SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door RhytmicalRemedy op 15-09-2011 19:12:25 ]Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
quote:
Doet me denken aan Tante Rietje en Oom Frietquote:Op donderdag 15 september 2011 06:04 schreef Martinous het volgende:
Wie sowieso het woord friet heeft bedacht,
De fuck?quote:Op donderdag 15 september 2011 04:38 schreef DrDentz het volgende:
Maar Belgen noemen het frieten, patatten zijn aardappelen en kroketten uit de muur is iets buitenaards.
Is toch gewoon de letterlijke vertaling van "fries"quote:Op donderdag 15 september 2011 06:04 schreef Martinous het volgende:
Dan maar Belg.quote:Op donderdag 15 september 2011 04:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Helemaal mee eens!
Frietis voor Belgen. Nederlanders eten patat.
klopt helemaalquote:
Ja want in België zeggen ze patat.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Verhuis dan weer lekker terug naar Belgie aub. Kut autist.
waar is patatekes gebleven?quote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Tevens nog maar een keer de patat/friet kaart.
[ afbeelding ]
ik Belgiequote:Op donderdag 15 september 2011 10:04 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Ja want ik België zeggen ze patat.
quote:
Dit.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[ afbeelding ]
Nee fout patat zijn die heerlijke gefrituurde aardappel staafjes, en friet is die kots die ze in het zuiden oftewel de vuilnisbelt van Nederland(België) eten!!!quote:
quote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[ afbeelding ]
Je faalt in het plaatsen van een plaatje.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:28 schreef Walter81 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De rest: Boerenland. Telt dus niet.
Conclusie lijkt me duidelijk. Friet!
ik zie een mooie opdeling/afscheiding voor NL al zichtbaar en waar wij een mooie prijs voor kunnen vangenquote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef VuilnisMetaal het volgende:
En hoe noemen ze zo'n zak?quote:Op donderdag 15 september 2011 10:07 schreef Alstead het volgende:
hoe je het ook noemt dit blijft het lekkerst
[ afbeelding ]
Puntzakken komen uit België. Bakjes met PATAT zijn typisch Nederlands.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:07 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
En hoe noemen ze zo'n zak?
Juist, Puntzak Friet
Conclusie, het is FRIET !!!!
Opgelost, Slotje!
Puntzak Patat heet zoiets...quote:Op donderdag 15 september 2011 12:07 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
En hoe noemen ze zo'n zak?
Juist, Puntzak Friet
Conclusie, het is FRIET !!!!
Opgelost, Slotje!
Ach man, ga fietsenquote:
Gewoon zak patat... met je frietquote:
Ja gek he. B&A komen van de kant van Vlaardingen -> patatgebied.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:37 schreef RandyBlythe het volgende:
[..]
Gewoon zak patat... met je frietbtw die boef van bassie en adriaan zei ook altijd: ZAK PATAT
dus Patat
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja gek he. B&A komen van de kant van Vlaardingen -> patatgebied.
fart?quote:Op donderdag 15 september 2011 12:52 schreef HappyBob het volgende:
Friet is afgeleid van het Franse woord voor frituren en patat is afgeleid van het Vlaamse woord voor aardappel. Het zou dus een combinatie van beide woorden moeten zijn.
Dat zeggen Belgen wel, maar dan bedoelen ze niet friet.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:59 schreef Boterbartje het volgende:
Wat wel weer zo is;
Franse frietjes
Je zegt namelijk geen franse patatten
quote:Op donderdag 15 september 2011 13:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zeggen Belgen wel, maar dan bedoelen ze niet friet.
Conclusie: de patat-noemers hebben het uit Belgenland overgenomen, maar eigenlijk is het Friet.quote:Het woord "frites"(uit de franse taal) duidt op de bereidingsvorm, namenlijk in heet vet gebakken. Eigenlijk heet het dus Pommes Frites
Aangezien we de belgische naam voor aardappel gebruiken,"patat", heeft het produkt de naam patat friet gekregen, wat in de spreektaal gesplitst wordt in "frietje" of "Patatje".
In duitsland zegt men "Fritten". In Engeland "Fries". Dus veelal de bereidingsvorm als naam van het produkt, en men begrijpt toch wat er bedoeld wordt.
Er is dus geen verschil tussen het produkt patat of friet.
Conclusie: Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Walter81 het volgende:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-patat-friet.15257
[..]
Conclusie: de patat-noemers hebben het uit Belgenland overgenomen, maar eigenlijk is het Friet.
Slechte poll. Als ik met mn smartphone wil stemmen, zegt hij: "Er ging iets niet goed: rstr niet gevonden of ip klopt niet. NIET VALSSPELEN!!"quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef dj_ko het volgende:
Poll: Patat of Friet?
• Patat
• Friet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
wijze woordenquote:Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit is nu een patat.
[ afbeelding ]
En dit is Friet.![]()
[ afbeelding ]
Dan pak je maar een PCquote:Op donderdag 15 september 2011 15:37 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Slechte poll. Als ik met mn smartphone wil stemmen, zegt hij: "Er ging iets niet goed: rstr niet gevonden of ip klopt niet. NIET VALSSPELEN!!"
die 1ste is een aardappel, wie noemt een aardappel nou een patat? echt niemand.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit is nu een patat.
[ afbeelding ]
En dit is Friet.![]()
[ afbeelding ]
Daar had ik al mee gestemdquote:
Ik in friet.quote:
Daar was al een poll over:quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef dj_ko het volgende:
Poll: Patat of Friet?
• Patat
• Friet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
ooh okquote:Op donderdag 15 september 2011 16:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar was al een pol over:
http://frontpage.fok.nl/poll/124464/1/1/50/patat-of-friet.html
quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Walter81 het volgende:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-patat-friet.15257
[..]
Conclusie: de patat-noemers hebben het uit Belgenland overgenomen, maar eigenlijk is het Friet.
quote:Op donderdag 15 september 2011 04:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Helemaal mee eens!
Frietis voor Belgen. Nederlanders eten patat.
ja hoor, patat oorlog zonder curry, van welke derde-wereld provincie ben jij afkomstig?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:03 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Patatje oorlog:
[ afbeelding ]
Friet oorlog.
[ afbeelding ]
Heb de poll ook even in de OP geplompt. En dit voorbeeld.
Brood word ook gebakken maar is geen gebakquote:Op donderdag 15 september 2011 21:12 schreef Hoigast het volgende:
Het is toch frituren, wat je uitspreekt als frietuurun.
oftewel friet.
slotje
Hier in vlaanderen zeggen ze tegen aardappel patat.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:52 schreef okiokinl het volgende:
[..]
die 1ste is een aardappel, wie noemt een aardappel nou een patat? echt niemand.
die 2de patatjes.
ah.. dat wist ik niet. en als jullie aardappel zeggen wat is dat dan? een begraven appel?quote:Op donderdag 15 september 2011 22:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Hier in vlaanderen zeggen ze tegen aardappel patat.
Romeinen zeggen friet, Germanen zeggen patat.quote:Op donderdag 15 september 2011 10:03 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[ afbeelding ]
de romeinen zeiden patattus.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Romeinen zeggen friet, Germanen zeggen patat.
Petat.. die hadden we nog niet voorbij zien komenquote:
beetje onduidelijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.groetjens mij
Frietzl?quote:Op donderdag 15 september 2011 06:04 schreef Martinous het volgende:
idd patat is gewoon een aardappelquote:Op donderdag 15 september 2011 22:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Hier in vlaanderen zeggen ze tegen aardappel patat.
Daarom heb ik ook de friet oorlog 2e gedaan. Krijg je trek van de eerste pic? Ga je wel over je nek van de 2e.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:29 schreef Expression het volgende:
Ik krijg trek van de pics uit de OP.
Tevens is het patat.
Ja, laten we het "advies" van het domste volk in europa overnemen, goed planquote:Op donderdag 22 september 2011 16:59 schreef MrShiithappenss het volgende:
zwijg friet is in belgie uitgevonden en daar zeggen ze frut (friet)
Je bedoelt dat land dat al bijna 2 jaar zonder regering zit omdat het volk, hun vertegenwoordigers en zelfs hun koninklijk huis keihard falen en de domste personen op aarde zijn? Nou, laten we dat maar niet als uitgangspunt nemenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:59 schreef MrShiithappenss het volgende:
zwijg friet is in belgie uitgevonden en daar zeggen ze frut (friet)
ja.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat land dat al bijna 2 jaar zonder regering zit omdat het volk, hun vertegenwoordigers en zelfs hun koninklijk huis keihard falen en de domste personen op aarde zijn? Nou, laten we dat maar niet als uitgangspunt nemen
Wat een uitvinding zeg, voedsel in kleine stukjes hakken en in vet bakken, nee, het wiel is er niets bijquote:Op donderdag 22 september 2011 17:04 schreef MrShiithappenss het volgende:
waarom eten jullie het dan als het uitgevonden is in belgië wist niet dat jullie zo laag waren
moi geshijft! jei bend ekt sliim!!!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:07 schreef MrShiithappenss het volgende:
eet het da niet kuttroll
einde discutie
Ga toch heen, frietpauper.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:07 schreef MrShiithappenss het volgende:
eet het da niet kuttroll
einde discutie
ok hier moest ik om lachenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:10 schreef DutchSpike het volgende:
Friet, patat klinkt Belg's stelletjes n00bs. Wat klinkt beter:
''Ik ga friet eten.'' of ''Ik ga patat eten.'' ? Ik vind friet beter klinken.
wijquote:Op donderdag 22 september 2011 17:10 schreef MrShiithappenss het volgende:
reageer ik hier niet meer jullie zijn te laag
postenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:10 schreef MrShiithappenss het volgende:
tenminste onze zinnen in 1 postquote:Op donderdag 22 september 2011 17:10 schreef MrShiithappenss het volgende:
Kijk is in de spiegel.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:15 schreef MrShiithappenss het volgende:
je doet je alleen maar dommer lijken srry hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |