Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooiquote:Op woensdag 14 september 2011 13:32 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Oja, zo'n logo is inderdaad wel erg belangrijk voor posseurs.. Ik ben in ieder geval in mijn nopjes, goede schoenen voor een fractie van de prijs van mijn DMT's.
Tja, op de foto ogen ze een beetje lullig, maar ik kom altijd langs de Lidl en de Aldi op weg naar het station dus ik dacht laat ik er maar eens langs gaan. En ze vielen mij 100% mee, bovendien altijd handig om een paar schoenen extra te hebben. Regenjasje vind ik bovendien ook wel aardig voor dat geld, ik wilde eerst een jasje van Castelli (heb daar alle kleding van), maar voor die paar keer dat je zo'n ding gebruikt is het zonde geld.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooi
Ik heb ze ook gekocht, eigenlijk met het idee voor 30 euro kan het nauwelijks een miskoop zijn. Ze zien er goed uit, vanavond even een rondje op fietsen.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:32 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Oja, zo'n logo is inderdaad wel erg belangrijk voor posseurs.. Ik ben in ieder geval in mijn nopjes, goede schoenen voor een fractie van de prijs van mijn DMT's.
Holy crap. Ik ook!quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben altijd te laat voor die aanbiedingen...vorig jaar zat er een lidl en aldi vlak bij m'n werk, nu zit ik op Schiphol...niets
Ik ook niet, maar voor een beginnend recreatief wielrijder zonder fietsschoenen kan het een goede koop zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
Niks mis met die artikelen van de aldi, ik vind het alleen niet mooi
Heb ik al, ik heb mijn oude nog en ik koop meestal nieuwe net voor ze versleten zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:09 schreef kanovinnie het volgende:
Of voor reserveschoenen in de regen zodat je witte schoenen niet fiets worden
Als het hard regent komt het water via je been alsnog de schoen in. Dus droog blijft het dan niet, wel schoon. Reken zo'n 20-30 euro. Ze moeten wel goed aansluiten. Ga nog klitterband halen om ze nog beter om mijn been te sluiten.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
Wat kosten overschoenen zo'n beetje? Lijkt me wel lekker, zonder zeiknatte schoenen/sokken thuiskomen als ik door de regen fiets.
Denk je dat het iets is voor erbij? Wil geen blessures krijgen door 4uren op pauperschoenen te fietsen.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Koop nou maar gewoon fatsoenlijke schoenen met een goede carbon-zool. Zonde om op dat soort essentiële apparatuur te besparen. No way, dat ik nu met goedkopere schoentjes zou willen gaan rondrijden.
Overigens heb ik thuis 1 setje dat heel dun is, goed tegen regen, maar ook een setje dikker materiaal. Dat is echt heerlijk als je in de winter met vorst gaat mountainbiken ofzo.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als het hard regent komt het water via je been alsnog de schoen in. Dus droog blijft het dan niet, wel schoon. Reken zo'n 20-30 euro. Ze moeten wel goed aansluiten. Ga nog klitterband halen om ze nog beter om mijn been te sluiten.
Zijn die Aldi schoenen wat? Wel leuk voor slecht weer. Of als mijn sidi's nog nat zijn. Want met de wedstrijden gaan sowieso mijn sidi's aan, weer of geen weer. Maar om ze te beschermen tegen modder helpen ook wel van die nylon aero overschoenen die je wel bij tijdrijden ziet. Die waterdichte zijn vaak veel te warm tijdens een wedstrijd.
Geen carbonnen zolen voor mij, ik vind dat maar niks.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Koop nou maar gewoon fatsoenlijke schoenen met een goede carbon-zool. Zonde om op dat soort essentiële apparatuur te besparen. No way, dat ik nu met goedkopere schoentjes zou willen gaan rondrijden.
Om een beginner aan te raden om met carbon zolen te gaan fietsen lijkt me een beetje overdreven. Eerst maar eens met goedkope schoenen beginnen. Dan kun je daarna altijd nog kijken of het iets isquote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Pritt het volgende:
Gladde witte sidi's? het gladde gedeelte kun je nog prima schoonhouden, maar het gaas wordt heel snel schmutzig ja. Die van mij zijn ook al niet meer zo mooi als in het begin. Awel, t zijn gebruiksvoorwerpen hoor!quote:Op woensdag 14 september 2011 22:26 schreef Patroon het volgende:
Ik heb witte sidi's en ben zo ijdel dat ik bij dreigend weer van die regenoverschoentjes meeneem. Van water worden ze niet vies. Wel van het opspattende modder.
Ach op een gegeven moment zijn ze toch niet meer wit te houden. Even met een borstel afnemen als ze nog nat zijn helpt wel.
Ik kocht als eerste schoentjes van die schoentjes van de Decathlon met een harde plasticzool, gevolg was dat ik constant pijn aan mijn voeten had. Toen heb ik fatsoenlijke schoenen met carbonzool van Shimano gekocht en nooit meer ergens last van gehad. Dus misschien is het is iets persoonlijks, maar mij hielp het enorm qua fietsplezier. Je bent dan een paar tientjes gioedkoper uit maar je neemt gewoon een risico dat het allemaal net-niet is.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk je dat het iets is voor erbij? Wil geen blessures krijgen door 4uren op pauperschoenen te fietsen.
Zeker als je begint met fietsen zijn het natuurlijk wel steeds een paar tientjes. Op je helm, je schoenen, je fietsbroek, fietscomputer enz..Dan gaat het al snel over een verschil van honderden euro's als je steeds maar die duurdere optie kiest.quote:Op donderdag 15 september 2011 09:42 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik kocht als eerste schoentjes van die schoentjes van de Decathlon met een harde plasticzool, gevolg was dat ik constant pijn aan mijn voeten had. Toen heb ik fatsoenlijke schoenen met carbonzool van Shimano gekocht en nooit meer ergens last van gehad. Dus misschien is het is iets persoonlijks, maar mij hielp het enorm qua fietsplezier. Je bent dan een paar tientjes gioedkoper uit maar je neemt gewoon een risico dat het allemaal net-niet is.
Eindelijk het echte leven!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:20 schreef Pritt het volgende:
Vanaf volgende week moet ik 40 uur per week aan de bak. Dan zullen mijn trainingsuurtjes wel drastisch minder worden vrees ik.
Lekker skippen, het weer zondag wordt toch dramatischquote:Op donderdag 15 september 2011 11:20 schreef JohnDDD het volgende:
Zou zondag meedoen aan Dam tot Dam classic (145km) maar zit met een behoorlijk vervelende keelontsteking, amandelen zijn zwaar opgezet, kan nauwelijks eten maar wil tocg graag meedoen...even zien.
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het hele weekend wordt prut...en ik sta zaterdag te vrijwilligen bij de Dam tot Dam loop, als verkeersregelaar. Als ik maandag overleden ben aan longontsteking door in de regen staan, ga ik hun de schuld geven!
Weeronlinequote:Op donderdag 15 september 2011 14:06 schreef Narcotical het volgende:
Zucht, hoop dat het morgen ook nog mooi weer wordt.. Kan nu niet fietsen want ik heb college
Project Manager in de IT.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eindelijk het echte leven!
Wat ga je doen
8barquote:Op donderdag 15 september 2011 19:31 schreef kiekjesdief het volgende:
ik gebruik die co2patronen, lekker snel weer vol. ik vraag me wel af hoe hoog de druk is die ze leveren.
Ik zou mij niet blindstaren op 1 bepaalde fiets omdat je die mooi vindt. Niet elke fiets is voor iedereen geschikt. Ik weet dat de bovenbuizen van de Kimera's in verhouding vrij lang zijn. Daardoor meot je al snel een kleiner frame waardoor je balhoofd ook weer kleiner is. Je moet dan met veel spacers werken dat niet erg mooi is en ook niet ten goede komt aan de stijfheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:55 schreef larry91 het volgende:
Als ik straks weer in Nederland ben ga ik ook meteen weer goed materiaal aanschaffen. Heb nu nog een oude fiets (tweedehands Koga) maar ga als ik weer thuis ben een splinternieuwe Koga Kimera UD Team aanschaffen. Kan niet wachten om straks daarop te rijden
Hier een linkje voor de geinteresseerde naar desbetreffende fiets: http://www.koga.com/koga_uk/#5 (je moet wel even zoeken)
Thanks man! Weet zelf wel wat van fietsen af maar dit zijn zeker tips waar ik mee verder kan. Natuurlijk is het niet zo dat ik die Koga meteen ga kopen maar heeft op dit moment mijn voorkeur (heb stuk of 5 fietsen vergeleken in die prijsklasse, specialized kende ik eerlijk gezegd niet). Ook ga ik de fietsen die mijn voorkeur hebben grondig testen en een oom mee nemen die zelf fietsenmaker is.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou mij niet blindstaren op 1 bepaalde fiets omdat je die mooi vindt. Niet elke fiets is voor iedereen geschikt. Ik weet dat de bovenbuizen van de Kimera's in verhouding vrij lang zijn. Daardoor meot je al snel een kleiner frame waardoor je balhoofd ook weer kleiner is. Je moet dan met veel spacers werken dat niet erg mooi is en ook niet ten goede komt aan de stijfheid.
Elke fiets heeft even hoge wielen daardoor weet je dat alle balhoofden op dezelfde hoogte beginnen. Het is dus makkelijk om die maten met elkaar te vergelijken. Zelf heb ik nu een 150mm balhoofd met 1,5cm spacer erboven. Ik weet dus dat mijn volgende fiets een balhoofd van 16 of 16,5cm moet hebben. Ik hoef dan geen spacers te gebruiken. Bijvoorbeeld een Pinarello Dogma2 zou niets voor mij zijn. Deze fiets heeft een balhoofd van 17cm waardoor ik niet zo diep kan zitten als ik zou willen.
Bij het uitzoeken van een fiets moet je dus met 2 waardes rekening houden. De lengte van de bovenbuis en de hoogte van het balhoofd. De hoogte van het frame is niet belangrijk. Je hebt namelijk genoeg speling met het zadel. i.t.t. de lengte van je stuurpen waar je maar een paar cm speling hebt (je wilt ook niet met een 8 of 14cm stuurpen rondrijden, komt niet ten goede aan het stuurgedrag)
Kijk dus eerst puur naar de verhoudingen van de fiets en ga daarna pas uit de fietsen die qua verhoudingen goed bij je passen kijken welke je het mooiste vind!
Let ook op de stuurhoek en zithoek. Hou een beetje de graden van Specialized, Pinarello etc aan. Deze merken hebben aantoonbaar goede hoeken. Volgens mij is tussen de 72 en 73graden het beste. Bij bijvoorbeeld Cube is de zithoek veel lager. Waardoor je veel meer achter het bracket komt te zitten. Dit kan met een 0,5graden er al voor zorgen dat het zadel een paar cm verder achter het bracket zit.
Een goed zittende fiets levert je meer plezier op dan een hele mooie fiets waar je niet lekker op zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |