log heeft in vrijwel alle applicaties grondtal e(=ln), als je een ander grondtal wil moet je dat meestal specifiek aangeven.quote:Op maandag 26 september 2011 18:03 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Aha! Ik dacht dat log automatisch grondtal 10 had.
Bedankt.
Op de middelbare school moest ik altijd de 10log hebben om de pH-waarde of decibels uit te rekenenquote:Op maandag 26 september 2011 19:15 schreef Fingon het volgende:
[..]
log heeft in vrijwel alle applicaties grondtal e(=ln), als je een ander grondtal wil moet je dat meestal specifiek aangeven.
Vandaar vrijwel, de GR is inderdaad de enige uitzondering die ik zo kan benoemenquote:Op maandag 26 september 2011 19:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
Op de middelbare school moest ik altijd de 10log hebben om de pH-waarde of decibels uit te rekenen. Verder is inderdaad bijna alles ln.
Je kunt om elke ambiguïteit uit te sluiten bij WolframAlpha ook een grondtal meegeven, vergelijk dit met dit. Voor WolframAlpha is er geen verschil tussen ln en log bij de input, wat overigens weer niet consequent is omdat een grondtal anders dan e bij ln ook wordt geaccepteerd ...quote:Op maandag 26 september 2011 18:03 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Aha! Ik dacht dat log automatisch grondtal 10 had.
Bedankt.
Aha, ik wist deze syntax nietquote:Op maandag 26 september 2011 19:28 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je kunt om elke ambiguïteit uit te sluiten bij WolframAlpha ook een grondtal meegeven, vergelijk dit met dit. Voor WolframAlpha is er geen verschil tussen ln en log bij de input, wat overigens weer niet consequent is omdat een grondtal anders dan e bij ln ook wordt geaccepteerd ...
Hierop terugkomend, kan ik hier gebruiken dat v1 - 2v2 + v3 = 0, dus brengen ze R³ niet voort. Ik weet dat dit waar is, maar we hebben dat nog niet behandeld. Ik zou echter niet weten hoe het anders moet.quote:Brengen de vectoren (1,2,3), (4,5,6) en (7,8,9) R³ voort?
Nee, c1 c2 en c3 blijf ik afhankelijk van elkaar houden. Dus er is geen lineaire combinatie mogelijk.
Waarom?quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:35 schreef Anoonumos het volgende:
Als ik hier laat zien dat elke vector te schrijven is als een lineaire combinatie van de 2 andere vectoren, dan heb ik toch aangetoond dat ze R³ niet voortbrengen?
Nee, twee lineair onafhankelijke vectoren brengen een tweedimensionale deelruimte voort. Dat is niet R², omdat elementen van R² bestaan uit paren van twee reële getallen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:41 schreef Anoonumos het volgende:
Twee van die vectoren brengen R² voort.
Klopt.quote:Als je de derde vector toevoegt, liggen alle lineaire combinaties nog steeds in een vlak, omdat de derde een lineaire combinatie van de eerste twee is.
Exact één klopt, wachtwoorden zijn verschillend neem ik aan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef GlowMouse het volgende:
Zijn de n wachtwoorden verschillend, en klopt er tenminste eentje?
.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef GlowMouse het volgende:
Dan is je antwoord juist. Nu de variance nog.
Hoe kom je tot die formule? Ik herken dit nietquote:Op woensdag 28 september 2011 00:50 schreef GlowMouse het volgende:
1²+2²+3²+4²+...+n² = n(n+1)(2n+1)/6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |