Misschien doordat ik één brok negativiteit ben vandaag, maar ik krijg inderdaad de indruk dat je stiekem hoopt dat dit topic voldoende is. Of het anders zo kan delegeren dat iemand anders het voor je opknapt. Dat je niks doet voor stichting, of wilt doen voor de stichting hoor je mij niet zeggen. Heb alleen meer het idee dat je hoopt dat andere mensen het oppikken en via Fok! een donatie-topic wordt geregeld. Zoals dat ook al eens is gedaan voor katten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:25 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus opzoek naar andere tips en ideeën en wellicht dat er mensen zijn die een kleine bijdrage willen storten op het rekeningnummer van de stichting ;-)
Ik heb nu op mijn lijstje staan, sponsorloop op school, lege flessen ophalen in het dorp, zodra ik de flyer van de stichting heb ga ik die rondmailen naar bekende die een bedrijf hebben de stichting is ANBI, ga de komende weken als ik naar een verjaardag moet met de pet rond ;-)
Welke stichting gaat het hier om en wat is het rekeningnummer?quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:25 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus opzoek naar andere tips en ideeën en wellicht dat er mensen zijn die een kleine bijdrage willen storten op het rekeningnummer van de stichting ;-)
Ik heb nu op mijn lijstje staan, sponsorloop op school, lege flessen ophalen in het dorp, zodra ik de flyer van de stichting heb ga ik die rondmailen naar bekende die een bedrijf hebben de stichting is ANBI, ga de komende weken als ik naar een verjaardag moet met de pet rond ;-)
nee, hoor ik wil zeker iets doen, ik heb dit topic NIET geopend om geld te collecteren hier, ik was en ben opzoek naar ideeen hoe ik een bijdrage bij elkaar kan krijgen voor deze stichting.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:31 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Misschien doordat ik één brok negativiteit ben vandaag, maar ik krijg inderdaad de indruk dat je stiekem hoopt dat dit topic voldoende is. Of het anders zo kan delegeren dat iemand anders het voor je opknapt. Dat je niks doet voor stichting, of wilt doen voor de stichting hoor je mij niet zeggen.
Voor lege flessen ophalen heb je volgens mij ook een vergunning nodig. Dit is in ieder geval wel bij een aantal gemeentes het geval. Aanvragen vergunning is overigens redelijk simpel, als het om een stichting gaat. Daar gaat misschien 30 minuten werk in zitten. De weken aangeven en het één en ander copy-pasten vanaf de website.
Dit dus. Alleen bestaat echte armoede in Nederland niet, immers heeft iedereen recht op uitkeringen etc. Je hebt wel gezinnen die het minder hebben dan anderen maar daar helpt een kado van 25 euro ook niet voor.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:14 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nou, dan bedank ik maar doe daar écht niet aan mee.
Het moet niet gekker worden dat kinderen gewend raken aan alles splinternieuw terwijl andere kinderen na drie keer kijken een kado al zát zijn dus dat zelfde speelgoed splinternieuw naar een ander kindje kan.
Idee op zich is leuk, de insteek vwb de eisen vind ik persoonlijk te erg voor woorden.
Dat het geld niet bij het bestuur blijft hangen kan ik garanderen, ook als er meer geld ter beschikking komt, wordt dat meegenomen naar volgend jaar. De rest weet ik niet, want ik zit niet in het bestuur.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit dus. Alleen bestaat echte armoede in Nederland niet, immers heeft iedereen recht op uitkeringen etc. Je hebt wel gezinnen die het minder hebben dan anderen maar daar helpt een kado van 25 euro ook niet voor.
Hoe komt de stichting in contact met die kinderen en hoe controleren ze of ze onder de armoedegrens leven?? Vraag je om een inkomstenoverzicht of ga je samenwerken met de voedeselbank of andere instelling?
Wie controleert de stichting?? Wie garandeert mensen dat het geld niet (bijvoorbeeld) voor de helft bij het bestuur blijft hangen??
Het kost inderdaad wel geld, maar door die lokkertjes haal je waarschijnlijk wel meer op. Waarom denk je dat er zoveel acties gedaan worden met dure lokkertjes...quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:15 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dit alles kost ook veel geld, en dat is juist niet de bedoeling, alles wordt gerund door vrijwilligers.
't is nogal een risico om zoiets als goedbedoelende particulier te gaan organiseren.. Als het namelijk niet meer ophaalt dan de 'dure lokkertjes' zit je met een enorme kostenpost voor niets..quote:Op woensdag 14 september 2011 09:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Het kost inderdaad wel geld, maar door die lokkertjes haal je waarschijnlijk wel meer op. Waarom denk je dat er zoveel acties gedaan worden met dure lokkertjes...
Het kost vooral veel inzet.
hoe kun je dat garanderen? volgens wettelijke regels mag een groot deel van het geld opgegeven worden als kosten namelijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:42 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dat het geld niet bij het bestuur blijft hangen kan ik garanderen, ook als er meer geld ter beschikking komt, wordt dat meegenomen naar volgend jaar. De rest weet ik niet, want ik zit niet in het bestuur.
misschien kun je anders kontakt opnemen met de stichting en hun vragen of je een kado mag doneren, ik heb dit al aan meer mensen gezegd die liever geen geld willen geven. Of een kadobon geven van een speelgoedwinkel dan weet je ook dat het aan niks anders dan speelgoed uitgeven wordt.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:25 schreef Lottekoekkie het volgende:
Hoe leuk ook, ik geef er persoonlijk geen cent aan. geef liever door mezelf met zorg uitgekozen kado's dan geld, Geld heeft nogal de neiging om deels te verdwijnen in van alles en nog wat. Al geven jullie de garantie dat dat niet zo is is dat toch voor mij een vraag en geen weet.
De mensen die dit organiseren doen het echt geheel belangenloos er blijft dus echt niks aan de strijkstokhangen dit zal ook in de administratie zichtbaar zijn dat het allemaal op gaat aan kadoos en aan niks anders.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe kun je dat garanderen? volgens wettelijke regels mag een groot deel van het geld opgegeven worden als kosten namelijk.
Klopt, maar dit wordt al jaren gedaan (Alleen niet voor het grote publiek), en alle kosten gaan in de kinderen. Kan op dit punt ook niet anders.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe kun je dat garanderen? volgens wettelijke regels mag een groot deel van het geld opgegeven worden als kosten namelijk.
ik zou zeggen; ga maar eens een weekje meelopen bij zo'n gezinquote:Op zondag 18 september 2011 13:48 schreef K.A.Bouter het volgende:
Hoi MaMaLief, ik vind het prachtig om te zien dat je je zo inzet voor deze kinderen!
Wat ik mis in het concept is een oplossing voor de ouders. Het volgende is niet bedoeld als kritiek maar als een constructieve oplossing voor het probleem, zodat er geen stichtingen hoeven te ontstaan en mensen die wel hun zaken op orde hebben steeds de knip moeten trekken.
Zou het niet nóg fijner zijn als de ouders van deze kinderen volgend jaar zelf de kadootjes kunnen betalen? Je zou deze mensen een cursus budget beheer kunnen aanbieden, ze helpen met hun financieen op orde brengen, prioriteiten leren stellen. Klein voorbeeld: LCD TV verkopen - kleine tv terug kopen en geld over voor kadootjes (iedereen moet consuminderen) 1 pakje shag per maand minder roken = ¤6 p/m. 12 x ¤6 = ¤72 voor kadootjes. Oude kleding en speelgoed op marktplaats en dat geld in een potje doen. Ik vraag het me namelijk sterk af hoe het uberhaupt kan dat mensen zó arm zijn. Je hebt de uitkering, toeslagen, tegemoetkomingen voor internet, brillen, vakanties. Daarnaast heb je het WSPN traject, en schuldhulp verlening.
Ik weet dat het krap is, een bijstandsuitkering is dan ook niet bedoeld als vetpot. Het is als bijstand in moeilijke tijden bedoeld. Waarom leeft zo'n gezin van een bijstandsuitkering? Als je een zwangerschap kunt hebben kun je in mijn optiek ook prima werken. En waarom aan kinderen beginnen als je financiele situatie het niet toe laat?quote:Op zondag 18 september 2011 14:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik zou zeggen; ga maar eens een weekje meelopen bij zo'n gezin. een bijstandsuitkering is goed om van te leven (dus eten en wonen) maar veel meer zit er dan niet in.
maargoed je ziet idd dat er vaak verkeerd met het geld om wordt gegaan waardoor zelfs die basis dingetjes erbij in schieten.
dat lijkt mij toch echt iets voor de overheid.quote:Op zondag 18 september 2011 13:48 schreef K.A.Bouter het volgende:
Hoi MaMaLief, ik vind het prachtig om te zien dat je je zo inzet voor deze kinderen!
Wat ik mis in het concept is een oplossing voor de ouders. Het volgende is niet bedoeld als kritiek maar als een constructieve oplossing voor het probleem, zodat er geen stichtingen hoeven te ontstaan en mensen die wel hun zaken op orde hebben steeds de knip moeten trekken.
Zou het niet nóg fijner zijn als de ouders van deze kinderen volgend jaar zelf de kadootjes kunnen betalen? Je zou deze mensen een cursus budget beheer kunnen aanbieden, ze helpen met hun financieen op orde brengen, prioriteiten leren stellen. Klein voorbeeld: LCD TV verkopen - kleine tv terug kopen en geld over voor kadootjes (iedereen moet consuminderen) 1 pakje shag per maand minder roken = ¤6 p/m. 12 x ¤6 = ¤72 voor kadootjes. Oude kleding en speelgoed op marktplaats en dat geld in een potje doen. Ik vraag het me namelijk sterk af hoe het uberhaupt kan dat mensen zó arm zijn. Je hebt de uitkering, toeslagen, tegemoetkomingen voor internet, brillen, vakanties. Daarnaast heb je het WSPN traject, en schuldhulp verlening.
valt wel mee, een stichting kan dat ook doen.quote:Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat lijkt mij toch echt iets voor de overheid.
Mij niet, iets met eigen verantwoording.quote:Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat lijkt mij toch echt iets voor de overheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |