Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooiquote:Op woensdag 14 september 2011 13:32 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Oja, zo'n logo is inderdaad wel erg belangrijk voor posseurs.. Ik ben in ieder geval in mijn nopjes, goede schoenen voor een fractie van de prijs van mijn DMT's.
Tja, op de foto ogen ze een beetje lullig, maar ik kom altijd langs de Lidl en de Aldi op weg naar het station dus ik dacht laat ik er maar eens langs gaan. En ze vielen mij 100% mee, bovendien altijd handig om een paar schoenen extra te hebben. Regenjasje vind ik bovendien ook wel aardig voor dat geld, ik wilde eerst een jasje van Castelli (heb daar alle kleding van), maar voor die paar keer dat je zo'n ding gebruikt is het zonde geld.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooi
Ik heb ze ook gekocht, eigenlijk met het idee voor 30 euro kan het nauwelijks een miskoop zijn. Ze zien er goed uit, vanavond even een rondje op fietsen.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:32 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Oja, zo'n logo is inderdaad wel erg belangrijk voor posseurs.. Ik ben in ieder geval in mijn nopjes, goede schoenen voor een fractie van de prijs van mijn DMT's.
Holy crap. Ik ook!quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben altijd te laat voor die aanbiedingen...vorig jaar zat er een lidl en aldi vlak bij m'n werk, nu zit ik op Schiphol...niets
Ik ook niet, maar voor een beginnend recreatief wielrijder zonder fietsschoenen kan het een goede koop zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooi
Heb ik al, ik heb mijn oude nog en ik koop meestal nieuwe net voor ze versleten zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:09 schreef kanovinnie het volgende:
Of voor reserveschoenen in de regen zodat je witte schoenen niet fiets worden
Als het hard regent komt het water via je been alsnog de schoen in. Dus droog blijft het dan niet, wel schoon. Reken zo'n 20-30 euro. Ze moeten wel goed aansluiten. Ga nog klitterband halen om ze nog beter om mijn been te sluiten.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
Wat kosten overschoenen zo'n beetje? Lijkt me wel lekker, zonder zeiknatte schoenen/sokken thuiskomen als ik door de regen fiets.
Denk je dat het iets is voor erbij? Wil geen blessures krijgen door 4uren op pauperschoenen te fietsen.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Koop nou maar gewoon fatsoenlijke schoenen met een goede carbon-zool. Zonde om op dat soort essentiële apparatuur te besparen. No way, dat ik nu met goedkopere schoentjes zou willen gaan rondrijden.
Overigens heb ik thuis 1 setje dat heel dun is, goed tegen regen, maar ook een setje dikker materiaal. Dat is echt heerlijk als je in de winter met vorst gaat mountainbiken ofzo.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als het hard regent komt het water via je been alsnog de schoen in. Dus droog blijft het dan niet, wel schoon. Reken zo'n 20-30 euro. Ze moeten wel goed aansluiten. Ga nog klitterband halen om ze nog beter om mijn been te sluiten.
Zijn die Aldi schoenen wat? Wel leuk voor slecht weer. Of als mijn sidi's nog nat zijn. Want met de wedstrijden gaan sowieso mijn sidi's aan, weer of geen weer. Maar om ze te beschermen tegen modder helpen ook wel van die nylon aero overschoenen die je wel bij tijdrijden ziet. Die waterdichte zijn vaak veel te warm tijdens een wedstrijd.
Geen carbonnen zolen voor mij, ik vind dat maar niks.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Koop nou maar gewoon fatsoenlijke schoenen met een goede carbon-zool. Zonde om op dat soort essentiële apparatuur te besparen. No way, dat ik nu met goedkopere schoentjes zou willen gaan rondrijden.
Om een beginner aan te raden om met carbon zolen te gaan fietsen lijkt me een beetje overdreven. Eerst maar eens met goedkope schoenen beginnen. Dan kun je daarna altijd nog kijken of het iets isquote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Gladde witte sidi's? het gladde gedeelte kun je nog prima schoonhouden, maar het gaas wordt heel snel schmutzig ja. Die van mij zijn ook al niet meer zo mooi als in het begin. Awel, t zijn gebruiksvoorwerpen hoor!quote:Op woensdag 14 september 2011 22:26 schreef Patroon het volgende:
Ik heb witte sidi's en ben zo ijdel dat ik bij dreigend weer van die regenoverschoentjes meeneem. Van water worden ze niet vies. Wel van het opspattende modder.
Ach op een gegeven moment zijn ze toch niet meer wit te houden. Even met een borstel afnemen als ze nog nat zijn helpt wel.
Ik kocht als eerste schoentjes van die schoentjes van de Decathlon met een harde plasticzool, gevolg was dat ik constant pijn aan mijn voeten had. Toen heb ik fatsoenlijke schoenen met carbonzool van Shimano gekocht en nooit meer ergens last van gehad. Dus misschien is het is iets persoonlijks, maar mij hielp het enorm qua fietsplezier. Je bent dan een paar tientjes gioedkoper uit maar je neemt gewoon een risico dat het allemaal net-niet is.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk je dat het iets is voor erbij? Wil geen blessures krijgen door 4uren op pauperschoenen te fietsen.
Zeker als je begint met fietsen zijn het natuurlijk wel steeds een paar tientjes. Op je helm, je schoenen, je fietsbroek, fietscomputer enz..Dan gaat het al snel over een verschil van honderden euro's als je steeds maar die duurdere optie kiest.quote:Op donderdag 15 september 2011 09:42 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik kocht als eerste schoentjes van die schoentjes van de Decathlon met een harde plasticzool, gevolg was dat ik constant pijn aan mijn voeten had. Toen heb ik fatsoenlijke schoenen met carbonzool van Shimano gekocht en nooit meer ergens last van gehad. Dus misschien is het is iets persoonlijks, maar mij hielp het enorm qua fietsplezier. Je bent dan een paar tientjes gioedkoper uit maar je neemt gewoon een risico dat het allemaal net-niet is.
Eindelijk het echte leven!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:20 schreef Pritt het volgende:
Vanaf volgende week moet ik 40 uur per week aan de bak. Dan zullen mijn trainingsuurtjes wel drastisch minder worden vrees ik.
Lekker skippen, het weer zondag wordt toch dramatischquote:Op donderdag 15 september 2011 11:20 schreef JohnDDD het volgende:
Zou zondag meedoen aan Dam tot Dam classic (145km) maar zit met een behoorlijk vervelende keelontsteking, amandelen zijn zwaar opgezet, kan nauwelijks eten maar wil tocg graag meedoen...even zien.
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het hele weekend wordt prut...en ik sta zaterdag te vrijwilligen bij de Dam tot Dam loop, als verkeersregelaar. Als ik maandag overleden ben aan longontsteking door in de regen staan, ga ik hun de schuld geven!
Weeronlinequote:Op donderdag 15 september 2011 14:06 schreef Narcotical het volgende:
Zucht, hoop dat het morgen ook nog mooi weer wordt.. Kan nu niet fietsen want ik heb college
Project Manager in de IT.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eindelijk het echte leven!
Wat ga je doen
8barquote:Op donderdag 15 september 2011 19:31 schreef kiekjesdief het volgende:
ik gebruik die co2patronen, lekker snel weer vol. ik vraag me wel af hoe hoog de druk is die ze leveren.
Ik zou mij niet blindstaren op 1 bepaalde fiets omdat je die mooi vindt. Niet elke fiets is voor iedereen geschikt. Ik weet dat de bovenbuizen van de Kimera's in verhouding vrij lang zijn. Daardoor meot je al snel een kleiner frame waardoor je balhoofd ook weer kleiner is. Je moet dan met veel spacers werken dat niet erg mooi is en ook niet ten goede komt aan de stijfheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:55 schreef larry91 het volgende:
Als ik straks weer in Nederland ben ga ik ook meteen weer goed materiaal aanschaffen. Heb nu nog een oude fiets (tweedehands Koga) maar ga als ik weer thuis ben een splinternieuwe Koga Kimera UD Team aanschaffen. Kan niet wachten om straks daarop te rijden
Hier een linkje voor de geinteresseerde naar desbetreffende fiets: http://www.koga.com/koga_uk/#5 (je moet wel even zoeken)
Thanks man! Weet zelf wel wat van fietsen af maar dit zijn zeker tips waar ik mee verder kan. Natuurlijk is het niet zo dat ik die Koga meteen ga kopen maar heeft op dit moment mijn voorkeur (heb stuk of 5 fietsen vergeleken in die prijsklasse, specialized kende ik eerlijk gezegd niet). Ook ga ik de fietsen die mijn voorkeur hebben grondig testen en een oom mee nemen die zelf fietsenmaker is.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou mij niet blindstaren op 1 bepaalde fiets omdat je die mooi vindt. Niet elke fiets is voor iedereen geschikt. Ik weet dat de bovenbuizen van de Kimera's in verhouding vrij lang zijn. Daardoor meot je al snel een kleiner frame waardoor je balhoofd ook weer kleiner is. Je moet dan met veel spacers werken dat niet erg mooi is en ook niet ten goede komt aan de stijfheid.
Elke fiets heeft even hoge wielen daardoor weet je dat alle balhoofden op dezelfde hoogte beginnen. Het is dus makkelijk om die maten met elkaar te vergelijken. Zelf heb ik nu een 150mm balhoofd met 1,5cm spacer erboven. Ik weet dus dat mijn volgende fiets een balhoofd van 16 of 16,5cm moet hebben. Ik hoef dan geen spacers te gebruiken. Bijvoorbeeld een Pinarello Dogma2 zou niets voor mij zijn. Deze fiets heeft een balhoofd van 17cm waardoor ik niet zo diep kan zitten als ik zou willen.
Bij het uitzoeken van een fiets moet je dus met 2 waardes rekening houden. De lengte van de bovenbuis en de hoogte van het balhoofd. De hoogte van het frame is niet belangrijk. Je hebt namelijk genoeg speling met het zadel. i.t.t. de lengte van je stuurpen waar je maar een paar cm speling hebt (je wilt ook niet met een 8 of 14cm stuurpen rondrijden, komt niet ten goede aan het stuurgedrag)
Kijk dus eerst puur naar de verhoudingen van de fiets en ga daarna pas uit de fietsen die qua verhoudingen goed bij je passen kijken welke je het mooiste vind!
Let ook op de stuurhoek en zithoek. Hou een beetje de graden van Specialized, Pinarello etc aan. Deze merken hebben aantoonbaar goede hoeken. Volgens mij is tussen de 72 en 73graden het beste. Bij bijvoorbeeld Cube is de zithoek veel lager. Waardoor je veel meer achter het bracket komt te zitten. Dit kan met een 0,5graden er al voor zorgen dat het zadel een paar cm verder achter het bracket zit.
Een goed zittende fiets levert je meer plezier op dan een hele mooie fiets waar je niet lekker op zit.
Voor zover ik weet kun je gewoon in de versnelling rijden die jij wilt. Sterker nog, je kunt het tijdens het fietsen gewoon aanpassen. Net als in het echtquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:06 schreef Blik het volgende:
Nog een vraag over de Tacx, moet je nog met een bepaalde versnelling rijden of mag je die ook tijdens het tacxen wisselen?
Ga zondag mijn eerste ritje maken op de Tacx, dan ga ik even de grossglockner beklimmen in 1 uur en 22 minuten
Bedanktquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:37 schreef dop het volgende:
let ook op dat stijf tegenwoordig nogal een ander betekenis heeft als vroeger , door gebruik van carbon en het steeds beter worden van de toegepaste technieken, zijn er naar mijn mening veel fietsen die zo stijf zijn dat het eigenlijk niet prettig meer is.
je wil niet altijd dat elk schokje en hobbeltje 100% word door gegeven aan je lichaam.
dus als iemand roept dat frame A stijver is als frame B wil dat niet meer automatisch zeggen dat frame A dan ook het beter frame is.
je gaat de omgekeerde weg als je straks je bandjes minder hard moet gaan oppompen omdat je fiets anders niet prettig meer aanvoelt, wat je wint op het frame verlies je dubbel aan rolweerstand en wegligging als je niet oppast
let ook op met gewicht, een frame kan een paar gram lichter zijn maar daar mee is nauwelijks iets gewonnen, de enige plaats waar gewicht echt bepalend kan zijn is bij de wielen.
en dan voornamelijk op de velg en banden, door de centrifugaalkrachten van het draaiende wiel zal 100 gram daar een veelvoud van verschil maken bij het versnellen en afremmen.
maar dat blijft ook prietpraat als de berijder niet afgetraind is en kilo's te zwaar is , dan is nadenken over grammen , gewoon weggooien van je centen.
als je beter wil presteren is je eigen gewicht in 99 van de 100 gevallen de plek waar de winst gehaald kan worden niet op de paar gram van die fiets
Welke koersen heb je dan al gewonnen?quote:
Moet je eens kijken in het -verlies 10 kg oid - topic, waar enkele van de vaste bezoekers van dit topic ook in staan. Volgens mij zijn de gemiddeld met z'n 10-en oid in maanden een kilo kwijt. Als ze per persoon 1000 euro zouden besteden aan een goede uitrusting zouden ze meer gewicht kwijt zijn. Dat afvallen is voor 99 van de 100 lastiger dan wat euro's uitgeven. Niet te onderschatten effect.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:37 schreef dop het volgende:
als je beter wil presteren is je eigen gewicht in 99 van de 100 gevallen de plek waar de winst gehaald kan worden niet op de paar gram van die fiets
als ze daar een goed gevoel aan over houden moeten ze het niet laten , zolang ze maar door hebben dat ze er niet harder van gaan fietsenquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Moet je eens kijken in het -verlies 10 kg oid - topic, waar enkele van de vaste bezoekers van dit topic ook in staan. Volgens mij zijn de gemiddeld met z'n 10-en oid in maanden een kilo kwijt. Als ze per persoon 1000 euro zouden besteden aan een goede uitrusting zouden ze meer gewicht kwijt zijn. Dat afvallen is voor 99 van de 100 lastiger dan wat euro's uitgeven. Niet te onderschatten effect.
We hebben daar een apart topic voor: Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:38 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik vroeg me af, kan je voor ongeveer ¤300,- een goede beginnersfiets krijgen?
Zat al wel een beetje rond te neuzen, maar weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik allemaal op moet letten, en wat goed en wat slecht is.
Je vergelijkt hier twee verschillende merken schoenen dus deze vergelijking staat als een tang op een varken. Heb je bijvoorbeeld ook de leesten vergeleken? Smalle leest, brede leest, hoge wreef, lage wreef? Vrij makkelijk om zo een paar schoenen af te schrijven, echt een nonsens bewering waar niemand wat aan heeft. Je zet zo alleen maar mensen op het verkeerde been, indirect door je bewering dat carbon zolen beter zijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 09:42 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik kocht als eerste schoentjes van die schoentjes van de Decathlon met een harde plasticzool, gevolg was dat ik constant pijn aan mijn voeten had. Toen heb ik fatsoenlijke schoenen met carbonzool van Shimano gekocht en nooit meer ergens last van gehad. Dus misschien is het is iets persoonlijks, maar mij hielp het enorm qua fietsplezier. Je bent dan een paar tientjes gioedkoper uit maar je neemt gewoon een risico dat het allemaal net-niet is.
Het kan inderdaad aan meerdere dingen liggen dan aan Carbon. Beetje kort door de bocht om te stellen dat het aan carbon heeft gelegen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Je vergelijkt hier twee verschillende merken schoenen dus deze vergelijking staat als een tang op een varken. Heb je bijvoorbeeld ook de leesten vergeleken? Smalle leest, brede leest, hoge wreef, lage wreef? Vrij makkelijk om zo een paar schoenen af te schrijven, echt een nonsens bewering waar niemand wat aan heeft. Je zet zo alleen maar mensen op het verkeerde been, indirect door je bewering dat carbon zolen beter zijn.
Maar ik heb mijn "pruts" schoentjes dus aan gehad en dat ging behoorlijk, heel behoorlijk zelfs. Schoenen zijn wel heel smal zoals ik eerder al postte, heb een paar schoenspanner er in gedrukt 's nacht en toen was het de volgende dag perfect, scheelt al weer 16 uur dragen.
Heb ook een Garmin Edge 705 gekocht, echt een top dingetje. Leuk om de grafieken en dergelijke na de training te bekijken en uiteraard leuke tochten uit te stippelen. Heb de Edge 705 bundel gekocht dus met alle toeters en bellen, ben erg anti fietscomputers, maar dit vind ik wel erg leuk.
Het gaat er gewoon om dat goedkoop vaak miskoop is. Maar goed, ik houd je niet tegen om op die rommel te fietsen. Aldi moet ook zijn spullen kunnen slijten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Je vergelijkt hier twee verschillende merken schoenen dus deze vergelijking staat als een tang op een varken. Heb je bijvoorbeeld ook de leesten vergeleken? Smalle leest, brede leest, hoge wreef, lage wreef? Vrij makkelijk om zo een paar schoenen af te schrijven, echt een nonsens bewering waar niemand wat aan heeft. Je zet zo alleen maar mensen op het verkeerde been, indirect door je bewering dat carbon zolen beter zijn.
Maar ik heb mijn "pruts" schoentjes dus aan gehad en dat ging behoorlijk, heel behoorlijk zelfs. Schoenen zijn wel heel smal zoals ik eerder al postte, heb een paar schoenspanner er in gedrukt 's nacht en toen was het de volgende dag perfect, scheelt al weer 16 uur dragen.
Heb ook een Garmin Edge 705 gekocht, echt een top dingetje. Leuk om de grafieken en dergelijke na de training te bekijken en uiteraard leuke tochten uit te stippelen. Heb de Edge 705 bundel gekocht dus met alle toeters en bellen, ben erg anti fietscomputers, maar dit vind ik wel erg leuk.
Als nu het gros van fietsend Nedeland zijn spullen bij Aldi aan blijft schaffen, gaat een hele kleine minderheid er steed beter soigneé uitzien. Dus ik zou zeggeen vooral veel bij Aldio kopen, hebben wij ook nog wat om te lachen. Want die Aldi spullen voor de fiets zijn toch zo ongeveer hetzelfde als vrije tijd kleding van de ANWB....... Je rijdt voor lul of je loopt voor lul.quote:Op zondag 18 september 2011 01:22 schreef Pritt het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat goedkoop vaak miskoop is. Maar goed, ik houd je niet tegen om op die rommel te fietsen. Aldi moet ook zijn spullen kunnen slijten.
Goeie hardrijtraining!quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:07 schreef Patroon het volgende:
Vandaag lekker 2 uur interval met 2 blokken van 20min in D3.
Dus jij vind alle gesoigneerde wielrenners homo's? Daar scoor je goed mee hier.quote:Op zondag 18 september 2011 07:39 schreef dop het volgende:
lekker soigneé zijn en aan alle kanten voorbij worden gefietst door aldi schoenen dat is pas cool
soigneé is voor homo's , en mensen die te weinig tijd hebben om te trainen dus er dan maar snel uit proberen te zien
Is de finish ook op de dam? Ik ga er misschien heen met mijn camera, kan ik best een fototje van jou en je fietsgroep maken als je wilt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:44 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, ben gelukkig opt ijd fit voor de Dam tot Dam morgen, 145km fietsen, hopen dat het redelijk weer wordt maar er wordt onweer voorspeld.
mijn opmerking is natuurlijk net zo zielig als zeuren over spulletjes die niet soigneéquote:Op zondag 18 september 2011 08:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij vind alle gesoigneerde wielrenners homo's? Daar scoor je goed mee hier.
Vort, naar VBL
@Tommeke: ga je NCK rijden? Succes hé?
Ik denk dat ik heel behoorlijk verstand heb van materiaal en wat er bij komt kijken. Ik heb ZELF die schoenen in handen gehad en ik durf ze mensen aan te raden, maar ze moeten wel rekening houden met de extreme smalle leest. Jij doet niks anders dan kankeren over iets waar je geen flikker van weet, je hebt de schoenen niet eens gezien. Je insinueert van alles, waarbij je al hebt aangetoond dat je er eigenlijk geen bal verstand van hebt en je mensen op het verkeerde been zet. Daar kan ik mij gruwelijk kwaad overmaken. Alleen meepraten over dingen waar je verstand van hebt, anders gewoon je mond houden.quote:Op zondag 18 september 2011 01:22 schreef Pritt het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat goedkoop vaak miskoop is. Maar goed, ik houd je niet tegen om op die rommel te fietsen. Aldi moet ook zijn spullen kunnen slijten.
Oja, uiteraard is een merkje het teken van soigneé. Bovendien gaat het hier om een paar schoenen en heeft niemand het hier gehad over de verdere kledij.quote:Op zondag 18 september 2011 05:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als nu het gros van fietsend Nedeland zijn spullen bij Aldi aan blijft schaffen, gaat een hele kleine minderheid er steed beter soigneé uitzien. Dus ik zou zeggeen vooral veel bij Aldio kopen, hebben wij ook nog wat om te lachen. Want die Aldi spullen voor de fiets zijn toch zo ongeveer hetzelfde als vrije tijd kleding van de ANWB....... Je rijdt voor lul of je loopt voor lul.
Vandaag even een wielerwedstrijd annex cyclosportive in Amerika bezocht. Nou daar is het pas soigneé, alsof ze de Zipp wielen gratis weg staan te geven. Bijna iedere cyclosportive rijdt daar op van die Firecrest wielen alsof ze niets kosten. Dus heb ik het maar bij de aanschaf van een paar exclusieve shirtjes gelaten.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar zodra er geen Castelli, Assos, Sidi etc. in staat is het bij voorbaat al rotzooi. Erg jammer.quote:Op zondag 18 september 2011 10:40 schreef dop het volgende:
[..]
mijn opmerking is natuurlijk net zo zielig als zeuren over spulletjes die niet soigneé
zijn.
iedereen moet gewoon fietsen waar mee hij happy is , en niet afgeven op een ander.
Ja dacht ik!quote:Op zondag 18 september 2011 06:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goeie hardrijtraining!
Pfff, ik ben nu al wakker terwijl ik nog 2 uur wil slapen. Stomme kuthuisgenoten...
Heb om half 12 het NK tijdrijden, de open wedstrijd althans. Hopelijk is het een beetje droog dan...
Haha, die had ik in eerste instantie ook opgenomen in het rijtje.quote:Op zondag 18 september 2011 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
Is spezialised ook rotzooi? Rij ik niet soigneé
Met goed speuren op marktplaats is er vast en zeker nog een mooi stalen ros voor je te krijgen! Het kán wel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:38 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik vroeg me af, kan je voor ongeveer ¤300,- een goede beginnersfiets krijgen?
Zat al wel een beetje rond te neuzen, maar weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik allemaal op moet letten, en wat goed en wat slecht is.
Is niet sloping, ik heb gewoon 4 jaar lang op een te grote fiets geredenquote:Op zondag 18 september 2011 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
Goed prijsje Blik, die 58cm is zeker sloping?
Size does matterquote:Op zondag 18 september 2011 15:21 schreef Blik het volgende:
Is niet sloping, ik heb gewoon 4 jaar lang op een te grote fiets gereden![]()
Ik zit nu op een maat 56, en die past een stuk beter
Vanmiddag voor het eerst met lange handschoenen gefietstquote:Op zondag 18 september 2011 10:52 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen voor het eerst met lange broek + lange mouwen gefietst
quote:Op zondag 18 september 2011 11:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel behoorlijk verstand heb van materiaal en wat er bij komt kijken. Ik heb ZELF die schoenen in handen gehad en ik durf ze mensen aan te raden, maar ze moeten wel rekening houden met de extreme smalle leest. Jij doet niks anders dan kankeren over iets waar je geen flikker van weet, je hebt de schoenen niet eens gezien. Je insinueert van alles, waarbij je al hebt aangetoond dat je er eigenlijk geen bal verstand van hebt en je mensen op het verkeerde been zet. Daar kan ik mij gruwelijk kwaad overmaken. Alleen meepraten over dingen waar je verstand van hebt, anders gewoon je mond houden.
Je had 'm wel ff schoon mogen makenquote:Op zondag 18 september 2011 14:21 schreef Blik het volgende:
Edit: Fietsen staan te koop
Mijn oude racer:
http://fietsen-brommers.m(...)ple-instapfiets.html
Oude racer van Blikchick:
http://fietsen-brommers.m(...)ale-instapfiets.html
Mocht je iemand weten die interesse heeft, laat het me weten
De fietsjes waren nieuw 500 euro per stuk toen ik ze kocht. Hebben beiden 8000 km gereden met de fietsjes zonder ook maar iets aan onderhoud te doen. Vond niet dat ik er veel meer voor kon vragen. En schoonmaken ga ik nu pas doen, bij mijn nieuwe fiets.quote:Op zondag 18 september 2011 16:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je had 'm wel ff schoon mogen makenEn een foto maken van de aandrijfkant.. regel 1 bij het verkopen van een fiets
Maar ik denk dat je ze zo kwijt bent voor die prijs. Wilde Eric dat er niet eens voor geven of heb je gewoon gelijk een dikke geen-inruilkorting bedongen?
maw, vraagprijs te laagquote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef Blik het volgende:
[..]
De fietsjes waren nieuw 500 euro per stuk toen ik ze kocht. Hebben beiden 8000 km gereden met de fietsjes zonder ook maar iets aan onderhoud te doen. Vond niet dat ik er veel meer voor kon vragen. En schoonmaken ga ik nu pas doen, bij mijn nieuwe fiets.
Maar dat ik ze snel kwijt ben is zeker, werd net meteen gebeld door iemand die mijn fiets wilde hebben. Komt die binnen lopen, en ziet ook de fiets van Blikchick staan. Koopt die ze allebei
hehe, zou mooi zijn. Ach, ik doe de mensheid graag een plezierquote:Op zondag 18 september 2011 17:25 schreef Narcotical het volgende:
Over een week staan ze allebei weer op marktplaats, maar dan voor het dubbele
Dan had je 'm aan mij gegevenquote:Op zondag 18 september 2011 17:29 schreef Blik het volgende:
[..]
hehe, zou mooi zijn. Ach, ik doe de mensheid graag een plezier
Van de bank naar de koelkast en terugquote:Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Patroon het volgende:
Net terug van 75km. Onderweg alweer een dikke bui over me heen gekregen. Daarna waren de wegen ook kletsnat wat veel spatwater oplevert. Gelukkig had ik mijn spatbordje op de fiets gedaan en regen overschoenen aangetrokken.
Ondanks de stage van 38uur p/w en veel regen toch lekker gefietst de afgelopen dagen. Donderdag 115km, zaterdag 50km en vandaag dus 75km.
Jullie nog wat leuke tochtjes gedaan?
Leuk fietsje inderdaad, alleen dat hoogste bod van ¤ 600,- momenteel is imo echt te veel..quote:Op zondag 18 september 2011 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van de bank naar de koelkast en terug
Spatbord? Dat kan toch niet?
Hmm, ziet er goed uit!
De 300 was alleen voor de fiets, schoenen etc. komen daar overheen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
We hebben daar een apart topic voor: Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!
Voor 300 euro koop je niets. Ik zou gewoon ff door sparen of je budget verhogen. Hou er ook rekening mee dat je kleding/helm/schoenen moet kopen.
Sinds ik met zo'n opschroef spatbordje fiets is het tenminste uit te houden in de regen. Mijn kont blijft compleet droog. In de regen maakt Soigné niet zoveel uitquote:Op zondag 18 september 2011 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van de bank naar de koelkast en terug
Spatbord? Dat kan toch niet?
ik kom die soigné koningen nooit tegen als het regent , zal welniet goed zijn voor hun lakschoentjes, en poezelige handjesquote:Op zondag 18 september 2011 21:03 schreef Narcotical het volgende:
Regen is sowieso niet soigné, moet je die koppen maar eens kijken van al die soigné-koningen als ze in de regen rijden..
quote:Op zondag 18 september 2011 21:03 schreef Narcotical het volgende:
Regen is sowieso niet soigné, moet je die koppen maar eens kijken van al die soigné-koningen als ze in de regen rijden..
Haha so true.. ik hou van Soigné maar heroïsche omstandigheden vind ik ook wel wat hebben. Lekker beuken in de kou of harde wind. Vroeger hadden we altijd in het voorjaar duurtrainingen met de club. Zaterdags met de hele ploeg de kou trotseren. Warm aangekleed, mutsen op etc. Het had altijd wel wat..lekker knusquote:Op zondag 18 september 2011 21:05 schreef dop het volgende:
[..]
ik kom die soigné koningen nooit tegen als het regent , zal welniet goed zijn voor hun lakschoentjes, en poezelige handjes
Op de twaalf een viaduct opsprinten. Langzaam beginnen en vooral op kracht. Omdraaien en rustig naar beneden en dan weer volle bak omhoog. Na 5 sprints rust nemen en dit een paar keer herhalen. Zo kan je je in 20 minuten kapot makenquote:Op zondag 18 september 2011 12:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dacht ik!
Heb jij nog meer van die goede trainingen?
Succes vandaag!
Haha die viaduct trainingen doe ik inderdaad wel eens, maar dan op een aquaduct. Net iets steiler en langer dan een gem. viaduct.quote:Op zondag 18 september 2011 21:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Op de twaalf een viaduct opsprinten. Langzaam beginnen en vooral op kracht. Omdraaien en rustig naar beneden en dan weer volle bak omhoog. Na 5 sprints rust nemen en dit een paar keer herhalen. Zo kan je je in 20 minuten kapot maken
Pfff, dat NK Tijdrijden ging kut zeg! Vlak voor m'n start ging het regenen, daar sta je dan met je 10 bar_
De eerste paar bochten had ik al het idee dat ik aan het glibberen was, na een tijdje bleek dat echt zo te zijn... Drie keer door de berm gegaan, toen was het vertrouwen wel helemaal weg... Als een oud wijf door de bochten gegaan. Verder wel aardig gereden, afzien lukte niet. De focus was weg.
Op Henk? Of heb je een nieuwe?quote:Op zondag 18 september 2011 21:19 schreef Oksel het volgende:
Deze soigne koning () heeft 50km Holterberg gedaan op de ATB. Mooi tochtje
Sowieso soigné, want zelfde fietscomputer als Blikchick nu heeftquote:Op zondag 18 september 2011 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
Deze soigneerkoning heeft nog een mooie vakantiefoto.
[ afbeelding ]
De computer is niet Soigné, wel de max snelheid die wordt aangegevenquote:Op zondag 18 september 2011 22:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso soigné, want zelfde fietscomputer als Blikchick nu heeft
Ja vrouwen en hun spullen; I love it.quote:Op zondag 18 september 2011 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Haha, kaasplankje heeft vrouwenspullen!
Pas op, ze rijdt je er keihard afquote:Op zondag 18 september 2011 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Haha, kaasplankje heeft vrouwenspullen!
Vind je het gek. Ik heb geeneens een fiets meerquote:
Nou,quote:Op zondag 18 september 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah. Ik ben nu weer op zoek naar een eigen fietsAlleen zoveel keus. En zo weinig verstand ervan.
Herkenbaar, hoe meer ik zoek, lees en kijk hoe lastiger het wordt. zie door de bomen het bos niet meerquote:Op zondag 18 september 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah. Ik ben nu weer op zoek naar een eigen fietsAlleen zoveel keus. En zo weinig verstand ervan.
Ja, maar opzich wel mooi joh, driftend door die bochtenquote:zondag 18 september 2011 21:45 schreef Patroon het volgende:[/b]
[..]
Haha die viaduct trainingen doe ik inderdaad wel eens, maar dan op een aquaduct. Net iets steiler en langer dan een gem. viaduct.
Jammer dat het zo kut ging. Regen kan dan inderdaad een spel breker zijn. Kon je niet snel voor de start wat wind uit je banden halen?
Je broekspijpen omslaan, zeer soigneequote:Op zondag 18 september 2011 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
1.85quote:Op zondag 18 september 2011 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou,
-wat is is je lichaamslengte?
-heb je voorkeur voor Shimano of Campagnolo?
-wat is je budget?
-waar ga je de fiets voor gebruiken?
Echt he? Dan heb je iets gevonden, laat je het hier zien en krijg je altijd te horen "Te duur" "te slecht" etcquote:Op zondag 18 september 2011 22:30 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
Herkenbaar, hoe meer ik zoek, lees en kijk hoe lastiger het wordt. zie door de bomen het bos niet meer
Oké ik zal eens kijken of ik wat zie, in welke regio woon je?quote:Op zondag 18 september 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1.85
Lichte voorkeur naar Shimano, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is.
~700 euro. Misschien iets meer als het het echt waard is.
Hard fietsen. maw, tochtjes fietsen van 20 tot 180 km. Geen serieuze training oid. Gewoon recreatief. Maar wel "snel". iig geen tochtjes met een gem. van 20 km/uur.
1458PNquote:Op zondag 18 september 2011 22:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oké ik zal eens kijken of ik wat zie, in welke regio woon je?
Computer moet op de stuurpen. Voor de rest perfect.quote:Op zondag 18 september 2011 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond dit wel een mooie, alleen heb jij aan een 58 mss net te klein, ik weet niet wat de bovenbuis maat is maar ik zou zeggen dat jij een 60cm CT nodig hebt qua maat.quote:Op zondag 18 september 2011 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1458PN
Daar in de buurt iig. Tot 50 km fietsen.
En ik heb trouwens spdschoenen. Dus als het even kan inclusief die pedalen of genoeg budget over om nieuwe pedalen van te kopen.
Edit: En alvast bedankt voor de moeite!
Wel jammer dat de naden van Bioracer naadje zijn.quote:Op zondag 18 september 2011 22:31 schreef Tommeke het volgende:
Je broekspijpen omslaan, zeer soignee![]()
Eigenlijk alleen bij Bioracer omdat ze van die mooie blauwe bandjes hebben.
Heb nog nooit iets gevonden en dus ook niets laten zien dus die ervaring heb ik niet. IS nu ook pas voor volgend voorjaar/ Ik doe het deze winter nog wel met mijn ruim 10 jaar oude giant.quote:Op zondag 18 september 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt he? Dan heb je iets gevonden, laat je het hier zien en krijg je altijd te horen "Te duur" "te slecht" etc
Rotterdam is wel wat verquote:Op zondag 18 september 2011 22:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een mooie, alleen heb jij aan een 58 mss net te klein, ik weet niet wat de bovenbuis maat is maar ik zou zeggen dat jij een 60cm CT nodig hebt qua maat.
http://www.correct.nl/artikel.php?DIVISIE=boatenbike&SUBMENU=Assortiment&ARTNR=410075
Uiteindelijk zal het allemaal niet zo uitmaken. Welk merk je hebt enzo. Als 't maar lekker rijd.quote:Op zondag 18 september 2011 22:41 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
Heb nog nooit iets gevonden en dus ook niets laten zien dus die ervaring heb ik niet. IS nu ook pas voor volgend voorjaar/ Ik doe het deze winter nog wel met mijn ruim 10 jaar oude giant.
Ik kwam er vandaag achter dat ik bij m'n snelpak een gat in een naad had zitten ter hoogte van m'n snikkelquote:Op zondag 18 september 2011 22:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wel jammer dat de naden van Bioracer naadje zijn.
Dat kun je wel zeggen ja. Met een fietsje van $ 9.000,00 val je in een cyclosportive daar helemaal niet op. Maar vandaag wel een set nagenoeg nieuwe Zipp 404's gescoord voor een nette prijs. Kostte wat moeite om een gesplitst factuurtje, waarvan één met een "douane waarde", te bemachtigen, om bij terugkomst geen gezeik te krijgen. Nu nog een doos erom en dan bidden dat ze bij terugkomst niet getaco-ed op de belt verschijnen.quote:Op zondag 18 september 2011 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
Amerikanen overdrijven altijd zo en ze smijten met geld, en van wielrennen hebben ze geen verstand. Behalve Armstrong en Hincapie.![]()
Mooie soigneé bril. Helaas geen verstelbare neusvleugeltjes dus geen optie voor mij.quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb onderstaand gekocht, om soignee te zijn
[ afbeelding ]
Je kunt het ook omdraaien, als alle anderen in het kort fietsen: ik snapte ook niet dat jij tijdens de meet compleet in het lang verscheen. Iedereen heeft een anders ingestelde thermostaatquote:Op zondag 18 september 2011 16:42 schreef eentwee het volgende:
Vanmiddag voor het eerst met lange handschoenen gefietstEn helemaal zeiknat geregeld
Een aanzienlijk deel van de wielrenners die ik onderweg tegenkwam fietste trouwens met korte broek/mouwen. Daar begrijp ik echt niets van.
Ontstekingen, ook als ze altijd een beetje aanwezig zijn, hebben baat bij warmte. Ik heb last van een sorteerdersschouder (zoals zowat de helft van de collega's), dan heb je altijd een latente slijmbeursontsteking in je schouder.quote:Op maandag 19 september 2011 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica vat ik niet echt? Door kou, snap ik, maar hoe blesseer je je als je te warm wordt?
Ik weet dat er mensen zijn die wat minder soigné zijn, maar dit is ronduit goorquote:Op maandag 19 september 2011 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
Gisteren Dam tot Dam, 145km. 80km in de stromende regen met 2 onweersbuien. Ik reed tijdens het onweer in een groepje op de dijk tussen Edam en Monnickendam, schijtte wel een beetje in mijn broek en hoopte maar dat het nergens zou inslaan.
Onderweg kreeg ik al kramp vanwege de kou, later weer hersteld, thuisgekomen een uurtje geslapen en toen voelde ik me wel goed, maar vanmorgen ben ik opgestaan met waarschijnlijk voorhoofdsholteontsteking (wat ik elk jaar een keer heb dus wat tdat betreft geen verrassing).
Wat een kloteland is dit toch ook! Als ze in Italië of Frankrijk de fietspaden hadden die we hier hebben zagen ze mij hier nooit meer terug!
Vet! Wat betreft de kwaliteit van de broekjes van Forte weet ik het nog zo niet, ik heb nu al gaten aan de achterkantquote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter dat ik bij m'n snelpak een gat in een naad had zitten ter hoogte van m'n snikkel
Gelukkig rijden we nu met Forte.
[ afbeelding ]
Je reed nog door mijn dorp. Jammer dat ik dat pas om 10 uur realiseerdequote:Op maandag 19 september 2011 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
Gisteren Dam tot Dam, 145km. 80km in de stromende regen met 2 onweersbuien. Ik reed tijdens het onweer in een groepje op de dijk tussen Edam en Monnickendam, schijtte wel een beetje in mijn broek en hoopte maar dat het nergens zou inslaan.
Onderweg kreeg ik al kramp vanwege de kou, later weer hersteld, thuisgekomen een uurtje geslapen en toen voelde ik me wel goed, maar vanmorgen ben ik opgestaan met waarschijnlijk voorhoofdsholteontsteking (wat ik elk jaar een keer heb dus wat tdat betreft geen verrassing).
Wat een kloteland is dit toch ook! Als ze in Italië of Frankrijk de fietspaden hadden die we hier hebben zagen ze mij hier nooit meer terug!
Koude schouder=betere bloedsdoorloop?quote:Op maandag 19 september 2011 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus een latente ontsteking wordt aangemoedigd door je te warm te kleden? Dat klinkt zo tegenstrijdig, ik had het andersom verwacht.
http://cyclewear.eu/ ?quote:Op maandag 19 september 2011 11:50 schreef Oksel het volgende:
Ik heb 2 zwarte koersbroeken nodig. Waar koop ik de beste prijs/kwaliteit?
De mh2d lijkt me ook erg leuk om te doen, jammer alleen dat het zo snel vol zit. Je kunt voor dergelijke dingen nou nooit eens een week vantevoren beslissenquote:Op maandag 19 september 2011 11:40 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vet! Wat betreft de kwaliteit van de broekjes van Forte weet ik het nog zo niet, ik heb nu al gaten aan de achterkant![]()
Afgelopen weekend de Mergelheuvelland 2-daagse gefietst. Zaterdag voornamelijk door België en zondag door Limburg. Mooi fietsen en gelukkig was het weer ook wel redelijk okay. Op beide dagen zaten er mooie beklimmingen in de route. Had alleen op zaterdag een probleempje met mijn achterderailleur waardoor ik de 23 niet kon gebruiken, dat was wel redelijk zwaar af en toe. Zondagochtend brak bij het stellen van de derailleur het achterpad afmaar gelukkig was er een FM bij de start en kon dat snel weer gefixed worden.
Absoluut een aanrader de mh2d
Ik rij ook het overgrote deel in het lang. Pas bij 20graden en hoger ga ik met kortebroek. Veel fietsers fietsen te snel in het kort. Maar is ook persoonlijk wat je fijn vindt. Ik fiets liever met arm en beenstukken. Tenzij het te warm wordt, dan gaan ze uit.quote:Op maandag 19 september 2011 09:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien, als alle anderen in het kort fietsen: ik snapte ook niet dat jij tijdens de meet compleet in het lang verscheen. Iedereen heeft een anders ingestelde thermostaat
Het mag dan regenen, het is nog absoluut niet koud, en zolang knieën niet stijf worden van de kou of je als een bibberend vogeltje thuiskomt, kan je nog gewoon in t kort rijden. En te warm aangekleed rijden is voor mij persoonlijk gewoon kut, want dan kan ik niet optimaal presteren, alsof de handrem erop zit.
ja...maar ik dacht dat die koude schouder dus de ontsteking dan zou prikkelen.quote:Op maandag 19 september 2011 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Koude schouder=betere bloedsdoorloop?
DIe heb ik ookquote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter dat ik bij m'n snelpak een gat in een naad had zitten ter hoogte van m'n snikkel
Gelukkig rijden we nu met Forte.
[ afbeelding ]
Have funquote:Op maandag 19 september 2011 15:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga voor even afscheid van jullie nemen, mijn cyclingboy en ik gaan op honeymoon. Zonder fietsen dit keer. We gaan rondtrekken door een deel van Amerika. Over 2 weken klop ik weer eens aan hier
Allemaal nog veel fietsplezier!!!
Bij de eerste keer kreeg ik het advies van de dokter om te koelen. En dat hielp fors. Daarna merkte ik dat de problemen terugkwamen bij een te warme schouder. Conclusie is dan snel getrokken. En die bleek te kloppen. Bij PBP was dat bijv. het verschil tussen een reflectievest met 3 lagen op de schouders vs een reflectielaag van 1 dunne laag op de schouder. Dat was al het verschil tussen last van de schouder of totaal geen last.quote:Op maandag 19 september 2011 13:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
ja...maar ik dacht dat die koude schouder dus de ontsteking dan zou prikkelen.
quote:Op maandag 19 september 2011 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben sowieso van mening dat je tijdens het sporten het beter iets te koud dan iets te warm kan hebben.
Mensen die dan ook met 4 lagen kleding op een bewolkte dag fietsen/sporten kan ik dan ook niet serieus nemen.
Euh, zolang men hier afgezeken wordt omdat ze (reserve) schoenen van de Aldi kopen, kan dit er ook nog wel bijquote:Op maandag 19 september 2011 17:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
![]()
Gast, laat iedereen dat lekker zelf bepalen. Iedereen fietst met de kleding die hij/zij lekker vindt. Geen mens is gelijk. Wist je wel dat de gemiddelde prof meestal met lang spul traint? Het is namelijk veel meer blessure preventief. Uitzonderingen (Ultra_ivo) daar gelaten.
Als je goed had gelezen slaat Ultra Ivo op het blessure preventieve en niet op het wel/niet prof zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, zolang men hier afgezeken wordt omdat ze (reserve) schoenen van de Aldi kopen, kan dit er ook nog wel bij![]()
Net als Ivo voor prof uitschelden
Ook best wel een grote, vind je niet?quote:Op maandag 19 september 2011 18:30 schreef Pritt het volgende:
[..]
Het ziet er echt uit of je lekker een drol aan het draaien bent.
Ik dacht dat er een drol op die fiets zat...quote:Op maandag 19 september 2011 18:30 schreef Pritt het volgende:
[..]
Het ziet er echt uit of je lekker een drol aan het draaien bent.
Klopt maar je kan dus kiezen uit een 10graden of 6 graden. Dus ik vraag mij af welke het dichtst bij horizontaal zit.quote:Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb er niet veel verstand van, maar of het omhoog of omlaag is ligt er toch gewoon aan hoe om je je stuurpen monteert?
Edit: ben er al uit, bij een 10graden is de hellingshoek natuurlijk groter dus meer naar boven of naar beneden. Zelfde als een berg, hoe steiler hoe meer gradenquote:Op maandag 19 september 2011 20:27 schreef Tommeke het volgende:
Meestal staat dat er wel op. 6 graden komt volgens mij het meest voor.
Het was gewoon niet warm gisteren. 14 graden en behoorlijk wat wind. En in de buien 12 graden. Heb je ook gefietst? Die korte beentjes zijn echt totaal verkleumd thuis gekomen hoor, ik zag ze als gekken rijden tijdens de regen. Kledingkeuze wordt blijkbaar bepaald door 1 blik op de lucht: beetje blauw is korte mouwenquote:Op maandag 19 september 2011 09:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien, als alle anderen in het kort fietsen: ik snapte ook niet dat jij tijdens de meet compleet in het lang verscheen. Iedereen heeft een anders ingestelde thermostaat
Het mag dan regenen, het is nog absoluut niet koud, en zolang knieën niet stijf worden van de kou of je als een bibberend vogeltje thuiskomt, kan je nog gewoon in t kort rijden. En te warm aangekleed rijden is voor mij persoonlijk gewoon kut, want dan kan ik niet optimaal presteren, alsof de handrem erop zit.
Ben ik helemaal met je eens. Ik was gisteren ook met lange broek, regenoverschoenen, en jasje met lange mouwen. Halverwege heb ik nog mijn body windjack aangetrokken. Geen moment te warm gehad.quote:Op maandag 19 september 2011 20:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het was gewoon niet warm gisteren. 14 graden en behoorlijk wat wind. En in de buien 12 graden. Heb je ook gefietst? Die korte beentjes zijn echt totaal verkleumd thuis gekomen hoor, ik zag ze als gekken rijden tijdens de regen. Kledingkeuze wordt blijkbaar bepaald door 1 blik op de lucht: beetje blauw is korte mouwenTijdens de meet was het inderdaad ook arm- en beenstukkenweer, het was overal zeiknat en dan worden de benen koud. Ik vind niet dat ik echt een koukleum ben want ik fiets ook als het vriest. Ik presteer inderdaad wel minder met lange kleding.
Ik heb een 16 graden stuurnok, en die is horizontaalquote:Op maandag 19 september 2011 20:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt maar je kan dus kiezen uit een 10graden of 6 graden. Dus ik vraag mij af welke het dichtst bij horizontaal zit.
Oke, ik heb 1,5cm spacer en zat er aan te denken om die 0,5mm eruit te halen. Nu ik toch een kortere stuurpen (90mm) moet kan ik beter voor een 10graden gaan. ik kom dan gelijk 8mm lager te zitten.quote:Op maandag 19 september 2011 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een 16 graden stuurnok, en die is horizontaal
17quote:Op maandag 19 september 2011 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een 16 graden stuurnok, en die is horizontaal
Ach lekker belangrijk, het was voor mij de oplossing om met een relatief groot en niet zo lang frame tot een goede stuurhoogte te komen. Met een 110 pen.quote:Op maandag 19 september 2011 21:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
17Dat is voor eindbazen. Ik wil dat ook wel maar dan krijg ik last van m'n nek en zit m'n pens in de weg
Die 17 klopt natuurlijk ook wel.quote:Op maandag 19 september 2011 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach lekker belangrijk, het was voor mij de oplossing om met een relatief groot en niet zo lang frame tot een goede stuurhoogte te komen. Met een 110 pen.
Haha wat ben jij ook een ongelofelijke klapjosti.quote:Op maandag 19 september 2011 21:44 schreef Patroon het volgende:
Heeft iemand nog een 90mm stuurpen liggen voor een 31,8mm dik stuur om even te proberen??
Stuur je je fiets dan even mee? Dan kan ik even kijken of zo'n groen stuk rommel nog wat beter fietst dan mijn topfiets.quote:Op maandag 19 september 2011 21:50 schreef Oksel het volgende:
Ik haal 'm even van mijn fiets af voor je. Wat is je adres?
Ik heb gisteren juist het ondershirt met lange mouwen halverwege vervangen voor een heel dun onderhemdje zonder mouwen. Zo tegen 7 uur 's avonds begon het wat te druppen, m'n regenjack was te warm, mouwloos windbrekertje net voldoende om de druilregen af te houden zonder oververhit te raken.quote:Op maandag 19 september 2011 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Ik was gisteren ook met lange broek, regenoverschoenen, en jasje met lange mouwen. Halverwege heb ik nog mijn body windjack aangetrokken. Geen moment te warm gehad.
quote:Op maandag 19 september 2011 21:44 schreef Patroon het volgende:
Heeft iemand nog een 90mm stuurpen liggen voor een 31,8mm dik stuur om even te proberen??
quote:Op maandag 19 september 2011 22:03 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha wat ben jij ook een ongelofelijke klapjosti.
Klopt, 90mm kan nog wel, maar 80mm moet je niet willen lees ik overal. Als ik mijn fiets nieuw had gekocht dan had ik ook zeker een fiets met een iets kortere bovenbuis uitgezocht. Ik liep tegen dit koopje aan dus heb je de perfecte geometrie niet altijd voor het uitzoeken. Mijn volgende fiets krijgt ook een 2cm kortere bovenbuis zodat weer een 100-110mm stuurpen kan gebruiken.quote:Op maandag 19 september 2011 22:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heel mooi pennetje en kost geen drol. Heb er net een voor m'n cx gekocht voor 14 pond ofzo.
Met 90mm zit je trouwens wel echt in de gevarenzone van matig stuurgedrag en de verkeerde framemaat.
quote:Op maandag 19 september 2011 22:03 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha wat ben jij ook een ongelofelijke klapjosti.
Ik heb als ik me niet vergis op m'n racer een 8cm. Niet heel zenuwachtig, maar wel heerlijk direct.quote:Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb op m'n crosser een 8 cm. Lekker zenuwachtig
ook beetje afhankelijk van de naloop die zal op een crosser waarschijnlijk ook minder zijnquote:Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb op m'n crosser een 8 cm. Lekker zenuwachtig
Het maakt qua hoogte wel uit. Doordat de 10graden lager is zou ik daar meer spacers moeten onder doen. Ik denk dat je het beste eerst moet zorgen met zo weinig mogelijk spacers te werken en daarna pas je graden hoek van de stuurpen moet verlagen. Maar ik vraag mij af of dat klopt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:41 schreef Narcotical het volgende:
Als het verder qua stuurhoogte niks uitmaakt zou ik voor de optie met de minste spacers gaan. Als er wel verschil zit in de hoogte moet je gewoon doen wat je zelf denkt dat qua hoogte voor jou het fijnste zit
Lampen uit, boeken toe.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:00 schreef Oksel het volgende:
Tering, ik was de zwakste schakel vandaag. 50km gereden, continue 40+. Kopwerk: 0,0. Griepje werkt ook niet mee.
/kapot
De lengte maakt ook uit, kan nog een paar mm schelen omdat de 10 graden pen wat verder naar achteren gemonteerd zit (dus in het horizontale vlak). En bij een andere stuurpen eventueel de stack height (hoogte van de klemming op de vorkbuis, kan tot 8mm verschil in zitten = 4mm hoogteverschil bij het stuur als je ervan uitgaat dat het stuur goed in het midden zit). Als je het netjes wilt doen moet je gewoon even goniometrieën op de achterkant van een envelopquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het maakt qua hoogte wel uit. Doordat de 10graden lager is zou ik daar meer spacers moeten onder doen. Ik denk dat je het beste eerst moet zorgen met zo weinig mogelijk spacers te werken en daarna pas je graden hoek van de stuurpen moet verlagen. Maar ik vraag mij af of dat klopt.
De 10graden is met 22mm spacers even hoog als de 6graden met 15mm spacers.
De 10graden is met 15mm spacers 6mm lager dan de 6graden met 15mm spacers.
Ja precies, duidelijk. Dat de lengte ook verschilt kwam ik al achter met deze tool: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspxquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
De lengte maakt ook uit, kan nog een paar mm schelen omdat de 10 graden pen wat verder naar achteren gemonteerd zit (dus in het horizontale vlak). En bij een andere stuurpen eventueel de stack height (hoogte van de klemming op de vorkbuis, kan tot 8mm verschil in zitten = 4mm hoogteverschil bij het stuur als je ervan uitgaat dat het stuur goed in het midden zit). Als je het netjes wilt doen moet je gewoon even goniometrieën op de achterkant van een envelopMaar omdat het toch trial en error is zal het niet zoveel uitmaken. De keus tussen de twee opties is vooral wat je zelf mooi vindt. Ik heb ook een 10graden pen en zou dus met minder spacers toe kunnen met 6 graden maar ik vind de cockpit er zo mooier uit zien en ik zit met iets van 1,5-2cm op een aluminium vorkbuis toch niet in het bereik waar je concessies doet aan stijfheid.
Probleem is dat het best lastig is om te kiezen tussen 6graden en 10graden omdat het zo zonde is als de eerste niet goed is en je weer een ander moet kopen. Gelukkig wil de FM mij wel een 6graden 90mm pen lenen. Nadeel is dan wel dat ik niet meer zo'n ding op goedkoop op internet kan bestellen. Dat zou hij niet zo aardig vinden en ik neit zo netjesquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:51 schreef eentwee het volgende:
Ja dat bedoel ik, andere stuurpen is gelijk 10mm dus het valt niet te zeggen of die millimeter meer of minder goed of slecht is.
Had vandaag trouwens weer een platte achterband, gelukkig stond m'n fiets in de garageZat een vlijmscherp steentje in. 5 lekke banden dus in ruim 2 weken. Binnenkort weer even met Knutdeijsbeer fietsen zodat ik het virus weer terug kan geven
Mooie foto's weer, maar je moet toch echt een andere host zoeken. Deze is niet echt gebruiksvriendelijk, en het design oogt ook wat oud.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn fiets van afgelopen zondag, de eerste rit nadat ik 'm klaar heb:
[ afbeelding ]
Er reed heel wat moois mee in Thorn, dit was mijn favoriet:
[ afbeelding ]
Maar dit blijft de mooiste derailleur ooit gebouwd:
[ afbeelding ]
Meer op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/stalenrosthorn/1 en facebook.
Klopt helemaal. Zo reken je dat uit:quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:19 schreef marcodej het volgende:
Vanavond even nieuwe spulletjes uitzoeken.CO2-pompje en ander spul (altijd meer dan ik van plan was)... Waarschijnlijk ook een andere stuurpen. Wil graag en cm'tje korter (naar 100mm) en liefst ook een tikje dieper. Maar heb geen spacers meer om weg te halen, dus uit voorgaande discussie volgt dus dat ik een 10graden pen moet hebben? Die is dus 'platter' als een 6 graden pen?
Oud design boeit me niet. Wat me wel zou boeien is de tijd die het me kost om bijna 12000 foto's te uploaden. En teveel mensen kennen deze pagina's, o.a. fotoredacteuren. Ik laat 't gewoon bij 't oude.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooie foto's weer, maar je moet toch echt een andere host zoeken. Deze is niet echt gebruiksvriendelijk, en het design oogt ook wat oud.
Eentwee, hoe bedoel je dit precies? zeg je hiermee dat een een 10graden pen dus paar mm korter kan reiken dan een 6 graden pen? Op die site viel het mij juist op dat een 10graden pen iets (1/2mm) langer reikt dan een 6 graden pen. Lijkt mij ook logisch want iets wat meer horizontaal ligt reikt verder dan iets wat een beetje schuin omhoog wijst. Hoe zit dit, EenTwee?quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
De lengte maakt ook uit, kan nog een paar mm schelen omdat de 10 graden pen wat verder naar achteren gemonteerd zit (dus in het horizontale vlak).
Hoeft ook niet jonguh... Fiets jij nu maar tot 5 gr gewoon door in een korte wollen broek en een t-shirt, en iedereen neemt jou wel serieus (denk je?).quote:Op maandag 19 september 2011 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben sowieso van mening dat je tijdens het sporten het beter iets te koud dan iets te warm kan hebben.
Mensen die dan ook met 4 lagen kleding op een bewolkte dag fietsen/sporten kan ik dan ook niet serieus nemen.
Zo'n 10 graden pen oogt wel professioneler. Maar als je dan te diep zit, neem je toch een stuurtje met de kortste reach en de kleinste drop. En zet je je rem/schakel handels 3 mm hoger. Dan bereik je waarschijnlijk net zo makkelijk je ideale zit positie en kun je veel langer heel; soigneé onder in de beugel rijden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja precies, duidelijk. Dat de lengte ook verschilt kwam ik al achter met deze tool: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspx
Daarin komt naar voren dat een 6graden het beste voor me is omdat ik daar het kortste is. Een 10graden mis je dan alweer een millimeter aan lengte. Maar goed waar hebben we het over? Een millimeter..denk maar gewoon trail and error. Ik vind een 10graden pen ook mooier. Ik ga eerst testen met een 6graden en 1cm spacer. Als dat lukt dan ga ik een 10graden proberen met 15cm spacer zodat die even hoog zit als de 6graden met 1cm spacer. haha volgen jullie het nog?
Een soda badje kan nooit kwaad(ontsmet), en trekt de pus uit de wond. Dus lijkt me goed idee.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:47 schreef JohnDDD het volgende:
Inmiddels ook een ontstoken wond op de knie. Iemand nog tips voor de verzorging? De dokter had het over betadine zalf+gaasjes maar die gaasjes blijven de hele tijd plakken. Moet ik ook soda gebruiken?
quote:Op woensdag 21 september 2011 12:57 schreef Gripper het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de snode plannen om het seizoen in stijl af te sluiten met een fietsweekendje in Limburg, en veel BBQ en bier?
Juist als je een weekend tot je beschikking hebt kunnen er mensen in verschillende groepjes verschillende rondjes rijden. De snelle klimkoningen die als eersten terug zijn, steken de BBQ vast aan. En laten nou net jij&ik een prima BBQ op poten kunnen zettenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:10 schreef Oksel het volgende:
1 dag Gripper dat lukt nog wel.. maar een heel weekend..?
Lijkt me leuk, maar te moeilijk te organiseren, en het niveau verschil is ook te groot. Dan kan er niemand lekker fietsen.
Nee man, werd gisteravond door Ivo uitgenodigd een rondje van 1400 te doenquote:Op woensdag 21 september 2011 14:59 schreef cafca het volgende:
Ah, Freddeh komt vanuit Appelscha naar Limburg op de fiets!
Dat mag ook als vrijwilligerquote:Op woensdag 21 september 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee man, werd gisteravond door Ivo uitgenodigd een rondje van 1400 te doen
Freddeh rijd vrijwillig, de andere rijders hebben een pistool in de rug ???quote:Op woensdag 21 september 2011 15:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat mag ook als vrijwilliger.
quote:Op woensdag 21 september 2011 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Freddeh rijd vrijwillig, de andere rijders hebben een pistool in de rug ???
Eens!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:19 schreef Blik het volgende:
De RVV moet geboycot worden, nu ze de muur van geraardsbergen eruit gehaald hebben zodat de VIP's de renners 3maal op de Kwaremont kunnen zien
bespottelijk
Ja, zag die trailer al gisterenquote:
Daag me niet uit...quote:Op woensdag 21 september 2011 17:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, het wiel van freddeh. Die gaat namelijk alleen maar mijn achterband zien daar
Lijkt me slimmer om de routes per afstand anders te gaan leggen, zodat ze elkaar kruisen op een paar punten, ipv op een bepaald moment samen te komen. Reden dat er zoveel af moesten op de Kapelmuur was puur dat het te druk was. Als het minder druk was geweest daar waren er waanzinnig veel zonder afstappen boven gekomen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goed punt, de wegen zijn nu al vol met zoveel mensen met zoveel verschillende nivo's. Als je hellingen gaat herhalen, ben je helemaal de beer.
Zijn er meerdere dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een andere toerversie van de RVV zoeken, eentje die wel de Muur aandoet.
Stoer!quote:
Anders doe je gewoon mee en je ziet wel hoe ver je komt. doe je er 150 of 200, whatever.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:43 schreef Freddeh het volgende:
Als ik begin april 140km in de heuvels kan rijden, denk ik dat ik eind april ook wel een 300km kan rijden op m'n tandvlees.
Dat hebben wij allen. Alleen; je hoeft er niet langer voor te trainen dan 150km maximaal. De rest gaat op karakter. Ik wil jullie wel eens écht zien lijden.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:02 schreef Freddeh het volgende:
Kan ook. Wat ik wel weet is dat ik training nodig heb.
Ondanks dat het stil was in de auto op de terugreis vond ik dat je er nog best fris uitzag.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:11 schreef Freddeh het volgende:
Dan had je de 110 van de TdRc moeten rijden met me
Sinds wanneer ben jij niet meer faliekant tegen licht op je fiets? Of waar ga je hem voor gebruiken..?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:23 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een Chinese bouwlamp besteld. Wat, donker? Niet met dit speeltje:
http://www.dealextreme.co(...)ht-set-4x18650-57100
Ja, ieder jaar staan er diverse versies op de kalender die meer of minder precies de profroute volgen. Ooit reed ik de versie van de Keikoppenbergers waar zo ongeveer iedere hellinginzat die ooit in de RVV heeft gezeten.quote:
Pasen valt vroeg komend jaar, m'n 300 zal begin april zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:43 schreef Freddeh het volgende:
Als ik begin april 140km in de heuvels kan rijden, denk ik dat ik eind april ook wel een 300km kan rijden op m'n tandvlees.
Doen ze dat expres? Zal zeker wel?quote:Op woensdag 21 september 2011 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Pasen valt vroeg komend jaar, m'n 300 zal begin april zijn.
Het parcours komt een aantal keer langs stations. Je kunt dus redelijk eenvoudig onderweg afbreken.
Alsof ik één outfit heb?quote:Op woensdag 21 september 2011 22:11 schreef Freddeh het volgende:
De Giro Havik is voor jouw outfit het meest soignee. Maar als je meer wit erin had gehad zou ik voor de Swiss Eye gaan.
Meest soignee is volgens mij toch altijd nog de Oakley Jawbone.
De kleuren van de "glazen" zorgen ervoor dat je goed zicht houdt bij verschillende weersomstandigheden.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n dure bril? Het is toch vooral bedoelt om de wind en vliegjes uit je ogen te houden, er snel uit te zien, en de zon een beetje uit je ogen te houden?
omdat het een bazenbril isquote:Op woensdag 21 september 2011 22:37 schreef Blik het volgende:
Jawbone vind ik voornamelijk errug lelijk, waarom iedereen dat ding soigné vind is mij een raadsel.
Ik heb de route uitgezet. Ja, ik heb dat expres gedaan. Om diverse redenen. Ten eerste zijn er bij brevetten geen volgwagens. Iemand die afbreekt moet maar terug naar huis zien te komen. Af en toe bij een station langskomen maakt dat wat makkelijker. Routes uitzetten kan ik zo in meerdere dagen doen, dat is een precies karweitje. Daarnaast moet je soms een routedeel herzien, wel handig om voor 10km te herzien niet 300km te hoeven fietsen. Tenslotte kan ik zo zonder auto toch op diverse plekken komen om een geheime controle in te richten.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doen ze dat expres? Zal zeker wel?
Hij wordt gedragen door bazen, dus is het een bazenbril.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom is het een bazenbril, leg het me uit
Omdat het de duurste is natuurlijkquote:Op donderdag 22 september 2011 08:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom is het een bazenbril, leg het me uit
Net als Flavio Pasquinoquote:
Ik heb een Oakley Pro M-frame en die zitquote:Op woensdag 21 september 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n dure bril? Het is toch vooral bedoelt om de wind en vliegjes uit je ogen te houden, er snel uit te zien, en de zon een beetje uit je ogen te houden?
Komt puur omdat iedereen weet dat dat ding 200¤ + kost. Het is niet alleen uiterlijk vertoon, het moet vooral ook zichtbaar zijn dat het veel gekost heeft. Vandaar dat witte sidi's wel soignee zijn en een witte schoen van de aldi niet. Als je daar een merkje van Sidi op plakt is ie overigens weer wel gelijk soignee.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:37 schreef Blik het volgende:
Ik kan gewoon niet begrijpen dat bij een sport waar uiterlijk vertoon ongeveer belangrijker is als de sportieve prestatie, wielrenners dan vervolgens met zo'n gedrocht op hun kop durven te fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |