch wel wat anders.
Inderdaad ik zou ook geen auto kopen waarvan ik weet dat de vooras onherstelbaar in de prak ligt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Wat???![]()
Een erfelijke aandoening is misschien erg, maar dat wil niet zeggen dat er niet mee te leven is.
Zal even wat wezen zeg, als mijn moeder zo gedacht had had ik hier niet gezeten...
Ik bedoel; kinderen krijgen is een weloverwogen beslissing. En waarom zou een chronische/erfelijke ziekte het leven van een kind zodanig beïnvloeden dat zijn of haar leven de moeite niet waard is?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:06 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Inderdaad ik zou ook geen auto kopen waarvan ik weet dat de vooras onherstelbaar in de prak ligt.
Maar met een kind is dat blijkbaar ander want dan heb je 'de behoefte'. In andere woorden ikke ikke ikke moet moet moet hebbe hebbe hebbe ten kosten van het kind zelf. De behoefte is gewoon een eufemisme voor egoisme
Dat is niet voor iedereen dus zoquote:Op donderdag 15 september 2011 14:06 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Inderdaad ik zou ook geen auto kopen waarvan ik weet dat de vooras onherstelbaar in de prak ligt.
Maar met een kind is dat blijkbaar ander want dan heb je 'de behoefte'. In andere woorden ikke ikke ikke moet moet moet hebbe hebbe hebbe ten kosten van het kind zelf. De behoefte is gewoon een eufemisme voor egoisme
Inderdaad is het een weloverwogen beslissing, dat staat buiten kijf. En ieder leven is de moeite waard als het er eenmaal is. Het is een puur persoonlijke keuze van de ouders die vaak het glas halfvol zien. En voorbij gaan aan het feit dat in sommige gevallen het kind 50% kans heeft om een sociale paria te worden of nog erger, bijvoorbeeld levenslang eenzame opsluiting in je hoofd.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:09 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Ik bedoel; kinderen krijgen is een weloverwogen beslissing. En waarom zou een chronische/erfelijke ziekte het leven van een kind zodanig beïnvloeden dat zijn of haar leven de moeite niet waard is?
Dat ben ik 100% met je eens.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:17 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Naar mijn mening neemt een deel van de ouders die beslissing te lichtvaardig.
quote:Op donderdag 15 september 2011 13:50 schreef tuintegel het volgende:
om mijn kind nu ergens in terug te stoppen zie ik ook niet zitten.
Heb je veel last van je ass?quote:Op donderdag 15 september 2011 15:36 schreef Howl het volgende:
Ik heb zelf een Autisme Spectrum Stoornis. Dat is ook zoiets.
In mijn hart zou ik nog wel eens kinderen willen krijgen als ik ooit de kans krijg. Ik ben redelijk tevreden over mijn eigen leven. Dus dat zou voor mij geen reden zijn om kinderen te laten.
Maar met mijn verstand twijfel ik. Autistische kinderen kunnen erg lastig zijn om op te voeden. In mijn jeugd was ik zelf ook een 'lastig' kind. En ik weet niet of ik met mijn ASS wel een goede vader zou zijn.
ik vind wel dat het er heel erg aan ligt, heb je bv idd adhd, of een spierziekte waar je 100% zeker aan.dood gaat en waarvan de kans 98% is dat je kind hem ook krijgt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Wat???![]()
Ja dat bedoel ik dus ook te zeggen. 'Erfelijke aandoening' hoeft niet altijd te betekenen dat het leven niet de moeite waard is. Dat ligt eraan wat, en vooral hoe je er zelf instaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind wel dat het er heel erg aan ligt, heb je bv idd adhd, of een spierziekte waar je 100% zeker aan.dood gaat en waarvan de kans 98% is dat je kind hem ook krijgt.
En hoezo worden mensen eigenlijk als egoïst gezien? Als mijn kind ADHD van mij zou erven mag hij blij zijn dat hij iets extra's krijgt!quote:Op donderdag 15 september 2011 14:27 schreef A-mineur het volgende:
Natuurlijk verdient niet iedereen kinderen (pedo's, mensen met down etc, mensen die om wat voor reden dan ook geen kind kunnen onderhouden) maar om ADHD mee te nemen in je afweging vind ik wel van de zotte. Sowieso is het een kans, en geen feit.
Zolang je 'm maar niet als ADHD-er gaat behandelen is alles OK. maar al te vaak worden zulke kinderen platgedrogeerd met ritalin, naar speciaal onderwijst gestuurd en daarna meteen in de wajong gepropt waardoor ze zich niet kunnen ontplooien zoals normale kinderen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:02 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
En hoezo worden mensen eigenlijk als egoïst gezien? Als mijn kind ADHD van mij zou erven mag hij blij zijn dat hij iets extra's krijgt!
Hahahquote:Of ben ik dan egoistisch omdat ik mijn vrouwtje gelukkig maak waardoor ik geen gezeur aan mijn hoofd heb?
Scientology vroeg een ban aan?quote:
Dan moet er een definitie aan 'waarde van leven' worden gehangen en da tis bijna onmogelijk. Sommige vinden het 'op aarde zijn' en dat mensen van je houden al voldoende.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:09 schreef Kreupel het volgende:
Ik bedoel; kinderen krijgen is een weloverwogen beslissing. En waarom zou een chronische/erfelijke ziekte het leven van een kind zodanig beïnvloeden dat zijn of haar leven de moeite niet waard is?
Nee, dan ben je gewoon een slappe zak zonder een eigen mening. Maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:51 schreef Hydrogeny het volgende:
Ik zal ook bedoeld kinderen maken/krijgen. Maar niet voor mij, maar voor het vrouwtje... ben ik dan ook egoistisch? Of ben ik dan egoistisch omdat ik mijn vrouwtje gelukkig maak waardoor ik geen gezeur aan mijn hoofd heb?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Van het nemen van kinderen krijg je geen kinderen zei de bisschop laatst.
Ja diepzinnig hequote:Op vrijdag 16 september 2011 00:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dat was een diepe DK
![]()
ik moest weer heeeeeeeeel hard nadenken
Ik ben ook niet helemaal goed snik, wat bij de rest van de familie reuze meevalt maarquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dan doet er een eventuele erfelijke ziekte niet eens toe! Waar andere problemen zien, zie ik mogelijkheden.
Ik mag geen kinderen nemen vanwege het celibaat en het strafrecht enzoquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben ook niet helemaal goed snik, wat bij de rest van de familie reuze meevalt maar
gelukkig tolereren ze me nog![]()
dus dat scheelt
Ik zou het ook niet doen als men vooraf niet kan bepalen of het kind ja/nee de ziekte zal krijgen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar even serieus... als ik echt iets vreselijks naars had dat erfelijk zou zijn denk ik niet dat
ik kinderen zou hebben ''genomen'', al heb ik die nu ook al niet maar dit terzijde...
Schizofrenie en ADHD zijn hele bekende "afwijkingen" met hele bekende labels. Er zijn vast tal van afwijkingen die nog niet zijn onderkend en waar ook nog geen label voor is. Laat 5/10 mensen dan maar geen kinderen meer nemen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Het hangt wat mij betreft van de erfelijke aandoening af.
Met ADHD valt prima te leven, maar als je kind kans heeft om schizofrenie te krijgen, is het weer een heel ander verhaal.
Het is bij mij in ieder geval de reden dat ik géén kinderen wil, omdat ik gewoon weet dat het kind nooit echt gelukkig zal zijn.
En bovendien ben ik emotioneel te onstabiel om een kind op te voeden.
Het hangt wat mij betreft dus af van de gevolgen voor het leven van een kind.
Het punt is bij mij een beetje dat dit topic begint met 'erfelijke aandoeningen' in het algemeen, maar naarmate het topic vordert het alleen maar over 'levensbedreigende' of 'ernstige handicap' gaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet er een definitie aan 'waarde van leven' worden gehangen en da tis bijna onmogelijk. Sommige vinden het 'op aarde zijn' en dat mensen van je houden al voldoende.
Maar als je van te voren weet dat je kind (een grote kans heeft op) levensbedreigende ziektes of ernstige handicap. Dan vraag ik mij wel af waarom je dan een kind neemt. Natuurlijk zullen de ouders van het kind houden en er het beste van maken en zullen zij het zeker waard hebben gevonden, maar ik zou het wel onder egoisme gooien.
Ben ik met je eens, je hebt ook zeker een punt. Denk dat TS daar ook een beetje op doelde, want met bv ADHD kan je heel goed een leuk leven hebben.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:29 schreef Kreupel het volgende:
Het punt is bij mij een beetje dat dit topic begint met 'erfelijke aandoeningen' in het algemeen, maar naarmate het topic vordert het alleen maar over 'levensbedreigende' of 'ernstige handicap' gaat.
Ik bedoel vooral te zeggen dat een erfelijke of chronische aandoening niet meteen betekent dat je leven over is! En dat kan ik (helaas) uit ervaring vertellen.
Er zijn ook zat aandoeningen die vreselijk vervelend zijn, maar echt geen reden om geen kinderen te nemen.
Er zit een enorm grijs gebied tussen 100% gezond zijn en als een kasplantje in een rolstoel zitten.
Absoluut, zeker waar! Alleen de rest van de OP en de posts van TS vond ik dan wel erg zwart/wit, vandaar...quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maaaaaaar.. als je als toekomstig mogelijk ouder zijn/haar aandoening echt verschrikkelijk vindt/vond, hoe kan diegene dan nog overwegen kinderen te nemen die hoogstwaarschijnlijk hetzelfde lot wacht?
Klagen over ADHD... tegenwoordig lijkt iedereen wel ADHD of Aperger te hebben. Hele steden vol met autisten en drukdoeners. Wat vind iedereen zichzelf toch verschrikkelijk zielig.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef IlluminatiXenu het volgende:
Net in het Ritalin artikel op de FP las ik een comment van iemand die zelf ADHD had en die nu ook een kind had met ADHD en leerproblemen. Ze klaagde over hoe zwaar ADHD hebben was... waarom neemt zo iemand dan in godsnaam nog een kind als de kans enorm groot is dat deze het ook krijgt?
Dat zou wel goed zijn. Over 25 jaar, als de bevolking net zo snel doorgroeit als het nu doet, zal er op de aarde niet voldoende ruimte zijn om het voedsel te verbouwen om de bevolking van de aarde te voeden. Kun je je voorstellen dat onze kinderen hongersnood lijden? Of dat iets simpels als voedsel 100 euro per dag kost? Een zeer realistische situatie is dat jammergenoeg wel. Tenzij we NU iets doen aan overbevolking.quote:Op vrijdag 16 september 2011 06:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Schizofrenie en ADHD zijn hele bekende "afwijkingen" met hele bekende labels. Er zijn vast tal van afwijkingen die nog niet zijn onderkend en waar ook nog geen label voor is. Laat 5/10 mensen dan maar geen kinderen meer nemen?
Modeziektes als serieuze erfelijke aandoening zienquote:Op donderdag 15 september 2011 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ADHD, maar voor de rest mijn ouders niet. Dus het hoeft zo helemaal niet te zijn. Verder heb ik een vriendin met ADHD en haar dochter heeft nergens last van.
Het is wel erfelijk:quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:19 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Modeziektes als serieuze erfelijke aandoening zien![]()
Dat zijn dus twee dingen die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Klagen over ADHD... tegenwoordig lijkt iedereen wel ADHD of Aperger te hebben. Hele steden vol met autisten en drukdoeners. Wat vind iedereen zichzelf toch verschrikkelijk zielig.
Verzorger zijn van kinderen, of ze nou aandoeningen hebben of niet, kosten een enorm stuk van je leven, tijd, energie en geld. PUNT UIT. Daar mag je best eens over klagen, maar niet de godsganse tijd.
Weet je wat zwaar is? Een meervoudig gehandicapt kind dienen te verzorgen in een derde wereld land waar je niet weet of je morgen wel te vreten hebt.
Lees eerst maar even een boek voordat je hier onzin komt posten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:19 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Modeziektes als serieuze erfelijke aandoening zien![]()
Ik ken iemand met asperger en mijn broertje heeft ADD. Hoewel het niet te vergelijken valt met een meervoudig gehandicapt kind (wat een vergelijking), denk ik dat jij het nogal onderschat. Het is wel wat meer dan 'iemand met weinig vrienden' of 'iemand die zich niet kan concentreren op school'.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Klagen over ADHD... tegenwoordig lijkt iedereen wel ADHD of Aperger te hebben. Hele steden vol met autisten en drukdoeners. Wat vind iedereen zichzelf toch verschrikkelijk zielig.
Verzorger zijn van kinderen, of ze nou aandoeningen hebben of niet, kosten een enorm stuk van je leven, tijd, energie en geld. PUNT UIT. Daar mag je best eens over klagen, maar niet de godsganse tijd.
Weet je wat zwaar is? Een meervoudig gehandicapt kind dienen te verzorgen in een derde wereld land waar je niet weet of je morgen wel te vreten hebt.
Join the club. In mijn familie heeft iedereen het. Mijn vrouw heeft het.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ken iemand met asperger en mijn broertje heeft ADD.
Context mensen. Het ging om het ZWAAR hebben.quote:Hoewel het niet te vergelijken valt met een meervoudig gehandicapt kind (wat een vergelijking), denk ik dat jij het nogal onderschat.
Hij bedoelt gewoon dat het ene een pak zwaarder is dan het andere. Wellicht heeft ie gelijk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zijn dus twee dingen die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
Absoluut niet, dat kan ik je verzekeren. Maar van dat geklaag erover word ik nog meer moe van dan het opvoeden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:56 schreef Bonzai. het volgende:
Niet dat een onhandelbaar kind opvoeden een lachterje is verder.
Want als je ernstige psychische problemen hebt, heb je het niet zwaar?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Join the club. In mijn familie heeft iedereen het. Mijn vrouw heeft het.
[..]
Context mensen. Het ging om het ZWAAR hebben.
Ja hoor dan heb je het ook zwaar. En de planeet heeft daar schijt aan, dus de oplossing ligt niet in het jezelf zo zielig en zwaar vinden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Want als je ernstige psychische problemen hebt, heb je het niet zwaar?
Jezelf niet meer "zielig" vinden, maakt het er heus niet beter op. Was het maar zo.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ja hoor dan heb je het ook zwaar. En de planeet heeft daar schijt aan, dus de oplossing ligt niet in het jezelf zo zielig en zwaar vinden.
Ergo; geklaag werkt niet. De cirkel is rond.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:12 schreef Madame_Paon het volgende:
Jezelf niet meer "zielig" vinden, maakt het er heus niet beter op. Was het maar zo.
Doet soms wel deugdquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ergo; geklaag werkt niet. De cirkel is rond.
Het lucht soms wel op.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ergo; geklaag werkt niet. De cirkel is rond.
En vooral dit. Dan lijkt het me meer van belang dat het kind in een liefdevol gezin opgroeit met ouders die voor hem kunnen zorgen dan dat er een zo klein mogelijke kans is dat er 'iets mis is'.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:46 schreef Seam het volgende:
Bedoeld kinderen krijgen/nemen is altijd egoistisch. Dus tot zover houdt je redering al op.
In de TT wordt niet gevraagd of het ''mag'' maar of JIJ het zou doen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:09 schreef Horchata het volgende:
Als je geen kind mag nemen als je een erfelijke aandoening hebt, mogen vrouwen die borstkanker krijgen of in de familie hebben dan ook geen kinderen meer krijgen? Of mag het dan wel als het een jongetje is?
Dat is een feit.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vraag me af of de diagnose van ADHD niet een beetje te snel wordt gesteld
als ik dit lees...
http://nos.nl/artikel/272(...)ac-bij-kinderen.html
De tweede alinea lezen blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is de vraag, eigenlijk volstaat een ja of een nee op deze vraag, zo moeilijk is die
vraag niet...
Ik zie daar geen ja en geen nee staan hoorquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:08 schreef Horchata het volgende:
[..]
De tweede alinea lezen blijkbaar wel.
ja een beetje treurig als je dat zo leest...quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:05 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is een feit.
En over een paar jaar zullen we als maatschappij met de gevolgen moeten leven van jarenlang Ritalin voeren aan jonge kinderen..
Er overlijden ook veel mannen aan borstkanker. Meestal wordt de verkeerde diagnose gesteld.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:09 schreef Horchata het volgende:
Als je geen kind mag nemen als je een erfelijke aandoening hebt, mogen vrouwen die borstkanker krijgen of in de familie hebben dan ook geen kinderen meer krijgen? Of mag het dan wel als het een jongetje is?
In dat geval ja. In mijn familie is een verhoogde kans op bepaalde vormen van kanker. Dit weet ik pas sinds kort . Echter kan mijn kind kerngezond blijven aangezien aan haar vader zijn kant geen ziektes voorkomen. Vooralsnog maak ik mij alleen druk of ik het wel of niet krijg.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In de TT wordt niet gevraagd of het ''mag'' maar of JIJ het zou doen.
Dus als jij een hele nare erfelijke ziekte of aandoening hebt die je zelf als erg zwaar
ervaart en je zou weten dat als je een kind zou nemen dat je daar dat kind daar dan
ook mee opscheept, zou JIJ dat dan doen?
Dat is de vraag, eigenlijk volstaat een ja of een nee op deze vraag, zo moeilijk is die
vraag niet...
Ik bekeek ooit en video daarin werd beweert dat de menselijke psyche een mix was van een handvol van een aantal van de 25000 verschillende emoties of typen ofzo. Wat jouw unieke persoonlijkheid maakt. Kan het neit zijn dat ADHD mensen gewoon net wat drukker en agressiever zijn ingesteld? Ik heb nooit gezien dat bv drukke honden-rassen het label ADHD kregen snap je wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is wel erfelijk:
http://www.adhdenvoeding.nl/erfelijkheid-en-adhd/
Dat er vaak verkeerde diagnoses worden gesteld doet daar niets aan af.
ik vind kanker eigenlijk niet zo'n goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:23 schreef tuintegel het volgende:
[..]
In dat geval ja. In mijn familie is een verhoogde kans op bepaalde vormen van kanker. Dit weet ik pas sinds kort . Echter kan mijn kind kerngezond blijven aangezien aan haar vader zijn kant geen ziektes voorkomen. Vooralsnog maak ik mij alleen druk of ik het wel of niet krijg.
edit: eigenlijk maak ik mij niet eens zoveel zorgen. Ik kan mij er namelijk wel druk om maken maar het zal niets veranderen.
Er stond ooit eens een linkje naar zo'n test op Fok, ik geloof dat ik net op het randje zat,quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik bekeek ooit en video daarin werd beweert dat de menselijke psyche een mix was van een handvol van een aantal van de 25000 verschillende emoties of typen ofzo. Wat jouw unieke persoonlijkheid maakt. Kan het neit zijn dat ADHD mensen gewoon net wat drukker en agressiever zijn ingesteld? Ik heb nooit gezien dat bv drukke honden-rassen het label ADHD kregen snap je wat ik bedoel.
Nou blijkbaar zijn wij de enige twee die duidelijk kunnen kiezen, of de rest is nog even aan het denken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./complot.
[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 16-09-2011 21:54:58 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |