abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101741934
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101741967
Ik ben 1.69, voor een gezond BMI zou ik onder de 71.1 moeten wegen maar das gezien mijn postuur niet realistisch... (en past ook niet bij mij gezien mijn figuur nu, maat 38-40)

nee boek over cognitieve therapie : Becks afvaloplossing : denk je slank of zo iets. In elk geval handige handvaten die hulp bieden. De therapie op zich heb ik al achter mij maar dit adviseerde ze als extra in de afbouw.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101742021
Train your brain to think like a thin person?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101742039
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:45 schreef Muks het volgende:
Ik ben 1.69, voor een gezond BMI zou ik onder de 71.1 moeten wegen maar das gezien mijn postuur niet realistisch... (en past ook niet bij mij gezien mijn figuur nu, maat 38-40)

nee boek over cognitieve therapie : Becks afvaloplossing : denk je slank of zo iets. In elk geval handige handvaten die hulp bieden. De therapie op zich heb ik al achter mij maar dit adviseerde ze als extra in de afbouw.
Joh 169=170 en 38-40 qua maat is netjes :Y
Nu volhouden :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101742068
Wat ontzettend goed Muks!! Hopelijk gaat het stabiel blijven je ook goed af.

Wat ik trouwens wel handig vind van winkels als Bristol: je ziet direct welke schoenen er in jouw maat zijn. En ik heb daar ook wel eens schoenen gehad die prima een seizoen meegingen. En toevallig heb ik vandaag een H&M-truitje aan dat ik al minstens 6 jaar heb :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_101742118
Ik heb hoofdpijn, een loopneus en het koud. Murgh.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:55:17 #7
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_101742151
Tink, valt de schade mee?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_101742165
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:48 schreef V1z0R het volgende:
Train your brain to think like a thin person?

Jup
Ik gebruik lang niet alles maar wel een aantal zaken. De grootste veranderingen heb ik al tijdens het afvallen ondergaan, anders gaan denken over eten, honger/trek etc. Nu is het vooral de handvaten gaan gebruiken, hiervoor (tot ik weer suikers ga toevoegen) zat ik in ketose (nu ook nog) en had ik dus geen honger, uitsluitend trek en kon ik prima weerstand bieden door de tips en trucs van Becks en mijn eigen psycholoog. Omdat ik straks weer 'honger' zal krijgen moet ik dus dat verschil goed gaan leren begrijpen en daar mee leren omgaan.
En feitelijk eet ik straks elke 2-3 uur iets, dus honger kan ik niet hebben.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101742167
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen. Ik ben op 1 cm. na net zo lang als Muks en toen ik op mijn zwaarst 72 woog had ik maat 42.

Hoe is het vet bij jou verdeeld dan Muks? En heb je overal maat 38/40?
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 09:59:08 #10
70532 loveli
N
pi_101742226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:06 schreef conleche het volgende:
Eens wb Bristol, daar haalde ik nog weleens schoeisel voor filmproducties, als er weer eens bijna geen budget was, maar dat was niet best die kwaliteit, maar wb H&M ben ik het niet eens. Sommige kledingstukken van daar heb ik echt al jaren en zijn gewoon nog prima.
Eens met Bristol, niet eens met H&M, behalve dat vroeger de kwaliteit beter was dan nu. Heb nog een jurkje en rokje uit de tijd dat ik op de middelbare school zat, niet te vergelijken met wat er nu hangt. Wanneer komen geruite strokenjurken en veel te korte rokjes weer in de mode?
crap in = crap out
pi_101742231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef conleche het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen. Ik ben op 1 cm. na net zo lang als Muks en toen ik op mijn zwaarst 72 woog had ik maat 42.

Hoe is het vet bij jou verdeeld dan Muks? En heb je overal maat 38/40?
Broeken heb ik nu w 31 (geen idee welke maat dat is) en boven 40, maar even vaak ook 38
Broek maat 38 van mijn zusje gekregen past ook prima.
Wel zijn mijn bovenbenen dikker en heb ik nog een buikje (2 zwangerschappen/buikspieren die nu pas actief worden) maar verder overal gelijk zegt men. Vind het zelf nog moeilijk te bekijken
pi_101742243
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef Muks het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jup
Ik gebruik lang niet alles maar wel een aantal zaken. De grootste veranderingen heb ik al tijdens het afvallen ondergaan, anders gaan denken over eten, honger/trek etc. Nu is het vooral de handvaten gaan gebruiken, hiervoor (tot ik weer suikers ga toevoegen) zat ik in ketose (nu ook nog) en had ik dus geen honger, uitsluitend trek en kon ik prima weerstand bieden door de tips en trucs van Becks en mijn eigen psycholoog. Omdat ik straks weer 'honger' zal krijgen moet ik dus dat verschil goed gaan leren begrijpen en daar mee leren omgaan.
En feitelijk eet ik straks elke 2-3 uur iets, dus honger kan ik niet hebben.
Precies, dat je geen terugval krijgt.
Ik weet trouwens niet of je aan krachttraining doet, maar zou het wel aanraden omdat je onderhoud nu ook gedaald is en wanneer je die op peil hebt je 'normaler' kan eten.

loveli, wat mij betreft niet snel genoeg! :D
pi_101742254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Eens met Bristol, niet eens met H&M, behalve dat vroeger de kwaliteit beter was dan nu. Heb nog een jurkje en rokje uit de tijd dat ik op de middelbare school zat, niet te vergelijken met wat er nu hangt. Wanneer komen geruite strokenjurken en veel te korte rokjes weer in de mode?
_O- die heb ik ook nog :D maar dan Engelse kwaliteit.
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:00:31 #14
70532 loveli
N
pi_101742260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:56 schreef conleche het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe dat kan verschillen.
Dat ja. Bij 70 kilo zou ik ook maat 40 hebben en ik ben 10 cm langer.
crap in = crap out
pi_101742283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb bovenmaat 34-36 en ondermaat 38-40 en weeg 62,5 atm met 1.70 dus het verschilt echt.
pi_101742287
Mijn moeder, 71 kg en maat 44...dus blijkbaar andere bouw en dat is denk ik de oorzaak.
pi_101742309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Precies, dat je geen terugval krijgt.
Ik weet trouwens niet of je aan krachttraining doet, maar zou het wel aanraden omdat je onderhoud nu ook gedaald is en wanneer je die op peil hebt je 'normaler' kan eten.

loveli, wat mij betreft niet snel genoeg! :D
mag ik helaas niet ivm artrose in alle gewrichten dus alleen cardio maar wel low intensief om klachten te voorkomen. Bewegen is het doel, thats it
pi_101742354
Lijstje:

O: boterham frambozenjam en boterham kaas
T: Mueslireep
L: Griekse yoghurt (volvet) en banaan erdoor
T: nog geen idee, nootjes?
D: ravioli met restjes saus (koelkast moet leeg en heb nog champi's en bosuien enz enz)
T: nog geen idee
S: flink wandelen na het eten.

Iets afgevallen en centimeter was ook vriendelijk vanmorgen. Ik ga terug naar de 60 heb ik besloten dan heb ik een mooi streefgewicht. En benen trainen op de manieren die mag dus in vakantie zwemmen en wandelen en na vakantie fietsen/wandelen/roeien.

Roeien is volgens mij ok wel heel goed voor de bovebeenspieren en buikspieren? /noob
Ik doe het allemaal wel maar waar het voor dient :D
pi_101742392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Lichaamstype? Jij en Co zijn wat meer richting ecto/meso en zij misschien wat meer richting endo/meso?

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:03 schreef Muks het volgende:

[..]

mag ik helaas niet ivm artrose in alle gewrichten dus alleen cardio maar wel low intensief om klachten te voorkomen. Bewegen is het doel, thats it
:o Maar wie heeft jou dan aangeraden zo snel af te vallen? In zo'n geval lijkt mij wat een MarMar bijvoorbeeld gedaan heeft beter omdat je dan minder spierkracht verliest.

Roeien is gewoon goed voor heel het lichaam Ml-etje ^O^
pi_101742463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Lichaamstype? Jij en Co zijn wat meer richting ecto/meso en zij misschien wat meer richting endo/meso?

Oei. Ik weet niet of dat klinkt als iets wat ik zou willen zijn......ecto/meso. :')

Ik heb in ieder geval niet dezelfde bouw als Li. Dat weet ik wel. :+ Ik oog wat molliger en een stuk kleiner sws.
pi_101742466
Ik ben 1,80 en toen ik 80 kilo woog had ik maat 40.
Nu weeg ik 64 en heb ik maat 36, maar heb ook weinig vormen.
Kleinere kledingmaat gaat m ook niet worden (wil ik ook niet) want botten :')
Be someone that makes you happy
pi_101742534
Planning vandaag:

O: dubbele bruine boterham kaas
T: peer
L: salade van de ah to go ofzo met iets erbij
T: 200 ml hv yoghurt, handje noten
B: 20 minuten fietsen
B: body balance
D: simpel pasta'tje
pi_101742540
Wow nallie zo dun :o
pi_101742553
quote:

[..]

[..]

:o Maar wie heeft jou dan aangeraden zo snel af te vallen? In zo'n geval lijkt mij wat een MarMar bijvoorbeeld gedaan heeft beter omdat je dan minder spierkracht verliest.

Minder gewicht is juist heel goed als je gewrichtspijn hebt :Y . Het is dan kiezen tussen twee kwaden: met snel afvallen wel spierverlies maar beter voor gewrichten, of langzaam afvallen met meer kans op schade aan gewrichten...
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:14:06 #25
70532 loveli
N
pi_101742572
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Oei. Ik weet niet of dat klinkt als iets wat ik zou willen zijn......ecto/meso. :')

Ik heb in ieder geval niet dezelfde bouw als Li. Dat weet ik wel. :+ Ik oog wat molliger en een stuk kleiner sws.
Jij hebt meer curves, ik meer mussels.
crap in = crap out
pi_101742590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:
Wow nallie zo dun :o
Dat valt wel mee, heb aardig wat spieren wel. Maar ik ben ook gewoon smal gebouwd, in de zon van geen heupen en geen kont... ook niet toen ik zwaarder was :+
pi_101742595
Ik ben 1,72 en ik denk 70 kg? En heb maat 38. Zou liever 36 hebben.
pi_101742621
quote:

[..]

Jaa maar die bovenbenen moeten gespierd! /zeur :+
pi_101742627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Perruche het volgende:
Daarom ben je ook gezond aan het eten en aan het bootycampen!
Maar soms pas ik ook geen 36 hoor, dan zijn mn kuiten te gespierd en mn bovenbenen te breed... ben geen scharminkel
pi_101742640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Perruche het volgende:
:o ik wil ruilen :Y
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:17:07 #31
70532 loveli
N
pi_101742665
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Squatten! Jumpsquats :P
crap in = crap out
pi_101742674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga flink legpressen dan! Of Squats of lunges.

Verder allemaal lichtgewichtjes zeg :P :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:17:58 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742682
Meh.

Vrouwenpraat in spoiler. U zijt gewaarschuwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101742691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o ik wil ruilen :Y
:D waarom?
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:19:31 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742721
1.74, gok zo'n 74 kg en bovenmaat 38 en onder gemiddeld 40. Ene keer 38 broek, soms 42, soms 40, het wisselt erg per merk en winkel. Jeansmaat bij Esprit 28, bij WE 29.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101742729
Gadver zo lekker als het gisteren ging zo niet lekker gaat het vandaag :')
pi_101742735
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Squatten! Jumpsquats :P
Dat is door je knieen en bij voorkeur met rug tegen de muur (of niet)?
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:20:27 #38
70532 loveli
N
pi_101742742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een (halve) cyclus wachten. Stress is van invloed op je hele hormoonhuishouding en daar heb je een flinke portie van.
crap in = crap out
pi_101742746
Hm misschien ben ik dikker dan ik denk? Ik heb nu een broek maat 38 aan 9esprit) maar van spijkerbroek (ook esprit) maat 30.

Nou ja whatever :P
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:21:07 #40
70532 loveli
N
pi_101742753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is door je knieen en bij voorkeur met rug tegen de muur (of niet)?
Bij voorkeur met 20 kilo op je schouders :+ (niet doen bij de jumpsquats).
crap in = crap out
pi_101742756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ga flink legpressen dan! Of Squats of lunges.

Verder allemaal lichtgewichtjes zeg :P :')
Legpressen mag ik niet ;) mag niets doen dat pijnlijk is/zwaar is maar ik wens wel strakke benen en zal ze krijgen ook. Geen geblubber meer, maar wel painless.
pi_101742774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D waarom?
1 maat :Y
pi_101742775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt meer curves, ik meer mussels.
Ik had deze foto gemaakt om met Xennia uit te wisselen, (die er verdomd goed uitziet, overigens :+ ) haal hem wel zo weer weg, maar hier zie je wel goed dat ik nog een klein laagje vet over alles heb. Wat ik overigens niet erg vind hoor. Ben ook weleens gespierder geweest en ik geloof dat ik dit mooier vind.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door conleche op 09-09-2011 11:08:03 ]
pi_101742794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh.

SPOILER
SPOILER
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101742832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik had deze foto gemaakt om met Xennia uit te wisselen, (die er verdomd goed uitziet, overigens :+ ) haal hem wel zo weer weg, maar hier zie je wel goed dat ik nog een klein laagje vet over alles heb. Wat ik overigens niet erg vind hoor. Ben ook weleens gespierder geweest en ik geloof dat ik dit mooier vind.
SPOILER
Mooi figuurtje ^O^

je loopt stiekem ook reclame te maken voor je bewbs :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101742834
CO!!! :9
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:24:15 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Nog een (halve) cyclus wachten. Stress is van invloed op je hele hormoonhuishouding en daar heb je een flinke portie van.
Net vakantie gehad, dan zou dat toch wel mee moeten vallen :?

@ aurum:

SPOILER
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:24:27 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101742838
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:24 schreef Perruche het volgende:
^^
pi_101742862
quote:
^^
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? vrijdag 9 september 2011 @ 10:25:36 #50
70532 loveli
N
pi_101742867
quote:
Niks aan veranderen!
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: