Dan heb je de hele discussie en nieuws omtrent Noorwegen gemist.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij zaait eerder haat naar Cohen en Dibi. Ik zie hun geen haatzaaien naar 'rechts Nederland' .
Laat die quotes eens zien
Daarintegen heeft Noorwegen die schande 36x ofzo goedgemaakt en gezien die hitserige agressieve aanhang van de genoemde Nederlandse namen is een nieuwe lonewolf in de hollandse traditie van de Graaff, Tates en van der Vlis ook mogelijk onder haatdragend en verzuurd rechts Nederland.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Voorlopig zijn er in Nederland geen sociaal democraten vermoord, maar mensen als Pim Fortuyn en Theo van Gogh, is Ayaan het land uit gepest en moet Geert Wilders met permanente bewaking leven.
En nu?quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daarintegen heeft Noorwegen die schande 36x ofzo goedgemaakt en gezien die hitserige agressieve aanhang van de genoemde Nederlandse namen is een nieuwe lonewolf in de hollandse traditie van de Graaff, Tates en van der Vlis ook mogelijk onder haatdragend en verzuurd rechts Nederland.
Nee... het is mógelijk en zeker niet onvermijdelijk. Nederland is niet een moreel beter land dan Noorwegen, dus waarom zou de kans in Nederland voor een rechts-extremist, een mini-Breivikje dan te verwaarlozen zijn?
Een minister moet die mogelijkheid erkennen en niet zo haastig tot niet-bestaand verklaren.
Natuurlijk erkent de AIVD die mogelijkheid ook en constateert dat er een voedingsbodem is.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, laten we met zijn allen lekker in paniek raken en bang zijn voor alles en nog wat.
Er gaan per jaar 800 mensen dood (in Nederland) aan de gevolgen van het slecht luchten van hun huis.
Maar zoals altijd, hoe kleiner het risico, hoe groter de kippenpaniek.
Niet meer bevoegdheden, denk ik. Zijn daar plannen voor ?quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En nu?
Nog meer bevoegdheden voor de Inlichtingendiensten en nog meer snuffelstaat en glazen burger?
Ayaan is door haarzelf het land uit gepest. Met haar liegen. Niet zo verontwaardigd doen alsjeblieft.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Voorlopig zijn er in Nederland geen sociaal democraten vermoord, maar mensen als Pim Fortuyn en Theo van Gogh, is Ayaan het land uit gepest en moet Geert Wilders met permanente bewaking leven.
Ontkennen dat je met woorden ook anderen kan inspireren tot daden.quote:
Beetje vage omschrijvingquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Ontkennen dat je met woorden ook anderen kan inspireren tot daden.
Maakt niet uit. Maar ik laat geen PVV'er op mijn kinderen passen.
Mijn vraag was of jij dat wil, meer bevoegdheden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet meer bevoegdheden, denk ik. Zijn daar plannen voor ?
Maar de AIVD heeft de taak gewelddadig extremisme in de peiling te houden.
Dus ook van extreemrechts. En dat doen Neerlands geheime diensten al van voor de oorlog.
Wat is je probleem met die taakomschrijving?
Dat zo'n dienst met deze taken zich tot een CIA of Stasi kan ontwikkelen ?
Daar heb je gelijk in.... maar wie heeft daar plannen toe dan ?
Ayaan: verheven wijfquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom?quote:Op maandag 12 september 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ik heb liever dat er 100 breiviks rondlopen in Nederland dan 10 van die radicale haatbaarden.
Nee, ik probeer alleen aan te geven dat het van een enorme naïviteit getuigt om te denken dat er in Nederland geen potentiële Breiviks rondlopen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Thomas Jefferson, Jeremy Clarckson en George Orwell ook, net als het christendom.
Hij haalde overal vandaan wat zijn doel dient en daar ben jij niet anders in. Je zoekt alleen maar naar de bevestiging van je pet-hate.
Aldus een user met als avatar de 'T' van de Telegraaf, in de Tweede Wereldoorlog een foute propagandakrant en daarmee sympathiserend met het nazi-regime waardoor zes miljoen Joden de dood zijn ingejaagd.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het anders al heel lang bizar dat Groen Links zo'n bloemetjes-imago heeft als je ziet uit voor voor mega-extreme groeperingen die geweld niet schuwden ze voort zijn gekomen.
En wat een gedeelte van de achterban trouwens nog steeds aanhangt.
Concrete aanwijzingen of onderbuik?quote:Op woensdag 14 september 2011 09:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik probeer alleen aan te geven dat het van een enorme naïviteit getuigt om te denken dat er in Nederland geen potentiële Breiviks rondlopen.
En nu?quote:Ten eerste heb ik gewezen op het stabiele, goed georganiseerde en uitstekend leefbare Noorwegen, dat geldt als één van de prettigste landen ter wereld om in te wonen. Als zoiets dáár al kan gebeuren, waarom dan ergens anders niet?
Waarom wil je zo graag wilders aan zijn blonde kuif erbij slepen?quote:Ten tweede heb ik gewezen op de factor Wilders als inspiratiebron. Als iemand uit Noorwegen zich daardoor laat inspireren, kan dat dichterbij huis zeker ook gebeuren. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor de retoriek van Wilders. Dat Breivik naast Wilders - overduidelijk, ik snap niet dat mensen dat ontkennen of bagatelliseren - ook nog andere inspiratiebronnnen had, is niet zo bijster relevant.
Jij doet het net zo goed door selectief Wilders er bij te slepen. Je roept verder dat er veel meer Breiviks rond lopen zonder dat je daar concreet wat voor bied anders dan " het zou toch kunnen" en Wilders, Wilders te roepen.quote:Ik heb nooit ontkend dat terroristen of extremisten datgene gebruiken wat ze goed uitkomt. Het is niet zo dat mensen in Nederland minder goed toegang hebben tot de opvattingen van extremisten en haatzaaiers dan dat mensen in Noorwegen hebben. Wil ik mezelf een mening aanleunen van extremistische christenen? Genoeg op internet te vinden. En zo geldt dat voor elke vorm van extremisme, tot praktische uitvoeringstips voor een aanslag aan toe.
Ja, haal de oorlog er nog even bij.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aldus een user met als avatar de 'T' van de Telegraaf, in de Tweede Wereldoorlog een foute propagandakrant en daarmee sympathiserend met het nazi-regime waardoor zes miljoen Joden de dood zijn ingejaagd.
quote:Op woensdag 14 september 2011 09:30 schreef De_Nuance het volgende:
Peter Breedveld legt het wel goed uit hier, staaft zijn beweringen ook.
"islamofoben dromen hardop van martelaarschap, genocide en Bijltjesdag, maar volgens Donner is er niks aan de hand: http://t.co/wRnHd0S "
Meer een nuchtere blik op de realiteit anno 2011, waarbij mensen naar hartelust toegang hebben tot informatie en ook precies datgene kunnen selecteren wat ze graag willen lezen of horen. De zojuist genoemde column op Frontaal Naakt bevestigt nog eens wat ik probeerde duidelijk te maken.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Concrete aanwijzingen of onderbuik?
En dan nog, wat wil je daar aan doen?
Niks. Was gewoon een argument (waarop je kennelijk geen weerwoord hebt).quote:
Omdat Wilders één van de inspiratiebronnen was voor een extremist hier een paar duizend kilometer vandaan. Als zo'n iemand al gevoelig is én precies handelt in de geest van Wilders' opvattingen, waarom zou iemand veel dichter bij huis dat dan niet kunnen doen? Ik sleep Wilders erbij omdat hij in Nederland voortdurend de boel ophitst en daarmee extremisme aanwakkert, ook al veroordeelt hij geweld.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom wil je zo graag wilders aan zijn blonde kuif erbij slepen?
Wat knap, je hebt me ontmaskerd.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij doet het net zo goed door selectief Wilders er bij te slepen. Je roept verder dat er veel meer Breiviks rond lopen zonder dat je daar concreet wat voor bied anders dan " het zou toch kunnen" en Wilders, Wilders te roepen.
Kortom, hetgeen je mee bezig bent is met je eigen politieke agenda. Je gebruikt de ellende in Noorwegen om je eigen agenda te pushen.
Het ging om me om de hypocrisie, niet om de oorlog.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, haal de oorlog er nog even bij.
Gewoon onderbuik, bangmakerij, het zou kunnen geleuter dusquote:Op woensdag 14 september 2011 09:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Meer een nuchtere blik op de realiteit anno 2011, waarbij mensen naar hartelust toegang hebben tot informatie en ook precies datgene kunnen selecteren wat ze graag willen lezen of horen. De zojuist genoemde column op Frontaal Naakt bevestigt nog eens wat ik probeerde duidelijk te maken.
En is geen probleem, er is een veronderstelling van een probleemquote:Wat er precies aan te doen valt, weet ik niet. Maar (potentiële) problemen aanpakken, begint per definitie met het onderkennen ervan. We hebben niks aan een minister van binnenlandse zaken die zijn kop in het zand steekt.
Nee, het was geen argument, het was retoriek, net als je hele posts trouwens.quote:Niks. Was gewoon een argument (waarop je kennelijk geen weerwoord hebt).
Je antwoord niet op de vraag, waarom noem je de hele tijd Wilders en niet al die anderen.quote:Omdat Wilders één van de inspiratiebronnen was voor een extremist hier een paar duizend kilometer vandaan. Als zo'n iemand al gevoelig is én precies handelt in de geest van Wilders' opvattingen, waarom zou iemand veel dichter bij huis dat dan niet kunnen doen? Ik sleep Wilders erbij omdat hij in Nederland voortdurend de boel ophitst en daarmee extremisme aanwakkert, ook al veroordeelt hij geweld.
En jij dus ookquote:Wat knap, je hebt me ontmaskerd.(Lees: wat een totaal niet ter zake doende bullshit). Het is overigens wél knap van je dat je inziet dat mensen ertoe in staat zijn om selectief bepaalde informatie te benutten in hun voordeel of andermans nadeel. Iets wat extremisten dus ook graag doen.
Als er iemand hypocriet is ben jij het wel, en volgens mij heb je het niet eens door.quote:Verder heb ik niet echt een politieke agenda. Als ik die wel had, ging ik de politiek wel in. Ik ben alleen een realist, die - in tegenstelling tot minister Donner - niet z'n kop in het zand steekt.
Het ging om me om de hypocrisie, niet om de oorlog.
Oh in dat geval hebben 9/11, Londen en Madrid het een 1.000 x of zo goedgemaakt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daarintegen heeft Noorwegen die schande 36x ofzo goedgemaakt en gezien die hitserige agressieve aanhang van de genoemde Nederlandse namen is een nieuwe lonewolf in de hollandse traditie van de Graaff, Tates en van der Vlis ook mogelijk onder haatdragend en verzuurd rechts Nederland.
Nee... het is mógelijk en zeker niet onvermijdelijk. Nederland is niet een moreel beter land dan Noorwegen, dus waarom zou de kans in Nederland voor een rechts-extremist, een mini-Breivikje dan te verwaarlozen zijn?
Een minister moet die mogelijkheid erkennen en niet zo haastig tot niet-bestaand verklaren.
Natuurlijk erkent de AIVD die mogelijkheid ook en constateert dat er een voedingsbodem is.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar ik laat geen PVV'er op mijn kinderen passen.
Mooi , zijn we lekker gepolariseerd met zijn allenquote:Op woensdag 14 september 2011 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik geen moslim! Einzz11!!11!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |