Openingsfoto's van Facebook gejat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Godtje het volgende:
[ afbeelding ]
Al met al denk ik een zaak die Haarlem miste dus een aanwinst wat mij betreft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk kwam het uit blik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:18 schreef SaskiaR het volgende:
Waar? Middeleeuwse stadsherberg De Mol, .
-Boschpaddestoelensop: soep dus, maar veel paddestoelen heb ik er niet in gezien. Smaakte wel lekker, maar niet heel veel beter dan soep uit een blik.
Restaurants met een thema zijn altijd erg vind ik, ik ga voor het eten en goede bediening.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:41 schreef kahlie het volgende:
Ik ben jaren geleden bij De Mol geweest en toen was ik ook niet echt overtuigd van de kwaliteit van het eten. Nooit meer terug geweest. Jammer dat het nog steeds niet verbeterd is. Ze moeten het geloof ik ook meer hebben van groepen die denken: "leuke sfeer" dan het eten. Beetje jammer voor een restaurant.
n wat moet je bestellen om je pasta van die reuzenkaas te krijgen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:36 schreef golfer het volgende:
Waar: Ristorante Napoli, Haarlem
Wanneer: 14-01-2012
Wat en hoe:
Al sedert 1966 gevestigd in Haarlem en met de nodige uitbreidingen en verbouwingen nu een heel groot Italiaans restaurant dat qua inrichting sedert het midden van de jaren 70 van de vorige eeuw niks meer veranderd heeft.
Retro alom en ook de bediening voelt zo aan met heel veel op trolleys aan de tafel ter plekke klaargemaakte of afgemaakte gerechten.
[ afbeelding ]
We beginnen met een glas witte huiswijn dat ook heel retro in een 1 persoons-karafje wordt geserveerd en al snel volgt er een bordje met broodjes en (knoflook)boter.
Een enorme menukaart komt vervolgens op tafel, die overigens geheel in stijl met kunstbloemen in een vaasje is aangekleed:
[ afbeelding ]
Voorgerechten:
Bluezz koos als voorgerecht de Melanzana in Carozza: gebakken aubergines gegratineerd met tomaat, mozzerella, parmigiano en basilicum:
[ afbeelding ]
Voor mij als voorgerecht de Sauté de Vongole: venusschelpen bereid met witte wijn, knoflook
en peperoncino:
[ afbeelding ]
Hoofdgerechten:
Daar gingen ze bij Bluezz de fout in, want ze had Spezzatino di Manzo alla Pizzaiola besteld (gesneden ossenhaas met olijven, kappers, knoflook, oregano in een pikant gekruide tomatensaus geserveerd met penne en dagverse groenten) maar ze kreeg uiteindelijk Spezzatino di Manzo al Pepe, gesneden ossenhaas in een romige pepersaus geserveerd met spaghetti en verse groenten op haar bord.
We hadden al vrij lang moeten wachten op de hoofdgerechten, dus geen zin dit weer terug te sturen en Bluezz vond het toch ook wel lekker. (getourneerde worteltjes...bistrostijl jaren 70....).
[ afbeelding ]
Voor mij als hoofdgerecht de Astice all' Palermitana, een halve kreeft met schelpdieren op zwarte spaghetti bereid in een pittige saus van cherrytomaten van de Vesuvio.
Op een trolley werd de kreeft voor ons door de ober met witte rubber chirurgenhandschoenen ontleed:
[ afbeelding ]
En vervolgens met zwarte spaghetti en mossels en vongole op het bord geserveerd:
[ afbeelding ]
Een nagerecht sloegen we over, maar we sloten wel af met voor mij een prima dubbele espresso (doppio) met daarbij een sambuca en om te proeven ook een gratis slokje sambuca nero:
[ afbeelding ]
Bluezz sloot af met een cappuccino en een retroglaasje limoncello:
[ afbeelding ]
Al met al een blik terug in het verleden met vooral veel poespas en show, maar niet echt kwalitatief goed eten. Bediening die ook erg weinig aandacht besteedde aan de gasten en plichtmatig hun werk deed.
Misschien dat we er over 46 jaar wel weer een keer naartoe gaan, maar voorlopig staat deze gelegenheid zeker niet in de top van in onze favoriete Italiaanse restaurants van Haarlem.
We hebben inclusief alle drankjes uiteindelijk 122,75 moeten afrekenen.
Prijs/kwaliteit: 6,5
Dezelfde wijnen (en een sherry), alleen dan maar een beetje.quote:Op zondag 15 januari 2012 00:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Welke drankjes krijg je bij een Bob-arrangement?
Dat is de Pasta al Parmigiano.quote:Op zondag 15 januari 2012 00:05 schreef Mirjam het volgende:
n wat moet je bestellen om je pasta van die reuzenkaas te krijgen?![]()
quote:Deze pasta wordt aan tafel geflambeerd met Whisky in een Parmezaanse Kaas
En die holle kaas wordt na afloop met een vaatdoekje schoongemaakt, terug in de koelkast met vershoudfolie eromheen, en de dag erop worden er weer 6 porties pasta al parmiggiano in klaargemaakt? Da's mij een beetje té authentiek allemaalquote:
Ziet er fantastisch uit. Eet je vaker in sterrenrestaurants, en zo ja hoe is het te vergelijken met andere 1-ster restaurants?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:53 schreef RobinOok het volgende:
Waar: Ivy, Rotterdam
Wanneer: vrijdag de 13e
Wat at je:
[ link | afbeelding ]
Zeven gangen menu bij Restaurant Ivy Rotterdam
Kosten: 308,50 (2 x 7-gangenmenu, 1x wijnarrangement, 1x bobarrangement, koffie, thee)
Prijs/kwaliteit: 8,5
Yum, zeeduivelquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:09 schreef golfer het volgende:
Waar: Grand Café Nobel in Haarlem.
Wanneer: 17-01-2011
Vandaag met onze dinerjaarkaart een hapje gegeten bij dit grand café aan het Spaarne in Haarlem.
Wat:
Bij binnenkomst konden we zelf een tafel uitzoeken en vroegen we meteen de wijnkaart en kozen de Fishcage, een Chardonnay uit New South Wales (Australie volgens de kaart een mooie wijn uit Tumbarumba met een eigenwijze smaak van witte perzik met hier en daar een vleugje citroen met licht Frans eiken.
Daarbij bestelden we ook wat brood met aioli en rillette van eend en een fles bruisend water. Het brood was lekker warm en de smeerseltjes smaakten prima.
[ afbeelding ]
We kozen allebei hetzelfde voorgerecht : Coquilles met frambozendressing op witlof en krokante bloedworst kaantjes. Smaakte goed! (klein onhandigheidje vinden wij het eten uit zo'n schelp..)
[ afbeelding ]
Dan de hoofdgerechten.
Voor mij de hele kreeft en ik kon kiezen uit de bereidingen thermidore of naturel, ik koos voor de naturel die geserveerd werd op kreeftenrisotto. De kreeft was al los in de schaal, met wat aangemaakte salade erbovenop.
[ afbeelding ]
Bluezz koos voor de zeeduivel, die geserveerd werd met linzen en chorizo.
[ afbeelding ]
In plaats van een nagerecht gingen we meteen over tot de koffie.
Dit keer wilde Bluezz de kiss of fire (met tia maria en cointreau) proberen en ik nam een dubbele espresso met een sambuca.
Totaal inclusief drankjes waren we met onze kortingskaart en fooi met z'n tweeën 95 euro kwijt.
We hebben erg lekker gegeten, vriendelijke attente bediening, we komen hier zeker nog een keertje terug.
Prijs/kwaliteit: een dikke 8.
Laatste jaren eigenlijk niet zo vaak meer. Crisis. ;-)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:21 schreef Physics het volgende:
[..]
Ziet er fantastisch uit. Eet je vaker in sterrenrestaurants, en zo ja hoe is het te vergelijken met andere 1-ster restaurants?
Toch mooi dat ze het piccalilly ijsje nog steeds serveren, is een klassieker aan het worden. Ben er een keer wezen eten net voordat het zijn ster kreeg, vond het echt top. Het is ook compleet anders dan een "standaard sterren-restaurant" qua etenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:53 schreef RobinOok het volgende:
Waar: Ivy, Rotterdam
Wanneer: vrijdag de 13e
Wat at je:
[ link | afbeelding ]
Zeven gangen menu bij Restaurant Ivy Rotterdam
Kosten: 308,50 (2 x 7-gangenmenu, 1x wijnarrangement, 1x bobarrangement, koffie, thee)
Prijs/kwaliteit: 8,5
Bedankt voor je commentquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:34 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Laatste jaren eigenlijk niet zo vaak meer. Crisis. ;-)
Maar er zit enorm verschil tussen de 1-ster restaurants. Het ligt er gewoon aan waar je van houdt of het iets voor jou is. Of als je geld zat hebt en je het toch al met bakken tegelijk uitgeeft, dan zal het ook niet uitmaken, want een ding is zeker, het eten is er altijd goed. Maar ja, omdat er een prijskaartje aan hangt verwacht je toch gauw iets meer dan dat het gewoon heel goed eten is. Tenminste, ik wel. Ik zal bijvoorbeeld niet gauw naar een restaurant gaan waarvan je van tevoren al weet dat het een heel klassieke inslag heeft. Ik hoef geen rundvlees van een handgemasseerde koe uit verweggistan met een rode wijnsaus en aardappelmousseline en meer van dat soort klassieke combinaties. Ik wil verrast worden door nieuwe smaken of nieuwe combinaties. Maar ja, er zijn natuurlijk heel veel mensen, ook onder die met teveel geld die juist heel veel eetmiemels hebben en dit niet lusten en dat niet willen en zus eng vinden om te eten etc etc. Vandaar dat er toch ook veel klassiek gekookt wordt.
De 2 en 3 sterrenrestaurants zijn in mijn ogen vaak echt een andere league, die kunnen bijna niet tegenvallen. ;-)
Maar Ivy is met zijn 1 ster toch wel heel apart. Al die gangen en amuses, man, het leek El Bulli wel, zoveel personeel als er aan je tafeltje komt. Voor een romantisch, intiem etentje moet je hier niet naartoe, haha. Hoewel het er wel een gezellige ambiance heeft hoor, meer een soort eetcafe, maar ja, al dat personeel, eentje komt het bestek neerleggen (x al die gangen), een ander brengt iets, nog een ander zet het op tafel, iemand komt glazen brengen, een ander schenkt de wijn, een ander komt lege glazen halen, een ander komt afruimen, voor je gevoel staat er elke minuut wel iemand aan je tafel.
Nee, niet doen. Er zijn daar wel meer restaurants.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:01 schreef HAL9000S het volgende:
Hmmm, ik zat laatst nog te twijfelen om daar naar toe te gaan omdat ze picanha serveren. Toch maar niet dus....
Mijn moeder die een tijd in de medische wereld heeft gezeten dacht in eerste instantie wel aan een voedselvergiftiging. Overigens heb ik geen zin om op mijn symptomen in te gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:13 schreef Physics het volgende:
Voedselvergiftiging kan het niet geweest zijn, maar misschien wel een kleine darminfectie.
Heb je gebeld naar het restaurant?
Reviews op iens/eet.nu zijn ook niet denderend overigens.
Ik heb een BSc Geneeskunde, een voedselvergiftiging is binnen 5 minuten tot circa max 12 uur (meestal eerder binnen paar uur) extreme misselijkheid, braken, hoge koorts, (soms diarree). Klachten gaan binnen 24u weg.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:24 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Nee, niet doen. Er zijn daar wel meer restaurants.
[..]
Mijn moeder die een tijd in de medische wereld heeft gezeten dacht in eerste instantie wel aan een voedselvergiftiging. Overigens heb ik geen zin om op mijn symptomen in te gaan.![]()
Zal ik ze mijn review mailen? Ik heb geen zin om ze te bellen. Maar wat zal ik ermee op kunnen schieten?
Ik ga even de reviews lezen op die site.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:33 schreef Physics het volgende:
[..]
Ik heb een BSc Geneeskunde, een voedselvergiftiging is binnen 5 minuten tot circa max 12 uur (meestal eerder binnen paar uur) extreme misselijkheid, braken, hoge koorts, (soms diarree). Klachten gaan binnen 24u weg.
Zelf heb ik het wel eens gehad, binnen 10 minuten na het verlaten van de eettafel lag ik bijna buiten westen boven de wc, na 6 uur plots over. Ik dacht echt dat ik dood ging
Ik zou ze toch wat laten weten, het is gewoon onacceptabel.
Done. Ik laat jullie nog weten wat ik van ze hoor. Als ik al iets van ze hoor.quote:Geachte heer/mevrouw,
Onlangs heb ik bij u gegeten en ben daarna flink ziek geweest. Nadat ik mijn review op Fok plaatste, ben ik getipt hier toch mijn beklag over te doen.
De review: Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #6
Met vriendelijke groet,
Waar ze picanha serveren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:24 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Nee, niet doen. Er zijn daar wel meer restaurants.
[..]
Ivy doet nooit meequote:Op woensdag 18 januari 2012 16:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Me 2! Volgende 'dining with the stars' ben ik hopelijk op tijd!
Fouten maken kan gebeuren (tis ook geen sterrentent), het gaat erom hoe er mee omgegaan wordt. Een grand dessert is leuk natuurlijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:39 schreef golfer het volgende:
Te vette groentes, verkeerde gerechten krijgen en dan toch nog een 8 geven?
Kinderhand is blijkbaar gauw gevuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |