Dank!
Vandaag de afspraak met mijn gyn gehad. Wat een fijne man is het toch ook. Als deze en komende, laatste, cryo niet lukken maken we direct een afspraak voor een volledige tubectomie (eileiderwijdering) en dan halen ze de clips ook meteen weg (branden ze de boel dicht). De wachttijden vallen mee, zo'n maand. En dat is prima. Het is fijn te weten dat het vrij vlot kan allemaal, niet dat ik na de cryo's nog eens máánden moet wachten voordat er weer aktie is.
Bij hydrosalpinxen kiezen ze er vaak voor om alleen maar af te klippen (is bij mij gebeurd in 2004) en dat is vaak afdoende. Bij mij is ws onder invloed van hormonen de hydro nóg meer op gaan zetten in Leia's zwangerschap al.. en daarom is dit niet meer afdoende.
Hij ging keihard meeduimen dat de volgende keer dat ik kom ik gewoon voor zwangerschapscontrole kom

heeft nog even gekeken (sowieso naar de hydro's) maar kon mooi in mijn linkereierstok de corpus luteum zien (gele lichaam, waar ei is gesprongen en wat zorgt voor afgifte progesteron) baarmoederslijmvlies was zo'n 7,3.. ook prima (dat was vorige week 5,8 en dat leek me zo weinig.. de kliniek vond het echter genoeg.. het is dus nog mooi bijgetrokken)
Meer kon hij uiteraard niet zien, maar dit was al even fijn. Ik mag gewoon onder controle bij hem komen als ik weer zwanger ben. Heel fijn! En nu maar hopen dat die hele operatie gewoon niet nodig blijkt.. maar ik ga eruit van wel (dan valt het alleen maar mee als het anders blijkt)