Ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om een aflevering van Strictly te kijken. Een nieuwe smart phone is een erg afleidend speeltje, vandaar

.
Chelsee & Pasha – salsaOur boy did well! Lekkere hippe, beetje poppy choreografie, prima als tegenwicht voor – met alle respect – al die ouwe mutsen-dansen deze avond. De kritiek van de judges was goed, het was te wild, maar beter er vol voor gaan dan inhouden. Thanks Alesha

. Ik hoop niet dat het beetje flauwe voorfilmpje over die telefoon tegen haar gaat werken. Score was wat aan de lage kant, waarschijnlijk omdat ze de eerste waren. En nog een paar random

's voor Pasha om het af te maken.
Edwina & Vincent – foxtrotGetverdemme, dat cougargezeik, werd er een beetje onpasselijk van

. En dat van de vrouw die van bil ging met John Major, ugh. Ik had Vincent hoger zitten, jammer dat hij zo’n waardeloze non-dans in elkaar heeft gedraaid. Het is verdomme niet Dancing With The Stars. Jammer voor Edwina, want volgens mij kan ze echt wel iets meer. Dit gaat hen geen punten opleveren, ben ik bang.
Audley & Natalie – salsaWat een held! Supervermakelijk en zijn enthousiasme is echt aanstekelijk. King Kong en Ann Darrow dancing the salsa! Helemaal niet slecht. Hij is muzikaal, heeft ritme, maakte geen zichtbare fouten, zijn heupen werkten zelfs een beetje en de armdraaien zagen er acceptabel uit. Hij moet nu wel stoppen met die Craig-in-elkaar-rossen-grapjes, aangezien Craig een van mijn vele fantasy-gay-husbands is

.
Alex & James – foxtrotIs het nu al weer de fase van de competitie waarin James Jordan zijn partner achterna zit met kinky sekstoys

? O brother… Behoorlijke verbetering ten opzichte van vorige week, het performance-gedeelte deed ze leuk, maar volgens mij raakte ze de choreo naar het einde toe een beetje kwijt. Was ook niet kapot van de close hold, maar zolang James haar vast kan houden en van hoek naar hoek kan slepen, komt ze er aardig mee weg. Twee achten was aan de hoge kant.
Dan & Katya – salsaEen opengeknoopt vlinderdasje en dan nog een roze met glittertjes…

. Waarom in godsnaam deze muziek voor een salsa, wat slecht zeg. Dit is waarschijnlijk de langzaamste salsa die ik ooit gezien heb bij Strictly. Een dis-as-ter was het niet, maar ik viel gewoon bijna in slaap omdat Dan zo weinig deed. Hij was niet meer dan een paal waar Katya omheen kon gymnastieken en op kon springen. O ja, die salto aan het begin

. Als deze man zo doorgaat voorspel ik dat hij één van de eerste vier geëlimineerden gaat worden. Hij is niet memorabel.
Lulu & Brendan – foxtrotTeveel onzin aan het begin en het einde qua niet-dansen, maar wat er tussenin gebeurde was in ieder geval 200% beter dan vorige week. Brendan’s vastberadenheid om haar er doorheen te slepen was best vermakelijk. Ik ben wel blij dat ze het nu serieuzer lijkt te nemen. Nu Brendan nog

, want de helft van de routine lopen te klooien met een spiegel is wel een easy way out. Alesha en Bruno deelden weer snoepjes uit met hun zevens.
Holly & Artem – salsaRaar dat zij geen ballroom doen, maar ja, sometimes Striclty moves in mysterious ways. Aan de andere kant… Artem Tits Out 2.0, dus who cares

! Weet je wat me stoort aan dit koppel? Dat zij zo enorm lijkt naast hem. En dat terwijl zij echt niet enorm is, en hij niet piepklein. Het past gewoon niet dat hij met zijn ‘buff’ fysiek qua lengte bij haar in het niet lijkt te vallen. Daardoor vind ik ze ook niet echt ‘hot’ samen. Anyhoo, heel goed gedanst natuurlijk, maar ze is tot nu toe toch niet de enorme favoriete gebleken die ze vooraf was. Ik denk dat Chelsee haar behoorlijk in de nek aan het hijgen is. Ik had haar graag zien ballroomen om een compleet beeld te krijgen.
Rory & Erin – salsaMmm. Sommige stukjes waren behoorlijk goed en zijn heupenwerk zag er best redelijk uit, maar een paar keer leek hij volledig de draad kwijt. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er van vond. Op basis van de trainingsbeelden dacht ik dat dit beter zou zijn. Ik ben er ook nog steeds niet over uit wat ik van hem vind. Als hij normaal doet lijkt hij erg sympathiek, maar die matige ‘impressions’ beginnen op mijn zenuwen te werken.
Robbie & Ola – foxtrotYes Robbie

! Mallie’s enige piepkleine traantje van de avond was voor jou. Aaaah, wat een schatje. Hard van buiten, maar zooooo soft van binnen. Robbie is een Tikkel

! Wat zo leuk is aan hem is dat hij er volledig met zijn hart in zit, wat heel vaak niet het geval is bij sporters. En hij is zo overdonderd door het hele gebeuren. Mooie, lieve choreografie. Het enige wat irritant was en waar weinig over gezegd werd was zijn zeer stijve hold, met zijn neus in de lucht als een arrogante butler. Ik ben heel erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Anita & Robin – salsaEn de prijs voor idiootste outfits van de avond gaat naar… OMG

. Alsof Robin zijn handbag full of rainbows over hen heen had gegooid. Ik kreeg bijna een suikercoma van het camp-gehalte, terwijl ik normaal heel wat kan hebben zoals jullie weten

. Ze was zo wankel als een pasgeboren veulen, maar ze straalt zoveel plezier uit dat je het haar bijna vergeeft. Desalniettemin… not my cuppa.
Jason & Kristina – foxtrotDat voorstukje… Okay, ik ga niet ontkennen dat hij technisch met voorsprong de beste danser van het hele stel is, maar ik krijg rode vlekken in mijn nek van zijn ADHD-gedoe, zijn afschuwelijke overacting en die stupide fist pumps aan het einde. The guy gives me the willies

. Verder weinig op aan te merken, behalve dat Kristina de slechtste weave aller tijden had.
Nancy & Anton – salsaO god, ik begin Nancy leuk te vinden. Hou me tegen

! Beginnen op de jurytafel, dan een vagina-lift, dit alles in een afgrijselijk vleeskleurig jurkje, met een partner die geen latin kan dansen al duw je hem dertig jualapeños in zijn kont, en toch gewoon lekker je desillusional self blijven en spelen met alle vooroordelen die er over je bestaan. Ergens mag ik dat wel. Idioot wild en ongecontroleerd, maar dat was voor zeker 50% te danken aan haar zeer slechte partner, die haar gewoon afleidt met zijn komische gedoe om zijn eigen tekortkomingen te maskeren. Go Nancy! Alleen niet zeuren over blessures, daar houden de stemmertjes in de UK niet van

.
Harry & Aliona – foxtrotRomantisch, stijlvol, technisch acceptabel voor een eerste ballroomdans, Jason who

? Geef mij maar Harry. Als hij werkt aan performen met zijn gezicht en uiteraard aan zijn techniek, komt het helemaal goed met die jongen. Prachtig armenwerk, I’m a sucker for that

. Kudos voor Aliona die in haar derde jaar eindelijk lijkt te begrijpen dat trucs en props helemaal niet nodig zijn, zeker niet wanneer je een talent in je handen hebt. Dans van de avond voor mij. Zes van Len sloeg nergens op.
Russell & Flavia – salsaWeer laatste? Toe maar. Een weer een latin? Weet je wat ik zo leuk vind aan Russell? Dat hij zo camp is als de neten, van alles een comedy act maakt, maar ondertussen gewoon met zijn dikke lijf aan het dansen is

en écht aan het leren is. Wat een entertainer, kan er niks aan doen, but I love him. Dancing Queen, yes sir! En weer een ondeugende Boa Constrictor! Lief dat hij zo blij was voor Robbie (de oude snoeperd

.
Keeeeeep densin'!
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 09-10-2011 21:56:28 ]