Dit.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:21 schreef Maver24 het volgende:
Wat betekent dat nou, hoe hoger de wolken hoe .....???
Hoe hoger de wolken, hoe heviger het onweer kan zijn. Volgens mij neemt dan ook de kans op hagel toe - al weet ik dat niet 100% zeker.quote:
Hoe erger de intensiteit kan zijn met kans op een Micro Cell Strom. Ofwel een een kleine tornado.quote:
lijkt me geen tornado toch? het was idd wel heftig maar als er een tornado is dan zie je alles door de lucht gaan , bijv auto's.quote:
MCC is niet hetzelfde als een tornado.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:38 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
lijkt me geen tornado toch? het was idd wel heftig maar als er een tornado is dan zie je alles door de lucht gaan , bijv auto's.
nou, stelde niet zoveel voor.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:27 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
gaat zo hier overkomen!
Almeerder hier maar nou juist net vanavond niet in Almerequote:Op zaterdag 10 september 2011 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Hoe erger de intensiteit kan zijn met kans op een Micro Cell Strom. Ofwel een een kleine tornado.
Beetje in een notedop, maar je snap het wel, en anders heb je leesvoer.
Gooimeer gaat hij over, dus flevoland is de volgende bestemming.
Almere, Succes.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Hoe hoger de wolken, hoe heviger het onweer kan zijn. Volgens mij neemt dan ook de kans op hagel toe - al weet ik dat niet 100% zeker.
Aha, bedankt. Niet zo heel spannend in Rotterdam dus.....quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Hoe erger de intensiteit kan zijn met kans op een Micro Cell Strom. Ofwel een een kleine tornado.
Beetje in een notedop, maar je snap het wel, en anders heb je leesvoer.
Gooimeer gaat hij over, dus flevoland is de volgende bestemming.
Almere, Succes.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:38 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
lijkt me geen tornado toch? het was idd wel heftig maar als er een tornado is dan zie je alles door de lucht gaan , bijv auto's.
Ik denk dat jij doelt op een MCV? Daarbij heb je een lagedrukgebied binnenin de bui, die zorgt voor een circulatie/vortex.quote:Mesoscale Convective Complex (MCC)
A particular type of MCS, an MCC is a large, circular, long-lived cluster of showers and thunderstorms identified by satellite. It often emerges out of other storm types during the late-night and early-morning hours.
Jeuj...quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:13 schreef Resistor het volgende:
Ik ga weer lekker buiten zitten, als het gaat waaien moet ik rennen.
Niet naar binnen, maar naar het buurtfeest hier, om aan de tent te gaan hangen
(ik heb gewaarschuwd, maar als ze niet willen luisteren...)
mooi is dat hequote:Op zaterdag 10 september 2011 22:43 schreef appelsientje het volgende:
Lijkt hier wel een houseparty..... de lucht is continue verlicht..
gaaf en indrukwekkend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |