Dat is niet nutteloos omdat potentiele donateurs die de acties tegenkomen ook zulke vragen zullen stellen. Als je die goed weet te beantwoorden trekken zij misschien weer andere donateurs aan. Als je ze niet goed weet te beantwoorden kunnen ze anderen juist afraden om te doneren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:12 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nee. De vraag is waar donateurs te vinden zijn, niet of iedereen hier wilt doneren. Of de gevonden donateurs daadwerkelijk geld doneren kunnen ze zelf wel beslissen en bovendien zullen zij dit topic toch niet lezen. Allerlei 'mankementen' op gaan zitten noemen is dus volstrekte nutteloos. De daarin gestoken tijd had beter gebruikt kunnen worden om de vraag van de TS te beantwoorden.
Misschien zie ik het dan helemaal verkeerd, en begrijp me niet verkeerd, maar het is toch vrij duidelijk ook voor donateurs? Dan vraagt men, kan ik kadootjes doneren, dan is het antwoord nee. Als ze vragen waarom is het makkelijk uit te leggen dat het uitgangspunt juist is dat deze kinderen uberhaupt nooit kado's krijgen en op deze manier echt iets nieuws kunnen ontvangen. Ik denk dat daar veel begrip voor kan zijn...quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:23 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is niet nutteloos omdat potentiele donateurs die de acties tegenkomen ook zulke vragen zullen stellen. Als je die goed weet te beantwoorden trekken zij misschien weer andere donateurs aan. Als je ze niet goed weet te beantwoorden kunnen ze anderen juist afraden om te doneren.
Duidelijk als in: het kan of het kan niet, dat inderdaad wel. Daar kun je een simpel ja of nee op geven. Maar zeker gezien alle verhalen die over bestedingen van andere goede doelen rondgaan is dat niet genoeg, dat blijkt ook wel uit de reacties in dit topic.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:31 schreef RenRen- het volgende:
Misschien zie ik het dan helemaal verkeerd, en begrijp me niet verkeerd, maar het is toch vrij duidelijk ook voor donateurs?
Voor de mensen die deze uitleg geven is dat een een duidelijke uitleg. Voor de doelgroep niet perse. Met 1 nieuw kado maak je 1 kind heel blij, met 2 tweedehandse voor dezelfde prijs maak je 2 kinderen redelijk blij (voor zover ze dan al niet net zo blij zijn). De doelstelling 'zoveel mogelijk kinderen een leuke sinterklaas geven' lijkt me een veel logischere dan 'zoveel mogelijk maar wel een stuk minder kinderen een geweldige sinterklaas geven'.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:31 schreef RenRen- het volgende:
Dan vraagt men, kan ik kadootjes doneren, dan is het antwoord nee. Als ze vragen waarom is het makkelijk uit te leggen dat het uitgangspunt juist is dat deze kinderen uberhaupt nooit kado's krijgen en op deze manier echt iets nieuws kunnen ontvangen. Ik denk dat daar veel begrip voor kan zijn...
Dat had je gehad met om het even welk doel de stichting heeft. De vraag 'wat voegt deze stichting toe' lijkt me een hele belangrijke.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:45 schreef MaMaLief het volgende:
Maar jammer genoeg is er ook heel veel commentaar op de stichting.
Deze stichting voegt toe dat er een groep kinderen die anders geen of altijd een 2dehands kado krijgen nu eens een echt nieuw kado krijgen wat ze graag willen hebben!quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:47 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat had je gehad met om het even welk doel de stichting heeft. De vraag 'wat voegt deze stichting toe' lijkt me een hele belangrijke.
Dat is wat ze doen, en dat vindt jij een toevoeging, maar wat de vraag impliceert is bijvoorbeeld 'waarom is dat belangrijker dan doneren aan een stichting die zorgt dat kinderen die nooit een kado krijgen op z'n minst een tweedehands kado krijgen'.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:50 schreef MaMaLief het volgende:
Deze stichting voegt toe dat er een groep kinderen die anders geen of altijd een 2dehands kado krijgen nu eens een echt nieuw kado krijgen wat ze graag willen hebben!
Daarom: lokaal zoeken, daar stellen ze zich niet dat soort vragen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:53 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is wat ze doen, en dat vindt jij een toevoeging, maar wat de vraag impliceert is bijvoorbeeld 'waarom is dat belangrijker dan doneren aan een stichting die zorgt dat kinderen die nooit een kado krijgen op z'n minst een tweedehands kado krijgen'.
Nee het idee van een kado adopteren is niks, de kindern hoeven niet op de foto zodat iemand die geld gegeven heeft dat kan zien.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:51 schreef Kabolter het volgende:
Nou, nog één poging dan. Zoek sowieso contact met een regionale krant. Gratis bekendheid en alle ruimte om alles goed uit te leggen.
Misschien is het mogelijk om een cadeau te 'adopteren'? Ouders krijgen het cadeau en één persoon (die geld heeft gekregen) krijgt een foto van het uitpakken van het cadeau. Of een foto dat het kind met een cadeau aan het spelen is. Moet je even een afweging maken wat de gevolgen kunnen zijn. Misschien dat Limburgers qua privacy een cadeau kunnen adopteren voor iemand in Groningen, en omgekeerd. Door het uniek te maken leg je een stevige basis voor volgend jaar. Iets hoeft niet meteen dit jaar alle vruchten af te werpen.
Het is toch voor elk kind leuk om eens een nieuw kado te krijgen, misschien moeilijk voor te stellen maar er zijn echt kinderen in nederland die nooit iets nieuws krijgen. En er zijn echt gezinnen die hun kinderen niks kunnen geven met sinterklaas. Moeders en vaders die wakker liggen omdat hun kindje zijn schoen wil zetten en er geen geld is om eten te kopen laat staan om iets in een schoen te doen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:53 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is wat ze doen, en dat vindt jij een toevoeging, maar wat de vraag impliceert is bijvoorbeeld 'waarom is dat belangrijker dan doneren aan een stichting die zorgt dat kinderen die nooit een kado krijgen op z'n minst een tweedehands kado krijgen'.
Daar twijfel ik niet aan, maar dit zijn twee totaal verschillende dingen. Iets tweedehands krijgen is niet te vergelijken met niets krijgen. Van niets naar iets (ook al is het tweedehands) is gevoelsmatig een veel groter verschil dan van een beetje naar veel. En dat grotere verschil kost minder en kun je dus vaker doen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:59 schreef MaMaLief het volgende:
Het is toch voor elk kind leuk om eens een nieuw kado te krijgen, misschien moeilijk voor te stellen maar er zijn echt kinderen in nederland die nooit iets nieuws krijgen. En er zijn echt gezinnen die hun kinderen niks kunnen geven met sinterklaas.
Het is niet vergelijkbaar omdat het verschillende doelgroepen zijn. En dat is ook het punt; elk goed doel heeft zijn eigen doelgroep. Wat bij de motivatie om te doneren nodig is, is een antwoord op de vraag waarom een bepaalde doelgroep je donatie verdient. Dit doel heeft zijn eigen doelgroep gekozen, maar waarom verdienen zij het specifiek meer dan een willekeurig andere?quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:03 schreef CafeRoker het volgende:
En dat is niet vergelijkbaar. Op die manier blijf je langs elkaar heen praten.
Mochten beide dingen even veel opleveren:quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:55 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Nee het idee van een kado adopteren is niks, de kindern hoeven niet op de foto zodat iemand die geld gegeven heeft dat kan zien.
En alles is al uniek, omdat juist op deze manier mensen die zelf niet zoveel hebben ook iets kunnen geven. Je kan namelijk ook een paar euro overmaken het hoeven geen grote bedragen te zijn en vele mensen kunnen zo dus veel kindjes erg blij maken en hen een mooie sinterklaas bezorgen.
Voor collecteren is over het algemeen een vergunning nodig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:10 schreef Kabolter het volgende:
Geen idee wat je bij de gemeente moet regelen.
Je hebt gelijk. Dacht dat dat misschien makkelijker ging.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:12 schreef cricket het volgende:
[..]
Voor collecteren is over het algemeen een vergunning nodig.
(van gemeente Zwolle)quote:Collectevergunning
Wilt u op straat of huis-aan-huis een collecte houden, dan heeft u een gemeentelijke vergunning nodig.
Indien uw organisatie niet op de landelijke lijst van het Centraal Bureau Fondsenwerving staat, kunt u uitsluitend een collecte aanvragen in de zogenaamde 'vrije periode'. Dit zijn de weken waarin geen landelijke collecte wordt gehouden. Per week mag slechts één collecte gehouden worden. U kunt schriftelijk een collectevergunning aanvragen, waarin u aangeeft in welke week en voor welk doel u wilt collecteren. De aanvraag levert u in bij de afdeling Fysieke Leefomgeving in het Stadskantoor.
Collectevergunning
Aan dit product zijn geen kosten verbonden.
Daarom ben ik dus opzoek naar andere tips en ideeën en wellicht dat er mensen zijn die een kleine bijdrage willen storten op het rekeningnummer van de stichting ;-)quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:20 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dacht dat dat misschien makkelijker ging.
Nou, als TS wat wil moet ze snel reserveren.
[..]
(van gemeente Zwolle)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |