abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101970251
Ik at vroeger alles, en vond ik het niet lekker, at ik het toch op.
En redelijk zonder morren, ik dacht altijd : morgen wellicht weer iets wat ik lekker vind.
Maar 1 situatie is me bijgebleven, toen ik een jaar of 6 was had mijn moeder kalkoenenbouten gemaakt.
Ik kan me er niet alles meer van hereinneren, maar ik weet nog dat ik zo'n immens grote (zachtgekookte ?) bout in mijn handen had.
Ik zeg zachtgekookt, omdat ik niet precies weet hoe ze het had klaargemaakt, het was de jaren 70, en een oven hadden we denk ik niet, het leek er iig op dat het gekookt was.
En het vet van die bout, was in het kookproces getransformeerd in een witte blubber achtige substantie.
Na een paar keer aangegeven te hebben dat ik het toch echt niet lekker vond, zij mijn moeder toch maar door te eten.
Pas na daadwerkelijk kokhalzen (wat ik nu op mijn werk bijna weer hebt :') ) kon ik de poot laten staan.
Nog nooit heb ik iets zo ranzig gevonden als toen
  donderdag 15 september 2011 @ 11:16:12 #32
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101970378
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101970449
^ doet me denken aan een wat rare zwezerik die ik ooit in een restaurant kreeg, toen ik iets van 14 jaar was. Die was echt, écht vies. Het was grijs en had de structuur wat iets weg had van vis en een spons. Daar heb ik echt trauma's aan overgehouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 15-09-2011 12:34:42 ]
pi_101971325
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:16 schreef Staal het volgende:
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
:D
Je kan je dan het immense trauma wel voorstellen, van een 6 jarig Rotterdams jongetje ;(
pi_102173354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.

Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Mijn oma. Wat was dat goor zeg. Heb het nog jarenlang gewantrouwd als er tomatensoep geserveerd werd.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:06:40 #36
42366 Staal
pi_102173451
Mijn vader deed er de inhoud van een blikje tomatenpuree bij en dan smaakte de hele soep naar metaal.
Un certain jeune homme
pi_102175332
- Margarine op brood (bij vriendjes thuis)
- Spaghetti en macaroni van verkeerd graan (bij vriendjes en familie thuis)
- Budgetpindakaas met een plas olie bovenop (bij vriendjes thuis)
- Zelfmaakchocomel (bij vriendjes thuis)
- Supermarktzoetigheid en chocola (vriendjes en familie)
- Droogsponzige slagroomtaart met slechte slagroom (v&f)
- Crackers met gebakken banaan (v)
- Dropwater
- De lucht van warme melk, en dan zo'n vel erop.
- Vierkante ham met een venstertje van vleeslijm (hypotheekrente van 14% en twee huizen, toch was die ham eenmalig, dan mijn pa maar shag roken en de auto even niet gebruiken en ik in ouwe kleren van mijn neef naar school).

Thuis was het over het algemeen echt wel goed, hoewel mijn moeder meestal moest koken en er niet echt goed in was. Maar er bleven genoeg gerechten over die ze wel onder de knie had. In de meeste huizen waar ik op bezoek kwam en meeat was minder geld en werd relatief nog minder aan eten uitgegeven. Het trauma is vooral dat ik het dan niet lekker vond maar dat ik wel het gevoel had dat ik moest doen van wel.

Soms was het ook echt bittere armoe. Surinaams-Indische ouders en dan krijg je een nasi die gewoon niet lekker is omdat er bijna niks in zit. Ik had ook totaal geen oog voor inkomensverschillen (dat is op zichzelf ook al een luxe die andere kinderen niet hadden) en al helemaal niet voor status, maar dat leidde soms ook wel tot genante situaties. Geld was iets waarvan je later ontzettend veel van ging verdienen om een sportwagen te kopen, geen actueel thema dat ook maar iets met je dagelijks leven van doen had en al helemaal niet met eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102175523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.

Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima :')
pi_102175584
Mijn moeder dacht vroeger hip te koken door pannekoeken met spinazie te maken.
Als kind zagen we onze moeder in de keuken pannekoeken bakken, dus wij waren allemaal superblij, aan tafel bleken het opgerolde pannekoeken te zijn met een spinazie saus er tussen.
Bleeeeeeeeh nooit meer gegeten, was echt vies.
pi_102176452
pannenkoeken met spinazie(a la creme) en kaas :9~

kregen wij ook als we pannenkoeken als avondeten hadden. 1 pannenkoek met spinazie om toch groente binnen te krijgen. en daarna gewone pannenkoeken. de stapel was nooit groot genoeg
pi_102182432
Spruitjes :r
Feyenoord-
pi_102184796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:23 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima :')
Haha moeders die kinderen voor de gek houden _O_
zo ken ik er ook nog 2:
Mijn broertje die geen doperwten lustte totdat mijn moeder hem vertelde dat het franse doperwten betrof _O-
Vriendje op mijn verjaardag die alleen coca-cola lustte waarop mijn moeder met het bekertje naar de keuken loopt en met een beker 'coca-cola' terugkomt.
Kereltje heeft het zonder morren opgedronken :Y)
pi_102185799
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102200663
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes :r
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:37:17 #45
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_102200707
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes :r
gisteren nog gehad :(
pi_102202110
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:37 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

gisteren nog gehad :(
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaat :{w Vergif is ut :(
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:05:01 #47
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_102202225
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaat :{w Vergif is ut :(
Hmm. :)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:08:21 #48
42366 Staal
pi_102202378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:15 schreef seasushi het volgende:
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
Niet kinderen ook maar met name kinderen.
Dat is gewoon slim. En kinderen kun je prima aan vis laten wennen d.m.v. Kapitein Iglo.
Un certain jeune homme
pi_102202385
Wikipedia

[bewerken]Hallucinerende en toxische werking

In een lage dosis geeft nootmuskaat geen merkbare psychische of neurologische effecten. Bovenmatig gebruik van nootmuskaat kan hallucinaties veroorzaken. Men vermoedt dat dit berust op een in vivo (in het lichaam) omzetting van myristicine naar MMDA (3-methoxy-4,5-methylenedioxyamphetamine). Excessief gebruik van de werkzame stof, Myristicine (een zwak werkende MAO (monoamine oxidase) -remmer). (3-methoxy,4,5-methyleendioxy-allylbenzeen), kan gevaarlijk zijn. Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen). Myristicine is al eerder beschreven als een sterk hallucinogeen. Verder bevat de olie van de muskaatnoot nog andere etherische oliën die precursors (chemische voorlopers) zijn voor geestverruimende middelen (safrol, MDMA, elemicine, mescaline). Safrol en het ook in nootmuskaat voorkomende methyleugenol blijken bij dierproeven en ander onderzoek gentoxisch te zijn en daarmee mogelijk kankerverwekkend. Of nootmuskaat kankerverwekkend blijkt te zijn voor mensen moet uit nader onderzoek blijken.

Eat that, het is echt vergif :@ :(
pi_102208048
Owja, ook zo'n faal; 2 neefjes van mij lusten vroeger heel weinig, een van de dingen die ze wel lustten was vla. We aten toen bij oma, en oma heeft geen vla :P Dus mijn moeder had yogurt en roosvicee door elkaar geklopt, en ze vonden het lekker! Komt die moeder van ze aangesneld ( :r ) "jullie lusten toch geen yoghurt?"
Zij: "Is dit geen roze vla dan? :? "

:') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door robuust89 op 21-09-2011 08:15:46 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 21 september 2011 @ 08:05:06 #51
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_102208180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 07:50 schreef robuust89 het volgende:
Owja, ook zo'n faal;
Hun
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_102208302
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:05 schreef Muck het volgende:

[..]

:*
Bedankt voor je bijdrage.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_102213670
Jachtschotel.
Mijn moeder deed daar vast haar best op, maar man man..... Wat een tinnef zeg.
pi_102214300
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:05 schreef Muck het volgende:

[..]

doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102217491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
Zó herkenbaar! Hier was het ook vaak 'Husse met je neus ertussen', zoals mijn moeder het altijd noemde.
pi_102218786
Of "Als het niet lekker is dan is het wel gezond" en dat soort dingen.

"Mmmm, nou mam, gezond hoor"
"Erg voedzaam inderdaad"
"Moeders in de derde wereld zouden blij zijn met zo'n afwas"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102218842
1. Huzarensalade + frikandel
2. Smacaroni
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 15:09:37 #58
91830 MaximusTG
pi_102219981
1. Huzarensalade + frikandel ?

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
  woensdag 21 september 2011 @ 15:10:57 #59
42366 Staal
pi_102220039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Dus een kwak huzarensalade met daarnaast een frikandel lijkt jou wel lekker?
Ik hoef het iig niet.
Un certain jeune homme
pi_102220199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:

Verhaaltje: Pa en ma zijn gescheiden, zodoende zat ik vroeger de ene week bij pa, de andere week bij ma. Ma kan prima koken, maar haar smacaroni daar heb ik toch wel een traumaatje aan overgehouden. Pa is niet echt een keukenprinsesje en interesseerde het allemaal niet, die pleurt een paar frikandellen in de frituur, en een kwak huzarensalade op je bord. Als je dat dag in dag uit te vreten krijgt is het echt niet meer lekker hoor... De eerste keer gaat wel, de tweede keer heb je al zoiets van "nee, alweer!?", maar daarna ga je je niet lekkerder voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')