Wat hebben ze dan volgens jou gedaan?quote:Op maandag 12 september 2011 22:30 schreef Adam1981 het volgende:
Die_Hofstadgruppe, wat ben je toch ook een manipulator. Die foto's waar werd opgeroepen tot geweld dateren uit het jaar 2006! Die mensen zijn aangepakt door de Britse staat, hun groepering werd verboden hoor.
De demonstranten van gisteren hebben NIET opgeroepen tot geweld!
Dat zijn dezelfde gasten manquote:Op maandag 12 september 2011 22:30 schreef Adam1981 het volgende:
Die_Hofstadgruppe, wat ben je toch ook een manipulator. Die foto's waar werd opgeroepen tot geweld dateren uit het jaar 2006! Die mensen zijn aangepakt door de Britse staat, hun groepering werd verboden hoor.
De demonstranten van gisteren hebben NIET opgeroepen tot geweld!
Alleen vervolgd voor een demonstratie zonder vergunning, niet voor haatzaaien of iets dergelijks.quote:Choudary is a vocal critic of the UK's involvement in the wars in Iraq and Afghanistan, and has praised the terrorists involved in the attacks of 11 September 2001, and 7 July 2005. He believes in the implementation of Sharia Law throughout the UK, and marched in protest at the Jyllands-Posten cartoons controversy, following which he was prosecuted for organising an unlawful demonstration. He was also investigated, but not charged, for his 2006 comments regarding Pope Benedict XVI. Choudary has received little support from the mainstream UK Muslim population, and has been largely criticised in the media.
Ze lijken wel het Vlaams Belang!quote:Op maandag 12 september 2011 22:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat zijn dezelfde gasten man
En sinds vorig jaar heten ze nu weer Muslims Against Crusades, maar het zijn telkens dezelfde.
De titel van die video klopt niet. Hij zei alleen maar dat ze niet onschuldig zijn, niet dat ze dood moesten gaan. Hij riep de Britten op om zich terug te trekken uit Irak.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Fijne gozer die Choudary:
Niet-moslims zijn per definitie niet onschuldig en je mag gewoon lekker koud gemaakt worden. Alle niet-moslims moeten gehaat worden.
Begrijp echt niet dat hij nog rondloopt.
Down down USA roepen en ze hadden foto's bij zich van de slachtoffers van de Amerikaanse oorlogen.quote:Op maandag 12 september 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Wat hebben ze dan volgens jou gedaan?
Behalve vlag verbranden?
Dus, een vlag verbranden staat niet gelijk aan aanzetten tot haat en geweld tegen Amerika?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze lijken wel het Vlaams Belang!
Waar het om gaat is dat ze niet hebben opgeroepen tot geweld op 9/11. Die foto's die jij telkens post zijn afkomstig van 1 demonstratie in 2006 vlak na de Mohammed-cartoons.
Nee, een vlag verbranden stelt in mijn optiek geen ene reet voor. Het is een zielige actie, maar meer ook niet. Hetzelfde geldt voor het in de fik steken van een koran. Het is een sneu, maar als die malle dominee daar vrolijk van wordt, dan gaat hij zn gang maar.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, een vlag verbranden staat niet gelijk aan aanzetten tot haat en geweld tegen Amerika?
Dan is er ook geen probleem als een predikant op national tv een koran verbrandt?
Zo denk jij, maar ik denk dat een heleboel moslims wereldwijd een waas voor hun ogen krijgen als ze op tv zien hoe een koran verbrand wordt. Zie de bedreigingen vooraf aan het adres van die dominee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, een vlag verbranden stelt in mijn optiek geen ene reet voor. Het is een zielige actie, maar meer ook niet. Hetzelfde geldt voor het in de fik steken van een koran. Het is een sneu, maar als die malle dominee daar vrolijk van wordt, dan gaat hij zn gang maar.
Tsja, sommige moslims worden boos als er een koran wordt verbrand en sommige westerlingen worden boos als een handjevol moslims loopt te zwaaien met borden met bedenkelijke leuzen daarop.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo denk jij, maar ik denk dat een heleboel moslims wereldwijd een waas voor hun ogen krijgen als ze op tv zien hoe een koran verbrand wordt. Zie de bedreigingen vooraf aan het adres van die dominee.
Ik ben het overigens wel met je eens. In mijn ogen stellen beide acties geen ene reet voor.
Prachtig. Er is dit jaar voor het eerst publiekelijk een koran verbrand ter provocatie. En meteen sta je er als de kippen vooraan om beide groepen als even erg af te schilderen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, sommige moslims worden boos als er een koran wordt verbrand en sommige westerlingen worden boos als een handjevol moslims loopt te zwaaien met borden met bedenkelijke leuzen daarop.
Ik weet hoe lastig het is voor jou om te begrijpen. Er zijn immers moslims in het spel en dan wordt alles zwart voor je ogen. Mijn vorige post had echter niet zozeer te maken met de aard van de daad, maar meer met de tegenreactie. Ik heb nergens beweerd dat het verbranden van een koran erger of minder erg is dan protesteren tegen de westerse samenleving.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Prachtig. Er is dit jaar voor het eerst publiekelijk een koran verbrand ter provocatie. En meteen sta je er als de kippen vooraan om beide groepen als even erg af te schilderen.
En dan tokkies als "simpel" wegzetten.
Ik begrijp dat mensen spugen op de westerse samenleving, dat mag allemaal.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet hoe lastig het is voor jou om te begrijpen. Er zijn immers moslims in het spel en dan wordt alles zwart voor je ogen. Mijn vorige post had echter niet zozeer te maken met de aard van de daad, maar meer met de tegenreactie. Ik heb nergens beweerd dat het verbranden van een koran erger of minder erg is dan protesteren tegen de westerse samenleving.
Tsja, ik ook niet. Maar goed, ik snap ook niet waarom sommige mensen de schurft hebben aan homo's of waarom anderen een hekel hebben aan joden. Dat heb je nou eenmaal in een samenleving. Alle neuzen kunnen niet dezelfde kant opstaan. En naar mijn weten is het niet verboden om er een afwijkende mening op na te houden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp dat mensen spugen op de westerse samenleving, dat mag allemaal.
Maar dat ze dat doen in de landen waar ze zelf tot die samenleving behoren en die samenleving het liefst uit willen roeien begrijp ik dan weer niet.
Tal van oorzaken spelen wrs een rol. Het zijn vaak jonge mannen zonder echte perspectieven, dus trots speelt een rol, alsmede afgunst tav hen die het wel redden. Daarnaast speelt angst een rol, om hun machtspositie in de traditionele cultuur te moeten delen met vrouwen, want vrouwen hebben hier dezelfde rechten op onafhankelijkheid. Dus gaat men de traditionele cultuur en het land van afkomst zien als perfect en het Westen (als idee) als imperfectie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp dat mensen spugen op de westerse samenleving, dat mag allemaal.
Maar dat ze dat doen in de landen waar ze zelf tot die samenleving behoren en die samenleving het liefst uit willen roeien begrijp ik dan weer niet.
Maar het is dan weer net niet zo perfect dat ze in dat land gaan wonen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tal van oorzaken spelen wrs een rol. Het zijn vaak jonge mannen zonder echte perspectieven, dus trots speelt een rol, alsmede afgunst tav hen die het wel redden. Daarnaast speelt angst een rol, om hun machtspositie in de traditionele cultuur te moeten delen met vrouwen, want vrouwen hebben hier dezelfde rechten op onafhankelijkheid. Dus gaat men de traditionele cultuur en het land van afkomst zien als perfect en het Westen (als idee) als imperfectie.
Nee, idd, dat is altijd wel eigenaardig in die gedachtegang. Maar ik heb dat wel eens gevraagd, en dan zeggen ze dat remigreren net zo moeilijk is dan emigreren. Dus wrs zitten ze tussen twee culturen, wat op zich dus voor spanning zorgt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar het is dan weer net niet zo perfect dat ze in dat land gaan wonen.
Dat zijn gewoon belachelijke smoesjes. Als ze echt terug naar hun land van herkomst willen, dan kunnen ze zat hulp krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd, dat is altijd wel eigenaardig in die gedachtegang. Maar ik heb dat wel eens gevraagd, en dan zeggen ze dat remigreren net zo moeilijk is dan emigreren. Dus wrs zitten ze tussen twee culturen, wat op zich dus voor spanning zorgt.
En vanuit die gedachte zou je toch denken dat men zich dan conformeert aan de samenleving waar men zich bevindt, en probeert daar een gelukkig leven op te bouwen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd, dat is altijd wel eigenaardig in die gedachtegang. Maar ik heb dat wel eens gevraagd, en dan zeggen ze dat remigreren net zo moeilijk is dan emigreren. Dus wrs zitten ze tussen twee culturen, wat op zich dus voor spanning zorgt.
Overigens, vergis je niet, ik heb ook al veel kritiek gehoord van allochtonen op de politiek en de samenleving die verdacht veel lijkt op de kritiek die men van autochtonen hoort, wat dat betreft zijn ze zelfs goed aangepast hier in Nederland. Alleen maar kankeren, zeiken en zeuren de ganse dag, maar ondertussen het redelijk goed hebben hier.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon belachelijke smoesjes. Als ze echt terug naar hun land van herkomst willen, dan kunnen ze zat hulp krijgen.
Dan gebruiken ze hun energie tenminste nog voor iets goeds, in plaats van voor al die haat.
Ik heb niets tegen allochtonen, maar als je het niet eens bent met de gebruiken van een land, dan moet je ergens gaan wonen waar je je wel thuis voelt.
Nou ja, ik denk dat voor allochtonen die bijv. wel goed ingeburgerd zijn (eigen woning, vaste baan etc.) het delen van de machtspositie best een euvel zal zijn. Volledig conformeren zal pas na enkele generaties gebeuren. Daarnaast blijft natuurlijk ook de kwestie bestaan van het feit dat in Nederland er nauwelijks echt meer sprake is van groepsidentiteiten; als je daarmee bent opgegroeid en altijd mee leeft, is het moeilijk om te conformeren aan een samenleving waarin dat veel minder of in het geheel niet bestaat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vanuit die gedachte zou je toch denken dat men zich dan conformeert aan de samenleving waar men zich bevindt, en probeert daar een gelukkig leven op te bouwen.
Tsja, dat kun je tegen alle klagers zeggen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:35 schreef ReplaR het volgende:
Het wordt eens tijd voor een 'like it or leave it' beleid voor dit soort lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |