De Kamer steunde hem. Betreft het overigens niet garanties?quote:Op woensdag 14 september 2011 00:29 schreef NorthernStar het volgende:
Geweldig. 150 miljard weggegooid. Bedankt Rutte.
Daar hadden ze heel wat bejaarden van kunnen laten wassenquote:Op woensdag 14 september 2011 00:29 schreef NorthernStar het volgende:
Geweldig. 150 miljard weggegooid. Bedankt Rutte.
Lijkt mij de meest zinnige oplossing maar Frankrijk zal waarschijnlijk eerder heel Europa opblazen dan dat het Duitsland laat gaan.quote:That is why we need a plan “C”:
Austria, Finland, Germany and the Netherlands to leave the eurozone and create a new currency leaving the euro where it is.
If planned and executed carefully, it could do the trick: a lower valued euro would improve the competitiveness of the remaining countries and stimulate their growth. In contrast, exports out of the “northern” countries would be affected but they would have lower inflation. Some non-euro countries would probably join this monetary union. Depending on performance, a flexible membership between the two unions should be possible.
Implementing plan “C” requires that four underlying problems are addressed separately. We must rescue banks, not countries. Stabilisation of banks on a national level should replace current European umbrellas. In many cases, this requires temporary bank nationalisation.
Second, Germany and its partners in a new currency must forgo a significant portion of their guarantees to help refinance Greece, Portugal and others. As much of this money is already lost, this is an acceptable price for an “exit ticket”.
Third, there must be a new European central bank based on the Bundesbank, preferably not led by a German. The new currency should not be called the “D-Mark”.
Fourth, mechanics for entry would be similar to those for getting into the euro. If it was possible to form one currency out of 17, it should also be possible to form two out of one.This plan will not be easy, but we need to focus on saving Europe, not the euro. This requires the conviction and foremost courage of Ms Merkel. Paradoxically, help could come from the south, where voters are getting tired of her lectures on what to do. For north and south, an end with difficulties is better than difficulties without an end.
Hans-Olaf Henkel is former head of the Federation of German Industries (BDI) and has joined about 50 other business leaders in a legal challenge at Germany’s Constitutional Court against the Greece rescue package
Onafhankelijke hoogleraren/analisten die dit scenario voorspelden waren er zeker, net zoals er onafhankelijke hoogleraren/experts/economen waren die wel vonden dat Griekenland geholpen moest worden. Als experts het al niet eens kunnen worden hoe lastig is het dan wel niet voor politici? Wat ik me wel steeds afvraag is welke nadelen onze politici voor ons achterhouden.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
De kennis dat de experts die niet voor het ministerie werkten allemaal WEL al aangaven dat Griekenland failliet zou gaan of dat het beter zou zijn om Griekenland failliet te laten gaan. Alleen de politiek heeft structureel lopen ontkennen wat verschillende hoogleraren en analisten wel aangaven. Waarschijnlijk gaan ze die er nu ook nog de schuld van geven
a+b+c+d+e+f+g+x+y is nog altijd duurder dan a+b+c+d+e+f+g+x.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je weet van te voren niet wat de kosten van een faillissement van Griekenland zijn en wat er daarna binnen de Euro landen gebeurt. Dat is nu net het hele punt.
Want wie zegt dat er geen a b c d e f en g aan die x hangen.
Volgens mij betreft het 110 miljard euro aan leningen, die in tranches aan de Grieken gegeven zou worden. 4,7 miljard komt voor rekening van Nederland. 65 miljard van die 110 is al overgemaakt. Dus ik neem aan dat NL ook al wat betaald heeft.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De Kamer steunde hem. Betreft het overigens niet garanties?
Ja paniek schoppen met zijn allenquote:Op woensdag 14 september 2011 02:29 schreef Geerd het volgende:
Goh word het nu niet verstandig als je ronde de 5/10k op de bank hebt staan alvast op te nemen, deze week?
Kan ik iig nog een broodje kopen, of zal het zoon vaart niet lopen?
Je ziet bij een failliesement nog een deel van x terug omdat het garanties zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:12 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
a+b+c+d+e+f+g+x+y is nog altijd duurder dan a+b+c+d+e+f+g+x.
Die Duitsers kunnen het hebben.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Duitsland nog het meest met 22 miljard
Eruit schoppen niet nee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Failliet, failliet, de facto betekent het dat een deel van de Griekse staatsschuld niet terug zal worden betaald. Maar er is geen enkel mechanisme dat een Griekse wanbetaling ook er toe zal leiden dat ze uit de Euro gaan. De enigen die kunnen beslissen om uit de Euro te stappen zijn de Grieken zelf. Dat is nu eenmaal de juridische realiteit.
Ach dan nog zal het eerder om een afwaardering gaan. Dan zijn de daar bv 30% van kwijt, daar rekenden ze al wel op gok ik.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Duitsland nog het meest met 22 miljard
En dan?quote:Op woensdag 14 september 2011 08:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eruit schoppen niet nee.
Maar met wat lichte dwang hier en daar kom je wel een heel eind.
Geen idee. Ik zeg ook niet dat het de oplossing is.quote:
okquote:Op woensdag 14 september 2011 08:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zeg ook niet dat het de oplossing is.
Roepen wat de bevolking graag hoort en bij de verkiezingen de grootste worden, wil niet zeggen dat je daarna ook gaat regeren. Als Wilders het huidige kabinet opblaast, met wie wil hij dan straks regeren?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:18 schreef DaverzNL het volgende:
Ben nog het meest bang voor Wilders die nu een goede reden heeft om het kabinet op te blazen. Vervolgens wordt hij de grootste want iedereen loopt achter hem aan als hij 'gelijk blijkt te hebben' over Griekenland...
ja want op je 40ste met pensioen gaan is natuurlijk geen toonbeeld van luiheid.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:41 schreef Mercer het volgende:
Triest dit. En denk maar niet dat op het moment dat Griekenland failliet gaat en de Eurozone moet verlaten, de rust wederkeert. Dan breekt pas echt de pleuris uit!!!
Het ligt niet aan Griekenland dit, het ligt aan Europa. En het ligt ook zeker niet aan de Grieken. Al die berichtgeving in de pers is zo gigantisch gekleurd. En wat is er van waar? En iedereen maar de pers nalullen, Grieken zijn lui. Nou, vergeet het maar!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |