abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101741934
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101741967
Ik ben 1.69, voor een gezond BMI zou ik onder de 71.1 moeten wegen maar das gezien mijn postuur niet realistisch... (en past ook niet bij mij gezien mijn figuur nu, maat 38-40)

nee boek over cognitieve therapie : Becks afvaloplossing : denk je slank of zo iets. In elk geval handige handvaten die hulp bieden. De therapie op zich heb ik al achter mij maar dit adviseerde ze als extra in de afbouw.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101742021
Train your brain to think like a thin person?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101742039
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:45 schreef Muks het volgende:
Ik ben 1.69, voor een gezond BMI zou ik onder de 71.1 moeten wegen maar das gezien mijn postuur niet realistisch... (en past ook niet bij mij gezien mijn figuur nu, maat 38-40)

nee boek over cognitieve therapie : Becks afvaloplossing : denk je slank of zo iets. In elk geval handige handvaten die hulp bieden. De therapie op zich heb ik al achter mij maar dit adviseerde ze als extra in de afbouw.
Joh 169=170 en 38-40 qua maat is netjes :Y
Nu volhouden :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101742068
Wat ontzettend goed Muks!! Hopelijk gaat het stabiel blijven je ook goed af.

Wat ik trouwens wel handig vind van winkels als Bristol: je ziet direct welke schoenen er in jouw maat zijn. En ik heb daar ook wel eens schoenen gehad die prima een seizoen meegingen. En toevallig heb ik vandaag een H&M-truitje aan dat ik al minstens 6 jaar heb :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101742118
Ik heb hoofdpijn, een loopneus en het koud. Murgh.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:55:17 #7
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_101742151
Tink, valt de schade mee?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_101742165
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:48 schreef V1z0R het volgende:
Train your brain to think like a thin person?

Jup
Ik gebruik lang niet alles maar wel een aantal zaken. De grootste veranderingen heb ik al tijdens het afvallen ondergaan, anders gaan denken over eten, honger/trek etc. Nu is het vooral de handvaten gaan gebruiken, hiervoor (tot ik weer suikers ga toevoegen) zat ik in ketose (nu ook nog) en had ik dus geen honger, uitsluitend trek en kon ik prima weerstand bieden door de tips en trucs van Becks en mijn eigen psycholoog. Omdat ik straks weer 'honger' zal krijgen moet ik dus dat verschil goed gaan leren begrijpen en daar mee leren omgaan.
En feitelijk eet ik straks elke 2-3 uur iets, dus honger kan ik niet hebben.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101742167
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen. Ik ben op 1 cm. na net zo lang als Muks en toen ik op mijn zwaarst 72 woog had ik maat 42.

Hoe is het vet bij jou verdeeld dan Muks? En heb je overal maat 38/40?
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 09:59:08 #10
70532 loveli
N
pi_101742226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:06 schreef conleche het volgende:
Eens wb Bristol, daar haalde ik nog weleens schoeisel voor filmproducties, als er weer eens bijna geen budget was, maar dat was niet best die kwaliteit, maar wb H&M ben ik het niet eens. Sommige kledingstukken van daar heb ik echt al jaren en zijn gewoon nog prima.
Eens met Bristol, niet eens met H&M, behalve dat vroeger de kwaliteit beter was dan nu. Heb nog een jurkje en rokje uit de tijd dat ik op de middelbare school zat, niet te vergelijken met wat er nu hangt. Wanneer komen geruite strokenjurken en veel te korte rokjes weer in de mode?
crap in = crap out
pi_101742231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef conleche het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen. Ik ben op 1 cm. na net zo lang als Muks en toen ik op mijn zwaarst 72 woog had ik maat 42.

Hoe is het vet bij jou verdeeld dan Muks? En heb je overal maat 38/40?
Broeken heb ik nu w 31 (geen idee welke maat dat is) en boven 40, maar even vaak ook 38
Broek maat 38 van mijn zusje gekregen past ook prima.
Wel zijn mijn bovenbenen dikker en heb ik nog een buikje (2 zwangerschappen/buikspieren die nu pas actief worden) maar verder overal gelijk zegt men. Vind het zelf nog moeilijk te bekijken
pi_101742243
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef Muks het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jup
Ik gebruik lang niet alles maar wel een aantal zaken. De grootste veranderingen heb ik al tijdens het afvallen ondergaan, anders gaan denken over eten, honger/trek etc. Nu is het vooral de handvaten gaan gebruiken, hiervoor (tot ik weer suikers ga toevoegen) zat ik in ketose (nu ook nog) en had ik dus geen honger, uitsluitend trek en kon ik prima weerstand bieden door de tips en trucs van Becks en mijn eigen psycholoog. Omdat ik straks weer 'honger' zal krijgen moet ik dus dat verschil goed gaan leren begrijpen en daar mee leren omgaan.
En feitelijk eet ik straks elke 2-3 uur iets, dus honger kan ik niet hebben.
Precies, dat je geen terugval krijgt.
Ik weet trouwens niet of je aan krachttraining doet, maar zou het wel aanraden omdat je onderhoud nu ook gedaald is en wanneer je die op peil hebt je 'normaler' kan eten.

loveli, wat mij betreft niet snel genoeg! :D
pi_101742254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Eens met Bristol, niet eens met H&M, behalve dat vroeger de kwaliteit beter was dan nu. Heb nog een jurkje en rokje uit de tijd dat ik op de middelbare school zat, niet te vergelijken met wat er nu hangt. Wanneer komen geruite strokenjurken en veel te korte rokjes weer in de mode?
_O- die heb ik ook nog :D maar dan Engelse kwaliteit.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:00:31 #14
70532 loveli
N
pi_101742260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef conleche het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen.
Dat ja. Bij 70 kilo zou ik ook maat 40 hebben en ik ben 10 cm langer.
crap in = crap out
pi_101742283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb bovenmaat 34-36 en ondermaat 38-40 en weeg 62,5 atm met 1.70 dus het verschilt echt.
pi_101742287
Mijn moeder, 71 kg en maat 44...dus blijkbaar andere bouw en dat is denk ik de oorzaak.
pi_101742309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Precies, dat je geen terugval krijgt.
Ik weet trouwens niet of je aan krachttraining doet, maar zou het wel aanraden omdat je onderhoud nu ook gedaald is en wanneer je die op peil hebt je 'normaler' kan eten.

loveli, wat mij betreft niet snel genoeg! :D
mag ik helaas niet ivm artrose in alle gewrichten dus alleen cardio maar wel low intensief om klachten te voorkomen. Bewegen is het doel, thats it
pi_101742354
Lijstje:

O: boterham frambozenjam en boterham kaas
T: Mueslireep
L: Griekse yoghurt (volvet) en banaan erdoor
T: nog geen idee, nootjes?
D: ravioli met restjes saus (koelkast moet leeg en heb nog champi's en bosuien enz enz)
T: nog geen idee
S: flink wandelen na het eten.

Iets afgevallen en centimeter was ook vriendelijk vanmorgen. Ik ga terug naar de 60 heb ik besloten dan heb ik een mooi streefgewicht. En benen trainen op de manieren die mag dus in vakantie zwemmen en wandelen en na vakantie fietsen/wandelen/roeien.

Roeien is volgens mij ok wel heel goed voor de bovebeenspieren en buikspieren? /noob
Ik doe het allemaal wel maar waar het voor dient :D
pi_101742392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Lichaamstype? Jij en Co zijn wat meer richting ecto/meso en zij misschien wat meer richting endo/meso?

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:03 schreef Muks het volgende:

[..]

mag ik helaas niet ivm artrose in alle gewrichten dus alleen cardio maar wel low intensief om klachten te voorkomen. Bewegen is het doel, thats it
:o Maar wie heeft jou dan aangeraden zo snel af te vallen? In zo'n geval lijkt mij wat een MarMar bijvoorbeeld gedaan heeft beter omdat je dan minder spierkracht verliest.

Roeien is gewoon goed voor heel het lichaam Ml-etje ^O^
pi_101742463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Lichaamstype? Jij en Co zijn wat meer richting ecto/meso en zij misschien wat meer richting endo/meso?

Oei. Ik weet niet of dat klinkt als iets wat ik zou willen zijn......ecto/meso. :')

Ik heb in ieder geval niet dezelfde bouw als Li. Dat weet ik wel. :+ Ik oog wat molliger en een stuk kleiner sws.
pi_101742466
Ik ben 1,80 en toen ik 80 kilo woog had ik maat 40.
Nu weeg ik 64 en heb ik maat 36, maar heb ook weinig vormen.
Kleinere kledingmaat gaat m ook niet worden (wil ik ook niet) want botten :')
Be someone that makes you happy
pi_101742534
Planning vandaag:

O: dubbele bruine boterham kaas
T: peer
L: salade van de ah to go ofzo met iets erbij
T: 200 ml hv yoghurt, handje noten
B: 20 minuten fietsen
B: body balance
D: simpel pasta'tje
pi_101742540
Wow nallie zo dun :o
pi_101742553
quote:

[..]

[..]

:o Maar wie heeft jou dan aangeraden zo snel af te vallen? In zo'n geval lijkt mij wat een MarMar bijvoorbeeld gedaan heeft beter omdat je dan minder spierkracht verliest.

Minder gewicht is juist heel goed als je gewrichtspijn hebt :Y . Het is dan kiezen tussen twee kwaden: met snel afvallen wel spierverlies maar beter voor gewrichten, of langzaam afvallen met meer kans op schade aan gewrichten...
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:14:06 #25
70532 loveli
N
pi_101742572
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Oei. Ik weet niet of dat klinkt als iets wat ik zou willen zijn......ecto/meso. :')

Ik heb in ieder geval niet dezelfde bouw als Li. Dat weet ik wel. :+ Ik oog wat molliger en een stuk kleiner sws.
Jij hebt meer curves, ik meer mussels.
crap in = crap out
pi_101742590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:
Wow nallie zo dun :o
Dat valt wel mee, heb aardig wat spieren wel. Maar ik ben ook gewoon smal gebouwd, in de zon van geen heupen en geen kont... ook niet toen ik zwaarder was :+
pi_101742595
Ik ben 1,72 en ik denk 70 kg? En heb maat 38. Zou liever 36 hebben.
pi_101742621
quote:

[..]

Jaa maar die bovenbenen moeten gespierd! /zeur :+
pi_101742627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Perruche het volgende:
Daarom ben je ook gezond aan het eten en aan het bootycampen!
Maar soms pas ik ook geen 36 hoor, dan zijn mn kuiten te gespierd en mn bovenbenen te breed... ben geen scharminkel
pi_101742640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Perruche het volgende:
:o ik wil ruilen :Y
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:17:07 #31
70532 loveli
N
pi_101742665
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Squatten! Jumpsquats :P
crap in = crap out
pi_101742674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga flink legpressen dan! Of Squats of lunges.

Verder allemaal lichtgewichtjes zeg :P :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:17:58 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742682
Meh.

Vrouwenpraat in spoiler. U zijt gewaarschuwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101742691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o ik wil ruilen :Y
:D waarom?
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:19:31 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742721
1.74, gok zo'n 74 kg en bovenmaat 38 en onder gemiddeld 40. Ene keer 38 broek, soms 42, soms 40, het wisselt erg per merk en winkel. Jeansmaat bij Esprit 28, bij WE 29.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101742729
Gadver zo lekker als het gisteren ging zo niet lekker gaat het vandaag :')
pi_101742735
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Squatten! Jumpsquats :P
Dat is door je knieen en bij voorkeur met rug tegen de muur (of niet)?
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:20:27 #38
70532 loveli
N
pi_101742742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een (halve) cyclus wachten. Stress is van invloed op je hele hormoonhuishouding en daar heb je een flinke portie van.
crap in = crap out
pi_101742746
Hm misschien ben ik dikker dan ik denk? Ik heb nu een broek maat 38 aan 9esprit) maar van spijkerbroek (ook esprit) maat 30.

Nou ja whatever :P
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:21:07 #40
70532 loveli
N
pi_101742753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is door je knieen en bij voorkeur met rug tegen de muur (of niet)?
Bij voorkeur met 20 kilo op je schouders :+ (niet doen bij de jumpsquats).
crap in = crap out
pi_101742756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ga flink legpressen dan! Of Squats of lunges.

Verder allemaal lichtgewichtjes zeg :P :')
Legpressen mag ik niet ;) mag niets doen dat pijnlijk is/zwaar is maar ik wens wel strakke benen en zal ze krijgen ook. Geen geblubber meer, maar wel painless.
pi_101742774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D waarom?
1 maat :Y
pi_101742775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt meer curves, ik meer mussels.
Ik had deze foto gemaakt om met Xennia uit te wisselen, (die er verdomd goed uitziet, overigens :+ ) haal hem wel zo weer weg, maar hier zie je wel goed dat ik nog een klein laagje vet over alles heb. Wat ik overigens niet erg vind hoor. Ben ook weleens gespierder geweest en ik geloof dat ik dit mooier vind.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door conleche op 09-09-2011 11:08:03 ]
pi_101742794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh.

SPOILER
SPOILER
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101742832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik had deze foto gemaakt om met Xennia uit te wisselen, (die er verdomd goed uitziet, overigens :+ ) haal hem wel zo weer weg, maar hier zie je wel goed dat ik nog een klein laagje vet over alles heb. Wat ik overigens niet erg vind hoor. Ben ook weleens gespierder geweest en ik geloof dat ik dit mooier vind.
SPOILER
Mooi figuurtje ^O^

je loopt stiekem ook reclame te maken voor je bewbs :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101742834
CO!!! :9
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:24:15 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Nog een (halve) cyclus wachten. Stress is van invloed op je hele hormoonhuishouding en daar heb je een flinke portie van.
Net vakantie gehad, dan zou dat toch wel mee moeten vallen :?

@ aurum:

SPOILER
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:24:27 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742838
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:24 schreef Perruche het volgende:
^^
pi_101742862
quote:
^^
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:25:36 #50
70532 loveli
N
pi_101742867
quote:
Niks aan veranderen!
crap in = crap out
pi_101742874
}:|
pi_101742892
Als ik een man zou zijn geweest zou ik die foto volgens mij opgeslagen hebben, damn sexy heur :P
pi_101742894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:24 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Mooi figuurtje ^O^

je loopt stiekem ook reclame te maken voor je bewbs :+
Ja daar lijkt het wel op hè? Was meer dat ik het stom vond om in BH op de foto te gaan en wel mijn buik wilde laten zien. Als je dan toch per se de analyse van mijn beweegredenen wil hebben :+
pi_101742900
Oh jongens ik moet echt even aan het werk :')
pi_101742906
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja daar lijkt het wel op hè? Was meer dat ik het stom vond om in BH op de foto te gaan en wel mijn buik wilde laten zien. Als je dan toch per se de analyse van mijn beweegredenen wil hebben :+
Nu ben ik trouwens erg benieuwd wat jij precies met xennia aan het bespreken was :P
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:27:51 #56
70532 loveli
N
pi_101742912
quote:
Zelfde verhaal van haar Cali over figuur van Co?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:28:09 #57
70532 loveli
N
pi_101742918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nu ben ik trouwens erg benieuwd wat jij precies met xennia aan het bespreken was :P
En wanneer Xennia haar foto post.
crap in = crap out
pi_101742920
Daar hoeft idd niets meer aan gedaan te worden Co O+ . Mooi wief!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:28:14 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742922
quote:
Jij voelt je ook zo'n blob nu je die foto van co gezien hebt? :')
pi_101742953
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Idem :')
pi_101742957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

@ aurum:

SPOILER
SPOILER
pi_101742976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh dat hadden we voor zij op vakantie ging openbaar in dit topic besproken hoor. Dat we benieuwd waren hoe 57 kilo eruit zou zien. Zo'n soort discussie was dat. Dus die hebben we uitgewisseld. That's all. Geen funky stuff verders. :+
pi_101742988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij voorkeur met 20 kilo op je schouders :+ (niet doen bij de jumpsquats).
Gniffel uhuh zonder gewicht graag.
[i]Sport en beweging helpen, omdat ze de lymfvaten stimuleren. Wandelen, zwemmen en gymnastiek (onder deskundige begeleiding) zijn zeer geschikt. Sporten die leiden tot overbelasting of sporten met veel plotselinge bewegingen (bijvoorbeeld squash) zijn af te raden. Datzelfde geldt voor lichamelijk zwaar werk.[/i]
pi_101742991
ik ben volgens mij weer iets afgevallen :) Ik heb een broek die ik een tijdlang niet gedragen heb ivm onflatteuze rolladerol en nu is mijn rol weg :D !
pi_101743001
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

SPOILER: :*
pi_101743022
quote:

[..]

" bikinivrees.

Co :9~
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:34:07 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743047
Thnx MarMar.. ik kijk het dan iig nog ff aan tot na m'n operatie. Ik kan hier niet zo goed tegen. Ben echt zo'n doemdenker he.. -O-
pi_101743068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gniffel uhuh zonder gewicht graag.
[i]Sport en beweging helpen, omdat ze de lymfvaten stimuleren. Wandelen, zwemmen en gymnastiek (onder deskundige begeleiding) zijn zeer geschikt. Sporten die leiden tot overbelasting of sporten met veel plotselinge bewegingen (bijvoorbeeld squash) zijn af te raden. Datzelfde geldt voor lichamelijk zwaar werk.[/i]
hier staat imo niet dat je geen krachttraining mag doen? Dus die squats met gewicht kunnen gewoon, maar met beleid.

Je kan ook dumbells in je hand nemen dan gaan squatten, dan houd je de dumbells langs je lichaam.

Of met een zwaardere maar dan tussen je benen:

pi_101743085
XM niet zoveel zorgen maken hoor! Zeker als je weet dat je een doemdenkertje bent. Je hebt al heel wat te stellen met je lijf dus overbodig zorgen maken is echt zonde van je energie :*
pi_101743092
@Muks: heb je nu ook minder last van je artrose?

Spierafbraak is bij overigens behoorlijk aan de hand waist down.. maar dat komt niet door het afvallen. Ziet er wel een beetje raar uit, gespierde armen en rug en rubberbeentjes.. maar volgens mij zie ik dat vooral zelf heel erg. Het baart me wel zorgen want hoe bouw ik het in godsnaam weer genoeg op.. het blijft denk ik puur een kwestie van beperken van de snelheid waarmee het achteruit gaat..

Wat wel fijn was, lief kon me nu heel makkelijk de zee in en uit tillen en ik heb dus een paar keer lekker in de golven gedreven O+
pi_101743122
Oh wat heerlijk marmar!
Doe je nog met die plakkers, voor je benen?
pi_101743133
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:36 schreef MarMar het volgende:

Wat wel fijn was, lief kon me nu heel makkelijk de zee in en uit tillen en ik heb dus een paar keer lekker in de golven gedreven O+
O+
pi_101743172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx MarMar.. ik kijk het dan iig nog ff aan tot na m'n operatie. Ik kan hier niet zo goed tegen. Ben echt zo'n doemdenker he.. -O-
Maar doemdenken hoe? Dat je zwanger bent? Ik ben sinds ik de Nuvaring eruit heb ook nog maar 1x ongesteld geweest en dat was na 2 dagen weer over. Volgens mij moet je lichaam gewoon even wennen aan die hormoonverandering. Komt vast goed! :*
pi_101743203
Leuk dat thuiswerken, heb ik net Jehova's getuige aan mijn deur :')

Echt zo'n oude grandpa, een meid van mijn leeftijd en d'r dochtertje. Krijg gelijk een bijbel onder mijn neus geduwd over Gods lijden en of ik daar een antwoord op heb *sad*
pi_101743207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:37 schreef Perruche het volgende:
Oh wat heerlijk marmar!
Doe je nog met die plakkers, voor je benen?
Ja dat doe ik nog, maar dat is natuurlijk vergeleken bij gewoon bewegen nogsteeds net niets.

En idd, heerlijk was het :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:41:44 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743227
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar doemdenken hoe? Dat je zwanger bent? Ik ben sinds ik de Nuvaring eruit heb ook nog maar 1x ongesteld geweest en dat was na 2 dagen weer over. Volgens mij moet je lichaam gewoon even wennen aan die hormoonverandering. Komt vast goed! :*
Nee, dat ik in de overgang ben en nooit meer zwanger zou kúnnen worden als ik dat zou willen.
pi_101743249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, dat ik in de overgang ben en nooit meer zwanger zou kúnnen worden als ik dat zou willen.
ohw bah :* Zit vervroegde overgang in je familie of maak je je gewoon zorgen omdat het kan?
pi_101743256
Dat is wel heeeeel erg doemdenken meis!
pi_101743263
Goeiemorgen!

Fijn Mar!

En XM! Fijn dat 't ziekenhuis een goeie is!

Vandaag staan krachttraining en cardio op 't programma in de sportschool. Gisteren niet gaan spinnen omdat ik mijn knie voelde opspelen na een eindje fietsen (naar de stad en weer terug), maar wil vandaag wel weer iets doen dus.

Vanavond gaan we tapas eten. We hadden nog een groupon dus gaan we die bar maar 's uitproberen. Net thee gezet, zo wat nuttige dingen (onderzoek voor paper) doen en ontbijten... :9
Ja doei.
pi_101743292
quote:

[..]

Ja, dat dacht ik eigenlijk al dat je dat dacht, maar ik wilde je niet op ideeen brengen, als het niet zo zou zijn. De kans daarop is met jouw ziekte toch niet groter, of wel? Ik denk echt dat je je lijf een paar maanden moet geven om weer op gang te komen! Maar als je er niet gerust op bent zou ik naar de HA gaan!
pi_101743296
lijstje:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel, kip en komkommerschijfjes
L: wokgroenten, rijst, kalkoen
T: kwark,nootjes,blauwe bessen en havermout
D: Kip, zoete aardappel en tomatensalade
S: borst,triceps en schouders en cardio
T: zoete aardappel, biefstuk en paprika
T: kwark
pi_101743300
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hier staat imo niet dat je geen krachttraining mag doen? Dus die squats met gewicht kunnen gewoon, maar met beleid.

Je kan ook dumbells in je hand nemen dan gaan squatten, dan houd je de dumbells langs je lichaam.

Of met een zwaardere maar dan tussen je benen:

Vrij vertaald "het mag geen pijn doen". Ik ga het eens proberen :Y thnx!
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:44:42 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:42 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ohw bah :* Zit vervroegde overgang in je familie of maak je je gewoon zorgen omdat het kan?
Nee, helemaal niet. Gewoon zorgen omdat het kan. Wat ik zei, ik ben nogal een doemdenker. Dat weet ik van mezelf, maar dat maakt het nog niet altijd beter :').

@Co: nee niet dat ik weet.
pi_101743318
quote:

[..]

:* niet doen hé, het duurt gewoon een tijd voor die hormonen je lichaam uit zijn :Y
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:46:04 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743344
Ding is er 18 feb uitgegaan, dat is inmiddels al 7 maand.. hoe lang kan het duren -O-.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:47:08 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Gewoon zorgen omdat het kan. Wat ik zei, ik ben nogal een doemdenker. Dat weet ik van mezelf, maar dat maakt het nog niet altijd beter :').
Klopt. Hou op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101743387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ding is er 18 feb uitgegaan, dat is inmiddels al 7 maand.. hoe lang kan het duren -O-.
Een jaar en langer.
pi_101743396
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niet alleen die mirena, maar alle rest heeft ook invloed he.. je hebt nogal wat afgekwakkeld de afgelopen maanden, dat zal echt wel zijn weerslag hebben. :*
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:48:45 #89
70532 loveli
N
pi_101743417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:* niet doen hé, het duurt gewoon een tijd voor die hormonen je lichaam uit zijn :Y
Op zich zouden die hormonen al (lang) weg moeten zijn, maar het duurt even voor je eigen hormoonhuishouding weer op orde is. Eigen huishouding is een tijd lang op een zijspoor gezet door de mirena en dat moet het nu zelf weer oppakken.

Moet nu even het eea voor mezelf regelen, na het weekeinde ga ik kijken wat er op supplement-gebied ondersteuning kan geven.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:49:18 #90
70532 loveli
N
pi_101743433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef MarMar het volgende:
Niet alleen die mirena, maar alle rest heeft ook invloed he.. je hebt nogal wat afgekwakkeld de afgelopen maanden, dat zal echt wel zijn weerslag hebben. :*
^^
crap in = crap out
pi_101743447

'Some of my friends got all curious too...'
pi_101743466
lijstje dan maar even:

O: brinta, cappuccino
T: appel
L: 2 crackers met kaas, spinaziesalade, karnemelk
T: peer, cappuccino
T: komkommer
D: hutspot met een bal rundergehakt
T: weet ik nog niet, als ik zo naar buiten kijk vermoed ik dat ik warme griesmeel ga doen.
pi_101743469
en stress heeft echt heeeeel veel invloed op je lichaam en zoals jij voor de zomer klonk zat je tegen een burnout aan :X

Dus ik vind het niet zo vreemd dat je cyclus all over the place is. Vind het wel jammer dat je je zo'n zorgen maakt.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:52:00 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Een jaar en langer.
Ja, zoiets dacht ik ook. Maar de aard van het beestje is dat ze zich erg druk maakt (dat is ook geen nieuws)...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:52:13 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743511
Naja thnx allemaal. Ik kijk het nog ff aan, nu genoeg andere poep aan mn kop met die operatie in het vooruitzicht. Zodra ik daaraan denk, moet ik huilen, is ook vast niet goed he :').

Ene huisarts zei, cyclus moet direct weer normaal, ander zei 3-6 maand en ander zei jaar tot anderhalf jaar dat het een bende kon zijn. Mja, wat moet je dan geloven he.

Naja, nogmaal thnx en ik houd jullie op de hoogte :'). Nu maar even aan wat anders proberen te denken.
pi_101743537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:50 schreef _aurum_ het volgende:
en stress heeft echt heeeeel veel invloed op je lichaam en zoals jij voor de zomer klonk zat je tegen een burnout aan :X

Dus ik vind het niet zo vreemd dat je cyclus all over the place is. Vind het wel jammer dat je je zo'n zorgen maakt.
^ En hoop dat je inderdaad een beetje tot rust kunt komen
pi_101743573
En dat druk maken op zich geeft ook weer stress wat dan ook weer zijn weerslag heeft.. Misschien geen slecht idee om daar ook eens over te praten met je huisarts? Het aard van het beestje is prima als je daar zelf geen problemen mee hebt, maar volgens mij zit dit je best in de weg en is het misschien goed om daar eens mee aan de slag te gaan met een professional.
:*
pi_101743591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Naja thnx allemaal. Ik kijk het nog ff aan, nu genoeg andere poep aan mn kop met die operatie in het vooruitzicht. Zodra ik daaraan denk, moet ik huilen, is ook vast niet goed he :').

Ene huisarts zei, cyclus moet direct weer normaal, ander zei 3-6 maand en ander zei jaar tot anderhalf jaar dat het een bende kon zijn. Mja, wat moet je dan geloven he.

Naja, nogmaal thnx en ik houd jullie op de hoogte :'). Nu maar even aan wat anders proberen te denken.
Je moet geloven dat ieder mens anders is en dat ieder mens anders reageert..
pi_101743593

Als het nog niet bekend was dat je de Telegraaf niet serieus moet nemen....
Ja doei.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:55:59 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101743623
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

Als het nog niet bekend was dat je de Telegraaf niet serieus moet nemen....
Epic fail!
pi_101743690
Ik dacht trouwens ook dat foto's zoals die van Co niet meer mochten? :P
pi_101743691
Groesbeek, zo m'n collega's maar 's mailen of ze een stressochtendje hebben nu _O-

O+ zo lief, ik had met ze gemaild, en ze vonden het erg leuk als ik volgende week langs zou komen O+ O+ O+ Heb er ook echt zin om ze weer 's te zien!
Ja doei.
pi_101743861
Oeh, hutspot, lekker MarMar. Maar geen visje eroverheen? Hutspot met braadharing :9~
pi_101743988
ieuwbah viz :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:16:18 #105
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101744199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef conleche het volgende:

[..]

SPOILER
Jaah wat is dit nou weer, mis ik weer de spannende foto's :P
PM is toegestaan\ :+
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101744202
w/
Ja doei.
pi_101744213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:58 schreef V1z0R het volgende:
Ik dacht trouwens ook dat foto's zoals die van Co niet meer mochten? :P
Niet? Heb hem direct weggehaald! Tnx for reminding me. :+

Lijstje:
O: gekookt eitje
L: 1x geroosterd Allison met geitenkaas, honing, zoete paprika en sjalot en 1x met pindakaas, sambal en komkommer.
T: als ik trek heb nog een boterham, met of de geitenkaas of de pindakaas.
S: hardlopen (het staat telkens op mijn lijstje, maar ben deze week nog niet geweest. :@ )
T: wodka. chips
D: pastaatje denk ik. Weet nog niet wat voor saus/groenten, moet sws boodschappen doen. Of misschien wel lasagne, als ik zin heb om te koken, want ik heb van die verse vellen liggen. (dat klinkt best raar :') )
T: glas verse jus
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:17:05 #108
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101744225
Reacties op PM komen trouwens dit weekend, maar superdrukke week en amper thuis geweest (nu ook op werk en moet weer aan de slag), zorgen voor enige vertraging :)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101744229
Lijstje:

O: 4 pruimen met sojayoghurt en muesli
T: appel en koffie verkeerd
L: 2 kleine veelgranenbroodjes met geitenkaas
T: Zakje pitten en zaden :9
D: Bij mijn ouders, nog geen idee
T: Misschien wat chips

Misschien is het wat weinig, maar ik heb niet genoeg meegenomen naar werk... }:|
pi_101744272
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Lijstje:
L: 1x geroosterd Allison met geitenkaas, honing, zoete paprika en sjalot en 1x met pindakaas, sambal en komkommer.
S: hardlopen (het staat telkens op mijn lijstje, maar ben deze week nog niet geweest. :@ )
D: pastaatje denk ik. Weet nog niet wat voor saus/groenten, moet sws boodschappen doen. Of misschien wel lasagne, als ik zin heb om te koken, want ik heb van die verse vellen liggen. (dat klinkt best raar :') )

O is misschien wat weinig? Maar je L klinkt heerlijk!!
pi_101744467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:18 schreef Nallie het volgende:

[..]

O is misschien wat weinig? Maar je L klinkt heerlijk!!
Ja, O is meestal meer, maar ik had slecht geslapen en dan heb ik nooit trek heb ik gemerkt. Raar fenomeen. Heb daarom wel extra brood meegenomen, voor als die trek in de middag nog komt.
pi_101744492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, O is meestal meer, maar ik had slecht geslapen en dan heb ik nooit trek heb ik gemerkt. Raar fenomeen. Heb daarom wel extra brood meegenomen, voor als die trek in de middag nog komt.
Dan is het goed ;)
pi_101744493
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Lijstje:

Haha, nee, mocht geen 'echt' vieze plaatjes meer of zo. Was dus gekscherend bedoeld :P
Foto's van 18-jarigen met ontblote buiken mag natuurlijk altijd! :D :@

Ennuh
* schop onder je hol opdat je gaat hardlopen * ^O^
pi_101744576
pi_101745083
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik ook. Maar de aard van het beestje is dat ze zich erg druk maakt (dat is ook geen nieuws)...
Dit beestje zegt even niks ;) ik oog wat kalmer maar dat is schijn.

Mijn gyn zei dat en ik zie het ook om me heen. Plus dat de stress zoals aangegeven ook mee doet.
pi_101745462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Zelfde verhaal van haar Cali over figuur van Co?
Yup.

Wat heeft Co een prachtig figuur O+ }:|
pi_101745475
quote:

[..]

Lol, dat dus :D ;(
pi_101745556
Ik heb de foto gemist. ;(

Oja, met 57 kilo ben ik echt een scharminkel en gaan mensen vragen of ik anorexia heb :P. Mensen schatten mijn gewicht sowieso altijd lager in dan het is, geen idee waarom :? . Was laatst iemand die dacht dat ik 'hooguit 54 kilo woog'. :') Tel er maar (bijna) 10 bij op ;).

Goed, wegens spierpijn in armen ga ik vandaag voor een benen/billen workout met wii Fit: hardlopen, hoelahoepen (iets korter dan gisteren... 10 min was echt te lang om rondjes te draaien met je heupen :P), steppen en wat spier/balans/yoga voor onderlichaam. Maar nu eerst: werken.

O en lunch. :9
pi_101745565
Oké, vanaf volgende week kan ik weer koken en morgen ga ik weer lopen (had iets gescheurd, niet m'n broek). Weer enigszins ritme maar er moet nog wel wat werk bij ofzo.

O: 2 geroosterde boterhammen, beker melk
T: kop koffie
L: zo iets in de stad?
T: koffie
D: bij vriend van me?
T: drankjes

Die T komt nog wat te vaak lang nu maarja het seizoen is net begonnen natuurlijk.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:00:25 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101745622
Cootje, foto in mijn box du pm, s'il vous plaît? *) O-)

Ik was vanochtend heel erg "WRAAAHHH" ende "YARRR :7 ", 2 uur achter mekaar gesport B-) eerst danslesje (Club Fiësta, lijkt een beetje op Zumba maar heeft bijv. ook squatnummers enz.), en daarna Callanetics (aerobics + krachttraining met losse gewichtjes = auwww). Ik heb nu al spierpijn _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101745628
En over de maten:

Ik ben 1.73 en 63 kilo en heb vrijwel overal maat 36. Shirtjes S, soms M. Enige waar ik grotere maat mee heb zijn leggings, die neem ik gewoon standaard L of XL. Maar dat is meer omdat het lekkerder zit dan omdat de kleinere variant echt niet past ofzo.

Heb ook nog nooit een grotere maat gehad - zodra 36 strak gaat zitten en ik (dus) wat ben aangekomen, ga ik erop letten. Zo voorkom ik maat 38. :P
pi_101745638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cootje, foto in mijn box du pm, s'il vous plaît? *) O-)

Ik was vanochtend heel erg "WRAAAHHH" ende "YARRR :7 ", 2 uur achter mekaar gesport B-) eerst danslesje (Club Fiësta, lijkt een beetje op Zumba maar heeft bijv. ook squatnummers enz.), en daarna Callanetics (aerobics + krachttraining met losse gewichtjes = auwww). Ik heb nu al spierpijn _O-
Jij bikkel!
Vergeet de dokter niet te bellen voor je uitslagen!
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:01:47 #123
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101745660
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:01 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jij bikkel!
Vergeet de dokter niet te bellen voor je uitslagen!
:D
Dankjewel voor de reminder! O+ Over ongeveer anderhalf uur mag ik bellen :Y
pi_101745972
Uber-props Maria ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:58 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Oké, vanaf volgende week kan ik weer koken en morgen ga ik weer lopen (had iets gescheurd, niet m'n broek). Weer enigszins ritme maar er moet nog wel wat werk bij ofzo.

O: 2 geroosterde boterhammen, beker melk
T: kop koffie
L: zo iets in de stad?
T: koffie
D: bij vriend van me?
T: drankjes

Die T komt nog wat te vaak lang nu maarja het seizoen is net begonnen natuurlijk.
Na de winterstop is het feit dat het seizoen op 't einde loopt weer een goede reden natuurlijk :')
pi_101746342
Ik wil ook een Cootje foto ;(
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 12:24:23 #126
70532 loveli
N
pi_101746352
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:23 schreef Goodbye het volgende:
Ik wil ook een Cootje foto ;(
Daarna wil je een Cootje lijf :+
crap in = crap out
pi_101746371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:11 schreef V1z0R het volgende:
Uber-props Maria ^O^

[..]

Na de winterstop is het feit dat het seizoen op 't einde loopt weer een goede reden natuurlijk :')
Oh ja maar dat loopt eigenlijk altijd wel door, ik bedoel het studieseizoen.
pi_101746376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:24 schreef loveli het volgende:

[..]

True, maar dat wilde ik sowieso al! :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:25:13 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101746378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Niks nieuws onder de zon!

Al teken ik ook wel voor een GeeBee hoor! Of een Cali ofzo :Y)

O+
pi_101746397
ff wat vragen beantwoorden :

Juist vanwege de artrose moest ik gewicht verliezen, het waarom van het Cb staat al in tig topics dus dat doe ik niet nog tig keer uitleggen. Maar laat ik het er op houden dat ik nu een stuk minder last heb van mijn gewrichten met name mijn enkels, heupen etc. De huisarts en dieetist en consulent en psycholoog begeleiden mij. Dus ik doe het niet solo.

Kwa spierverlies is dat niet aan de orde : volgens de sportschoolmeneer is het prima voor mijn leeftijd en gewicht en hoeft er niets bij.

En onder dus echt maat 38, net een spijkerbroek gekocht in maat 38 !
pi_101746486
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:24 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Oh ja maar dat loopt eigenlijk altijd wel door, ik bedoel het studieseizoen.
Dat gelukkig achter me liggen :') Zag m'n bierpens groeien met de week :D
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:25 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Niks nieuws onder de zon!

Al teken ik ook wel voor een GeeBee hoor! Of een Cali ofzo :Y)

O+
Voor een dag een vrouwenlichaam lijkt mij ook wel keer leuk :') _O-
Moet het niet net die ene tijd zijn natuurlijk.

Dan heb ik niks gezegd Muks, gun je gewoon een lekker eetpatroon na dit Cb gedoe :D
pi_101746557
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:25 schreef Muks het volgende:

En onder dus echt maat 38, net een spijkerbroek gekocht in maat 38 !
Hoe voelt dat nou :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:34:39 #133
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101746630
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:29 schreef V1z0R het volgende:

Nou, wie weet brengt het je wel tot Nieuwe Inzichten, of erg veel begrip als je toekomstige deerne dan de maandelijkse trubbels heeft :D
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 12:35:25 #134
70532 loveli
N
pi_101746647
quote:
Gut, nog eisen stellen ook.
crap in = crap out
pi_101746652
quote:

[..]

Dat gelukkig achter me liggen :') Zag m'n bierpens groeien met de week :D

Overmacht
pi_101746676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:31 schreef Nallie het volgende:

[..]

Hoe voelt dat nou :)
Heeel Heeel vreemd

Nam maat 40 en 42 mee, liep iemand mee die had een 38 gepakt en zei : neem deze maar, dit past je en dat klopte dus, 40 slobberde gewoon rond mijn benen en taille !
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 12:36:48 #137
70532 loveli
N
pi_101746679
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:35 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Overmacht
_O-
crap in = crap out
pi_101746716
Frustrerend! Heb ergens in m'n boek iets gelezen, vergeten te markeren, maar 't zit wel in m'n hoofd, en nu kan ik 't niet meer vinden _O-
Ja doei.
pi_101747269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Frustrerend! Heb ergens in m'n boek iets gelezen, vergeten te markeren, maar 't zit wel in m'n hoofd, en nu kan ik 't niet meer vinden _O-
Had ik met een tentamen, wist alles nog behalve dat ene woord, zelfs pagina nummering en de woorden ervoor en erna... kreeg wel het punt uiteindelijk
pi_101747400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
E-book zoeken en CTRL-F'en?

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:35 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Overmacht
:D ja zoiets
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nou, wie weet brengt het je wel tot Nieuwe Inzichten, of erg veel begrip als je toekomstige deerne dan de maandelijkse trubbels heeft :D
Ik hoop het dan! Maar wat als het mij meevalt... :@
pi_101747475
Al geprobeerd te zoeken, maar is een heel nieuw boek dat niet zo 'mainstream' is en dus niet zo snel te torrenten zal zijn :')
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 13:10:57 #142
70532 loveli
N
pi_101747545
Gewoon nog een keer dat boek lezen.
crap in = crap out
pi_101747569
Ik heb het nog niet eens uit.
Ja doei.
pi_101747573
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:06 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik hoop het dan! Maar wat als het mij meevalt... :@
Ain't gonna happen ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:12:31 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101747587
Welk boek is het, Mootje?

Google Books wil ook wel helpen!
pi_101747629
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welk boek is het, Mootje?

Google Books wil ook wel helpen!
Ook al gekeken, geen preview beschikbaar! (Ghosts of Empire van Kwasi Kwarteng)
Ja doei.
pi_101747648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe tof is die naam :)
pi_101747683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:14 schreef Nallie het volgende:

[..]

Als het ware wel 1/4e eng! :o
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:17:23 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101747723
Loveli!

Samenstelling van Sunwell Krachtige Visolie Omega-3:
Per softgel:
Visolie (omega-3-vetzuren) 1000 mg
- gestandaardiseerd op relatieve vetzuurpercentages: 18% EPA en 12% DHA

Is dit wat?
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:19:21 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101747775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah die ken ik ook niet nee! 2011 zie ik idd, erg nieuw :s)
pi_101747824
Victory! *) gevonden 8-)
Ja doei.
pi_101747867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Loveli!

Per softgel:

Is dit wat?
Er zit vis in! Dus dat zal wel goed wezen :+
Ja doei.
pi_101747884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:14 schreef Nallie het volgende:

[..]

Een van de redenen voor de aanschaf van dit boek 8-) :+
Ja doei.
pi_101747941
quote:
Loveli!

Per softgel:

Is dit wat?
Dat klinkt goed.
pi_101748024
Ben moed aan 't verzamelen de VPN van de universiteit aan de slingeren, maar dan verlies ik zo ongeveer alle snelheid die 't internet hier al heeft :')! Maarja, zonder die VPN kan ik artikelen niet downloaden... de problemen in de wereld toch!

Lijstje, overigens:

O: roggebrood met pindakaas
L: grote bak Griekse yoghurt met peer
T: reep kaas, handje nootjes
S: sportschool, wat krachttraining en cardio
D: tapas eten, drankje erbij :9
T: drankje :+
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 13:28:15 #156
70532 loveli
N
pi_101748046
quote:
Loveli!

Per softgel:

Is dit wat?
Dat is precies de verhouding die in mijn capsules zit. Let even op de prijs, de mijne kosten <5 euro per 60 stuks, ik heb nog 6 doosjes liggen en kan er evt wel 2 opsturen.

Dus als 'ie 20 euro kost zijn er betere opties, kost 'ie 5 euro: doen.

Krillolie is de 'beste' vorm van omega-3, maar ook de tandjes duur. Krill is het spul wat vis eet waardoor vis rijk is aan omega-3.
crap in = crap out
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:29:45 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101748084
Hm, 9,95 voor 60 stuks.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 13:30:53 #158
70532 loveli
N
pi_101748121
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, 9,95 voor 60 stuks.
PM je adres, dan stuur ik maandag een bubbeltjesenvelop met visolie :+
crap in = crap out
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:39:51 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101748402
Nallie en eventuele anderen: ik heb ook geen voedselallergie, al zei de assistente dat dat eventuele gevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen niet uitsluit :P Dus eigenlijk weet ik nog niks :+ Want spastische darm is nu het meest logisch, maar daar schijnt weinig aan te doen te zijn, afgezien van meer drinken (ben ik al mee bezig :7 ) en eventueel voedingspatroon aanpassen (maar wat werkt is voor ieder verschillend). De huisarts had wel gezegd dat ik als ik veel last hou, eventueel met een diëtiste kan gaan babbelen.
pi_101748459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nallie en eventuele anderen: ik heb ook geen voedselallergie, al zei de assistente dat dat eventuele gevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen niet uitsluit :P Dus eigenlijk weet ik nog niks :+ Want spastische darm is nu het meest logisch, maar daar schijnt weinig aan te doen te zijn, afgezien van meer drinken (ben ik al mee bezig :7 ) en eventueel voedingspatroon aanpassen (maar wat werkt is voor ieder verschillend). De huisarts had wel gezegd dat ik als ik veel last hou, eventueel met een diëtiste kan gaan babbelen.
Hmm... naja aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant weet je nog niks!
Misschien werkt lijstjes bijhouden voor jou ook wel.
Ik merkte wel verbanden op namelijk. Voor jezelf een goed patroon vinden...
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:44:22 #161
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101748536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:30 schreef loveli het volgende:

[..]

PM je adres, dan stuur ik maandag een bubbeltjesenvelop met visolie :+
O+
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:45:05 #162
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101748560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:41 schreef Nallie het volgende:

[..]

