Stoomhamer, TRU is een apart geval binnen Fok!. 't Is een beetje als een kleuterfeestje waar de volwassen ook allemaal met de speurtocht meedoen, maar nooit wat vinden. Je moet het spelletje meespelen, anders worden ze boos.quote:Op maandag 12 september 2011 21:20 schreef Stoomhamer het volgende:
Kun je rustig doen, glaasje draaien is het bewegen van een glaasje, dat zal geen kwaad kunnen doen lijkt mij.
Een reality-check op z'n tijd was het bericht van mij.quote:Op maandag 12 september 2011 21:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Stoomhamer, TRU is een apart geval binnen Fok!. 't Is een beetje als een kleuterfeestje waar de volwassen ook allemaal met de speurtocht meedoen, maar nooit wat vinden. Je moet het spelletje meespelen, anders worden ze boos.
Mijn tip aan jou is om het gratis uit te printen ipv te kopen. Khep hier lang geleden ook een topic over gemaakt en de algemene conclusie daarvan was dat zo'n bord die je koopt in geen enkel opzicht beter was dan iets wat je zelf uit de printer laat rollen.quote:Op maandag 12 september 2011 21:16 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het plan was eigenlijk om met twee anderen (waaronder een vriend) een keer een ouijabord aan te schaffen
Nee, het is eerder een plek waar bepaalde zaken welke doorgaans ongrijpbaar zijn voor de wetenschap ook de ruimte krijgenquote:Op maandag 12 september 2011 21:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Stoomhamer, TRU is een apart geval binnen Fok!. 't Is een beetje als een kleuterfeestje waar de volwassen ook allemaal met de speurtocht meedoen, maar nooit wat vinden. Je moet het spelletje meespelen, anders worden ze boos.
Hm, ok even nog over nadenken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:50 schreef MissVanity het volgende:
Ik wil wel met je glaasje draaien
Heb het vroeger een aantal keer gedaan en heb nooit ergens last van gehad.
Tenminste voor zover ik weet trok het geen slechte geesten aan
'Hilversum 3 bestond nog niet!' --> Herman van Veenquote:
Jawel hoorquote:Op woensdag 14 september 2011 20:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
'Hilversum 3 bestond nog niet!' --> Herman van Veen![]()
Ok, ik Roosendaal, dat is dan voor ons beiden niet naast de deur.![]()
Als ik dit al wil gaan uitvoeren, liever ergens op neutraal terrein.
In m'n eigen huis hier vertrouw ik het niet zo, jij wel?
GAAFquote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef Michielos het volgende:
Ik wil ook wel meedoen eventueel. Heb Ouija borden
Ach joh, het valt heus mee met die gevaren.. iedere tiener heeft dat weleens gedaan, dus dan zouden de gekkenhuizen uit moeten puilen..quote:Op donderdag 15 september 2011 20:17 schreef Atmosphere82 het volgende:
Gaat lekker hier!![]()
Ik zit nog wel met twijfels, ik ben dan wel 29 maar in dit soort dingen ben ik een mietje moet
ik eerlijk zeggen...![]()
Ik laat het zo snel mogelijk weten!
Ok, maar ik dus niet!quote:Op donderdag 15 september 2011 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach joh, het valt heus mee met die gevaren.. iedere tiener heeft dat weleens gedaan, dus dan zouden de gekkenhuizen uit moeten puilen..
Nee, want jij komt uit de toekomst, stoer!quote:Op donderdag 15 september 2011 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, ik ook niet
Ik was toch stoer? Of vind jij iedereen stoer?quote:Op donderdag 15 september 2011 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, want jij komt uit de toekomst, stoer!
Dat zou inderdaad cool zijn!quote:Op donderdag 15 september 2011 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, want jij komt uit de toekomst, stoer!
Nog niet nee, maar je kan wel een zogenoemde klever er aan overhouden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:03 schreef MissVanity het volgende:
Niet bang zijn tsIk heb het meerdere malen gedaan en ben niet gek geworden
Kost je 240,- boete tegenwoordig. Da's niet mis.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar je kan wel een zogenoemde klever er aan overhouden.
Denk dat Bastard op een entiteit doelt die niet weg wil gaan en bij je blijftquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kost je 240,- boete tegenwoordig. Da's niet mis.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
Denk dat Bastard op een entiteit doelt die niet weg wil gaan en bij je blijft
Waarom zou een geest alleen doormiddel van een glaasje contact kunnen maken, denk eens logisch na dit slaat kant nog wal....quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:28 schreef Dansendevlok het volgende:
Absoluut afraden. Met glaasje draaien trek je de verkeerde entiteiten aan en ik ken genoeg nare verhalen om er van overtuigd te zijn dat glaasje draaien echt foute boel is.
Daarnaast be ik spiritueel aangelegd en zijn paranormale ervaringen mij niet vreemd, dus ook vanuit die ervaringen deel ik je dit mee.
Niet. Mensen geloven wat ze willen geloven op dat moment.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:26 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Waarom zou een geest alleen doormiddel van een glaasje contact kunnen maken, denk eens logisch na dit slaat kant nog wal....
Natuurlijk slaat het ook nergens op. Het is gewoon een placebo effect en mensen die erin geloven gaan overal geesten betrekken als er iets opvallendst gebeurt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:26 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Waarom zou een geest alleen doormiddel van een glaasje contact kunnen maken, denk eens logisch na dit slaat kant nog wal....
quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar je kan wel een zogenoemde klever er aan overhouden.
Zoek hulp. Serious.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:07 schreef Manke het volgende:
[..]
![]()
M'n eerste klevers zijn er nog, kwamen meer bij and counting. Wel eens meer dan 10 op een dag bijgekregen. Uit frustratie is m'n doel geworden er zo veel mogelijk op te pikken.![]()
Waren absoluut geen mensen, te gruwelijk klinken ze, anderen weer als dieren en andere als rare wezens.
Omdat er niet iets zoals geesten die je achtervolgen bestaan.quote:
Voordeel is dat je nooit meer alleen bent..quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:07 schreef Manke het volgende:
[..]
![]()
M'n eerste klevers zijn er nog, kwamen meer bij and counting. Wel eens meer dan 10 op een dag bijgekregen. Uit frustratie is m'n doel geworden er zo veel mogelijk op te pikken.![]()
Waren absoluut geen mensen, te gruwelijk klinken ze, anderen weer als dieren en andere als rare wezens.
Omdat je ze oproept je open een soort poort en daar kan vanalles doorkomen, geesten maar ook demonen, ik zou t niet doen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:26 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Ja, maar nee. Sommige mensen staan er nu eenmaal meer voor open dan anderen. Dat jij het niet hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het voor anderen ook zo zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Natuurlijk slaat het ook nergens op. Het is gewoon een placebo effect en mensen die erin geloven gaan overal geesten betrekken als er iets opvallendst gebeurt.
Wat ik hierboven schreef.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat er niet iets zoals geesten die je achtervolgen bestaan.
Get real. Je wilt enkelen geloven wat je wilt geloven.
I wish.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat er niet iets zoals geesten die je achtervolgen bestaan.
Get real. Je wilt enkelen geloven wat je wilt geloven.
Ik zal het wat nuanceren. Ik geloof niet dat geesten aardse mensen achtervolgen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ik hierboven schreef.
TRU is niet de plek om ongegeneerd "onzin" te roepen.
Geloofde ik ook niet in, totdat ik ging zoeken zonder anderen te trollen en vond wat ik zocht.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zal het wat nuanceren. Ik geloof niet dat geesten aardse mensen achtervolgen.
De halve wereldbevolking gelooft dat er een wezen rondzweeft dat hen heeft gemaakt, maar ook die mensen zijn niet allemaal gek of psychotisch.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:16 schreef mousy31 het volgende:
@ Firefox1
Er zijn over de hele wereld zoveel mensen die een vorm van haunting hebben meegemaakt, die mensen zijn heus allemaal niet gek of psychotisch.
Nope. Dat is een user en ex-modquote:Op zaterdag 17 september 2011 17:38 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
De halve wereldbevolking gelooft dat er een wezen rondzweeft dat hen heeft gemaakt, maar ook die mensen zijn niet allemaal gek of psychotisch.
Hoe je het ook wendt of keert, Ouija is gewoon een spelletje van de Parker-broertjes. Net als Monopoly.
Ik denk eigenlijk dat mensen die wat labiel zijn er last van zouden kunnen krijgen. Jezelf bang maken enzo, omdat je het idee hebt dat er werkelijk een geest is of zou kunnen zijn. Dan wordt alles wat ook maar even niet normaal lijkt uigelegd als een manifestatie, een bewegend gordijn, een geluidje in huis, enz. Zo kun je knap paranoïde worden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nope. Dat is een user en ex-mod
Geintje, maar er zijn zoveel verhalen dat het mij meer lijkt dan alleen maar een spelletje. Hoewel ik er zelf helemaal niets mee heb.
Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan die verhalen. Ik geloof er zelf gewoon niet in dat wij met aardse materialen contact kunnen maken met wezens/geesten uit een andere wereld. Of dan wel, een poort openen naar die wereld. We weten niet eens zeker of het bestaat, laat staan dat we weten hoe we vanaf hier contact met daar kunnen maken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nope. Dat is een user en ex-mod
Geintje, maar er zijn zoveel verhalen dat het mij meer lijkt dan alleen maar een spelletje. Hoewel ik er zelf helemaal niets mee heb.
Vertel eens over je ervaring, dan, als je zou willen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:54 schreef luusje86 het volgende:
Ik snap dat mensen het leuk en spannend vinden.
Maar zolang je niet weet wat het is, doe het niet!!
ik heb het ook gedaan met een groep vrienden, nou ik wou dat we dat niet hadden gedaan.
Soms heb ik er nog nachtmerries van na 7 jaar
Er is niet zoiets als te nuchter!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat mensen die wat labiel zijn er last van zouden kunnen krijgen. Jezelf bang maken enzo, omdat je het idee hebt dat er werkelijk een geest is of zou kunnen zijn. Dan wordt alles wat ook maar even niet normaal lijkt uigelegd als een manifestatie, een bewegend gordijn, een geluidje in huis, enz. Zo kun je knap paranoïde worden.
Er zijn volgens mij nog meer gevallen waarbij mensen er geen gevolgen van ondervonden. Anders zaten de inrichtingen vol met doorgedraaide tieners en was het allang bekend als een groot gevaar voor de volksgezondheid.
Maar ja, misschien ben ik een beetje te nuchter.
Jawel, maar daar is klaagbaak dan voorquote:Op zondag 18 september 2011 14:12 schreef mousy31 het volgende:
Dr zijn zoveel waarschuwingen die zijn er niets voor niets , als mensn na die waarschuwingen het nog willen uitproberen ga je gang, maar kom dan later niet klagen als het wel mis gaat.
quote:Op zondag 18 september 2011 14:12 schreef mousy31 het volgende:
Dr zijn zoveel waarschuwingen die zijn er niets voor niets , als mensn na die waarschuwingen het nog willen uitproberen ga je gang, maar kom dan later niet klagen als het wel mis gaat.
Bedankt, één groot feest dit!quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:16 schreef mousy31 het volgende:
@ Firefox1
Er zijn over de hele wereld zoveel mensen die een vorm van haunting hebben meegemaakt, die mensen zijn heus allemaal niet gek of psychotisch.
Ga maar eens zoeken echt in iedere cultuur of wat dan ook zijn er dezelfde verhalen.
Na het glaasje draaien of na een spook locatie te zijn geweest.
Mooie serie over hauntings.
Jij hebt daar ook al lang last van... sterkte man.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:47 schreef Manke het volgende:
[..]
Geloofde ik ook niet in, totdat ik ging zoeken zonder anderen te trollen en vond wat ik zocht.
Ik wacht in spanning afquote:Op zondag 18 september 2011 23:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik weeg nu alles tegen elkaar af, en zal de bereidwilligen onder jullie mogelijk
contacteren!
We zouden er nog een ander experiment aan kunnen verbinden: iedereen wordt geblinddoekt, behalve één, die de boodschappen opschrijft. Maar die mag niks zeggen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik weeg nu alles tegen elkaar af, en zal de bereidwilligen onder jullie mogelijk
contacteren!
Ja, da's een goed idee!quote:Op maandag 19 september 2011 21:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We zouden er nog een ander experiment aan kunnen verbinden: iedereen wordt geblinddoekt, behalve één, die de boodschappen opschrijft. Maar die mag niks zeggen.
Hiermee sluit je uit dat een of meerdere deelnemers bewuist of onbewust het glaasje sturen.
Ik twijfel soms nog, vind het ouji board nog 100x geloofwaardiger dan die reguliere sprookjes.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:38 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
De halve wereldbevolking gelooft dat er een wezen rondzweeft dat hen heeft gemaakt, maar ook die mensen zijn niet allemaal gek of psychotisch.
Antwoorden zat te vinden in de historie van TRU hoor, beetje je best doen hequote:Op maandag 19 september 2011 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik twijfel soms nog, vind het ouji board nog 100x geloofwaardiger dan die reguliere sprookjes.
Maar goed, niemand kan me vertellen wát die geesten zijn, waarom ze kleven, hoe de poort wordt geopend, waar de andere poort heen gaat, waarom er nooit goede geesten komen.
Het is gewoon een houten bord of een stuk uitgeprint papier.
Maar ik gok dat niemand hier een antwoord op heeft.
ik heb zat van dit soort topics gevolgd maar het komt meestal neer op mensen die zeggen "echt niet doen geesten!1!11!" en mensen die zeggen dat het onzin is en tussen de oren zit. Ik heb tot op heden nog nooit een verklaring gekregen waarom een glas en een spelletje een interdementionale poort zou openen.quote:Op maandag 19 september 2011 21:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Antwoorden zat te vinden in de historie van TRU hoor, beetje je best doen he
quote:Op maandag 19 september 2011 21:37 schreef Bastard het volgende:
Tja, als de wetenschap het zegt dan zal het wel zo moeten wezen he.
Er zijn 0.0% andere verklaringen naast claims van mensen. Dan houdt het snel op.quote:Op maandag 19 september 2011 21:37 schreef Bastard het volgende:
Tja, als de wetenschap het zegt dan zal het wel zo moeten wezen he.
De goede geesten zijn al richting Het Licht gegaan, daarom dus.quote:Op maandag 19 september 2011 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik twijfel soms nog, vind het ouji board nog 100x geloofwaardiger dan die reguliere sprookjes.
Maar goed, niemand kan me vertellen wát die geesten zijn, waarom ze kleven, hoe de poort wordt geopend, waar de andere poort heen gaat, waarom er nooit goede geesten komen.
Het is gewoon een houten bord of een stuk uitgeprint papier.
Maar ik gok dat niemand hier een antwoord op heeft.
De wetenschap kan m'n glibberige bijballen likken!quote:Op maandag 19 september 2011 21:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Er zijn 0.0% andere verklaringen naast claims van mensen. Dan houdt het snel op.
Tja ik ben bereid verder te kijken maar er is verder niks...quote:Op maandag 19 september 2011 21:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
De wetenschap kan m'n glibberige bijballen likken!
Edit : Normaal reageren aubquote:Op maandag 19 september 2011 21:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Tja ik ben bereid verder te kijken maar er is verder niks...
Niet in deze wereld met je wereldse ogen te zien nee.quote:Op maandag 19 september 2011 21:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Tja ik ben bereid verder te kijken maar er is verder niks...
Hoe weet je dat er een poort wordt geopend door het spelen van het spel? Heb je het met je niet-wereldse ogen gezien? Of krijgt niemand het te zien?quote:Op maandag 19 september 2011 21:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Niet in deze wereld met je wereldse ogen te zien nee.
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 21:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
De wetenschap kan m'n glibberige bijballen likken!
Michielos moet ook komen op de geesten en mensen meet:)quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:48 schreef MissVanity het volgende:
[..]Heftig hoor
Ik geloof zeer zeker dat er meer is dan de meeste mensen denken
Maar geesten oproepen via een spel...
En als we al een beetje gek gaan doen hebben we Michielos erbij om ons weer met onze voetjes op de vloer te zettenToch Michielos?
Het is natuurlijk ook niet leuk om die miljoenen keren dat er niks gebeurt uit te lichten. Voor een goed verhaal kun je beter focussen op die ene keer dat het wel 'misgaat'.quote:Op zondag 18 september 2011 16:36 schreef ems. het volgende:
Toen ik 13 was tot in den treuren glaasje gedraaid met wat vriendinnetjes die het hartstikke spannend vonden. Helaas zoals verwacht helemaal geen reet aan de hand, dus als ik jou was zou ik me niet te druk maken en gewoon doen. Of gewoon niet doen natuurlijk, veel verschil zal het niet maken.
Daar was ik dus naarstig naar op zoek, maar helaas waren er die avond geen geesten boos op mij.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet leuk om die miljoenen keren dat er niks gebeurt uit te lichten. Voor een goed verhaal kun je beter focussen op die ene keer dat het wel 'misgaat'.
Ik merk ook dat mensen die het zelf hebben meegemaakt er liever niet uitgebreid op ingaan, dan blijven verhalen over van andere mensen, die ondertussen ook weer aangedikt kunnen zijn geworden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet leuk om die miljoenen keren dat er niks gebeurt uit te lichten. Voor een goed verhaal kun je beter focussen op die ene keer dat het wel 'misgaat'.
Haha ja! Eigenlijk welquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We moeten het eigenlijk wel met Halloween doen he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |