abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101906975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:25 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Daarom ben ik dus opzoek naar andere tips en ideeën en wellicht dat er mensen zijn die een kleine bijdrage willen storten op het rekeningnummer van de stichting ;-)

Ik heb nu op mijn lijstje staan, sponsorloop op school, lege flessen ophalen in het dorp, zodra ik de flyer van de stichting heb ga ik die rondmailen naar bekende die een bedrijf hebben de stichting is ANBI, ga de komende weken als ik naar een verjaardag moet met de pet rond ;-)
Misschien doordat ik één brok negativiteit ben vandaag, maar ik krijg inderdaad de indruk dat je stiekem hoopt dat dit topic voldoende is. Of het anders zo kan delegeren dat iemand anders het voor je opknapt. Dat je niks doet voor stichting, of wilt doen voor de stichting hoor je mij niet zeggen. Heb alleen meer het idee dat je hoopt dat andere mensen het oppikken en via Fok! een donatie-topic wordt geregeld. Zoals dat ook al eens is gedaan voor katten.

Voor lege flessen ophalen heb je volgens mij ook een vergunning nodig. Dit is in ieder geval wel bij een aantal gemeentes het geval. Aanvragen vergunning is overigens redelijk simpel, als het om een stichting gaat. Daar gaat misschien 30 minuten werk in zitten. De weken aangeven en het één en ander copy-pasten vanaf de website.
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:34:04 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101907017
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:25 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Daarom ben ik dus opzoek naar andere tips en ideeën en wellicht dat er mensen zijn die een kleine bijdrage willen storten op het rekeningnummer van de stichting ;-)

Ik heb nu op mijn lijstje staan, sponsorloop op school, lege flessen ophalen in het dorp, zodra ik de flyer van de stichting heb ga ik die rondmailen naar bekende die een bedrijf hebben de stichting is ANBI, ga de komende weken als ik naar een verjaardag moet met de pet rond ;-)
Welke stichting gaat het hier om en wat is het rekeningnummer?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101907048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:31 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Misschien doordat ik één brok negativiteit ben vandaag, maar ik krijg inderdaad de indruk dat je stiekem hoopt dat dit topic voldoende is. Of het anders zo kan delegeren dat iemand anders het voor je opknapt. Dat je niks doet voor stichting, of wilt doen voor de stichting hoor je mij niet zeggen.

Voor lege flessen ophalen heb je volgens mij ook een vergunning nodig. Dit is in ieder geval wel bij een aantal gemeentes het geval. Aanvragen vergunning is overigens redelijk simpel, als het om een stichting gaat. Daar gaat misschien 30 minuten werk in zitten. De weken aangeven en het één en ander copy-pasten vanaf de website.
nee, hoor ik wil zeker iets doen, ik heb dit topic NIET geopend om geld te collecteren hier, ik was en ben opzoek naar ideeen hoe ik een bijdrage bij elkaar kan krijgen voor deze stichting.

Dus ja, jij bent een beetje negatief in mijn ogen dan he? ;-)
pi_101907076
-

[ Bericht 100% gewijzigd door RenRen- op 13-09-2011 19:20:47 (Mag niet ;)) ]
pi_101929630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:14 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nou, dan bedank ik maar doe daar écht niet aan mee.
Het moet niet gekker worden dat kinderen gewend raken aan alles splinternieuw terwijl andere kinderen na drie keer kijken een kado al zát zijn dus dat zelfde speelgoed splinternieuw naar een ander kindje kan.
Idee op zich is leuk, de insteek vwb de eisen vind ik persoonlijk te erg voor woorden.
Dit dus. Alleen bestaat echte armoede in Nederland niet, immers heeft iedereen recht op uitkeringen etc. Je hebt wel gezinnen die het minder hebben dan anderen maar daar helpt een kado van 25 euro ook niet voor.

Hoe komt de stichting in contact met die kinderen en hoe controleren ze of ze onder de armoedegrens leven?? Vraag je om een inkomstenoverzicht of ga je samenwerken met de voedeselbank of andere instelling?

Wie controleert de stichting?? Wie garandeert mensen dat het geld niet (bijvoorbeeld) voor de helft bij het bestuur blijft hangen??
pi_101929675
quote:
99s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit dus. Alleen bestaat echte armoede in Nederland niet, immers heeft iedereen recht op uitkeringen etc. Je hebt wel gezinnen die het minder hebben dan anderen maar daar helpt een kado van 25 euro ook niet voor.

Hoe komt de stichting in contact met die kinderen en hoe controleren ze of ze onder de armoedegrens leven?? Vraag je om een inkomstenoverzicht of ga je samenwerken met de voedeselbank of andere instelling?

Wie controleert de stichting?? Wie garandeert mensen dat het geld niet (bijvoorbeeld) voor de helft bij het bestuur blijft hangen??
Dat het geld niet bij het bestuur blijft hangen kan ik garanderen, ook als er meer geld ter beschikking komt, wordt dat meegenomen naar volgend jaar. De rest weet ik niet, want ik zit niet in het bestuur.
pi_101929809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:15 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dit alles kost ook veel geld, en dat is juist niet de bedoeling, alles wordt gerund door vrijwilligers.
Het kost inderdaad wel geld, maar door die lokkertjes haal je waarschijnlijk wel meer op. Waarom denk je dat er zoveel acties gedaan worden met dure lokkertjes... :)

Het kost vooral veel inzet.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:02:27 #108
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_101930100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:48 schreef L0we het volgende:

[..]

Het kost inderdaad wel geld, maar door die lokkertjes haal je waarschijnlijk wel meer op. Waarom denk je dat er zoveel acties gedaan worden met dure lokkertjes... :)

Het kost vooral veel inzet.
't is nogal een risico om zoiets als goedbedoelende particulier te gaan organiseren.. Als het namelijk niet meer ophaalt dan de 'dure lokkertjes' zit je met een enorme kostenpost voor niets..

Ook leuk trouwens; geef je 1500 euro uit aan de 'lokkertjes', wordt er 1750 euro mee opgehaald voor 't goede doel.. Krijgt de stichting alsnog maar 250 euro, want het zal niet de bedoeling zijn dat een goedwillende vrijwilliger al die kosten gaat dragen. Dan had je beter de mensen die daar iets gegeven hebben allemaal om een euro kunnen vragen, dan had 't je waarschijnlijk netto voor de stichting net zoveel opgeleverd met veel minder gedoe en moeite.

Dus ja; er kan heel veel. En ja, er zijn nogal wat ingewikkelde omwegen en initiatieven te bedenken waarbij je eerst veel geld moet uitgeven om er nog meer voor terug te krijgen. Maar bedenk wel dat 't hier gaat om vrijwilligers die iets voor een stichting willen doen. Niet eens een stichting waar ze 'officieel' echt iets mee te maken hebben. Initiatieven met hoge opstartkosten, of een groot (financieel) risico lijken me dan niet erg zinvol, hoeveel geld je er in potentie ook mee op zou kunnen halen.

Je kunt als vrijwilliger immers niet bij de stichting aan komen kloppen met: "Ja, wij hebben een groot benefietconcert/veiling/evenement/watdanook georganiseerd voor ¤ 2.000, maar hebben maar ¤ 1.500 opgehaald. Kunnen jullie even het tekort voor ons aanvullen?"
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_101957387
Ik heb inmiddels het een en ander bedacht en vanaf morgen ga ik er aktief mee aan de slag. Heb vandaag rondgebeld en nummers gekregen van mensen die evt iets willen doneren.

Vanavond van de stichting de flyer en de brief ontvangen waarin hun doel precies omschreven staat zodat ik die kan gaan printen, en rond kan mailen. Dus er is een begin hier. Het komt vast allemaal goed.
  donderdag 15 september 2011 @ 01:10:50 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101964959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:42 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat het geld niet bij het bestuur blijft hangen kan ik garanderen, ook als er meer geld ter beschikking komt, wordt dat meegenomen naar volgend jaar. De rest weet ik niet, want ik zit niet in het bestuur.
hoe kun je dat garanderen? volgens wettelijke regels mag een groot deel van het geld opgegeven worden als kosten namelijk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101965219
Hoe leuk ook, ik geef er persoonlijk geen cent aan. geef liever door mezelf met zorg uitgekozen kado's dan geld, Geld heeft nogal de neiging om deels te verdwijnen in van alles en nog wat. Al geven jullie de garantie dat dat niet zo is is dat toch voor mij een vraag en geen weet.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101966282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:25 schreef Lottekoekkie het volgende:
Hoe leuk ook, ik geef er persoonlijk geen cent aan. geef liever door mezelf met zorg uitgekozen kado's dan geld, Geld heeft nogal de neiging om deels te verdwijnen in van alles en nog wat. Al geven jullie de garantie dat dat niet zo is is dat toch voor mij een vraag en geen weet.
misschien kun je anders kontakt opnemen met de stichting en hun vragen of je een kado mag doneren, ik heb dit al aan meer mensen gezegd die liever geen geld willen geven. Of een kadobon geven van een speelgoedwinkel dan weet je ook dat het aan niks anders dan speelgoed uitgeven wordt.

Maar ik snap je punt wel, zal het ook zeker aan de stichting melden dat er zulk reacties komen, ze zijn nog niet zo lang aktief en kunnen dus nog een hoop leren, en ik denk dat dit zeker een aandachtspunt is.
pi_101966295
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe kun je dat garanderen? volgens wettelijke regels mag een groot deel van het geld opgegeven worden als kosten namelijk.
De mensen die dit organiseren doen het echt geheel belangenloos er blijft dus echt niks aan de strijkstokhangen dit zal ook in de administratie zichtbaar zijn dat het allemaal op gaat aan kadoos en aan niks anders.

Mocht er meer geld komen dan aanmeldingen dan blijft het overgebleven geld staan tot volgend jaar.
pi_101968180
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, maar dit wordt al jaren gedaan (Alleen niet voor het grote publiek), en alle kosten gaan in de kinderen. Kan op dit punt ook niet anders.
pi_102094150
Hoi MaMaLief, ik vind het prachtig om te zien dat je je zo inzet voor deze kinderen!
Wat ik mis in het concept is een oplossing voor de ouders. Het volgende is niet bedoeld als kritiek maar als een constructieve oplossing voor het probleem, zodat er geen stichtingen hoeven te ontstaan en mensen die wel hun zaken op orde hebben steeds de knip moeten trekken.
Zou het niet nóg fijner zijn als de ouders van deze kinderen volgend jaar zelf de kadootjes kunnen betalen? Je zou deze mensen een cursus budget beheer kunnen aanbieden, ze helpen met hun financieen op orde brengen, prioriteiten leren stellen. Klein voorbeeld: LCD TV verkopen - kleine tv terug kopen en geld over voor kadootjes (iedereen moet consuminderen) 1 pakje shag per maand minder roken = ¤6 p/m. 12 x ¤6 = ¤72 voor kadootjes. Oude kleding en speelgoed op marktplaats en dat geld in een potje doen. Ik vraag het me namelijk sterk af hoe het uberhaupt kan dat mensen zó arm zijn. Je hebt de uitkering, toeslagen, tegemoetkomingen voor internet, brillen, vakanties. Daarnaast heb je het WSPN traject, en schuldhulp verlening.
  zondag 18 september 2011 @ 14:01:20 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102094821
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:48 schreef K.A.Bouter het volgende:
Hoi MaMaLief, ik vind het prachtig om te zien dat je je zo inzet voor deze kinderen!
Wat ik mis in het concept is een oplossing voor de ouders. Het volgende is niet bedoeld als kritiek maar als een constructieve oplossing voor het probleem, zodat er geen stichtingen hoeven te ontstaan en mensen die wel hun zaken op orde hebben steeds de knip moeten trekken.
Zou het niet nóg fijner zijn als de ouders van deze kinderen volgend jaar zelf de kadootjes kunnen betalen? Je zou deze mensen een cursus budget beheer kunnen aanbieden, ze helpen met hun financieen op orde brengen, prioriteiten leren stellen. Klein voorbeeld: LCD TV verkopen - kleine tv terug kopen en geld over voor kadootjes (iedereen moet consuminderen) 1 pakje shag per maand minder roken = ¤6 p/m. 12 x ¤6 = ¤72 voor kadootjes. Oude kleding en speelgoed op marktplaats en dat geld in een potje doen. Ik vraag het me namelijk sterk af hoe het uberhaupt kan dat mensen zó arm zijn. Je hebt de uitkering, toeslagen, tegemoetkomingen voor internet, brillen, vakanties. Daarnaast heb je het WSPN traject, en schuldhulp verlening.
ik zou zeggen; ga maar eens een weekje meelopen bij zo'n gezin :). een bijstandsuitkering is goed om van te leven (dus eten en wonen) maar veel meer zit er dan niet in.
maargoed je ziet idd dat er vaak verkeerd met het geld om wordt gegaan waardoor zelfs die basis dingetjes erbij in schieten.
Een gedicht over Maanvis
pi_102095143
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zou zeggen; ga maar eens een weekje meelopen bij zo'n gezin :). een bijstandsuitkering is goed om van te leven (dus eten en wonen) maar veel meer zit er dan niet in.
maargoed je ziet idd dat er vaak verkeerd met het geld om wordt gegaan waardoor zelfs die basis dingetjes erbij in schieten.
Ik weet dat het krap is, een bijstandsuitkering is dan ook niet bedoeld als vetpot. Het is als bijstand in moeilijke tijden bedoeld. Waarom leeft zo'n gezin van een bijstandsuitkering? Als je een zwangerschap kunt hebben kun je in mijn optiek ook prima werken. En waarom aan kinderen beginnen als je financiele situatie het niet toe laat?
Zoals ik het nu zie, kunnen (sommige) ouders dus maar doen wat ze willen, er is toch wel een stichting die de consequenties op zich neemt. Het lijkt mij beter een probleem bij de bron aan te pakken in plaats van aan symptoom bestrijding te doen.
  zondag 18 september 2011 @ 16:05:56 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_102100225
Ik heb het topic niet gelezen. Maar ik heb op mijn baisschool eens zo'n soort actie gehad. Georganiseerd door een goeddoel ding.
Was alleen niet voor Sinterklaas maar voor kerst.
De kinderen de school mochten een kaartje trekken met de naam van een kind en de leeftijd en geslacht. En kochten dan voor dát een kind een klein cadeautje. En legden het verpakt onder een kerstboom bij ons school.
Later heeft die organisatie alle pakjes opgehaald om ze naar die kinderen te brengen.
  PR/Manusje van alles zondag 18 september 2011 @ 16:11:29 #119
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102100440
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:48 schreef K.A.Bouter het volgende:
dat lijkt mij toch echt iets voor de overheid.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 18 september 2011 @ 16:19:30 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102100709
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

valt wel mee, een stichting kan dat ook doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_102102241
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Mij niet, iets met eigen verantwoording.
Kun je misschien wat voorbeelden geven wat de overheid hier aan zou moeten doen?

Ik werk dus ik kan consumeren, zei werken niet dus kunnen niet consumeren. Het is vrij simpel. Toen wij het vroeger (ik ben nu 25) krap hadden, heeft mijn moeder besloten extra te gaan werken, en goedkoper boodschappen te gaan doen, met als resultaat dat er voor de kinderen geld was. Tegenwoordig lijkt het zo te gaan: Eerst de ouders alle gemakken (TV, Internet, 1 of 2 auto's, roken, hobby's, iphones ipads en andere gadgets) wat er over blijft is voor de kinderen. Blijft er niet genoeg over is er wel een potje of stichting die het opvangt, met als resultaat dat desbetreffende ouders er niets van leren. Daarnaast kan het als effect hebben dat hardwerkende ouders hun motivatie verliezen, want een stichting of de overheid trekt het wel recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')