Waar? Rodizio in Scheveningen
Wanneer? 8-1-2012 met een vriendin
Wat at je?Rodizio Completo: Buffet met een complete selectie gebraden vleesspies Uitleg van hun site:
Wanneer u bij Rodizio binnenstapt, zult u een uitgebreid buffet aantreffen met overheerlijke en bijzondere schotels, een grote variëteit aan groenten, salades en ons Japanse buffet met sushi en sashimi. De passador (ober) zal zich aan uw tafel vervoegen met telkens wisselende soorten vlees. Het vlees zal dan aan uw tafel van het spit worden gesneden en op uw bord gelegd. Dit zal worden herhaald telkens wanneer u de groene kaart naast uw bord neerzet. Wanneer u de kaart omdraait naar de rode kant, geeft dit aan dat u voldoende hebt genoten van het eten.
We zijn eerst naar het buffet gegaan voor de groentes en salades. Weinig verrassing hier: bladsalade, pastasalade, selderij, oude kaas. Je kent het wel. Ik vond het nogal pakjessalades. En nog wel helemaal geen lekkere pakjessalades. Ik heb geen sushi gezien. Wel heb ik nog een keer rijst opgeschept die naderhand koud bleek te zijn. Het stond wel bij het warme gedeelte. Minpunten of zou dat zo horen in Brazilië?
Hierna serveerden ze nog een bordje met voor ons elk een gebakken banaan gehuld in bruine suiker. Dit was erg lekker en een (thank god) niet al te zwaar tussendoortje.
Er lag dus een viltje met een rode en groene kant, maar daar trokken de passadors zich niets van aan. Om de 5 min. kwamen ze weer langs met het volgende vlees. Om vervolgens een vies gezicht te trekken als je niets afnam. Misschien krijgen ze provisie bij elke afname? Je zou het bijna denken. Ikzelf begon te denken aan een maagvergroting.
Het vlees wat ze serveerden was niet heel smaakvol. Uiteraard kon je de verschillende vleessoorten wel onderscheiden, maar het was niet bijzonder gekruid of iets aparts mee gedaan. Jammer. Dat nodigt ook niet uit tot meer vlees eten.
We hebben verschillende keren pauzes moeten nemen om weer even ruimte te maken.
We kregen hier nog een te grote bak friet bij. Waar meer van heeft staan afkoelen, dan we gegeten hebben.
Als toetje had ik
Roomcrème (papaya, mango)Een heel saai toetje, maar ik had geen zin in iets machtigs. Het werd ook heel saai geserveerd in een glazen bakje zoals ik die thuis ook heb. Ik vraag me af waarom de Brazilianen hier niet een feestje van konden maken?
Overigens had ik geen ijs op de kaart zien staan. Maar nu wel op de site. Vreemd?
Als drankje had ik een mojito en een spa blauw.
Impressie?Vanwege de voorstelling waar we later die avond naartoe gingen, waren we vroeg. Er zat al een grote groep met kinderen achter in de hoek. Ik kan het me voorstellen dat dit restaurant met een grote groep leuker is. Dan voel je je ook niet bezwaard als je eens een keer niets afneemt, want je buurman kan dat dan doen. Ook houden de meeste kinderen natuurlijk niet van lang wachten.
Het meisje wat onze eerste bestelling opnam voor drankjes en buffetkeuze vond ik aardig en geduldig. Van een van de Spaans sprekende (en wat oudere) passadors vond ik dat ook. De rest van de passadors krijgen een dikke min. Als ze de stokken vlees helemaal bij je naar binnen konden schuiven hadden ze dat waarschijnlijk gedaan. (Oeps, dat klinkt vrij dubbelzinnig.) Laten we hopen dat de eigenaar er wat aan doet.
Vervolgens was het drankmeisje afgewerkt en moesten we het van twee andere obers hebben. Die het te druk leken te hebben met andere groepen (het was ook echt een stuk drukker geworden). Dat resulteerde weer in te lang wachten.
De vertering van het eten duurde gelukkig lang genoeg: vanaf de ochtend erna heb ik 2 dagen ziek op bed gelegen. Voedselvergiftiging waarschijnlijk. Mijn vriendin had dit niet. Maar we hebben niet precies hetzelfde vlees gegeten. Ik bijvoorbeeld kip (op het eerste gezicht niets mis mee), zij niet. Misschien was het buffet niet goed genoeg gekoeld of vers geweest? Misschien was mijn weerstand gewoon minder? Wie zal het zeggen. Ik ga hier in ieder geval niet meer eten.
Kosten?Met drankjes 82,25.
Cijfer?Eten -
Bediening -
Concept voldoende, moet alleen anders uitgevoerd worden
Gemiddeld met ziekte meegenomen: Dikke 0 voor deze prijs.