Hmm... naja aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant weet je nog niks!
Misschien werkt lijstjes bijhouden voor jou ook wel.
Ik merkte wel verbanden op namelijk. Voor jezelf een goed patroon vinden...
Ja, ik grapte gisteren al tegen vriendje over een poepdagboek :+ :')
Een beter bewegingspatroon zal misschien ook weer wonderen doen voor de spijsvertering, ik heb deze week iig alweer 4 uurtjes gesport, dus hopelijk komt er nu weer een stijgende lijn O+
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 13:45:27 #163
70532 loveli
N
pi_101748572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Veel voedingsproblemen/gevoeligheden komen voort uit slechte darmwerking. Zijn je darmen in goede conditie, dan heb je minder problemen met voeding.

Stap 1: darmen vertroetelen, voeden, randvoorwaarden scheppen om goede darmen te hebben.
Stap 2: kijken of er dan nog gevoeligheden zijn en die mijden.
crap in = crap out
pi_101748590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

O+
* motorbloempje ziet nu loveli een goudvis uitknijpen boven een bakje en later dat bakje leeggieten in die enveloppe....
Ja doei.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:47:02 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101748619
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Veel voedingsproblemen/gevoeligheden komen voort uit slechte darmwerking. Zijn je darmen in goede conditie, dan heb je minder problemen met voeding.

Stap 1: darmen vertroetelen, voeden, randvoorwaarden scheppen om goede darmen te hebben.
Stap 2: kijken of er dan nog gevoeligheden zijn en die mijden.
Misschien stomme vraag, maar hoe vertroetel je een darm? :@ :') Dat is juist door puik eten toch? :o
pi_101748640
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja, ik grapte gisteren al tegen vriendje over een poepdagboek :+ :')
Een beter bewegingspatroon zal misschien ook weer wonderen doen voor de spijsvertering, ik heb deze week iig alweer 4 uurtjes gesport, dus hopelijk komt er nu weer een stijgende lijn O+
Ja, gewoon wat je eet en wat je klachten zijn. Misschien ook aan de probiotica?
pi_101748647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Misschien stomme vraag, maar hoe vertroetel je een darm? :@ :') Dat is juist door puik eten toch? :o
poepen natuurlijk B-)
Ja doei.
pi_101748658
oh, wacht :+
Ja doei.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:50:21 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101748717
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:47 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja, gewoon wat je eet en wat je klachten zijn. Misschien ook aan de probiotica?
Ik heb Yakult in huis! :Y Ik vergeet het alleen steeds 's ochtends :')
Misschien ga ik dat wel doen :9 Het dagboekje dan he!
pi_101748781
De weegschaal in het ziekenhuis was niet leuk! :o
Wel goed advies gekregen en de dokter was erg aardig, maar niet bepaald lekker. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 13:54:39 #171
70532 loveli
N
pi_101748832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*) ^O^ Suikers eruit, vezels erin (behalve als je door bepaalde darmaandoeningen geen vezels meot hebben). Cola eruit, groente erin.
crap in = crap out
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:55:37 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101748868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:54 schreef loveli het volgende:

[..]

*) ^O^ Suikers eruit, vezels erin (behalve als je door bepaalde darmaandoeningen geen vezels meot hebben). Cola eruit, groente erin.
Inname wel aan de voorzijde aub.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:57:15 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101748912
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Heh ik dacht al, is er nog een manier om een darmknuffelaar te zijn :+

Braaf zijn... ;( :P
pi_101749233
Loveli bende toch nen lieverd!!
pi_101749282
Lijstjes update :P

O: dubbele boterham boter/kaas
T: peer
L: salade AH (met parmez. kaas en dressing) en een triangelbroodje
T: chocolademelk, yoghurt
B: 20 minuten fietsen
T: handje noten
B: bodybalance
D: restje snijbonen, waarschijnlijk een tosti en nog wat groentjes
pi_101749526
Tosti met ham of ander vleeswaar Perr? If so, ^O^

Het moment dat je realiseert dat je onnodig hard aan het meebrullen bent met de muziek en je collega je aankijkt alsof je uit een TBS-kliniek bent ontsnapt! :')
pi_101749610
Vizor, nee, want ik probeer minder vlees te eten ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:35:00 #178
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101749871
Goeiemiddag! Lang geleden, druk enzo. En helemaal niet zo flink gegeten. Ik ben hier net in een snoepjeswinkel terecht gekomen, en als je dan al 26 uur aan een stuk aan het werken bent dan vliegt er af en toe een snoepje in mijn mond...

Maria, en zo iets van Activia-yogurt al geprobeerd?

Lijstje gisteren:
O: Appel, peche, klein bakje met havermout en yogurt (de inhoud lag meer in de microgolf dan in het bakje)
T: 1 komkommer
L1: halve liter zelfgemaakte tomatensoep met koriander en schapenbouillon, 1 geroosterde volkorenboterham
L2: 3 6-granen boterhammen met speculoospasta crunchy/boterhammenworst
T: 5 worteltjes, bak boer'n yogurt met aardbei
D: 1 brocolli met paprika met kruidenkaassaus over gekookte 5 wortels en 1 courgette
T: bak boer'n yogurt
S: 10 min opwarmen, 15 min interval, 10 min uitlopen

Vandaag:
O: boterham boterhamworst
T: appel, 1 snoepje
L: groot bord rauwkost met 3 boterhammen kipfilet met mosterd
T: 1 praline
T: komkommer en restje van groenten gisteren, bakje yogurt
D: vis met bloemkool en aubergine en krielaardappels
T: drankje/yogurt
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101749882
Ola!

Even XM een dikke knuffel geven met haar rare doemdenkerij :*
En ik ben ook reuze benieuwd naar de foto van Co, ter lering en inspiratie natuurlijk ;)

Sinds ik gestopt ben met squatten, omdat ik dacht dat het niet hielp, is gebleken dat het toch hielp en nu zijn mijn benen blubber +1. Over 8 dagen ga ik op vakantie, het is een mooie uitdaging!
pi_101749952
Niet iets anders qua eiwitten na je S dan Perr?

Anna, denk Co in korte broek iets langer dan hotpants en een opgeknoopt wit T-shirt.
Approved!
pi_101749963
Over maten gesproken: ik heb mijn ronde billen net in een linnen broek maat 38 (esprit) gepropt. Nog 8 dagen om de broek uit te lopen!

En voor ik het vergeet nog een :* voor Maria voor het hamstertje. En fijn dat je geen gekke allergie hebt. Ik denk dat de darm-vertroeteling je echt kan helpen. En dat stress bij jou misschien ook wel een factor is...
pi_101749990
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:35 schreef anna82 het volgende:
Ola!

Even XM een dikke knuffel geven met haar rare doemdenkerij :*
En ik ben ook reuze benieuwd naar de foto van Co, ter lering en inspiratie natuurlijk ;)

Sinds ik gestopt ben met squatten, omdat ik dacht dat het niet hielp, is gebleken dat het toch hielp en nu zijn mijn benen blubber +1. Over 8 dagen ga ik op vakantie, het is een mooie uitdaging!
Ik ga ook over 8 dagen op vakantie *O* *boks*
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 14:39:31 #183
70532 loveli
N
pi_101750004
De gemiddelde 20-jarige kan jaloers zijn op het figuurtje van Co.
crap in = crap out
pi_101750024
Ik vind ze netjes Sjaapje! _O- @ sjaapjesbouillon :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:42:00 #185
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101750073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:40 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind ze netjes Sjaapje! _O- @ sjaapjesbouillon :P
Dat is hier thuis ook altijd de mop als we merguez of anders schaap eten. Ik vind metzelf heel lekker!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101750085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:39 schreef loveli het volgende:
De gemiddelde 20-jarige kan jaloers zijn op het figuurtje van Co.
En de gemiddelde 30-jarige is jaloers op het figuurtje van Co.
pi_101750095
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:42 schreef anna82 het volgende:

[..]

En de gemiddelde 30-jarige is jaloers op het figuurtje van Co.
De gemiddelde 18-jarige ook. :+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:43:12 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101750103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:38 schreef anna82 het volgende:
Over maten gesproken: ik heb mijn ronde billen net in een linnen broek maat 38 (esprit) gepropt. Nog 8 dagen om de broek uit te lopen!

En voor ik het vergeet nog een :* voor Maria voor het hamstertje. En fijn dat je geen gekke allergie hebt. Ik denk dat de darm-vertroeteling je echt kan helpen. En dat stress bij jou misschien ook wel een factor is...
Bollebillenboogyboks! *O*

Ik ben de rust zelve :7 :+ Maareh ja ik denk het. Ik had vorig jaar rond deze tijd ook erg veel last en toen ging ik naar Leeds :+
Ik moet de hamsterkooi nog opruimen :{ Zo maar doen, nu is ie zo leeg! Niet dat madam over het algemeen erg actief was de laatste maanden, dus veelal zagen we haar overdag toch niet :P Alleen de laatste twee dagen kreeg ze de hypers!

Sjaap: activia? Van dat yoghurtspul? Dat had mijn mams wel eens! Ik vond het smaken naar iets wat de stoelgang moest bevorderen ;( :+ Ik dacht eerst dat dat soort spullen allemaal onzin waren :D
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:44:59 #189
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101750147
quote:
Sjaap: activia? Van dat yoghurtspul? Dat had mijn mams wel eens! Ik vond het smaken naar iets wat de stoelgang moest bevorderen ;( :+ Ik dacht eerst dat dat soort spullen allemaal onzin waren :D
Goh, geen idee of het echt helpt. Eens proberen kan nooit kwaad natuurlijk, maar volgens mij doet het zeker even veel als Yakult en dergelijke.
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 14:45:32 #190
70532 loveli
N
pi_101750168
Als je toch vezelspul gaat doen, dan darmreiniger naturel van Kruidvad. Kost geen drol en staat garant voor een mooie. En het smaakt echt naar iets wat de stoelgang bevordert.

Vezels, probiotica (bacterien), prebiotica (spul waar goede bacterien van groeien).
crap in = crap out
pi_101750212
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:44 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Goh, geen idee of het echt helpt.
:@ waarom geef je het dan als tip? :D!
Ja doei.
pi_101750241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:45 schreef loveli het volgende:
Als je toch vezelspul gaat doen, dan darmreiniger naturel van Kruidvad. Kost geen drol en staat garant voor een mooie. En het smaakt echt naar iets wat de stoelgang bevordert.

Vezels, probiotica (bacterien), prebiotica (spul waar goede bacterien van groeien).
Het smaakt naar iets dat stoelgang bevordert :? :D

Loveli voor het vragenuurtje:
- wat vindt de huid en de lymfen fijn? En wat helpt een ontregelde hormoonhuishouding?
pi_101750260
Ik ga ook over 8 dagen op vakantie! :D
pi_101750268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:45 schreef loveli het volgende:

Bij mij werkte het niet... mn darmen gingen wel in overload, maar verder weinig.
Heb nu Regulan van de dokter. Smaakt stukken beter en heb veel minder last van de rommels!
pi_101750298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ga ook over 8 dagen op vakantie! :D
Over8dagenopvakantieboks!
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 14:51:50 #196
70532 loveli
N
pi_101750340
Lymfen weet ik niet.

Huid: vitamine A, E, zink, vitamine C (de anti-oxidanten C en E vooral tegen rimpelvorming).

Hormoonhuishouding: vit D, omega's, soya ivm isoflavonoiden.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 14:53:44 #197
70532 loveli
N
pi_101750399
Voor alle lactose-intoleranten onder ons: Alpro Soya in de AHmster volgende week.
crap in = crap out
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:54:22 #198
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101750415
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@ waarom geef je het dan als tip? :D!
Omdat het merendeel van de medicijnen nu eenmaal ook zo zijn. Als de numbers needed to treat 30 is, dan kun je het maar beter proberen. Mensen reageren nu eenmaal anders...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:55:55 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101750449
Hamstereeeen! w/ :D

Ik ga over 2,5 week *O*
pi_101750485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:53 schreef loveli het volgende:
Voor alle lactose-intoleranten onder ons: Alpro Soya in de AHmster volgende week.
Oh fijn! Thanks for the heads up!
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 14:57:57 #201
70532 loveli
N
pi_101750509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hamstereeeen! w/ :D

Ik ga over 2,5 week *O*
Dan zijn de hamsterweken afgelopen hoor :+
crap in = crap out
pi_101750726
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:51 schreef loveli het volgende:
Lymfen weet ik niet.

Huid: vitamine A, E, zink, vitamine C (de anti-oxidanten C en E vooral tegen rimpelvorming).

Hormoonhuishouding: vit D, omega's, soya ivm isoflavonoiden.
Ik ga even noteren en googen waar ik die uit haal thnx!
pi_101750786
Ik ga ook over 8 dagen op vakantie *O*
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 15:06:37 #204
70532 loveli
N
pi_101750793
A: eigeel, lever.
E: weet ik eiks niet, capsules.
Zink: da's bij acne vooral belangrijk, maar doet ook goede dingen bij suiskerstofwisseling.
D: zon.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 15:06:59 #205
70532 loveli
N
pi_101750807
Minus tikfouten dus.
crap in = crap out
pi_101750822
Oh en vizor bodybalance is niet echt sporten hoor :P meer beetje yoga/chillen. En heb gisteren al vis + 2 gehaktballetjes dus vind het wel weer even prima, vis/vlees is echt niet elke dag nodig ;)
pi_101750843
Thx voor de tip !

Kwa gevoelige darmen :

*schrap toegevoegde suikers
*veel vezels uit diverse segmenten halen dus niet alleen brood en zo
*laat de gluten eens staan voor een paar weken (merk je veel verschil ? dan hup naar de dokter retour ) Gluten zitten in haver, tarwe , rogge en gerst
*laat kant en klare meuk staan : er zit veel E-nummer zooi in die niet goed voor je darmen kán zijn. Ik reageer in elk geval op een paar E nummers met diaree.
*zo min mogelijk polyolen, die werken laxerend !
*iets zoeten ? Gebruik stevia of ander natuurlijk zoetmiddel (honing) maar geen kunstmatige meuk

Succes !
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 15:09:12 #208
70532 loveli
N
pi_101750895
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:07 schreef Muks het volgende:
*laat de gluten eens staan voor een paar weken (merk je veel verschil ? dan hup naar de dokter retour ) Gluten zitten in haver, tarwe , rogge en gerst
Tarwe is de ergste boosdoener, erg agressief.
crap in = crap out
pi_101750927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:06 schreef loveli het volgende:
A: eigeel, lever.
E: weet ik eiks niet, capsules.
Zink: da's bij acne vooral belangrijk, maar doet ook goede dingen bij suiskerstofwisseling.
D: zon.
:D zon..vast geen zonnebank *volgende vakantie opzoekt.
pi_101750960
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Tarwe is de ergste boosdoener, erg agressief.
Spelt is beter alternatief dan tarwe en ik reageerde er heftig op idd.
Roggebrood gaat hier hopenlijk wel goed, net als meergranenbrood zonder tarwe.
pi_101750970
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D zon..vast geen zonnebank *volgende vakantie opzoekt.
Heb je ook als supplement! Bij de kindervitaminen! Ik neem die op advies van dokter voor mn winterkwaaltjes!
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:12:53 #212
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101751040
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:07 schreef Muks het volgende:
Thx voor de tip !

Kwa gevoelige darmen :

*schrap toegevoegde suikers
*veel vezels uit diverse segmenten halen dus niet alleen brood en zo
*laat kant en klare meuk staan : er zit veel E-nummer zooi in die niet goed voor je darmen kán zijn. Ik reageer in elk geval op een paar E nummers met diaree.
*zo min mogelijk polyolen, die werken laxerend !
*iets zoeten ? Gebruik stevia of ander natuurlijk zoetmiddel (honing) maar geen kunstmatige meuk

Succes !
Thankies! O+ Ik ga zo die polyolen eens googelen :9
Oh en op glutenallergie ben ik getest, dat had ik schijnbaar niet :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:07 schreef Perruche het volgende:
Oh en vizor bodybalance is niet echt sporten hoor :P meer beetje yoga/chillen. En heb gisteren al vis + 2 gehaktballetjes dus vind het wel weer even prima, vis/vlees is echt niet elke dag nodig ;)
Ik vind yoga alles behalve chill _O- Al dat gerek en gebalanseer, dat vinden mijn korte spiertjes niet zo tof :') Ik ben er ook heul slecht in :D
pi_101751061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:10 schreef Nallie het volgende:

[..]

Heb je ook als supplement! Bij de kindervitaminen! Ik neem die op advies van dokter voor mn winterkwaaltjes!
^O^

•Vitamine B6 zorgt voor een optimale conditie van onze lymfeklieren en daarmee ook voor voldoende witte bloedcellen.
pi_101751073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:25 schreef Perruche het volgende:
Vizor, nee, want ik probeer minder vlees te eten ;)
eet je dan wel genoeg eiwitten?

want ik zie er niet zoveel in je lijstje zitten...

/spuit elf

[ Bericht 1% gewijzigd door _aurum_ op 09-09-2011 15:19:54 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:19:18 #215
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101751253
Vizor, ik zou beginnen met fitness, zo 1-2 keer per week maar vooral naast mijn looptrainingen. Bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten? Of heb je nuttige links? Mijn mama heeft me al heel wat uitgelegd...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101751264
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Thankies! O+ Ik ga zo die polyolen eens googelen :9
Oh en op glutenallergie ben ik getest, dat had ik schijnbaar niet :D

[..]

Ik vind yoga alles behalve chill _O- Al dat gerek en gebalanseer, dat vinden mijn korte spiertjes niet zo tof :') Ik ben er ook heul slecht in :D
polyolen zitten vooral in snoepjes die suikervrij zijn.
pi_101751286
wat misschien ook een goede vervanger voor carbs is, zoete aardappel :Y

Ik snijd het in plakjes en kook het, laat het afkoelen en knaag erop tijdens werk :9
pi_101751324
Sms v oma: omega 3, vit E 200 en multivit.

Bij E hoort C dus die krijg je ook :D _O-
pi_101751348
Ik heb tutti frutti! :9
pi_101751354
Ik ben ontstemd. Er stond nog een weekend open en raad eens wie de klos is?
Gelukkig is de nieuwe regel om onderling te ruilen, dus dat komt vast goed :{
pi_101751380
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:19 schreef Sjaapje het volgende:
Vizor, ik zou beginnen met fitness, zo 1-2 keer per week maar vooral naast mijn looptrainingen. Bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten? Of heb je nuttige links? Mijn mama heeft me al heel wat uitgelegd...
U heeft DM :)
pi_101751387
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ben ontstemd. Er stond nog een weekend open en raad eens wie de klos is?
Gelukkig is de nieuwe regel om onderling te ruilen, dus dat komt vast goed :{
En hoe komt het dat jij de klos bent?
pi_101751407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En hoe komt het dat jij de klos bent?
De nieuwe he? :D :P
pi_101751432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De nieuwe he? :D :P
Die regel ken ik niet :)
pi_101751479
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die regel ken ik niet :)
Is ook geen regel, maar wel in een boel bedrijven tegengekomen dat je in het begin rotklusjes mag opruimen en de rottigste diensten krijgt...
pi_101751509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is ook geen regel, maar wel in een boel bedrijven tegengekomen dat je in het begin rotklusjes mag opruimen en de rottigste diensten krijgt...
Ik ook maar ik negeer het en ben regelmatig die nieuwe.
pi_101751521
Hoi daar slankies! :W

Ik heb hier al eens gepost, tijd terug en sindsdien af en toe topics meegelezen. :@
Ik vraag me al een tijdje iets af, en aan wie kan ik nou beter advies vragen dan aan de experts hier! O+ Want ik eet veel en heb het gevoel dat het nog te weinig is. Want continu honger en snel dizzy en van die energiegebrek dipjes dat je écht iets moet eten en anders half instort. :')
Maar uhh... is dat niet vreemd met dagelijks een lijstje zoals hieronder? Of zie ik het toch echt verkeerd en kan er makkelijk wat bij, of mis ik misschien voedingsstoffen?

O: havermout (70 gram) + appel
T: 2 bth (volkoren) appelstroop, huttenkase
T: yoghurt + 2 kiwi's
L: 3 bth, 2x smeerkaas met sla/komkommer/tomaat, hagelslag
T: bth pindakaas
T: banaan, handje nootjes
D: aardappels, berg groente, meestal vegaspul van tivall, soms gekookt ei of vis
T: yoghurt
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_101751525
Ik heb het veel te druk, nu mis ik alle foto's. ;(. Co, Cali? O-) .

Knuffels voor XM. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:28:56 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101751529
Ik heb na al mn AB ook yakult e.d. gebruikt, maar ik moet er alleen maar (veel) vaker van naar de wc :'). Daar zie ik de meerwaarde niet zo van in.

:W vanuit het beste ziekenhuis van NL trouwens.
pi_101751533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De nieuwe en de niet-zwangere inderdaad :')
pi_101751595
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:28 schreef KathyH. het volgende:
Hoi daar slankies! :W

Ik heb hier al eens gepost, tijd terug en sindsdien af en toe topics meegelezen. :@
Ik vraag me al een tijdje iets af, en aan wie kan ik nou beter advies vragen dan aan de experts hier! O+ Want ik eet veel en heb het gevoel dat het nog te weinig is. Want continu honger en snel dizzy en van die energiegebrek dipjes dat je écht iets moet eten en anders half instort. :')
Maar uhh... is dat niet vreemd met dagelijks een lijstje zoals hieronder? Of zie ik het toch echt verkeerd en kan er makkelijk wat bij, of mis ik misschien voedingsstoffen?

O: havermout (70 gram) + appel
T: 2 bth (volkoren) appelstroop, huttenkase
T: yoghurt + 2 kiwi's
L: 3 bth, 2x smeerkaas met sla/komkommer/tomaat, hagelslag
T: bth pindakaas
T: banaan, handje nootjes
D: aardappels, berg groente, meestal vegaspul van tivall, soms gekookt ei of vis
T: yoghurt
hoi :W

hoelang ben je, hoeveel weeg je, hoevaak sport je in de week?
pi_101751601
@Mariaatje je kunt ook beter niet te veel kauwgum etc. eten.
Worry is a misuse of imagination
pi_101751608
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb na al mn AB ook yakult e.d. gebruikt, maar ik moet er alleen maar (veel) vaker van naar de wc :'). Daar zie ik de meerwaarde niet zo van in.

:W vanuit het beste ziekenhuis van NL trouwens.
Huh? Wat doe je daar dan nu?
pi_101751644
Gebrek aan eiwitten KathyH gok ik.
Mensen denken vaak dat in yoghurt veel eiwitten zitten, dit is dus niet zo. Vervang dit eens door kwark anders.

En hoi natuurlijk! :W
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:33:28 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101751649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Huh? Wat doe je daar dan nu?
Vieziejo! Ik ben hier elke week he :Y.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:34:21 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101751671
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:32 schreef Probability het volgende:
@Mariaatje je kunt ook beter niet te veel kauwgum etc. eten.
Kauwgom eet ik gelukkig niet veel en suikervrije snoepjes nooit :D

Huuu suikervrij :+

Balen Puff! -O-

Ich bin an die arbeit *)
pi_101751699
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vieziejo! Ik ben hier elke week he :Y.
Ooooh dat doe je daarrr!
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:41:05 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101751842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ooooh dat doe je daarrr!
Jep!
pi_101751937
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:31 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hoi :W

hoelang ben je, hoeveel weeg je, hoevaak sport je in de week?
Ik ben 1.72m, gok dat ik 60 kg weeg. 2x per week baantjeszwemmen, doe alles op de fiets en bijna elke dag half uurtje wandelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:33 schreef V1z0R het volgende:
Gebrek aan eiwitten KathyH gok ik.
Mensen denken vaak dat in yoghurt veel eiwitten zitten, dit is dus niet zo. Vervang dit eens door kwark anders.

En hoi natuurlijk! :W
Hmm... dat dacht ik idd. Dan ga ik de volgende keer in de supermarkt eens vergelijken. Deze yoghurt zit 4gr eiwit/100gr in. Thanks!
pi_101752002
Kwark heeft het drievoudige aan eiwitten :)
pi_101752091
Moet nog 3 dagen yoghurt eten tot ie op is. :P Benieuwd of het helpt! ^O^

Oh. Maar dan ook meer kcal natuurlijk? En maakt het nog uit of je magere of halfvolle neemt?
pi_101752184
Ja dat wel, ongeveer 2x zoveel (bij beide mager). Dus zou je een halve portie kwark nemen, krijg je dezelfde kcals binnen met nog de helft meer eiwitten. Daarentegen als jij wat minder suikers in je eerste 4 eetmomenten neemt, kun je makkelijke een zelfde portie kwark nemen.
pi_101752261
Je bedoelt met suikers koolhydraten? Dan snap ik het. Want mét kwark hoef ik dan waarschijnlijk ook niet zoveel bammetjes te eten om niet om te vallen. Toch?
pi_101752356
Nou bedoelde dat je i.p.v. een bth hagelslag of een bth appelstroop, misschien kunt gaan voor iets lichters als kipfilet of zo. Je dan best net zoveel kwark kunt eten als nu yoghurt.
pi_101752411
Of kaas, of hummus of rauwkost, of vega pate. Jij carnivoor jij!
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:03:34 #246
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_101752412
Iemand geinteresseerd in een 'super leuke' stagiair? Ik krijg er grijs haar van...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_101752449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef Perruche het volgende:
Als ze niet om op te eten waren had ik ze ook niet gelust :{w :P

I luv'z meat!
pi_101752486
Hmja, kipfilet liever niet. Huttenkase dan beter?
Hagelslag is een beetje om zoete trek en zin in chocolade te bedwingen. :@ :') :@ :')
En appelstroop dacht ik dat dat goed was voor m'n ijzer? Want ik ben bloeddonor en ik zit telkens op de onderrand. :')
Uhhh, sorry ik wil niet lastig of koppig ofzo doen hoor! Ben juist blij met je tips en meedenken! O+
pi_101752509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef Perruche het volgende:
_O- _O- Ik LOLde! :D
Ff googlen wat hummus ook weer is. :P
pi_101752533
Beste is om eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen binnen te krijgen eigenlijk...
En waarom minder vlees eten als je ijzer toch al laag is?
Of vegetariër die wel vis eet (omdat ze geen voeten hebben)?
Laatste is een soort van slank-garpje :')
pi_101752595
Wordt je van te weinig ijzer trouwens ook niet snel slapjes?
pi_101752628
Nja eigenlijk eet ik zelf geen vlees/vis. Vind het niet lekker (als kind al niet) en denk zelf dat het beter voor het milieu (en de dieren ofcourse) is. Alleen als ik ergens anders eet (1x per week) dan eet ik gewoon mee met wat daar op tafel staat en das meestal vis.

Mijn ijzer is denk ik standaard aan de lage kant, dat wisselt per persoon wat voor jou 'normaal' is. De waarde om bloed te mogen geven ligt ook wat hoger dan de waarde waaronder het ongezond wordt.
pi_101752649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:12 schreef V1z0R het volgende:
Wordt je van te weinig ijzer trouwens ook niet snel slapjes?
Jep!

Volgens mij hoef jij niet echt meer af te vallen Kathy? Of niet zoveel iig. Dan hoef je op zich niet zo heel veel te laten staan, dan kom je er ook met snoep e.d. laten staan, 2-3x sporten in de week en een gezond eetpatroon (ontbijt, lunch, avondeten, 2-3 tussendoortjes (nootjes, gekookt eitje, kwark, rauwkost). Huttekase is ook goed ja!

Het lijstje wat je postte ziet er best goed uit, zonde van het zoete beleg alleen(voor ijzer kan je best dagelijks een bth appelstroop eten, maar dan zou ik niet ook nog hagelslag doen). Ook erg veel fruit, dat is ook best veel suiker. Als je het voor de vitaminen doet, kan je eigenlijk beter rauwkost eten (bijvoorbeeld reepjes paprika, radijsjes enzo).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101752659
Wie komt mij even naar de sportschool schoppen? :z :P
Ja doei.
pi_101752700
@Kathy: maar dan ben je hartstikke slank, 60 kg bij 1.72 toch? Wil je per se nog iets eraf?
pi_101752739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jep!

Volgens mij hoef jij niet echt meer af te vallen Kathy? Of niet zoveel iig. Dan hoef je op zich niet zo heel veel te laten staan, dan kom je er ook met snoep e.d. laten staan, 2-3x sporten in de week en een gezond eetpatroon (ontbijt, lunch, avondeten, 2-3 tussendoortjes (nootjes, gekookt eitje, kwark, rauwkost). Huttekase is ook goed ja!
Ik hoef ook niet af te vallen. Maar wil wel gezond leven enzo. Tot een jaar terug deed ik dat totaal NIET, dus daarom ben ik er bewust mee bezig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ehh, *bump* :P :D
pi_101752813
Ik heb net ook mijn voorraadje supplementen weer aangevuld. Zink, magnesium + B6 en vit. B complex.

Loveli, wat ik nog wilde vragen: is omega 3 voor kinderen ook geschikt voor volwassenen? Die pillen zijn wat kleiner, maar dan zou ik er ook 2 kunnen nemen ipv 1. De pillen voor volwassenen krijg ik écht niet weg :{ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101752924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:20 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb net ook mijn voorraadje supplementen weer aangevuld. Zink, magnesium + B6 en vit. B complex.

Loveli, wat ik nog wilde vragen: is omega 3 voor kinderen ook geschikt voor volwassenen? Die pillen zijn wat kleiner, maar dan zou ik er ook 2 kunnen nemen ipv 1. De pillen voor volwassenen krijg ik écht niet weg :{ .
wat zit er in een kinderpil?
pi_101752960
Kinderen! })
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:25:43 #260
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_101752969
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:25 schreef V1z0R het volgende:
Kinderen! })
Je was me voor _O-
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_101753036
Maar ik gok dat gewoon omega-pillen niet verschillen behalve in grootte en misschien dat er een zoet laagje omheen zit of zo.
pi_101753049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

wat zit er in een kinderpil?
Kinderpil (omega 3 & 6): Ingrediënten: Visolie, Teunisbloemolie, Capsule omhulsel (Gelatine), Glycerol, Water, Anti Oxidant (Vitamine E), Aroma (Vanilline). De aanbevolen dagdosering (3 capsules) bevat: Vis olie 720 mg Teunisbloemolie 180 mg

Volwassenen (alleen omega 3): Ingrediënten: Visolie, Capsule omhulsel (Gelatine, Glycerine), Vitamine E (als d-alfa tocoferolacetaat). 1 capsule bevat: *ADH Visolie 1000mg Visolie bevat de volgende vetzuren EPA (eicosapentaeenzuur) DHA (docosahexaeenzuur) Total Omega-3 Fatty Acids 300mg Vitamine E 0.74mg -TE (1.1 I.U.) (10%ADH)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101753123
Blegh...
Het is mss ook wel omdat mn pillen een weekje op zijn, maar ik heb echt meh nu. -O-
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:31:34 #264
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101753189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:25 schreef V1z0R het volgende:
Kinderen! })
:D

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Blegh...
Het is mss ook wel omdat mn pillen een weekje op zijn, maar ik heb echt meh nu. -O-
Aww :* Kopje thee pakken? :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:15 schreef motorbloempje het volgende:

:Y)
pi_101753347
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kinderpil (omega 3 & 6): Ingrediënten: Visolie, Teunisbloemolie, Capsule omhulsel (Gelatine), Glycerol, Water, Anti Oxidant (Vitamine E), Aroma (Vanilline). De aanbevolen dagdosering (3 capsules) bevat: Vis olie 720 mg Teunisbloemolie 180 mg

Volwassenen (alleen omega 3): Ingrediënten: Visolie, Capsule omhulsel (Gelatine, Glycerine), Vitamine E (als d-alfa tocoferolacetaat). 1 capsule bevat: *ADH Visolie 1000mg Visolie bevat de volgende vetzuren EPA (eicosapentaeenzuur) DHA (docosahexaeenzuur) Total Omega-3 Fatty Acids 300mg Vitamine E 0.74mg -TE (1.1 I.U.) (10%ADH)
dus als ik 'm goed snap dan neem je 3 kinder pilletjes en dan heb je 900mg visolie in je systeem. Neem je echt maar 3 pilletjes dan?

En de volwassen pil is ook 300 mg visolie. Hoeveel neem je er daar van?

Ik neem 6 gram visolie atm met die kinderdingen zou ik echt een bucketload aan pillen weg moeten werken :')

Wat helpt met grotere pillen is pil in je mond, slok water, kin op je borst en dan pas slikken. Dan slik je 'm makkelijker weg :Y
pi_101753366
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Blegh...
eind van de week, grauw weer.... iedereen is meh nu ;)
pi_101753386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:36 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dus als ik 'm goed snap dan neem je 3 kinder pilletjes en dan heb je 900mg visolie in je systeem. Neem je echt maar 3 pilletjes dan?

Ik neem 6 gram visolie atm met die kinderdingen zou ik echt een bucketload aan pillen weg moeten werken :')

Wat helpt met grotere pillen is pil in je mond, slok water, kin op je borst en dan pas slikken. Dan slik je 'm makkelijker weg :Y
Met vla of kwark weghappen scheelt ook :)
pi_101753391
Lijstje maar weer! :)

O: 2 volkoren crackers met boter en appelstroop, 1 glas water
T: ontbijtkoek, 1 glas water
L: 2 bruine boterhammen met boter en heinz sandwichspread tomaat, 1 glas water
T: 2 kopjes koffie en ontbijtkoek
D: 50 gram gekookte amaranth, broccoli met bloemkool en worteltjes (bij elkaar ongeveer 150gr, 2 minuutjes gekookt daarna in de wokpan) met gebakken prei, spitskool en taugé, 75 gram kipfilet (gebakken in olijfolie), met een beetje pikante tomaten-roomsaus van de Chiquen tonight voor de smaak, 1 groot glas water, kommetje magere yoghurt
T: nog geen idee, waarschijnlijk een kommetje rauwkost met yoghurtdressing
S: vandaag rustdag, morgen is weer trainingsdag :)
pi_101753443
Ontbijtkoek! :o

* V1z0R duikt weg voor loveli!

:') :P

Je D is netjes, daarvoor vind ik het een boel suikers. En laag aan de eiwitten kant, maar dat komt hier heel veel voor :{
Tell 'm Aurum! :D
pi_101753499
Bedoel je appelstroop & ontbijtkoek? De koffie is zwart :)
Eiwitten wissel ik per dag af. Ik kijk eigenlijk niet naar 1 dag, maar naar een week in zijn geheel. Zo eet ik niet iedere dag vlees en bv ook geen ei. Ik eet bv maar 1 dag per week 2 eieren.
pi_101753625
Appelstroop en ontbijtkoek maar volgens mij is sandwichspread ook 40% kh's waarvan nog wel boel suikers, maar zal ik moeten opzoeken.
pi_101753683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef V1z0R het volgende:
Appelstroop en ontbijtkoek maar volgens mij is sandwichspread ook 40% kh's waarvan nog wel boel suikers, maar zal ik moeten opzoeken.
Ohh, ik vind sandwichspread heerlijk :9~ maar eet het zeker niet iedere dag ;)
Appelstroop eet ik wel dagelijks, voor de ijzer :)
pi_101753761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:36 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Voor volwassenen geven ze als dosering 1-3 per dag aan. Best wel een verschil ja. Ik dacht eigenlijk de volwassen pil 1x per dag, en dan 3 voor de kindervariant. Maar als ik aan 6 gram moet komen is het niet echt handig idd :') . En ik heb het echt geprobeerd, grotere pillen, maar ze belandden iedere keer in de wasbak (ieuww, sorry).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:49:58 #274
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101753786
Bwaaa ik heb nu al spierpijn! _O- Ik wist dat ik voor de losse gewichtjes niet 2 kilo per kant moest pakken maar ik was wat overmoedig :') :7
pi_101753794
Pro-vlees argument:
Door het eten van vlees zijn de hersenen van onze voorouders gigantisch gegroeid. Ergo, wil je dus intelligent worden en blijven moet je vlees eten. :7 :+
pi_101753898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Voor volwassenen geven ze als dosering 1-3 per dag aan. Best wel een verschil ja. Ik dacht eigenlijk de volwassen pil 1x per dag, en dan 3 voor de kindervariant. Maar als ik aan 6 gram moet komen is het niet echt handig idd :') . En ik heb het echt geprobeerd, grotere pillen, maar ze belandden iedere keer in de wasbak (ieuww, sorry).
heb je het echt ook zo geprobeerd?

Wat helpt met grotere pillen is pil in je mond, slok water, kin op je borst en dan pas slikken. Dan slik je 'm makkelijker weg

Dit voor mij echt de enige manier waarop ik die krengen weg krijg :X Slok nemen en hoofd achterover gooien betekent bijna stikken in mijn pil :')
pi_101753946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:50 schreef V1z0R het volgende:
Pro-vlees argument:
Door het eten van vlees zijn de hersenen van onze voorouders gigantisch gegroeid. Ergo, wil je dus intelligent worden en blijven moet je vlees eten. :7 :+
met alle crap die tegenwoordig in ons vlees geinjecteerd/de beesten gevoerd wordt zouden we er nu zo uit moeten zien :') :P

Hersenen zijn gegroeid :Y
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:57:19 #278
148689 Muis006
pi_101754025
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:50 schreef V1z0R het volgende:
Pro-vlees argument:
Oneens :P we gebruiken lang niet al onze hersencapaciteit, en hersengrootte en ander gefrenologie is achterhaald.

/vind ik.
pi_101754026
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:54 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

met alle crap die tegenwoordig in ons vlees geinjecteerd/de beesten gevoerd wordt zouden we er nu zo uit moeten zien :') :P

[ afbeelding ]

Hersenen zijn gegroeid :Y
Ook één van de redenen dat vlees liever laat staan inderdaad!
pi_101754055
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:57 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Oneens :P we gebruiken lang niet al onze hersencapaciteit, en hersengrootte en ander gefrenologie is achterhaald.

/vind ik.
Plus, wat is hier nou slim aan?

Nog een reden waarom het eten van vlees verspilling genoemd kan worden, is het dubbel verbruiken van voedsel. Het is namelijk zo dat voor iedere kilo vlees die wij 'produceren', een dier ongeveer 5 à 10 kilo plantaardig voedsel binnen krijgt. Men benut veel grond dus om deze dieren te voederen, zodat wij vlees kunnen eten. Veel vegetariërs zijn van mening dat dit hele proces overbodig is en we deze grond zouden moeten gebruiken om plantaardig voedsel op te produceren, wat minder kost, en waar meer monden mee gevoed kunnen worden.
pi_101754064
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:53 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

heb je het echt ook zo geprobeerd?

Wat helpt met grotere pillen is pil in je mond, slok water, kin op je borst en dan pas slikken. Dan slik je 'm makkelijker weg

Dit voor mij echt de enige manier waarop ik die krengen weg krijg :X Slok nemen en hoofd achterover gooien betekent bijna stikken in mijn pil :')
Jep. De enige pillen waarbij het op die manier wel lukt, zijn van die langwerpige 'drijvende' capsules. Maar de visoliedingen zijn veel groter. En natuurlijk is het ook psychisch, het idee alleen zorgt ervoor dat m'n keel al zowat dicht zit en m'n kokhalsreflex een paar cm naar voren schuift volgens mij :') .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101754067
De hoeveelheid vlees die wij in het westen eten is echt niet nodig, niet eens echt gezond, en ook nog eens slecht voor het milieu. Maar goed, dat is mijn standpunt ;) en die discussie is hier al vaak gevoerd.

De hoeveelheid vlees die aurum bijvoorbeeld eet zou ik echt niet wegkrijgen, het zou me zo tegen gaan staan! Af en toe ene biobiefstukje van een blije koe, heerlijk. Maar elke dag zo'n kipfilet, blergh :P
pi_101754114
Over hersenen gesproken, het boek 'We zijn ons brein' van Dick Swaab is érg interessant. Hij schrijft ook leuk :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:01:18 #284
148689 Muis006
pi_101754126
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:58 schreef KathyH. het volgende:

[..]

Plus, wat is hier nou slim aan?

Nog een reden waarom het eten van vlees verspilling genoemd kan worden, is het dubbel verbruiken van voedsel. Het is namelijk zo dat voor iedere kilo vlees die wij 'produceren', een dier ongeveer 5 à 10 kilo plantaardig voedsel binnen krijgt. Men benut veel grond dus om deze dieren te voederen, zodat wij vlees kunnen eten. Veel vegetariërs zijn van mening dat dit hele proces overbodig is en we deze grond zouden moeten gebruiken om plantaardig voedsel op te produceren, wat minder kost, en waar meer monden mee gevoed kunnen worden.
Oh is dit een vegetarier / omnivoordiscussie? Ik kwam gewoon even binnen vallen :@

*weer wegglipt en vanavond gehakt eet*.
pi_101754156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:01 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Oh is dit een vegetarier / omnivoordiscussie? Ik kwam gewoon even binnen vallen :@

Muis *O*
pi_101754169
Nee de pesticiden op planten zijn zo lekker, hoe je ze ook wast ze trekken in de planten zelf :)

Muis, dat van 80% gebruik je niet is bullshit, dat weet je toch?

Phaidra, probeer is met een eetlepel vla :)

* Vuist op tafel! * VLEES ETEN ZU'J! :6
pi_101754201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:01 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Haha, wat mij betreft niet hoor. Iedereen moet gewoon doen waar ie zich happy bij voelt! :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:04:22 #288
148689 Muis006
pi_101754211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Muis *O*
Ohai O+

Alles frip achter de slip?
pi_101754235
Sinds m'n vegetarische klasgenoten op de middelbare school heb ik een ietwat bevooroordeelde mening erover. Sorry :@
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:05:27 #290
148689 Muis006
pi_101754243
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef V1z0R het volgende:
Nee de pesticiden op planten zijn zo lekker, hoe je ze ook wast ze trekken in de planten zelf :)

Muis, dat van 80% gebruik je niet is bullshit, dat weet je toch?

Phaidra, probeer is met een eetlepel vla :)

* Vuist op tafel! * VLEES ETEN ZU'J! :6
Oh ja dat weet ik, maar 'met grotere hersenen ben je onwijs slimmer' gaat er bij mij ook niet in :P
pi_101754247
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:04 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ohai O+

Alles frip achter de slip?
Sinds ik een nieuwe zeep heb wel ja, thanks for asking! :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:06:07 #292
148689 Muis006
pi_101754261
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

Sinds ik een nieuwe zeep heb wel ja, thanks for asking! :)
_O-!
pi_101754295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:05 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Oh ja dat weet ik, maar 'met grotere hersenen ben je onwijs slimmer' gaat er bij mij ook niet in :P
Vrouwen hebben in het algemeen kleinere hersenen, edoch zijn we redelijk slim. Daarentegen, einstein had een groter brein dan gemiddeld, en was ook slimmer dan gemiddeld.

Ik heb een Groot Hoofd *)
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:12:34 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101754441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in het algemeen kleinere hersenen, edoch zijn we redelijk slim. Daarentegen, einstein had een groter brein dan gemiddeld, en was ook slimmer dan gemiddeld.

Dus mijn Grote Hoofd (the Big Giant Head!) is ergens goed voor :D

Blaarp ^^
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:17:08 #295
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101754572
Ik heb ook een groot hoofd! En een grote bips *O*.
pi_101754592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook een groot hoofd! En een grote bips *O*.
De brontosaurus had zijn hersenen in zijn billen zitten...
pi_101754648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik ook! *; "The Big Giant Head" (edit: spuitje elf :D)

En dikke billen heb ik ook! Is er een causaal verband?

Hoe dan ook, vanavond eten we pizza! *O* En tussen pizza en dikke billen is zeker een c. verband. Nu ben ik klaar met editten.
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:22:05 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101754755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

De brontosaurus had zijn hersenen in zijn billen zitten...
Ik geloof niet dat ik een brontosaurus ben.

Hmm..... nope!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:23:06 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101754783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:19 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik ook! *; "The Big Giant Head" (edit: spuitje elf :D)

En dikke billen heb ik ook! Is er een causaal verband?

Hoe dan ook, vanavond eten we pizza! *O* En tussen pizza en dikke billen is zeker een c. verband. Nu ben ik klaar met editten.
GMTA *;

En je zou het bijna denken :D *nog maar eens BolleBillenBoogie doet*

Pizza :9 Ik weet nog niet wat ik eet! Nu iig wortels.
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:24:23 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101754810
Bloemkool O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:24:31 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101754815
Wij moeten zo nog

doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')