Almeerder hier maar nou juist net vanavond niet in Almerequote:Op zaterdag 10 september 2011 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Hoe erger de intensiteit kan zijn met kans op een Micro Cell Strom. Ofwel een een kleine tornado.
Beetje in een notedop, maar je snap het wel, en anders heb je leesvoer.
Gooimeer gaat hij over, dus flevoland is de volgende bestemming.
Almere, Succes.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Hoe hoger de wolken, hoe heviger het onweer kan zijn. Volgens mij neemt dan ook de kans op hagel toe - al weet ik dat niet 100% zeker.
Aha, bedankt. Niet zo heel spannend in Rotterdam dus.....quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Hoe erger de intensiteit kan zijn met kans op een Micro Cell Strom. Ofwel een een kleine tornado.
Beetje in een notedop, maar je snap het wel, en anders heb je leesvoer.
Gooimeer gaat hij over, dus flevoland is de volgende bestemming.
Almere, Succes.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:38 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
lijkt me geen tornado toch? het was idd wel heftig maar als er een tornado is dan zie je alles door de lucht gaan , bijv auto's.
Ik denk dat jij doelt op een MCV? Daarbij heb je een lagedrukgebied binnenin de bui, die zorgt voor een circulatie/vortex.quote:Mesoscale Convective Complex (MCC)
A particular type of MCS, an MCC is a large, circular, long-lived cluster of showers and thunderstorms identified by satellite. It often emerges out of other storm types during the late-night and early-morning hours.
Jeuj...quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:13 schreef Resistor het volgende:
Ik ga weer lekker buiten zitten, als het gaat waaien moet ik rennen.
Niet naar binnen, maar naar het buurtfeest hier, om aan de tent te gaan hangen
(ik heb gewaarschuwd, maar als ze niet willen luisteren...)
mooi is dat hequote:Op zaterdag 10 september 2011 22:43 schreef appelsientje het volgende:
Lijkt hier wel een houseparty..... de lucht is continue verlicht..
gaaf en indrukwekkend...
om iets af te sluiten moet het toch wel ooit begonnen zijnquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef appelsientje het volgende:
een waardige afsluiting van de zomer
Hmmm goed puntquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
om iets af te sluiten moet het toch wel ooit begonnen zijn
Welke zomer ?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:44 schreef appelsientje het volgende:
een waardige afsluiting van de zomer
Hier ging het zo snel dat we geen tijd hadden om de auto's te beschermen. Lakens helpen niet zo goed tegen hagelstenen, wel kussens en stevige luchtbedden (mits goed vastgemaakt).quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:47 schreef Staal het volgende:
Heel mooi allemaal en ineens liep ik met alle badlakens, kussens en een tweepersoonsdekbed naar buiten.
Onweer leuk, hagel ruk.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:49 schreef appelsientje het volgende:
Anyway... mijn dochter van 2 maanden vraagt aandacht... fijne avond nog
Hihi, daar woon ik preciesquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:50 schreef Fredo55 het volgende:
TERNEUZEN - Een hevige hagelbui heeft zaterdagavond in Zeeuws-Vlaanderen voor flinke schade gezorgd aan huizen en auto's. In Terneuzen barstte rond 20.00 uur het onweer los, waarbij hagelstenen zo groot als pingpongballen vielen. In de Terneuzense wijken Katspolder en Oudelandse Hoeve bleef geen buiten geparkeerde auto gespaard van deuken.
Een inwoner zag de voorruit van zijn auto aan diggelen gaan. Bij een ander sneuvelden twee dakramen. Een derde inwoner moet binnenkort de glazen koepel op zijn serre vervangen. Rond kwart voor negen stonden veel straten in de wijken blank. Ook in de wijk Othene zorgde de hagel voor heel veel deuken en kapotte voorruiten. De hagel trof ook Axel en Sluiskil.
http://www.pzc.nl/regio/z(...)ZeeuwsVlaanderen.ece
KNMI kwam inderdaad veel te laat met code oranje.quote:
Wauw!quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:45 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, wij krijgen weer eens niet zo veel hierquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:51 schreef Co_OL het volgende:
Hier in de kop van noord holland alleen maar flits flits flits en gedonder
Kom, we gaan naar Schagen. Daar blijkt het los te gaanquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, wij krijgen weer eens niet zo veel hier
het was natuurlijk ook wel een beetje nowcasten, maar ietsje eerder had idd wel gekund.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI kwam inderdaad veel te laat met code oranje.
Toen was het hier al een tijdje bezig, hoezo achter de feiten aanlopen
Handige tip die luchtbedjes. Nu kan ik namelijk de wasmachine twee dagen laten draaien voor die flauwekul.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Hier ging het zo snel dat we geen tijd hadden om de auto's te beschermen. Lakens helpen niet zo goed tegen hagelstenen, wel kussens en stevige luchtbedden (mits goed vastgemaakt).
Iets met ervaring opgedaan aan het Gardameer
Lokaal was het imho zwaar code rood. Als dit geen rood was, wat is het dan wel? Laatste keer dat ze rood deden was het volgens mij hevige sneeuwval?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI kwam inderdaad veel te laat met code oranje.
Toen was het hier al een tijdje bezig, hoezo achter de feiten aanlopen
Zie je nou wel Senes! We hadden naar Schagen moeten rijdenquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:53 schreef Co_OL het volgende:
hier nu ook net boven schagen wolkbreuk
Stuur je het door naar Den helder?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:53 schreef Co_OL het volgende:
hier nu ook net boven schagen wolkbreuk
Kan nog!quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zie je nou wel Senes! We hadden naar Schagen moeten rijden
Dik gevaarlijk gek! Echt niet buiten lopen met dit weer, krijg je nog een hersenschudding van. Waar ben jij (ongeveer) gestationeerd?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Handige tip die luchtbedjes. Nu kan ik namelijk de wasmachine twee dagen laten draaien voor die flauwekul.
Het was echt even heftig hier. Heb een grote blauwe plek op mijn hand en een beurs hoofd.. Geen golfballen maar wel heel grote knikkers.
Dat was dat ik dus zag vanuit NO-Eindhoven....snapte er niks van wat ik zie niks op de beelden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:51 schreef StateOfMind het volgende:
Nijmegen meldt veel geflits in de lucht. Zeer schitterend.
Verder geen regen, geen donder en ook geen zichtbare bliksemschichten.
denk dat het gebied te klein was voor een code rood. Maar misschien moet de definitie voor code rood eens nader bekeken wordenquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef zoem het volgende:
[..]
Lokaal was het imho zwaar code rood. Als dit geen rood was, wat is het dan wel? Laatste keer dat ze rood deden was het volgens mij hevige sneeuwval?
welke omroep is dat?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Fredo55 het volgende:
De plaatselijke omroep is ook uit de lucht.
Noes!!!quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Fredo55 het volgende:
De plaatselijke omroep is ook uit de lucht.
Ah, de benaming is in Latijn ook 'boob cloud'. Van dit soort:quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:55 schreef superworm het volgende:
Hier (Amersfoort) zag ik een paar minuten geleden tijdens een paar heftige flitsen zo'n 'tietjeswolken'-effect, ik weet de naam er niet voor, maar alsof de wolken bestaan uit van dat bubbeltjesplastic.
Ik zit er net tussen schagen en den helder inquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Stuur je het door naar Den helder?
Den Helderquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Stuur je het door naar Den helder?
20 min rijden, dan is het weer pleite daarquote:
''Omroep Tholen is uit de lucht door noodweer, 106.5FM is op dit moment ruis, technici gaan deze week kijken hoe het probleem te verhelpen''quote:
Mag ik meequote:Op zaterdag 10 september 2011 22:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
20 min rijden, dan is het weer pleite daarAls we dan nu de afsluitdijk pakken heb je wel lol
Hier hebben we wat simpele flitsen en wat regen. Ooh joy Den Helder.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:57 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik zit er net tussen schagen en den helder in
Een wat?quote:
volgens buienradar niet toch?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:55 schreef Kwaliteit het volgende:
na een tijd droogte hoor ik in de verte weer gerommel en het begint weer te regenen in Zwijndrecht.
nog meer op komst?
Amper. Ik vind het niet noemenswaardig iig.quote:
Zal er ook wel mee te maken hebben dat ze vroeger te snel met een alarm kwamen. De definities danwel gradaties van de alarmfases mogen inderdaad wel eens herzien worden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
denk dat het gebied te klein was voor een code rood. Maar misschien moet de definitie voor code rood eens nader bekeken worden
Woensdrecht, nabij Bergen op Zoom.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:55 schreef zoem het volgende:
[..]
Dik gevaarlijk gek! Echt niet buiten lopen met dit weer, krijg je nog een hersenschudding van. Waar ben jij (ongeveer) gestationeerd?
100 per minuutquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:57 schreef Dagoduck het volgende:
WOEHOE!! ONWEER FLITSENDat zijn er wel 100 per minuut
Net even op dijk wezen kijken, zag door de wolken niet veel, nu vanuit dakraam mooi zicht, precies boven het huis
deze week pas?quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:59 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
''Omroep Tholen is uit de lucht door noodweer, 106.5FM is op dit moment ruis, technici gaan deze week kijken hoe het probleem te verhelpen''
Toevallig dat je het zegt, dat vond de verkoper bij de BCC ook van mijquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
100 per minuutoverdrijven is ook een vak.
Waar zit je? Nieuw Den Helder? Hier in de schooten is het rustig kwa rommel/klappenquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:01 schreef Dagoduck het volgende:
ZO! Volgens mij sloeg hier in het bos (mariëndal) een bliksem in een boom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |