Die is echt ongeloofelijk lekker ja!quote:Op zondag 27 november 2011 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die crumble klinkt awesome venkel
Oehhhh! must have t andere boek!quote:Op zondag 27 november 2011 22:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Die is echt ongeloofelijk lekker ja!
Venkel met tijm en knoflook in een ovenschaal, samen met room.. Dan maak je een reguliere crumbletopping van bloem, suiker en boter, maar dan ook met een hand fijngeraspte parmezaan erdoor.. In een hete oven en dan na een half uur wat kerstomaten erbovenop en nog een poosje terug.. Die romige knoflokerigheid met kruidige tijm en anijsachtige venkel, en die zoet-hartige crumbletopping en dat dan weer met het zurige van de tomaatjes..
Aaaah! Zo lekker!
Als je Engels goed is zou ik hem in de UK bestellen, 5,48 Pond bij Amazon.co.uk tegenover de Nederlandse vertaling van 12,50 bij Bol.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:43 schreef DrukVout het volgende:
Ik twijfel of ik Anthony Bourdains - Kitchen Confidentials in het NL moet bestellen... Weet iemand of de vertaling een beetje goed is?
Persoonlijk vind ik het een veel beter boek dan 1984 of Animal Farmquote:Op donderdag 8 december 2011 10:11 schreef MaximusTG het volgende:
Grappig zeg, schijnbaar is dat boek ondertussen public domain, verlopen copyright.
Off topic, maar waar heb jij de Arak weten te kopen?quote:Op zondag 27 november 2011 21:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Herstel, zojuist de 'Buttered prawns with tomato, olives and Arak' op en.. en.. en.. Sprakeloos!
Nieuwe favoriet!
Volgens mij is dat een hele moeilijke vraag. Sowieso omdat "Chinees" in eten niet bestaat, elke regio heeft zn eigen keuken en stijl. En omdat er inderdaad veel "nep" Chinese recepten zijn. Oftewel, recepten van de Chinees in NL. Ik denk dat je de meeste kans maakt met Engelstalige boeken.quote:Op maandag 12 december 2011 17:07 schreef FigureBirdStars het volgende:
Weet iemand misschien een goed chinees (basis) kookboek? Wel graag met wat authentiekere recepten.
Gewoon Yeni Raki gebruikt - te krijgen bij elke slijter. Ik dacht: als het maar anijzig en ongezoet en minstens 45% alcohol is. Arak zit qua alcoholpercentage nog iets hoger, maar dat kon ik nergens vinden.quote:Op maandag 12 december 2011 20:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Off topic, maar waar heb jij de Arak weten te kopen?
(Aangezien ik sinds zaterdag ook de trotse bezitter ben van deze boeken + Blumenthal at home).
Precies wat ik dus al van plan was na mijn vergeefse zoektoch naar Arak. Dan gaan we binnenkort maar eens dit recept uitproberen.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Gewoon Yeni Raki gebruikt - te krijgen bij elke slijter. Ik dacht: als het maar anijzig en ongezoet en minstens 45% alcohol is. Arak zit qua alcoholpercentage nog iets hoger, maar dat kon ik nergens vinden.
Smaakte prima met Yeni Raki!
ja klopt de thaise vissaus wel, maar de vietnamese vissaus niet (ik moet zeggen dat ik het zelf niet gecontroleerd heb, alleen van horen zeggen van mensen die uit vietnam vietnamese vissaus hadden meegenomen)quote:[Vissaus is goed te krijgen in NL
Haha daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik weet eigenlijk ook maar weinig van de "chinese" keuken en hoop daar door een goed boek wat meer over te leren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:06 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een hele moeilijke vraag. Sowieso omdat "Chinees" in eten niet bestaat, elke regio heeft zn eigen keuken en stijl. En omdat er inderdaad veel "nep" Chinese recepten zijn. Oftewel, recepten van de Chinees in NL. Ik denk dat je de meeste kans maakt met Engelstalige boeken.
Bol.com, amazon.com misschien?
En al binnen en ik ben er erg blij mee Staan erg lekkere recepten inquote:Op donderdag 15 december 2011 17:42 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag 2 kookboeken van Nigella besteld Keuken en Express
En Kerstpakket ontvangen:quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Fijn, ik kan voor het kerstpakket op kantoor kiezen voor het boek Home Made, samen met serranoham en goede wijn. Dat ga ik dus kiezen .
nice!quote:Op maandag 19 december 2011 13:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En Kerstpakket ontvangen:
[ afbeelding ]
Met twee goede Chileense wijnen .
Zeker .quote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Dat zijn de betere kerstpakketten, Roel! Tof joh!
of iemand met een snijmachinequote:Op maandag 19 december 2011 14:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zeker .
Nog ff een goed mes regelen voor die 2 kilo ham .
Yup. Al lijkt 't me handiger om 'm niet in één keer helemaal te snijden.quote:Op maandag 19 december 2011 14:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
of iemand met een snijmachine
Nee das zondequote:Op maandag 19 december 2011 14:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Al lijkt 't me handiger om 'm niet in één keer helemaal te snijden.
Mooi Kerstpakket!quote:Op maandag 19 december 2011 13:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En Kerstpakket ontvangen:
[ afbeelding ]
Met twee goede Chileense wijnen .
Ik werk bij de grootste vleesverwerker van Europa (bij onderdeel wat gelatine produceert), dus er móest vlees in zitten . Benieuwd hoe ie smaakt!quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:42 schreef opa_sigaar het volgende:
Waarschijnlijk al de 1000e keer dat iemand het vraagt, maar ik ga het toch doen!
Wat is een goed basiskookboek (compleet met uitleg over pannen, kruiden etc.) voor de westerse keuken? Vooral Frans/Hollands dus.
Mijn budget is niet groot, dus bij voorkeur tweedehands of nieuw goedkoop verkrijgbaar.
Veel kookboeken zijn mooi en voor de heb, maar de Wannee is echt erg goed als handboek voor de keuken. Als je verder geen kookboekentik hebt kan je hiermee uitstekend uit de weg, en jarenlang smakelijke maaltijden op tafel zetten zonder ooit een full color Jamie Oliver te hebben opengeslagen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:31 schreef Tooto7moe het volgende:
wannee wil ik ook.
heb een te lang lijstje en te kleine (studenten) budget.
Enige positieve is dat ik denk: als ik eindelijk genoeg verdien dan zijn die boeken ook weer wat goedkoper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |