Jeugdtrauma's hier ook ja, na een hap met teveel margarine en pindakaas op broodquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja herkenbaar! Margarine met pindakaas, ik kan nog steeds van de geur over mijn nek gaanUberhaüpt wel van de stank van dat spul eigenlijk. Gelukkig hoefde ik geen margarine meer te eten van mijn ouders nadat ik er een keer van ziek werd in hun bijzijn.
Eh, caprese... maar dan wel met verse basilicum, echte buffelmozarella (goede) en rijpe tomaten, echte goede olijfolie (helaas vrijwel nergens verkrijgbaar). Als je dat proeft dan snap je pas waarom dit een populair gerecht is...quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:14 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder zijn:
[ afbeelding ]
Basilicum Mozzarella Tomaat
Wat is dat toch met die oudere generatie. Ik kreeg laatst haast een paniekaanaval toen ik mijn schoonma hoorde zeggen dat de (volkoren)pasta zeker nog een half uur moest koken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:24 schreef tjoptjop het volgende:
Hier ook alles te ver doorgekookt. M'n moeder was van het type alles tegelijkertijd opzetten (aardappelen, groente en vlees), tv kijken en half uurtje later opdienen. Alleen het vlees werd halverwege nog wel eens gekeerd
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegtquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die oudere generatie. Ik kreeg laatst haast een paniekaanaval toen ik mijn schoonma hoorde zeggen dat de (volkoren)pasta zeker nog een half uur moest koken.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Hoewel ik de generatie boven mij nooit heb horen klagen over de generatie dáár weer boven, ds misschien zijn we verwend.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegt
Klootzakken, jullie hebben alle tonijn en kabeljauw opgevreten...quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegt
Owja, boter en suiker door de rijst!quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:30 schreef Dandilion het volgende:
Mijn moeder kan juist lekker koken. Als kind luste ik veel niet, Ik at bijna overal appelmoes bij.
Wanneer er witte rijst op de tafel kwam, kwakte ik er boter en suiker door. Lekker toen maar nu niet meer.
Rijstepap bedoel je?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:22 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde hier een keer over dat ze daar echt van gruwelde, witte rijst gekookt in de volle melk, steeds een scheutje erbij totdat alle melk was opgenomen. Dan werd het in een kommetje geschept, en kon je zelf basterdsuiker en roomboter erdoorheen scheppen.
Needless to say, de volgende dag belde ik gelijk mijn oma op
Ahja, zo heet dat!quote:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:19 schreef Filiassi_Jane het volgende:
En op zaterdagavond kregen mijn broers, zus en ik allemaal een eigen bakje chips. Wat een luxe! Tot ik jaren later hoorde dat het cornflakes was
Ok. Ik heb dus serieus medelijden met je.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:55 schreef Staal het volgende:
Ben bij studenten opgegroeid. Mijn moeder kon niet koken en deed dat ook niet. Mijn vader kookte maar wel onder bezielende leiding van mijn moeder. Ik heb in mijn hele jeugd werkelijk waar nog nooit een korrel zout op mijn bord gehad. Dat lijkt niet erg maar dat is het wel.
Andijvie en rabarber werd tot een pap gekookt. Witlofschotel was lof in plas water met daarom heen glibberig gekookte plakken schouderham. Macaroni met smac en tomatenzooi uit een doosje was serieus mijn favoriet. Pudding uit pakje met vel.
Ontbijt magere melk uit plastic fles, soms aangelengd met Roosvicee. Onbijt havermoutpap of fabrieksbrood met nepchocoladevlokken. Tussen de middag ook weer dat brood met te dikke plakken zweetplastic. (Kaas).
Toen ik op kamers ging zei mijn toenmalige vriendje "jij houdt niet van eten".
Wist ik veel en nee, ik hield niet van eten omdat ik het ook echt verschrikkelijk vond.
Dat vind ik allemaal lekker ...quote:Op maandag 12 september 2011 10:42 schreef Lonaa het volgende:
Chicken Tonight![]()
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus![]()
Kip Tandoori en Kip madras uit een pakje.
Hoeft niet want inmiddels hou ik erg van eten en vind het echt leuk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok. Ik heb dus serieus medelijden met je.
kaas korstjesquote:Op woensdag 14 september 2011 07:27 schreef _Arual_ het volgende:
Ik herinner me er nog een. Onder het mom van "korstjes zijn gezond" moest ik ook de oranje korstjes van de kaas opeten. Zelfs als dat maar een klein randje was van bijvoorbeeld een plakje kaas, stikte ik daar soms half in. Gadver, nu snij ik het weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |